Aurinkopaneeli kw/h ?

käyttäjätunnustaja

Olen lukenut netistä paljon aurinkokennoista mutta yhtä asaa niissä ei yleensä kerrota, tai en ole vain ymmärtänyt, kuinka paljon kilowatteja aurinkopaneelit keskimäärin tuottaa tunnissa? Yleensä aina jos aurinkopaneeliin meinaa ostaa niin kaupoissa yleensä lukee että moni wattisia ne on, esim 40w. Minulla on kotona tietokone joka tarvitsee 500wattia sähköä tunnissa, riittääkö siis 40w aurinkopaneeli ja akku antamaan siihen sähköä?

7

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toimimaton

      Ei riitä mikään aurinkokenno antamaan tietokoneen tarvitsemaa virtamäärää. Onhan asiasta aurinkopalstalla keskustelua ja koekenno käynnissä.

      • VerkkosähköRiittääParemm

        Aurinkokennoja käytetään yleensä lataamaan akkuja ja akuista saa sitten sähköä hetken aikaa suuremmalla teholla. Lisäksi tarvitaan jännitteen muuttajia. Esim. minun läppäri tarvitsee 18V jännitteen. (tehoa 35W)


    • yritä.uudestaan

      Aloittaja sekottaa tehot ja energiat keskenään.

    • aurinkoinen-mies

      Sinun 40 watin kennosi tuottaa tunnissa 40 wattituntia, jos aurinko paistaa liki suoraan tuon tunnin. Tietokoneesi tarvitsee tunnissa 500 wattituntia eli laske siitä. Joudut laittamaan yli kymmenkertaisesti kennoja, että saisit suoralla auringonpaisteella tietokoneesi pyörimään pelkästään aurinkovoimalla, ei siis onnistu tuosta vaan. Minulla on katolla 2160 watin kennosto joka tuottaa vuositasolla n. 1800 kwh sähköä. Minä syötän sen verkkoinvertterillä suoraan verkkoon ja käytön tuotetun sähkön verkon kautta. Ei ole minkään taivaan järkeä asentaa akkuja ja niideen vaatimia laitteita aurinkoenergian jatkokäyttöä varten. Verkkoinvertteri ei tarvitse mitään huoltoa eikä vahtimista, se toimii kuin junan vessa varmasti.

      • Tädilläni on aurinkosähkö mökillä, ei siis ole verkkosähköä. Silloin tarvitaan akkuja.


    • v4qqrdrrrr

      Ei nykykone tarvi 500 wattia, lähempänä on 200 wattia todellista kulutusta.

    • ultrabookki

      Pöytäkone tehokkaalla näytönohjaimella voi näyttöineen viedä hyvinkin tuon 500-1000W. Nykyaikaiset kannettavat, etenkin ultrabookit pärjäävät 20-50W tehoilla. Alkuperäisessä kysymyksessä ei sanota onko verkkosähköä käytettävissä, jos on, ei paneelia kannata hankkia. Jos taas ei, niin 500wattisen koneen käyttämiseen tarvitaan jo melko järeä paneeli ja akku. Riippuu tietysti kauanko konetta pitää päästä käyttämään päivittäin.

      Tulee todennäköisesti halvemmaksi hommata kevyt vähävirtainen kannettava kuin sellainen paneeli-akkusysteemi jolla 500wattista konetta käyttäisi edes pari tuntia päivässä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8584
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2595
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2323
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1976
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1714
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1529
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1477
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1419
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1292
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe