Mitä hyötyä on avoimesta yliopistosta? Saako sieltä mitään todistuksia opiskelusta vai käynkö vain kurssin ja siinä se, ei muuta? Saako jonkun todistuksen mikä helpottaisi vakituisen opiskelupaikan saamista vai miten homma toimii?
Mitä hyötyä?
3
248
Vastaukset
- monta.hyötyä
Avoimesta yliopistosta saatava hyöty riippuu sinusta itsestäsi ja siitä, mitä siellä opiskelet.
Avoimesta yliopistosta saa virallisen opintorekisterin otteen, joka kelpaa kaikissa yliopistoissa opintosuoritukseksi, kun on yliopiston tutkinto-opiskelija, jos opinnot muuten sopivat ja kelpaavat osaksi tutkintoa.
Avoimesta yliopistosta on ainakin tähän asti ollut mahdollista päästä yliopiston tutkinto-opiskelijaksi joihinkin tiedekuntiin ns. avoimen väylää. Tällöin opintoja vaaditaan 60-100 opintopistettä, hyvät arvosanat ja määrätyt opintokokonaisuudet. Ei ole helpoin tie.
Hyötyä on kai sekin, että on mielekästä tekemistä. Itse olen opiskellut kulttuurihistorian perusopinnot avoimessa yliopistossa. Opiskelusta sinänsä oli iloa ja karttuneella tiedolla on käyttöä kotona ja maailmalla, arkena ja pyhänä ihan omassa elämässä. Eikä ole haitaksi työssäkään, jos ymmärtää maailmasta vähän enemmän kuin työpäivästä selviytyminen välttämättä vaatii.
Lopuksi vielä sekin, ehkä suurikin hyöty, jos ennestään ei ole kokemusta yliopisto-opiskelusta, niin näkee, onko se oma laji vai eikö sittenkään. - hähtä
Eli avoin yliopisto ei auta saamaan jatko-opintopaikkaa. Biologia olisi kiinnostanut mutta jos se ei auta tippaakaan pääsemään kunnon yliopisto oppilaaksi niin turha kai sitä on sinne mennä.
- teejotaini
Tutustu itse pääsyvaatimuksiin ja tee niiden pohjalta parhaasi.
Avoimen yliopiston opintoja ei näillä näkymin oteta huomioon haettaessa. Sitten kun olet yliopiston opiskelija, ne otetaan kyllä huomioon, joten sinulla olisi opintoja jo valmiina.
Mutta
ehkä biologia ei sinua sittenkään kiinnosta riittävästi, kerran avoimen opinnot eivät kelpaa. Miten kiinnostuksesi biologiaa kohtaan muuten vaikuttaa tekemisiisi? Haaveiluna yliopistosta? Pelkkä haaveilu osoittaa aika heikkoa kiinnostusta.
Mene ihmeessä aikuislukioon parantamaan biologian osaamistasi, käyt kaikki kurssit ja kirjoitat ensi keväänä biologiasta ällän kevyesti. Siitä voi olla apua yliopistoon hakeutumisessa. Mahdollisesti opiskelet siinä rinnalla myös avoimessa yliopistossa biologian perusopinnot.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.3177424Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill662146- 1751827
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161362- 1121277
Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91231Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181691210RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j541146Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411071Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.2901019