Halvimmat/järkevimmät lennot Phuketiin

Kamala_beach

Marras~joulukuun vaihteessa pitäisi lähteä. Alkaa olemaan pää jumissa matkasuunnitelmista joten suosituksia edullisuuteen perustuen: mistä ja mitä kautta kannattaa lentää?

24

162

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • santtu-1975

      Riippuu mitkä ovat lentopäiväsi, mutta ainakin yksi järkevimmistä, ellei järkevin (hinta nopeus) olisi lentää Finnairilla (riippuen lentopäivistä, niin Marraskuun vikoina päivinä Thaimaaseen ja Joulukuun puolenvälin jälkeen pois hinta 558€/hlö) Helsingistä Bangkokiin ja sitten Thaimaan sisäisellä lennolla BKK-Phuket (maksaa muutaman kymmenen euroa suunta/Hlö ja lentoja kymmeniä päivittäin).

    • BlöPort

      Thaimaaseen Bangkokeeseen ja sieltä phuketeeseen

      • KotoseenSit

        Ja takaisin Suomeeseen.


    • OmaMielipide

      Vastaan näkökulmasta hintalaatusuhde hieman aloittajan otsikosta poiketen.
      Minä olen erityisen kokenut Thaimaan matkailija, monta kertaa käynyt ja aina vaan.
      Olen ajellut sielä noin 6.600 kilometriä Maxiskootterilla ja kartoittanut kaikki mahdolliset potentiaaliset vaaratekijät, kuten että onko vuoristossa katuvaloja ja onko joskus jossain eläimiä tiellä, ym. matkailijan perustiedot.
      Olen päätynyt lopputulemaan, että edullisuuden etsinnän harjoittaminen ei aina tuo tullessan parasta matkakokemusta, vaan enemmänkin kokonaisuus.
      Omalta osaltani olen päätynyt ottamaan kapteenin hytin valkoisilla laivoilla ruotsiin ja Arlandasta Thai-lennon sieltä kakkoskerroksesta.
      Palvelu on niin kertakaikkisen, sanoisinko kuninkaallista, että suosittelen hinnasta huolimatta jokaiselle edes yhden kerran.
      Näin meillä.

    • TG961

      Kerrotko "erityisen kokenut Thaimaan matkailija" että mistä lähtien B777-300 koneessa on ollut yläkerta?

      • OmaMielipide

        Siitä lähtien, kun olen vaihtanut konetta Tanskassa.


      • TG951

        Ylempänä sanoit että Arlandasta Bangkokiin olet lentänyt Jumbon yläkerrassa. No nyt se vaihtui sitten Köpikseen, mutta kun sieltäkään ei TG lennä jumbolla Bangkokiin. Haluatko vaihtaa lentokenttää vielä kerran? Miten olisi vaikka LHR seuravaaksi, vai kilautetaanko kaverille välillä.
        Tarkenna nyt oikeasti että koska olet TG B747-400 yläkerrassa viimeksi lentänyt pohjoismaista.


      • OmaMielipide

        Tarkenna missä kohtaa korjoituksessani on BKK ja suora lento ?
        Käypåä itse läpi Tanskan lentonumerot, kun tiedät kaikesta kaiken TG sitä ja tätä.


      • TG911

        No kerro sinä mihin Thai (siitä oli kyse) lentää ei suoraan Euroopasta. Ja kyse oli sun lennosta niin toki tiedät mihin olet lentänyt ja mistä. Lentoasemat vaan tuntuu sun jutussa vaihtelevan koko ajan.


      • VitunIdiootti

        No johan on ongelmanhakuinen tg-tyyppi, ota pilleri.
        Ruotsi-Tanska-Thaimaa.


      • pippelikourassanojatuoli
        OmaMielipide kirjoitti:

        Siitä lähtien, kun olen vaihtanut konetta Tanskassa.

        Koska olet ollut viimeksi selvinpäin? Tai missään oikeassa reissussa?


    • Näinmeillä

      Miksi et lennä köpikseen ja sieltä thailla bankkariin

      • 656565

        Hullun hommaa kun pääsee 10 tunnissa Helsingistä suoraakin. Koukkaaminen kestää väh. 18 tuntia.


      • HEL-HKT

        Qatarilla lentää Helsinki - Phuket yhdellä vaihdolla nopeimmillaan meno tasan 15 tuntia, paluu 16,5 tuntia. Finnair suora lentoaika 10 ja 11,5 tuntia.


    • Toru

      Mites matkayhtiöiden kautta. Sieltä pelkätlennot phuket. Joskus edullisiakin.

    • Thaifani

      Omista kokemuksista kerron sen verran, että suora lento Phukettiin on mukavampi ja nopeampi. Olen toki lentänyt myös Bangkokin kautta, mutta menee siinä kallista aikaa ja vaivaa, joten suora lento on ainakin minulle sopivampi. En usko, että hinnassakaan on suuria eroja.

    • ajoissakunostaa

      Phuketin Finnairin suoria lentoja sai maaliskuussa 785€ marraskuun lopussa lähtö 29 päivää perillä.

      • santtu-1975

        Se mitä lennot maksoivat Maaliskuussa Marraskuun lopun lentoihin ei auta enään tämän hetken keskusteluissa, kun aloittajalla ei sitä lippua vielä ole ja joutuu sen nyt ostamaan tämän hetken hinnoilla.
        Nyt suoran H:ki-Phuket-H:ki lennon hinta on (Marraskuun loppu-Joulukuun puoliväli) luokkaa 839€-992€/hlö (keskimäärin noin 900€/hlö).
        Eli tuo H:ki-Bkk-Phuket-Bkk-H:ki on sisäiset lennot huomioituna noin 250-300€ halvempi kuin tuo suora lento Phukettiin. Se miten kukakin tuon aikasäästön (noin 3h. suuntaansa) arvostaa rahallisesti on sitten jokaisen oma asia.


      • MontaNumeroa

        Meidän perhe ei käytä Finnairia saamamme aikaisemman palvelun tason johdosta.
        Tunti sinne tai tänne ei meille ole merkityksellinen, eikä koneen vaihdot.
        Toimimme, kuten yksikin, eli ruotsi jne. ja bisnes.


      • santtu-1975
        santtu-1975 kirjoitti:

        Se mitä lennot maksoivat Maaliskuussa Marraskuun lopun lentoihin ei auta enään tämän hetken keskusteluissa, kun aloittajalla ei sitä lippua vielä ole ja joutuu sen nyt ostamaan tämän hetken hinnoilla.
        Nyt suoran H:ki-Phuket-H:ki lennon hinta on (Marraskuun loppu-Joulukuun puoliväli) luokkaa 839€-992€/hlö (keskimäärin noin 900€/hlö).
        Eli tuo H:ki-Bkk-Phuket-Bkk-H:ki on sisäiset lennot huomioituna noin 250-300€ halvempi kuin tuo suora lento Phukettiin. Se miten kukakin tuon aikasäästön (noin 3h. suuntaansa) arvostaa rahallisesti on sitten jokaisen oma asia.

        Vielä yhtenä ihan mahdollisena vaihtoehtona kannattaa pitää silmällä myös matkatoimistojen "äkkilähtöjen" pelkkiä lentoja, ne ovat lentopäivän lähestyessä monasti halvempia kuin lentoyhtiöstä otettuna.
        Nytkin esimerkiksi 27.11-12.12 suora lento H:ki-Phuket-H:ki (apollomatkat) 725€, lennetään Finnairilla.


      • Toru
        santtu-1975 kirjoitti:

        Se mitä lennot maksoivat Maaliskuussa Marraskuun lopun lentoihin ei auta enään tämän hetken keskusteluissa, kun aloittajalla ei sitä lippua vielä ole ja joutuu sen nyt ostamaan tämän hetken hinnoilla.
        Nyt suoran H:ki-Phuket-H:ki lennon hinta on (Marraskuun loppu-Joulukuun puoliväli) luokkaa 839€-992€/hlö (keskimäärin noin 900€/hlö).
        Eli tuo H:ki-Bkk-Phuket-Bkk-H:ki on sisäiset lennot huomioituna noin 250-300€ halvempi kuin tuo suora lento Phukettiin. Se miten kukakin tuon aikasäästön (noin 3h. suuntaansa) arvostaa rahallisesti on sitten jokaisen oma asia.

        Ja edellisenäpäivänä Bkk kun paluu. Hotelli kuljetus.


      • santtu-1975
        Toru kirjoitti:

        Ja edellisenäpäivänä Bkk kun paluu. Hotelli kuljetus.

        Ei välttämättä. Talviaikaan Finnair lentää H:ki-BKK-H:ki reittiä kahdella koneella, joiden aikataulun mukaiset lähtöajat Bangkokista Helsinkiin ovat klo 9:05 ja klo 10:55.
        Tuohon Klo 10:55 koneeseen ehtii Phuketista päivästä riippuen 2-3 eri lennolla, joilla kaikilla jää vaihtoaikaa 2h-2,5h.
        Tämä tietysti edellyttää Phuketin päässä suhteellisen aikaista lähtöä hotellilta, mutta tuota myöhäisempää lentoa käyttäen onnistuu kyllä niin, ettei tarvitse Bangkokissa yöpyä pois lähtiessä.


      • Toru
        santtu-1975 kirjoitti:

        Ei välttämättä. Talviaikaan Finnair lentää H:ki-BKK-H:ki reittiä kahdella koneella, joiden aikataulun mukaiset lähtöajat Bangkokista Helsinkiin ovat klo 9:05 ja klo 10:55.
        Tuohon Klo 10:55 koneeseen ehtii Phuketista päivästä riippuen 2-3 eri lennolla, joilla kaikilla jää vaihtoaikaa 2h-2,5h.
        Tämä tietysti edellyttää Phuketin päässä suhteellisen aikaista lähtöä hotellilta, mutta tuota myöhäisempää lentoa käyttäen onnistuu kyllä niin, ettei tarvitse Bangkokissa yöpyä pois lähtiessä.

        Jos samalla lipulla lennot, mikäs siinä.


    • uuno6

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 171
      5042
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      126
      4563
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2921
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1937
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1794
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1719
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1710
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      108
      1706
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1623
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1561
    Aihe