Koneesta puuttuva ruuvi?!

Nime

Lensin taannoin b737 kyydillä ja huomasin että siiven poikittais vahvikkeen takakotelosta puuttui yksi ruuvi. Olihan siinä vielä muita jäljellä, mutta olisiko siitä voinut aiheutua riskiä lennolla? Ilmoitin asiasta ko. yhtiölle ja siellä sitä alkuun kovasti ihmeteltiin ja kauhisteltiin. Lupasivat ottaa yhteyttä huoltoon ja sen jälkeen minulle. Kun ei asiasta pariin viikkoon mitään kuulunut, soitin varmistaakseni että oliko tieto mennyt huollolle, niin siinävaiheessa vasta pyysivät kuvia siitä ja tieto ilmeisesti lähti eteenpäin. Onkohan tuo kuin normaalia ja oliko vika niin vähäpätöinen?

24

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • B757PIC

      Otitko kuvan myös päästäsi, josta ilmeisestikin puuttuu useampi ruuvi? Omaisesikin kauhistelevat puuttuvia ruuvejasi.
      Ammu ittes, vitun lennokkihörhö.

    • Onkohan sulla kaikki inkkarit kanootissa? Luulen kirjoittamasi perusteella että sulla se vasta ruuvit kateissa onkin. Kiitoksia kuitenkin kommentistasi. Hauskaa että joku edes näitä lukee, sikäli kun edellisen postauksen kirjoittaja on edes lukemaansa ymmärtänyt.

      • B757PIC

        Otatko kakkoseen, pelle? Kuivana.


    • cgm

      Yleensä kantavat rakenteet on niitattu. Koneesta voi puuttua ruuvi ihan tarkoituksellisesti, jos esim. sopivaa varaosaa ei ole ollut saatavissa ja on todettu, että vika voidaan korjata turvallisesti myös myöhemmin.

    • B757PIC

      Sit ne pellit on liimattu Postikilla eikä oo niittei missää. Tai ruuvvei.

    • crackki

      Jos ihmiset tietäisivät mitä kaikkea lentokoneista puuttuu, tai millaisia vaurioita ja vikoja päällä lennetään, olisi matkustuskokemus paljon huikeampi :D

    • Eiseniinruuvinpäälle

      Ameriikassa vaaditaan perämiehiltäkin 1500 h niin Suomessa heitä aletaan kouluttamaan suoraan liikennekoneen perämiehiksi ja saavat lupakirjan jolla ei saa lentää edes mopo cessnaa yksin. Parinsataa tuntia tietokonesimulaattorilla ja ei muuta kun lomalennoille. Huh huh.

      • mitätäh

        Mitä tekemistä mopo cessnalla ja matkustajalentokoneella on keskenään? Eihän bussikortin saadakseen tarvitse ajaa traktorikorttia?


      • Sekin on kyllä totta että kaikkia vikoja ei edes tiedetä eikä keulalla oleva porukka näe lentoonlähtö tarkastuksessa kuin alapuolen siivestä. Aikoinaan oli jostain air francen(muistaakseni)koneesta sama kotelo irronnut eikä se lentoa ollut vaarantanut, vaan olivat kohteeseen lentäneet. Oli vaan outoa kun alkuun asiaa kauhisteltiin ja sitten kuitataan ns. Villasella.


    • huolestunutkansalainenn

      Toivottavasti ei ole kenenkään päähän pudonnut tuo irronnut pentelen pultti,se tulee aika kovaa kun se ottaa vauhtia parista kilometristä,aika kilaus myös jos auton katolle tipahtaa , voi jopa maaliin tulla rokama.

      • Panssarikessu

        Se pultti tulee 1470m/s, niinku rynkyn kuti, ja henki pois jos kaaliin kilahtaa. Vittu nii.


      • Panssariin_kolahtanutko

    • äwpäwpäwpwäw

      Kerran lensin vastaavalla koneella. Huomasin ilmassa, että siivestä moottorin päältä n. neliömetrin kokoinen peltipala oli irti ja lepatti muutaman sentin korkeudella ilmavirrassa etureunan varassa. Sitten laskeutumisessa katsoin palaa niin se laskeutui nätisti paikoilleen ja niitit tulivat reistä näkyviin. Ilmoitin siitä poistuessani lentoemännälle huonolla englannilla. Kiitti tiedosta, mutta ymmärsikö mitä tarkoitin. Eipä sen firman kone ainakaan ole pudonnut, niin lienee vaaraton juttu tai korjattu.

    • Liiton_Mies

      Ei se ruuvi tai pultti kovin montaa kymmentä metriä sekunnissa putoa, ilmanvastus pitää siitä huolen. Ihmisen kokoisen mötikän rajanopeus vapaassa pudotuksessa on n. 190 km/h joka on 53 m/s, tämä riippuu kovasti asennosta mutta antaa kuvan suuruusluokasta. Tuo 1470 m/s on ihan huuhaapuheita.

      • Panssarikessu

        Ny on Liiton Mies ihan persiissä. Just oli telsus kun se joku hyppäs sielt sadast kilometrist ja putos yli äänennopeudel. Kai se yks pulttiki sit tulee rynkynpatin vauhdil.


    • Liiton_Miess

      Ai se on kahden aikaan yöllä kun kaljat loppuu panssarikessulla. Mieti sitten selvinpäin mikä on ilman tiheys siellä 30 kilometrissä. Ja mikä se on kilometrissä. Siinä on ero.

    • Panssarikessu

      Ei bisse loppunu ku avasin uuden koffin yöllä ja koiraki heräs siihen.
      Mitä välii sil ilman paksuudel muka on. Pilvetki roikkuu siel, ni kai se kai se on aika paksuu. Eikä se liity mitenkää koko juttuun. mut kovaa se pultti putoo jos kympitonnist putoo, ainaki 1300 metrii sekuntis. Kylä jämpti onnäin.

    • panssarikessu

      Mää kerran tulin kännis Kanaarialta kotiin, ja Seutulaan tulles siit Airpussist irtos melken toinen moottori. Täris niin saatanasti, ja paukkus. Allah suojeli ku tultii henkis kentälle. Mut pulttei siit irtos ja meni läpi autojen katoist rynkynpatin voimal. Tää tarina on tosi. Omin korvin näin.

    • Viikatemiäs

      Mulla on täällä autotallissa pussillinen ruuveja. Mistä lentokoneesta ne puuttuu? Laitan kuvan päästäni ja ruuveista.

    • sepysyilmassa

      Lennolla Kanarialle huomasin että istuimen kiinnityksestä puuttui yksi pultti. Koneessa pidettiin nopea turvallisuuskomitean istunto ja päätettiin jatkaa lentoa puuttuvasta pultista huolimatta. Turvallisuuskomiteaan kuului kolme matkustajaa, Aurinkomatkojen opas ja yksi lentoemäntä. Koneen lentäjiltä ei kysytty mielipidettä asiaan liittyen.

    • AirCrashInvestigation

      Yhdestä kuvatussa paikass aolevasta ruuvin puututmisesta en turvallisuuden kannalta tiedä, vaikka joka ikinen ruvi ja niiti täysikuntoisen atoki tulee olla paikallaan.

      Olen katsellut aika ajoin oheista dokkaria, jossa tulee vastaan monen moisia tenkisiäkin syitä lento-onnettomuuksille.

      Sitten on lentäjistä itsestään johtuvia onnettomuuksia, jopa päihteiden tai huumeiden tai lentoa edellisen illan juhlinan ja levon puutteen vuoksi jne.

      * Air Crash Investigation - National Geographic

      - http://www.nationalgeographic.com.au/tv/air-crash-investigation/

      Siten on vielä erikseen eri lentoyhtiöiden työolosuhteet jossa lentäjät voidaan laitaa iavan kohtuuttoman paineen alle. Tuon suhteen mm.Rayan Airi on voimakkaasti kritisoitu, sekä sen turvallisuuspolitiikan varallisuutta koskien koneeseen tankatun kerosiiniinmäärää, jossa tingitään turvamaginaalista, joka mahdollistaa x miinutteja pidemmän lentoajan kuin itse suunniteltu lento.

      Siksi aivan liian usein Rayan Airin koneet pyytävät etuoikeutta laskeutumiseen jonon ohitse, koska koneissaan on kerosiini aivan viimeisillään kun vaaditusta polttoainen eturvamaginaalista on tinigitty säästö-tehokkuus-syistä, eli x kg kevyempi kone polttaa x määrän vähenmi kerosiinia x totaali lentotunnit.

      Olen katsonut myös muutaman ulkolaisen kanavan dokkarin juurikin tuosta Rayan Airin vaarallisestakin politiikasta ja talon sisäisestä lentäjiin ja muuhun miehistöön kohdistuvasta tyranisesta politiikasta.

      "Suomen Lentäjäliitto: Ryanairilla lentäminen ei ole turvallista"

      - http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/suomen-lentajaliitto-ryanairilla-lentaminen-ei-ole-turvallista/1886394

      "Lentäjän hurja tarina: Tällaista on työ halpalentoyhtiössä"

      - http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lentajan-hurja-tarina-tallaista-on-tyo-halpalentoyhtiossa/1890214

      "Ruotsin tv: Ryanairin lentäjät varoittavat työoloistaan" - 5.2.2012

      "Ruotsissa levisi sunnuntaina uutinen, jonka mukaan lentoyhtiö Ryanairin lentäjät varoittavat työolojensa saattavan vaarantaa lentoturvallisuutta."

      - http://www.iltalehti.fi/matkajutut/2012020515168219_ma.shtml

      "Raju purkaus Ryanairin lentäjiltä: Suuronnettomuus on hyvin lähellä"

      - http://www.mtv.fi/uutiset/ulkomaat/artikkeli/raju-purkaus-ryanairin-lentajilta-suuronnettomuus-on-hyvin-lahella/2183460

      Alla olevasta onnettomuudesta on paljasunut tyrmistyttäviä laiminlyöntejä itse lenno suhteen ja lentäjien lento-oikeuksien suheen. Kieltäytyivät välilaskusta tankkausta varten vaikka tiesivät kerosiinin riskeeravan lopuua, kuten kävi. Eikö noilla ääliö-lentäjillä ollut edes itsesuojeluvaistoa?

      "Colombia plane crash: 71 dead and six survivors on flight carrying Chapecoense football team"

      - http://www.telegraph.co.uk/news/2016/11/29/colombia-plane-carrying-brazil-football-team-crashes-latest/

    • PurtsikkaPelleKymi

      Montaks pulttii puuttu sieltä ku tuli ales?

    • nimimerkki.toinen

      Jos koneesta havaitaan puuttuvan pultti niin silloin on lentäminen lopetettava välittömästi ja pysähdyttävä odottamaan korjaushenkilön saapumista.

      • duffielt

        Käviköhän MH370:lle juuri näin. Löytyi puuttuva pultti ja lentäminen lopetettiin välittömästi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2713
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2300
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2060
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      15
      1797
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      44
      1711
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      36
      1686
    7. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1676
    8. Persuilla ja Saksi-Riikalla meni sitten pornon levittämiseksi koko touhu.

      Onko kenellekään yllätys?
      Perussuomalaiset
      92
      1612
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      129
      1467
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1284
    Aihe