Mitä keittiön kulmaan -kokemuksia

Rakentaja-Pia

Mitä kannattaa laittaa L-mallisen keittiön kulmaan: liesi, tiskiallas vai ihan tasoa?

Kertokaapa kokemuksianne!

10

5318

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • liesi

kuin tiskiallas.Tiskialtaan vieressähän on yleensä tiskikone. Jos huuhtelet astioita altaassa ja laitat suoraan koneeseen, konehan on tavallaan selkäsi takana. Näin sais kyllä tehokasta kiertoliikettä ylä vartalolle huomaamatta.

• Rosetta

Meille tulee U:n mallinen keittiö, jossa siis kaksi kulmaa. Molempiin kulmiin tulee tasoa, toiseen tulee myös yläkaapit. Toiseen alakaapistoon tulee "kattilakaruselli" ja toiseen ihan tavallinen kulmakaappi sekä ylös että alas.

Meillä oli alunperin liesi kulmassa, mutta haluttiin siirtää se lopulta saareketasolle, joka rajaa keittiön ja ruokailutilan. Liesi on minusta kuitenkin ihan toimiva myös kulmassa (alle saisi kätevästi kattilatkin karuselliin tai vastaavaan). Vesipistettä en kulmaan laittaisi samoista syistä kuin toinenkin kirjoittaja.

• penmus

lieden paikka, siihen saa myös näyttävän liesikuvun. Myös ns. kattilakaappi on ihan hyvä, ei missään tapauksessa tiskapöytää nurkkaan vaan suoralle osuudelle ja viereen ap-kone ja mieluusti sekin 50 cm lattiasta nostettuna...

• kokki-timpuri

Jos kulmaan laittaa lieden, ympärille jää paljon tilaa, jota ei voi hyödyntää. Nykyaikaisilla kulmakaappiratkaisulla saadaan tila melko tehokkaaseen käyttöön.

Ne nurkkaan asennettavat liesituulettimen kuvut on aivan hirveitä!

• ilman sitä "koloa ...

Se kolo mikä yl. jää kulmalieden taakse on munkin mielestä kammottava , samoin se liesikyhäelmä sen päällä.
        Meil tulee kuitenkin pelkistettynä nurkkaan liesi. Seinä nousee suorana lieden takaa ja siinä on veistoksellisen pelkistetty teräs/lasi liesituuletin(stalan muistaakseni).

Koko lieden takana nouseva liesituuletin seinä laatoitetaan ylös asti.

• keittiönikkari

kokki timpuri oli täydellisen oikeassa.
        Ainakin pienessä keittiössä kulmaliettä tulisi välttää koska paljon tilaa menee hukkaan.Liesituulettimem kuvusta olen samaa mieltä.liesi suoralle osuudelle ja kulmaan kaapit niin tilaa säästyy ja maailma pelastuu.
        '

• t.m.

meillä on nyt keraaminen liesi ja ulosvedettävä kattilakaappi alla, tilaa molemmin puolin ja liesituuletin yllä. Toimii hyvin, ja uuteen keittiöönkin suunnitellaan näin, erillinen uuni tulee todennäköisesti edelleenkin toiselle sivulle, ei lieden alle. No, kuvullisia liesituulettimia on erimallisia ja kokoisia, joku vastasi niiden olevan hirveitä, mun mielestä ne on ihan ok nurkassa, keskellä keittiötä saarekkeen päälle tuo mulle mieleen laitoskeittiön. Nämä niitä makuasioita...

• onkin

tiskiallas nurkassa, ei ole yhtään hankala, päinvastoin. Eikä tule vastaan ihan joka kodissa! Mutta tämäkin maku/tottumus kysymys..

• tietysti

Yksilölliset ratkaisut, olkoonkin niin helvetin typeriä, ovat joillekin kovin tärkeitä.

• anni

Harkitsen vaihtoehtoa; mitä sulla on altaan takana olevassaa kulmassa? kotelointi, hylly? - unko yläkaappi kuivauskäytössä vai muussa?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1164
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      785
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      624
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      527
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      487
    Aihe