SK:n kannessa lukee näin:
" Stockmann sulkee liikkeitään. Tokmanni avaa uusia.
Tokmanni tekee vuodessa 40 miljoonaa voittoa,
Stockmann 30 miljoonaa tappiota. "
Alkaako kansamme vähitellen herätä nukutuksesta, jonka valloittajaruotsalaiset viime vuosituhannella nuijalla päähän iskien aiheuttivat?
Täälläkö ei enää ihailla silkkileninkien kahinaa eikä parasollin kantamista pään päällä poutasäällä, ei 'hovien' laiskanvetelää loistoa - eikä sodalla alistettujen
käskyttämistä raatamiseen heidän hyväkseen!
Täälläkö ymmärretään ironiaa, mitä nimenanto Tokmanni edustaa!
''Herännäisyys'' leviää kaikesta päätellen!
Stockmann sulkee liikkeitään. Tokmanni avaa uusia.
2
143
Vastaukset
- Olemme-eläneet-oikein
Suomalaisilla = Suomella ei ole koskaan ollut siirtomaata tai siirtomaita , ei kaukana eikä lähellä.
Suomi, siis suomalaiset eivät ole ikinä alistaneet sodalla mitään valtiota ja sen asukkaita alamaisikseen
riistääkseen ja ryöstääkseen heidän
- omaisuuttaan esim. hevosia sotiin, rahaansa verottamalla, muuta omaansa
- miehiään sotilaiksi pakottamalla
- aikaansa ja työtänsä velvottamalla heidät palvelijoikseen
... jne...
Monet muut valtiot ovat niin tehneet, siirtomaaherrat ovat ryöstäneet ja riistäneet, kuten Ruotsi, siis ruotsalaiset Suomea/ suomalaisia 700 vuotta. - Antipunikki1
Olen aina ihmetellyt miksi ihmiset käy sikakalliissa Stockalla? Samaa kamaa saa halvemmalla muualtakin!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 925298
- 564131
- 252239
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282078Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161815- 151464
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹291284Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201076T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431001- 211000