Miten kerron homoudestani vanhemmille?

Haluanpoiskaapista

Oon jo pitkään miettinyt mutta nyt muutaman viime päivien aikana olen tajunnut viimeinkin että olen homo. Olin jo ala-asteelta varma etten ole täysin hetero mutta nyt lukion syksyllä aloittaneensa olen homoudestani täysin varma. En ole vielä kertonut kenellekään sillä eteenkin vanhempani suhtautuvat homoihin tosi halveksuvasti eivätkä hyväksy homoutta ja/tai homoja. Aina jos tv:stä tulee jokin homojen pusukohta tai jokin vastaava he vaan ovat hyi ja vaihtavat usein kanavaa.

Miten mun pitäisi toimia? Tarvitsen apuanne. En vaan halua elää mun koko elämääni kaapissa.

7

100

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mettämiäs

      Ei kaikille tarvitse kertoa, varsinkin jos tiedät heidän kantansa. Kerro sitten kun olet varmalla pohjalla, jos mielestäsi on pakko kertoa. Niin ja keskity elämään omaa elämääsi, eikä miellyttämään ja hakemaan hyväksyntää muilta.

      • Haluanpoiskaapista

        Niin mutta kun ei se oo noin yksinkertaista. Muutenkin kukaan mun kaverikaan ei hyväksy homoja, jonka vuoksi Mulla on niin ulkopuolinen olo...


    • lumipoika

      Olisko sulla lähipiirissä joku/joitain muita sopivia ihmisiä joiden kanssa puhua ensin? Omalla kohdalla juttu meni niin, että tulin kaapista "pienissä erissä", ensin kerroin ihmisille joille tää aihe ei ollut niin hankala. Itselle oli tärkeää, että tutustui muihin nuoriin samassa tilanteessa, oisko sulla mahdollisuutta käydä esim jossain SETA:n nuorten ryhmässä tai jutella aiheesta jonkun nettipalvelun kautta?

      Tämä asia voi olla vanhemmille vaikea asia, ainakin ensialkuun. Vanhemmat usein pelkäävät, että lapsen elämästä tulee jotenkin vaikeaa tämän vuoksi, mutta yleensä tilanne rauhoittuu kun hoksaavat että kyllä se lapsi pärjää. Näin kävi omalla kohdalla. Missä vaiheeessa sitten päätätkin kertoa, niin anna sun vanhemmille aikaa sulatella asiaa. Älä välitä, vaikka ensireaktio olis negatiivinen, sun vanhemmat rakastaa sua joka tapauksessa ja toivovat sulle hyvää.

      Omalle kohdalle on tosin harvoin sattunut mitään negatiivista homouden vuoksi, perheen tai muidenkaan taholta. Jos se on ollut jollekin ongelma, olen ajatellut että nyt se ongelma on siellä toisessa päässä, ei mulla. Minä olen minä, oon tämän näköinen, kokoinen, ikäinen ja homo.

    • näin-tapahtuu-muutos-

      Jos vanhempasi eivät hyväksy homoja, ja näyttävät sen noin avoimesti, niin tee juuri päinvastoin. Jos katselette sellaista ohjelmaa, niin puolusta sen katsomista, ja sano pitäväsi siitä. Muutenkin jos havaitsee jonkun homottelevan ja halveksivan, niin pitää puolustaa jos siltä tuntuu.

    • Isojööti

      Voitteko kertoo mulle oikeesti jos tarjolla on pillu ja toinen vvaihtoehto kyrpä ni miten saatanasti se tekee mieli imee tikkaria jos tarjolla on pillu se on sama asia ku esim jos tarjolla on mersu ni otat fiat punton

      • lumiäijä

        Ai sä oot bi-seksuaali, valitset fiiliksen mukaan?
        Vaikee itse sanoa kun en ole bi, ei siinä mielessä ole vaihtoehtoja näissä asioissa.


    • Antillaonakne

      Oppii

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1655
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      17
      1517
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      68
      1429
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      40
      1384
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1258
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1136
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1126
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1102
    Aihe