malarialääke pohjois goa

iuu

Hei,
tarvitseeko malarialääke pohjois goalle?

7

187

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Miumaukuja

      Et tarvitse, käytä aina iltahämärän jälkeen hyttyskarkoitevoidetta tai suihketta, ja todellaki laita kaikkialle. Osta paikan päältä, mukavaa lomaa, lähden itse sinne 29.11. Heipat..

    • goa2017

      ei tarvi malaria lääkkeitä kävin lääkärillä tarkistamassa tämän hetken tarpeen goalle. illalla kannattaa käyttää odomosta (voide tai suihke)saa paikan päältä jalkoihin. pimeällä jonkin verran moskiitoja varsinkin jos jotakin puskia lähellä.

    • kohtamennään

      Ei tarvitse. Odomosta kannattaa todella käyttää ja pitää illalla mukana että voit lisätä jos moskiitot vaivaavat. Ravintoloissa vältän istumassa lähellä kasvillisuutta.

    • Intiassamatkanneet

      Malarialääkitys on tietty harkittava ihan oman lääkärin kanssa. Mahdollisuus saada malaria Goalla on toki häviävän pieni, mutta ei mahdoton. Jos päädytte lääkärin kanssa malarialääkitykseen, kannattaa myös selvittää mikä lääkitys on paras. Tälläkin palstalla on monasti mainittu Heliopar malarialääkitystä, mutta se ei tehoa Intiassa olevaan kantaan. Intiassa Lariam ja Malarone malarialääkeet ovat tehokkaita, niiden sivuvaikutukset pitää ottaa kuitenkin huomioon varsin tarkkaan ja keskustella lääkärin kanssa, jos esim. itsellä on ollut masennusta, sekin vaikuttaa malarialääkityksen valintaan.
      Itse en matkusta Intiaan ilman malarialääkitystä perheeni kanssa.

    • TivaiVaddo

      Olemme viettäneet Goassa talviajat 10 vuoden ajan. Koskaan ei ole ollut malarialääkitystä. En ole kuullut paikallisten enkä turistien sairastumisesta malariaan ainakaan 12 vuoteen. Aikaisemmin sitä oli jonkin verran. Turhaa ja lisäksi niillä on vaarallisia sivuvaikutuksia. Katso esim. Suomen suurlähetystö Intian sivuilta.

      • tarviivaanyhdenhyttysen

        En minäkään ole ollut autokolarissa viimeisen 10 vuoden aikana, mutta silti laitan turvavyön kiinni joka kerta, kun lähden autolla liikenteeseen...


    • Asfi

      Kyllä muutama vuosi sitten goalle tuli pahempaa malariaa ja silloin ehdottomasti piti ottaa malariakuuri lariam tai malarone, mutta nyt p goalle ei tarvi ottaa ellei lähde sieltä retkille2päivää ja pidemmät maalle tai jos ei asu hotellialueella vaan jossakin "pusikossa" . etelä goaan suositellaan malaria kuuri. Itse en ole 3 vuoteen ottanut malaria kuuria koska oleskelen p goalla ja käyny vain päivä retkellä etelä goassa. Voimallaita myrkkyjä ei niitä ihan huvikseen viitsi syödä. Ja nyt kun ei ole sadekausi. Muutamaan vuoteen ei ole yhtään malaria tapausta tullut tietoon goalta terveys viranomaisille. Tarkistin asian marraskuun alussa lääkäriltä. Sitten toinen juttu jos tulee muuta uutta tietoa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      78
      1403
    2. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      68
      1205
    3. huono omatunto

      johtuu siitä, että minulla on tunteita sinua kohtaan. Se vaikuttaa asiaan. Kaipasin sinua tänäänkin.
      Ikävä
      55
      944
    4. Mietitikö nainen koskaan

      Miksi me ollaan päädytty tähän pisteeseen. Lähestmistapaa ei ole. Tarvitaanko me oikeasti enää tätä.
      Ikävä
      93
      941
    5. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      139
      918
    6. Suomalaisia naisia lennätetään seksimatkoille

      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/1f5f5e20-8c36-4907-9640-8e0c3b017c5a Gambia on jo vuosia ollut yhtä kuin munanhaku ma
      Lieksa
      162
      823
    7. Päätin juuri että

      En odota että meidän välillä enää tapahtuisi mitään. Tämä on aivan liian monimutkaista ja kyllä sinäkin olisit joskus mi
      Ikävä
      31
      814
    8. Huomenna se

      Tulee kohta, odotatko?
      Ikävä
      61
      786
    9. Onnistuit sohaisemaan mua

      Kaikkein herkimpään kohtaan ja kyseenalaistamaan mun luottamuksellisuuden. Kun sitä ei ole niin ei ole mitään muutakaan
      Ikävä
      59
      784
    10. Mitä kaipaat

      Usein elämässäsi
      Ikävä
      76
      685
    Aihe