Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Laiska läski masentunut lintsariluuseri avautuu

shkojrshj

Tää on vaan niin saatanan helvetin perseestä. Luulin et tää olis jo ohi mut ilmeisesti ei...

Sairastuin yläasteen alussa masennukseen, pinna oli lyhyellä, yhdistettynä jo valmiina olleisiin vihanhallintaongelmiin olin koko ajan väkivaltainen kahta pikkusiskoani kohtaan. Löysin keinon estää itseäni satuttamasta muita, satutin itseäni... Raivokohtauksen tullessa lukittauduin huoneeseeni viiltelemään. Jäin kiinni, sain apua, olo parani... hetkeksi. Kasin alussa tuli syömishäiriö, laihduin parissa vuodessa reippaasti alipainoiseksi, viiltely palasi, tällä kertaa rankaisukeinona ja ahdistuksen purkamiseen. Sakset vaihtuivat parteterään... yläasteen ja lukion välisenä kesänä pidin taukoa ja söinkin ihan hyvin. Sitten lukio alkoi ja tuli päätös: panostan. Masennus, yleinen motivaation puute ja mahdollinen ADD (jota nyt tutkitaan) olivat painaneet numerot pohjamutiin, lukiossa päätin nousta kympin oppilaaksi. Panostin niin paljon kuin pystyin, ja enemmänkin. Vapaa-aika meni lukemiseen, syömisetkin jäi taas minimiin. Joulun tienoilla voimat loppui ja tuli totaalinen burn out, en jaksanut tehdä läksyjä, nukuin tunnit, numerot putosi vielä alemmas kuin yläasteella. Helmikuussa käteen ommeltiin viisi tikkiä ja jouduin psykiatriselle osastolle. Siellä vietin sitten kevääni. Sanoivat että jos viiltelen siellä, joudun suljetulle... no, kahdesti jäin kiinni ja silti päästivät kotiin, eivät kai sitten kuitenkaan välittäneet. Kesällä lepäsin ja keräsin voimia, en ajatellutkaan koulua. Keskityin syömään ateriasuunnitelman mukaan. Hitaasti olo lähti paranemaan. Lukion kakkosen alku meni ensin hyvin, mutta nyt tuntuu että masennus on hiipimässä takaisin. Mikään ei kiinnosta paitsi tietokonepelit, saatan maata koko päivän sängyssä pelaamassa. Lintsailen, koska kouluun meno ahdistaa enkä jaksa keskittyä tunneilla. Juuri nytkin minun pitäisi olla liikkatunnilla... En enää laihduta, mutta olen ruvennut syömään ahdistukseeni, ei varsinaisia ahmimiskohtauksia mutta melkein joka päivä ostan karkkipussin tai suklaalevyn. Mitä väliä jos lihon, läski olen muutenkin. Läksyjä en ole tehnyt kuukauteen, mitä väliä mitä vitun väliä. Millään ei ole mitään väliä. Jos saisin päättää makaisin kirjaimellisesti 24 tuntia vuorokaudessa sängyssä, pelaisin koneella ja söisin suklaata. Ajatus töissä käymisestä ahdistaa aivan uskomattomasti. Ennen unelma-ammatti oli toimittaja, nykyään sossupummi. Elän kuin viimeistä päivää, mutta huonolla tavalla. Tuhlaan vähiä rahojani krääsään, vedän herkkuja ja lintsaan koska mitä väliä. Kaikki me kuollaan kuitenkin.

Pallo on vähän hukassa. Porukoille olen esittänyt parantunutta, terapeutti on ylpeä kun onnistuin selättämään masennuksen ja syömishäiriön. Ei jaksaisi käydä enää terapiassakaan, ei jaksaisi puhua asioista. Ei jaksa mitään, paitsi pelata.

5

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No suomessa voi masentunut elää sosiaalituilla, niin ei hätää.

    • ritu556546

      joo ei maha mitää kiäh kiäh ahaahhaa

    • kohtalotoveri111

      Sama :( Lintsaan just koulusta ja joo ei kiinnosta mikään :( Ennen luin kirjoja koko ajan nyt vaan pelaan koneella :(

    • Hei.
      Ikävä kuulla että, hoidoistasi huolimatta et ole saanut tarvitsemaasi apua. Tekstistäsi sai sen käsitykset että olisit ollut suostuvainen psykiatriseen hoitoon suljetulla osastolla, jotta paranisit. Voisit pohtia miksi et halua vanhempiesi ja terapeuttisi tietävän todellisista tunteistasi ja siitä ettet ole toipunut masennuksesta. Masennuksesta paraneminen vie aina oman aikansa (jokaisella yksilöllisesti) ettei sitä kannata lähteä "suorittamaan", vaan anna itsellesi lupa myös ottaa takapakkia. Mutta hyvä että itse tiedostat oman tilanteesi ja uskaltauduit kertomaan siitä täällä. Toivomme sinulle lisää rohkeutta jotta voit kertoa vanhemmillesi ja terapeutillesi nykyisen tilanteesi, koska tarvitset muiden tukea toipumiseen. Kenenkään ei ole hyvä kantaa noin suurta taakkaa.
      Kirsi ja Annette, NettiSaapas.

    • Feti.s

      En halua häiritä mut voitko heittää gmail in tai jonkun chat nimen ois kiinnostavaa jutella. T:Feti.s.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      69
      2207
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2043
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1652
    4. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1480
    5. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1456
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1367
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1334
    8. 52
      1238
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      62
      1190
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      28
      1169
    Aihe