Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Hiljaista

on..

Kovin on menny hiljaseks nää sivut. Mistä johtunee? Onko täälä kaikki Sri Lankan kamut lamaantuneet katastrofin jäljiltä? Vai ootteko ken`ties matkustaneet kaikki jo lankalle avustustöihin? Tuskin sentään kaikki..

Ei sinne kannata lähteä ainakaan hetken mielijohteesta. Se on kovaa hommaa. Monen olen kuullut kyllä innoissaan puhuvan lähdöstään. Olen hieman toppuutellut ja sanonut, että hommia on täälläkin aivan riitämiin. Mutta ja ne jotka on olleet jo vastaavissa töissä ennen menkööt ja ne joilla on paikallisiata oloista jo kohtuullisesti kokemusta muuten niin voivat lyhyttä jopia harkita. Muut pysykööt koti konnuilla.

Pää pystyyn ja taistoon avun käy..

12

613

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Missä kamut?

      Minä olen käynyt täällä sivuilla päivittäin ja miettinyt minne kaikki on häipyneet. Käydäänkö lankakeskusteluja jossakin muualla? Jos, niin kertoisitteko mullekin missä. Liikkuuko näillä palstoilla enää sellaisia , jotka haluais järjestää jonku tapaamisen ja jotekin järjestäytyä asian tiimoilta? Itse olen uusi Sri Lankan ystävä, mutta uskollinen sellainen. Haluaisin tehdä enemmänkin asian hyväksi, jakaa ajatuksia- järjestäytymisen kautta voisi vaikuttaa valtiovaltaankin enemmän. Haluaisin tempaista tuon ruohonjuuritason auttamisen hyväksi..
      löytyykö intoa?

    • Lankakeskustelija

      Ei sinne kannata mennä kuin erityisasiantuntijoiden (eli lääkäreiden tms.) avustustöihin, koska helpompiin hommiin löytyy väkeä omasta takaakin (eikä avustamisen idea voi olla se, että ihmiset istuvat työttöminä katselemassa kun heitä avustetaan)...

      • Missä kamut?

        Onko intoa lähteä perustamaan uutta seuraa?? Mulla on. Tuntuu nimittäin, että se olemassa oleva ei halua uusia kamuja vaan ne halua vaan leikkiä keskenään. Minusta nyt on tärkeä toimia yhdessä... Täällä ilmassa on ollut viisaita ajatuksia niin eiköhän me jotain saatais aikaseksi? Mitä sanotte, itse asun pääkaupunkiseudulla joten jonkin alustavan meetingin voisi pitää vaikka Hesassa ja kattoa mitä siitä lähtis.. miten on ? Oonko aivan yksin, luotatteko vaan siihen, että jotain kuuluu sieltä seurasta vai onko se samantekevää. Mulle ei oo. Oon kyllä itekki ollu lamassa ja pihalla, mutta meidän panosta tarvitaan. Onhan Suomessa kautta aikojen ollut Sri Lankan ystäviä, miettikää kuinka paljon heitä nyt on kun tilanne on tämä. Tilanne pitäisi hyödyntää, ei meidän vaan lankalaisten ystäviemme hyväksi. Mulla on jo ideoita mitä voisimme tehdä!!


      • Mukaan
        Missä kamut? kirjoitti:

        Onko intoa lähteä perustamaan uutta seuraa?? Mulla on. Tuntuu nimittäin, että se olemassa oleva ei halua uusia kamuja vaan ne halua vaan leikkiä keskenään. Minusta nyt on tärkeä toimia yhdessä... Täällä ilmassa on ollut viisaita ajatuksia niin eiköhän me jotain saatais aikaseksi? Mitä sanotte, itse asun pääkaupunkiseudulla joten jonkin alustavan meetingin voisi pitää vaikka Hesassa ja kattoa mitä siitä lähtis.. miten on ? Oonko aivan yksin, luotatteko vaan siihen, että jotain kuuluu sieltä seurasta vai onko se samantekevää. Mulle ei oo. Oon kyllä itekki ollu lamassa ja pihalla, mutta meidän panosta tarvitaan. Onhan Suomessa kautta aikojen ollut Sri Lankan ystäviä, miettikää kuinka paljon heitä nyt on kun tilanne on tämä. Tilanne pitäisi hyödyntää, ei meidän vaan lankalaisten ystäviemme hyväksi. Mulla on jo ideoita mitä voisimme tehdä!!

        Olisi ihan hyvä, jos voisi jo valmiin seuran puitteissa toimia (mulla ei rahkeet riitä minkään seuran perustamiseen yms. vaikka toiminta kiinnostaakin). Mutta kai sitä pitää perustaa uusi, jos ei vanha toimi.


      • Hikkaduwa fan
        Missä kamut? kirjoitti:

        Onko intoa lähteä perustamaan uutta seuraa?? Mulla on. Tuntuu nimittäin, että se olemassa oleva ei halua uusia kamuja vaan ne halua vaan leikkiä keskenään. Minusta nyt on tärkeä toimia yhdessä... Täällä ilmassa on ollut viisaita ajatuksia niin eiköhän me jotain saatais aikaseksi? Mitä sanotte, itse asun pääkaupunkiseudulla joten jonkin alustavan meetingin voisi pitää vaikka Hesassa ja kattoa mitä siitä lähtis.. miten on ? Oonko aivan yksin, luotatteko vaan siihen, että jotain kuuluu sieltä seurasta vai onko se samantekevää. Mulle ei oo. Oon kyllä itekki ollu lamassa ja pihalla, mutta meidän panosta tarvitaan. Onhan Suomessa kautta aikojen ollut Sri Lankan ystäviä, miettikää kuinka paljon heitä nyt on kun tilanne on tämä. Tilanne pitäisi hyödyntää, ei meidän vaan lankalaisten ystäviemme hyväksi. Mulla on jo ideoita mitä voisimme tehdä!!

        Kyllä kamuja tuntuu löytyvän (minä itsekin) jos vain löytyisi joku jolla olisi aikaa ja intoa vetää porukkaa.
        Olisi todella kiva kuulla nykyiseltä Sri Lankan ystävyysseuran vetäjältä kommentteja tilanteesta ja tulevaisuuden suunnitelmista.
        Tuntuu turhalta perustaa uutta yhdistystä jos on jo yksi olemassa, mutta jos se ei toimi niin mitä hyötyä siitä on????
        Olen ihmetellyt miksi hän ei ole osallistunut keskusteluun täällä; vai onko???
        Odotellaan nyt vielä hetki jos vaikka ihme tapahtuisi :-))


      • hece
        Missä kamut? kirjoitti:

        Onko intoa lähteä perustamaan uutta seuraa?? Mulla on. Tuntuu nimittäin, että se olemassa oleva ei halua uusia kamuja vaan ne halua vaan leikkiä keskenään. Minusta nyt on tärkeä toimia yhdessä... Täällä ilmassa on ollut viisaita ajatuksia niin eiköhän me jotain saatais aikaseksi? Mitä sanotte, itse asun pääkaupunkiseudulla joten jonkin alustavan meetingin voisi pitää vaikka Hesassa ja kattoa mitä siitä lähtis.. miten on ? Oonko aivan yksin, luotatteko vaan siihen, että jotain kuuluu sieltä seurasta vai onko se samantekevää. Mulle ei oo. Oon kyllä itekki ollu lamassa ja pihalla, mutta meidän panosta tarvitaan. Onhan Suomessa kautta aikojen ollut Sri Lankan ystäviä, miettikää kuinka paljon heitä nyt on kun tilanne on tämä. Tilanne pitäisi hyödyntää, ei meidän vaan lankalaisten ystäviemme hyväksi. Mulla on jo ideoita mitä voisimme tehdä!!

        Kannattaa nyt seurata mitä mainittu seura, tai paremminkin sen johto tekee/kommentoi tässä asiassa.

        Kuten jo tuolla aiemmin juuri kirjailin, olen informoinut seuran puheenjohtajaa täällä käydystä keskustelusta ym. Ja pyytänyt mukaan keskusteluun.

        Katsotaan nyt hetki mitä tapahtuu?

        Kiitos sinulle ja muillekin aktiivisuudesta hyvää asiaa kohtaan.


      • Missä kamut?
        hece kirjoitti:

        Kannattaa nyt seurata mitä mainittu seura, tai paremminkin sen johto tekee/kommentoi tässä asiassa.

        Kuten jo tuolla aiemmin juuri kirjailin, olen informoinut seuran puheenjohtajaa täällä käydystä keskustelusta ym. Ja pyytänyt mukaan keskusteluun.

        Katsotaan nyt hetki mitä tapahtuu?

        Kiitos sinulle ja muillekin aktiivisuudesta hyvää asiaa kohtaan.

        Kiitos! Jo tuntuu paremmalta. Odotellaan, jaksan kyllä odottaa, mutta pelkään, että monta kamua katoaa, kun ei mitään tapahdu!Olen myös sitä mieltä, että olisi parempi kuulla jo olemassa olevaa yhdistystä ja lähteä siitä liikkeelle. Mutta luvatkaa mulle, että jos mitään ei kuulu niin tehdään sitten yhdessä jotain. Sri Lanka on sen ansainnut!!


    • mariya

      Kyllä on hiljaista. Olen ihmetellyt missä on "vakioporukka". Elämä jatkuu ja uusipäivä koittaa. On todellakin parempi että paikanpäälle lähtee asiansa osaavaa väkeä.

    • hece

      Tämä hiljaisuus on tosi outoa? Olen itsekin miettinyt täällä olevaa hiljaisuutta kovasti. Katastrofi sattaa olla vaikuttanut aika tavalla niihinkin ihmisiin, joilla ei suoranaisia menetyksiä? Ihmiset taitavat olla jotenkin lamassa. Nekin joita joita asia ei suoranaisesti koske. Välillisesti se koskee todella monia, eikä siitä puhuta, ei sitä tutkita, selvitetä, jne.

      Itsekin olen joitenkin "pihalla", kuten sanotaan. Haluaisi usallistua, auttaa/tehdä yhtä ja toista, mutta ei oikein tiedä mitä ja miten? Sen olen huomannut, että en halua seurata jokaista uutislähetystä ja useilta kanavilta. Samat uutiset pyörivät filminä silmissä jo yölläkin. On otettava aikalisä, vielä toinenkin.

      Ehkä se on sama täälläkin - hiljaisuudessa. Kaikki ihmiset eivät jaksa? Jokainen meistä jaksaa eri tavalla. On kerättävä uusia voimia, on saatava etäisyyttä, jne..

      Voimia vaan kovasti itse kullekin.

    • Hikkaduwa fan

      Samaa olen minäkin ihmetellyt. Itse olen poikennut sivuoilla päivittäin, mutta todennut, että porukoilla ei enää tunnut olevan mitään sanottavaa. Olisiko nyt tekemisen aika?
      Toivon, että Suomen Sri Lanka ystävyysseura antaisi kuulua itsestään ja toimistaan.Minkälaista toimintaa on meneillä tai tulossa ja miten siihen voisi osallistua.
      Itse olen saanut apua menemään suomessa asuvien sri lankalaisten kautta jotka ovat matkustaneet auttamaan sukulaisiaan.

      • hece

        Samaa toivon minäkin, täällä monien muiden kera. Miten voikaan olla, ihan oudon hiljaista porukkaa,tämä ystävyyseuran porukka? Kyllä esim. nettisivujen teko ei voi olla niin vaikeaa, että viikko kaupalla kestää niiden teko, vai taivaitako siellä syleillään? Kyllä viesti on varmaan mennyt seuran johdollekin koska täällä on jäseniäkin aihesta kirjoitellut. Ettei vaan ole joku yhden miehen tai naisen autoritäärinen porukka? Katsellaan...


    • En ole lähdössä avustustoim...

      Kyllä ystävyysseuratoiminta kiinnostaisi minuakin, mutta eivät ole kovin pitäneet ääntä itsestään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2057
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1763
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1644
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1450
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1384
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      19
      1321
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1298
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1241
    Aihe