Pendelöinti

Kaupunki haluaa panostaa pendelöijiin tarjoamalla heille jatkossa asemalla maksullisen parkkipaikan, kun ennen se oli vain ilmaista.
Ilmianna
Jaa

35 Vastausta



Aha. Noin vajaa on mies.
Ilmianna
Jaa
Veikkaan että moni pendelöijä vaihtaa seurakuntaa tämän johdosta. Junalipussa on jo kyllin maksamista!
Jo esimerkiksi Turengista saa ilmaisen parkkipaikan aseman liepeiltä. Ja taitaa vero% olla halvempi. Sitäpaitsi junalippukin on halvempi ainakin Helsingin suuntaan ja Matkustus samalla lähijunalla.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Turengissa vaan ei juuri juna pysähdy.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Joo, näin se menee. Pendelöintiä aikansa harrastaneet tajuavat ajaa jatkossa koko matkan omalla autollaan ovelta ovelle tai muuttavat täältä pois työpaikkansa lähelle. Me ollaan väliinputoaja kaupunki. Niin lähellä kaikkea mutta kuitenkin liian kaukana asua.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
7 VASTAUSTA:
Nimenomaan. Itse jaksoin kaksi vuotta ainaista renaamista ja myöhästymisten takia VR:lle vuotuisen lisätyöviikon lahjoittamista ennen poismuuttoa. Aikaa muuhunkin. Nyt voisi muuten muuttaakin takaisin, mutta kaupungin surkea taloustilanne ja ihan älyttömät hankkeet yhdessä olemattomien työpaikkojen kanssa ei järkeviä houkuta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Kehitysmaatasoa kirjoitti:
Nimenomaan. Itse jaksoin kaksi vuotta ainaista renaamista ja myöhästymisten takia VR:lle vuotuisen lisätyöviikon lahjoittamista ennen poismuuttoa. Aikaa muuhunkin. Nyt voisi muuten muuttaakin takaisin, mutta kaupungin surkea taloustilanne ja ihan älyttömät hankkeet yhdessä olemattomien työpaikkojen kanssa ei järkeviä houkuta.
Surkeasta taloustilanteesta on vastuussa kokoomuksen ja demarien surkeaakin surkeammat ja täysin typeriin hankkeisiin kaupungin rahat tuhlanneet johtohenkilöt sekä kokoomuslainen apulaiskaupunginjohtaja ja aiempi kaupunginjohtaja Hellsten.
Homma alkoi keulimaan HML:n rahankäytössä, kun Hellstenistä tehtiin kaupunginjohtaja reilu kymmenen vuotta sitten. Apumiehenä ja Hellstenin tuhotalouden "oppipoikana" oli Juha Isosuo.

Silloin aloitetiin laittamaan kaupungin rahaa haisemaan todella isolla kädellä ja rahaa poltettiin mm. seuraavin kohteisiin:
35 miljoonaa pelkästään Verkatehtaaseen,
yht. yli 15 miljoonaa jäähallin kaikkiin laajennusosiin ja useampiin uusintoihin,
useita miljoonia useisiin Vanajanlinnan remontteihin,
vajaa 10 miljoonaa uuteen teatterirakennukseen, noin 10 miljoonaa Innopark-kiinteistöjen pakko-ostoon, miljoonia Aulangon kylpyläyhtiöön, noin 14 miljonaa kahteen todella turhaan ja väärinsijoitettuun parkkitaloon,
14 miljoonaa Elenia-Areenan rakentamiseen,
yli 3 miljoonaa Tapahtumattomaan puistoon,
3,5 miljoonaa Ahveniston maauimalaan yms.yms.

Tämän päättömän tuhlariporukan aikana ei olla oltu köyhiä ja kipeitä eikä välitetty todellakaan huomisesta tai edes kuntalain pykälistä investointeja tehdessä. Näin esim. tehtiin Hellstenin toimesta, kun Jorma H. ilmoitti, että jäähallin investointi menee miljoonatolkulla pitkäksi ja lisärahaa tarvitaan. Hellsten vain ilmoitti, että Jorma voi jatkaa rakentamista rauhassa ja lisärahoitusta ei käsitelty edes valtuustossa.

Meno on ollut kulttuuri- ja liikuntapaikkainvestointien määrän suhteen aivan järkyttävää ja seuraukset ovat nyt näkyvissä kaupungin talouden totaalisena romahduksena.

Voi voi, kun olen pöyristynyt sanoo nyt kaiken jälkeen Sari Rautio. Olen itse pöyristynyt siitä, kuinka kh-puheenjohtaja Rautio voi olla noin naiivi ja typerä sekä päästellä tuollaisia sammakoita suustaan medialle.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eihän Rautio mikään typerä ole. Hän pääsi ihan hyväpalkkaisiin hommiin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pyöristynytkin ihan näkyvästi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Avoin.nappikin kirjoitti:
Pyöristynytkin ihan näkyvästi.
Normaalia vanhenemista. Kasvojenkohotusta, rasvaimua, suonikohjuruiskutusta, hyalyronihappoa ja yläluomileikkausta niin kyllä siitä viel jonkinlaisen voi saada.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Pelkkä haihduttaminenkin riittäisi.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
EiOnnistuKaikilta kirjoitti:
Eihän Rautio mikään typerä ole. Hän pääsi ihan hyväpalkkaisiin hommiin.
Se Sari on vaan niin lipevä JA MYÖS NIIN SAATANAN TYPERÄ!! Sitä bitchia ei jaksa kuunnella edes kahta sekuntia. Heti, kun se aukaisee suunsa, niin sieltä pomppii ihan solkenaan kaikenlaisia typeriä sammakoita.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmianna
Jaa
hyvin on tuottamattomia ja typeriä olleet hankkeet. toivottavasti meno muuttuu
Ilmianna
Jaa
K.Ari on posess ja perzuikit ulvoo hahahahaha Rähääähähähäh
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
K.ierunkinen, O.Ksanen ja K.Uusela on posess ja kusess, perzuikit ulvoo ilosta hahahahaha Rähääähähähäh
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Pendelöijiä kuuluukin hieman rokottaa. Näin saadaan kaupungin kassavaje korjattua ja rahaa uusiin investointeihin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Jos on varaa junalippuun niin on silloin varaa myös pysäköintilippuun.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Kuka nyt junalla kulkee, jaa millä junalla. Linjurilla on niin perhanan hyvä kulkea. Linja-autoon voi aina luottaa. Kulkee ajallaan. Mikä parasta niin on paljon halvempi kun junat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
3 VASTAUSTA:
sarin ja v,r,n salainen sopimus. parkki maksu sisältää 1/5 resiinan painajan paikan etelään tai pohjoiseen.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Jos olisitte äänestäneet Kiemungin eduskuntaan, niin nyt junat kulkisivat, ainakin hänen junansa. Ei olisi ollut up ass junat eikä munat.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Väärinvalitsitte kirjoitti:
Jos olisitte äänestäneet Kiemungin eduskuntaan, niin nyt junat kulkisivat, ainakin hänen junansa. Ei olisi ollut up ass junat eikä munat.
Jos Kiemunki olisi päässyt eduskuntaan, olisi valtion totaalinen taloustuho nyt käsillä hänen taloustyylillään....jos se valtiotalous nyt muutenkin jo kuralla on niin Kiemungin ollessa kaukana eduskunnasta, se tuho ainakin lykkääntyy.....!

Jos taloushyvää olisi Suomi-Konkurssimaalle haluttu, Kari sinne olisi pitänyt valita.......silloin olisi Suomi-talous nousussa maailmanluokan talousmahdiksi!
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Nyt nämä pendelöijät itkevät kun VR muuttaa aikatauluja ratatöitten takia. Ei VR voi ottaa huomioon näitä muutamia narisijoita jotka eivät pääse kello 8 työpaikalleen. Siihen työpaikalle pääsemiseen on ainakin kolme vaihtoehtoa. Menkää linja-autolla, lähtekää aikaisemalla junalla, muuttakaa sinne työpaikkanne viereen. Ei hämeenlinnan talous mene sen enempää kuralle jos muutatte pois. Voi herran jestas mitä narinaa näistä junavuoroista, itketään jopa sitä että junat ovat niin täynnä että eivät saa tehtyä töitä junassa. Junat on tehty matkustamiseen eikä työntekoon.
Ilmianna
Jaa
En näe mitään mieltä VR:n toiminnassa, mutta en myöskään ymmärrä, miksi täällä tuijotetaan vain junavuoroja. Helsinkiin ja Tampereelle pääsee bussilla nopeasti ja mukavasti, ei juna ole ainoa julkinen kulkuväline. Voi olla, että VR:lläkin herättäisiin ajattelemaan, jos niitä matkustajia ei enää Hämeenlinnasta tulisikaan (milloin juna täällä nyt pysähtyy). Nykyisin VR tekee mitä lystää, mutta ihmiset vain itkien roikkuvat vähissä junavuoroissa, eivätkä suostu ajattelemaankaan muita vaihtoehtoja.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Ei ole ainoa julkinen, mutta juna on vaan moneen paikkaan käytännöllisempi kuin bussi.
Esim. stadin päässä onko duuni manskun varrella vai Pasilassa jne.
ja mansessa onko se rautatieaseman itäpuolella vai Hämeenpuistossa...
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ensin linjurilla ja sen jälkeen ratikalla tai linja-autolla. Hyvin yksinkertaista. Ei valtiolla ja kunnalla ole jokaiselle työntekijälle mahdollista erikseen järjestää kyytiä työpaikalle ja sieltä pois. Näitten uusavuttomien työntekijöitten pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja kysellä eri vaihtoehtoja. Se on nykyään vikana kun kaikista on kasvatettu avuttomia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Bussi on jo muutenkin hidas, siihen sitten lisäksi tuo lisä odottelu muihin kulkuneuvoihin ja niillä kulkemiset. Jos päivässä menee 3 tuntia jo nyt työmatkoihin, niin kuka haluaa käyttää siihen 4 tuntia?
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
No mitä siinä sitten narisette, junalla vaan jos pääsee kolmessa tunnissa. Vielä kerran kun ei tunnu menevän perille. Jokainen järjestää työmatkansa itse, ei valtio eikä kunta. Kumpikaan näistä puulaakeista ei ole velvollinen järjestämään teille kuljetusta töihin eikä kuljetusta kotiin. Vai luuletteko saavanne jotakin erivapautta kun kuljette junalla. Tähän asti olette saaneet ilmaisen pysäköinnin asemalle, toisin kun linja-autolla kulkijat. Eiköhän se Kulmala kohta lopeta tämän ilmaisen pysäköinnin.
Ilmianna
Jaa
Minua ihmetyttää suuresti se, että rakennetaan väliaikainen parkkipaikka Hilpikummilantien ja Pikkujärventien risteykseen ja kaadetaan kaikki puut pois. Kyseessä väliaikainen ratkaisu, kunnes asemalla parkkipaikka. Vieressä Joku parkkihalli, jota kukaan ei käytä. Puut eivät kasva takaisin moneen vuoteen ja olivat alueen ainoat. Hämeenlinna ei ole ainakaan kovin vihreä kaupunki. Jos, on varaa käyttää autoa niin varmaan sitä perkeleen parkkihallia, joka tyhjänä töröttää ja jättää ne puut rauhaan.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
Kannattaa vilkaista ”Keinusaari ll” asemakaavasta mitä on tullut hyväksyttyä. Kaavat löytyvät kaupungin omilta nettisivuilta.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Oikeassa olet veliseni. Miksi yleensä tehdään jotakin ILMAISTA parkkipaikkaa näille junalla kulkijoille. Nämä köyhät linja-autolla kulkijat joutuvat maksamaan pysäköinnist täyden hinnan..
Ilmianna
Jaa
Puitten kaataminen on todella törkeätä-vaan Hml kunnostautuu ns.vihreänä kaupunkina.Autot tärkeintä, luonnosta viis.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
2 VASTAUSTA:
Meni viimeiset puut ja vihreys Hämptonista. Törkeää.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
Eihän tässä ole palveltu kun näitä itkeviä junalla kulkevia.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti
Ei niitä puita kaadettu parkkipaikan takia, vaan jotta alue saadaan grynderille rakentamiskäyttöön. Justhan oli lehdessä kaaviokuva asemakaavasta, jossa kerrostalot ja päiväkoti peittävät aluen jossa puut olivat ja valtaavat lopulta koko nykyisen parkkikentän alueen. Sille alueelle noussee myös pysäkäuntihallin, tietysti maksullinen, jota me junalla päivittäin kulkevat emme aio alkaa käyttää, vaan muutamme pois sinne, missä työmme sijaitsee. Riihimäen ja Helsingin välillä esim Vantaalla kaikilla asemilla on maksutobnta parkkitilaa. Emme halua junamatkan lisäksi masaa pysäköinnistä, se on liikaa.
Ilmianna
Jaa
Muuttotappiota pukkaa Näivelinnaan nyt ja tulevaisuudessa. Näive, Ihanan Syvältä
Ilmianna
Jaa
ei se muuttotappio pukkaa ainakaan muutaman junalla kulkijan takia vaikka muuttaisivat hevon kuuseen.
Ilmianna
Jaa

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pendelöinti

Kaupunki haluaa panostaa pendelöijiin tarjoamalla heille jatkossa asemalla maksullisen parkkipaikan, kun ennen se oli vain ilmaista.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta