http://mokkimuuttovalmiina.blogspot.fi/
Blogissa on kyllä totuus Mammuttikodin totaalisesta asiakkaan aliarvoinnista.
Kyllä luulisi Nylanderin kätyreitä hävettävän...
mammutti mammuttihirsi mammuttikoti
Mammuttikoti muuttovalmis älytöntä
46
4037
Vastaukset
- Jaksaavaan11
Meilläkin on ihan sama kokemus. Outoa ja vastuutonta touhua turhine lupauksineen. Paljon luvataan mutta vähän katetta saa.
- Muuttovalmistalo
Samansuuntainen kokemus asiakaspalvelusta. Ei voi suosittaa missään tilanteessa.
Lopputulos että todellisuudessa mammutti tuli kalleimmaksi vaihtoehdoksi. Tarjous ja sitä seurannut kauppa näytti kyllä edulliselta. - Sairastaleikkiä
Onpa hurjaa
- Mammutblog
Todenperäinen blogi. Vastaavat kokemukset täältä Oulun suunnasta .
- Varottajaveijo
Virolaiset "rakennusmiehet" tekee sutta ja sekundaa minkä ehtivät. Kyllä vituttaa että tuli mammutti valittua. En suosittele kenellekään!
- Pohjoistamuuttoa
Se mikhän muuttovalamis oo. Puuttuu asioita nii perkeleesti. Nylander lupaa ja lupaa sitä se on
- Mämmikoti
Reklamaatioita joka puolella Suomea! Käsittämätöntä toimintaa ja tässä yksi "blogi" lisää ( https://www.instagram.com/p/BcSrPW-HT2i/ ) joka antaa todellisen kuvan heidän toimintaperiaatteesta asioiden hoidon suhteen. En voi ymmärtää niitä jotka ostaa heiltä yhtään mitään!
- w923
Muuttovalmis koti. Odottelet koska valmistuu, tilaat muuttoauton ja muutat.
Helppoa, vaivatonta toimintaa. - ValkoinenUnelma2018
Heiltä saa, jos rahaa on vielä jäljellä myös vihersuunnittelupalveluvälitystä. Voiko enää helpompaa taloprojektia olla.
- NickNailer
Tuossa alkuperäisessä blogissa on paljon tietämättömyydestä johtuvaa.
Esimerkiksi tuo "eihän kukaan tyyppyhyväksymätöntä uskalla myydä" on TOTALISEN VÄÄRIN. Mitä tahansa voi myydä, mutta se on rakennushankkeeseen ryhtyneet vastuulla katsoa, että tyyppihyväksyntä löytyy. Sitä sopii pienen ihmisen miettiä kummalla on paremmat lobbarit : pienellä ihmisellä vai TEOLLISUUDELLA ja KAUPALLA. Tietysti tuo on totaalisen väärin, kuten moni muukin asia rakennuspuolella ja politiikassa.
Termi "vihersuunnittelupalveluvälitys" on järjettömän hauska vitsi. Suomalainen TV:stä tuttu vihersuunnittelija tekee työtä hyvin pienestä summasta. Saksasta saan tilaamalla linnojen puistoja suunnittelevan ja ylläpitävän puutarhasuunnittelijan työtä niin edullisesti, ettei sitä kannata edes budjetoida. Muutaman kympin suunnitelmista ei kannata profiilia nostaa. Se olisi vähän sama asia kuin jokaisen naulan budjetointi erikseen - ei kannata.- InsinööriAMK
Pieni ihminen ostaa muuttovalmiin mammutin, selvittää tuomarin kanssa ennen sopimuksen kirjoittamista, mitä muuttovalmis tarkoittaa. Sen jälkeen vertaa mammutin muuttovalmista esim honkarakenteen muuttovalmiseen ja ratkaisee asian, parhaaksi katsomallaan tavalla.
Kun tulee tarve reklamaatioon, niin papereista selviää onko siihen oikeus.
- PihanTekiHarviala
Jokainen tietää mikä on muuttovalmis. Kun ko. talopaketin tilaat, niin muista pysyä pois rakennustyömaalta ja anna työrauha työntekijöille. Kun varsinainen muuttopäivä lähestyy, niin tilaa ajoissa muuttoauto, talkooporukka/kaverit/muutossa-avustavat sekä mahdolliset huonekaluliikkeen palvelut, jotta uudet kiikkutuolit saapuvat uuteen kotiin ajoissa. Talkoo-oluet, talkooruoat, ehkä saunomista jne. Naisia verhojen laittoon, sänkyjen petaamiseen, ruokien tekoon ja kattamiseen. Aikatauluta, tee työlista mikä kuuluu kellekin, voin vakuuttaa, että 8-10 tunnin työpäivä riittää. Kolme kertaa olen muuttanut uuteen, ensin kerrostaloon, sitten rivariin ja viimeksi omakotitaloon, kolmeen MuuTTOValmiiSEEN. Kerrostalokotiin teetätin hieman parempaa laatua, joka sopimuksessa erikseen mainittiin ja maksun suoritin erikseen. Jokaista kotia käytiin ihailemassa rakennusvaiheessa silloin tällöin, työjohtajan luvalla ja usein myös hänen opastuksellaan. Se on mahtava tunne kun avaa uuden, valmiin kodin oven ensikertaa.
- AudiA4Musta
Juuri noin.
- Lentäjä72
Jos ei saa itestään niin paljon irti, että hakee avaimet myyntikonttorilta, niin on paras muuttaa kaupungin vuokra-asuntoon. Pihan saa kuntoon, jos ei ole ihan mahdoton paikka noin 5000 eurolla, sis. siirtonurmikot ym.
- Sitäsaamitäeitilaa
Kertokaa, millä tuon talotehtaan saa vastuuseen teoistaan? Luvataan vaikka ja mitä, mutta mitään vastuuta ei mistään, ei aikatauluista, ei laadusta eikä mistään muustakaan.
- MarkunPoika
Tyypillinen kommentti äärioikeistolaiselta, aina on vika muissa:
*laadussa
*säässä
*aikatauluissa
*tekijöissä, joita muut kehuvat - Sitäsaamitäeitilaa
MarkunPoika ei selvästi ymmärtänyt kommenttia. Tuossa nimenomaan haettiin talotehtaalta vastuuta heidän itse sopimistaan asioista. Äärioikeistolaisuus ei liity kommenttiin millään lailla. Asiakas olettaa saavansa sellaisen tuotteen, jonka on tilannut (ja maksanut) ja sopimuksella sopinut siinä aikataulussa, missä on sovittu. Mikäli näin ei tapahdu, talotehdas on asiasta vastuussa.
- Gebbisetä
Veetimammuttia kätyreineen ei saa mitenkään vastuuseen.
- klj52öm
" Avaimet käteen " Mammuttikoti. Silloin kun talo on valmis sinulle tuodaan avaimet. Pihakin tekevät eri korvausta vastaan. Mikä siinä on niin vaikeeta. Luovutuspäivänä sinä ja edustamasi rakennusvalvoja tarkistaa joka paikan pilkuntarkasti, tekee puutteista/huonosta työnjäljestä moiteilmoituksen ja muutaman kuukauden sisällä miehet korjaavat puutteet. Olen käynyt esittelyissä, aina on laatu ollut priimaa.
Ulkopuolen "maalaisin" valkoiseksi ja tuotteen millä käsittely tehdään selvittäisin Tikkurilan maalilinjan asiantuntijoilta. - Zepi66
klj52öm kirjoitti:
" Avaimet käteen " Mammuttikoti. Silloin kun talo on valmis sinulle tuodaan avaimet. Pihakin tekevät eri korvausta vastaan. Mikä siinä on niin vaikeeta. Luovutuspäivänä sinä ja edustamasi rakennusvalvoja tarkistaa joka paikan pilkuntarkasti, tekee puutteista/huonosta työnjäljestä moiteilmoituksen ja muutaman kuukauden sisällä miehet korjaavat puutteet. Olen käynyt esittelyissä, aina on laatu ollut priimaa.
Ulkopuolen "maalaisin" valkoiseksi ja tuotteen millä käsittely tehdään selvittäisin Tikkurilan maalilinjan asiantuntijoilta.Paras koti, paras takuu, mukavimmat myyntimiehet.
- Teostaviis
Vieläkö oot Zepi Mammutin hommissa.
- SeBalusZepi
En, mutta viikottain näen mammuttikodin, piha vielä kesken mutta käsittääkseni se hoidetaan kun sammakot alkaa kurnuttamaan. Myyntimiehiä olen nähnyt asuntomessuilla, mukavia kavereita, ei mitään nuoria pellejä.
- Ehkäjootaiei
Kun itse sovit eri toimijoiden kanssa aikataulut ja tulemiset. Huolehdit tavaroiden vastaanotot, varastoinnin ja sisäänkannon. Valvot työn päivittäin ja reklamoit työpäällikölle, joka ilmoittaa alihankkijoille, joiden tulemiset taas itse järjestelet. Kun menet k-rautaa valitsemaan sisustusta ole valmiina ulosnauramiseen :))) Lopulta on parempi että korjaat itse loput virheet mitä eestipoika ei osaa tai löydä työohjeita juutuubista. Yms. Yms yms. Yms .yms
Avaimethan luovutetaan siinä vaiheessa kun ovet tulee tontille viikkoja tai kuukausia ennenkuin niitä tarvitaan, sieltä paketista voit ne kaivaa muovipussista. - Timpuri70Kiiminki
Nykyajan nuoret eivät osaa muuttoauton numeroa etsiä. Vihje: "Niemi muuttaa kaiken"
Kun puhutaan muuttovalmiista, joka lukee sopimuksessa, niin mitä hel**etiä sinä siellä tontilla teet ja olet rakennusmiesten harmina.- Huonojuttu
Mitä sitä turhaan tosiaan tontilla käy timpureiden harmina, saavat ihan rauhassa tehdä virheitä ja olla noudattamatta hyvää rakennustapaa.
Yllättäen rakennuttaja kuitenkin kaikesta vastaa.
- Hyväjuttu
Menkää ovelle, pimputtakaa ovikelloa ja kysykää tyytyväisyydestä. 98% vastaa: "Elämäni paras hankinta".
- yhfyvartti52e
Antakaa " Niemi muuttaa kaiken" numero. Se riittää.
- TiiviitNurkat
Muuttovalmis. Sinä muutat, mammutinmiehet rakentaa. Jos sopimukseen kuuluu perustukset, sinun ei tarvitse edes tontilla käydä. Laaja paketti maksaa vaivan.
- tulikinsusi
Kaikki Mammutin asiakkaat. Yhdistetään voimamme ja jaetaan kokemuksia. Laittakaa emailia: [email protected]
#eitullutmammuttia- Zepi66
Joka päivä kuljen mammutin ohi. Ihailen ja kadehdin, olen jopa nähnyt unta nukkumisesta MAMMUTIN yläkerran ihanassa makuuhuoneessa.
- Asiakas2017
Kun muuttovalmiin ostaa, niin harvassa ovat asiat mitkä onnistuu. :(
- uqwvarttiplus
Sinulle jää pihan viimeistely, mutta sekin kestää pari vuotta.
Jos miehet tekevät talon, viimeistelen pihan vaikka talkoilla 2kk sisällä.
- ValkeaaUnelmaa
Talo valkoiseksi, pihalta romut/lautakasat, kivet ym muut pois ja 4 x8 kuutiota kuorma kunnon multaa , nurmikonistutus tai kuntta eli luonnonmetsäpiha joka meillä on. Viikossa saa koneita apuna käyttäen ihmeitä aikaa ja 5000-7000€ pihan kuntoon.
- HeikkoValinta
Samaa jargonia tuli tähänkin osoitteeseen mammutin puolelta. Todella kylmä suhtautuminen loppuvaiheessa asiakkaaseen. Jos toinen kerta joskus tulee rakentamisessa eteen niin ei todellakaan ole valintana mammutti. Todella heikkoa asiakaspalvelua ja asiakkaan aliarvioimista. Ei voi suositella kenellekään.
- ValkoinenUnelma
Katselin asuntomessuille rakennettua mammuttia. Tyylikäs yhden tason koti, juuri meidän perheen kodiksi riittävän tilava ja käytännöllinen. Taidan soittaa mammutin pojille, mitä maksaa täydellinen "avaimet käteen"-paketti. Huonekalut kannan itse sisään, muuhun ei ole aikaa eikä voimia, ei edes pihaan. Nyt töihin ja auton rattiin. Moi !
- pooliik
Ajele varovasti, ylikiimingin tie on melko mutkikas.
- Messutalo
Kuulin että ovat voimakkaasti kinastelleet tämänkin vuoden messurakentajan kanssa.
Liekkö rakentaja kusettanut Vesaa.
Vesan pitää sitten puolustaa oikeuksiaan.
Toki aistinvaraisesti arvioituna talossa olin melko monta virhettä ja se oli kesken.- VerotonKatiskavene
Kaikesta huolimatta, kaunis pienen perheen talo.
- asuntomessukävijä
Talon kauneudesta ei voi kiistellä, koska se on "katsojan silmässä" Mielestäni talon viimeistelyn jäki oli kuitenkin melko huono. Julkisivun hirsiseinäkin oli aika heikkotasoinen.
- MammuttiHome
Hei,
Tässä kokemuksia Mammutista. Eikä todellakaan ole ainoa mammuttirakentaja, joka on joutunut yrityksen harrastaman asiattoman kohtelun kohteeksi.
https://www.pohjalainen.fi/tilaajalle/maakunta/vaasan-asuntomessualueelle-rakennettu-talo-on-seissyt-tyhjillaan-lahes-10-vuotta-omistaja-tallaista-helvettia-en-toivo-kenellekkaan-1.2717053
https://www.pohjalainen.fi/tilaajalle/maakunta/talopaketin-toimittaja-vakuuttaa-yrityksen-palauttaneen-messutalon-vesivahingon-jalkeen-omistajilleen-alkuperaisessa-kunnossaan-jos-se-olisi-minun-asuisin-siella-1.2717056
Tässä toisen rakentajan kokemuksia: https://www.instagram.com/hirsitalo_espoossa/
Meitä on monta saman kohtelun kokeneita, toivottavasti ei tule enempää. - Syrcoh
Nyt tämä sontaläjä on myyty.. kaikki hakemaan omia saataviaan kiireesti, koska hilloa ei kuitenkaan riitä kaikille.
- Kuivuuuko
Nopeasti kuluttajasuojamiehen avustuksella, kaivo on tyhjä pian
- rfsfdf54545
Kuluttajaneuvoja ei oikein voi auttaa, koska hän ei saa yhteyttä ko yritykseen. Voit kuvitella, ettei Mammuttia pätkääkään kiinnosta kuluttajaneuvojan yhteydenotot.
- Möcci
Mammutti on muuttanut käsityksen hirsirakentamisesta, en koskaa enää halua mitään hirrestä, yksi mökki riitti. Isommat kohteet varsinkin täyttä kuraa. Se on kyllä totta että mammuttikoti hengittää kun lattianrajasta näkyy pihalle asti, mutta hommahan ratkeaa kun pistetään isompaa lattialistaa. Uuden omistajan intressi lienee parantaa myyntiä ja katetta rakentamalla lisää sotekiinteistöjä.
- Epäilys
Sama fiilinki täällä. Uusi omistaja kiinnostunut sote-kohteista ja työntekijöillä onneton asenne. Ei tule toimimaan.
- jölppö
Jos ette satu vielä tietämään, niin uuden omistajan rahat on jemmassa veroparatiisissa. Tämä on fakta, josta löytyy ihan julkista tietoa. Siinä teille rehellinen ja reilu uusi omistaja!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta384629Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203195Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2712361Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui532237- 1652079
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601661- 171653
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1131632M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151289