Varoittava viesti valehtelijalle ja panettelijalle

PyhäJärjestys1

-2.-3.11.2016-

Vastaus nimimerkille "Jeesus-onHerra" jo poistettuun kirjoitukseen "Vain Jeesus Kristus pelastaa" osoitteessa "http://keskustelu.suomi24.fi/t/14553203/vain-jeesus-kristus-pelastaa" sekä tässä viestissä esiintyneiden valheiden ja panettelujen myötäilijöille:

Teidän on aivan turha vedota Jeesukseen Kristukseen, Vapahtajaan, sillä hän ei tule koskaan osallistumaan eikä myöskään Kaikkivaltias itse näihin mitä törkeimpiin valheisiinne ja panetteluihinne eikä yritykseenne asettautua itse Kaikkivaltiaan Luojan yläpuolelle kieltäessänne ja häväistessänne Hänen Pyhät Ilmoituksensa ja Kirjoituksensa koskien eritoten Hänen kansoille ja heimoille säätämäänsä elämänjärjestelmää, Aabrahamin uskoa, oikeata Islamia ja kieltäessänne ja häväistessänne hänen itse valitsemansa profeetta Muhammadin sekä antaessanne Koraanista valheellisen todistuksen myös kuun ja auringon palvelemisesta.
Kristus ja Kaikkivaltias eivät ole kanssanne, joka pyritte vieläpä häpäisemään Heidät. He ovat profeetta Muhammadin kanssa.

Tahallinen, tarkoitushakuinen valehtelunne ja panettelunne on syntiä ja joka syntä tekee, on perkeleestä. Näin todistaa Uusi Testamentti.

Vaadin teitä todistamaan Kaikkivaltiaan säätämien rangaistusten uhalla seuraavat väitteenne Kaikkivaltiaan Pyhistä Ilmoituksista ja Kirjoituksista, joissa Hän itse todistaa seuraavansisältöisesti:

"Islam on Saatanan uskonto jonka väärä profeetta Muhammed oli pedofiili ja eksyttäjä."

"Islamissa yritetään lepyttää kuollutta kuujumalaa, joka eksyttää palvojansa ikuiseen Helvettiin."

Missä Koraanista ja/tai muissa Kaikkivaltiaan Pyhissä Ilmoituksissa ja Kirjoituksissa todistetaan näin? Osoittakaa!

Kiellän teitä Kristuksen nimessä pilkkaamasta ja panettelemasta Kaikkivaltiaan Pyhää Ilmoitusta ja Kirjoitusta, Koraania, Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadia ja Aabrahamin uskoa, oikeata Islamia, minkä Kaikkivaltiaan Pyhä Henki eli Totuuden Henki vahvistakoon. Kehotan olemaan kapinoimatta vastaan.

Teidän ja muidenkin on syytä käsittää, että Suomenmaa on jo saatettu Kaikkivaltiaan Pyhän Säätämyksen nojalla Koraanin ja profeetta Muhammadin ilmoittaman Aabrahamin uskon, oikean Islamin alaisuuteen, minkä johdosta niin Koraanin, profeetta Muhammadin kuin oikean Islamin väheksyminen, pilkkaaminen ja panetteleminen on rangaistavaa ja voi koitua tällaiselle väärintekijälle hyvin kohtalokkaaksi.

Kaikkivaltias kieltää Pyhässä Ilmoituksessaan ja Kirjoituksessaan, Koraanissa auringon ja kuun palvelemisen ja palvomisen:

27:22. Mutta ei kestänyt kauankaan, kun Hudhud saapui ja sanoi: »Olen keksinyt sellaista, mitä sinä et ole huomannut, ja tuon sinulle luotettavia uutisia Saabasta.
27:23. Näin totisesti naisen hallitsevan heitä, ja hän oli saanut kaikkea yltäkyllin ja hänellä oli mahtava valtaistuin.
27:24. Havaitsin hänen ja hänen kansansa kunnioittavan aurinkoa ALJAHun (Jumalan) sijasta, ja saatana on tehnyt heidän tekonsa otollisiksi heidän omissa silmissään ja eksyttänyt heidät tieltä, niin että he ovat ilman johdatusta;
27:25. eivätkä palvele ALJAHua (Jumalaa), joka paljastaa kaiken salatun sekä taivaassa että maan päällä, ja joka tietää, mitä te salaatte ja mitä julki tuotte.
27:26. ALJAH (Jumala) on olemassa, ei ole muuta jumalaa kuin Hän, suuren voiman Herra.» (Koraani 27:22-26)

41:37. "Hänen tunnusmerkkejään ovat yö ja päivä, aurinko ja kuu. Älkää kumartako aurinkoa ja kuuta, vaan kumartakaa ALJAHua (Jumalaa), joka ne loi, jos Häntä tahdotte palvoa!" (Koraani 41:37)

35

219

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Profeetta Muhammad ei ollut pedofiili eikä lasten hyväksikäyttäjä
      vaan arvostettu aviomies ja isä,
      jonka vaimot olivat myös suuresti kunnioitettuja

Profeetta Muhammadilla oli lukuisia vaimoja, joista kaikki muut astuivat avioon aikuisiällä paitsi Abu Bakrin nuori tyttönen, Aisha.

Jos useampia laillisia vaimoja pitäneen profeetta Muhammadin herjaaminen pedofiiliksi viittaa hänen nuoreen, mutta aikuistuvaan ja pysyvään lailliseen vaimoonsa Aishaan, jonka hänen isänsä Abu Bakr antoi Muhammadille vaimoksi, niin osoitettakoon profeetta Muhammadin vaimojen ja kotielämän kautta, että herjauksenne ei täytä laisinkaan pedofiilin nykymääritelmää, vaan on mitä törkeintä valehtelua ja panettelua:

Profeetta Muhammadin vaimoista ja vaimoiksi ottamisen syistä:

* Wives of the Prophet Muhammad (SAW)
      http://www.islamawareness.net/Muhammed/ibn_kathir_wives.html

* The wives of the Prophet (peace and blessings of Allaah be upon him), the Mothers of the Believers (may Allaah be pleased with them)
      https://islamqa.info/en/47072

* The Prophet's Marriages and Wives
      http://www.ispi-usa.org/muhammad/appendix2.html

* Muhammad's wives
      https://en.wikipedia.org/wiki/Muhammad's_wives

* Ages of Muhammad's Wives at Marriage
      https://wikiislam.net/wiki/Ages_of_Muhammads_Wives_at_Marriage

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

https://fi.wikipedia.org/wiki/Pedofilia

Pedofilia

Pedofilia (kr. παιδοφιλία < παῖς 'lapsi' φιλία 'rakkaus') eli lapsikohteinen seksuaalihäiriö[1] on parafilia, jossa pedofiiliksi kutsutun yksilön seksuaalisuus kohdistuu ensisijaisesti lapsiin eli henkilöihin, jotka eivät ole sukupuolisesti kypsyneitä. Pedofiilien kiinnostus kohdistuu yleensä 8–10-vuotiaisiin tyttöihin tai 10–13-vuotiaisiin poikiin.[2]

Arkikielessä ja joukkotiedotusvälineissä pedofilialla viitataan usein seksuaalisuuden kohdistumisen sijasta lakisääteistä suojaikärajaa nuorempaan kohdistuvaan seksuaaliseen tekoon tai hyväksikäyttörikokseen, vaikka kyseessä ovat eri asiat. Lapsen seksuaalisista hyväksikäyttörikoksista vain murto-osa profiloituu pedofiilien tekemiksi. Sana pedofiili on tullut puhekieleen 1990-luvulla; sitä ennen puhuttiin usein namusedistä.[3]

Pedofiliasta irrallisia käsitteitä ovat efebofilia ja hebefilia, jotka tarkoittavat seksuaalista kiinnostusta murrosikäisiin, seksuaalisesti kypsyneisiin nuoriin. Nepiofiliaa eli 0–4-vuotiaisiin lapsiin kohdistuvaa seksuaalista halua voidaan pitää pedofilian alaluokkana.

Määritelmä

Pedofiilisen häiriön ("pedophilic disorder") lääketieteellinen määritelmä kuuluu:[4]

A. Vähintään puolen vuoden ajan toistuvia, voimakkaita seksuaalisesti kiihottavia fantasioita, seksuaalisia haluja tai käyttäytymistä, joihin liittyy esimurrosikäinen lapsi tai lapsia (yleensä 13-vuotiaita tai nuorempia).

B. Henkilö on toiminut näiden halujen mukaan, tai halut aiheuttavat merkittävää kärsimystä tai vaikeuksia ihmissuhteissa.

C. Henkilö on vähintään 16-vuotias ja vähintään viisi vuotta vanhempi kuin A-kohdan mukainen lapsi. Huom. ei koske myöhäisnuorta, joka on jatkuvassa seksuaalisessa suhteessa 12- tai 13-vuotiaaseen.

Pedofilia ei aina johda rikokseksi luokiteltaviin tekoihin, kuten lapsen seksuaaliseen hyväksikäyttöön tai raiskaukseen. Osalla pedofiileista häiriö jää mielikuvien ja seksifantasioiden tasolle, eikä tekoihin ryhdytä lainkaan.[5]

https://fi.wiktionary.org/wiki/pedofiili

pedofiili
        Wikipedia
        Katso myös artikkeli Pedofilia Wikipediassa, vapaassa tietosanakirjassa.

pedofiili (5)

henkilö, jonka seksuaalinen mielenkiinto kohdistuu vain ja ainoastaan seksuaalisesti kypsymättömiin lapsiin
        (arkikieltä, halventava) kuka tahansa, joka pyrkii seksuaaliseen kanssakäymiseen suojaikärajan alittavan kanssa

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Koraanin todistus
        Kristuksen ja profeetta Muhammadin
        läheisestä yhteydestä

61:6 Ja kun Jeesus, Marian poika, sanoi: »Israelin lapset, totisesti olen sananjulistaja, jonka ALJAH (Jumala) on lähettänyt teille vahvistamaan Toorasta sen, mikä annettiin ennen minua, ja ilmoittamaan ilosanoman sananjulistajasta, joka on tuleva minun jälkeeni ja jonka nimi on oleva Ahmad.» Mutta kun Ahmad tuli heidän luokseen selvin todistein, he sanoivat: »Tämä on ilmeistä noituutta.» (Koraani 61:6)

--------------------------------------------------------------------------------------------

The divine revelation
        given to Jesus Christ
        about Prophet Muhammad

The divine revelation given to Jesus is reported in Kulayni's al-Kafi 12, where it is written that 'Ali ibn Asbat narrated the following from the household of the Prophet, peace be with them, from among the admonitions of Allah, the exalted and sublime, given to Jesus (a):

Thus I charge you, O son of Mary, that you bring news to the Children of Israel of the Master of the messengers and my beloved, who is Ahmad, having a red camel and a face like the moon, who is a shining light, a pure heart, courageous, venerably modest.

Verily, he is a mercy to the worlds and master of the children of Adam on the day of his meeting me, the most honored of the foremost and the last of the messengers from me, an Arab, a trustworthy person, one committed to my religion, one patient for my sake and one who struggles by his hand against the idolaters for the defense of my religion. Order them to affirm him, believe in him, follow him and help him.

Jesus ('a) said: Who is it that I should please? Then, pleasure is for you. He said: He is Muhammad the Messenger of Allah (S) to the people, all of them. In station, he is nearer to me than they; in intercession, he is more ready than they; blessed be he as Prophet, and blessed be his community (ummah) if they meet me on his path.

The inhabitants of the earth praise him, and the inhabitants of the heavens ask for his forgiveness. He is the trustworthy, the blessed, the wholesome and salutary, better than others with me. He will be at the end of time. When he arrives, the spouts of the heavens are loosed, and the earth puts forth its blossoms, so that they see the benediction. I will bless them by that upon which he puts his hand. He has many wives and few children. He is an inhabitant of Bakkah [Mecca] the place of the foundations of Abraham.

O Jesus! His religion is upright (hanafiyyah), and his qiblah is Yemenite, and he is of My party, and I am with him, so blessed be he, then blessed be him. The Kawthar is for him, and the greatest position in the gardens of Eden. He lives most honored of all who have ever lived, taken as a martyr, for whom is a fountain greater than the distance from Bakkah to the place of the rising of the sun, full of wine untouched, in which there are dishes like the constellations of the sky, and stars like the clods of the earth, agreeable, in which is every sort of wine and the flavors of every fruit in the Garden.

Whoever drinks a drink from it will never thirst. It is apportioned for him and I have preferred him by a period of time between you and him. His secrets agree with what is apparent from him, and his words with his actions. He does not command the people, unless he first begins to practice it. His religion is a struggle in hardship and in comfort. The cities will obey him, and the ruler of Rome will humble himself before him following the religion of Abraham. He will mention the Name of God at meals, and bid peace, and he will pray while the people sleep.

For him each day there will be five prayers in succession. His call to prayer will be like the call to muster troops. He will open his prayer with 'Allahu Akbar (God is the greatest)' and end it with salutations of peace. He will put his feet in line in prayer as the angel’s place their feet in line, and his heart and head will be humbled for me. Light Is In his breast and truth is on his tongue. He is in the right, wherever he is.

First an orphan, wandering for a time regarding what he wills for him, his eyes sleep but his heart does not, interceding is only for him, and his community will reach the [Final] hour, and my hand will be above their hands, whoever breaks [his pledge with the Prophet (S)], breaks [it] against himself, and whoever is loyal to his pledge, I will be loyal to him [awarding to him] the Garden. So command the oppressors of the Children of Israel not to obliterate his books and not to distort his tradition and to offer peace to him. Surely, there is a noble station for him.

Source:The Gospel of the Shi'ah of 'Ali ('a)
        http://www.al-islam.org/al-tawhid/general-al-tawhid/gospel-shia-ali-muhammad-legenhausen/gospel-shiah-ali

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Profeetta Muhammad - profeetoista läheisin veli Kristukselle

Profeetta Muhammad ilmoittaa itsensä profeetoista läheisimmäksi veljeksi Kristukselle

Abu Huraira reported:
        The Messenger of Allah, peace and blessings be upon him, said, “I am the closest of the people to the son of Mary. The prophets are brothers from different mothers and there is no prophet between him and myself.”

Source: Sahih Bukhari 3258, Sahih Muslim 2365

------------------------------------------------------------------------------------------

Profeetta Muhammad - Kristuksen tuoma ilosanoma

Profeetta Muhammadin kuvailee itseään Kristuksen tuomaksi ilosanomaksi

Kerran joukko ALJAHun lähettilään tovereita pyysi häntä kertomaan itsestään. Hän vastasi:

"Minä olen vastaus isäni Aabrahamin rukoukseen ja veljeni Jeesuksen tuoma ilosanoma.
        Kun äitini oli raskaana, kuinka hänestä lähti valo, joka valaisi hänelle Syyrian linnat. Minua imetettiin Sa'd ibn Bakr -heimon luona.
        Kerran kun olin kasvattiveljeni kanssa takapihalla paimentamassa eläimiä, kaksi valkoisiin pukeutunutta miestä tuli luokseni mukanaan kultamalja täynnä lunta. He tarttuivat minuun kiinni, avasivat rintani ja nostivat esiin sydämeni. Sitten he avasivat sen ja ottivat sieltä mustan kimpaleen ja heittivät sen syrjään. He pesivät sydämeni ja rintani puhtaaksi lumella.
        Sitten toinen heistä sanoi toiselle: "Punnitse hänet kymmenestä hänen kansaansa kuuluvaa ihmistä vastaan." Toinen teki näin mutta minä painoin enemmän.
        Toinen sanoi: "Punnitse hänet sataa hänen kansaansa kuuluvaa ihmistä vastaan."
        Toinen teki näin mutta minä painoin enemmän.
        Toinen sanoi: "Punnitse hänet tuhatta hänen kansaansa kuuluvaa ihmistä vastaan."
        Toinen teki näin mutta minä painoin enemmän.
        Silloin toinen sanoi: "Anna olla. Kautta Jumalan, vaikka punnitsisit hänet koko hänen kansaansa vastaan, hän painaisi enemmän.""

s. 40

Ibn Hisham, Profeetta Muhammadin elämäkerta, arabiankielisestä 800-luvun alkuteoksesta, Sirat Rasul Allah (lyhentäen suomentanut Jaakko Hämeen-Anttila), 1999 Basam Books Oy.

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Profeetta Muhammad - Munhamanna,
        jonka ALJAH (Jumala) lähettää yhdessä Oikeudenmukaisuuden Hengen kanssa

Muhammad kuvataan ALJAHun (Jumalan) lähettiläänä, joka ilmentää Kaikkivaltiaan Oikeudenmukaisuuden ja Totuuden Hengen eli Pyhän Hengen toimintaa Kristuksen apostolisessa (apostolien) seurakunnassa

Ibn Ishaq sanoo: Olen kuullut, että Jeesus, Marian poika, asetti Evankeliumin kansaa varten Evankeliumiin Jumalalta saamansa kuvauksen Jumalan lähettiläästä, ja opetuslapsi Johannes kirjasi sen muistiin kopioidessaan Jeesuksen aikaista Evankeliumia.
        Siellä lukee näin:
        "Joka minua vihaa, vihaa Herraa. Ellen minä olisi tehnyt heidän keskuudessaan tekoja, joita kukaan ei ole aiemmin tehnyt, eivät he olisi syntiin syyllistyneet, mutta nyt he ovat ylpistyneet ja luulevat olevansa minua mahtavampia ja Herraa mahtavampia.
        Mutta Laissa olevan sanan oli käytävä toteen: "He vihaavat minua syyttä."
        Kunpa olisi jo saapunut Munhamanna, hän, jonka Jumala lähettää luoksenne Herran luota, ja Oikeudenmukaisuuden henki, hän, joka lähtee Herran luota. Hän antaa todistuksensa minusta ja teistä. Minä puhun teille tästä, jotta te ette epäilisi.

Munhamanna on syyriaa ja tarkoittaa Muhammad; kreikaksi tämä on Baraqlis.

Muhammad tarkoittaa "ylistetty". Baraqlis on kreikan parakleitos.

vrt. Joh.15:23-29

s. 67-68

Ibn Hisham, Profeetta Muhammadin elämäkerta, arabiankielisestä 800-luvun alkuteoksesta, Sirat Rasul Allah (lyhentäen suomentanut Jaakko Hämeen-Anttila), 1999 Basam Books Oy.

--------------------------------------------------------------------------------------------

Profeetta Muhammad - tunnettu jaloudestaan, totuudellisuudestaan, oikeudenmukaisuudestaan,
        luotettavuudestaan, hyveellisyydestään ja lempeydestään

ALJAHun (Jumalan) lähettiläällä
        oli korkea moraali jo nuoresta lähtien

Jumalan lähettiläs varttui nuoreksi mieheksi ja Jumala suojeli ja varjeli häntä ja esti häntä pakanuuden ajan saastasta, koska tahtoi kunnioittaa häntä valitsemalla hänet profeetaksi.

Kun hän kasvoi mieheksi, hän oli ylevyytensä ja jaloutensa ansiosta hyveellisin kansastaan, paras tavoiltaan, jaloin teoiltaan, paras naapurina, lempein, totuudenmukaisin, luotettavin ja kauimpana siveettömyydestä ja tavoista, jotka alentavat miehen. Hänet tunnettiin nimellä al-Amin (luotettava) niiden hyvien ominaisuuksien vuoksi, jotka Jumala on häneen koonnut.

Jumalan lähettiläs kertoi itse, niin minulle on sanottu, siitä, kuinka Jumala oli varjellut häntä hänen lapsuudessaan pakanuuden aikana:
        "Muistan, kuinka kannoimme leikkeihimme kiviä muiden Quraishin poikien kanssa. Me olimme kaikki alasti ja panneet lannevaatteemme kaulaan kantaaksemme harteillamme kiviä. Minä kuljin edestakaisin muiden kanssa, kunnes tunsin kipeän iskun, mutta en nähnyt ketään. Sitten ääni sanoi minulle: "Pane lannevaate yllesi!" Minä pukeuduin ja jatkoin sitten kivien kantamista harteillani, ainoana poikana, joka oli pukeutunut."

s.47

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Profeetta Muhammad - Kristuksen seuraajana
        ja Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen toiminnan toteuttajana
        maanpiirin ylimmän kuninkaallisen auktoriteetin haltija
        saapumisestaan lähtien ylösnousemuksen päivään saakka

Jemenin kuninkaan uni
        profeetta Muhammadista

Ibn Nasr, Jemenin Tubba'-sukuinen kuningas näki pelottavan unen ja halusi sille selityksen kaikenlaisilta ennustajiltaan.

Kuningas kysyi: "Kestääkö siis hänen (etiopialaiset Jemenistä karkottava Iram ibn Di Yazan) valtansa vai katkeaako sekin pian?" Satih vastasi: "Katkeaa." "Kuka sen katkaisee?" kysyi kuningas, ja Satih vastasi:
        "Puhdas profeetta, joka saa ilmestyksensä Korkeimmalta."

Kuningas kysyi: "Mitä sukua tämä profeetta on?"
        Satih vastasi: Ghalib ibn Fihrin jälkeläisiä, ja kuninkuus säilyy maailman loppuun asti hänen kansallaan."

"Onko maailmalla loppunsa?" kysyi kuningas, ja Satih vastasi: "On: päivä, jona aikaisemmat ja myöhemmät kootaan yhteen ja hyväntekijät ovat onnellisia, pahantekijät kurjia."

Sitten kuningas kysyy toiselta ennustajaltaan samasta unesta toisen tietämättä toisen antamaa selitystä:

Kuningas kysyi: "Kestääkö siis hänen (etiopialaiset Jemenistä karkottava mies Dhu Yazanin suvusta) valtansa vai katkeaako sekin pian?"
        Shiqq vastasi:
        "Sen katkaisee lähettiläs, joka tuo mukanaan totuuden ja oikeuden, erinomaisen ja uskovan kansan. Kuninkuus säilyy erotuksen päivään asti hänen kansallaan."

"Mikä on erotuksen päivä?" kysyi kuningas, ja Shiqq vastasi:
        "Päivä, jona uskolliset palkitaan ja taivaasta kuuluu kutsuhuuto, jonka elävät ja kuolleet kuulevat. Sinä päivänä ihmiset kootaan määräajallaan ja hurskaille kuuluu voitto ja palkkio."

s.4-6

-------------------------------------------------------------------------------------------

Profeetta Muhammad - ehdottoman yksijumalaisuuden julistaja

Muhammad palauttaa
        alkuperäisen yksijumalaisuuden

Munkki vastasi (Aabrahamin uskontoa etsivälle Zaid ibn Amr:lle):
        "Sinä etsit uskontoa, joka kukaan ei enää nykyään noudata. Profeetan aika on kuitenkin jo lähellä, ja hän nousee sinun omasta maastasi.
        Hänet lähetetään tuomaan alkuperäinen yksijumalaisuus, Aabrahamin uskonto.
        Palaa maahasi, sillä hänet lähetetään pian; nyt on jo hänen aikansa."

s. 67

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Profeetta Muhammad - Kaikkivaltiaan ja Kristuksen vihollisten tuhoaja

Muhammad lähetetään vuodattamaan
        vastustajiensa verta

Muuan Syyriasta tullut juutalainen, nimeltään Ibn al-Hayyaban, tuli luoksemme Medinaan pari vuotta ennen Islamin tuloa ja asettui asumaan keskuuteemme. Kautta Jumalan, en ole koskaan nähnyt parempaa miestä niiden joukossa, jotka eivät rukoile Islamin viittä rukousta!

Aina kun kärsimme sateen puutteesta, me pyysimme häntä: "Ibn al-Hayyaban, tule rukoileman meille sadetta!" Hän vastasi aina: "En, kautta Jumalan, ennen kuin olette antaneet almuja." Kun kysyimme, paljonko meidän pitäisi antaa, hän vastasi: "Kappa taateleita tai kaksi mittaa ohraa."
        Me annoimme, ja hän vei meidät laavakenttämme ulkopuolelle ja rukoili Jumalalta meille sadetta. Hän ei, kautta Jumalan, ennättänyt lähteä paikaltaan ennen kuin plvet kokoontuivat ja me saimme sadetta. Tämä tapahtui monesti, ei vain kerran tai kaksi.

Hän kuoli asuessaan keskuudessamme. Kun hän tiesi kuolevansa, hän kysyi: "Juutalaiset, miksi luulette minun tulleen viinin ja leivän maasta tänne nälän ja kurjuuden kehtoon?" Me vastasimme: "Kerro sinä!"

Hän vastasi: "Minä tulin tänne odottamaan profeettaa, jonka on jo aika ilmestyä. Tämä kaupunki on hänen turvapaikkansa, ja minä toivoin, että hänet lähetettäisiin, niin että ehtisin häntä seuraamaan, sillä hänen aikansa on jo lähellä. Juutalaiset, älkää antako muiden ehtiä ennen teitä hänen luokseen, sillä hänet lähetetään vuodattamaan vastustajiensa verta ja vangitsemaan heidän vaimonsa ja lapsensa. Älkää antako minkään estää teitä liittymästä häneen!"

s. 56-57

------------------------------------------------------------------------------------------

Profeetta Muhammad - arkkienkeli Gabrielin ilmoittamien
        Kaikkivaltiaan tuomioiden toteuttaja

Arkkienkeli Gabriel tuo
        ankaruuden ja verenvuodatuksen

Sitten he (joukko juutalaisia rabbeja) sanoivat: "Kerro meille Hengestä."

Jumalan lähettiläs vastasi: "Minä vannotan teitä Jumalan ja Hänen israelilaisten puolesta tekemiensä tekojen kautta! Tiedättekö te Gabrielin, joka tulee luokseni?"

"Kautta Jumalan", he vastasivat, "kyllä, mutta hän on meidän vihollisemme, Muhammad, sillä hän on enkeli, joka tuo ankaruuden ja verenvuodatuksen. Ellei näin olisi, seuraisimme sinua."

s. 180

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Najranin kristityt alistuivat
        profeetta Muhammadin komentoon

Najranin kristityt noudattivat keisarin uskontoa joistakin eroista huolimatta. He uskoivat, että Jeesus oli Jumala, Jumalan Poika ja kolmas kolmesta. Näin kristityt uskovat.

He perustelivat väitettään, että hän oli Jumala, sillä, että hän herätti kuolleita henkiin, paransi sairaita, tunsi salatun ja loi savesta linnun hahmon, puhalsi siihen hengen ja siitä tuli lintu. Tämä kaikki tapahtui todellisuudessa Jumalan luvalla (Koraani 19:21) "merkiksi ihmisille".
        Sitä että hän olisi Jumalan Poika, he perustelivat sillä, että hänellä ei ollut tunnettua isää ja että hän puhui kehdossa, mitä yksikään ihminen ennen häntä ei ollut tehnyt.
        Sitä että hän olisi kolmas kolmesta, he perustelivat sillä, että Jumala on sanonut: "me teimme", "me käskimme", "me loimme", ja "me säädimme". He väittävät, että jos Jumala olisi vain yksi, Hän olisi sanonut: "minä tein", "minä säädin", "minä käskin" ja "minä loin". Jumala tarkoitti itseään, Jeesusta ja Mariaa. Kaikista näistä väitteistä on Koraanissa laskeutunut ilmoituksia.

Kun nuo oppineet olivat puhuneet, Jumalan lähettiläs sanoin heille: "Kääntykää Islamiin!" He vastasivat: "Me olemme jo kääntyneet!" Jumalan lähettiläs väitti vastaan: "Te ette ole kääntyneet!" He sanoivat: "Olemmehan; me käännyimme jo ennen sinua!".
        Jumalan lähettiläs sanoi: "Te valehtelette! Se että te väitätte, että Jumalalla on Poika, estää teitä kääntymästä Islamiin, samoin kuin ristin palvominen ja sianlihan syöminen."

He kysyivät: "Kuka sitten oli Jeesuksen isä, Muhammad?" Jumalan lähettiläs vaikeni eikä vastannut heille.

Silloin Jumala lähetti tätä ja kaikkia heidän erimielisyyksiään koskevan ilmoituksen, Imranin perheen suuran (3) alusta ensimmäiset kahdeksankymmentä jaetta.
        Kun Jumalan lähettiläs oli saanut Jumalalta tämän kertomuksen, joka ratkaisi heidän erimielisyytensä ja kun häntä oli käsketty kiroamaan heidät (Koraani 3:61), jos he vastustaisivat häntä, hän kutsui heitä langettamaan molemminpuolisen kirouksen.
        He vastasivat: "Abul-Qasim, anna meidän neuvotella keskenämme asiasta. Sen jälkeen palaamme kertomaan, mitä aiomme."

Niin he poistuivat. Kun he olivat jääneet keskenään, he sanoivat aqibille, joka päätti heidän asioistaan: "Abdalmasih, mitä sinä ajattelet?"
        Hän vastasi: "Kautta Jumalan, kristityt, tehän tiedätte, että Muhammad on Jumalan lähettämä profeetta ja että hän on tuonut ratkaisevan todisteen toveristamme. Te tiedätte hyvin, että jos jokin kansa on langettanut molemminpuolisen kirouksen profeetan kanssa, se on tuhoutunut, niin nuoret kuin vanhatkin. Jos niin teette, teidät tuhotaan viimeiseen mieheen.
        Jos tahdotte pitää kiinni uskonnostanne ja pysyä siinä, mitä toverinne on teille aikoinaan tuonut, tehkää sopimus tämän miehen kanssa ja palatkaa sitten maahanne."

Niin he palasivat Jumalan lähettilään luo ja sanoivat. "Abul-Qasim, emme me tahdo langettaa molemminpuolista kirousta sinun kanssasi. Me olemme päättäneet antaa sinun jäädä uskontoosi ja pysyä itse uskonnossamme. Lähetä kuitenkin meidän mukaamme joku tovereistasi, johon me tyydymme, ja hän saa ratkaista meidän kiistamme, jotka koskevat omaisuutta. Me alistumme teidän ratkaisuihinne."

Jumalan lähettiläs vastasi: "Tulkaa illalla uudestaan luokseni, niin lähetän mukaanne luotettavan ja vahvan miehen."

s. 196-198

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

The Divine Virtues of Imam Ali (A.S.) and the Holy Ahlul Bayt (A.S.)

Quoting the Holy Prophet (SA) Sunni and Shi'ah 'ulama' have related many ahadith on the virtues of 'Ali (AS) and all the other Ahl al-Bayt. Three of these virtues will be dealt with here.

(1) In the 6th year after Hijrah, the Christians of the city of Najran selected a group of their dignitaries and scholars and sent them to Madinah. The delegation primarily debated and argued with the Holy Prophet (SA), but they were condemned and defeated and Allah revealed the following Ayah of "Al-Mubahalah (cursing)".

"But whoever disputes with you in this matter after what has come to you of knowledge, then say: 'Come let us call our sons and your sons and our women and your women and our near people and your near people, then let us be earnest in prayer, and pray for the curse of Allah on the liars' (3:61)."

According to the order and instruction given through this Ayah, the Holy Prophet (SA) proposed that the Christian delegation from Najran participate in requesting the curse of Allah on liars, that is, they had to gather along with their wives and children to pray for the curse of Allah on the liars, so that the Almighty Allah would send upon them His torment.

The Christian delegation from Najran accepted the proposal for Al-Mubahalah and allocated the day after for this purpose. The next day, a great number of Muslims and also the delegation from Najran waited for the Holy Prophet's (SA) appearance to see in what form and with what formalities he would arrive and whom he would bring along for Al-Mubahalah.

They saw the Holy Prophet (SA) coming out in such a way that he was carrying al-Husayn (AS) in his arms and holding al-Hasan's (AS) hand in his hand. Behind the Holy Prophet (SA) was his daughter, Fatimah (AS), and behind her was 'Ali (AS). The Holy Prophet (SA) ordered these honourable persons accompanying him to say Amin (may it be so) when he prayed.

The delegation of Najran was struck with horror when they saw this holy delegation who entirely displayed truth and reality and who sought no refuge except the protection of the Almighty Allah. The chief of Najran delegation told his colleagues:

"By Allah, I see these faces who will annihilate all the Christians of the world if they turn towards Allah."

This was the reason why they came to Muhammad (SA) and asked him to excuse them from participating in Al-Mubahalah. The Holy Prophet (SA) asked them to submit to the will of Allah and convert to Islam. They said that they were unable to fight with the Muslims but were ready to pay annual tax to live under the protection of Islam. Thus this episode ended.

Lähde:
        http://balaghah.net/old/nahj-htm/eng/id/article/imam-ali/0001.htm

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Kristuksen Opetuslapseudessa ns. kristittyjen (oikean Israelin 12 heimon jälkeläiset ja heihin liittyneet muut Aabrahamin jälkeläiset sekä muiden kansojen ja heimojen edustajat) sekä ns. islaminuskoisten (Ismaelin ja muiden Aabrahamin 12 heimon jälkeläiset ja heihin liittyneet oikeat Israelin heimojen jälkeläiset sekä muiden kansojen ja heimojen edustajat) keskinäisiä sekä näiden kahden pääryhmän välisiä suhteita säätelevät Kristuksen Uuden Liiton lisäksi siihen kuuluvat, Kaikkivaltiaan auktoriteetilla Hänen profeettansa Muhammadin tekemät sopimukset ja liitot, jotka lupaavat myös Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin ja hänen seuraajiensa sekä edelleen Kaikkivaltiaan suojelusta nämä sopimukset ja liitot tunnustaville ja niitä noudattaville.

Näiden sopimusten rikkominen ja niitä vastaan toimiminen merkitsee vihollisuutta Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadia, hänen taloansa (Ahl al-Bayt) ja hänen muita seuraajiansa, Kristusta ja Kaikkivaltiasta sekä Kaikkivaltiaan muita lähettiläitä, Koraanin ja profeetta Muhammadin sekä Kaikkivaltiaan muiden Pyhien Ilmoitusten ja Kirjoitusten ilmoittamaa Aabrahamin uskoa, oikeata Islamia, Kristuksen apostolista (apostolien) seurakuntaa ja Kristuksen maanpäällistä kuningaskuntaa sekä Kristuksen Opetuslapseutta ja Kristuksen Uutta Liittoa kohtaan.

Profeetta Muhammadin keskeiset sopimukset ja liitot

* Madina Charter
        Full Text of the Madina Charter
        http://www.constitution.org/cons/medina/macharter.htm

* The Covenant of the Prophet Muhammad with the Christians of the World (I)
        http://covenantsoftheprophet.wordpress.com/2013/08/11/the-covenant-of-the-prophet-muhammad-with-the-christians-of-the-world-1630/

* The Covenant of the Prophet Muhammad with the Christians of the World (II)
        http://covenantsoftheprophet.wordpress.com/2013/08/11/the-covenant-of-the-prophet-muhammad-with-the-christians-of-the-world-1538/

* The Covenant of the Prophet Muhammad with the Monks of Mount Sinai
        http://covenantsoftheprophet.wordpress.com/2013/08/11/the-covenant-of-the-prophet-muhammad-with-the-monks-of-mount-sinai/

* The Covenant of the Prophet Muhammad with the Assyrian Christians
        http://covenantsoftheprophet.wordpress.com/2013/08/11/the-covenant-of-the-prophet-muhammad-with-the-assyrian-christians/

* The Covenant of the Prophet Muhammad with the Christians of Persia
        http://covenantsoftheprophet.wordpress.com/2013/08/11/the-covenant-of-the-prophet-muhammad-with-the-christians-of-persia/

* The Covenant of the Prophet Muhammad with the Christians of Najran
        http://covenantsoftheprophet.wordpress.com/2013/08/11/the-covenant-of-the-prophet-muhammad-with-the-christians-of-najran/

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Kristuksen ja profeetta Muhammad
        edustavat molemmat
        samaa elämänjärjestelmää,
        Kaikkivaltiaan Tiellä vaeltamista, Aabrahamin uskoa,
        Islamia

Oikea Islam, Aabrahamin usko
        on Kaikkivaltiaan
        täydelliseksi saattama elämänjärjestelmä

Oikea Islam
        on oikeata
        Kristuksen Opetuslapseutta,
        Kaikkivaltiaan Tiellä vaeltamista

Kaikkivaltiaan kaikille kansoille säätämä pelastava elämänjärjestelmä (uskonto, arab. din) on Kaikkivaltiaan Tiellä vaeltaminen, Aabrahamin usko, se oikea Islam, josta niin Koraani kuin muutkin Kaikkivaltiaan Pyhät Ilmoitukset ja Kirjoitukset sekä samalla Kaikkivaltiaan lähettiläät todistavat. Sen hylkääminen johtaa kadotukseen.
        Mutta väärä ei ole oikeata, ei myöskään oikean vääristäminen.

Se oikea Islam oikein toteutettuna on oikeata Kristuksen Opetuslapseutta, Kaikkivaltiaan Tiellä vaeltamista. Ja se Tie vie Kaikkivaltiaan luokse, mutta muut vievät harhaan ja tuleen.

"Opettaja, me tiedämme, että sinä olet totinen ja opetat Jumalan tietä totuudessa, kenestäkään välittämättä, sillä sinä et katso henkilöön." (Matt.22:16)

Kun Jeesus tuli selvin todistuksin, hän sanoi: » Olen tullut luoksenne ja tuonut teille viisauden selvittääkseni teille osan siitä, mistä olette eri mieltä. Pitäkää siis huoli velvollisuudestanne ALJAHua (Jumalaa) kohtaan ja totelkaa minua.
        Totisesti on ALJAH (Jumala) minun ja teidän Herranne; palvelkaa sentähden Häntä. Tämä on oikea tie.» (Koraani 43:63-64)

"Olen luonut henkiolennot ja ihmiset vain palvelemaan Itseäni." (Koraani 51:56)

”Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava taikka toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva (hylkivä). Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.” (Matt.6:24)

Silloin Jahushua (Jeesus) sanoi hänelle: "Mene pois, saatana; sillä kirjoitettu on: 'JHVH:a, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja Häntä ainoata palveleman (Hänelle ainoalle työtä tekemän).'" (Matt.4:10)

”Minulle on annettu kaikki auktoriteetti (valta) taivaassa ja maan päällä. Menkää siis ja tehkää kaikki kansat Minun opetuslapsikseni kastamalla heitä Isän ja Pojan ja Pyhän Hengen nimeen ja opettamalla heitä pitämään, mitä Minä olen käskenyt pitää. Ja katso, Minä olen teidän kanssanne joka päivä maailman loppuun asti.” (Matt.28:18-20)

Ja ALJAH (Jumala) sanoi:
        "Jeesus, katso, Minä otan sinut, sitten olen ylentävä sinut luokseni ja vapauttava sinut niistä, jotka ovat uskottomia, sekä asettava ne, jotka sinua seuraavat, uskottomien yläpuolelle aina Ylösnousemuksen päivään saakka. Aikanaan on teidän kaikkien palattava minun luokseni, ja minä olen ratkaiseva sen, mistä te keskenänne kiistelitte.
        Mitä niihin tulee, jotka eivät uskoneet, olen kurittava heitä raskaalla rangaistuksella sekä tässä että tulevassa elämässä; eivätkä he löydä ketään auttajaa."
        "Mutta uskovaisille ja hyviä töitä harjoittaville Hän on antava heidän täyden palkkansa. ALJAH (Jumala) ei rakasta väärintekijöitä."
        (Koraani 3:54-56)

"Isä rakastaa Poikaa ja on antanut kaikki hänen käteensä. Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä." (Joh.3:35-36)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Nooan elämänjärjestelmä, Vaellus Kaikkivaltiaan Tiellä oli oikeata Islamia
        Aabrahamin elämänjärjestelmä, Vaellus Kaikkivaltiaan Tiellä oli oikeata Islamia
        Mooseksen elämänjärjestelmä, Vaellus Kaikkivaltiaan Tiellä oli oikeata Islamia
        Kristuksen elämänjärjestelmä, Vaellus Kaikkivaltiaan Tiellä oli oikeata Islamia
        Muhammadin elämänjärjestelmä, Vaellus Kaikkivaltiaan Tiellä oli oikeata Islamia
        Kristuksen Opetuslasten elämänjärjestelmä, Vaellus Kaikkivaltiaan Tiellä oli ja on oikeata Islamia

Kaikkivaltias, Kristus, profeetta Muhammad sekä muut Kaikkivaltiaan lähettiläät tukevat auktoriteeteillaan
        Koraanin ja profeetta Muhammadin kautta ilmoittamaa elämänjärjestelmää, Aabrahamin uskoa, Vaeltamista Kaikkivaltiaan Tiellä, sitä Oikeata Islamia, jonka hylkääjät Kaikkivaltias jättää pelastuksen ulkopuolelle:

3:18 Oikea elämänjärjestelmä (uskonto, arab. din) ALJAHun (Jumalan) edessä on Islaam. Ne, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, eivät kiistelleet aikaisemmin kuin vasta sen jälkeen, kun heidän osakseen oli tullut tieto; silloin he alkoivat kiistellä keskenään kadehtien toisiaan. Kuka ikinä kieltää ALJAHun (Jumalan) tunnusmerkit, kokee, miten nopea ALJAH (Jumala) on vaatiessaan tilille.
        3:19 ja jos he kiistelevät kanssasi, niin sano: »Minä olen kokonaan alistunut ALJAHun (Jumalan) tahtoon, samoin nekin, jotka seuraavat minua». ja sano niille, jotka ovat saaneet Pyhän kirjan, ja tietämättömille :»Alistutteko ALJAHun (Jumalan) tahtoon (liityttekö Islaamiin)?» ja jos he alistuvat, ovat he oikealla tiellä, mutta jos he kääntävät selkänsä, on sinun velvollisuutesi ainoastaan ALJAHun (Jumalan) ilmoituksen julistaminen; ALJAH (Jumala) näkee palvelijansa.

3:78 Ei voi ihminen, jolle ALJAH (Jumala) on antanut Pyhän kirjan, viisauden ja profeetantehtävän, sanoa ihmisille: »Olkaa minun palvelijoitani samalla tavalla, kuin olette ALJAHun (Jumalan) palvelijoita». Ei, vaan (hän sanoo:) »Olkaa ALJAHun (Jumalan) palvelijoita, koska tunnette Pyhän kirjan ja tutkitte sitä.»
        3:79 Eikä hän käske teitä ottamaan enkeleitä tai profeettoja herroiksenne. Kehoittaisiko hän teitä väärään uskoon, senjälkeen kuin olette tulleet ALJAHun (Jumalan) tahdon alaisiksi (muslimeiksi) (arab. slm)?
        3:80 Aikoinaan, kun ALJAH (Jumala) teki liiton profeettojen kanssa, Hän sanoi: »Katso, näin paljon annan teille Pyhiä kirjoituksia ja viisautta, ja sitten tulee lähettiläs ja vahvistaa todeksi sen, mikä teillä jo on; teidän on totisesti uskottava häneen ja autettava häntä». Hän sanoi vielä: »Tunnustatteko ja otatteko vastaan liittoni tällä ehdolla?»
        He vastasivat: »Me tunnustamme sen».
        Silloin Hän sanoi: »Olkaa siis tämän todistajat. Minä myöskin olen todistajana teidän rinnallanne.»
        3:81 Senvuoksi ketkä ikinä tämän jälkeen luopuvat, he ovat jumalattomia.
        3:82 Jotakin muuta ALJAHun (Jumalan) elämänjärjestelmääkö (uskontoako, arab. din) he vielä etsisivät, vaikka kaikki taivaassa ja maan päällä ovat Hänelle alamaisia tahtoen tai tahtomattaan, ja Hänen luokseen on heidän palattava?

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

2:130 Kukapa muu hylkää Aabrahamin uskonnon (arab. mll) kuin se, joka pitää houkkana itseään? Olemmehan Me valinnut hänet tässä elämässä, ja kuoleman jälkeen on Aabraham totisesti kuuluva vanhurskasten joukkoon.
        2:131 Kun hänen Herransa sanoi hänelle: »Alistu!» hän vastasi: »Olen antautunut maailmojen Herran alamaiseksi».
        2:132 Ja Aabraham velvoitti poikansakin tähän, ja samoin Jaakob sanoen:»Poikani, ALJAH (Jumala) on totisesti valinnut (tosi) elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din) teille; älkää siis kuolko, ennenkuin olette siihen alistuneet» .
        2:133 Tai olitteko läsnä todistajina, kun Jaakobin kuolema lähestyi ja hän sanoi pojalleen: »Ketä te aiotte palvella kuolemani jälkeen?» He vastasivat: »Me palvelemme sinun ja isiesi Aabrahamin, Ismaelin ja Iisakin Jumalaa, yhtä ainoata Jumalaa, ja olemme Hänelle alamaisia.»
        2:134 Se sukupolvi on siirtynyt pois. He saivat, mitä olivat ansainneet. Te saatte, mitä te ansaitsette, ettekä vastaa siitä, mitä he tekivät.

2:135 Sanovatpa he: »Kääntykää juutalaisiksi tai kristityiksi, niin tulette oikealle tielle.» Vastatkaa: »Ei, me seuraamme Aabrahamin oppia (arab.mll), koska hän oli oikeauskoinen (haniifi) eikä kuulunut monijumalaisiin (arab. shīn rā kāf).»
        2:136 Sanokaa: »Me uskomme ALJAHuun (Jumalaan) ja siihen, mikä on ilmoitettu meille ja mikä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille ja Israelin sukukunnille,
        2:137 siihen, mitä Mooses ja Jeesus ovat (ALJAHulta (Jumalalta) ilmoitettavaksi) saaneet ja mitä profeetat ovat saaneet julistettavaksi Herraltansa. Emme tee mitään erotusta yhdenkään heidän välillään, olemme antautuneet Hänelle alamaisiksi.»
        Jos he sitten uskovat samoin kuin te, niin he ovat oikealla tiellä, mutta jos he kääntyvät pois, niin he ovat luopioita. ALJAH (Jumala) on oleva riittävä suojasi heitä vastaan, sillä Hän on kuuleva ja tietävä.
        2:138 Me olemme ALJAHun (Jumalan) merkitsemiä, ja keneltä on parempi saada tuntomerkkinsä kuin ALJAHulta (Jumalalta)? Me olemme Hänen palvelijoitaan.
        2:139 Sano (Pyhät kirjoitukset omaaville): »Kiistelittekö kanssamme ALJAHusta (Jumalasta), kun hän on sekä meidän Herramme että teidän Herranne? Meillä on omat tekomme ja teillä on omat tekonne, ja me turvaudumme Häneen vilpittömästi.»
        2:140 Vai sanotteko: »Aabraham, Ismael, Iisak ja jaakob ja Israelin sukukunnat olivat totisesti joko juutalaisia tai kristittyjä?» Sano: »Kumpi tietää paremmin, te vai ALJAH (Jumala)? Ja kuka on väärämielisempi kuin se, joka salaa todistuksen, jonka on saanut ALJAHulta (Jumalalta)? Eikä ALJAH (Jumala) ole välinpitämätön siitä, mitä te teette.»

3:83 Sano: »Me uskomme ALJAHuun (Jumalaan), siihen, mitä on ylhäältä ilmoitettu meille ja mitä on ilmoitettu Aabrahamille, Ismaelille, Iisakille ja Jaakobille sekä (Israelin) sukukunnille, siihen, mitä Mooses, Jeesus ja profeetat ovat saaneet Herraltansa; me emme tee mitään erotusta heidän välillään, ja Hänen tahtoonsa ja johdatukseensa olemme alistuneet».
        3:84 Mutta jos joku pitää elämänjärjestelmänään (uskontonaan, arab. din) jotakin muuta kuin Islaamia , niin ALJAH (Jumala) ei sitä koskaan hyväksy, ja kuoleman jälkeen hän on joutuva kadotettujen joukkoon.
        3:85 Kuinka ALJAH (Jumala) ohjaisi ihmisiä, jotka ovat tulleet uskottomiksi, senjälkeen kuin he olivat uskossa ja tunnustivat Muhammedin oikeaksi profeetaksi ja (Jumalan kaikkivallan) selvät todistukset heille näytettiin? ALJAH (Jumala) ei ohjaa jumalattomia ihmisiä.
        3:86 Näiden palkaksi tulee ALJAHun (Jumalan), enkelien ja ihmisten kirous.
        3:87 Sen alaisiksi he jäävät ikuisesti, heidän rangaistustaan ei lievennetä eikä heihin kiinnitetä (sen enempää) huomiota.
        3:88 (Tästä kohtalosta vapautuvat vain ne), jotka myöhemmin katuvat ja tekevät parannuksen, sillä ALJAH (Jumala) on sääliväinen ja laupias.
        3:89 Mutta jotka oltuaan uskossa (arab. hamza mīm nūn) ovat tulleet uskottomiksi (arab. kfr) ja sitten yhä yltyvät uskottomuudessaan, niiden kääntymystä ei totisesti hyväksytä; he jäävät eksyneiksi.
        3:90 Niistä, jotka ovat olleet uskottomia (arab. kfr) ja kuolevat epäuskossaan (arab. kfr), ei yhdenkään sielun lunnaiksi hyväksytä edes koko maailman täyttä kultaa, heitä odottaa tuskallinen rangaistus, eivätkä he löydä ketään puoltajaa.

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

3:95 Sano: »ALJAHun (Jumalan) puhe on totuutta; noudattakaa siis Aabrahamin oppia (arab. mll), koska hän oli hurskas (haniifi) eikä kuulunut monijumalaisiin (arab. shīn rā kāf).»

4:125 Kenellä on parempi elämänjärjestelmä (arab. din, uskonto) kuin sillä, joka kaikkinensa alistuu ALJAHun (Jumalan) tahtoon, tekee hyvää ja seuraa vanhurskaan Aabrahamin oppia (arab. mll)? Itse ALJAH (Jumala) otti Aabrahamin ystäväkseen.

4:150. "Ne, jotka kieltävät ALJAHun (Jumalan) ja hänen profeettansa ja tekevät eron ALJAHun (Jumalan) lähettämien profeettain välillä sanoen: »Me uskomme eräisiin, mutta emme usko toisiin heistä» ja koettavat löytää keskitien,
        4:151. ne ovat todella uskottomia, ja uskottomille Me olemme valmistanut häpeällisen rangaistuksen.
        4:152. Mutta niille, jotka uskovat ALJAHuun (Jumalaan) ja Hänen lähettiläihinsä tekemättä mitään erotusta heidän välillään, Me olemme antava heidän palkkansa; niin, ALJAH (Jumala) on armollinen ja laupias."

4:163 Me olemme totisesti antanut sinulle ilmestykset, samoinkuin annoimme Nooalle ja profeetoille hänen jälkeensä; samoin Me olemme antanut ilmestyksiä Aabrahamille, Ismaelille, lisakille, Jaakobille, Israelin sukukunnille, Jeesukselle, Jobille, Joonalle, Aaronille ja Salomolle; Daavidille olemme antanut Psalttarin.
        4:164 Toisista ALJAHun (Jumalan) lähettiläistä Me olemme sinulle maininnut, toisista emme ole sinulle maininnut: Mooseksen kanssa ALJAH (Jumala) puhui itse henkilökohtaisesti.
        4:165 Oli profeettoja, jotka toivat ihmisille ilosanoman ja (toisia, jotka) varoittivat, jottei ihmisillä heidän lähettämisensä jälkeen olisi mitään veruketta ALJAHua (Jumalaa) vastaan; ALJAH (Jumala) on, näet, mahtava ja viisas.
        4:166 ALJAH (Jumala) itse todistaa sen, minkä Hän on sinulle ilmoittanut; Hän on ilmoittanut sen viisaudessaan. Samoin enkelit todistavat sen, ja ALJAH (Jumala) riittää todistajaksi.
        4:167 Ne, jotka ovat uskottomia (arab. kfr) ja estelevät (muitakin) ALJAHun (Jumalan) tieltä, ovat totisesti menneet pitkälle harhaan.
        4:168 Niille, jotka ovat uskottomia (arab. kfr) ja tekevät vääryyttä, ei ALJAH (Jumala) totisesti anna anteeksi eikä ohjaa heitä muulle tielle
        4:169 kuin sille, joka päättyy Helvettiin, jossa he iäti pysyvät: ja tämä on helppoa ALJAHulle (Jumalalle).

6:125 Ketä ALJAH (Jumala) tahtoo johdattaa, hänen rintansa avaa Hän Islaamille, ja kenen hän antaa eksyä, hänen rintansa Hän tekee niin ahtaaksi ja ahdistetuksi, kuin hänen täytyisi kiivetä taivaaseen. Siten saattaa ALJAH (Jumala) häpeään ne, jotka eivät usko.
        6:126 Ja tämä on Herrasi oikea tie (Koraani ja Islaamin elämänjärjestelmä (uskonto, arab. din)); nyt olemme selittänyt tunnusmerkkimme ihmisille, jotka ottavat niistä vaarin.
        6:127 Heidän ovat rauhan asunnot heidän Herransa luona, ja Hän on heidän suojelijansa palkinnoksi heidän teoistaan.

6:161. Sano: »Minut on Herrani totisesti johdattanut oikealle tielle, elämänjärjestelmään (uskontoon, arab. din), joka pysyy, Aabrahamin oppiin (arab. mll), hänen, joka oli hurskas (haanif) eikä monijumalainen.»

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

9:32 Mielellään he puhaltaisivat sammuksiin ALJAHun (Jumalan) valon, mutta ALJAH (Jumala) ei hellitä ennenkuin on saattanut valonsa täydelliseksi, vaikka uskottomat närkästyisivätkin.
        9:33 Juuri Hän on lähettänyt sanansa julistajan ja tämän mukana johdatuksensa sekä totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din) asettaakseen sen jok'ainoan muun elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din) yli, vaikka se jumalattomia närkästyttää.

12:38 Minä (Joosef) seuraan isieni Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin uskoa (arab. mll). Meidän ei ole sallittua asettaa ketään ALJAHun (Jumalan) rinnalle. Tämä on ALJAHun (Jumalan) armo meille ja koko ihmissuvulle, mutta useimmat eivät ole kiitollisia.

16:123 Sitten Me annoimme sinulle näin kuuluvan käskyn: »Seuraa sinäkin Aabrahamin uskoa (arab. mll), sillä hän ei kuulunut kansoihin (pakanoihin).»

22:78 Kamppailkaa ALJAHun (Jumalan) tiellä ponnistellen, niinkuin Hänen arvonsa velvoittaa. Hän on teidät valinnut eikä ole elämänjärjestelmäänne (uskontoonne, arab. din) asettanut teille mitään ylipääsemätöntä, vaan antanut teille isänne Aabrahamin uskon (arab. mll). Hän on kutsunut teitä muslimeiksi jo aikaisemmin ja myöskin tässä Koraanissa, jotta Sanan julistaja nyt olisi todistajanne ja te todistaisitte ihmissuvusta. Siksi suorittakaa rukouksenne ja antakaa säädetyt almut ja pysykää lujasti ALJAHussa (Jumalassa). Hän on teidän suojelijanne. Mikä oivallinen suojelija ja mikä oivallinen auttaja!

33:34 Ja pitäkää mielessänne ALJAHun (Jumalan) ilmoitukset ja viisaus, jota teille on kodeissanne julkiluettu; ALJAH (Jumala) on totisesti tarkkanäköinen, kaikkitietävä.
        33:35 ALJAH (Jumala) on valmistanut anteeksiannon ja runsaan palkan kaikille (Islaamiin) alistuville miehille ja naisille, uskoville miehille ja naisille, kuuliaisille miehille ja naisille, totuudellisille miehille ja naisille, kärsiville miehille ja naisille, sävyisille miehille ja naisille, almuja antaville miehille ja naisille, paastoaville miehille ja naisille, siveille miehille ja naisille, miehille ja naisille, jotka alinomaa ALJAHua (Jumalaa) muistavat.
        33:36 Ei ole oikeauskoisella miehellä eikä naisella valinnan varaa sellaisessa asiassa, jonka ALJAH (Jumala) ja hänen sananjulistajansa ovat jo ratkaisseet ; kuka ikinä on tottelematon ALJAHulle (Jumalalle) ja Hänen sananjulistajalleen, hän ilmeisesti kulkee harhaan.

39:22 Luuletteko, että se, jonka sydämen ALJAH (Jumala) on avannut Islaamille, niin että hän on tullut Herransa valon levittäjäksi, on kovasydämisten kaltainen. Mutta voi niitä, joiden sydämet ovat paatuneet eivätkä ALJAHua (Jumalaa) muistele; he ovat ilmeisessä harhassa.
        39:23 ALJAH (Jumala) on ilmoittanut parhaan sanomansa, Kirjan, jonka eri osat toisiinsa sopeutuvat ja josta väliin luetaan sellaista, mikä panee jumalaapelkääväisten ihon väreilemään ja sitten heidän sydämensä heltyen ALJAHua (Jumalaa) mietiskelemään; sellainen on ALJAHun (Jumalan) johdatus, Hän ohjaa sillä ketä suvaitsee, ja kenet ALJAH (Jumala) jättää harhaan, sille ei löydy opasta.

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

42:13 Hän on määrännyt teille elämänjärjestelmästä (arab. din, uskonnosta) sen, mitä Hän asetti (määräsi) Nooalle, ja sen minkä Me olemme ilmoittanut sinulle ja sen, mitä Me olemme asettanut (määrännyt) Aabrahamille, Moosekselle ja Jeesukselle perustaaksenne (pystyttääksenne) elämänjärjestelmän (arab. din, uskonnon) ja välttääksenne hajaannusta siinä. Vaikeaa on monijumalaisille se, mihin sinä heitä kehoitat; ALJAH (Jumala) valitsee kenet haluaa ja ohjaa luoksensa sen (kenen tahansa), joka kääntyy Hänen puoleensa.

48:28 Hän lähetti sananjulistajansa, mukanaan ohjeet ja totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din) saattamaan tämän voittoon kaikkien muiden elämänjärjestelmien (uskontojen, arab. din) rinnalla; niin, ALJAH (Jumala) on pätevä todistaja.

61:6 Ja kun Jeesus, Marian poika, sanoi: »Israelin lapset, totisesti olen sananjulistaja, jonka ALJAH (Jumala) on lähettänyt teille vahvistamaan Toorasta sen, mikä annettiin ennen minua, ja ilmoittamaan ilosanoman sananjulistajasta, joka on tuleva minun jälkeeni ja jonka nimi on oleva Ahmad.» Mutta kun Ahmad tuli heidän luokseen selvin todistein, he sanoivat: »Tämä on ilmeistä noituutta.»
        61:7 Kuka on jumalattomampi kuin se, joka keksii valheen ALJAHua (Jumalaa) vastaan juuri silloin, kun häntä kutsutaan islaamiin? ALJAH (Jumala) ei kaitse väärintekijöitä.
        61:8 He tahtovat suullaan puhaltaa sammuksiin ALJAHun (Jumalan) kynttilän, mutta ALJAH (Jumala) tekee valonsa täydelliseksi, vaikka uskottomat (arab. kfr) ovat sitä vastaan.
        61:9 Hän on lähettänyt sananjulistajansa tuomaan opastuksen ja totuuden elämänjärjestelmän (uskonnon, arab. din), jotta Hän saattaisi sen voittoon kaikkien muiden elämänjärjestelmien (uskontojen, arab. din) rinnalla, vaikka monijumalaiset (arab. shīn rā kāf) ovatkin sitä vastaan.
        61:10 Te uskovaiset (arab. hamza mīm nūn), osoitanko teille tien, jolla voitte pelastua tuskallisesta kurituksesta?
        61:11 Uskokaa ALJAHuun (Jumalaan) ja Hänen sananjulistajaansa ja asettakaa voimanne, rikkautenne ja henkenne ALJAHun (Jumalan) asian palvelukseen; näin on teille parasta, jospa sen ymmärtäisitte.
        61:12 Hän antaa teille syntinne anteeksi ja sallii teidän astua puutarhoihin, joiden kautta joet virtaavat, ja ihaniin asuntoihin autuuden puutarhoissa; tämä on ylin autuus.
        61:13 Ja vielä toinen asia, joka on teille mieluinen, teitä odottaa: apu ALJAHulta (Jumalalta) ja lähellä oleva voitto. Julista ilosanoma uskovaisille!
        61:14 Te uskovaiset (arab. hamza mīm nūn), tukekaa ALJAHun (Jumalan) asiaa, niinkuin Jeesus, Marian poika, sanoi opetuslapsilleen: »Ketkä tahtovat olla auttajiani (arab. ansar, nasir) ALJAHun (Jumalan) asiassa?» Opetuslapset vastasivat: »Me olemme ALJAHun (Jumalan) auttajia (arab. ansar, nasir).» Ja osa Israelin lapsista uskoi, mutta osa ei uskonut; silloin Me autoimme uskovia heidän vihollisiaan vastaan, niin että he pääsivät voitolle.

Oikea, Kaikkivaltiaan, Kristuksen ja Kaikkivaltiaan lähettiläiden, etenkin profeetta Muhammadin ilmoittama sekä heidän auktoriteettinsa tukema Islam vs. väärä, auktorisoimaton Islam:

49:14 Erämaan asukkaat sanovat: »Me uskomme»; sano: »Te ette usko, vaan sanotte: 'Alistumme', mutta usko ei ole vielä voittanut sydämiänne. Kuitenkin, jos te tottelette ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen sananjulistajaansa, Hän ei ota teoistanne mitään pois. Totisesti on ALJAH (Jumala) anteeksiantava ja laupias.»
        49:15 Uskovaisia (arab. hamza mīm nūn) ovat vain ne, jotka uskovat ALJAHuun (Jumalaan) ja Hänen sananjulistajaansa eivätkä epäile, vaan panevat alttiiksi omaisuutensa ja henkensä kamppaillessaan/ponnistellessaan (arab. jhd) ALJAHun (Jumalan) tiellä; nämä ovat vanhurskaita.
        49:16 Sano: »Tekö saatatte ALJAHun (Jumalan) tietoon elämänjärjestelmänne (uskontonne, arab. din), vaikka ALJAH (Jumala) tietää kaiken, mitä on taivaassa ja maan päällä? ALJAH (Jumala) on kaikkitietävä.»
        49:17 He luulevat saattavansa sinut kiitollisuuden velkaan hyväksymällä islamin (arab. slm). Sano: »Älkää sitoko minua velvoituksiin islaamillanne (arab. slm). Ei, pikemmin olette te velkaa ALJAHulle (Jumalalle) siitä, että Hän ohjaa teidät uskoon (arab. hamza mīm nūn), jos rakastatte totuutta.»
        49:18 ALJAH (Jumala) tuntee totisesti näkymättömät asiat taivaassa ja maan päällä; ALJAH (Jumala) näkee, mitä te teette.

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Aabrahamin usko, oppi

2:135. Sanovatpa he: »Kääntykää juutalaisiksi tai kristityiksi, niin tulette oikealle tielle.» Vastatkaa: »Ei, me seuraamme Aabrahamin oppia, koska hän oli oikeauskoinen (haniifi) eikä kuulunut monijumalaisiin.»

3:95. Sano: »ALJAHun (Jumalan) puhe on totuutta; noudattakaa siis Aabrahamin oppia, koska hän oli hurskas (haniifi) eikä kuulunut monijumalaisiin.»

4:125. Kenellä on parempi elämänjärjestelmä (arab. din, uskonto) kuin sillä, joka kaikkinensa alistuu ALJAHun (Jumalan) tahtoon, tekee hyvää ja seuraa vanhurskaan Aabrahamin oppia? Itse ALJAH (Jumala) otti Aabrahamin ystäväkseen.

6:161. Sano: »Minut on Herrani totisesti johdattanut oikealle tielle, uskoon, joka pysyy, Aabrahamin oppiin, hänen, joka oli hurskas (haanif) eikä monijumalainen.»

12:38. Minä (Joosef) seuraan isieni Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin uskoa. Meidän ei ole sallittua asettaa ketään ALJAHun (Jumalan) rinnalle. Tämä on ALJAHun (Jumalan) armo meille ja koko ihmissuvulle, mutta useimmat eivät ole kiitollisia.

16:123. Sitten Me annoimme sinulle näin kuuluvan käskyn: »Seuraa sinäkin Aabrahamin uskoa, sillä hän ei kuulunut kansoihin (pakanoihin).»

22:78. Kamppailkaa ALJAHun (Jumalan) tiellä ponnistellen, niinkuin Hänen arvonsa velvoittaa. Hän on teidät valinnut eikä ole elämänjärjestelmäänne (arab. din, uskontoonne) asettanut teille mitään ylipääsemätöntä, vaan antanut teille isänne Aabrahamin uskon. Hän on kutsunut teitä muslimeiksi jo aikaisemmin ja myöskin tässä Koraanissa, jotta Sanan julistaja nyt olisi todistajanne ja te todistaisitte ihmissuvusta. Siksi suorittakaa rukouksenne ja antakaa säädetyt almut ja pysykää lujasti ALJAHussa (Jumalassa). Hän on teidän suojelijanne. Mikä oivallinen suojelija ja mikä oivallinen auttaja!

30:30. Käännä siis kasvosi vilpittömästi oikeata elämänjärjestelmää (arab. din, uskoa) kohti, jonka ALJAH (Jumala) on ihmissukua varten perustanut. ALJAHun (Jumalan) tekoja ei voida muuttaa. Tämä on oikea elämänjärjestelmä (arab. din, uskonto) mutta useimmat ihmiset eivät sitä tiedä.

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Mitä on synti?

Jokainen, joka tekee synnin, rikkoo myös (Jumalan) lakia (tekee myös laittomuuden); ja synti on (Jumalan) lain rikkomista (synti on laittomuus).
        Ja te tiedätte Hänen ilmestyneen ottamaan pois synnit; ja Hänessä ei ole syntiä.
        Kuka ikinä Hänessä pysyy, hän ei tee syntiä; kuka ikinä syntiä tekee, hän ei ole Häntä nähnyt eikä Häntä tuntenut.
        Lapsukaiset, älköön kukaan saako teitä eksyttää. Se, joka tekee oikeamielisyyden (vanhurskauden), on oikeamielinen (vanhurskas), niinkuin Hän on oikeamielinen (vanhurskas).
        Joka syntiä tekee, se on perkeleestä, sillä perkele on tehnyt syntiä alusta asti.
        Sitä varten Jumalan Poika ilmestyi, että Hän tekisi tyhjäksi perkeleen teot.
        Ei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä, sillä Jumalan siemen pysyy hänessä eikä hän saata syntiä tehdä, sillä hän on Jumalasta syntynyt. Siitä käy ilmi, ketkä ovat Jumalan lapsia ja ketkä perkeleen lapsia. Kuka ikinä ei tee oikeamielisyyttä (vanhurskautta), hän ei ole Jumalasta, ei myöskään se, joka ei veljeänsä rakasta. (1.Joh.3:4-10)

Niin kansa tuli Mooseksen luo, ja he sanoivat: "Me teimme syntiä, kun puhuimme JHVH:a ja sinua vastaan. Rukoile JHVH:a, että Hän poistaa käärmeet kimpustamme." Ja Mooses rukoili kansan puolesta. (4.Ms.21:7)

Silloin Samuel sanoi. "Haluaako JHVH polttouhreja ja teurasuhreja yhtä paljon kuin kuuliaisuutta JHVH:n äänelle? Katso, kuuliaisuus on parempi kuin uhri ja tottelevaisuus parempi kuin oinasten rasva.
        Sillä tottelemattomuus on taikuuden syntiä, ja niskoittelu on valhetta ja kuin kotijumalain palvelusta.
        Koska sinä olet hylännyt JHVH:n Sanan, on Hän myös hylännyt sinut, etkä sinä enää saa olla kuninkaana.
        Saul sanoi Samuelille: "Minä olen tehnyt syntiä, kun olen rikkonut JHVH:n käskyn ja sinun sanasi; sillä minä pelkäsin kansaa ja kuulin heidän ääntänsä. Anna nyt minulle syntini anteeksi ja palaja minun kanssani, niin minä kumartaen rukoilen JHVH:a."
        Samuel sanoi Saulille: "Minä en palaja sinun kanssasi; sillä sinä olet hyljännyt JHVH:n Sanan, ja JHVH on myös hyljännyt sinut, niin että et enää saa olla Israelin kuninkaana." (1.Sam.15:22-26)

"Minä kätken Sinun Sanasi sydämeeni, etten tekisi syntiä Sinua vastaan." (Ps.119:11)

Minä sanoin: "Oi JHVH, taivaan Jumala, sinä suuri ja peljättävä Jumala, joka pidät liiton ja säilytät laupeuden niille, jotka sinua rakastavat ja noudattavat sinun käskyjäsi, olkoon sinun korvasi tarkkaavainen ja silmäsi avoin kuullaksesi palvelijasi rukoukset, joita minä nyt päivät ja yöt rukoilen Sinun edessäsi palvelijaisi, israelilaisten puolesta, tunnustaen israelilaisten synnit, joita me olemme tehneet Sinua vastaan; sillä minäkin ja perhekuntani olemme syntiä tehneet.
        Me olemme pahoin tehneet Sinua vastaan; emme ole noudattaneet käskyjä, säädöksiä (asetuksia) ja oikeudentuomioita (oikeuksia), jotka Sinä annoit palvelijallesi Moosekselle." (Neh.1:5-7)

"Joka siis ymmärtää tehdä sitä, mikä hyvää on, eikä tee, hänelle se on synniksi." (Jaak.4:17)

"Ja kun Hän (Totuuden Henki) tulee, niin Hän näyttää todeksi synnin, oikeamielisyyden (vanhurskauden) ja tuomion: synnin, koska he eivät usko Minuun; oikeamielisyyden (vanhurskauden), koska Minä menen Isän tykö, ettekä te enää Minua näe: ja tuomion, koska tämän maailman ruhtinas on jo tuomittu." (Joh.16:8-10)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Mitä seuraa synnin tekemisestä?

"Jospa nyt antaisit heidän rikoksensa anteeksi! Mutta jos et, niin pyyhi minut pois kirjastasi, johon kirjoitat. Mutta JHVH vastasi Moosekselle: "Joka on tehnyt syntiä minua vastaan, sen minä pyyhin pois kirjastani."" (2.Moos.32:32-33)

"Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava." (Hes.18:4-32)

"Katso, kaikki sielut ovat minun: niinkuin isän sielu, niin pojankin sielu - ne ovat minun. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
        Jos mies on vanhurskas ja tekee oikeuden ja vanhurskauden:
        ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa, ei ryhdy naiseen, joka on kuukautistilassa,
        ei sorra toista, vaan antaa takaisin velanpantin, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
        ei anna rahaansa korolle, ei ota voittoa, vaan pidättää kätensä vääryydestä, tekee oikean tuomion miesten välillä,
        vaeltaa minun käskyjeni mukaan ja noudattaa minun oikeuksiani, niin että tekee sitä, mikä oikein on - hän on vanhurskas, hän totisesti saa elää, sanoo Herra JHVH.
        Mutta jos hänelle on syntynyt poika, väkivaltainen, verenvuodattaja, joka tekee yhtäkin näistä,
        mitä hän itse ei ole tehnyt: syö uhrivuorilla, saastuttaa lähimmäisensä vaimon,
        sortaa kurjaa ja köyhää, riistää ja raastaa, ei anna takaisin panttia, luo silmänsä kivijumaliin, tekee kauhistuksia,
        antaa rahansa korolle ja ottaa voittoa - saisiko tämä elää? Ei hän saa elää: kaikkia näitä kauhistuksia hän on tehnyt, hänet on kuolemalla rangaistava; hän on verivelan alainen.
        Mutta katso, jos tälle on syntynyt poika ja hän näkee kaikki isänsä synnit, jotka tämä on tehnyt - näkee ne eikä tee sellaisia:
        ei syö uhrivuorilla, ei luo silmiänsä Israelin heimon kivijumaliin, ei saastuta lähimmäisensä vaimoa,
        ei sorra toista, ei ota panttia, ei riistä eikä raasta, vaan antaa leipäänsä nälkäiselle, verhoaa vaatteella alastonta,
        pidättää kätensä kurjasta, ei ota korkoa eikä voittoa, vaan tekee minun oikeuksieni mukaan, vaeltaa käskyjeni mukaan - hänen ei ole kuoltava isänsä syntivelan tähden, hän totisesti saa elää.
        Hänen isänsä taas kun teki väkivallan töitä, riisti ja raastoi veljeltänsä ja teki kansansa keskuudessa sitä, mikä ei ole hyvää, niin katso, hänen oli kuoltava syntivelkansa tähden.
        Ja vielä te kysytte: 'Minkätähden ei poika kanna isän syntivelkaa?' Kun poika on tehnyt oikeuden ja vanhurskauden, noudattanut kaikkia minun käskyjäni ja tehnyt niitten mukaan, hän totisesti saa elää. Se sielu, joka syntiä tekee - sen on kuoltava.
        Poika ei kanna isän syntivelkaa, eikä isä kanna pojan syntivelkaa. Vanhurskaan ylitse on tuleva hänen vanhurskautensa, ja väärintekijän (jumalattoman) ylitse on tuleva hänen väärintekemisensä (jumalattomuutensa).
        Ja jos väärintekijä (jumalaton) kääntyy pois kaikesta synnistänsä, mitä hän on tehnyt, ja noudattaa kaikkia minun käskyjäni ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
        Ei yhtäkään hänen synneistänsä, jotka hän on tehnyt, muisteta; vanhurskautensa tähden, jota hän on noudattanut, hän saa elää.
        Olisiko minulle mieleen väärintekijän (jumalattoman) kuolema, sanoo Herra JHVH; eikö se, että hän kääntyy pois teiltänsä ja elää?
        Ja jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, tekee kaikkien niiden kauhistusten kaltaisia, joita väärintekijä (jumalaton) tekee - saisiko hän tehdä niin ja elää? Ei yhtäkään hänen vanhurskasta tekoansa, jonka hän on tehnyt, muisteta. Uskottomuutensa tähden, johon hän on langennut, ja syntinsä tähden, jota on tehnyt, niiden tähden hänen on kuoltava.
        Ja vielä te sanotte: 'JHVH:n tie ei ole oikea'. Kuulkaa siis, te Israelin heimo! Minunko tieni ei olisi oikea? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        Jos vanhurskas kääntyy pois vanhurskaudestansa ja tekee vääryyttä, sentähden hänen on kuoltava; vääryytensä tähden, jota on tehnyt, hänen on kuoltava.
        Ja jos väärintekijä (jumalaton) kääntyy pois väärintekemisestään (jumalattomuudestaan), jota on harjoittanut, ja tekee oikeuden ja vanhurskauden, hän säilyttää sielunsa elossa.
        Koska hän näki ja kääntyi pois kaikista synneistänsä, joita oli tehnyt, hän totisesti saa elää; ei hänen ole kuoltava.
        Mutta Israelin heimo sanoo: 'JHVH:n tie ei ole oikea'. Minunko tieni eivät olisi oikeat, te Israelin heimo? Eikö niin: teidän omat tienne eivät ole oikeat!
        Niinpä minä tuomitsen teidät, te Israelin heimo, itsekunkin hänen teittensä mukaan, sanoo Herra JHVH. Kääntykää, palatkaa pois kaikista synneistänne, ja älköön syntivelka tulko teille lankeemukseksi.
        Heittäkää pois päältänne kaikki syntinne, joilla te olette rikkoneet, ja tehkää itsellenne uusi sydän ja uusi henki. Ja minkätähden te kuolisitte, Israelin heimo?
        Sillä ei ole minulle mieleen kuolevan kuolema, sanoo Herra JHVH. Siis kääntykää, niin te saatte elää." (Hes.18:4-32)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten kuningaskuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon. Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
        Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te (Jumalan) lain rikkojat (laittomuuden tekijät).'" (Matt.7:21-23)

"Niinkuin lusteet kootaan ja tulessa poltetaan, niin on tapahtuva maailman lopussa. Ihmisen Poika lähettää enkelinsä, ja he kokoavat Hänen kuningaskunnastaan kaikki, jotka ovat pahennukseksi ja jotka rikkovat (Jumalan) lakia (tekevät laittomuutta), ja heittävät heidät tuliseen pätsiin; siellä on oleva itku ja hammasten kiristys." (Matt.13:40-42)

"Jos joku ei pysy minussa, niin hänet heitetään pois niinkuin oksa, ja hän kuivettuu; ja ne kootaan yhteen ja heitetään tuleen, ja ne palavat." (Joh.15:6)

"...sinun vihasi on tullut, ja on tullut aika tuomita kuolleet ja maksaa palkka sinun palvelijoillesi profeetoille ja pyhille ja niille, jotka sinun nimeäsi pelkäävät, pienille ja suurille, ja turmella ne, jotka maan turmelevat." (Ilm.11:18)

Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten (G948) ja murhaajien ja huorintekijäin ja myrkyttäjien/lääkitsijöiden ja väärien käsitysten palvelijain (epäjumalanpalvelijain) ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema. (Ilm.21:8)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Tahattoman synnin saa anteeksi, mutta tahallista ei,
        eikä Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen pilkkaa edes tulevassa maailmassa

"Seurakunnassa olkoon laki sama teillä kuin vieraallakin (muukalaisellakin), joka asuu teidän luonanne. Tämä olkoon teille ikuinen säädös sukupolvesta sukupolveen. Se, mikä koskee teitä, koskekoon myös vierasta (muukalaista) JHVH:n edessä.
        Sama laki ja sama oikeus olkoon sekä teillä että vieraalla (muukalaisella), joka asuu teidän luonanne." (4.Ms.15:15-16)

"Ja jos koko Israelin seurakunta erehdyksestä tekee rikkomuksen ja seurakunta ei siitä tiedä ja he rikkomalla jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ovat tehneet sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuneet vikapäiksi, ja jos sitten rikkomus, jonka he ovat tehneet sitä vastaan, tulee tunnetuksi,
        niin tuokoon seurakunta...
        Kun pappi näin on toimittanut heille sovituksen, annetaan heille anteeksi." (3.Ms.4:13-20)

"Mutta jos erehdyksestä jätätte täyttämättä jonkun näistä käskyistä, jotka JHVH on Moosekselle puhunut,
        mitä hyvänsä, mistä JHVH Mooseksen kautta on teille käskyn antanut,
        siitä päivästä lähtien, jolloin JHVH antoi käskynsä, ja edelleen sukupolvesta sukupolveen,
        niin, jos rikkomus tapahtui seurakunnan tietämättä, erehdyksestä,...
        Kun pappi sitten on toimittanut sovituksen kaikelle israelilaisten seurakunnalle, niin rikkomus annetaan heille anteeksi; sillä se on ollut erehdys...
        Se annetaan silloin anteeksi kaikelle israelilaisten seurakunnalle samoinkuin vieraalle (muukalaiselle), joka asuu heidän keskellänsä; sillä koko kansa on vastuunalainen erehdyksestä." (4.Ms.15:22-26)

"Jos päämies tekee rikkomuksen ja erehdyksestä rikkomalla jotakuta JHVH:n, Jumalansa, käskyä vastaan tekee sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi, ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt,
        niin tuokoon.....
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.4:22-26)

"Jos joku rahvaasta erehdyksestä rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan tekemällä sellaista, mitä ei saa tehdä, ja niin joutuu vikapääksi, ja hän sitten saa tietää rikkomuksensa, jonka hän on tehnyt,
        niin tuokoon rikkomuksensa tähden, jonka hän on tehnyt, ....
        Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen hänen rikkomuksestansa, jonka hän on tehnyt, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.4:27-35)

Ja JHVH puhui Moosekselle sanoen:
        "Jos joku lankeaa uskottomuuteen ja erehdyksestä rikkoo anastamalla sitä, mikä on JHVH:lle pyhitetty, tuokoon hyvityksenä...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen uhraamalla vikauhrioinaan, annetaan hänelle anteeksi." (3.Ms.5:14-16)

"Jos joku rikkoo jotakuta JHVH:n käskyä vastaan ja tekee tietämättään sellaista, mitä ei saa tehdä, ja tulee vikapääksi ja joutuu syynalaiseksi,
        niin tuokoon....
        Kun pappi on toimittanut hänelle sovituksen siitä erehdyksestä, jonka hän on tietämättään tehnyt, annetaan hänelle anteeksi.
        Se on vikauhri; sillä hän on tullut vikapääksi JHVH:n edessä." (3.Ms.5:17-19)

Ja JHVH puhui Moosekselle sanoen:
        "Jos joku tekee rikkomuksen ja on uskoton JHVH:a kohtaan kieltämällä saaneensa lähimmäiseltään, mitä tämä on hänen haltuunsa antanut tai hänen hoitoonsa uskonut, tahi mitä hän itse on väkisin ottanut tai vääryydellä anastanut lähimmäiseltään,
        tahi jos hän on löytänyt kadotetun esineen ja kieltää sen, tahi vannoo väärin missä asiassa tahansa, jossa ihminen helposti rikkoo,
        niin hän, jos hän näin on rikkonut ja tullut vikapääksi,...
        Kun pappi näin on toimittanut hänelle sovituksen JHVH:n edessä, annetaan hänelle anteeksi kaikki, mitä hän on tehnyt sellaista, josta hän on tullut vikapääksi." (3.Ms.6:1-7)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"Mutta jos joku yksityinen rikkoo erehdyksestä,.....Kun pappi on toimittanut sovituksen sille, joka on erehdyksestä, tahtomattaan, rikkonut JHVH:a vastaan, kun hän on toimittanut hänelle sovituksen, niin hänelle annetaan anteeksi.
        Sama laki onkoon sekä maassa syntyneillä israelilaisilla että vieraalla (muukalaisella), joka asuu heidän keskellänsä, kun joku rikkoo erehdyksestä.
        Mutta se, joka tahallisesti tekee syntiä, olipa hän maassa syntynyt tai vieras (muukalainen), pilkkaa JHVH:a, ja hänet hävitettäköön kansastansa. Sillä hän on pitänyt halpana JHVH:n Sanan ja rikkonut Hänen käskynsä; hänet tuhottakoon, syntivelka painaa häntä." (4.Ms.15:27-31)

"Sillä jos me tahallamme teemme syntiä, päästyämme totuuden tuntoon, niin ei ole enää uhria meidän syntiemme edestä, vaan hirmuinen tuomion odotus ja tulen kiivaus, joka on kuluttava vastustajat.
        Joka hylkää Mooseksen lain, sen pitää armotta kahden tai kolmen todistajan todistuksen nojalla kuoleman; kuinka paljon ankaramman rangaistuksen luulettekaan sen ansaitsevan, joka tallaa jalkoihinsa Jumalan Pojan ja pitää epäpyhänä (kreik. koinon, 2840) liiton veren, jossa hänet on pyhitetty ja pilkkaa armon henkeä.
        Sillä me tunnemme Hänet, joka on sanonut: "Minun on kosto, minä olen maksava" ja vielä "JHVH on tuomitseva kansansa". Hirmuista on langeta elävän Jumalan käsiin." (Hebr.10:26-31)

"Sillä mahdotonta on niitä, jotka kerran ovat valistetut ja taivaallista lahjaa maistaneet ja Pyhästä Hengestä osallisiksi tulleet ja maistaneet tulevan maailmanajan voimia ja sitten ovat luopuneet - taas uudistaa parannukseen, he kun jälleen itsellensä ristiinnaulitsevat Jumalan Pojan ja Häntä julki häpäisevät.
        Sillä maa, joka särpii sisäänsä sen päälle usein tulevan sateen ja kantaa kasvun hyödyksi niille, joita varten sitä viljelläänkin, saa siunauksen Jumalalta; mutta se, joka tuottaa orjantappuroita ja ohdakkeita, on kelvoton ja lähellä kirousta, ja sen loppu on, että se poltetaan."
        (Hebr.6:4-8)

"Sillä jos meidän Herramme ja Vapahtajan Jahushua (Jeesuksen) Kristuksen tuntemisen kautta ovat päässeetkin maailman saastutuksia pakoon, mutta niihin taas kietoutuvat ja tulevat voitetuiksi, niin on viimeinen tullut heille ensimmäistä pahemmaksi.
        Parempi olisi heille ollut, etteivät olisi tulleet tuntemaan oikeamielisyyden (vanhurskauden) tietä , kuin että sen tunnettuaan kääntyvät pois heille annetusta pyhästä käskystä.
        Heille on tapahtunut, mitä tosi sananlasku sanoo: ”Koira palaa oksennukselleen” ja: ”Pesty sika rypee rapakossa”." (2.Piet.2:20-22)

"Jos joku näkee veljensä tekevän syntiä, joka ei ole kuolemaksi, niin rukoilkoon, ja hän on antava hänelle elämän, niille nimittäin, jotka eivät tee syntiä kuolemaksi. On syntiä, joka on kuolemaksi; siitä minä en sano, että olisi rukoiltava.
        Kaikki vääryys on syntiä. Ja on syntiä, joka ei ole kuolemaksi." (1.Joh.5:16-17)

"Sentähden Minä sanon teille: jokainen synti ja pilkka annetaan ihmisille anteeksi, mutta Hengen pilkkaamista ei anteeksi anneta.
        Ja jos joku sanoo sanan Ihmisen Poikaa vastaan, niin hänelle annetaan anteeksi; mutta jos joku sanoo jotakin Pyhää Henkeä vastaan, niin hänelle ei anteeksi anneta, ei tässä maailmassa eikä tulevassa." (Matt.12:31-31)

"Totisesti Minä sanon teille: kaikki synnit annetaan ihmisten lapsille anteeksi, pilkkaamisetkin, kuinka paljon pilkannevatkin;
        mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, sitä ei saa ikinä anteeksi, vaan on vikapää iankaikkiseen syntiin.
        Sillä he sanoivat: ”Hänessä on saastainen henki.”" (Mark.3:28-30)

• PyhäJärjestys1

Väärän todistuksen antaminen, valehteleminen
        samoin kuin panetteleminen
        on syntiä
        ja vie kadotukseen
        ilman parannuksentekoa

"Älä sano väärää todistusta lähimmmäiseesi (lähimmäisestäsi ja lähimmäisellesi)." (2.Ms. 20:16 & 5.Ms.5:20)

"Älä levitä valheellista huhua, äläkä anna apuasi syylliselle rupeamalla vääräksi todistajaksi." (2.Ms.23:1)

"Älkää varastako, älkää valhetelko älkääkä lähimmäistänne pettäkö." (3.Ms.19:11)

"Sinä hukutat valheen puhujat; murhamiehet ja viekkaat ovat JHVH:lle kauhistus." (Ps.5:7)

"Vilpin tekijä älköön asuko minun huoneessani, valheen puhuja ei kestä minun silmäini edessä." (Ps.101:7)

"Valhetta minä vihaan ja inhoan, mutta sinun lakiasi minä rakastan." (Ps.119:163)

"JHVH, pelasta minun sieluni valheellisista huulista, petollisesta kielestä." (Ps.120:2)

"Tempaa ja pelasta minut muukalaisten käsistä, joiden suu puhuu vilppiä ja joiden oikea käsi on valheen käsi." (Ps.144:11)

"Näitä kuutta JHVH vihaa, ja seitsemää hänen sielunsa kauhistuu:
        ylpeitä silmiä, valheellista kieltä, käsiä, jotka vuodattavat viatonta verta,
        sydäntä, joka häijyjä juonia miettii, jalkoja, jotka kiiruusti juoksevat pahaan,
        väärää todistajaa, joka valheita puhuu, ja riidan rakentajaa veljesten kesken. (Snl.6:16-19)

"JHVH:lle kauhistus ovat valheelliset huulet, mutta teoissaan uskolliset ovat hänelle otolliset." (Snl.12:22)

"Uskollinen todistaja ei valhettele, mutta väärä todistaja puhuu valheita." (Snl.14:5)

"Uskollinen todistaja on hengen pelastaja, mutta joka valheita puhuu, on petosta täynnä." (Snl.14:25)

"Väärä todistaja ei jää rankaisematta, ja joka valheita puhuu, se hukkuu." (Snl.19:5, 9)

"Ihaninta ihmisessä on hänen laupeutensa, ja köyhä on parempi kuin valhettelija." (Snl.19:22)

"Valheellinen todistaja hukkuu, mutta kuunteleva mies saa aina puhua." (Snl.21:28)

"Hallitsija, joka kuuntelee valhepuheita, saa palvelijoikseen pelkkiä jumalattomia." (Snl29:12)

"Älä lisää hänen sanoihinsa mitään, ettei hän vaatisi sinua tilille ja ettet valhettelijaksi joutuisi." (Snl.30:6)

"Vilppi ja valhepuhe pidä minusta kaukana. Älä köyhyyttä, älä rikkautta minulle anna; anna minulle ravinnoksi määräosani leipää,..." (Snl.30:8)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Koska te sanotte: "Me olemme tehneet liiton kuoleman kanssa ja tuonelan kanssa sopimuksen; tulkoon vitsaus kuin tulva, ei se meitä saavuta, sillä me olemme tehneet valheen turvaksemme ja piiloutuneet petokseen"... (Jes.28:15)

"Ja pahat ovat petollisen aseet, hän miettii ilkitöitä, tuhotakseen kurjat valheen sanoilla, vaikka köyhä kuinka oikeata asiaa puhuisi." (Jes.32:7)

"Sillä teidän kätenne ovat tahratut verellä ja sormenne vääryydellä; teidän huulenne puhuvat valhetta, teidän kielenne latelee petosta." (Jes.59:3)

"...me olemme luopuneet JHVH:sta ja kieltäneet hänet, vetäytyneet pois Jumalaamme seuraamasta, puhuneet sortoa ja kapinaa, kantaneet kohdussamme ja purkaneet sisimmästämme valheen sanoja." (Jes.59:13)

"Mutta katso, te luotatte valheen sanoihin, joista ei ole hyötyä." (Jer.7:8)

"He jännittävät valheeseen kielensä jousen, eivätkä käytä totuuteen valtaansa maassa; sillä he menevät pahuudesta pahuuteen, mutta minua he eivät tunne, sanoo JHVH." (Jer.9:3)

"He pettävät toinen toisensa eivätkä puhu totta; he ovat totuttaneet kielensä puhumaan valhetta, ovat tehneet vääryyttä väsyksiin asti." (Jer.9:5)

"Tämä on sinun arpasi, sinun mitattu osasi minulta, sanoo JHVH, koska olet unhottanut minut ja luottanut valheeseen." (Jer.13:25)

"Mutta Jerusalemin profeetoissa minä olen nähnyt kauhistuksia: aviorikosta ja valheessa vaeltamista; he vahvistavat pahantekijäin käsiä, niin ettei kukaan käänny pois pahuudestansa. He ovat minun edessäni kaikki kuin Sodoma, ja kaupungin asukkaat kuin Gomorra." (Jer.23:14)

"Miekka valhettelijain kimppuun, ja he typertyvät! Miekka sen sankarien kimppuun, ja he kauhistuvat!" (Jer.50:36)

"Vannotaan ja valhetellaan, murhataan, varastetaan ja rikotaan aviot, murtaudutaan taloihin, ja verityö verityötä seuraa." (Hoos.4:2)

"He ilahuttavat pahuudellansa kuningasta ja valheillansa ruhtinaita." (Hoos.7:3)

"Te olette kyntäneet jumalattomuutta, leikanneet vääryyttä ja syöneet valheen hedelmää; sillä sinä olet luottanut omaan tiehesi, sankariesi paljouteen." (Hoos.10:13)

"Efraim on ympäröinyt minut valheella ja Israelin huone vilpillä. Juuda juoksee yhä valtoimena, välittämättä Jumalasta, Pyhästä, Totisesta." (Hoos.12:1)

"Efraim tavoittelee tuulta, ajaa takaa itätuulta ja kartuttaa kaiken aikaa valhetta ja hävitystä; tehdään liittoja Assurin kanssa, ja viedään öljyä Egyptiin." (Hoos.12:2)

"Sen rikkaat ovat täynnä väkivaltaa, sen asukkaat puhuvat valhetta, kieli heidän suussansa on pelkkää petosta. (Miik.6:12)

"Voi verivelkojen kaupunkia, joka on täpötäynnä valhetta ja raastosaalista; ei taukoa ryöstäminen!" (Nah.3:1)

"Israelin jäännökset eivät tee väärin, eivät puhu valhetta, eikä heidän suussaan tavata vilpillistä kieltä. Sillä he kaitsevat kaittaviansa ja makaavat kenenkään peloittelematta." (Sef.3:13)

"Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa." (Matt.5:11)

"Te olette isästä perkeleestä, ja isänne himoja te tahdotte noudattaa. Hän on ollut murhaaja alusta asti, ja totuudessa hän ei pysy, koska hänessä ei totuutta ole. Kun hän puhuu valhetta, niin hän puhuu omaansa, sillä hän on valhettelija ja sen isä." (Joh.8:44)

"Pankaa sentähden pois valhe ja puhukaa totta, kukin lähimmäisensä kanssa, sillä me olemme toinen toisemme jäseniä." (Ef.4:25)

"Älkää puhuko valhetta toisistanne, te, jotka olette riisuneet pois vanhan ihmisen tekoinensa..." (Kol.3:9)

"Mutta pelkurien ja epäuskoisten ja saastaisten ja murhaajien ja huorintekijäin ja velhojen ja epäjumalanpalvelijain ja kaikkien valhettelijain osa on oleva siinä järvessä, joka tulta ja tulikiveä palaa; tämä on toinen kuolema." (Ilm.21:8)

"Eikä sinne (Uuteen Jerusalemiin) ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan." (Ilm.21:27)

"Ulkopuolella (Uuden Jerusalemin) ovat koirat ja myrkyttäjät ja huorintekijät ja murhaajat ja väärien käsitysten palvelijat (epäjumalanpalvelijat) ja kaikki, jotka valhetta rakastavat ja tekevät." (Ilm.22:15)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"Sairaus turmelee heidän sydämensä, ja ALJAH (Jumala) pahentaa heidän sairautensa; niin, heitä odottaa tuskallinen rangaistus, koska he ovat valehdelleet." (Koraani 2:10)

"Jo ennen sinua lähettiläitämme on pidetty valehtelijoina, mutta he ovat kärsivällisesti kestäneet sen, että heitä on paneteltu ja vainottu, kunnes apumme on heidät saavuttanut; kukaan ei voi ALJAHun (Jumalan) sanaa muuttaa." (Koraani 6:34)

"... ALJAH (Jumala) tahtoi vahvistaa sanojensa totuuden ja hävittää uskottomat viimeiseen mieheen
        vahvistaakseen totuuden ja kumotakseen valheen, vaikkakaan se ei miellyttäisi syntisiä!" (Koraani 8:7-8)

"Siksi antaa Hän ulkokultaisuuden pysyä heidän sydämissään siihen päivään saakka, jolloin he kohtaavat Hänet, koska he pettivät ALJAHua (Jumalaa) siinä, mitä Hänelle olivat luvanneet, ja koska he olivat valehtelijoita." (Koraani 9:77)

"Vain valheita sepittävät ne, jotka eivät usko ALJAHun (Jumalan) merkkeihin; he ovat valehtelijoita."
        (Koraani 16:105)

Ja sano: »Herra, salli minun käydä sisälle ja ulos aina totuuden tietä, ja suo minulle voimakasta apuasi.»
        Ja sano vielä: »Totuus on tullut ja valhe on häipynyt. Totisesti, valhe on tuomittu katoamaan.» (Koraani 17:80-81)

"Ei, Me heitämme totuuden valhetta vastaan, niin että se musertaa sen pään, ja katso, se häviää! Mutta voi teitä valheittenne tähden!" (Koraani 21:18)

"Me olemme jo koetellut niitä, jotka ennen heitä elivät, ja totisesti ALJAH (Jumala) erottaa ne, jotka ovat totuudellisia, niistä, jotka valehtelevat." (Koraani 29:3)

"Ja uskottomat sanovat uskovaisille: »Seuratkaa meidän teitämme, ja me kannamme teidän syntinne», mutta he eivät voi kantaa vähintäkään heidän synneistään. Totisesti, he ovat valehtelijoita." (Koraani 29:12)

"Ennen heitä Nooan kansa ja jälkeentulevat sukupolvet hylkäsivät profeetat; joka kansalla on ollut surmanhankkeita sananjulistajiaan vastaan, ja ne ovat taistelleet valheen avulla tehdäkseen tyhjäksi totuuden. Siksi tuhosin heidät, millainen olikaan silloin Minun kostoni!
        Näin osoittautui todeksi uskottomia vastaan se Herrasi sana, että he joutuvat tulen omiksi." (Koraani 40:5-6)

"Voi kaikkia syntisiä valehtelijoita,..." (Koraani 45:7)

"Kirotut olkoot valehtelijat,..." (Koraani 51:10)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Vakavia varoituksia seurauksineen
        Kaikkivaltiaan Pyhän Ilmoituksen ja Kirjoituksen, Koraanin
        ja
        Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin
        sekä
        Aabrahamin uskon, oikean Islamin
        hylkääjille, kieltäjille, näistä valehteleville,
        pilkkaajille ja panettelijoille
        samoin kuin
        Kaikkivaltiaan Pyhälle Järjestykselle
        vahingon aikaansaamista yrittäville

"Me olemme ylhäältä antanut sinulle Pyhän kirjan, joka sisältää totuuden, jotta ihmisten kesken tuomitsisit sen mukaan, kuin ALJAH (Jumala) on sinulle osoittanut. Älä ole kavalain puolustaja,
        vaan pyydä ALJAHulta (Jumalalta) anteeksiantoa. ALJAH (Jumala) on totisesti armahtava ja laupias.
        Äläkä puhu niiden puolesta, jotka itseään pettävät. ALJAH (Jumala) ei totisesti rakasta sitä, joka on petollinen ja syntinen."
        (Koraani 4:105-106)

"Kehoita siis edelleenkin heitä oikeaan uskoon ja käy vakaana oikeaa tietä, niinkuin sinua on käsketty, äläkä noudata heidän alhaisia toiveitaan, vaan sano: »Minä uskon siihen, mitä ALJAH (Jumala) on Kirjoituksessa ilmoittanut, ja minut on määrätty jakamaan teille oikeutta. ALJAH (Jumala) on meidän ja teidän Herranne. Meillä on oleva tekomme ja teillä tekonne. Riita ei ole tarpeen välillämme; ALJAH (Jumala) kokoaa meidät, ja Hänen tykönänsä on matkamme pää.»" (Koraani 42:15)

"Olemmehan lähettänyt sanansaattajamme selvin todistein ja heidän mukanaan olemme lähettänyt Pyhän kirjan ja mittaperusteet, jotta ihmiskunta saattaisi noudattaa oikeutta;..." (Koraani 57:25)

"Ainoa palkka niille, jotka sotivat ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen lähettilästään vastaan sekä levittävät turmiota maassa, on että heidät tapetaan tai ristiinnaulitaan, tai heidän kätensä ja jalkansa hakataan poikki eri puolilta, ristiin, tai heidät karkoitetaan maasta. Sellainen on heidän häväistyksensä tässä elämässä, ja tulevassa heille on kauhea kuritus,
        lukuunottamatta niitä, jotka katuvat, ennenkuin te saatte heidät valtaansa. Sillä tietäkää, että ALJAH (Jumala) on pitkämielinen, laupias." (Koraani 5:33-34)

"Muista, kuinka Herrasi julisti enkeleille: »Olen kanssanne; tukekaa siis niitä, jotka uskovat. Täytän pian uskottomien sydämet pelolla; silloin hakatkaa poikki heidän kaulansa ja heidän kaikki sormensa.» Ja tämä siksi, että he niskoittelevat ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen lähettilästään vastaan, sillä jos joku niskoittelee ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen lähettilästään vastaan, on ALJAH (Jumala) totisesti ankara rangaistessaan. Tässä on rangaistus teille; maistakaa sitä siis! Uskottomia varten on tulen tuska. (Koraani 8:12-14)

"Jos teeskentelijät, sydämessään vilpilliset ja kaupungin yllyttäjät eivät lakkaa pahuutta levittämästä, Me totisesti annamme sinulle vallan heidän suhteensa, niin etteivät he kauankaan saa olla naapureinasi kaupungissa;
        sellaiset joutuvat maanpakoon, ja missä ikinä heidät tavataan, heidät pidätetään ja armotta tapetaan.
        Näin on ALJAH (Jumala) menetellyt ennen muinoin, etkä tule havaitsemaan Hänen tapojensa muuttuneen." (Koraani 33:60-62)

"Totisesti ne, jotka vastustavat ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen sananjulistajaansa, lyödään maahan niinkuin ne, jotka elivät ennen heitä, ja Me olemme jo lähettänyt siitä selvät todisteet; ja epäuskoisia odottaa häpeällinen kuritus." (Koraani 58:5)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"Mutta sen, joka ryhtyy vastustamaan profeettaa, senjälkeen kuin oikea tie on hänelle selvinnyt, ja seuraa jotakin muuta tietä kuin uskovaisten, annamme Me saavuttaa, mitä hän kääntyi tavoittelemaan. Me saatamme hänet Helvettiin; mikä kauhea määränpää!
        Totisesti, ALJAH (Jumala) ei anna anteeksi, että jotakuta muuta Hänen rinnallaan jumaloidaan. Kaiken muun paitsi tämän antaa Hän anteeksi kenelle tahtoo, sillä se, joka asettaa jonkun ALJAHun (Jumalan) rinnalle, on eksynyt äärimmäiseen harhaan." (Koraani 4:115-116)

"Heidän [teeskentelijöiden] joukossaan on niitä, jotka panettelevat profeettaa ja sanovat: »Hän on herkkäuskoinen». Sano: »Se hän on teidän parhaaksenne, hän uskoo ALJAHuun (Jumalaan) ja luottaa oikeauskoisiin. Hän armahtaa niitä teistä, jotka uskovat.» Mutta niitä, jotka panettelevat ALJAHun (Jumalan) lähettilästä, kohtaa tuskallinen rangaistus." (Koraani 9:61)

"Eivätkö he tiedä, että ken tahansa vastustaa ALJAHua (Jumalaa) ja Hänen lähettilästään, sitä totisesti odottaa tuli ja helvetti, jonne hän jää ainaiseksi. Tämä on suuri häpeä." (Koraani 9:63)

Totisesti ALJAH (Jumala) ja Hänen enkelinsä siunaavat Profeettaa; uskovaiset, rukoilkaa (Jumalan) siunausta hänelle ja tervehtikää häntä arvonsa mukaisesti.
        Ne, jotka puhuvat pahaa ALJAHusta (Jumalasta) ja Hänen sananjulistajastaan, ALJAH (Jumala) on kironnut tässä maailmassa ja tulevassa elämässä sekä valmistanut heille häpeällisen rangaistuksen. (Koraani 33:56-57)

"Ja kun Me ohjasimme osan dzinneistä sinun luoksesi kuulemaan Koraania, sanoivat he tultuaan paikalle: »Kuunnelkaa tarkasti!» ja kun se oli lopussa, palasivat he kansansa luo varoittamaan sitä.
        He sanoivat: »Kansalaisemme, me olemme kuulleet Kirjaa, joka on ilmoitettu Mooseksen jälkeen ja joka vahvistaa sen, mitä oli ennen, johtaen totuuteen ja oikealle tielle.
        Kansalaisemme, ottakaa vastaan jumalallinen kutsuja ja uskokaa Häneen, niin Hän antaa teille syntinne anteeksi ja suojelee teidät tuskallisesta rangaistuksesta.»
        Sillä ne, jotka eivät ota vastaan ALJAHun (Jumalan) lähettilästä, eivät löydä maan päältä pakopaikkaa eikä heillä hänen sijastaan ole ketään suojelijaa. Nämä ovat selvästi harhaan johdettuja." (Koraani 46:29-32)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

"He kätkeytyvät ihmisiltä, mutta eivät voi kätkeytyä ALJAHulta (Jumalalta); Hän on heidän luonaan, kun he öisin puhuvat sellaista, mikä ei Häntä miellytä, sillä ALJAH (Jumala) piirittää kaikki heidän tekonsa tiedollaan." (Koraani 4:108)

"Ja kuka on nurjamielisempi kuin se, joka puhuu valhetta ALJAHua (Jumalaa vastaan)? Sellaiset viedään Herransa eteen, ja todistajat lausuvat: »He ovat niitä, jotka puhuivat valhetta Herraansa vastaan.» Eikö ole totta, että ALJAHun (Jumalan) kirous painaa väärämielisiä?
        He pitävät ihmisiä loitolla ALJAHun (Jumalan) polulta ja yrittävät tehdä sen mutkaiseksi. He ovat juuri niitä, jotka eivät usko tulevaan elämään.
        Nämä ihmiset eivät voi paeta minnekään maan päältä, eivätkä he ALJAHun (Jumalan) sijaan löydä muita auttajia. Kaksinkertainen on oleva heidän rangaistuksensa, koska eivät he ymmärtäneet kuulla eivätkä nähdä.
        (Koraani 11:18-20)

"Älkää luulko, että uskottomat löytävät pakopaikan maan päältä. Heidän asuinsijansa on oleva tuli, surkea määränpää." (Koraani 24:57)

"Te ette voi kätkeytyä maahan ettekä taivaisiin, eikä kukaan muu kuin ALJAH (Jumala), voi teitä suojella eikä auttaa.
        Niillä, jotka eivät usko ALJAHun (Jumalan) merkkeihin eivätkä Hänen tulemiseensa, ei ole toivoa Minun armostani; he ovat niitä, joita varten on tuskallinen kuritus." (Koraani 29:22-23)

"Te ette voineet niin kätkeytyä, etteivät korvanne, silmänne ja ihonne todistaneet teitä vastaan, vaikka ajattelitte, että ALJAHulle (Jumalalle) oli tuntematonta suuri osa siitä, minkä te teitte." (Koraani 41:22)

"Totisesti eivät ne, jotka poikkeavat oikealta tieltä kieltäen ilmoituksemme, pääse Meiltä piiloon. Kumpi on parempi, sekö, joka on heitetty tuleen, vai se, joka pääsee turvaan ylösnousemuksen päivänä? Tehkää mitä tahdotte, Hän totisesti näkee mitä teette,
        näkee ne, jotka eivät usko varoitukseen, kun se tulee heidän luokseen. Totisesti, Koraani on ylevä Kirjoitus, valhe ei siihen ylety, ei edestä eikä takaa; se on sanoma viisaalta, ylistetyltä." (Koraani 41:40-42)

"Ja ne, jotka väittelevät ilmoituksistamme, tietäkööt, että heillä ei ole mitään turvapaikkaa." (Koraani 42:35)

"Katso, me uskomme, ettemme milloinkaan voi päästä ALJAHua (Jumalaa) pakoon täällä maan päällä, emmekä pääse Hänestä lentämälläkään."
        (Koraani 72:12)

"ALJAH pitää huolen niistä, jotka julistavat Hänen käskyjään, pelkäävät
        Häntä, mutta eivät pelkää ketään muita kuin ALJAHua.
        Muhammed ei ole kenenkään miehenne isä, vaan hän on ALJAHun
        sananjulistaja ja profeettojen sinetti. ALJAH on kaikkitietävä.
        Te, jotka uskotte, muistakaa ALJAHua, muistelkaa Häntä alinomaa
        ja ylistäkää Häntä aamuin illoin!
        Hän lähettää teille siunauksensa, ja samoin tekevät Hänen enkelinsä, jotta
        Hän voisi ohjata teidät pimeydestä valoon; Hän on laupias uskovaisille.
        Sinä päivänä, jolloin he kohtaavat Hänet, he tervehtivät häntä sanalla:
        »Rauha!» ja Hän on valmistanut heille ihanan palkinnon.
        Profeetta, Me olemme totisesti lähettänyt sinut todistajaksi, hyvän
        sanoman tuojaksi ja varoittajaksi
        kutsumaan ALJAHun luo Hänen luvallaan ja olemaan palavana soihtuna.
        Sinun on julistettava uskovaisille hyvää sanomaa, että heitä odottaa suuri
        armo ALJAHun luona.
        Älä sopeudu uskottomien ja tekopyhien kanssa, jätä huomiotta heidän
        väärämielisyytensä, luota yksin ALJAHuun, jonka voima riittää suojelemaan
        sinua." (Koraani 33:39-40)

"Mutta kuinka käykään, kun Me tuomme esiin todistajan jokaisesta kansasta ja asetamme sinut, Muhammed, todistajaksi heitä vastaan?
        Sinä päivänä ne, jotka olivat uskottomia ja tottelemattomia profeetalle, toivovat, että maa heidät peittäisi, eivätkä he pysty salaamaan mitään ALJAHulta (Jumalalta). (Koraani 4:41-42)

"ALJAH (Jumala) itse todistaa sen, minkä Hän on sinulle ilmoittanut; Hän on ilmoittanut sen viisaudessaan. Samoin enkelit todistavat sen, ja ALJAH (Jumala) riittää todistajaksi." (Koraani 4:166)

"Luota ainoaan Elävään, joka ei milloinkaan kuole, ja julista Hänen Kunniaansa Häntä ylistäen." (Koraani 25:58)

• PyhäJärjestys1

(jatkoa edelliseen)

Irtisanoudumme ehdottomasti kaikesta muiden kapinoinnista, vihollisuudesta ja pilkasta Kaikkivaltiasta Luojaa ja Hänen Sanaansa, Kristusta (Messiasta), profeetta Muhammadia, hänen taloansa (Ahl al-Bayt) ja hänen seuraajiansa sekä kaikkia muita Kaikkivaltiaan lähettiläitä, Kaikkivaltiaan ja Kristuksen (Messiaan) kuningaskuntaa (hengellistä ja maallista), Kristuksen (Messiaan) maanpäällistä, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskuntaa ja Kaikkivaltiaan apostolien (lähettiläiden) seurakuntaa Kristuksessa (Messiaassa), Kristuksen (Messiaan) Opetuslapseutta ja Kristuksen (Messiaan) Uutta Liittoa sekä Hänen Pyhää Tahtoansa, Pyhää Sanaansa, Pyhää Lakiansa (Tooraa) ja Pyhää Järjestystänsä vastaan samoin kuin Venäjän (Russian) Tsaarikuntaa eli Keisarikuntaa ja sen Suomenmaan (Suomen) Suuriruhtinaanmaata eli Suuriruhtinaskuntaa vastaan, emme ole tällaiseen vääryyteen mitenkään, missään, milloinkaan käytettävissä emmekä halua itsekään tällaista vääryyttä harjoittaa saati sitten muiden syntejä seurauksineen kantaa!

Pyhän Kaikkivaltiaan Luojan, Hänen Pyhän Henkensä eli Totuuden Henkensä auktoriteetin
        ja Hänen Pyhän Sanansa, Kristuksen (Messiaan) auktoriteetin,
        Kristuksen Pyhän Veren Lunastuksen ja Uudelleenjärjestäytymisen Kristuksessa auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan Luojan ja Hänen Sanansa, Kristuksen (Messiaan) Kuningaskunnan (hengellisen ja maallisen) auktoriteetin,
        Kristuksen maanpäällisen, kuningas Daavidin valtaistuimen kuningaskunnan auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan apostolien (lähettiläiden) seurakunnan Kristuksessa (Messiaassa), Kristuksen (Messiaan) seurakuntaruumiin, Ekklesian auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan Pyhän Sanan, Pyhän Lain (Tooran) ja näiden ilmoittaman Pyhän Järjestyksen auktoriteetin,
        Kristuksen (Messiaan) Opetuslapseuden auktoriteetin
        ja Kristuksen (Messiaan) Uuden Liiton sekä siihen kuuluvien muiden liittojen ja sopimusten auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan Pyhän Lain (Tooran), Profeettojensa kautta antamien kaikkien Pyhien Ilmoitusten, Psalmien ja Evankeliumin ilmoittaman sekä Koraanin ja profeetta Muhammadin vahvistaman Elämänjärjestelmän, Aabrahamin uskon, Kaikkivaltiaan Tiellä Vaeltamisen, oikean Islamin auktoriteetin,
        Kaikkivaltiaan Luojan Apostolien (lähettiläiden) auktoriteetin,
        ja tämän kaiken sinettinä, ilmentymänä Kaikkivaltiaan Luojan Profeetta Muhammadin auktoriteetin
        tunnustaen
        sekä näitä kaikkia auktoriteetteja Pyhän Kaikkivaltiaan Luojan ja Hänen Pyhän Sanansa, Kristuksen (Messiaan) palvelijana ja opetuslapsena edustaen ja noudattaen Kristuksen (Messiaan) Uudessa Liitossa,

samoin kuin Kaikkivaltiaan Pyhää Tahtoa, Sanaa, Lakia (Tooraa) ja sen Kymmentä Käskyä oikeine sapatteineen perjantaista lauantaihin uskollisesti noudattamaan pyrkien,

Kristuksen (Messiaan) Pyhässä Nimessä ja Voitossa sekä Kaikkivaltiaan Pyhän Hengen eli Totuuden Hengen vahvistamana ilmoittaen sekä Kaikkivaltiaan Totuutta ja Oikeutta siunaten

Kaikkivaltiaan Luojan JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) ja Kristuksen (Messiaan) palvelija (hänelle synnytettyine ja häneen liitettyine) lapsineen ja perheineen
        &
        Venäjän (Russian) Tsaarikunnan eli Keisarikunnan ja sen Suomenmaan (Suomen) Suuriruhtinaanmaan eli Suuriruhtinaskunnan kansalainen ja edustaja (hänelle synnytettyine ja häneen liitettyine) lapsineen ja perheineen

Kristuksen (Messiaan) Opetuslapseus Kaikkivaltiaan Luojan Uudessa Liitossa Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan (apostolinen) seurakunta, Ekklesia Kristuksessa (Messiaassa)
        &
        Kristuksen (Messiaan) maanpäällinen, Kuningas Daavidin kuningaskunta,
        Aabrahamin Kuningaskunta, Islamilainen Kalifaatti
        &
        Kristuksen (Messiaan) Uuden Liiton Israel ja Kristuksen (Messiaan) Uuden Liiton Aabraham
        &
        Venäjän (Russian) Tsaarikunta eli Keisarikunta ja sen Suomenmaan (Suomen) Suuriruhtinaanmaa eli Suuriruhtinaskunta
        (Jaakobin 12 sukukunnan sekä Ismaelin ja muun Aabrahamin 12 sukukunnan järjestys)
        &
        JHVH / YHVH (ALJAH / ALYAH) Jumalan Pyhän Lain (Tooran), Profeettojen Pyhien Ilmoitusten, Psalmien ja Evankeliumin ilmoittama ja Koraanin ja profeetta Muhammadin vahvistama Elämänjärjestelmä, Aabrahamin usko, Kaikkivaltiaan Tiellä Vaeltaminen, oikea Islam

ALLAH on ALJAH (ALYAH), KAIKKIVALTIAS, KORKEIN, JUMALA YAH

HalleluJAH! (HalleluYAH!)

ALJAHu (ALYAHu) Akbar!

Ps. Ruhtinaskunta = Emiraatti

Российское царство (ru)
        Rossiyskoye Tsarstvo (ru)
        Venäjän (Russian) Tsaarikunta eli Keisarikunta (fi)
        Tsarryssland, Kejsardömet Ryssland (sv)
        The Tsardom of Russia (eng)
        &
        Suomenmaan (Suomen) Suuriruhtinaanmaa eli Suuriruhtinaskunta (fi)
        Storfurstendömet Finland (sv)
        Великое княжество Финляндское (ru)
        Velikoye knyazhestvo Finlyandskoye (ru)
        The Grand Duchy of Finland (eng)

• alfa123om22

Itse olen vähän myötäillyt näitä kirjoittajia, koska olen arvellut heidän sydämensä etsivät kuitenkin perimmäistä totuutta ja uskon heidän olevan jopa kykenevät kääntymään islamiin. Näen heidän pedofiiliakirjottelussaan tämän ajan skandaalien inhoamista, mutta he vievät asiat liian kauas menneisyyteen ja väittävät turhaan, että uskonto olisi syy tämän päivän onglemaan. Islam on uskontona yhtä hyvä tai parempi kuin muut uskonnot. Tiedän itse syyn tämän päivän ongelmaan.

On hyvä, että joku heitä varoittaa. Sillä Hadithin mukaan Profeetasta (SAAS) ei saa puhua valheita. Uhataan jopa helvetillä, jos niin tekee.

Olen itsekin saanut jo tarpeeksi siitä, että heidän sydämensä, jonka aluksi uskoin etsivän ehdotonta totuutta kääntyi lopulta pilkkaamaan vain. Kun uskouduin kertomaan Hadithin Muslimien ja Kristittyjen lahkojen kohtalosta he tahallaan käsittivät sen väärin.

Pilkkaajille: Mielestäni olitte alussa hienosti sydämessänne etsimässä varmaa totuutta, mutta nykyisin asia ei ole enää niin. Olette eksyneet tieltä. Monin tavoin se näkyy nykyisessä kirjoittelussanne.

Tehkää parannus ja kääntymys.

• kiire.jo

Menkää nyt molemmat, ellette ole peräti samoja, hoitoon ja kiireesti nyt.
        Alkaa olemaan jo semmoset oireet, että kohta pakkohoito odottaa.

• JOS KORAANI ON MAAILMAN VAARALLISIN KIRJA, NIIN KETKÄ TULKITSEVAT TUOTA MUSLIMEILLE PYHÄÄ KIRJAA VÄÄRIN, EI-MUSLIMIT VAI MUSLIMIOPPINEET???

Minkä ruumiillistuma on se, joka PAKOTTAA sielullisen olennon sieluttomaan EPÄINHIMILLISEEN toimintaan, muka pelastaakseen tämän. Minkä ruumiillistuma on se, joka VIETTELEE tyhjin taivas lupauksin, lisääntyy, RAISKAA ja TAPPAA - niin henkisellä kuin fyysiselläkin tasolla. (Lähde: www.henkivene.fi)

Kun luonnon oma tasapaino järkkyy, evoluutio puuttuu peliin... KUVIOIHIN ASTUVAT IHMISTEN LUOMAT JUMALAT! (Lähde: www.henkivene.fi)

Hei PyhäJärjestys! Lueppa vielä ajatuksen ja oikein rukouksen kanssa nuo edelliset lausumasi lauseet:

"Jos parannuksenteko ja alistuminen Kaikkivaltiaan profeetta Muhammadin sekä oikean Islamin EHDOTTOMAN AUKTORITEETIN ALLE ei teille käy, vaan asetutte niiden toteuttamisen tielle, teidät kuten muutkin samoin käyttäytyvät on oikeus saattaa rangaistukseen TARPEELLISIN VOIMATOIMIN. Näin on Kaikkivaltias säätänyt ja näin myös käy. Ja minkäs sille voitte, vai voitteko?"

Sydämestäni toivon, että silmäsi ja sydämesi avautuvat!

Kiitos!

• alfa123om22

Ilmestyksessä sanotaan, että Kymmenen sarvea Jumala pakottaa toimimaan oman suunnitelmansa mukaan eli syömään Porton lihan ja polttamaan Portto tulessa. Mutta sitten käy niin, että Kymmenen sarvea kääntyy Pedon kanssa Karitsaa vastaan. Ja Karitsa puolestaan syö kymmenen sarven lihan lintujen avulla. Tämä on vain yksi puoli asiasta eikä suinkaan kokonaissumma.

Entä oletteko ottaneet huomioon, että islamin joukoissa saattaa olla suuri määrä pyhittäytyjiä tai pyhitykseen pyrkiviä, koska kerran Mahdi on tulossa. He pukeutuvat, hankkivat puhtaat sanat ja avaavat silmänsä kyllä, mutta eivät suinkaan luovu islamista uskontona. Entä jos kiukuttelette, koska olette jääneet jälkeen pyhityselämässsä heistä.

Itse ainakin koen, että olen jäämässä jälkeen nimen omaan islamin pyhyydestä ellen ala pyhittäytyä nopeasti ja voimallisesti. Tuo toinen, pimeämpi puoli asiaa on Jumalasta johtuvaa eikä islamista itsestään. Kuinka he pystyisivät aikavyöhykkeet murtamaan ilman enkelien ja Jumalan apua?

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      162
      1552
    2. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      27
      1502
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1338
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      224
      1236
    5. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1125
    6. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      326
      1085
    7. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      166
      1064
    8. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1037
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      309
      1024
    10. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1016
    Aihe