Pendelöinti

Kaupunki haluaa panostaa pendelöijiin tarjoamalla heille jatkossa asemalla maksullisen parkkipaikan, kun ennen se oli vain ilmaista.
Ilmoita


Aha. Noin vajaa on mies.
Ilmoita
Veikkaan että moni pendelöijä vaihtaa seurakuntaa tämän johdosta. Junalipussa on jo kyllin maksamista!
Jo esimerkiksi Turengista saa ilmaisen parkkipaikan aseman liepeiltä. Ja taitaa vero% olla halvempi. Sitäpaitsi junalippukin on halvempi ainakin Helsingin suuntaan ja Matkustus samalla lähijunalla.
1 VASTAUS:
Turengissa vaan ei juuri juna pysähdy.
+Lisää kommentti
Joo, näin se menee. Pendelöintiä aikansa harrastaneet tajuavat ajaa jatkossa koko matkan omalla autollaan ovelta ovelle tai muuttavat täältä pois työpaikkansa lähelle. Me ollaan väliinputoaja kaupunki. Niin lähellä kaikkea mutta kuitenkin liian kaukana asua.
7 VASTAUSTA:
Nimenomaan. Itse jaksoin kaksi vuotta ainaista renaamista ja myöhästymisten takia VR:lle vuotuisen lisätyöviikon lahjoittamista ennen poismuuttoa. Aikaa muuhunkin. Nyt voisi muuten muuttaakin takaisin, mutta kaupungin surkea taloustilanne ja ihan älyttömät hankkeet yhdessä olemattomien työpaikkojen kanssa ei järkeviä houkuta.
Kehitysmaatasoa kirjoitti:
Nimenomaan. Itse jaksoin kaksi vuotta ainaista renaamista ja myöhästymisten takia VR:lle vuotuisen lisätyöviikon lahjoittamista ennen poismuuttoa. Aikaa muuhunkin. Nyt voisi muuten muuttaakin takaisin, mutta kaupungin surkea taloustilanne ja ihan älyttömät hankkeet yhdessä olemattomien työpaikkojen kanssa ei järkeviä houkuta.
Surkeasta taloustilanteesta on vastuussa kokoomuksen ja demarien surkeaakin surkeammat ja täysin typeriin hankkeisiin kaupungin rahat tuhlanneet johtohenkilöt sekä kokoomuslainen apulaiskaupunginjohtaja ja aiempi kaupunginjohtaja Hellsten.
Homma alkoi keulimaan HML:n rahankäytössä, kun Hellstenistä tehtiin kaupunginjohtaja reilu kymmenen vuotta sitten. Apumiehenä ja Hellstenin tuhotalouden "oppipoikana" oli Juha Isosuo.

Silloin aloitetiin laittamaan kaupungin rahaa haisemaan todella isolla kädellä ja rahaa poltettiin mm. seuraavin kohteisiin:
35 miljoonaa pelkästään Verkatehtaaseen,
yht. yli 15 miljoonaa jäähallin kaikkiin laajennusosiin ja useampiin uusintoihin,
useita miljoonia useisiin Vanajanlinnan remontteihin,
vajaa 10 miljoonaa uuteen teatterirakennukseen, noin 10 miljoonaa Innopark-kiinteistöjen pakko-ostoon, miljoonia Aulangon kylpyläyhtiöön, noin 14 miljonaa kahteen todella turhaan ja väärinsijoitettuun parkkitaloon,
14 miljoonaa Elenia-Areenan rakentamiseen,
yli 3 miljoonaa Tapahtumattomaan puistoon,
3,5 miljoonaa Ahveniston maauimalaan yms.yms.

Tämän päättömän tuhlariporukan aikana ei olla oltu köyhiä ja kipeitä eikä välitetty todellakaan huomisesta tai edes kuntalain pykälistä investointeja tehdessä. Näin esim. tehtiin Hellstenin toimesta, kun Jorma H. ilmoitti, että jäähallin investointi menee miljoonatolkulla pitkäksi ja lisärahaa tarvitaan. Hellsten vain ilmoitti, että Jorma voi jatkaa rakentamista rauhassa ja lisärahoitusta ei käsitelty edes valtuustossa.

Meno on ollut kulttuuri- ja liikuntapaikkainvestointien määrän suhteen aivan järkyttävää ja seuraukset ovat nyt näkyvissä kaupungin talouden totaalisena romahduksena.

Voi voi, kun olen pöyristynyt sanoo nyt kaiken jälkeen Sari Rautio. Olen itse pöyristynyt siitä, kuinka kh-puheenjohtaja Rautio voi olla noin naiivi ja typerä sekä päästellä tuollaisia sammakoita suustaan medialle.
Eihän Rautio mikään typerä ole. Hän pääsi ihan hyväpalkkaisiin hommiin.
Pyöristynytkin ihan näkyvästi.
Avoin.nappikin kirjoitti:
Pyöristynytkin ihan näkyvästi.
Normaalia vanhenemista. Kasvojenkohotusta, rasvaimua, suonikohjuruiskutusta, hyalyronihappoa ja yläluomileikkausta niin kyllä siitä viel jonkinlaisen voi saada.
Pelkkä haihduttaminenkin riittäisi.
EiOnnistuKaikilta kirjoitti:
Eihän Rautio mikään typerä ole. Hän pääsi ihan hyväpalkkaisiin hommiin.
Se Sari on vaan niin lipevä JA MYÖS NIIN SAATANAN TYPERÄ!! Sitä bitchia ei jaksa kuunnella edes kahta sekuntia. Heti, kun se aukaisee suunsa, niin sieltä pomppii ihan solkenaan kaikenlaisia typeriä sammakoita.
+Lisää kommentti

Ylläpito on poistanut tästä viestin sääntöjen vastaisena.

Ilmoita
hyvin on tuottamattomia ja typeriä olleet hankkeet. toivottavasti meno muuttuu
Ilmoita
K.Ari on posess ja perzuikit ulvoo hahahahaha Rähääähähähäh
1 VASTAUS:
K.ierunkinen, O.Ksanen ja K.Uusela on posess ja kusess, perzuikit ulvoo ilosta hahahahaha Rähääähähähäh
+Lisää kommentti
Pendelöijiä kuuluukin hieman rokottaa. Näin saadaan kaupungin kassavaje korjattua ja rahaa uusiin investointeihin.
1 VASTAUS:
Jos on varaa junalippuun niin on silloin varaa myös pysäköintilippuun.
+Lisää kommentti
Kuka nyt junalla kulkee, jaa millä junalla. Linjurilla on niin perhanan hyvä kulkea. Linja-autoon voi aina luottaa. Kulkee ajallaan. Mikä parasta niin on paljon halvempi kun junat.
3 VASTAUSTA:
sarin ja v,r,n salainen sopimus. parkki maksu sisältää 1/5 resiinan painajan paikan etelään tai pohjoiseen.
Jos olisitte äänestäneet Kiemungin eduskuntaan, niin nyt junat kulkisivat, ainakin hänen junansa. Ei olisi ollut up ass junat eikä munat.
Väärinvalitsitte kirjoitti:
Jos olisitte äänestäneet Kiemungin eduskuntaan, niin nyt junat kulkisivat, ainakin hänen junansa. Ei olisi ollut up ass junat eikä munat.
Jos Kiemunki olisi päässyt eduskuntaan, olisi valtion totaalinen taloustuho nyt käsillä hänen taloustyylillään....jos se valtiotalous nyt muutenkin jo kuralla on niin Kiemungin ollessa kaukana eduskunnasta, se tuho ainakin lykkääntyy.....!

Jos taloushyvää olisi Suomi-Konkurssimaalle haluttu, Kari sinne olisi pitänyt valita.......silloin olisi Suomi-talous nousussa maailmanluokan talousmahdiksi!
+Lisää kommentti
Nyt nämä pendelöijät itkevät kun VR muuttaa aikatauluja ratatöitten takia. Ei VR voi ottaa huomioon näitä muutamia narisijoita jotka eivät pääse kello 8 työpaikalleen. Siihen työpaikalle pääsemiseen on ainakin kolme vaihtoehtoa. Menkää linja-autolla, lähtekää aikaisemalla junalla, muuttakaa sinne työpaikkanne viereen. Ei hämeenlinnan talous mene sen enempää kuralle jos muutatte pois. Voi herran jestas mitä narinaa näistä junavuoroista, itketään jopa sitä että junat ovat niin täynnä että eivät saa tehtyä töitä junassa. Junat on tehty matkustamiseen eikä työntekoon.
Ilmoita
En näe mitään mieltä VR:n toiminnassa, mutta en myöskään ymmärrä, miksi täällä tuijotetaan vain junavuoroja. Helsinkiin ja Tampereelle pääsee bussilla nopeasti ja mukavasti, ei juna ole ainoa julkinen kulkuväline. Voi olla, että VR:lläkin herättäisiin ajattelemaan, jos niitä matkustajia ei enää Hämeenlinnasta tulisikaan (milloin juna täällä nyt pysähtyy). Nykyisin VR tekee mitä lystää, mutta ihmiset vain itkien roikkuvat vähissä junavuoroissa, eivätkä suostu ajattelemaankaan muita vaihtoehtoja.
2 VASTAUSTA:
Ei ole ainoa julkinen, mutta juna on vaan moneen paikkaan käytännöllisempi kuin bussi.
Esim. stadin päässä onko duuni manskun varrella vai Pasilassa jne.
ja mansessa onko se rautatieaseman itäpuolella vai Hämeenpuistossa...
SijaintiSijaintiSijainti kirjoitti:
Ei ole ainoa julkinen, mutta juna on vaan moneen paikkaan käytännöllisempi kuin bussi.
Esim. stadin päässä onko duuni manskun varrella vai Pasilassa jne.
ja mansessa onko se rautatieaseman itäpuolella vai Hämeenpuistossa...
Tampereella ei ole juurikaan eroa, päädytkö siellä linja-autoasemalle vai rautatieasemalle. Jos olet menossa itäpuolelle, pääset suoraan Kalevantietä radan yli. Linja-autoasemalta Kalevantien rautatiesillalle taitaa olla 100 m? Lisäksi Tampereella on loistava julkinen liikenne, aikatauluja ei tarvitse katsoa kun busseja menee koko ajan. Kertamaksu 1,88 € ja tunnin sisällä saa vaihtaa vaikka kuinka monta kertaa. (Bussikortin saa ostaa myös ulkopaikkakuntalaiset)

Pikavuoroon saa lipun Hml-Tre netistä tavallisesti 2-5 euroa yhteen suuntaan, halvemmalla kuin Hämeenlinnassa kertalipun Turuntieltä torille. Matka kestää 50-70 min vuorosta riippuen.
+Lisää kommentti
Ensin linjurilla ja sen jälkeen ratikalla tai linja-autolla. Hyvin yksinkertaista. Ei valtiolla ja kunnalla ole jokaiselle työntekijälle mahdollista erikseen järjestää kyytiä työpaikalle ja sieltä pois. Näitten uusavuttomien työntekijöitten pitäisi ottaa itseään niskasta kiinni ja kysellä eri vaihtoehtoja. Se on nykyään vikana kun kaikista on kasvatettu avuttomia.
1 VASTAUS:
Bussi on jo muutenkin hidas, siihen sitten lisäksi tuo lisä odottelu muihin kulkuneuvoihin ja niillä kulkemiset. Jos päivässä menee 3 tuntia jo nyt työmatkoihin, niin kuka haluaa käyttää siihen 4 tuntia?
+Lisää kommentti
No mitä siinä sitten narisette, junalla vaan jos pääsee kolmessa tunnissa. Vielä kerran kun ei tunnu menevän perille. Jokainen järjestää työmatkansa itse, ei valtio eikä kunta. Kumpikaan näistä puulaakeista ei ole velvollinen järjestämään teille kuljetusta töihin eikä kuljetusta kotiin. Vai luuletteko saavanne jotakin erivapautta kun kuljette junalla. Tähän asti olette saaneet ilmaisen pysäköinnin asemalle, toisin kun linja-autolla kulkijat. Eiköhän se Kulmala kohta lopeta tämän ilmaisen pysäköinnin.
Ilmoita
Minua ihmetyttää suuresti se, että rakennetaan väliaikainen parkkipaikka Hilpikummilantien ja Pikkujärventien risteykseen ja kaadetaan kaikki puut pois. Kyseessä väliaikainen ratkaisu, kunnes asemalla parkkipaikka. Vieressä Joku parkkihalli, jota kukaan ei käytä. Puut eivät kasva takaisin moneen vuoteen ja olivat alueen ainoat. Hämeenlinna ei ole ainakaan kovin vihreä kaupunki. Jos, on varaa käyttää autoa niin varmaan sitä perkeleen parkkihallia, joka tyhjänä töröttää ja jättää ne puut rauhaan.
1 VASTAUS:
Kannattaa vilkaista ”Keinusaari ll” asemakaavasta mitä on tullut hyväksyttyä. Kaavat löytyvät kaupungin omilta nettisivuilta.
+Lisää kommentti
Oikeassa olet veliseni. Miksi yleensä tehdään jotakin ILMAISTA parkkipaikkaa näille junalla kulkijoille. Nämä köyhät linja-autolla kulkijat joutuvat maksamaan pysäköinnist täyden hinnan..
Ilmoita
Puitten kaataminen on todella törkeätä-vaan Hml kunnostautuu ns.vihreänä kaupunkina.Autot tärkeintä, luonnosta viis.
2 VASTAUSTA:
Meni viimeiset puut ja vihreys Hämptonista. Törkeää.
Eihän tässä ole palveltu kun näitä itkeviä junalla kulkevia.
+Lisää kommentti
Ei niitä puita kaadettu parkkipaikan takia, vaan jotta alue saadaan grynderille rakentamiskäyttöön. Justhan oli lehdessä kaaviokuva asemakaavasta, jossa kerrostalot ja päiväkoti peittävät aluen jossa puut olivat ja valtaavat lopulta koko nykyisen parkkikentän alueen. Sille alueelle noussee myös pysäkäuntihallin, tietysti maksullinen, jota me junalla päivittäin kulkevat emme aio alkaa käyttää, vaan muutamme pois sinne, missä työmme sijaitsee. Riihimäen ja Helsingin välillä esim Vantaalla kaikilla asemilla on maksutobnta parkkitilaa. Emme halua junamatkan lisäksi masaa pysäköinnistä, se on liikaa.
Ilmoita
Muuttotappiota pukkaa Näivelinnaan nyt ja tulevaisuudessa. Näive, Ihanan Syvältä
Ilmoita
ei se muuttotappio pukkaa ainakaan muutaman junalla kulkijan takia vaikka muuttaisivat hevon kuuseen.
1 VASTAUS:
Tuuppa vilkaisemaan asemalle joku arkiaamu moniko kulkee junalla! Hämeenlinnasta kulkee satoja ihmisiä joka aamu junalla. Esim. 6:48 lähtevä juna on erittäin suosittu juna.
+Lisää kommentti
Mitä sitten narisette näistä junavuoroista koska pääsevät junalla perille. Ei kukaan siellä seiso turhan takia. Ei joka henkilölle pysty järjestämään omalle aikataululla sopivaa junaa. Siirtymää semmoiseen kulkuneuvoon millä pääsee työpaikan ovelle. Jokainen valitsee työpaikkansa. Jos paikkakunnan liikenneyhteydet ole sopivat on muutettava sinne missä ne on paremmat. Uskon että tämän Hämeenlinnan talous ei mene näitten muutamien pois muuttajien takia pahempaan kuntoon kun jo on.
Ilmoita
Hämeenlinnan talous tarvitsee kipeästi jokaikistä veronmaksajaa. kaupungin ongelmana on ollut veronmaksajien ja verotulojen romahtaminen aiempiin vuosiin nähden.
Todellisten veronmaksajien määrä on pudonnut paljon enemmän kuin tilastot näyttävät, koska maksukykyisten henkilöiden tilalle on tullut myös mm. pakolaisia, jotka eivät maksa veroja lainkaan tai ainoastaan hyvin vähän ja pelkästään kuluttavat verovarojamme.
1 VASTAUS:
Antavathan ne suklaasilmät takaisin tuhatkertaisesti erilaisen kulttuurin tuomana rikkautena mistä pitäisi pikemminkin olla kiitollinen.
+Lisää kommentti
Bussilla pääsee useammin kuin kerran tunnissa kumpaankin suuntaan. Pysäkeitä on ainakin Helsingin päässä tiuhempaan kuin vaan rata-asemia Pasilassa ja keskustassa. Onko ihan pakko kytätä niitä junia ja valittaa ja vinkua junavuoroista? Eikö nää valittajat ole koskaan kuulleet erinomaisista bussivuoroista?
Ilmoita
En minä vaan viitsisi kulkea päivittäin eestaas sadan kilometrin päähän, vaan muuttaisin kipinkapin lähelle työpaikkaani. Mikä ihmisiä riivaa, kun väkisin halutaan asua HML:ssa vaikka työt on muualla. Sitä paitsi helsinkiläiset maksaa verojakin paljon vähemmän, niin että kantsii muuttaa sinne, jos kerran työtkin on siellä. Mitäs täällä kidutte valittamassa, jos on noin vaikeeta? En ymmärrä alkuunkaan.
Ilmoita
Eihän näitä junanarisijoita onneksi ole kun muutama. Ovat kuulemma järjestämässä jotakin mielenosoitusta. Naurettavaa jos on samanlainen kun oli viimeksi. Viimeksi suurin osa näistä laiturilla seisojista oli eläkeläisiä, joille on aivan sama koska sillä junalla menee. Se on totta mitä täällä Hämeenlinnassa ovat kun on niin huonot yhteydet työpaikan ovelle. Sitten meidän veronmaksajien pitäisi kustantaa ILMAISET parkkipaikat näille junailijoille, ja niinhän kaupunkim tekeekin, onneksi vain siihen asti kun uusi parkkitalo rakennetaan. sitten nämä vähävaraiset ilmaiseen parkkipaikkaan tottuneet rupeevat nariseen parkkitalon maksuista.
2 VASTAUSTA:
Niin, en ymmärrä parkkitaloja, esim ennen kaivoparkkia siinä kohtaa säilytettiin tuplasti enemmän autoja päivittäin kuin nykyisin. Helkutin kallis laitos makaa tyhjänä siinä, missä olis voinut keskustan työssäkävijät autoonsa pitää. Nyt pitää jostain myllymäestä tai linnan parkkikselta asti kävellä duuniin. Vaikka eihän siinä mee kun pari minsaa kauemmin.
Mielenosoitukset ja VRn keskustelutilaisuudet on järjestetty siihen aikaan kun oikeat pendelöijät ovat vielä töissä tai matkalla kotiin päin. Ja niitä on runsaasti.
+Lisää kommentti
Kulmala rahastaa tällä kaivoparkilla sen takia kun täytyy näille reppanoille saada ilmainen pysäköinti rautatieasemalle. Onneksi se ilmainen pysäköiti loppuu kun Kulmala saa MAKSULLISEN pysäköintitalon rautatieasemalle. Se on sitä tasa-arvoa mistä jauhetaan joka paikassa.
Ilmoita
Vai pitää VR järjestää näille junailijoille oma paikka missä tekevät töitään. Koittakaa nyt tollot ymmärtää että ei VR ole mikään sosiaalitoimisto. Miksi yleensä tekee töitä junassa, miksei tee sitä kotona. Syy on siinä että kukaan ei kotona näe kuinka tärkeä henkilö olen.
1 VASTAUS:
Jos tietäisit jotain nykyisistä työaikajärjestelyistä ja joustoista, niin saattaisit ymmärtää.
Mutta ethän sinä tiedä niistä mitään.
+Lisää kommentti
Olen itse ollut joustoissa monia monia vuosia. Mutta sittenkään vaikka sinulla olisi kuinka paljon niitä joustojasi niin ei VR ole velvollinen järjestämään sinulle jotakin paikkaa missä saat tehdä " töitäsi ". Tee nämä keksityt työsi vaikka asemalaiturilla. Et sinä eikä kukaan muukaan ole niin tärkeä että on pakko tehdä töitä junassa.
7 VASTAUSTA:
Kiitti!
Ei kai niitä töitä voi oikein tehokkaasti tehdä junan ravintolavaunussa kahvia hörppien ja kaverien kanssa juoruten. Tunnit siellä kyllä voidaan sujuvasti merkata työtunneiksi eli varsinainen työaika työpaikalla saadaan näin ollen viikottain pudotettua todella mukavaksi, itselle, ei palkan maksavalle organisaatiolle. Tästä taitaa osittain olla todellisuudessa kyse.
Tuota, niitä töitä voi tehdä normaalilla istumapaikalla ICssä tai pendossa, mutta paikkarissa menee vähän hankalaksi. Jos töitä tekee mennen tullen puoli tuntia, niin pystyy tekemään keskimäärin tunnin lyhyempää päivää toimistolla, eli saa n. 11 h työpäivän kokonaisajan lyhennettyä 10 h.
Kahviakin voi juoda siinä sivussa reissumukista yhtä hyvin kuin työpöydältä.

Tuo sopii hyvin jonkin vähemmän keskittymistä vaativan asian lukemiseen tai sähköpostien käsittelyyn.

Toki joustot paranee koko ajan ja osan viikosta voi tehdä töitä kotoa ja hoitaa palaverit vaikka skypellä.

Jos VR ei huomioi asiakkaiden tarpeita, niin sitten voin siirtyä henkilöauton käyttöön, sillä konstia päivä lyhenee myös sen tunnin tai paikkarin tapauksessa pari tuntia.
Silloin kun VR niitä junavuoroja muutti ja jätti Hämeenlinnan väliin pysähtymisien suhteen niin siitähän on vain kiittäminen Hämeenlinnan hallintoa. He keskittyivät ihan muihin heidän mielestään todella tärkeisiin asioihin (Torinalusparkki, SCC, yms.) kun olisi pitänyt olla kovastikin lobbaamassa VR:n suhteen Hämeenlinnan etua. HML:n hallinnon järkeily asioiden tärkeyden suhteen tosin ei tule kyllä minään yllätyksenä, niitä onnistumisia kun ei juuri viimevuosina ole ollut.
meidänsurkeatpäättäjät kirjoitti:
Silloin kun VR niitä junavuoroja muutti ja jätti Hämeenlinnan väliin pysähtymisien suhteen niin siitähän on vain kiittäminen Hämeenlinnan hallintoa. He keskittyivät ihan muihin heidän mielestään todella tärkeisiin asioihin (Torinalusparkki, SCC, yms.) kun olisi pitänyt olla kovastikin lobbaamassa VR:n suhteen Hämeenlinnan etua. HML:n hallinnon järkeily asioiden tärkeyden suhteen tosin ei tule kyllä minään yllätyksenä, niitä onnistumisia kun ei juuri viimevuosina ole ollut.
Mietippä missä oikeasti meni pieleen?
Kyllä se johtuu edellisistä eduskuntavaaleista, mitkä meni täällä farssiksi ja potin vei Lahden seutu ja se näkyy nyt kaikessa mm. poliisilaitos ja junaliikenne, joka pääradalla on täysin Tamperelaisten vaatimusten mukainen. Sama näkyy siinä lentokenttärata jutussa, ei niillä aikatauluilla juna pysähdy täällä.

Paikallisia vaikuttajia on vaan oltava Arkadian mäellä, muuten valituspuolue voi valittaa tällä palstalla ikuisuuden.
Surkeatäänestäjät kirjoitti:
Mietippä missä oikeasti meni pieleen?
Kyllä se johtuu edellisistä eduskuntavaaleista, mitkä meni täällä farssiksi ja potin vei Lahden seutu ja se näkyy nyt kaikessa mm. poliisilaitos ja junaliikenne, joka pääradalla on täysin Tamperelaisten vaatimusten mukainen. Sama näkyy siinä lentokenttärata jutussa, ei niillä aikatauluilla juna pysähdy täällä.

Paikallisia vaikuttajia on vaan oltava Arkadian mäellä, muuten valituspuolue voi valittaa tällä palstalla ikuisuuden.
Onhan siellä tämä maailmanparantaja Filatoff.
vaionko kirjoitti:
Onhan siellä tämä maailmanparantaja Filatoff.
Pitäisi olla useampi.
Miksi persut ei hoitanut tätä hommaa kuntoon, kun PS edustajia näyttää olevan useita VRn Hallintoneuvostossa? Saako ne siellä jotain aikaiseksi?
http://www.vrgroup.fi/fi/vrgroup/vr-group-yrityksena/konsernin-hallinto/hallintoneuvosto/
+Lisää kommentti
Eikä onnistumisia tule ´tämmöisellä virkamies ja valtuusto porukalla. Nössö kaupunginjohtaja ja tappelevat valtuutetut.
Ilmoita
Mun maailma ei kaadu jos aseman pysäköinti ei ole ilmaista. Kunhan se olisi kohtuuhintaista. Kahden olemassa olevan parkkihallin maksut eivät ole kohtuullisia.
Ilmoita
Jos on varaa käydä töissä, on myös varaa maksaa siitä pieni maksu.
1 VASTAUS:
Mikä on pieni maksu sinun mielestä?
+Lisää kommentti
Junamatkustajia on täällä se 800000 vuodessa niin se tekee just reilu 2000 päivässä. Jos aatellaan että puolet on sellaisia kenen junat kulkee aikataulujen mukaan huonosti niin kannattaisko heidän muuttaa pois niin ei tarvitsisi valittaa.
Kaupunki varmaan pärjää ilman tuota kitisevää tuhannen hengen porukkaa.
Pahinta on jos tuohon porukkaan ruvetaan vielä tuhlaamaan aikaa, rahaa ja muita voimavaroja. Kaiken sen voisi osoittaan vaikka vanhuksille.
1 VASTAUS:
Noista luvuista tulee mieleen Reskan ja Verkatehtaan kävijälaskurit.
+Lisää kommentti
Mitä helkkaria ne junalla matkaajat itkevät. Jos junat ei kulje niin ei kulje. Onhan meillä Hämeenlinnalaisilla pätevä kansanedustaja. Olisitte ajoissa pommittanut tätä, no olkoon sanomatta että ei joudu näitten Hämeenlinnan poliitikkojen kanssa käräjille. Linja-autot kulkee joka puolelle ja ajoissa. Linjuri ei pysähdy jos tulee sentti lunta.
3 VASTAUSTA:
Muilla on useampi pätevä kansanedustaja, ei riitä Filatov eikä Lopen Heinonen näemmä tässä asiassa. Persut voisi soitella Lahteen edustajilleen.
Ei ne linjuritkaan kulje ajallaan huonossa kelissä.
Onnetonbussi kirjoitti:
Muilla on useampi pätevä kansanedustaja, ei riitä Filatov eikä Lopen Heinonen näemmä tässä asiassa. Persut voisi soitella Lahteen edustajilleen.
Ei ne linjuritkaan kulje ajallaan huonossa kelissä.
Aina olen päässyt perille linja-autolla ja melkein ajoissa, on keli mikä hyvänsä. junalla kun menin kymmeneen vuoteen ensimmäisen kerran Pasilaan, niin eikös jo Riihimäen asemalla hakattu jäätyneitä jarruja irti. Olihan pakkasta jopa 7 astetta. arvaa oliko juna perillä ajoissa, että se siitä junasta. Ainoa haittapuoli on linja-autolla että ei ole suoraa yhteyttä Pasilan messukeskukseen. Muualle pääsee hyvin ja AJOISSA.
ettäsilleentaas kirjoitti:
Aina olen päässyt perille linja-autolla ja melkein ajoissa, on keli mikä hyvänsä. junalla kun menin kymmeneen vuoteen ensimmäisen kerran Pasilaan, niin eikös jo Riihimäen asemalla hakattu jäätyneitä jarruja irti. Olihan pakkasta jopa 7 astetta. arvaa oliko juna perillä ajoissa, että se siitä junasta. Ainoa haittapuoli on linja-autolla että ei ole suoraa yhteyttä Pasilan messukeskukseen. Muualle pääsee hyvin ja AJOISSA.
Olen minäkin mennyt bussilla oikeilla pakkasilla, autosta jäätyi ensin jarrut HML linja-autoasemalla, kun sai ne kikkailtua irti, niin sen jälkeen kuski ajoi jarruttamatta pitkillä moottorijarrutuksilla moottoritienramppien pysäkit ja vaihtoi ilman kytkintä, kun se kytkinkin jäätyi maantievauhdissa.
Eikös onnipusseissa irtoillut ovet pari talvea sitten pakkasilla?

Miten pääsee jouhevasti esim. Tikkurilaan bussilta? Juna tulee siihenkin viereen.
Pasilan alueella on paljon muutakin, kuin se messukeskus.
+Lisää kommentti
On pendelöinti kyllä huipussaan, kun 9.59 pitää lähteä ehtiäkseen 13 alkavaan kokoukseen helsinkiin. Bensat tulee myös halvemmaksi.
1 VASTAUS:
Videoneuvottelut on keksitty.
+Lisää kommentti
Siinähän ehtii mukavasti käydä Hesassa ostoksilla. Mutta mikset menisi bussilla?
1 VASTAUS:
Mikäli pitää olla varmasti klo 13 hieman Kamppia tai päärautatieasemaa kauempana, niin Expressbussilla tai Onnibussilla pitää lähteä klo 10:25 vuorolla, eli eroa alle puoli tuntia.
Onnibussin nimellinen kulkuaika 1h 20 min ja nopeat junat uusilla hitailla aikatauluilla 1 h 10 min.
Sitäpaitsi uusien aikataulujen mukaan klo 11:11 lähtevällä paikkarilla on perillä 12:34, josta ehtii sitten siirtymään asemaa kauemmaksi ja jää hieman pelivaraakin.
+Lisää kommentti
Sen takia ei mene kun joutuu maksamaan linja-autoasemalla pysäköinnistä. Tämä on niitä jalattomia Hämeenlinnalaisia tai sitten on persaukinen pendelöijä.
Ilmoita
Nyt heräsi talviuniltaan nämä Hämeenlinnan demarit. heidän viestinsä on että VR pitää palauttaa muutaman vuoden takainen tilanne, anna mun nauraa. Lapsiperheet kuulemma kärsii näistä junavuoroista. Voi herran jestas muuttakaa lapsiperheet ihmeessä sinne missä on työpaikka. Jos muutto ei kiinnosta niin menkää linja-autolla niin pääsette ajoissa työpaikalle. Ai niin mutta kun oman auton pysäköinti maksaa linja-autoasemalla. Näitten Hämeenlinnan demareittenkin olisi pitänyt ajoissa puuttua tähän pendelöintiin, eikä tapella toisten puolueitten kanssa. Mitä tämä Filatoff on tehnyt näitten junavuorojen kanssa, ei yhtään mitään. On samanlainen kun suurin osa nykyisistä demareista ruvetaan ottaan asioihin kantaa kun vaalit lähestyy.
3 VASTAUSTA:
Eihän se vapaaherraa haittaa, kun vastailee muiden työaikana...
Heräsitkö kirjoitti:
Eihän se vapaaherraa haittaa, kun vastailee muiden työaikana...
Matkalla töihin linja-autolla. Samalla kirjoitan tänne narisevien junailijoitten palstalle.
Ajoissa.perillä kirjoitti:
Matkalla töihin linja-autolla. Samalla kirjoitan tänne narisevien junailijoitten palstalle.
Iltatuuriin menossa siis, sitten ehtii nysselläkin.
+Lisää kommentti
https://yle.fi/tekstitv/html/P103_01.html
Junalla meno on arpapeliä.
Ilmoita
Nyt nämä pendelöijät on seonneet kokonaan. Tämä kaupunginvaltuutettu Soinikoski kertoi lehdessä että leikkaukset keskussairaalassa joudutaan siirtämään kun junien aikatauluja on muutettu. pitäisikö ratatyöt lopettaa että saadaan muutama puukkosankari Ahvenistonmäelle, anna mun kaikki kestää. Voi jumankekka luulisi tonkin verran kouluja käyneen ymmärtää että ei VR voi eikä halua muuttaa aikatauluja muutaman leikkaavan lääkärin takia. Linja -autoja kulkee Hämeenlinnaan jos junavuorot ei riitä. Mitä helkkaria toi Filatoff teki siinä VR tilaisuudessa. ei ole muija suutaan saanut auki muullonkaan. tekisi työnsä niinkun kuuluu. Taitaa odotella sopeutumiseläkettä niinkun tämä yksi vihreitten jeesustelija. koskahan vihreiltä tulee järkeviä lausuntoja, ei voi kun nauraa tämän Soinikosken ajatuksia. Mutta nehän onkin niitä vihreitä ajatuksia, millä ei aina ole päätä eikä häntää.
Ilmoita
Kuulkaas nyt, ei VR suunnittele aikataukujaan m i n u n ehdoillani eikä niin mitä m i n ä haluan. Se on kokonaisuus, mikä ratkaisee. Tuskin VR varsin piruuttaan näitä aikatauluja rustaa. Minä kävin töissä Helsingissä ja käytin busseja. Ne kulkivat aikataulussa, enkä koskaan myöhästynyt. Kaiken lisäksi en tarvinnut parkkipaikkaa, vaan reippailin linja-autoasemalle. Tuli kuntokävely samalla. Kyllä matkustajaltakin pitää löytyä joustoa. Muuten tämän aamun Hämeen Sanomissa oli juttu junavuoroista ja kukas siellä istui neuvottelemassa, kuin Isosuo. Aikaisempiin keskusteluihin viitaten, tuleeko taas sutta ja sekundaa, niin kuin niin monesta kaupungin hankkeista. Aikamoista törsäystä on täällä harrastettu ja nyt on kirstun pohja ollut jo pitkään näkyvissä. Jatkuuko sama meno ja kuinka kauan?
Ilmoita
Nyt ne tollot on ostamassa tätä rautatieasemaa. Antaisivat olla sen homeisen hörskän valtiolla.
Ilmoita
Nyt nämä "pendelöijät" kävivät naurattamassa näitä rauhallisia junalla matkustajia. Kuka helkkari välittää näistä muutamista hörhöistä. Todella junia tarvitsivat menivät junaan ja pitivät suunsa kiinni. Luuleeko n'mä muutamat että tällä olisi jotakin vaikutusta näihin junavuoroihin, no ei todellakaa ei nyt eikä tulevaisuudessa. Kyllä HäSankin jutut on vähissä kun annetaan palstatilaa tämmöiselle naurettavalle touhulle.
1 VASTAUS:
Olihan tuo ihan mukava ”rieha” uusimman sunny parkkitalon rakentamisen aloittamiselle.
Paalujuntta jyskyttää jo. Alkaa olla kiire varata parhaita paikkoja.
+Lisää kommentti
Se on työaikaa kun pendelöidään ja tehdään läppärillä junassa "töitä ". Hämeenlinna kokeilee: työmatka julkisissa kulkuneuvoissa luetaan työaikaan.
https://yle.fi/uutiset/3-10109209
Ilmoita
Siitä vaan kokeilee. Mutta muistakaa kokeilivat että tältä kokeilun ajalta ette voi laittaa työmatkoja verotukseen. Teillä alkaa "työt" kotona. Kyllä tulee kaupungille kalliiksi tämäkin naurettava touhu. Jumankrkka mistä kaikki to........ kaupungin palkkalistoilla sikiääkin.
1 VASTAUS:
Jos vastasit tuohon työskentelyyn matkantekovälineessä, niin se ei vaikuta verovähennyksiin mitään.
Muuten käytänössä vähennyksellä saa vain osin verovapautta matkakuluihin menneistä tuloista, ei siltä verottajalta saa kuin osan "takaisin" kokonaiskuluista. Kannattaisi perehtyä hieman omavastuisiin, maksimivähennyksiin ja tehdäänkö vähennys verotuksessa laskettavista tuloista vai verosta.

Kuukausilipuista johtuen ei edes muutaman päivän kuukausittainen kotonakaan tehtävä työ vaikuta matkavähennyksiin.
+Lisää kommentti
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/201809092201189431_u0.shtml

Junalla oli varmaan kiire hakemaan Hämeenlinnan asemalta näitä muutamaa matkustajaa.
1 VASTAUS:
Maantietoa hiemankin osaava tietää ettei Hämeenlinna ole Tampereen ja Kuopion välissä.
+Lisää kommentti
VR ei sulata Hämeenlinnan toimia viime vuosilta. On pyydetty pysähdyslistalle kahta uutta rautatieasemaa Kantolaa ja Kirstulaa, sen lisäksi pistoraidetta Kantolaan. On pyydetty liittämään pysäköintimaksu junalipun yhteyteen, vaikka Vr suosii asiakkailleen ilmaisia paikkoja, totta kai ettei matkustajat katoa. Kaikenlisäksi neuvotteluissa on käytetty neuvottelijoita jotka käyttävät mm. ilmaisuja VR up in my ass. On pidetty jotain suu auki asemalla miekkareita junaa vastaan. Vr varmaan kiertäisi Hämeenlinnan jos voisi.
Ilmoita
Kuka tarvitsee junaa kun linja-autolla pääsee varmasti perille ja vielä halvemmalla.
1 VASTAUS:
Sää et tarvitse sitä bussiakaan
+Lisää kommentti
Ei ole linjurin voittanutta.
3 VASTAUSTA:
Ihmisen täytyy olla vähän tyhmä, jos se viihtyy linja-autossa, joka sitäpaitsi on paljon hitaampi kuin juna. Kuskina saattaa olla joku ikäloppu, joka ei oo muistanut edes syödä.
HenkikinPelissä kirjoitti:
Ihmisen täytyy olla vähän tyhmä, jos se viihtyy linja-autossa, joka sitäpaitsi on paljon hitaampi kuin juna. Kuskina saattaa olla joku ikäloppu, joka ei oo muistanut edes syödä.
Pakkasella kaikenlaista harmia jarrut ja kytkin jäässä sekä ovet putoilee.
Niinpä. Junat kulkee jos ei ole pakkasta, lunta ei saa olla satanut. Menin talvella junalla helsinkiin ja pysähdyttiin Riihimäen asemalla ottaan porukkaa kyytiin, siinä seistiin pieni tovi, kun piti lähteä niin eipä siitä tullut mitään. juna yritti eteen ja taakse, alkoi kuulua kauhea kalke kun joku hakkasi jotakin junan alla. siinä meni puoli tuntia kolinaa kuunnellessa kun päästiin lähteen. Ajatelkaa pakkasta oli 10 astetta, lunta jokunen sentti. Että tämmöistä on junalla meno. Mutta onhan linja-auto paljon hitaampi kun juna, meillä tyhmillä.
+Lisää kommentti
Koska junat ei enää pysähdy Hämeenlinnassa, niin muutetaan aseman pysäköinti maksulliseksi.
1 VASTAUS:
Rataisäntä Rambollin määräyksestäkö?
+Lisää kommentti
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/6119817f-e621-4a46-b0ee-f165fc37281b_u0.shtml
En ole koskaan kuullut että kaikki Suomen linja-autot pysähtyisi jonkun vian takia.
Eihän rautatieasemalla tarvita mitään pysäköintiä, eihän ne junat kulje kun satunnaisesti.
Ilmoita

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pendelöinti

Kaupunki haluaa panostaa pendelöijiin tarjoamalla heille jatkossa asemalla maksullisen parkkipaikan, kun ennen se oli vain ilmaista.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta