toyota avensin

avensis-toyota

millainen kyseinen auto on 1.6l 110hv (vm 1999) onko kuinka luotettava/kestävä?

46

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • h.anuri

      Luotettava ja kestävä, kyllä. 1.6l kone Avensikseen on vaan aivan liian tehoton ja siksi kulutus on suurempi kuin voisi luulla. Riippuu täysin käytöstä jos enimmäkseen lyhyttä ajoa, niin miksei. Joka päiväiseen 100km ajoon ei missään tapauksessa.

    • Prempaaeioleolemassa

      "toyota avensin" Tuollaista tyyppiä ei Toyota ole koskaan valmistanut.Sensijaan Avensis on kaikkien aikojen paras Toyota ja minullakin on niitä ollut jo 7 kpl uutena hankittua.

      Ikinä ei ole yhdessäkään ollut pienintäkään vikaa eli voi sanoa että on todellista autojen aatelia verrattuna johonkin VAG:ina konsernin päästöhuijaus rakkineeseen!

      • perusteltu_kysymys

        "Sensijaan Avensis on kaikkien aikojen paras Toyota ja minullakin on niitä ollut jo 7 kpl uutena hankittua."
        Jos olet uutena hankkinut 7 kpl uusia Avensiksia, missä välissä olet ennättänyt hankkia kokemuksesi päästöhuijatuista VAG-rakkineista? Vai onko niin, että toistat papukaijan lailla netistä lukemiasi trollikirjoituksia?


      • Onsejoillekinkovapaikka

        Mietippä poju sitä!


    • h.anuri

      On se ihmeellistä kun Tojotasta jotain kysytään, niin aina tulee vertaus VAGiin! Ottaako luonnolle se, että VAG kaikesta huolimatta on aina Tojoa edellä testeissä? Vai mikä siinä VAG-konsernissa on Tojotistille niin punaista? Edelleen mikä on käyttö? Itse en aja VAG-konsernin autolla, mutta tekeekö toisen mollaaminen omasta paremman? Verrataan sitten näitä vaikka porsheen, kyllä täysin paskoja ovat kun radalle mennään. Käyttötarkoitus on se mikä määrää. Ostaisinko yksin asuvana 200 neliön omakotitalon? 5 hengen perheelle oiva ratkaisu, eikö? Jos ajaisin kauppaan ja takas, voisin ostaa Tojotan se on suht varma ja luotettava. Ajan paljon, siksi en aja Tojolla.

      • Autokoulunopettaja

        Onko sulla muka ihan oikeasti jo ajokortti?


      • h.anuri
        Autokoulunopettaja kirjoitti:

        Onko sulla muka ihan oikeasti jo ajokortti?

        On, mutta sulla ei vissiin ole? Tai ainenkaan kokemusta autoista.


      • Taitaaollasepittäjäpoju

        Et oikein kuullosta hirveän vakuuttavalta!


      • h.anuri

        Yhtä vakuuttava kuin 16v. Avensis, ei v...u ostakaa nyt oikeesti auto!


      • Hassu_juttu

        mutta minulla on 200 neliön omakotitalo loma-asuntona. Asun siellä nelisen kuukautta vuodessa käytännössä yksin koska vaimo kiertää maailmaa omassa työssään. Talveksi sentään älyän lähteä lämpimään. Kesäautona minulla on, yllätys yllätys - Porsche


      • h.anuri
        Hassu_juttu kirjoitti:

        mutta minulla on 200 neliön omakotitalo loma-asuntona. Asun siellä nelisen kuukautta vuodessa käytännössä yksin koska vaimo kiertää maailmaa omassa työssään. Talveksi sentään älyän lähteä lämpimään. Kesäautona minulla on, yllätys yllätys - Porsche

        Siis olet 4kk yksin ja vaimo sillä välillä käy tienaamassa? Et vissiin ole kysynyt vaimon ammattia? Ettei olis se maailman vanhin, niin kuin sun tojotaskin!


    • Peltoautoksi

      On kuin pieni amerikanrauta.

    • Rippikouluun

      17 vuotta vanha auto 17 vuotta vanha. Kestävyys riippuu siitä missä vaiheessa kiertoa kulutusosat ovat, mitä on vaihdettu ja milloin viimeksi. Hitsaustaitoinen kaveri on myös kullan arvoinen.

      Edelliselle kaverille suosittelen kansanopiston itsetuntokursseja. Jossain mättää jos omaa autoa joutuu aina vertaamaan johonkin toiseen. Jos itsetunto on kunnossa niin ei tarvii selitellä.

    • Tojoonsurkea

      18 vuotta vanha auto on surkea. Toyota avensis on aina ollut kamala ajaa. Eikä tojon malleissa ainakaan pääse tietää millaista on autolla ajo.

      • JoPo-JokaisenPolkupyörä

        Upea Jopo-kuskin kannanotto!


      • erkkii

        Vastustan.
        NYT PUHUU KOKEMUKSEN SYVÄ RINTAÄÄNI.


        Olen omistanut nämä kaikki kolme avensis versiota.
        Paras on ehdottomasti tuo eka malli.
        Ajettavuus kohdillaan yms, mikään avensis ei ole sen jälkeen ollut niin hyvä. Sellaisen hyväkuntoisen ostaminen on järkevää kaikilla tavoin. Vie hautaan monet uudet autot.


      • Elkääs_nyt
        JoPo-JokaisenPolkupyörä kirjoitti:

        Upea Jopo-kuskin kannanotto!

        Ei Toyota-palstan trollipojulla mitään Jopoa ole, sillä on ollut yh-äipän sosiaalisektorin avustuksella ostama Helkama Raisu.


      • huippuostos
        erkkii kirjoitti:

        Vastustan.
        NYT PUHUU KOKEMUKSEN SYVÄ RINTAÄÄNI.


        Olen omistanut nämä kaikki kolme avensis versiota.
        Paras on ehdottomasti tuo eka malli.
        Ajettavuus kohdillaan yms, mikään avensis ei ole sen jälkeen ollut niin hyvä. Sellaisen hyväkuntoisen ostaminen on järkevää kaikilla tavoin. Vie hautaan monet uudet autot.

        Olen ihan samaa mieltä ,itsekkin olen omistanut kaikki kolme versioita.
        Ikäisekseen erittäin hiljainen auto ja hyvä ajettava, erittäin varmatoiminen auto, parempaa saat hakea.
        Luotettava,lämmin,hiljainen.
        Jos hyvin pidetyn/huolletun niin autoa on pitkäksi aikaa.


    • jatehoton

      Laatikosta menee laakerit ja männänrenkaat vialliset

    • VältöAvea

      Aja se nyt ensin pukille ja katso millaisessa kunnossa on suojaamaton peltiauto jota ei ole sinkittyjä tehtaalla.

      Ei varmaan tarvitse enää sen jälkeen kertoa hajoamista vaihteisto ja moottoreista.

      Saathalvemmalla parempaa.

    • T22

      Jos saat selville sen auton historian ja kaikki on hyvin siltä osin, niin heti ostamaan.
      Minulla on tuosta 2000 vuosimallista Linea Luna versio. Vähän yli 200 tuhatta ajettu ja kun menen sen kanssa katsastukseen ei verenpaineet nouse lainkaan.
      Jos katsastusaseman kassarouva saisi luvan, niin hän voisi antaa leiman jo siinä ilmoittautuessa :D
      Vikoja? ...ai niin, siinä 180 tuhannen paikkeilla piti virtalukonpohja uusia. Ruostetta ei ole näkynyt, mutta se onkin uutena massattu - ilmeisesti on auttanut.
      Jos olet kuullut Toyota Carinasta puhuttavan jotakin, niin tämä alkupään Avensis on melkein sama auto.
      Tarinoiden mukaan alamäki on sitten alkanut näiden jälkeen. En tosin pysty siihen itse mitään sanomaan, kun minulla on ollut vain tämä Avensis.

    • mitämänyttaas

      kova tarjous on nyt tojolla....vissiin mallit muuttuu kun haluuvat eroon näistä nykyisistä. 5000edut saa sihin avensikseen.Mutta ei iske kun ei kokonahkaisia istuimia ole tarjolla.Vaihtoehtoina on nyt ollut volvo v40 inscription, opel insignia tourer, bmw.n joku vastaava, en muista nyt niitä nimen loppuosia ja tämä tojo.Tämä karsiutui nahan puutteeseen ja siihen kun loppuu.Bmw putosi takavetoisuuteen ja 3-pyttyisyyteen.Opelista ei sittenkään taida olla 10-15 vuoden mittaiseen suhteeseen vaikka vähän ajankin vuodessa.Jäljellä on se volvo edelleen kisassa.Mitä muuta voisin löytää vertailuun.

      • NoistaottaisinVolvon

        Tojo laskee hintoja kun kauppa ei käy. Kannattaa miettiä miksi tojoneinole onnistunut hyödyntämään VW-ryhmän huonoa tilannetta, vaan pärjää itse asiassa entistä huonommin. Tojolla ei ole tarjolla mitään fiksua eikännykytojot kestä sitäkään mitä ooppelit.

        Unohda se Tojo aiva kuten vokkelokin. Noista jos pitäis valita niin ottaisin Volvon. Nahkspenkkejä en huolisi ilmaiseksikaan.


      • Mitähourit

        Tätä ei kysytty...


    • mitämänyttaas

      volvoon olen kallellaan vaikka kuinka vertailen, nyt on v40 manuaali 2013 mallinen karvahattu kinetic muutamalla lisävarusteella, ollut kohta 2 kk. Tää on sellainen 'välivolvo'...aiemmin oli vm 2004 v40classic nahkapenkeillä ja kovasti tykkäsin, oli se siivoaminenkin helppoa, ei tarttunut mikään kiinni.Eikä ollut kesällä kuuma ja talvella kylmä niinkuin jotkut väittää.No, kuka mistäkin pitää, minulle ei tule enää kangaspekkisiä, oli merkki mikä vaan.
      Sen tojon jo hylkäsin kun tarkemmin niitä esitteitä luin.Audikin piipahti mielessä mutta mallisto ei oikein ...tai pitäisi sitten pistää rahaa turhan paljon, joka taas on hullun hommaa niihin km määriin nähden mitä vuosittain tulee, jotain 5-6000km/v

      • sr0ifjråij

        Kannattaa ajaa taksilla. Noin pienillä kilometreillä?


      • mitämänyttaas

        olenpa tottunut liikkumaan silloin kun haluan ilman odotteluja, sen enempää julkisia kuin taksejakaan.Lähden kotoa useampia kertoja päivässä tai en ollenkaan.Ja on myöskin mukava liikkua uudella autolla kuin vanhemmalla, siitä käytettynä ostetusta kun ei koskaan tule omaa.Siksi vierastankin tätä 'välivolvoa' joka nyt on .


    • Eikannata

      17 vuotta vanha auto on paska merkistä riippumatta. Osta fillari jos ei ole rahaa uudempaan autoon.

      • T22

        Kyllä olisi ollut pirullista ajella fillarilla siinä puurossa mitä tänään oli tarjolla täällä Kehä kolmosen sisäpuolella.
        Ei ollut riittänyt auroja enää edes vilkkaimmille sivukaduille.
        Tällä 16 vuotta vanhalla T22 :lla pääsi tässäkin kelissä mainiosti asioille ja töihin.
        Ei valittanut millään tavalla kun sen tallista herättelin :D


      • Pktäisbtei
        T22 kirjoitti:

        Kyllä olisi ollut pirullista ajella fillarilla siinä puurossa mitä tänään oli tarjolla täällä Kehä kolmosen sisäpuolella.
        Ei ollut riittänyt auroja enää edes vilkkaimmille sivukaduille.
        Tällä 16 vuotta vanhalla T22 :lla pääsi tässäkin kelissä mainiosti asioille ja töihin.
        Ei valittanut millään tavalla kun sen tallista herättelin :D

        Tojosta ei 16 ikävuoden jälkeen ole jäljellä kuin ruoste.


    • Ruostepiiloonmassalla

      Hyvä jos se on jo uutena massattu, tai ainakin vanhana, nii ruoste peittyy. Mutta jos helmatkaan ei kuki niin sitten se on ollut vitriinissä koko ajan.

    • aveohoi

      Taas moni "Urpo" kirjoittaa vailla todellista kokemusta ko:mallista tässä nyt aitoja kokemuksia.
      Minulla on 1999vm 1.8 Avensis jolla on nyt ajettu 220t/km käsitykseni mukaan kori ON sinkitty ? ainakaan minun Avessa ei juurikaan ruostetta ole helmat/kotelot/kaaret eivät kuki ja pohjakin on ihan ok : Carinat vielä ruostui mutta 1 korin Avessa ongelmaa ei enään ole.
      Käsitääkseni tuon mallin 1.6 kone EI ole Vvt-i missä tunnetusti oli männänregasongelmia ja sitä kautta öljynkulutusta, ainakaan tämä 1.8 laihaseosmoottori ei ole vvti-kone ja öljyä kuluu 20t/km vaihtovälillä puoli "tikullista" eli lisätä ei tarvitse.
      Olen ajanut tuolla 120t/km itse, eli ostettaessa mittarissa oli 100t/km ainoat korjaukset ovat olleet hihnanvaihto 120t/km 1kpl alapallonivel 200t/km ja nyt suunnittelen jarrulevyjen/palojen vaihtoa, katsastuksessa meni vielä läpi mutta alkavat olla finaalissa ei huonosti kun alkuperäiset palat/levyt kesti sen 220t/km?

      Ykköskopan Ave on yksi luotettavimmista/parhaista toyotista ikinä, suosittelen.

      • T22

        Tämä ensimmäinen Avensis on ikäänkuin parannettu Carina. Ne VVT-i koneet tulivat vuoden 2001 syksyllä myyntiin, mutta niitä vääriä männänrenkaita ei ollut kaikissa autoissa ja niistä aiheutuneita vikoja korjattiin takuuseen vielä monia vuosia jälkeenpäin.
        Siinä VVT-i moottorissa ei sinäänsä ole ollut mitään erityistä vikaa.
        Minulla oli ennen tätä T22 :sta perus Corolla, jota piti hitsata saman ikäisenä kuin tämä on nyt ja se kierre senkun vain kiihtyi. Tekniikka oli kyllä muuten kunnossa, mutta pellit happanivat ympäriltä.
        Tässä ei näy ruostetta päällepäin missään ja pohjassakin on vain muutamia pintaruostepälviä korin keskialueella, jonne ei yleensä erityisen paljoa massaa muutenkaan ruiskuteta.
        Tähän autoon on tehty heti uutena takuunalainen ruosteenesto käsittely, joka näyttää tehdyn kunnolla.
        Kun tämä on vielä mukava auto ajaa, niin kyllä tätä voi pitempäänkin omistaa.


      • Avehoi

        Jooh tosiaan tämä ( T22) ei enään ole ruosteherkkä minullakin oli yhdessä vaiheessa muistaaksen 1991 Carina kakkonen josta kertakaikkiaan rapisi pellit pois mittarissa oli 560t/km ja teknikka olis vielä ollut ihan ok mutta kyllästyin hitsaamaan joten paaliin meni.

        Ennen Avea ajelin Toyota Yarisksella 1. sukupolvi (1999–2005) siinäkin kori oli ihan ok (2002) vaikka mittarissa oli hurjat 480t/km 1,3l koneella.


    • Oikeitaisänmaantoivoja

      Täällä puhuu nämä "tietäjät" jotka ei ole vielä edes oikealla autolla ajaneet sillä näiden luusereitten ainoa ajokokemus on 15 vuotta vanhalla mopoautolla.

      Joku näistä tyhjätaskusta onnistuu ehkä hankkimaan muutaman vuoden kuluttua ikivanhan Bemarin josta vallesmanni riisuu kahden kuukauden kuluttua kilvet pois koska rekisterimuutosta ei ole tehty ajallaan.Pakollinen liikennevakuutuskin on tietenkin maksamatta ja katsastuksestakin on jo kulunut aikaa useita vuosia!

    • VAG-vapisee

      Ei oo Avensista parempaa autoa keksitty: kestää ja kestää, hiljainen, taloudellinen, todella hyvä ajaa

    • eitohjollaajava

      Kaksi kertaa paalattu ja kolmatta paalausta odotellaan. Muuten oikein mukiin menevä. Kyllä tämä kestää kolmannenkin paalauksen.

    • 4AFE

      Itseltä meni laatikko 300 000 km jälkeen... muutkin valittaneet täällä heikosta vaihdelaatikosta muuten ihan ok auto.

      • T22

        Mikä siihen tuli? Voitko kertoa lisää?


      • 4AFE

        Laakerit meni kolisi ajettaessa joka vaihteella


      • T22

        Paskatuuri on ollut sinulla. Toivottavasti pääsen pitemmälle:)


    • Vanhahyvä

      Olen tuollaisen ostanut uutena elokuussa -99. Ei ole tullut sen jälkeen uusittua, ollut todella huoleton laite. Kestävyydestä ei voi vielä mitään lopullista sanoa, nyt ajettu 482 000 km. Moottori ei vie vieläkään öljyä kuin kymmenes osan siitä, mitä Volkkarit uutena.

    • Toyo-san

      Löytyykö mistään tietoa, missä T22:n 1.6- ja 1.8-litraisissa moottoreissa on "vääränlaiset" (tai oikeanlaiset) männänrenkaat tai mistä autoista moottori on korjattu männänrenkaiden osalta? Onko 2-litraisessa koneessa samoja ongelmia?

      Meikällä oli pari vuotta sitten 1.8-litrainen -02 sedan-Avensis, joka hörsi öljyä puoli litraa tuhannella kilsalla. Myin äkkiä pois. Mutta nyt suunnitelmissa hankkia tilalle farkkuavensis jolla tytär saa kuskattua hurttiansa.

    • 37xcvdfvf

      Tietoa on.

      Osta ko auto. Aja 1000 km niin näet öljynkulutuksen.
      Meillä samanlainen joka kuluttaa 9000 km matkalla litran. Käytettäessä tb öljyä kulutusta ei ole.

    • Toyo-san

      Hitsi, oliskohan tuo sama juttu kuin abt 15 v. sitten mun Mitsu Space Wagonissa?! Jatkuva sininen pilvi perässä, jos laitto jotain muuta kuin Teboilin Gold-öljyä, sitä puolisynteettistä, muistaakseni. Kerran erehdyin laittamaan Mobilia ja niin mahtavat öljynsavupilvet perässä että ihan hävetti ja piti vaihtaa etuajassa Teboilin litkuun. Mitsussahan myös menee öljyrenkaat ja kone alkaa syömään öljyä. Tilavuudeltaankin 1,8-litrainen, ettei vain olisi jopa sama moottori?!

      • Toyo-san_ex-mitsu-san

        Tarkemmin funtsien, eihän se sama moottori ole, mutta ehkä sama suunnitteluperiaate: tehdään öljyrenkaat pehmeästä materiaalista niin ne kuluvat eikä sylinterien seinämät. Öljyrenkaat ovat halvempi uusia. Gold on näköjään täyssynteettistä. Taidan sittenkin tohtia ostaa 1,8-litraisen Avensiksen.


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      50
      5015
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3287
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1422
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      181
      1275
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      75
      967
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      24
      888
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      857
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      219
      750
    9. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      738
    10. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      482
      707
    Aihe