APUA pesittämisessä

Himalaja...

Minulla on tyttö ja poika neitsikka jotka ovat pesineet edellisessä kodissaan. Nyt niille laitettiin pönttö eikä edes mene pesään... Mikä vikana? sukivat toisiaan eikä tappeluja. noin 4v molemmat. Poika kesy, tyttö ei. APUA! siis jos eivät sovi toisilleen miten edellis pesintä?

5

234

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • -N-

      Onko linnuilla saatavilla voimaruokaa?
      Lisäksi ne tarvitsevat runsaasti kalkkia, joten kalkkikivi ei riitä. Tulisi ostaa nestemmäistä kalkkia. (calcivet).

      Onko häkki kyllin suuri?
      Monesti neitokakadujen pesintävietin laukaisee hiukan hämärämpi valaisuus, eli jos vähän vähentäisit valoa ja antaisit lintujen olla ihan rauhassa. Pesintään olisi hyvä ostaa esim. veteen liotettavia vitamiineja, sillä ne tarvitsevat pesinnän aikana runsaasti niitä.

      Kuinka kauan lintujen viime pesinnästä on?
      Ei saisi pesittää liian tiuhaan.

      • ...................

        Joo niillä on seepiansuomu, taidankin heti maanantaina käydä hakemassa noita vitamiineja ja muita, vitamiinejakin löytyy mutta taitaa olla liian isoja. Voimaruokaa on. On siitä jo aikaa vuos..? Hämäräksi, okei... Mutta kun linnut ovat häkissä joka on 130cm pitkä ja 90cm korkea ja 50 leveä, se on seinässäni kiinni joten sitä ei voi siirtää... Vaikeaa jos pitäis pitää hämärässä rauhassa... Yritetään! :)
        Mitäs sanoisit jos ostaisin toisenkin tytöt? Tulisiko tytöille riitaa pojasta? kun yhen linnun saisin ostaa kahta en. Olisi ahdastakin...
        ps. Pönttö on itsetehty 30cm korkea ja 25leveä.. Vai mites ne olikaan, mutta ne suositeltavat mitat. KIITOS avustasi!


      • MinÄ
        ................... kirjoitti:

        Joo niillä on seepiansuomu, taidankin heti maanantaina käydä hakemassa noita vitamiineja ja muita, vitamiinejakin löytyy mutta taitaa olla liian isoja. Voimaruokaa on. On siitä jo aikaa vuos..? Hämäräksi, okei... Mutta kun linnut ovat häkissä joka on 130cm pitkä ja 90cm korkea ja 50 leveä, se on seinässäni kiinni joten sitä ei voi siirtää... Vaikeaa jos pitäis pitää hämärässä rauhassa... Yritetään! :)
        Mitäs sanoisit jos ostaisin toisenkin tytöt? Tulisiko tytöille riitaa pojasta? kun yhen linnun saisin ostaa kahta en. Olisi ahdastakin...
        ps. Pönttö on itsetehty 30cm korkea ja 25leveä.. Vai mites ne olikaan, mutta ne suositeltavat mitat. KIITOS avustasi!

        Ei kahta naarasta samaan häkkiin!!
        Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

        Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.
        Pitää kokeilla kesällä uudelleen kun alkaa olla rauhallisempaa.

        Onnea sinulle ja sinun linnuillesi pesintään!!


      • ................
        MinÄ kirjoitti:

        Ei kahta naarasta samaan häkkiin!!
        Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

        Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.
        Pitää kokeilla kesällä uudelleen kun alkaa olla rauhallisempaa.

        Onnea sinulle ja sinun linnuillesi pesintään!!

        Kiitos tuollaista vastausta odotinkin, hyvää vastausta perusteluilla KIITOS


      • mistäs tiedät?
        MinÄ kirjoitti:

        Ei kahta naarasta samaan häkkiin!!
        Ne alkais tappelemaan ja uros kärsisi. Neitokakadut ovat yksi avioisia. Se naaras mikä sinun uroksellasi on nyt laverina on hänen ainut puolisonsa koko elämänsä aikana. Sitten jos naaraasi kuolee ennemmin kuin uros niin se uros jää yksin. Se ei suostu ottamaan ketään toista puolisokseen vaan saattaisi tappaa sen.

        Mulla on myös neitsikka pariskunta ja pesintää olen kokeillut jo kolmesti vuoden sisällä eikä onnistu. Kahdella ekalla kerralla eivät osanneet hommiaan ja ei ollut kiinnostusta.
        Nyt noin kolme viikkoa sitten olisi kiinnostusta ollut mutta liian rauhaton paikka, eikä paikkaa voi siirtää. Häkki on minun huoneen oven vieressä, katossa kiinni. Huoneessa ei ole muuta paikka, eikä se häkki sovi ovesta ulos, koska se on itse tehty ja se tehtiin minun huoneessa.
        Pitää kokeilla kesällä uudelleen kun alkaa olla rauhallisempaa.

        Onnea sinulle ja sinun linnuillesi pesintään!!

        Että neitsikat on yksavioisia?? Joka ikinen tiedonlähde (kirjat&netti) ei tue tuommoista väitettä. Kuten ei myöskään omakohtaiset kokemukset. Itselläni on ollut vuosikausia neitokakaduja ja onnistuneesti on vaihdeltu pareja, jopa toisten kasvattajien kanssa. Otappa selvää asioista ennekuin tulet uusille harrastajille väittämään mitä sattuu.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      160
      6765
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      36
      4027
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      2045
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1989
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1829
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1656
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1573
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      27
      1558
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1535
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      36
      1398
    Aihe