APUA pesittämisessä

Himalaja...

Minulla on tyttö ja poika neitsikka jotka ovat pesineet edellisessä kodissaan. Nyt niille laitettiin pönttö eikä edes mene pesään... Mikä vikana? sukivat toisiaan eikä tappeluja. noin 4v molemmat. Poika kesy, tyttö ei. APUA! siis jos eivät sovi toisilleen miten edellis pesintä?

5

371

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -N-

      Onko linnuilla saatavilla voimaruokaa?
      Lisäksi ne tarvitsevat runsaasti kalkkia, joten kalkkikivi ei riitä. Tulisi ostaa nestemmäistä kalkkia. (calcivet).

      Onko häkki kyllin suuri?
      Monesti neitokakadujen pesintävietin laukaisee hiukan hämärämpi valaisuus, eli jos vähän vähentäisit valoa ja antaisit lintujen olla ihan rauhassa. Pesintään olisi hyvä ostaa esim. veteen liotettavia vitamiineja, sillä ne tarvitsevat pesinnän aikana runsaasti niitä.

      Kuinka kauan lintujen viime pesinnästä on?
      Ei saisi pesittää liian tiuhaan.

      • ...................

        Joo niillä on seepiansuomu, taidankin heti maanantaina käydä hakemassa noita vitamiineja ja muita, vitamiinejakin löytyy mutta taitaa olla liian isoja. Voimaruokaa on. On siitä jo aikaa vuos..? Hämäräksi, okei... Mutta kun linnut ovat häkissä joka on 130cm pitkä ja 90cm korkea ja 50 leveä, se on seinässäni kiinni joten sitä ei voi siirtää... Vaikeaa jos pitäis pitää hämärässä rauhassa... Yritetään! :)
        Mitäs sanoisit jos ostaisin toisenkin tytöt? Tulisiko tytöille riitaa pojasta? kun yhen linnun saisin ostaa kahta en. Olisi ahdastakin...
        ps. Pönttö on itsetehty 30cm korkea ja 25leveä.. Vai mites ne olikaan, mutta ne suositeltavat mitat. KIITOS avustasi!


      • MinÄ
        ................... kirjoitti:

        Joo niillä on seepiansuomu, taidankin heti maanantaina käydä hakemassa noita vitamiineja ja muita, vitamiinejakin löytyy mutta taitaa olla liian isoja. Voimaruokaa on. On siitä jo aikaa vuos..? Hämäräksi, okei... Mutta kun linnut ovat häkissä joka on 130cm pitkä ja 90cm korkea ja 50 leveä, se on seinässäni kiinni joten sitä ei voi siirtää... Vaikeaa jos pitäis pitää hämärässä rauhassa... Yritetään! :)
        Mitäs sanoisit jos ostaisin toisenkin tytöt? Tulisiko tytöille riitaa pojasta? kun yhen linnun saisin ostaa kahta en. Olisi ahdastakin...
        ps. Pönttö on itsetehty 30cm korkea ja 25leveä.. Vai mites ne olikaan, mutta ne suositeltavat mitat. KIITOS avustasi!

        Ei kahta naarasta samaan häkkiin!!
        Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

        Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.
        Pitää kokeilla kesällä uudelleen kun alkaa olla rauhallisempaa.

        Onnea sinulle ja sinun linnuillesi pesintään!!


      • ................
        MinÄ kirjoitti:

        Ei kahta naarasta samaan häkkiin!!
        Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

        Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.
        Pitää kokeilla kesällä uudelleen kun alkaa olla rauhallisempaa.

        Onnea sinulle ja sinun linnuillesi pesintään!!

        Kiitos tuollaista vastausta odotinkin, hyvää vastausta perusteluilla KIITOS


      • mistäs tiedät?
        MinÄ kirjoitti:

        Ei kahta naarasta samaan häkkiin!!
        Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

        Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.
        Pitää kokeilla kesällä uudelleen kun alkaa olla rauhallisempaa.

        Onnea sinulle ja sinun linnuillesi pesintään!!

        Että neitsikat on yksavioisia?? Joka ikinen tiedonlähde (kirjat&netti) ei tue tuommoista väitettä. Kuten ei myöskään omakohtaiset kokemukset. Itselläni on ollut vuosikausia neitokakaduja ja onnistuneesti on vaihdeltu pareja, jopa toisten kasvattajien kanssa. Otappa selvää asioista ennekuin tulet uusille harrastajille väittämään mitä sattuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      871
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      703
    4. 51
      595
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      501
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe