TALVIUNEEN

Myöhään valvottuani nukuin yli puolen päivän. Olisiko parasta nukkua kaamoksen, pimeyden ja sateiden yli karhun lailla kevääseen?

58

174

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • talvi.va

Ëhei, ei sitä nyt malta nukkumaan mennä. Huomenna taitaa tulla lumimyräkkä :)

• Pidetään siis vauhti yllä. Eletään kuin viimeistä päivää - lokakuusta.

• talvi.va
        arvo.e kirjoitti:

Pidetään siis vauhti yllä. Eletään kuin viimeistä päivää - lokakuusta.

Näin olen tehnyt, aamuhämäristä iltamyöhään menopäällä. Huomenna sitten uniikkia marraskuuta ja uutta virransäätöä.

• henrjii

joo joku sorsa täytis varmaan asentaa, ettei pissille tarvis herätä

• On talviunillakin puolensa. Näin unta nukkuvani pirtsakan tytön vierellä. Herätessäni tyttö li vielä siinä - vai näinkö unta, että heräsin?

• Heikunkeikku

Ei. Ei ainakaan mun kohdallani, koska sitten en ehtisi tehdä töitä laisinkaan.
      Enkä muutenkaan piittaa kuluttaa aikaani nukkumiseen.
      Nyt luulis, että oon kovastikin talvi-ihminen, mitä en ole, mutta on talvessa kuitenkin jotakin hyvääkin.
      Hmmmm... mitä hyvää? Ans ku fundeeraan.
      No ainakin se, ettei tuu hiki tuola pihalla.
      Kesakot ei lentele auringon voimasta mun naamaani.
      Ja, ootapas.. hmm kyllähän niitä löytyy, kun kaivelee.
      Ei nyt tuu mieleen muuta, mutta jotenkin tuntuu, että kyllä niitä ehkä muitakin asioita voi olla.

• Juu, aivan hukkaan menee aika nukkuessa. Valitettavasti sitä aikaa kuitenkin on hukattava joku minimäärä vuorokaudessa, että taas jaksaa seuraavan päivän.

Kyllä talvellakin hiki tulee. Ans olla kun tuiskuttaa pihan kulkuväylät lunta täyteen, niin kyllä on entinenkinmiäs hiestä märkänä, kun on ne töhnät tuupannut sivumpaan. Eli ei ole talvessa mitään hyvää, oispa vaan kesä ainainen.
        Hikoileminenkin on kesällä mukavampaa. Tai no niin, yksi hyvä puoli talvesta tuli juuri mieleen. Pääsee vähemmällä siivoamisella ja koiran pesulla.

• Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

Juu, aivan hukkaan menee aika nukkuessa. Valitettavasti sitä aikaa kuitenkin on hukattava joku minimäärä vuorokaudessa, että taas jaksaa seuraavan päivän.

Kyllä talvellakin hiki tulee. Ans olla kun tuiskuttaa pihan kulkuväylät lunta täyteen, niin kyllä on entinenkinmiäs hiestä märkänä, kun on ne töhnät tuupannut sivumpaan. Eli ei ole talvessa mitään hyvää, oispa vaan kesä ainainen.
        Hikoileminenkin on kesällä mukavampaa. Tai no niin, yksi hyvä puoli talvesta tuli juuri mieleen. Pääsee vähemmällä siivoamisella ja koiran pesulla.

Joo, kyllä talvellakin tulee hiki. On oikeastaan kivaa, kun lunta pukkaa melkein tupaan ja saa mennä lunta tuuppaamaan ihan olan takaa niin, että hiki lähtee liikkumaan otsasta alas, pitkin nenänvartta, josta voi pisarat pyyhkästä huitasemalla veks ja jatkaa niin, että hiki alkaa selkääkin kostuttamaan.
        Sitten kun on lumet luotu ja vaatteet kosteat, niin mahtavaa on kuoriutua vaatteista ja pulahtaa suihkun syleilyyn. Takaraivossa tietoisuus, että hitto kun on taas siisti piha.

• Hyvänukkumaan-kin

" Juu, aivan hukkaan menee aika nukkuessa. " - Ehkä se ei nyt ihan noinkaan mene. On olemassa sellainen sanonta että kun nuorena nukkuu, se on kuin pankkiin panisi. Olen ajatellut sen tarkoittavan että riittävällä unella takaa tulevaa(kin) terveyttä ja ainakin omalla kohrallani juttu on myös toiminut niin.

• Voiko ihminen nukkua talviunta karhun tavoin?

http://www.popsci.com/science/article/2012-05/fyi-can-humans-hibernate

"Tahattomasti? Kyllä. Tarkoituksella? Ehkä. Esimerkiksi ruotsalaiset moottorikelkkailijat löysivät helmikuussa miehen joka oli jäänyt autonsa kanssa lumen alle loukkuun kahdeksi kuukaudeksi lähes ilman ruokaa. Pelastamisen jälkeen paikalliset lääkärit olettivat että hän oli selvinnyt säätämällä sisäistä ruuminlämpöään alas 31ºC asteeseen ja pysymällä paikallaan, mikä on sama prosessi kuin jota karhut käyttävät talviuniin.

Jotkin ihmiset, esimerkiksi meditoijat, pystyvät saavuttamaan talviunimaisen olotilan tarkoituksella. Kun ihminen nukkuu, hänen ruumiinsa happipitoisuus yleisesti putoaa vain kuusi prosenttia. Herbert Benson, lääketieteen professori Harvardissa, on tutkinut tiibetiläisiä munkkeja syvässä meditaatiossa ja on huomannut, että he voivat vähentää hapen kulutustaan jopa 64 prosentilla."

• Heikunkeikku

Onkos aloittaja vaipunut taas uneen, eikä muista, että on tullut tehneeksi aloituksen.
      Palstalla on monia, jotka aloituksia tekevät ja niihin sitten kiitettävästi osallistuvat.
      Minun mielestäni nimimerkki, joka aloituksen tekee, ilmoittaa, että "hei olen kiinnostunut tästä asiasta ja tahtoisin jutella tästä" ja niinhän se yleensä menee.
      Sitä en ymmärrä, että viitsii aloituksen tehdä ja sitten yksinkertaisesti jättää se oman onnensa nojaan.
      Olen pannut merkille aikaisemminkin, että tämän aloituksen aloittaja ei viitsi vaivautua keskustelemaan laittamastaan aloituksesta.
      Miksi tehdä aloitus, jos ei huvitakaan siitä jutella?

• Kyllä meille rekisteröityneille pitäisi tulla vastauksista ilmoitukset.

• Heikunkeikku
        Elaini kirjoitti:

Kyllä meille rekisteröityneille pitäisi tulla vastauksista ilmoitukset.

Niin, tuosta en oikein osaa sanoa mitään, koska en ole rekisteröitynyt.
        Mutta jos asia on noin, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen.
        Koen asian näin, että jos joku tekee aloituksen ja ei kenellekään viitsi vaivautua vastaamaan mitään, niin hän vähättelee niitä, jotka ovat halunneet aloitukseensa kommentoida.
        En tarkoita, että juuri minulle pitäisi jotakin vastata, mutta edes että joillekin muille.
        Ei näytä siltä, että koko asia kiinnostaisi aloittajaa. Miksi sitten hän aloituksen teki? Sitä tässä ihmettelen.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Niin, tuosta en oikein osaa sanoa mitään, koska en ole rekisteröitynyt.
        Mutta jos asia on noin, niin sitä suuremmalla syyllä ihmettelen.
        Koen asian näin, että jos joku tekee aloituksen ja ei kenellekään viitsi vaivautua vastaamaan mitään, niin hän vähättelee niitä, jotka ovat halunneet aloitukseensa kommentoida.
        En tarkoita, että juuri minulle pitäisi jotakin vastata, mutta edes että joillekin muille.
        Ei näytä siltä, että koko asia kiinnostaisi aloittajaa. Miksi sitten hän aloituksen teki? Sitä tässä ihmettelen.

No, sain minä ilmoituksen tuosta viestistäsi. Ja ymmärrän kyllä, mitä ajat takaa.

• Niinpä. Siinä yksi syy, etten tee aloituksia. Aika ei riitä "vastaamaan seurauksista".

• Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

Niinpä. Siinä yksi syy, etten tee aloituksia. Aika ei riitä "vastaamaan seurauksista".

Jep, juuri siitä syystä en minäkään tee aloituksia.
        Aamusella jos vääntäisin aloituksen ja päivän olisin töissä ja illalla töitten jälkeen kattelisin kommentteja lasittunein silmin, vailla minkäänmoista tajua, niin vähäkö ku olisin vähillä eväillä:)
        Noh, yks syy kyllä aloituksen tekemättömyyteeni on se, että en kertakaikkisesti keksi aloituksen aihetta. Tässä asiassa olen täydellisesti nolla. Mut muuten on kyllä hyvä olla :)

• No juu, on se toi toinenkin syy aloitusten tekemättömyyteen aika hyvä. Eikä rasitu polla.

• Heikunkeikku
        entinenmiäs kirjoitti:

No juu, on se toi toinenkin syy aloitusten tekemättömyyteen aika hyvä. Eikä rasitu polla.

Just noin. Polla, se oma polla on kuitenkin aika tärkeä.
        Tämän aloituksen aiheuttama pollani rakoileminen, tuosta asiasta, ettei aloittaja viitsi vaivautua jne.... johtuu aikalailla pollani "ottaa päähän"-systeemistä.
        Pollani on tuohtunut, koska tulin ajaneeksi 8km tunnissa enemmän, kuin olisin saanut. Joudun maksamaan siitä nyt 170 euroa. Mut menkööt. Siis kun on pakko menkööttemään.
        Huomenna on uusi päivä, enkä ajattele enää tuota asiaa.

• mimmimum-..mi
        Heikunkeikku kirjoitti:

Just noin. Polla, se oma polla on kuitenkin aika tärkeä.
        Tämän aloituksen aiheuttama pollani rakoileminen, tuosta asiasta, ettei aloittaja viitsi vaivautua jne.... johtuu aikalailla pollani "ottaa päähän"-systeemistä.
        Pollani on tuohtunut, koska tulin ajaneeksi 8km tunnissa enemmän, kuin olisin saanut. Joudun maksamaan siitä nyt 170 euroa. Mut menkööt. Siis kun on pakko menkööttemään.
        Huomenna on uusi päivä, enkä ajattele enää tuota asiaa.

Hei...aika rankaksi on mennyt nuo rikesakot....yksi tuttu ajoi 40 alueella 47km tuntivauhdilla....170 euroa sai sakkoa....Ottaahan se aivoon....mutta unohtuu ...

• Sakotonsahaaja

Kun en aja niin en otakaan. Sakkoja siis. Noo en kyl muutakaan.

• Heikunkeikku
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Hei...aika rankaksi on mennyt nuo rikesakot....yksi tuttu ajoi 40 alueella 47km tuntivauhdilla....170 euroa sai sakkoa....Ottaahan se aivoon....mutta unohtuu ...

40 rajoitus ja ajoin 8 km yli. Tuo 40 rajoitus on tullut (tiedän) äskettäin.
        Harmittaa kovasti. Siis... öh. pakko sanoa, että Älyttömästi.
        Mutta eipä voi mitään. Tänään annan itselleni luvan harmitella ja oi-jee-kyllä-epistä, mutta huomenna kaivan käsilaukun syövereistä laskun ja pistän maksuun.
        Sen jälkeen en enää ajattele koko asiaa.

• mimmimum-..mi
        Heikunkeikku kirjoitti:

40 rajoitus ja ajoin 8 km yli. Tuo 40 rajoitus on tullut (tiedän) äskettäin.
        Harmittaa kovasti. Siis... öh. pakko sanoa, että Älyttömästi.
        Mutta eipä voi mitään. Tänään annan itselleni luvan harmitella ja oi-jee-kyllä-epistä, mutta huomenna kaivan käsilaukun syövereistä laskun ja pistän maksuun.
        Sen jälkeen en enää ajattele koko asiaa.

Minustakin se on epäreilua....kuinka paljon sitä näkee todellista kaahailua....et sinäkään vielä mitenkään vaarantanut liikennettä tuolla vauhdilla.... vaikka rajoitus olikin 40.....Olet niin positiivinen että kohta käännät sen harmituksen ...hymyyn.

• Heikunkeikku
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Minustakin se on epäreilua....kuinka paljon sitä näkee todellista kaahailua....et sinäkään vielä mitenkään vaarantanut liikennettä tuolla vauhdilla.... vaikka rajoitus olikin 40.....Olet niin positiivinen että kohta käännät sen harmituksen ...hymyyn.

Ei, en vaarantanut mitään. Olin ainut ajaja leveällä ja suoralla tiellä.
        Huvittavinta, suoraan sanoen oli se, että kun tyhjällä tiellä yhtäkkiä tupsahti yksi poliisi ohjaamaan, että hei käänny tonne ja siellä "tonnemmassa" oli ihan suorastaan ruuhkaa. Monta autoa odotti jonossa, että pääsisivät poliisiautoon nuhteluun.
        Oon ollut monasti poliisin kanssa (heh) tekemisissä ja poliisiautoissa ihan melkein olan takaa, mutta nyt oli eka kerta, että ihan oikeesti-oikeesti.
        Eipä siinä mitään, kuhan puhalletuttiin ja asioita tuteerattiin. Minä istuin sievästi takapenkillä. Kauhistelin tuota rikesakon suuruutta, mutta on kuulemma tuplaantunut.
        Tässä karmeassa kauheisuudessa olisi tehnyt mieli kehua poliisia hyvästä ja kohteliaasta työstään, mutta pidin mölyt mahassani. Sen verran risoi tuo 170 ekee.
        Asia on nyt näin ja sillä siisti ja vaikka nyt helkkaristi harmittaa, niin huomenna en siitä inahda mitään. Oma vikani, näin asia on.

• kylmätotuus

Heikunkeikku oletko sitä mieltä, että aloittajan pitäisi koko ajan päivystää, mitä satoa hänen aloituksensa tuottaa?

Aloituksen ja sinun kommenttisi välinen aika oli 2 tuntia ja olit jo valmis nuhtelemaan aloittajaa vastaamattomuudesta.
        Olikohan tuo moite ollenkaan aiheellinen? Mielestäni ei ollut.

Mitä aloittajan aikaisempiin aloituksiin tulee, niin muistini mukaan hän on niihin osallistunut aivan riittävällä aktiivisuudella. Ainakin niihin, joihin minä olen kirjoittanut.

Kumpikaan meistä ei ole aloituksia tehtaillut, joten ei meillä taida olla varaa arvostella aloittajia heidän passiivisuudestaan.

• "Heikunkeikku"

Kuulkaahan nyt rouva.
        Useimmiten on niin, että saatu kommentti on lyhyt töksäytys tai typerä.
        Turha on senlaiseen mennä vastaamaan tahi kommentoimaan.
        Näyttää olevan myös niin, että liian fiksu kommentti saa porukan hiljaiseksi.

H.

• Sakotonsahaaja kirjoitti:

Kun en aja niin en otakaan. Sakkoja siis. Noo en kyl muutakaan.

Sakottivat kerran pitkällä reissulla Helsingistä Kiteen kohdalla oli nopeuden pudotus 80/60. Aura-auto edessä oli peittänyt merlin. Ajoin tietämättäni merkistä 80 ja tulin sakotetuksi 50mk. Poliisin mielestä minun olisi kuulunut puhdistaa merkki. Paikalla oli pysähdy kielletty.

• Ehei, eitoki, käännä nyt ainakin kylkeäsi, johan siinä paikatkin puutuu jos koko kaamoksen nukkuu...
      Mitenkäs sen pihkatapin kanssa on, oletkos sen jo vuollut...

• kesi.västä.talvi.va

Ihanaa kun tulee ne valtavat lumikinokset ja liki kolkytastetta pakkasta.

Lumikiteet kimaltelevat kuutamossa. Ihanaa mennä selälleen hangelle ja katsella tähtiä. Vieläks muistan ja löydän otavan, väinämöisen viikeetteen ja muitakin.

Pilkillekin mennä jäälle, termarissa teetä ja voipaperiin käärityt voikkoleivät.

• Tähdet ovat muistoja Karjalasta. Siellä taivas oli kirkkaampi, kuin Helsingissä.

• eppu2

Minun talviuneni on sitä, että elämä soljuu rauhallisimmassa merkeissä ja se alkoi juuri tänään.
      Ihanan toimeliaan kesän jälkeen, jolloin kokoaika olin tekemisissä perheen kanssa, on ihan hyvä taas huokaista ja kerätä voimia.
      Jospa vielä vanhakin jaksaa taas ensi kesänä.
      No toki talvellakin tavataan, mutta s-posti ja tekstiviesti lienee käytetyin yhteydenpito.
      Tämä mun koneeni oli ihan sekaisin, en ymmärrä mitä tapahtui.
      Pojanpoika sen uudelleen asensi, nyt on hyvä.
      Pimeyttä voi torjua esim. kynttilällä ja varmaan monet muutkin niin tekee.

• Talvi-ihminen

Kannattaa ottaa vitamiinilisät käyttöön, varsinkin D kun aurinko ei enää paista täydellä tehollaan. Kaamosväsymykseen ja / tai -masennukseen auttaa myös ajatuksen ja asenteen korjaaminen positiiviseksi / -semmaksi. Pimeästä(kin) voi opetella nauttimaan eikä mitään sen ihanampaa ole kuin oikein luminen talvi.

• Viime talvi ei onneksi ollut kovin luminen. Talossamme on paljon alaa pidettävä lumettomana. Ryytymistä syksyssä lisää ystävien viestit etelästä - siellä lämmintä ja aurinkoista.

• Täälläonpuhtaampaa

Mutta onneksi täällä etelässäkin oli sen verran lunta että pääsi hiihtämään ihan oikein monta kertaa kun joinain talvina ei ollenkaan. Omasta puolestani etelän matkaajat voivat hyvin vaikka jäädä sinne, ei hetkauta hetkeäkään.

• Unikki_

Mä olen ihabnn samaa talviunille vetäytymistä ajatellut joka syystalvi. Valon väheneminen saa todella raukeaksi ja nukkuisin vaikka kuinka paljon jos en repisi itseäni väkisin ylös. Viime yönäkin näin todella tapahtumarikkaita unia. Olin jollain leirillä. Mökeissä yövyttiin ja kävin läheisessä City-Marketissa aina välillä ostoksilla. Kerran tulin sieltä bussilla ja bussi ajoi ohi pysäkin vaikka piippasin pysähtymään... Tapahtuu öisin enemmän kuin päivällä joten hyvin voisi nukkua talven yli:))

• eppu2

Minulla on talvisin sama juttu. Öisin unissa tapahtuu vaikka mitä. Päivät ovat hiljaisempia.

• talvi.va

Mä heräsin melkeinpä maanisena :) Olen hoitanut asioita ja tehnyt päätöksiä jotka ovat saaneet minut superhyvälletuulelle :)))
      Eläköön tuleva talvi!

• talvi.va

Ei tullut myräkkä eilen, ei näytä tulevan tänäänkään, mutta jo huomenna, ehkä. Vähän jännittää pääsenkö ajelemaan fillarilla pajalle huomenillalla.

• Jos asut Helsinki/ Pori akselilla saat myräkän ennen kuin arvaatkaan. On jo meren päällä lännessä tulossa. Iloista myräkkä iltaa!

• talvi.va
        arvo.e kirjoitti:

Jos asut Helsinki/ Pori akselilla saat myräkän ennen kuin arvaatkaan. On jo meren päällä lännessä tulossa. Iloista myräkkä iltaa!

Merivesi klo 13:25 2, ilmalämpötila klo 15:18 3.
        Ison lätäkön reunat näytti olevan jääriitteessä, kun fillaroin. Yöllä ollut pikkuisen pakkasta.

Toivottavasti se myräkkä tulisi niin, että ehtisin mennä fiilistelemään sitä ennen lenkkisaunaa.

Ai niin, kiitos samoin, jos olet hereillä :)

• talvi.va kirjoitti:

Merivesi klo 13:25 2, ilmalämpötila klo 15:18 3.
        Ison lätäkön reunat näytti olevan jääriitteessä, kun fillaroin. Yöllä ollut pikkuisen pakkasta.

Toivottavasti se myräkkä tulisi niin, että ehtisin mennä fiilistelemään sitä ennen lenkkisaunaa.

Ai niin, kiitos samoin, jos olet hereillä :)

Hereillä kotona Helsingissä. Haminan lähellä olen rantasaunasta käynyt muinoin uimassa, kun meressä kellui isoja jäälauttoja. Kylmyys kihelmöi iholla, mutta tuntui piristävältä.

• talvi.va

No nyt sitä sitten tuli ja tulee. Mä nukahdin kesken odottamisen, mutta olipa ihana katsoa aamulla ikkunasta valkoista maata.

Tää tietää nyt sitä, että pajalle menenkin sauvakävellen. Tulomatkalla saatan vielä muotoilla enkelinkuvan hankeen.

Mä käyn nykyisellään "avannossa" ilman saunaa, kun sitä ei ole. Mutta lämmin pukukoppi on.

• eppu2
        talvi.va kirjoitti:

No nyt sitä sitten tuli ja tulee. Mä nukahdin kesken odottamisen, mutta olipa ihana katsoa aamulla ikkunasta valkoista maata.

Tää tietää nyt sitä, että pajalle menenkin sauvakävellen. Tulomatkalla saatan vielä muotoilla enkelinkuvan hankeen.

Mä käyn nykyisellään "avannossa" ilman saunaa, kun sitä ei ole. Mutta lämmin pukukoppi on.

Täällä paistaa aurinko, lumesta ei tietoakaan, ainakaan vielä. Tosin yöllä oli ollut pakkasta, maa oli kuurassa ja autot myös.
        Kyllä tässä kävelyllekin on vääntäydyttävä päivän mittaan.

• talvi.va
        eppu2 kirjoitti:

Täällä paistaa aurinko, lumesta ei tietoakaan, ainakaan vielä. Tosin yöllä oli ollut pakkasta, maa oli kuurassa ja autot myös.
        Kyllä tässä kävelyllekin on vääntäydyttävä päivän mittaan.

Saas nähdä millaisista peltikolareista saa taas illalla lukea :(
        Täällä tosiaan satanut lunta koko päivän, tuuleekin. Ei se vaan mummoa haittaa, päinvastoin :)
        Nautihan kävelyistäsi vielä ilman nastoja.

• eppu2
        talvi.va kirjoitti:

Saas nähdä millaisista peltikolareista saa taas illalla lukea :(
        Täällä tosiaan satanut lunta koko päivän, tuuleekin. Ei se vaan mummoa haittaa, päinvastoin :)
        Nautihan kävelyistäsi vielä ilman nastoja.

Tulin juuri kävelylenkiltä, nyt alkoi tulla sellaista ihan hiutale siellä toinen täällä lumisadetta.
        Ajattelin just tuota kävellessäni, että näinköhän se talvi taas yllättää etelän autoilijat. Täytyy katsoa uutisia.

• talvi.va kirjoitti:

En kylmään mereen menisi ilman saunaa. Kesäkalusteet vein autotalliin ja toin lumilapion tilalle. Lunta tulee solkenaan Helsingissä

• talvi.va

En tänään meressä käynyt. Lumienkelitkin jäi tekemättä, mutta huomenna nään lapsenlapset. He ovat alibini enkelien tekoo.

• eppu2
        talvi.va kirjoitti:

En tänään meressä käynyt. Lumienkelitkin jäi tekemättä, mutta huomenna nään lapsenlapset. He ovat alibini enkelien tekoo.

Tuli sitä lunta ihan ohut kerros täälläkin, kyllä se valoisuutta lisää.
        Silloin, kun maalla sisarukseni vielä asuivat ympäri vuoden, kävin siellä talvella joskus saunassa, niin sieltä mentiin hankeen tekeen lumienkeleitä ja äkkiä takaisin saunaan.

• talvi.va
        eppu2 kirjoitti:

Tuli sitä lunta ihan ohut kerros täälläkin, kyllä se valoisuutta lisää.
        Silloin, kun maalla sisarukseni vielä asuivat ympäri vuoden, kävin siellä talvella joskus saunassa, niin sieltä mentiin hankeen tekeen lumienkeleitä ja äkkiä takaisin saunaan.

Tuon valoisuuden heti huomaa, varsinkin nyt iltapuolella, kun tuota aikaa siirreltiin.

Kyllä mekin pentuina kieriskeltiin lumihangessa saunareissuilla. Se on muuten paljon kylmempää kuin avannossa käynti.

Nyt mä enää odottelen niitä kovia pakkasia ja tähtitaivasta. Elämystä ihan ilmatteeksi :)

• talvi.va

Nyt tuon valoisuuden kyllä huomaa näin aamupuolellakin. Aurinko paistaa ja maa on valkoinen :)

• talvi.va kirjoitti:

Nyt tuon valoisuuden kyllä huomaa näin aamupuolellakin. Aurinko paistaa ja maa on valkoinen :)

"talvi.va"

"Kunnon fläsä ei kaipaa taivaalle tulia
        hyvä tervas vaan ja Lambi-rullia."
        -

H.

• talvi.va

• Heikunkeikku

Aloittaja arvo.e:lle
      Tulla tupsahdin muutaman päivän paussin jälkeen ja avasin tämän aloituksen.
      Luin myös oman tekstini tuolta alkupuolelta.
      Lukemisen jälkeen läpsyttelin korvatillikoita itselleni. Nyt posket kuin maalattu poskipunalla.
      Kirjoitin epäkohteliaasti ja suorastaan toruvasti. Kyllä joo, peräti hävettää.
      Ryntäsin väittämään, että aloittaja vaan nakkaa aloituksen ja häipyy.
      Koska oon tämmönen "voi-kun-mua-vaivaa"-ihminen, niin on pakko nyt kommentti lennättää aloitukseen.
      Olin vähän huonolla tuulella (sen sakon takia).
      Mutta tuo nyt ei pitäisi olla mikään Syy toisen torumiseen.
      Siksi:
      Pyydän anteeksi aloittajalta.
      Olet kirjoittanut monille vastauksia.
      Jatkan vielä hetken poskieni läpsyttelyä. On epäselvää, kehtaako sitä lähteä töihin tänään näin punaasella naamalla.

• eppu2

Minäkin ihmettelin, että mites Heikku nyt noin, ei ole tapaistaan.
        Päättelin sitten, että oli huono päivä, joka sitten vaan purkautui enempiä ajattelematta.
        Tuollai sitä saattaa käydä itse kullekin, että purkaus menee väärään osoitteeseen ja jälkeenpäin keljuttaa.

• eppu2 kirjoitti:

Minäkin ihmettelin, että mites Heikku nyt noin, ei ole tapaistaan.
        Päättelin sitten, että oli huono päivä, joka sitten vaan purkautui enempiä ajattelematta.
        Tuollai sitä saattaa käydä itse kullekin, että purkaus menee väärään osoitteeseen ja jälkeenpäin keljuttaa.

"eppu2"

Heikunkeikku on kylläkin aikasti valikoiva.

H.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Heikunkeikku on kylläkin aikasti valikoiva.

H.

En näe, että tuolla olisi suoraa yhteyttä vakoivuuteen.

• eppu2
        eppu2 kirjoitti:

siis-valikoivuuteen.

• eppu2 kirjoitti:

"eppu2"

Mutku se minulta niin harvoin? :)

H.

• Kerroin saaneeni joskus lumen peittämän 80/ 60km. merkin takia sakon - harmitti. Ymmärrän sinua. Onneksi sain pihat siivottua nettitauon aikana ennen lumen tuloa. Lueskelin, että ennen meikkien käyttöä, naiset nipistivät poskipäät punaisen viehkoksi. Siis reippaasti punaposkisena ja talvipäivän raikkaana työhön.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taisin tehdä virheen

Kaipaan sua enemmän kuin kuvittelin. Luulin, että helpottuisin, mutta olinkin täysin väärässä. Vieläkö vastaisit minulle
      Ikävä
      59
      3511
    2. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      47
      2846
    3. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      148
      2673
    4. Nyt tuntuu siltä, että on pakko päästä puhumaan kanssasi

Tuntuu että sekoan tämän kaiken takia. Miehelle
      Ikävä
      57
      2341
    5. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      357
      2083
    6. Mitä haluat sanoa kaivatullesi?

Onko ikävä? Milloin näitte viimeksi?
      Ikävä
      160
      1800
    7. Nainen, mulla olisi sulle pari vinkkiä

Kerro vain ongelmasi niin annan siihen vinkin. :/
      Ikävä
      76
      1505
    8. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      23
      1348
    9. Nainen onko sulla supervoimmia ?

Voisitko auttaa miestä mäessä? Tarjota auttavan käden ja jeesata tätä miestä? Tai antaa olla et sä kuitenkaan auta.
      Ikävä
      38
      1313
    10. Miksi mediheli

Mitä on tapahtunut ku poliiseja ja ambulanssi pyöri aamusta keskustassa
      Kiuruvesi
      24
      1224
    Aihe