Terrorisoiva isä

väsynytäiti

Entisestä liitosta lapsia. Äidillä yksinhuoltajuus. Eron jälkeen isä ei tapaillut lapsia pariin vuoteen, vaan perusti uuden perheen. Yhtäkkiä tapaamiset alkoivat, mistä olin iloinen sillä olin jo hieman väsynyt totaaliseen yksinhuoltajuuteen ja samoin lapset. Nyt myöhemmin lapsien isä mustamaalaa ja haukkuu minua lapsille. Jopa suoranaisesti kieltää ottamasta minuun yhteyttä heidän ollessa siellä. Kerrankin pienin soitti vaatekomerosta supatellen minulle,ettei isä kuule. Onko tämä sitä vieraannuttamista ? Asiat ovat alkaneet mennä niin huonoon jamaan,että johonkin minun olisi otettava yhteyttä. Täyttääkö rikosnimikkeen henkinen väkivalta?

10

72

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kyllätäyttyy

      nimittäin sinun kohdaltasi yhteisiä lapsia kohtaan;
      ollessasi tarkoitushakuinen "yksinhuoltaja" perättömin lausumin, selvityksin lapsen olosuhteista. Lapsen etu
      on yhteishuolto, vuoroasuminen, ei elatusta, lapsilisät puoliksi, verotuksen lapsivähennys puoliksi, lapsen
      kulut puoliksi.

      • väsynytäiti

        No ei pidä paikkaansa. Isä antoi yksinhuoltajuuden minulle aikoinaan,jotta minun olisi helpompi hoitaa asioita. Oli siis yhteinen päätös. Ja huoltajuudella ei ole tässä merkitystä. Vaan isän käytös,miten hän on muuttunut. Meillä 700km väliä,joten vuoroasumiset ei onnistu. Eikä isä vaatisikaan. Ja rahasta ei ole riitaa.


    • hoitakaavälinnekuntoon

      Teillä on etäisyyttä 700km, joten tuskin isä ainakaan uusista asioista sinua haukkuu lapsille, joten mistähän asioista se mies sinua lapsille mustamaalaa?

      Oletteko te miehen kanssa tosiaan noin keskenkasvuisia, kaunaisia ja katkeria menneistä!!!

      Minkä takia ette pysty puhumaan suoraan keskenänne välejänne selviksi ja jättämään lapset näiden keskusteluiden ulkopuolelle?

      Onko mies tosiaan niin ilkeä tai tyhmä ettei tajua, että lapsilla nyt vaan on oikeus, se kuuluisa lapsen oikeus, soittaa äidilleen (tai isälleen) silloin kun hänellä on ikävä tai joku sellainen ongelma tai asia mitä ei sen just sillä hetkellä paikalla olevan vanhemman kanssa halua ratkaista!!! Se on lapsen oikeus ja sitä pitää kunnioittaa! On ikävää jos lapsen pitää pelätä vanhemman suuttuvan äidille soitetusta puhelusta!!!

    • väsynytäiti

      Joo, on varmasti molempien kohdalla enempi ja vähempi kehitettävää asioiden hoidossa. Mutta minulla väkisin nousee tunne,että ihan kuin me emme olisi käsitelleet aikoinaan eroa ja nyt sitten tilanne alkaa kärjistymään.
      En voi puhua isälle mitään,koska isä puhuu ne asiat lapsille omalla tavallaan. Ja yleensä niin että minä olen se pahis.
      Isä on siis alkanut puhua lapsille minun nuoruudesta, että juoksin miehissä ja ryyppäsin..siis ennen meidän tapaamista n. 20v. sitten. Ja kyselee lapsilta minun menemisiä,minun miehiä,ym. Typerää.
      Isä tekee lasten kanssa kaikkea ns."kiellettyä" ja vannottaa lasten kanssa että ne on salaisuuksia mitä äidille ei saa kertoa. Nyt lapset alkaneet oirehtia. Haistattelevat ja haukkuvat minua samoilla sanoilla,mitä isä sanonut.

      • toimivat

        siis samoin kuin lasten äiti- ja Raision kaupungin "lastensuojeluviranomaiset"; sinuna aloittaisin nyt
        ensin tuosta yhteishuollon vahvistuttamisesta ja
        ettei elatusta suoriteta:)


      • Jatkuva.vaino

        Näinkin: Eroisälla ja kuopuksella oli salaisuus. Viikonlopputapaamisella isä valvottu 9-vuotiadta poikaa aamuun saakka. Katsottiin kauhuleffoja. Katkojen aikana isä aina toisteli, että äiti on teurastaja, hullu.
        Aloin kiinnittää huomiota siihen, että tullessaan takaisin pojalla oli päänsärkyä ja ripuloi, slmät seisoivat päässä. Kuopus toisin kuin muut lapset meni pitkään isän luokse mielellään.
        Yksinhuoltajuus, jota isä ei vastustanut. Hyväpalkkainen toimitusjohtaja. Myös fyysinen väkivalta kuului kuvaan.
        Kuvaan on kuulunut jatkuva mustamaalaaminen ja vainoaminen. Aluksi oli!i myös yöllisiä puhelinsoittoja ja uhkailua. Pihalamput rikottiin ja lampun metallitolppa oli väännetty yön aikana vinoon. Itsessäni naapurilta Tämä myönsi, että isä oli kertonut tällekin ex-puolison vakavista mielenterveysongelmista, mutta "oli jättänyt ne omaan arvoonsa".
        Olin monta kertaa yhteydessä poliisiin ja suhtautuminen oli asiallinen. Lopulta hain turvakieltoa, muutin muutaman kerran, ja tilanne on helpottanut. Pitkään asuimme samassa suurkaupungissa.


      • Jatkuva.vaino

        Jatkan vielä, että ensimmäisen muuton jälkeen isä haki lapset lasten ilmoittamasta paikasta noin 400 metrin päästä kotiamme, mutta isä äkkäsi kotiosoitteen pian.
        Elatusavuistakin riiteli ja valehteli maksavansa lasten harrastuksia ja antavansa mukavia taskurahoja.
        Aina isä ei tullut sovittuihin tapaamisiin ja nosti kanteen, että estän tapaamiset. Käänteessä isä vaatinhuomattabvaa rahallista rangaistusta. Lopulta seuraavasta oikeusasteessa tuli minulle myönteinen päätös. Myös verottajan kanssa alkoi tulla ongelmia. Yksi prosessi kesti liki viisi vuotta, mutta ratkesi hyväksesi. Mukana oli jo veroasiamies kahteen kertaan, ylempi oikeusaste kahteen kertaan, joka palautti asian verotoimistoon. Hain myös ulosoton kiellon ja pidin varmuuden vuoksi isiä pankkilainaa.
        Olennaisinta kai oli jatkuva kiusaaminen, joka tietysti kulutti voimavaroja.


    • kääri-hihat

      Lapset on tässä pääasia! Heidän hyvinvointinsa on turvattava! Sitten tulee aikuiset.
      Mikään jossittelu ja miksi et niin ja miksi et näin ei auta eikä vie mihinkään.
      Ota yhteys lastensuojeluun! Tuo on lapsiin kohdistuvaa henkistä väkivaltaa! Jos olet vastuuntuntoinen äiti, toimit nyt heti!

      • Rohkeutta-

        Myös minulla on pääkaupunkiseudulta sellainen kokemus, että lastenvalvojat kuuntelee mielellään manipuloivaa isää, varsinkin jos tämä on hyvässä asemassa. Äidin on vaikea saada edes puhelua läpi, mutta isää tykkäävät kuunnella jopa henkilökohtaisesti paikan päällä. Pari kyyneltä onnistuu tirauttamaan.
        Asiat vaan pitkittyvät. Lapsen etu ja elatusapusopimus joutuu odottamaan. Paljon on myös epäpäteviä. Kunnan palkollisina taitavat myös hieman pelätä isokenkäisiä.
        Vasta haaste alioikeuteen on saanut kiirettä kinttuihin. Silloinkin tosin ensimmäisen haasteen kohdalla onnistui saada kahteen otteeseen lisäaikaa vastaukseen ja siirrettyä oikeudenkäyntiä toimitusjohtajan kiireisiin vedoten. Lopulta sopi asian ilman oikeudenkäyntiä sosiaaliviranomaisten kautta.


      • Rohkeutta-
        Rohkeutta- kirjoitti:

        Myös minulla on pääkaupunkiseudulta sellainen kokemus, että lastenvalvojat kuuntelee mielellään manipuloivaa isää, varsinkin jos tämä on hyvässä asemassa. Äidin on vaikea saada edes puhelua läpi, mutta isää tykkäävät kuunnella jopa henkilökohtaisesti paikan päällä. Pari kyyneltä onnistuu tirauttamaan.
        Asiat vaan pitkittyvät. Lapsen etu ja elatusapusopimus joutuu odottamaan. Paljon on myös epäpäteviä. Kunnan palkollisina taitavat myös hieman pelätä isokenkäisiä.
        Vasta haaste alioikeuteen on saanut kiirettä kinttuihin. Silloinkin tosin ensimmäisen haasteen kohdalla onnistui saada kahteen otteeseen lisäaikaa vastaukseen ja siirrettyä oikeudenkäyntiä toimitusjohtajan kiireisiin vedoten. Lopulta sopi asian ilman oikeudenkäyntiä sosiaaliviranomaisten kautta.

        Myös minulla on Raision kaupungista sellainen kokemus, että lastenvalvojat kuuntelee mielellään manipuloivaa äitiä, varsinkin jos tämä on hyvässä asemassa. Isän on vaikea saada edes puhelua läpi, mutta äidistä tykkäävät kuunnella jopa henkilökohtaisesti paikan päällä lukittujen ovien takana. Pari kyyneltä onnistuu tirauttamaan. Asiat vaan pitkittyvät. Lapsen etu- ja oikeudet joutuu odotta-maan. Tärkeintä on elatus ja lapsen tarkoitushakuinen "viranomais" vieraannuttaminen yhteistyössä äidin kanssa omasta isästään, isovanhemmistaan ym. suvus taan perättömin "viranomais" lausumin, selvityksin mm. tuomioistuimessa lapsen olosuhteista. Paljon on myös epäpäteviä sairaita "viranomaisia" tarkoitushakuisina "yksinhuoltajina". Kunnan palkollisina taitavat myös hieman pelätä isokenkäisiä paskat housuissa, kun totuus, "viranomais" sairaus, lapsen vieraannuttaminen ennem-min tai myöhemmin viattomille lapsille paljastuu. Haastekkaan alioikeuteen ei ole saanut kiirettä kinttuihin. Silloinkin ensimmäisen haasteen kohdalla onnistui saada kahteen otteeseen lisäaikaa vastaukseen ja siirrettyä oikeudenkäyntiä äidin asiamiehen, "narsistiasianajaja" Markku Salon kiireisiin, lomiin ym vedoten. Vieläkään ei ole lasten asioita sovittu ja Raision kaupungin "viranomais"vieraannuttaminen jatkuu..


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      91
      1395
    2. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      152
      1111
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      84
      947
    4. Jennika Vikman avoimena - Isosisko Erika Vikman ohjeisti napakasti Tähdet, tähdet -kisaan: "Älä.."

      Jennika ja Erika - niin ovat kuin kaksi marjaa! Ilmeiltään, ääneltään ja eleiltään hyvinkin samanlaiset - toinen on kyll
      Suomalaiset julkkikset
      15
      837
    5. Mitäs nainen

      Meinaat tehdä viikonloppuna.
      Ikävä
      76
      793
    6. Vedalainen metafysiikka

      Termi ”metafysiikka” kuuluu Aristoteleelle. Metafysiikka tarkoittaa ”fysiikan jälkeen” eli tietoa siitä, mikä on tavalli
      Hindulaisuus
      291
      730
    7. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      62
      723
    8. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      40
      723
    9. Ai jaa sinä oletkin ahnas

      Ja romanttinen luonne, nyt vasta hiffasin että olet naarastiikeri. Parempi myöhään kuin ei milloinkaan.
      Ikävä
      107
      718
    10. En oikeastaan usko että sinä tai kukaan

      Olisi oikeasti ihastunut tai rakastunut. Se on joku harhakuva joka minusta miehestä syntyi. Ja kun se särkyy, niin "tunt
      Ikävä
      44
      682
    Aihe