APUA pesittämisessä

Himalaja...

Minulla on tyttö ja poika neitsikka jotka ovat pesineet edellisessä kodissaan. Nyt niille laitettiin pönttö eikä edes mene pesään... Mikä vikana? sukivat toisiaan eikä tappeluja. noin 4v molemmat. Poika kesy, tyttö ei. APUA! siis jos eivät sovi toisilleen miten edellis pesintä?

5

303

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -N-

Onko linnuilla saatavilla voimaruokaa?
      Lisäksi ne tarvitsevat runsaasti kalkkia, joten kalkkikivi ei riitä. Tulisi ostaa nestemmäistä kalkkia. (calcivet).

Onko häkki kyllin suuri?
      Monesti neitokakadujen pesintävietin laukaisee hiukan hämärämpi valaisuus, eli jos vähän vähentäisit valoa ja antaisit lintujen olla ihan rauhassa. Pesintään olisi hyvä ostaa esim. veteen liotettavia vitamiineja, sillä ne tarvitsevat pesinnän aikana runsaasti niitä.

Kuinka kauan lintujen viime pesinnästä on?
      Ei saisi pesittää liian tiuhaan.

• ...................

Joo niillä on seepiansuomu, taidankin heti maanantaina käydä hakemassa noita vitamiineja ja muita, vitamiinejakin löytyy mutta taitaa olla liian isoja. Voimaruokaa on. On siitä jo aikaa vuos..? Hämäräksi, okei... Mutta kun linnut ovat häkissä joka on 130cm pitkä ja 90cm korkea ja 50 leveä, se on seinässäni kiinni joten sitä ei voi siirtää... Vaikeaa jos pitäis pitää hämärässä rauhassa... Yritetään! :)
        Mitäs sanoisit jos ostaisin toisenkin tytöt? Tulisiko tytöille riitaa pojasta? kun yhen linnun saisin ostaa kahta en. Olisi ahdastakin...
        ps. Pönttö on itsetehty 30cm korkea ja 25leveä.. Vai mites ne olikaan, mutta ne suositeltavat mitat. KIITOS avustasi!

• MinÄ
        ................... kirjoitti:

Joo niillä on seepiansuomu, taidankin heti maanantaina käydä hakemassa noita vitamiineja ja muita, vitamiinejakin löytyy mutta taitaa olla liian isoja. Voimaruokaa on. On siitä jo aikaa vuos..? Hämäräksi, okei... Mutta kun linnut ovat häkissä joka on 130cm pitkä ja 90cm korkea ja 50 leveä, se on seinässäni kiinni joten sitä ei voi siirtää... Vaikeaa jos pitäis pitää hämärässä rauhassa... Yritetään! :)
        Mitäs sanoisit jos ostaisin toisenkin tytöt? Tulisiko tytöille riitaa pojasta? kun yhen linnun saisin ostaa kahta en. Olisi ahdastakin...
        ps. Pönttö on itsetehty 30cm korkea ja 25leveä.. Vai mites ne olikaan, mutta ne suositeltavat mitat. KIITOS avustasi!

Ei kahta naarasta samaan häkkiin!!
        Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.
        Pitää kokeilla kesällä uudelleen kun alkaa olla rauhallisempaa.

Onnea sinulle ja sinun linnuillesi pesintään!!

• ................
        MinÄ kirjoitti:

Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.

Kiitos tuollaista vastausta odotinkin, hyvää vastausta perusteluilla KIITOS

• mistäs tiedät?
        MinÄ kirjoitti:

Että neitsikat on yksavioisia?? Joka ikinen tiedonlähde (kirjat&netti) ei tue tuommoista väitettä. Kuten ei myöskään omakohtaiset kokemukset. Itselläni on ollut vuosikausia neitokakaduja ja onnistuneesti on vaihdeltu pareja, jopa toisten kasvattajien kanssa. Otappa selvää asioista ennekuin tulet uusille harrastajille väittämään mitä sattuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kannattaako suomalaisen duunarin enää äänestää vasemmistopuolueita

sillä eivät ne tunnu kovasti ajavan suomi-duunarin etuja. Jos katsotaan Vasemmistoliittoa, niin sehän on ihan feministi
      Maailman menoa
      194
      5700
    2. Jaaha, sitä on vasemmistoryhmä käynyt häiriköimässä Purran kodin vieressä

On näköjään iso lakana levitetty puiden väliin, jossa lukee mm. "Haista vi*** Riikka Purra". Tunkekaa leikkaukset pers..
      Maailman menoa
      103
      5604
    3. Professori: Maahanmuuttajien rikollisuutta hyssytellään - hävytöntä

Kriminologi Jukka Savolaisen mukaan ikä ja vaikeat olosuhteet eivät riitä selitykseksi. – Tutkitun tiedon valossa sanoi
      Maailman menoa
      188
      4597
    4. Mistä kummasta voi johtua se, että vasemmistolaiset usein häpeää itseään

voiko se johtua esim. köyhyydestä? Ja tästä on siis ihan suomalainen tutkimus olemassa. "Suomalainen tutkimus osoittaa
      Maailman menoa
      51
      4033
    5. Sanna-kulttilaiset hehkuttaa edelleen Marinia, vaikka esim. Sote oli susi jo syntyessään

mutta kulttilaiset eivät ole järjen jättiläisiä, ja sanoihin Lasse Lehtinenkin, että Suomessa on pohjoismaiden tyhmimmät
      Maailman menoa
      61
      3910
    6. Marin teki sen mihin muut eivät pystyneet, vei susi-Soten maaliin

ja sitten hävittyjen vaalien jälkeen lähtikin vastuuta pakoon...... "Professori: sote-uudistus on täysi susi. Sosiaali
      Maailman menoa
      31
      3556
    7. En koskaan tule sinulle tätä kertomaan

Kun kirjoitin sinulle viimeisintä viestiä, huomasin kyynelten valuvan poskiani pitkin.
      Ikävä
      18
      1405
    8. Saatoin tehdä elämäni isoimman virheen

Otsikko kertoo kaiken. Miksei kaikki voi olla yksinkertaisempaa?
      Ikävä
      130
      1340
    9. Kova ikävä parittelukumppania täällä korvessa

Mutta muuten kyllä on rauhallista.
      Ikävä
      17
      1018
    10. Jotenkin tämä

tilanne taas eskaloitui ja saat mut roikkumaan täällä palstalla. Turhaan. Ei nämä tekstit sua koskaan tavoita. 😭
      Ikävä
      33
      960
    Aihe