Mitä eroa on sadulla ja fantasialla?
Sadun ja fantasian ero
5
1231
Vastaukset
Hyvän kysymyksen kyllä laitoit.
Luulen, että satu tarkoittaa kertomusta, ja fantasia on pikemminkin se eeposmainen "genre" johon satu kuuluu.
Ainakin Wikipedian mukaan:
Satu - Sadut ovat melko lyhyitä, juoneltaan selkeitä mielikuvituksellisia tarinoita, jotka kuvaavat ihmisten elämään ja erityisesti kasvamiseen liittyviä vaikeuksia. Tapahtumien tarkkaa aikaa ja paikkaa ei yleensä kerrota tarkasti, vaan tärkeintä on päähenkilöiden elämäntilanne.
Fantasia - Fantasia on mielikuvitukseen perustuva taideteos. Fantasia voi olla esimerkiksi kirjallisuutta, musiikkia, elokuvaa, sarjakuvaa, teatteria tai pelejä. Fantasian genreen kuuluvat mielikuvitukselliset paikat, olennot ja tapahtumat.
Eli näin ollen satu voi olla fantasiaa, mutta se on vain yksi fantasian muodoista.- Fantsuu-fantsuu-uffaffaa
Kohdeyleisö. Satuja luetaan lapsille kun taas fantasiaa lukevat enimmäkseen homot.
- siitälähteepi
Pitäisi tunnistaa omat taitonsa eikä kuvitella olevansa suurempi kuin oikeasti onkaan.
- jfv
Fantasiassa storyworldin rooli on suurempi ja se poikkeaa yleensä enemmän ja epätodellisemmin lukijan omasta elinympäristöstä.
- Kysy-jos-tarvii-apua
Mitä eroa on sadulla ja fantasialla
Fantasia on ensin näki mielikuvitusta ja satu on aina kertomusta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 973533
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k232872Eelin, 20, itsemurhakirje - Suomalaisen terveydenhuollon virhe maksoi nuoren elämän
Yksikin mielenterveysongelmien takia menetetty nuori on liikaa. Masennusta sairastava Eeli Syrjälä, 20, ehti asua ensi1122431- 431875
Hajoaako persut kuten 2017?
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011217813.html Tämä on totisinta totta. Persut on murroksessa. Osa jättää puolueen2421623Kamala uutinen: Henkilö kuoli Tokmannin pihaan Kankaanpäässä- Jäi trukin alle
IL 9.5.2025 Ihminen kuoli Kankaanpään Tokmannin edustalla perjantaina aamupäivästä. Poliisin mukaan henkilö oli jäänyt411555- 321547
- 281350
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä201316- 951191