COMODO Firewall todettu haitalliseksi

EnSuosittele

Olen kehunut aiemmin COMODO Firewall palomuurisoftaa, mutta todennut sen nyt huonoksi ja jopa haitalliseksi Windows-koneille. Ohjelman poistaminen koneesta ei onnistu kunnolla ja COMODON CmdAgent, cis ym. prosesseja jää pyörimään poistoista huolimatta. Myös COMODON kansiot jäävät ja tiedostoja. Vielä huonompaa on se että ohjelma jättää rekisteriin merkintöjä joita ei saa pois edes rekisterin puhdistusohjelmilla. Olen jo useamman koneen koittanut puhdistaa poistamalla COMODON mutta sen saaminen pois koneesta prosessit, kansiot/tiedostot, rekisteri on erittäin hankalaa. COMODOA voisi kutsua jopa haitakkeeksi, niin tiukasti se tarttuu koneelle.

5

2416

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • takuuhammas

      MUUTAMA FAKTA
      Comodo on voittanut useissa testeissä kaikki maksullisetkin tietotusrvaohjelmat.

      Olen vuosien varrella (tietokoneharrastusta 80 luvulta asti ammattitaidolla) käyttänyt useita eri tietoturvaohjelmia ja aina testausajan jälkeen palanut takaisin COMODO:n uskolliseksi käyttäjäksi. Superhyvä ohjelma ja vielä maksuton.
      Jos comodon poistaa väärällä tavalla koneelta niin sen jäämien poisto voi olla kokemattomalta harrastajalta hyvin haasteellista, mutta tähän on comodo rakentanut sellaista tapausta varten hyvän erillisen poisto-ohjelman. "COMODO removal tool" jolla poisto onnistuu kaikista Windows käyttöjärjestelmistä mukaanlukien W10. Työkalun saat Googlaamalla Comodon sivuille tai linkin löydät myös Comodo foorumin kautta.
      Tuossa poistoohjelmassa ei kannata käyttää mitään muuta ominaisuutta kun kohdat 1 ja 2 ja sen jälkeen käynnistää kone uudelleen sekä asentaa viimeisin Comodon versio takaisin koneelle joka on huippuohjelma tietoturvaohjelmien kirjossa, jos ei paras.

      T: Kalle

    • ikkunat_jytää

      Revo Uninstaller Pro:ssa on kuukauden kestävä ilmainen koeaika. Kaikki, korostan kaikki paske lähtee sillä.

      • USB_8eMuuteIlmaista

        Vaihtoehtoja tuolle on
        käyttiksen uudelleen asennus.
        boottaus safe mode ja ohjelmien poisto.


    • infoo888888888888

      Palomuuri ja virustorjunta ovat täysin eri asioita.

      Palomuuri ei suojaa konettasi ollenkaan ellet itse säädä sääntöjä. Oletuksena sen avulla vain hallitset saapuvaa ja lähtevää verkkoliikennettä, ellet salli verkkoliikennettä vain tietyistä osoitteista, kuka tahansa voi hyödyntää koneellasi olevaa kaikille avointa porttia ja hyökätä koneeseesi tai lähettää viruksen yms. siksi reitittimet oletuksena eivät ohjaa saapuvaa verkkoliikennetta lainkaan ja korkeintaan käyttävät UpNp tekniikkaa kun jokin sovellus vaatii esteetöntä verkkoliikennettä kunnes käyttäjä itse asettaa portin ohjauksen.

      • Anonyymi

        Omaa palomuuria voi testata verkossa. Turvallista sitä on testata vaikkapa Shields Up -websitessä.

        He testaavat suostumuksellasi kaikki haavoittuvuutesi, maksutta.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      5
      1649
    2. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      25
      1421
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      13
      1119
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      6
      1081
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1072
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      5
      981
    7. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      964
    8. 5
      955
    9. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      1
      942
    10. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      6
      934
    Aihe