Mobylife Oy ent. Optima Service kokemuksia

000333

Ostin iPhone 6s puhelimen Elisa Oyj:n verkkokaupasta 11/2015. Puhelin toimi ehkä kuukauden jonka jälkeen ei enää käynnistynyt.

Vein puhelimen Hyvinkään Elisa Shopit liikkeeseen ja sain sen takaisin parissa viikossa. Puhelin toimi.

Nyt noin kuukausi sitten 10/ 2016 vein puhelimen jälleen Hyvinkään Elisa Shopit liikkeeseen. Puhelimesta oli kotinäppäin rikki. Näppäin oli oikutellut jo pari kuukautta ja hajosi lopulta kokonaan.

Viikko siitä kun olin vienyt puhelimen Elisa Shopittiin sain viestin Mobylife Oy:ltä että työ vastaanotettu. Viikko tästä tuli Mobylifeltä toinen viesti jossa annettiin korjausarvio 685€!!

Puhelimen viaksi kerrottiin "kolmannen osapuolen piirikortti". Puhelin on ollut vain kerran ostamisen jälkeen siellä samassa paikassa huollettavana.

Viestissä pyydettiin valitsemaan joko a) korjataan hinta 685€ b) ei korjata hinta 35€

Siis mitä vittua? Puhelin jossa on takuuta jäljellä ja jota on huollettu vain kyseisessä kusetusfirmassa väittää että olisin asentanut puhelimeen jotain ylimääräistä??

Miksi joku tekisi sellaista laitteelle jossa on takuuta jäljellä??

En tietenkään vastannut moiseen viestiin mitään jossa on tarjolla vain paska ja tosi paska vaihtoehto.

Yritin soittaa myös tälle Mobylifelle. Siellä ei vastattu ja jonotuksestakin he kuulemma veloittavat 1,40€/ min. Se puhelu loppui lyhyeen.

Soitin Elisan asiakaspalveluun josta yllättäen vastattiin nopeasti. Kyselin että mitäköhän pitäisi tehdä? Tyttö sanoi että en tiedä mitään mutta soita sinne mobylifelle.

Sanoin että en ole moisen rahastuspuljun asiakas vaan olen ostanut puhelimen Elisalta. Asioin siis ainoastaan Elisalle enkä heidän alihankkijalleen.

Pyysin Hyvinkään Elisa Shopitin puhelinnumeroa ja tässä tulee naurettavin osuus, sinne ei kuulemma ole numeroa?? Siis mitä vittua? Puhelimia myyvälle liikkeelle ei ole puhelinnumeroa??

Tyttö sanoi että voi kyllä jättää sinne soittopyynnön. Siis täh? Ei ole puhelinta mutta soittopyynnön voi jättää? Käyvät ilmeisesti yläkerrassa Soneralla soittamassa.

Menin käymään liikkeessä jossa sanottiin että ei voi tehä mitään mutta he laittavat mobylifelle sähköpostia.

Noh.. kolme viikkoa siitä kun vein puhelimen huoltoon tuli Elisa Shopitista viesti: puhelimenne on noudettavissa liikkeestä.

Menin onnellisena hakemaan puhelinta vain kuullakseni että sille ei ole tehty mitään. Kehtasivat vielä kysyä että haluanko sen paskana takaisin??

Vaadin saada heti toista puhelinta koska tarvin sitä päivittäin työssä. Siihen ei suostuttu vaan idiootin oloinen myyjä näpytti sähköpostia Mobylifelle.

Elisa siis pesee kätensä päivänselvässä asiassa ja vetoaa vain Mobylifeen. Mobylife ent. nimeltään Optima Service taas väittää minun asentaneen jotain ylimääräistä puhelimeeni.

Kuka helvetti tekee sellaista takuulaitteelle ja miksi?

Naurettavinta tässä on se ettei Elisalle ole puhelinta muuta kuin yleinen asiakaspalvelu jossa ei kuulemma "tiedetä mitään" eikä myöskään suoraa sähköpostiosoitetta.

Tämä kertoo minulle siitä että heillä ei kiinnosta mikäli laitteet eivät toimi eli ns. perävalotakuu asioissa.

15

2490

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
      • ompakummallista

        Et ole yksin , meillä vstaava kokemus käynnissä. On uskomatonta mutta totta että rupeavat syyttämään että olemme avaneet puhelimen ja kiinnittäneet kopio osia "panssarilasin" ja osuuspankin asiakkaana pitäisi saada veloituksetta ??? Täyttyy olla pankkiin yhteydessä mitä se lause tarkoittaa ? kun ensimmäisen kerran kun puhelin tuli korjauksesta niin hommattiin itse ja toisen kerran kun tuli oli laitettu se meidän ostama ja nytten se on kuulemma aiheuttanut vian puhelimeen ......hei haloo!!!!!!!!!!!!


    • Jasseridfijsio

      Ihan samaa paskaa kyseiseltä puljulta tullut mullekkin. Toimitin puhelimen huoltoon jossa viat korjattiinkin, mutta puhelin oli runneltu näyttöä irrottaessa ja se laitettiin minun piikkiin. Kyllä Elisankin pitäisi kuunnella jo tarkalla korvalla palautteita kyseisestä firmasta ja vaihtaa vaikka huolto firmaa. Pikku googletuksella kyseisestä paskafirmasta ei löydy juuri kuin negatiivista palautetta.

      Ja OIKEASTI jonotuskin kyseiseen lafkaan maksaa 1.49€ per minuutti ja jonottaa tosiaan saat. Halvemmaksi tulee soitella pornolinjoille ja siitä vielä ehkä saa jotain palveluakin.

      • MobylifeLaiton

        Sama juttu itellä. Puhelimen koteloa oli huollossa runneltu ja muovin palasia irronnut. Laittoivat minun piikkiin.


    • JJPeltomaa

      Vaihteeksi positiivinen kokemus Mobylifestä. Gigantista lähetetty LG G4 perjantaina huoltoon ja saapui seuraavan viikon keskiviikkona. Arvio oli 10 päivää. Soitin kahdesti LG:n maahantuontiin: eka varmistin, että lähetänkö suoraan heille vai Gigantin kautta ja toiseksi valitin siitä, että puhelin lähetetäänkin Mobylifeen. Vastaus oli että "ei nyt stressata vielä". Vakuutin soittelevani kolmannen kerran jos homma ei toimi... Huollossa vaihdettiin hajonnut 4-sarjan piirikortti 6-sarjan korttiin. Onnistunut takuuhuolto, 1,5v vanha puhelin.

      • SonyXperiaPremium

        Ostin viime esäkuussa Dna:lta Sony Xperia Premiumin (799 e). Akun kestossa oli toivomisen varaa (välillä kuumeni yllättäen). Sitten joskus joulukuun tienoilla näyttöön rupesi koko ajan tulemaan teksti "cannot connect to internet, check your internet connectivity" . Nettiyhteys kuitenkin toimi samalla (vaikkei kylläkään sillä nopeudella kuin Dna lupailee..). Tämä kuitenkin oli tosi häiritsevää kun yrittää tekstata tms. No sitten nyt tammikuussa näyttö rupesi välillä himmenemään ja pimenemään, laite kuumeni välillä yhtäkkiä (vaikken käyttänytkään mitään sovelluksia tms) ja akku rupesi hyytymään. Lopulta en enää saamut ladattua virtaa kuin vaivalla ja sitten laite simahti kokonaan.

        Vein laitteen Dna-liikkeeseen, pyysin myös selvittämään olisiko laitteen laturissa tai sen johdossa vikaa. Kokeilivat liikkeen omalla laturilla, laite ei inahtanutkaan. Eli lähti takuuhuoltoon Mobylifelle, mukaan laitettiin laturi ja johto (jotka pyysin tarkistuttamaan). Pyysin huoltoa tsekkaamaan myös miksi tuo "cannot connect.." -teksti ilmestyy näytölle koko ajan. Jouduin ostamaan tilalle varakännykän (jossa ei tietenkään nettiä yms) koska Dna ei anna tilalle mitään kännykkää huollon ajaksi.

        Laite tuli latureineen päivineen takaisin n. viikon päästä (6.2). Ei mitään selitystä, mikä vikana, olivat Mobylifessa todennäköisesti vain laittaneet tehdasasetukset ja ajaneet softan.
        En saanut edelleenkään ladattua laitetta laturilla, joten vein laturin ja johdon toiseen Dna-liikkeeseen. Ja kuinka ollakaan, selvisi että laturin johdossa oli vika, se oli liitoksesta ilmeisesti poikki (liikkeen omalla laturilla latasi). Eli Mobylifellä eivät olleet vaivautuneet katsomaan laturia ollenkaan! Eivätkä olleet myöskään vaivautuneet tekemään mitään tuolle "Cannot connect.."- tekstille, se tuli näyttöön edelleen. Soitin Mobylifelle, siellä hyvin ylimielinen nuorimies vain totesi, että kännykkääni oli ajettu joku perusohjelmisto ja on nyt kunnossa. Ei mennyt jakeluun, että eipä ole kun esim. tuo teksti edelleen ilmestyy näytölle. Eikä muutenkaan, mikä selvisi aika pian.
        Laitteen akku on taas osoitellut viime aikoina hyytymisen merkkejä, ei meinaa latautua jne. Viime viikonloppuna näyttö rupesi välillä himmenemään, sitten laite sammui useaan otteeseen itsekseen ja se piti aina käynnistää uudelleen. Nyt viime maanantaina laite ei enää suostunut latautumaan ja sitten ykskajs yllättäin simahti taas täysin eikö käynnistynyt mitenkään enää uudelleen.
        No ei auttanut muu kuin viedä laite taas Dna:lle (känny on nyt siis 8 kk vanha ja hajonnut toistamiseen 1,5 kk sisällä). Sanoin Dna:ssa, että en enää suostu näin kallista laitetta huollattamaan toistamiseen, koska kyseessä on aivan sama vika (tai viat ), ja jota eivät Mobylifessä ensimmäisellä kerralla saaneet korjattua. Vaadin uutta puhelinta tilalle. No myyjä vain jotain kirjoitteli ja sanoi laittavansa Sonylle tietoa puhelimesta, ja että katsotaan, lähteekö huoltoon. Laitteesta ei mitään kuulunut kolmeen päivään, tänään sitten tuli Mobylifelta tekstari, että laite on siellä "huollossa" ! Eli todennäköisesti ajavat taas perusohjelmiston siihen ja samat ongelmat jatkuvat. Tosi kiva miettiä, kestääköhän nyt kuukausi kunnes känny taas hajoaa vai hajoaakohan nopsammin..Ja taas joudun operoimaan ainakin viikon karvalakkikännykällä..

        Aion ottaa yhteyttä kuluttajaneuvojaan reklamaatioita varten ekä Dna:n että Mobylifen toiminnasta. Kyseessä on sen verran kallis laite, että en siedä tällaista pelleilyä sen huollon kanssa !


    • asiakkaankusetusta

      Kiertäkää ihmiset todella kaukaa Mobylife Oy.

    • ARSU72

      Pojan n. kuukauden vanha iPhone 6 (maksoi 329€) lähetettiin myyjän toimesta Mobylifelle, koska lataaminen ei onnistunut. Diagnoosi: runko vääntynyt, ei kuulu valmistajan takuuseen. Vaihtoehdot A) korjataan 379€ B) palautus korjaamattomana 35€. Valitsimme jälkimmäisen, aikaa oli mennyt kolmatta viikkoa. Vietiin puhelin Fonumille, jossa vaihdettiin latausliitin (aikaa meni alle tunti) ja puhelin pelittää normaalisti, maksoi 64€. Eli, melkoista asiakkaan kus...sta Mobylifellä. Toivottavasti kuluttajaviranomaiset puuttuisivat ko. aliarvoiseen toimintaan ja yritykset käyttäisivät muita toimijoita.

    • 2018vs

      Siellä on vastaamassa aikamoinen Ruuneberi . Puhuu ihan diipadaapaa ja sain sen käsityksen että eivät hinnoittele oikein korjauksia saaden näin korjauksesta rahat.

    • Hyi_heitä

      Krittiikkinne kertoi sen taas, että minulle/yritykselleni ei koskaan tule enää laskua jonka lähettäjä on Elisa/Saunalahti. On tullut ulosmittauksia aiheettomasti 4 kk laskujen maksamisen jälkeen ja kaikki maksettu eräpäivänä ja oikein.

    • Akkuloppunut

      Itselläni lähti puhelin Elisa liikkeen välityksellä Mobylife oy:lle korjaukseen huonon akun keston vuoksi (puhelin 2kk sitten ostettu)
      Puhelimeni takas saatuani akkua ei puhelimessa ollenkaan ja toiseksi oli tehty päivitys minkä seurauksena tehdasasetukset tulleet.
      Itse en ajatellut ,että kuvani ja kaikki tiedot puhelimesta poistuisi akun vaihdossa,niin en kopionut mitään mihinkään.
      Mieli ei hirveän positiivinen ollut,kun huomasin viimeisimpieni kuvien olevan poissa ja puhelinta ei edes saanut käynnistettyä kun akkua ei ollut.

      • TTU

        Puhelinhuolloissa kone vedetään AINA tehdasresettiin ja ajetaan uusin softa sisään huolimatta siitä, mikä on huoltoon lähettämisen syy.
        Tämä jo ihan siitäkin syystä, että puhelimen toiminta pystytään luotettavammin testaamaan, kun siellä ei ole asiakkaan omia kötöstyksiä tai mitä sattuu haittaohjelmia asennettuna :)

        Itselleni ei tulisi muutenkaan mieleenkään laittaa luuria huoltoon ottamatta ensin varmuuskopioita kaikista tiedoista.
        Entä jos puhelin vaihdetaankin takuuseen täysin uuteen? Sinne ne kuvat häviää silloinkin...

        Pari kertaa käyttänyt Mobylifen palveluita vuoden sisään ja toistaiseksi ei pahaa sanottavaa.
        Katsotaan miten tuoreimman keissin kanssa käy, kun vein luurin sinne tänään...


    • Anonyymi

      Mobylifeen verkkokauppa.comin kautta honor huoltoon kun tilttailee välillä.
      Verkkokaupasta tulee viesti noin viikon kuluttua "huoltotapauksenne on valmis.."
      Menin hakemaan puhelinta jonka takakuori repsottaa auki ja jossa kuulemma asiattomia avaamisen jälkiä...?? Puhelin on verkkokaupasta ostettu ja ei ole availtu eikä käytetty muualla huollossa. KUSETUSTA ja yllättäin MOBYLIFE löytää kosteusvaurion joka puhelimesta ja oikein hienon kuvan kanssa, varmaan suhauttaa jotain happoa että näyttää valkoiselta kuvassa joka evää takuun.. eipä ole muissa puhelimissa koskaan ollut kosteusvauriota vaikka joutunutkin huollossa käymään, toki huollettu muuala kuin MOBYLIFEllä.
      En ikinä koskaan suosittele enkä toimita mitään tuohon firmaan, syytetään asiakasta jostain olemattomista takakuoren avaamisista ja sitten ei edes liimata takakantta kiinni..
      Verkkokauppa.com ja Mobylife boikottiin.
      Pettynyt asiakas.

    • Anonyymi

      EU laki sanoo et jos kahden takuu korjaus kerran jälkeen ei ole korjattu on asiakas oikeutettu saamaan uusi tuote tai korvaava jos hän niin toivoo.

    • Anonyymi

      Kaksi samantyyppistä kokemusta,mutta sonerakaupan puolelta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5500
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      23
      3517
    3. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1642
    4. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      205
      1604
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      76
      1076
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      26
      1058
    7. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      49
      907
    8. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      259
      836
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      71
      809
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      798
    Aihe