Halaatteko ystävien ja tuttujen kanssa?

KukaHalaisiMinua

Onko teillä tapana halata tervehtiessänne ystäviä ja tuttuja?
Kuinka usein?
Koska ja miten?

Luin juuri, että halaaminen tekee hyvää ihmisille ja terveydelle.

Mitä mieltä olette asiasta?

Onko tapananne vaihtaa poskisuukkojakin?

56

943

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kylmätotuus

Halaan ystäviäni aina tavatessamme ja erotessamme.
      Tuttaviani kättelen tai vain nyökkään tervehdykseksi.

Halaaminen on vaistomainen tapa, joka kertoo, että tapaamani henkilö on minulle tärkeä. Varmaankin se tekee hyvää molemmille osapuolille lujittaen suhdettamme.

Poskisuukot eivät ainakaan vielä kuulu savolaiseen kulttuuriin. Taitavat olla enemmänkin " yläluokan" teennäisiä tapoja?

• Halaan vain läheisimmmät, muille riittää kättely.

• 1eero

Arvaan ketä halaat :)

• 1eero kirjoitti:

Ketä:)?

• 1eero
        siilimuori4 kirjoitti:

Ketä:)?

Ketä arvelisit mun tarkoittavan ? :)

• 1eero kirjoitti:

Ketä arvelisit mun tarkoittavan ? :)

Ketäkö arvelisin sun tarkoittavan? No toetenki sitä joka on halilistan kärjessä :D.

• siilimuori4 kirjoitti:

Ketäkö arvelisin sun tarkoittavan? No toetenki sitä joka on halilistan kärjessä :D.

Muita hieman harvemmin.

• Heikunkeikku
        siilimuori4 kirjoitti:

Muita hieman harvemmin.

Tarkottikohan 1eero sun koirulia?
        Koira nyt ainakin on semmonen otus, jota ei kertakaikkiaan voi olla halaamatta.
        Olet laittanut kuvan koirasta. Heh-he-he-hee, Hän on pukeutunut fiinisti :)
        Otahan nyt uusi kuva koirasta ja sihtaa paremmin. Niinku pikkasen häiritsee, että ei sulonaamaa näy.
        Koiranpennut ovat niin suloisia, että ilolla niitä kattelis vaikka kuinka kauan.

• Heikunkeikku kirjoitti:

Tarkottikohan 1eero sun koirulia?
        Koira nyt ainakin on semmonen otus, jota ei kertakaikkiaan voi olla halaamatta.
        Olet laittanut kuvan koirasta. Heh-he-he-hee, Hän on pukeutunut fiinisti :)
        Otahan nyt uusi kuva koirasta ja sihtaa paremmin. Niinku pikkasen häiritsee, että ei sulonaamaa näy.
        Koiranpennut ovat niin suloisia, että ilolla niitä kattelis vaikka kuinka kauan.

Joo sitä se varppina tarkoitti :).
        Kuva on paidasta jonka sisällä on koira. Villapaita siihen saakka kun kasvaa toppahaalariin sopivaksi :).

Juu, kuvataan lähes päivittäin.

• 1eero

Kyllä siili tajusi naama nuoltuna, varmaa nuolevat kilpaa toisiaan he.

• 1eero kirjoitti:

Kyllä siili tajusi naama nuoltuna, varmaa nuolevat kilpaa toisiaan he.

Kyllä minä tyydyn vaan pusuttelemaan , koiruli se sijaan pyrkii nuolemaan. Suuhun asti ei muolut tarvitse ylettyä :D.

• Cornus
        1eero kirjoitti:

Eka kertaa täällä. Onko palsta tarkoitettu kahdenkeskiseen keskusteluun?

• Cornus kirjoitti:

Eka kertaa täällä. Onko palsta tarkoitettu kahdenkeskiseen keskusteluun?

Justjust, ekaapa hyvinkin ;).
        Minäpä kerron sinule "ekakertalaiselle" et täällä saa kohdistaa kirjoituksensa kenelle tahtoo ilman et palstapolliisi sitä estää. Ei muuta kuin "ekaa tai tokaa kertaa" sekaan vaan ilman laskuja :).

• siilimuori4 kirjoitti:

Justjust, ekaapa hyvinkin ;).
        Minäpä kerron sinule "ekakertalaiselle" et täällä saa kohdistaa kirjoituksensa kenelle tahtoo ilman et palstapolliisi sitä estää. Ei muuta kuin "ekaa tai tokaa kertaa" sekaan vaan ilman laskuja :).

Ja lisään vielä ett ä täällä yleensä kirjoitetaan aloittajan tekemästä aiheesta, se kannattaa heti opetella ;).

• nuormieli

Kyllä halataan ystävien kesken sukupuoleen katsomatta aina kun tavataan, ei kuitenkaan niiden kanssa joita päivittäin tapaan, vain silloin jos on vierähtänyt aikaa edellisestä tapaamisesta, minulla on paljon ns. hyvänpäivän tuttuja esim. naapurit, olis se aika koomista jos aina tavattaessa halailtais, joten hyvänpäivän tutut jää kyl ilman halauksia, poskipusut hyvien ystävien kesken vaihdetaan jos on jotain erityistä syytä.

• Halataan taas ja taas me halataan.
      Ystävä miehensä kanssa tuli eilen kaupassa vastaan, ojensin käsivarteni ja vuorotellen halasin molempia.
      Niin kuin aina ystäviä halaan.

• Tavuviiva

Halataan ystävien kanssa. Tutut käsipäivää. Naapuri käden heilautus tai moikkaus vain. Poskipusut eriti läheiset jo kulttuurin takia.
      Smack, smack .... niin paljon lunta, kaikkialla lunta vain.

• tökeröinen

En halaile, en pidä tavasta!

• talvi.va

Halataan. Poskipusut ovat teennäisiä, ei niitä siis.
      Harvemmin kättelen, juontuu työpaikalta rajoituksena virusten leviämiseen.

• ent.siivoojaparka

Minua aina vähän ällöö, kun täällä on lääkäreillä tapana kätellä potilaansa (sairaaloissakin, kun ovat päivittäisellä rondillaan).
        Joka kerran tulee sellainen olo, että mikähän tauti sillä edellisellä potilaalla on ja onko tohtori desifioinut käsiään edellisen kättelyn jälkeen. Mutta ei se mitään, kunhan itse pesee kätensä sen jälkeen.

Luulisi muuten virusten vaihtavan omistajaa helpommin halatessa kuin kätellessä.

Itse sain kerran romuskan mammografian röntgenhoitajalta, kun hän joutui tissejäni asetellessaan hönkäilemään niin lähellä naamaani ja oli selvästi flunssainen (ja yrittänyt parannella sitä valkosipulilla).

• talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Minua aina vähän ällöö, kun täällä on lääkäreillä tapana kätellä potilaansa (sairaaloissakin, kun ovat päivittäisellä rondillaan).
        Joka kerran tulee sellainen olo, että mikähän tauti sillä edellisellä potilaalla on ja onko tohtori desifioinut käsiään edellisen kättelyn jälkeen. Mutta ei se mitään, kunhan itse pesee kätensä sen jälkeen.

Luulisi muuten virusten vaihtavan omistajaa helpommin halatessa kuin kätellessä.

Itse sain kerran romuskan mammografian röntgenhoitajalta, kun hän joutui tissejäni asetellessaan hönkäilemään niin lähellä naamaani ja oli selvästi flunssainen (ja yrittänyt parannella sitä valkosipulilla).

Mä kyllä käännän halatessani pään melkein ympäri niin kuin pöllö. Ällöttäisi jos posket osuis vastakkain, jonkun taikinaihoisen kanssa. Niin ei tartu basillit eikä virukset.

Täällä Suomessa on laput sairaaloiden seinillä, ainakin julkisella puolella, missä pahoitellaan ettei kätellä virusten leviämisen vuoksi.

Mä itse vaikka hammaslääkärille mennessä sen näköinen ettei lääkäri sitä kättäänsä tyrkkää. Siis en niin vastenmielinen habitukseltani, kai, mutta viileä.
        Veltot pulla-kalakäsipuristukset myös ällöttää.

• talvi.va kirjoitti:

Mä kyllä käännän halatessani pään melkein ympäri niin kuin pöllö. Ällöttäisi jos posket osuis vastakkain, jonkun taikinaihoisen kanssa. Niin ei tartu basillit eikä virukset.

Täällä Suomessa on laput sairaaloiden seinillä, ainakin julkisella puolella, missä pahoitellaan ettei kätellä virusten leviämisen vuoksi.

Mä itse vaikka hammaslääkärille mennessä sen näköinen ettei lääkäri sitä kättäänsä tyrkkää. Siis en niin vastenmielinen habitukseltani, kai, mutta viileä.
        Veltot pulla-kalakäsipuristukset myös ällöttää.

Yleensä ei enää kätellä hammas- eikä lääkärinvastaanotolla.

Jos hyvä ystävä halaa, ei tule mieleenikään väistellä.
        Ei minulla vastenmielisiä taikinaihoisia ystäviä olekaan. Kaikki vaan niin ihania.
        Enkä pelkkiä tuttuja tai tuntemattomia halaakaan.

• ent.siivoojaparka

Meillä on laput SÖS:n akuutin odotushuoneen seinällä, että sopimaton kielenkäyttö ja kiroilu on kiellettyä.
        Ensin minua vähän huvitti, kun luin sen.
        Sitten aloin ymmärtää sen perimmäisen tarkoituksen, kun siellä oli melkein puoli vuorokautta jonottanut ja kuunnellut avuttomien potilaitten avunhuutoja, eikä kukaan näyttänyt välittävän niistä pätkääkään vaikka hoitajan näköistä henkilökuntaa parveili siellä tiskin takana ryhmissä rupatellen omiaan ja naureskellen.

• talvi.va
        Ancelina kirjoitti:

Yleensä ei enää kätellä hammas- eikä lääkärinvastaanotolla.

Jos hyvä ystävä halaa, ei tule mieleenikään väistellä.
        Ei minulla vastenmielisiä taikinaihoisia ystäviä olekaan. Kaikki vaan niin ihania.
        Enkä pelkkiä tuttuja tai tuntemattomia halaakaan.

Ei minunkaan ystävillä ole taikinaihoa. Se taitaakin olla mulla :) Joskus muistan, että joku olisi halannut ja tuntui kuin hyvin noussut, mutta kylmä pullataikina olisi painautunut poskeeni.
        Halaajissakin on erilaisia, jotkut tökkää kätensä kuin heinäseipäät suorina kainaloiden alle. Jotkut koukkaa kunnon rutistukseen.

• talvi.va kirjoitti:

Ei minunkaan ystävillä ole taikinaihoa. Se taitaakin olla mulla :) Joskus muistan, että joku olisi halannut ja tuntui kuin hyvin noussut, mutta kylmä pullataikina olisi painautunut poskeeni.
        Halaajissakin on erilaisia, jotkut tökkää kätensä kuin heinäseipäät suorina kainaloiden alle. Jotkut koukkaa kunnon rutistukseen.

Toivottavasti ystäviäsi ei ällötä, mikäli taikinaihosi poskiaan koskettaa :)

Minulla on jo niin tuttuja halaajia, että tiedän miltä halauksensa tuntuvat ja millä tyylillä he sen suorittavat.
        Ehkä joskus vielä yllätyn, jos joku uusi halaaja löytyy.

• ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

On niitä kaikenlaisia tervehtimistyylejä.

Yhdet erikoisimmat varmaan löytyy yhden likkojen luokkakaverin isältä, joka tulee kaupassa vastaan, nappaa korvista kiinni ja kysyy onko minua kukaan aikoihin puistellut korvista.
        Toinen, että hän ottaa kaulahuivin päistä kiinni ja alkaa vetämään sitä tiukemmalle ja sanoo; no terve!
        Milloin mitäkin.

• talvi.va
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

On niitä kaikenlaisia tervehtimistyylejä.

Yhdet erikoisimmat varmaan löytyy yhden likkojen luokkakaverin isältä, joka tulee kaupassa vastaan, nappaa korvista kiinni ja kysyy onko minua kukaan aikoihin puistellut korvista.
        Toinen, että hän ottaa kaulahuivin päistä kiinni ja alkaa vetämään sitä tiukemmalle ja sanoo; no terve!
        Milloin mitäkin.

Voi kun söpöö :) On sellaista poikamaista viikaria hänessä varmaan.

• Halaan ystäviäni, tuttuja kättelen, joskus tervehdin vain nyökkäämällä, jos eivät ole kovin hyviä tuttuja. Mutta se riippuu tilanteesta ja henkilöstä: poskipusuihin tottuneet ystäväni saavat "ilmapusun" korvan lähistölle, ihokontakti on todellakin aivan minimi. Lapsenlapset saavat oikeita pusuja poskille ja otsalle kun tapaamme.

• olen-vaivautunu-

halaaminen aiheuttaa hieman vaivautuneen olotilan,
      kaikesta huolimatta rakkaita aivan läheisiäni halaan heidän sivistystasosta johtuen,

-
      EN mielellään halaa,
      mutta nyky kulttuuri on tuonu halaus-ilmiön myös sivistyksen myötä läheisteni elämään,
      joten aivan läheisiä kuten omia aikuisia lapsiani harvoin tavatessamme halaamme,
      sekä lapsenlapsia halaan
      koska he ovat sen taidon oppineet yliopistoissa opiskeluaikanaan,
      heille se vaikuttaa olevan luonollinen tapahtuma,
      itse olen vanhanaikainen ihminen
      ei meitä opetettu halamaan sodanjälkeen,
      mutta rakkautta tunsin saavani siitä huolimatta jo lapsena isän ja äidin sekä kaikkien muitten suvun jäsenten taholta, vaikka ei halattu,

• Elo.yhtä.halailua

En itse tee aloitetta halaamiseen, kun on tullut tuota negatiivista palautetta joskus. Eikä tässä eikä muuallakaan ole ketään halittavaksikaan.
      Hoviparturini halaa maksettuani. Tapahtuu noin kerran kahdessa kuukaudessa.
      Yksi muinaisen ulkomaanmatkan tuttu halaa tavatessamme. Tapahtuu noin kerran vuodessa.
      Yksi koulukaverin vaimo halaa tavatessamme. Tapahtuu noin kerran kymmenessä vuodessa.
      Vain homot poskisuutelevat. YÖK!

• Tavuviiva

No, ilmapusujahan ne, kuten Paloma kirjoitti. Eihän sitä nyt imuttelemaan ruveta. Italiassa tämä on ihan yhtä luonnolista kuin meidän käsipäivää...ei siellä voi seistä tönkkönä pakasteseinä....

• Mistähän saippuasarjoista se tämä halailuvillitys on pesitynyt Suomeen.
      Naiset ne tieten sitä levittää, ne kun on herkempiä matkimaan näitä virtauksia,
      Asia lienee tullut selväksi, mitä mieltä olen halailusta, mutta minkäs sille mahtaa, se on tätä päivää.
      Olisi hyvä jotain perinteitä säilyttää.
      Ja minun mielestä suomalaiseen kulttuuriin ei kuulu puolituttujen, ja vähän tutumpienkin kanssa halailu. Miesten kesken halailua ei pitäisi tänne edes yrittää ympätä.
      Terveyshyötyjä ei varmasti ole summittaisista halauksista.

• talvi.va

Muistan mummoni pehmeän poven viiskyt-kuuskytluvulta, kun hän halasi. Ukin piipun tuoksun, kun hänen polvellaan istuessa keinustuolissa. Ei tainnut PeitonPleissii vielä sillon tulla telkkarista. Niin ja se Tampereelta tullut hujuvedeltä tuoksuva täti. Monta päivää nuuhkin kesämekostani sitä hajuveden tuoksua.
        Olisikohan se halaaminen joku "sukuvika". Kulkee verenperintönä :)

• talvi.va kirjoitti:

Muistan mummoni pehmeän poven viiskyt-kuuskytluvulta, kun hän halasi. Ukin piipun tuoksun, kun hänen polvellaan istuessa keinustuolissa. Ei tainnut PeitonPleissii vielä sillon tulla telkkarista. Niin ja se Tampereelta tullut hujuvedeltä tuoksuva täti. Monta päivää nuuhkin kesämekostani sitä hajuveden tuoksua.
        Olisikohan se halaaminen joku "sukuvika". Kulkee verenperintönä :)

Kai ne mummot ja tädit Peppi-Pitkätossunnäköistä lettipäätä halailee.
        Mutta jos Jossain tilaisuudessa tullaan (naispuolinen) autuaannäköisenä sylet levällään halailemaan, niin en minä ainakaan kotoisaksi itseäni tunne.
        Varmaan tuo tuntoaisti on jo niin heikko, ettei pehmeitä povia tunne. Siinä muuta kun konemaisesti kädet ympärille.
        Siellä ei tunnu kun rintsikoiden remmit ja hakaset.
        Minä vielä naplaan ne joskus auki.

• talvi.va
        k-kotton kirjoitti:

Kai ne mummot ja tädit Peppi-Pitkätossunnäköistä lettipäätä halailee.
        Mutta jos Jossain tilaisuudessa tullaan (naispuolinen) autuaannäköisenä sylet levällään halailemaan, niin en minä ainakaan kotoisaksi itseäni tunne.
        Varmaan tuo tuntoaisti on jo niin heikko, ettei pehmeitä povia tunne. Siinä muuta kun konemaisesti kädet ympärille.
        Siellä ei tunnu kun rintsikoiden remmit ja hakaset.
        Minä vielä naplaan ne joskus auki.

Näpeissä sentään tuntoaisti, että pystyy räpläämään rintsikat auki :) Onkohan sekin sukuvika, että itse pyöräytän ne rintsikan hakaset etupuolelle ja avaan ite. Samoin puen ne päälleni, että etupuolelta kiinni ja sitten pyöräytän ympäri.
        Vesijuoksijana uimahallissa olen nähnyt, että mummot näpertää niitä rintsikoitaan kiinni koukkusilla sormillaan sieltä selän takaa.

• TekeeKunPystyy

Sinä et sitten varmaan ole kylliksi notkea saadaksesi rintsikat kiinni selän takana. Minä laitan helposti joka neljällä hakasella varustetut. Niin olen tehnyt koko ikäni. Sopivan kokoisten pyöritteleminen ei varmaan tuntuisi kovinkaan mukavalta. Löysät mummoliivit on tietysti ihan toinen juttu, sellaisista ei ole kokemusta

• sloggiliivit
        talvi.va kirjoitti:

Näpeissä sentään tuntoaisti, että pystyy räpläämään rintsikat auki :) Onkohan sekin sukuvika, että itse pyöräytän ne rintsikan hakaset etupuolelle ja avaan ite. Samoin puen ne päälleni, että etupuolelta kiinni ja sitten pyöräytän ympäri.
        Vesijuoksijana uimahallissa olen nähnyt, että mummot näpertää niitä rintsikoitaan kiinni koukkusilla sormillaan sieltä selän takaa.

Kevyesti kevyestä halaamisesta siirryitte rintsikoiden riisumiseen.

• talvi.va
        TekeeKunPystyy kirjoitti:

Sinä et sitten varmaan ole kylliksi notkea saadaksesi rintsikat kiinni selän takana. Minä laitan helposti joka neljällä hakasella varustetut. Niin olen tehnyt koko ikäni. Sopivan kokoisten pyöritteleminen ei varmaan tuntuisi kovinkaan mukavalta. Löysät mummoliivit on tietysti ihan toinen juttu, sellaisista ei ole kokemusta

Kyllä mä pystyn laittamaan kädet ristiin selän takana. Tuo pyöräytysjuttu on ihan teinistä asti. Kyllähän se vähän kirraa, kun vääntää. No nykyisin mä käytän noita sporttirintsikoita ja toppeja, ne venyy. Rimpuloiksi tyttäreni sanovat sellaisia ei push-uppeja, fileliivejä :)
        Eikä mulla mitkään D-kupit ole koskaan ollut :))

• talvi.va
        sloggiliivit kirjoitti:

Kevyesti kevyestä halaamisesta siirryitte rintsikoiden riisumiseen.

Tuo taitaa olla mies tuo k-kotton, hän halatessaan mainaa räplätä sukulaisnaisen liivit auki. Siitä se lipes :)

Olis kiva, kun olis pysyt ihan 24":na ei tarviis mitään. Nyt nämä rukkasten kannattajat pitää olla, muuten lätisevät kävellessä.

• Tavuviiva

Noo, mutta oaatteko tätä pusero päällä. Hakanen auki selasta, olkaimet hihojen kautta pois ja rintsikat kaula-aukosta ja dadaa, siinä. Tulee taianomainen tunne.....

• enmilläänkeksi
        talvi.va kirjoitti:

Tuo taitaa olla mies tuo k-kotton, hän halatessaan mainaa räplätä sukulaisnaisen liivit auki. Siitä se lipes :)

Olis kiva, kun olis pysyt ihan 24":na ei tarviis mitään. Nyt nämä rukkasten kannattajat pitää olla, muuten lätisevät kävellessä.

Nonnii, netissä taas narrataan!
        @talvi.valla on valtavat meijerit ja pullea pylly kun Kardashianilla. Tunnusta pois!
        @k-kotton on vissivarmasti nainen. Ei kukaan mies ikuna kikuna ole pumpuli. Buaah, hehe :D

• kyllä.onnistuu
        Tavuviiva kirjoitti:

Noo, mutta oaatteko tätä pusero päällä. Hakanen auki selasta, olkaimet hihojen kautta pois ja rintsikat kaula-aukosta ja dadaa, siinä. Tulee taianomainen tunne.....

Helppooi 😉

• talvi.va

Joo, tuo tuli opeteltua kun bikinit piti riisua uimarannalla missä ei ollut pukukoppia. Vaikeempi on pukea ne liivit päälle puseron alle. Nykyisin olis kuromista, että ne "rukkasten poimut" kaikki asettuisivat sinne kuppiin.
        Mutta, nyt mä vien kinttuni vispaamaan vettä, että ne ainakin pysyisivät kuosissa vielä ilman tukiliivejä.

• talvi.va kirjoitti:

Joo, tuo tuli opeteltua kun bikinit piti riisua uimarannalla missä ei ollut pukukoppia. Vaikeempi on pukea ne liivit päälle puseron alle. Nykyisin olis kuromista, että ne "rukkasten poimut" kaikki asettuisivat sinne kuppiin.
        Mutta, nyt mä vien kinttuni vispaamaan vettä, että ne ainakin pysyisivät kuosissa vielä ilman tukiliivejä.

Joo, ja minä lähden polttamaan dieseliä, tankkasin tuossa 200 litraa.
        Kyllä se dieselinjyrinä nämä kohteliaisuushalaukset voittaa.

• talvi.va
        enmilläänkeksi kirjoitti:

Nonnii, netissä taas narrataan!
        @talvi.valla on valtavat meijerit ja pullea pylly kun Kardashianilla. Tunnusta pois!
        @k-kotton on vissivarmasti nainen. Ei kukaan mies ikuna kikuna ole pumpuli. Buaah, hehe :D

Eikä!!! Tissit on ku rieskat tai kärpäslätkät. Kimi K:n pyllyä en ole kattonut enkä kato.
        Itelläs on varmaan semmonen mikä se kyykkypylly onkaan, en muista.
        Jos k-kotton on nainen niin hän on naisiin suuntautuva, kun kerran halajaa roplaamaan ;)
        Mä kyllä haluan uskoa, että hän on mies isolla ämmällä :=)

• talvi.va
        k-kotton kirjoitti:

Joo, ja minä lähden polttamaan dieseliä, tankkasin tuossa 200 litraa.
        Kyllä se dieselinjyrinä nämä kohteliaisuushalaukset voittaa.

No on sulla valtava tankki, jos 200 litraa vetää.

Tunnin mä sotkin sitä vettä. Tein vähän tyhmästi, kun join sellaisen ison pirtelön vähän ennen lähtöäni. Juoksuvyö vähän painoi sitten palleaa ja piti pidätellä ettei vesi ala kuplimaan.
        Aina sitä oppii itsestäänkin jotain uutta.

• Halailen, se toki riippuu paljon ihmisestä, tilanteesta ja milloin nähty viimeksi jne
      Jokaisen reviiriä aina kunnioitan, ventovieraita tuskin halailen, kyllä sen huomaa haluaako ihminen halailla ja joskus on tilanteesta riippuen hauska hyvän jutustelun päätteeksi kysyä, 'halataanko', ei ole kukaan vielä moisesta kieltäytynyt. Sukulaisten kanssa ihana tapa, kun perheessä on ulkomaalaisia niin halaaminen on selvästi lisääntynyt ja nuorille se on luonnollisempaa.
      Halaaminen voi olla myös hoitavaa läheisyyttä, silloin voisi leikillisesti ajatella, että halaaminen toimii melkein "pillerinä", niitä jakelen tosi mielelläni.
      Jos asiakkailtani esimerkiksi saan jotain, tottakait silloin halaan, yhdeltä saan aina suklaata ja yhdeltä kukkia, totta kait halaan, joka kerta.
      Lämpimintä ja ihaninta on, kun siihen halaukseen saa jäädä...

• Isäni äiti halasi pitkään ja hartaasti aina, kun tavattiin. - En muista, että kukaan muu olisi lapsuusvuosinani halaillut.

Muistan, että minusta tuntui tosi hämmentävältä, mutta samalla suloiselta, kun oppikoulussa ollessani tapasin "vanhan" kansakoulukaverin, joka halasi tiukasti ja hartaasti, kun tapasimme kaupungilla pitkästä aikaa joskus teini-ikäisinä. Muistan vähän ihmetelleeni, kun emme me minun mielestäni olleet mitään niin erityisen hyviä kavereita olleet yhteisinä kouluvuosina ko. tytön kanssa 6-10-vuotiaina. Halaus jäi ikuisesti mieleen. - Lämmin kiitos Tuulalle.

Poskisuukkoja jouduin harjoittelemaan jo 1980-luvulla eri puolilla Eurooppaa liikkuessani. Muistan suuren hämmennykseni varmaan loppuikäni, kun jouduin vuonna 1982 täysin yllättäen Wienin yliopiston suuressa juhlasalissa lavalle ja vaihdoimme professorin kanssa poskisuukkoja silmälasit kolisten.

Nykyisin halaillaan ja poski- (tai ilma)suukotellaan useimpien ystävien ja tuttujen kanssa, jos edellisestä tapaamisesta on ehtinyt kulua aikaa. Samoin teemme onnitellessa ja pitemmäksi aikaa erottaessa. Ajatuksissani välillä ihmettelen, kun likimain vieraatkin ihmiset ryhtyvät halailemaan myös Suomessa. Ei se yleensä kuitenkaan minua häiritse.

Jonkun ihmisen lämmin kädenpuristus voi tuntua hyvältä ja läheisemmältäkin, kuin jotkut rutinoidut halaukset.

Joskus läheisen ja rakkaan ihmisen lämmin halaus vaikuttaa monella tapaa positiivisesti, jos on järkyttynyt ja oma positiivinen energia on kadonnut kokonaan. Yksi sellainen kokemus on jäänyt vuosien takaa mieleeni.

Hymyillään ja halataan lämpimästi, kun tavataan - tai tarjotaan lämmin kädenpuristus.

• Poskisuudelmasta tai suudelmista on 'kauhukokemus'. Poikani oli aikoinaan harjoittelemassa Portugalissa eräässä oppilaitoksessa ja vietin siellä joulunaikaa hänen luonaan. Äiti vietiin sitten myös tutustumaan kouluun, oli muuten taideoppilaitos, opettajainhuoneeseen ja opettajiin.
        Ensimmäisenä tapasin erään pitkäpartaisen tumman miehen, joka otti suorastaan syliin, hän suuteli molemmille poskille ja kaiken lisäksi hänen nimensä oli Jeesus, olin ihan kauhuissani. Onneksi muut opettajat suudeltiin pienemmin kauhuin. Rehtori oli ainoa, joka vain kätteli. Jälkeen päin ajattelin, että olinpa huonosti tutustunut maan kulttuuriin ennen reissuani.

• reppuriika

En ole kovin herkkä halailemaan. No slaavilaisessa kulttuurissa se on vieläkin yleisempää vaikka vähenemään päin.
      Jos joku on surun murtama ja on sattunut ikävää, niin saatan lohduttaa halaamaalla. Yleensä kysymyksessä on pitkäaikainen ero tai ei ole nähty aikoihin, ja sitten on paikka halata ja rutistaa.
      Kaikki eivät pidä halaamisesta. On myös sairaaloisen mustasukkaisia ihmisiä, ja pitää olla hienotunteinen jos ei tunne henkilöä. Saattaa mielestä hyväkin ihmistuntemus ja sosiaalinen vaisto pettää.
      Viime sunnuntaina halasin pariskuntaa, joka muutti pois paikkakun naltamme. Tulevat joskus käymään, mutta ei se kovin usein tapahdu kun ikää on ja välimatkaakin sen verran.

• SuomalainenPelästyy

Eikös itänaapurimme miehet halaa ja suutele miehiäkin jopa suoraan suulle.

• ent.siivoojaparka

En silleen suunnitellusti ole halaillut kai koskaan ketään pelkän tavan vuoksi. Se tulee kun tulee, että haluaa halata siinä ja just.

Lähisukulaisiaan tai oikein hyviä entisiäkin tuttujaan joita tapaa harvoin ja pitkän ajan päästä. Heitä halaa vaistomaisesti tavatessaan ja taas erotessaan, saattaa jonkun ilon tai lähtiäiskaihon kyyneleenkin tipahuttaa, mutta ei siinä sit enää jos niitä joka päivä näkee.
      Joskus saatan halata kiitoksena jostakin, kun olen oikein kiitosta täynnä, mieluisasta lahjasta tai jostain korvaamattoman hyvästä teosta.

En koskaan halaa siksi, että jossain lukee sen tekevän "hyvää ihmisille ja terveydelle". Ei tulisi mieleenkään, koska vaikutan pysyvän terveenä muutenkin.

• Cornus

Eipä ole ollut tapana halata. Vaikka hyvää se tekis! Muista kuitenkin, että vaikka ollaan eu:ssa, ei meidän tarvitse käyttäytyä kuten etelä eurooppalaiset.

• Tavuviiva

Mutta saa käyttäytyä kuten paikalliset,saa halata, saa antaa ilmapusuja.

• SuomalaisetOsaaJa

1800-luvun puolella syntynyt savolaismummuni halasi ainakin sukulaisia aina tavatessaan.

• vain-ikiomaa-voi-halata

Ai jaa, empä ole huomannu että hyvää tekee vieraita halata,
        meikä tuntuntee lähinnä ahdistusta ,
        olen aina vaivautunu kun joutuu halaamaan harvoin näkemiä sukulaisia, en mielellään halaa muita kuin ainoastaa omaa aviomisestä
        hänen kainaloon voi käpertyä ilman minkäänlaista vaivautunutta olotilaa,
        kylläki jo menneessa muodossa
        koska hän kuoli aivan liian varhain,
        jätti minut tänne ikuiseen ikävään,
        vaikka ikävä kyllä jo alkaa haitua muistoiksi
        voin jo hyväksyä hänen poislähtönsä,
        vain ikiomaa puolisoa voi halata jos semmonen vielä olisi, tai jos luoja semmosen vielä mulle antaisi,
        jonka luulen kyllä utopiseksi ajatukseksi jo,

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ukraina, unohtui korona - Grönlanti, unohtu Ukraina

Vinot silmät, unohtui Suomen valtiontalouden turmeleminen.
      Maailman menoa
      6
      2439
    2. Kumpi on sekaisempi - Koskenniemi vai Trump?

Koskenniemi haukkui Trumppia A-studiossa, niin että räkä lensi suusta. Sen sijaan Trump puheessaan sanoi, että Grönlant
      Maailman menoa
      65
      2248
    3. Miten kauan sulla menisi

Jos tulisit mun luo tänne nyt kahvinkeittoon?
      Ikävä
      198
      1270
    4. Miksi me oikein

Rakastuttiin?
      Ikävä
      71
      1078
    5. Kaivattusi silmin

Minkälaisen kuvan olet omasta mielestäsi antanut itsestäsi kaivatullesi?
      Ikävä
      103
      1042
    6. Martina ja Matias

Mahtaako Martina yrittää saada Matiasta uudeksi sulhaseksi, niin saisi ne prinsessa häät, mitkä jäi pitämättä, kun Aussi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      211
      889
    7. "Pähkähullu ruhtinas" sanoi a-studiossa maailmanpolitiikan professori...

...Martti Koskenniemi Trumpista ja hänen toimintatavoistaan, vertasi 1600-luvulla eläneeseen Aurinkokuninkaaseen Ludwig
      Maailman menoa
      196
      875
    8. Toivottavasti myös pysyy häkissä

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011754428.html 😡😡😡 tommosia saastoja sitä näyttää Suomussalmen suunnalta sikiävän �
      Suomussalmi
      10
      817
    9. Millaisia tunteita

Sinulla on minua kohtaan?
      Ikävä
      47
      769
    10. Ylipainoiset naiset ovat kokeneet kiusallisen ilmiön deittaillessa

Moni pluskoon nainen kertoo kohtaavansa deittailussa yllättävän ja kiusallisen ilmiön: alussa on luvassa romanssi, mutta
      Suhteen aloittaminen
      47
      730
    Aihe