Eräs näkökulma!

Gustavx

Kävin Eilatissa vuonna -92 yhden viikon reissun. Käsittääkseni kaupunki on laajentunut paljonkin - ainakin matkailun puolesta?. Olen käynyt Israelissa vain kerran.
Sen sijaan olen käynyt Espanjassa ainakin 10 krt. Mutta multa on siellä varastettu siellä taskusta 300 mk ja eri reissulla multa katosi puhelin.
Fuengirolassa mun kaveri kolkattiin ja taskut tyhjennettiin jokunen vuosi sitten( okei 10 v.). Samassa paikassa eräs kundi pelasti itsensä ryöstössä taekwondo taitoa käyttäen antaen 3 kundia kuonoon. Tämä jälkimmäinen tapahtui mun oman Fu- reissuni aikana.
Olen ajatellut, että Eilatissa ei ole kovinkaan paljon rikollisuutta. Sen Eilat -92 reissun jälkeen ajattelin, että enpä taida enää Eilatiin palata, mutta jos....?!

5

161

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Gustavx

      Niin, onko Eilatissa rosvoja vai ei?

      • rauhassasaaolla

        Olen käynyt siellä 2 kertaa ja saanut olla ja kulkea ihan rauhassa, vaikka olen nainen ja matkustan yksin. Toki en kulje keskiyöllä kännissä sivukujia. Mutta päivällä kuljen niilläkin kävellen, toisin kuin muut turistit jotka viihtyvät hotellialueilla ja ostareilla. Koskaan ei ole ollut uhkaavia tilanteita, eikä minulta ole kadonnut mtn sen paremmin hotellista kuin muuallakaan. Eikä ole tullut vatsavaivoja vaikka syön kaikkea ja juon kraanavettä.


    • eilatkutsuu

      Kyllä Eilatiin uskaltaa mennä ihan vaikka yksinäinen nainen vailla sen kummempaa kielitaitoa. Kaupunki on modernisoitunut uskomattomast viimeisen vuosikymmenen aikana, ja tarjoaa oikeastaan kaiken, mitä lomailija kaipaa. Ranta on edelleen uskomattoman kaunis, tosin turistisesongin aikaan jokseenkin ruuhkainen. Kiva teemapuisto kannattaa myös katsastaa ja lähellä sijaitsevat maailman vanhimmat tinakaivokset! Eilatin annista pääset loistavasti perille tässä osoitteessa: http://israeliin.com/index.php/eilat/

      • Gustavx

        Minkä hintaista on yleensäkin nykyään Eilatissa?. Vuonna 1992 hinnat olivat kalliimmat kuin Suomessa. Nyt väitetään olevan olemassa verovapaita?!. Kuinka se ilmenee ja missä?!. Jos katselen matkojen hintoja seuraavaksi?.


      • parikertaakäynyt
        Gustavx kirjoitti:

        Minkä hintaista on yleensäkin nykyään Eilatissa?. Vuonna 1992 hinnat olivat kalliimmat kuin Suomessa. Nyt väitetään olevan olemassa verovapaita?!. Kuinka se ilmenee ja missä?!. Jos katselen matkojen hintoja seuraavaksi?.

        Ruoka samaa hintatasoa kuin täällä, mutta laadukkaampaa. Myös kaupoissa hinnat suunnilleen samat. Hedelmät ja kasvikset kannattaa hakea markkinoilta, siellä on hyvää ja halpaa. Leipomotuotteet suoraan konditoriasta/ leipomomyymälästä. halpoja. Paikalliset viinit halpoja, ja hyviä. Bussimatkat ja taksi halpoja. Sisäänpääsyt turistikohteisiin kalliita. Hyvät hotellit kalliita, hostellit keskihintaisia. Kengät halpoja, tarjousvaatteet halpoja (normaalihinnalla samaa tasoa kuin täällä). Musiikki kallista. Paikallinen kosmetiikka halpaa ja hyvää.

        En ymmärrä mikä hintataso olisi ilman mainostettua "verovapautta"?? Paikallisten palkkataso matala Suomeen verrattuna, mutta hinnat lähes samat kuin täällä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      334
      3290
    2. Mitä et hyväksy miehessä/naisessa josta olet kiinnostunut?

      Itse en halua, että miehellä olisi lapsia!
      Ikävä
      226
      2043
    3. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      59
      1632
    4. Tiesitkö? Farmi Suomi Kirsikka Simberg on tämän julkkisnaisen tytär - Katso tyrmäävät mallikuvat!

      Oho, aikamoinen ylläri. Tiesitkö?! Kirsikka Simberg on yksi tämän kauden Farmi Suomi -kisaajista. Hänellä ei ole tuttu t
      Suomalaiset julkkikset
      5
      1467
    5. Kaipaaville

      Kerro sun tunteesi ja ajatukset tähän jos et uskalla irl!
      Ikävä
      83
      1346
    6. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      286
      1257
    7. Miten haluaisit

      Että reagoisin jos näkisin sinut nyt?
      Ikävä
      81
      1084
    8. Sinua tulen kyllä ikävöimään pitkään nainen

      mutta oli pakko tehdä päätös oman mielenrauhan vuoksi. Toivottavasti saat elämältä kaiken mitä haluat.
      Ikävä
      52
      1081
    9. Tärkeä kysymys!

      Haluatko sinä, mies, minut?
      Ikävä
      83
      1033
    10. Asiallinen lähestyminen

      Mitä on asiallinen lähestyminen?? Tietääkö tai tajuaako kukaan, varsinkaan miehet??? Eilen NELJÄNNEN kerran jouduin isk
      Sinkut
      148
      902
    Aihe