Monesko idioottimainen

Onko mitään mikä koskaan palstalla riittää.
Onko tummunut tiski-pöytä kirkas kolmannen vai vasta kolmannenkymmenennen Pirkka-Niksin jälkeen?
Voiko pöydästä tulla loputon suo, joka ei kahdennensadannenkaan kommentin jälkeen kuole?
Kuten ei henkisesti köyhien kommentit köyhyydestäkään.
-
Musiikki-riimi-aloitusta lukuun-ottamatta yli 50 kommenttia on pahoin-voinnin aihe.
Ainakin pitäisi olla.

H.

135

778

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • IhmettäJaKummaaOn

Miksi sinä luuhaat täällä, ellet näe täällä mitään hyvää tai mielenkiintoista?

Mikä on sinun oma panoksesi tason nostamiseksi?

• "IhmettäJaKummaaOn"

Ainakin se, että teen harvoin aloituksia.
        Yhtä harvoin niihin kukaan kommentoi.
        Siksi teen aloituksia harvoin.
        -
        Mutta aikasti elävästi minua hyväillään kaiken-laisissa toisten aloituksissa.
        Se on rekisteröityneen etu.
        Huomaa heti nuolaisun tai puraisun.
        Rekkaamattomillahan on merkitystä vain hiekan-tuojana palstan lattialle.

H.

• eppu2

Onko elämäntehtäväsi palstalla toisten aloituksien ja kommenttien vähättely?
      Tuntuu, että olet vajonnut negatiivisuuden loputtomaan suohon.
      Tekisi melkein mieleni kysyä ´´mikä hätänä?´´

• "eppu2"

Palstan rasite on sen nimi 60 keskustelua.
        Täälä on keskustellakseen pakko kirjoittaa ja lukea.
        Harmi vain, että senlaiset idiootit kirjoittavat joita ei haluaisi lukea.

H.

• hunksz kirjoitti:

"eppu2"

H.

"Harmi vain, että senlaiset idiootit kirjoittavat joita ei haluaisi lukea."

Niinpä niin.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

H.

Etkö sitten löydä parempaa palstaa, jossa keskustella. En ymmärrä tuota sanaa pakko, tässä yhteydessä.
        Ei täällä ole pakko kirjoittaa ja lukea.
        Minä kyllä aion tuoda ´´hiekkaa palstan lattialle´´kenties jopa kiviä.
        Niin että, kun täällä nyt pakostasi olet, varo, ettet kompastu rekkaamattomien santakasoihin.

• siilimuori4 kirjoitti:

"Harmi vain, että senlaiset idiootit kirjoittavat joita ei haluaisi lukea."

Niinpä niin.

"siilimuori4"

Voi kuinka helposti sinä aina menet halpaan.

H.

• eppu2 kirjoitti:

Etkö sitten löydä parempaa palstaa, jossa keskustella. En ymmärrä tuota sanaa pakko, tässä yhteydessä.
        Ei täällä ole pakko kirjoittaa ja lukea.
        Minä kyllä aion tuoda ´´hiekkaa palstan lattialle´´kenties jopa kiviä.
        Niin että, kun täällä nyt pakostasi olet, varo, ettet kompastu rekkaamattomien santakasoihin.

"eppu2"

Miksi?
        Enhän minä muita käske poistumaan.
        Minä haukun melkein kaikki.
        Jos osallistuu palstaan, on pakko.
        -
        Älä nyt ole kuin siilimuori4, noin helposti höynäytettävä.
        Ymmärrän kyllä, jos sinunkaan pääsi ei riitä.

H.

• hunksz kirjoitti:

"siilimuori4"

Voi kuinka helposti sinä aina menet halpaan.

H.

Juu, minä luotan siihen että ihmiset kirjoittavat sitä mitä tarkoittavat, joten.............

• siilimuori4 kirjoitti:

Juu, minä luotan siihen että ihmiset kirjoittavat sitä mitä tarkoittavat, joten.............

Ja minun pääni riittää heille noita haluan lukea :D.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Miksi?
        Enhän minä muita käske poistumaan.
        Minä haukun melkein kaikki.
        Jos osallistuu palstaan, on pakko.
        -
        Älä nyt ole kuin siilimuori4, noin helposti höynäytettävä.
        Ymmärrän kyllä, jos sinunkaan pääsi ei riitä.

H.

Osta koira!

• eppu2 kirjoitti:

Osta koira!

Ei saa kiusata koiraa.

• eppu2
        siilimuori4 kirjoitti:

Ei saa kiusata koiraa.

Aattelin vaan, että, jos Hunksille käy kovin raskaaksi tuo kaikkien haukkuminen, niin koira voisi auttaa siinä.

• eppu2 kirjoitti:

Aattelin vaan, että, jos Hunksille käy kovin raskaaksi tuo kaikkien haukkuminen, niin koira voisi auttaa siinä.

Päätellään jotta hunkszi on trolli ja jätetään hauhaut oman arvoonsa, siis ohitetaan ne. Kukaan tois-ihminen ei voi noin tökerösti käyttäytyä. Tai sitten ei ymmärrä itä puhuu.

• siilimuori4 kirjoitti:

Päätellään jotta hunkszi on trolli ja jätetään hauhaut oman arvoonsa, siis ohitetaan ne. Kukaan tois-ihminen ei voi noin tökerösti käyttäytyä. Tai sitten ei ymmärrä itä puhuu.

siis tosi-ihminen

• talvi.va

No peekele, anna hali :)
      Älä luulekkaan ja samantien tulee vali vali!
      Nimittäin luin taannoin tätä palstaa ja
      sain eräältä harvoin aloituksia tekevältä
      mielestäni hyvän vinkin kuulokkeisiin.
      Niinhän se, sitäpä juuri, alkuun näytti ja kuulosti
      hyvältä, molemmissa korvissani.
      Sitten tänään NAPS ja NAPS, kahdesta kohtaa
      poikki, katki, vinksin vonksin.

Ja nyt sitten superliimalla yrittäessäni korjata
      toisen käden etusormessani on tuppo superlonia, joka jäi kuulokkeen pehmusteesta.
      Toisen käden peukku ja etusormi liimautuivat yhteen. Pitkän sadattelun ja kuumavesihuuhdonnan jälkeen irtosivat.

Että revi nyt tästä köyhyyttä tai haleja miten vaan.

• "talvi.va"

Noh, en minä silloin uskonut ostamiseenkaan.

H.

• talvi.va
        hunksz kirjoitti:

"talvi.va"

Noh, en minä silloin uskonut ostamiseenkaan.

H.

Muista kuule se hunksz, että täällä joku samperin hiekkasäkki selässään kulkeva rekkautumaton on rehellinen kysellessään.
        Mä turhia täällä kysele, niillä on aina merkitystä. Ettäs tiijät, rekkautunut!!!

• talvi.va kirjoitti:

Muista kuule se hunksz, että täällä joku samperin hiekkasäkki selässään kulkeva rekkautumaton on rehellinen kysellessään.
        Mä turhia täällä kysele, niillä on aina merkitystä. Ettäs tiijät, rekkautunut!!!

"talvi.va"

Kuulokkeeni täyttävät kohta 6v.
        Laatu vaatii aina laadukkaan käyttäjän.

• talvi.va
        hunksz kirjoitti:

"talvi.va"

Kuulokkeeni täyttävät kohta 6v.
        Laatu vaatii aina laadukkaan käyttäjän.

Haista kuule homeet korvasi kuulokkeista.
        Ne pirskatin kuulokkeet eivät kestä Suomen SF ulkoilmaa, talvi-ilmaa.
        Joku laadukas, mukamas, istuu päivät pääksytysten SISÄTILOISSA kuulokkeet korvillaan.
        Joku rekkautumaton käy täyttämässä sen hiekkasäkkinsä ULKOILMASSA.
        Mä luulen, että sun pitäis vähän fiksata tota luuloos itsestäs.
        Että jos laitat profiiliis fiksu, niin se vaatii sitä kanssa. PÖH!

• Materiaalipuolta koskee munkin köyhyys , ei tunnu löytyvän korjauskelposta kaasaria suomenniemeltä.
      Aina kun tohrin raottaa tallin ovea traktori mulkoilee sielt pannuhuoneen ovelta vihamielisest ,se ihan ku ilkuu mulle et ,etpäs saa minua vietyä nietokseen.
      Vielä mä sille pirulaiselle puutteen ja köyhyyren näytän.
      Onneks ameriikan serkku puksuttaa hyvinkin rikkaita hiukkaspäästöjä puhtaan valkeaan lumeen ,ja tökkii reippaasti nietosta.

• "koti-kiusattu"

Yritin kuitenkin helpottaa oloasi riimillä ja musalla.
        Vuokraa asunto kerros-talosta.
        Uskoisin sinun saavan kirkkaan tiski-pöydänkin.
        Saat remontti-miehet samaan hintaan.

H.

• talvi.va

Sun traktorillas on samallaiset silmät, kun mun kuulokkeilla. Ilkkuvat minua tuossa pöydällä repsottaessaan repaleisina, ähäs kutti, etpäs kuuntele huomena, lälläslää :)

• Eilen laitoin lumiaura-traktoriin ketjut, foorti kävi nassutteli puoli tuntia, sitten sammutin sen ja menin kahville, takaisin tultua foorti ei suostunut enään käynnistymään. Ollut meillä yli kaksi vuosikymmentä ja teki tenän, vaikka hyvin kohdeltu, olisin irroittanut startin/solenoidin mutta kun se on suodattimien takana, vaikeassa paikassa...ja vika voi olla käynnistysreleessä (sekin vaikeassa paikassa)...ja laturissakin. 8 astetta pakkasta ja ollaan metsässä, niinpä masennuin enkä tehnyt mitään foortille. Yön yli nukuttua meni aamulla aikaisin foortin luo ja irroitin akun plus-navan liittimen, puhdistin sen ja laitoin takaisin paikoilleen....Foordi käynnistyi taas :)

• KolavanKotka kirjoitti:

Eilen laitoin lumiaura-traktoriin ketjut, foorti kävi nassutteli puoli tuntia, sitten sammutin sen ja menin kahville, takaisin tultua foorti ei suostunut enään käynnistymään. Ollut meillä yli kaksi vuosikymmentä ja teki tenän, vaikka hyvin kohdeltu, olisin irroittanut startin/solenoidin mutta kun se on suodattimien takana, vaikeassa paikassa...ja vika voi olla käynnistysreleessä (sekin vaikeassa paikassa)...ja laturissakin. 8 astetta pakkasta ja ollaan metsässä, niinpä masennuin enkä tehnyt mitään foortille. Yön yli nukuttua meni aamulla aikaisin foortin luo ja irroitin akun plus-navan liittimen, puhdistin sen ja laitoin takaisin paikoilleen....Foordi käynnistyi taas :)

"KolavanKotka"

Kaiken-laista koo-koota sitä maailma päällään kantaakin.
        Onko foordissa piikkiö-renkaatkin?

H.

• otottaen

Rouva on hyvä ja näyttää esimerkkiä kuinka avataan laadukas,älyllinen keskusteluketju.

• Heikunkeikku

Pöytä on kyllä hyvä aihe. Niinku jos alkaa oikeen miettimään.
      Pöytä on hyvä alusta kasata murheet, riidat, vaivaamiset, voivottelut, vehkaamiset ja mitä vaan ja ku täpötäyttyys on täynnänsä, niin kah kaikki veks vaan ja niin voi taas aloittaa puhtaalta pöydältä.
      Kissoilla on iät ajat pyyhitty pöytää ja tuo asia minua jäi kalvamaankin, kun töissä istuskelin korvat höröllä, nimittäin en lähtökiireessäni muistanut kirjoittaa tiskipöytäaloitukseen, että tottahan kissalla voi tiskipöytääkin kiillottaa.
      Tulee peilimäinen kiilto.
      Mä hyppään nyt saareen.
      Ku tuosta pöydästä tuli mieleen.
      Mullahan on saaressa ulkohuusi, josta olen joskus kirjoittanut. Se on se, jossa on tähtitaivas ja sisus muutenkin puuseettömän näköinen, vaikka ulkokuori onkin puuseemäinen luontoon istuva.
      Mutta en mä tosta, VAAN siitä Edellisestä vessasta.
      Kyllä joo, menen asiaan.
      Jonkunasteisen luovuusvimmani vallitessa maalasin sisuksen oi niin siististi JA kirjoitin oveen erilaisia aforismeja ja sen sellasia vitsinpätkiä.
      Porukan oli kiva istua pissulla ja samalla lukea mun tekstejä.
      Ovessa oli pieni reikä. Ihan läpireikä siis. Noin miehen peukalon kokoinen. Viistosti silmien kohdalta alaspäin. Kumarassa istuen näki kuka missäkin käveli.
      Kirjoitin Varauloskäynti ja nuolen osoittamaan tuota reikää. Se joitakin vieraita nauratti, mut mua ei pahemmin. Sitävastoin mua aina nauratti yks lause, joka ei muita naurattanut ollenkaan.
      NYT tulee se PÖYTÄ, joka mieleeni muistui. Vessan ovessa luki: Mies oli niin puiseva tyyppi, että siitä olisi voinut rakentaa pöydän. :)
      Eikö ollutkin kiva juttu:)
      Nyt hyppään saaresta takas tänne kotiin.
      Odotan elokuvan alkamista. "Käärmeen suudelma" . En ole aivan varma olenko sen nähnyt joskus. Kunpa en olisi.
      No niin tää oli nyt tässä. Enempää tekstiä ei heru. Olen nimittäin aika väsynyt työpäivän jälkeen.
      Mutta harkitsen kyllä vähän, että jos tähän aloitukseen kirjoittaisin Kaikille tahi melkein kaikille tämän samaisen kommenttini uudestaan. Olis aloittajallakin kotoonen olo, kun joku toinen toimisi vähä samammoosesti kuin hän itse.:)
      Nyt nousen kuitenkin pöydästä ja päästän muut istumaan.

• talvi.va

Tota nyt mulle tuli hätä käteen. Ethän sä Heikku ny sitten ala hinkkaa sillä sun kissillä sitä tiskipöytää. Mä näen sieluni silmillä miten se kissi rätisee sähköisenä ihan pörröisenä pallona hinkkaamisen jälkeen. Ai kauheeta, nyt meni yöunet. No, muutenkin ne meni. Ei tule kuuloonkaan, ei mitään, ei niin mitään. Kuulokkeet ovat mäsät :(

• Heikunkeikku
        talvi.va kirjoitti:

Tota nyt mulle tuli hätä käteen. Ethän sä Heikku ny sitten ala hinkkaa sillä sun kissillä sitä tiskipöytää. Mä näen sieluni silmillä miten se kissi rätisee sähköisenä ihan pörröisenä pallona hinkkaamisen jälkeen. Ai kauheeta, nyt meni yöunet. No, muutenkin ne meni. Ei tule kuuloonkaan, ei mitään, ei niin mitään. Kuulokkeet ovat mäsät :(

Hätä käteenkö? Hyvänen aika. Etkö ehtinyt vessaan:)
        Itse asiassa tiskipöytäni on kiiltävä, enkä ole aikeissa sitä ruveta putsailemaan.
        Pöydän pyyhkiminen kissalla muistui mieleen, mutta nyt kun luin kirjoituksesi rätisevästä sähköisestä pörhökissasta, niin nyt ymmärränkin, että eihän se nyt passaa laisinkaan käyttää kissiä tuohon tarkoitukseen. Ja hankalan isokin kissa olis käteen, eikä sitä vois vääntää kuivaksi.:)
        Parasta pitäytyä siinä kloriitissa.
        Onko kuulokkeissasi vielä takuuta jäljellä? Se vois helpottaa kuulemattomuuttasi.
        Elokuva, jota meinasin katsoa, niin oonkin sen nähnyt, eikä jaksa-viitsi ruveta uudestaan tihruttamaan.
        Luulen, että paiskaan itteni sänkyyn ja alan lukemaan kirjaa. Kerrankin vähän aikaisemmin.

• eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

Itse asiassa tiskipöytäni on kiiltävä, enkä ole aikeissa sitä ruveta putsailemaan.
        Pöydän pyyhkiminen kissalla muistui mieleen, mutta nyt kun luin kirjoituksesi rätisevästä sähköisestä pörhökissasta, niin nyt ymmärränkin, että eihän se nyt passaa laisinkaan käyttää kissiä tuohon tarkoitukseen. Ja hankalan isokin kissa olis käteen, eikä sitä vois vääntää kuivaksi.:)
        Onko kuulokkeissasi vielä takuuta jäljellä? Se vois helpottaa kuulemattomuuttasi.
        Elokuva, jota meinasin katsoa, niin oonkin sen nähnyt, eikä jaksa-viitsi ruveta uudestaan tihruttamaan.
        Luulen, että paiskaan itteni sänkyyn ja alan lukemaan kirjaa. Kerrankin vähän aikaisemmin.

Se oli semmonen, että ´´konstit on monet, sano akka, kun kissalla pöytää pyyhki.´´ Hyi, sanon minä.
        Kävin rokotuksella kisun kanssa, laittoi 3 vuoden kestävän rokotuksen, hyvä ei aina tarvi hypätä.
        Sitten sain ostaa sieltä matogeelin, ei tarvinnut apteekkiin mennä.
        Kysyin tarviiko pitää rokotuksen jälkeen väliä, ennen kuin matogeelin antaa, sanoi, että jois viikon kaksi.
        Muuten oli kaverini ihan kunnossa.

• Kissa istui laiturilla ja söi kalojen roippeet kävi metsällä ja joi navetassa lehmän maitoa. Kissalla oli tärkeä tehtävä talossa, pitää hiiret loitolla. Miten nämä nykyajan kissat pärjäävät jos eivät saa nukkua emäntänsä sängyssä. Tykkäävätkö ne käydä piikeillä ja syödä antibiotteja?

Ei köyhällä olisi varaa pitää kissaa. Ruoatkin erikoistuotteita, aika hintavia.

Eräs köyhä nuori nainen joutui lainaamaan eutanasiarahat ystävältään.

Ei enää käy kun entivanhaa, että kuolivat vanhuuteen tai rotanmyrkkyyn.

• eppu2
        korpikirjailija kirjoitti:

Kissa istui laiturilla ja söi kalojen roippeet kävi metsällä ja joi navetassa lehmän maitoa. Kissalla oli tärkeä tehtävä talossa, pitää hiiret loitolla. Miten nämä nykyajan kissat pärjäävät jos eivät saa nukkua emäntänsä sängyssä. Tykkäävätkö ne käydä piikeillä ja syödä antibiotteja?

Ei köyhällä olisi varaa pitää kissaa. Ruoatkin erikoistuotteita, aika hintavia.

Eräs köyhä nuori nainen joutui lainaamaan eutanasiarahat ystävältään.

Ei enää käy kun entivanhaa, että kuolivat vanhuuteen tai rotanmyrkkyyn.

Kesämökillä kyllä on hiiret pysyneet loitolla, kissa siellä yökaudet metsästää.
        Raatoja saa korjata pois pitkin pihoja.
        Ei lemmikkiä kannatakaan ottaa hetken mielijohteesta. Se pitää pystyä hoitamaan asiallisesti myös.

• Tavuviiva

Kissa voi olla (Platonin mukaan) inkarnaatiokierroksella. Kuinka monta henkeä sillä olikaan. Joten kohdelkaa kissoja hyvin.
        Ovelia kun ovat. Voivat kadota ja ilmestyä seikkailultaan takaisin.

• talvi.va
        Heikunkeikku kirjoitti:

Onneksi ei konkreettisesti hätä käteen. Sehän olisi tarttunut siihen pikaliimaan. Yöks, sekin vielä!
        Mä en sitten tarkistanut oliko noilla kuullokkeilla takuuta. Mä vaan jotenkin uskoin Fiksuun ja kuitti meni roskiin. "Nyt on mennyt usko ihmisiin, vippaa mulle vitonen."
        Kaiken kukkuraksi, mun uneni oli viime yönä mykkäfilmiä. Että hirvee katastroofi on nyt mua kohdannut. On tämä köyhän elämä tuskaa, pitää itsekin itseään halia, jos kädet taipuu.

• ent.siivoojaparka
        talvi.va kirjoitti:

Onneksi ei konkreettisesti hätä käteen. Sehän olisi tarttunut siihen pikaliimaan. Yöks, sekin vielä!
        Mä en sitten tarkistanut oliko noilla kuullokkeilla takuuta. Mä vaan jotenkin uskoin Fiksuun ja kuitti meni roskiin. "Nyt on mennyt usko ihmisiin, vippaa mulle vitonen."
        Kaiken kukkuraksi, mun uneni oli viime yönä mykkäfilmiä. Että hirvee katastroofi on nyt mua kohdannut. On tämä köyhän elämä tuskaa, pitää itsekin itseään halia, jos kädet taipuu.

Kehnot kuulokkeet eivät ole hyvät korville.
        Niistä voi kuulua pahoja sivuääniä ja sellaista mitä ei välttämättä haluaisi kuulla. Oli sellaiset joskus. Olikohan se pahimmillaan toissakesänä vai ... Tuo aika menee niin nopeaan.

• äläteuvoo

No pistä sää, joka et taivaaseen kaipaa maailmalles jotain neuvoo.

• Soitellen

Kun pyörii samoissa paikoissa liian kauan niin alkaa luulla itseään isännäksi ja muita rengeiksi.

• Tiskipöytiä saa uusia jos entinen ei miellytä enää silmää. Ruokasooda on ollut pelastus moneen, en ole kokeillut tiskipöytään.
      Siivota pitäisi, olen siirtänyt hommaa jo monen päivän ajan, ei vain huvita. Olenkin jo miettinyt siivoojan palkkaamista, se olisi myönnytys laiskuudelle tai vanhuudelle.
      Nämä Atlantin takaiset pressan vaalit vie huomion tänä aamuna.
      Tällaista tulosta epäilinkin, Muistaako kukaan enää kuinka Britaniassa kävi. Jos suomeen tulisi nyt vaalit tulos saattaisi yllättää.

• Tähänkö saa valittaa, kun kaikki ei menekään oman mielen mukaan?

Harmia ja haittaa, kissoja, hiiriä ja kuulokkeita, kaasarikin kadoksissa.

Köyhyydestä ei pelkoa, eilenkin tuli ilmoitus, palautamme liikaa perittyä veroa 53,67 euroa.
      Tiskipöydän putsaan heti kun muistan.

Hitto vie, en keksi mitään valittamista ja lunta on satanut paljon, tänään haen sukset ja sit lumi pöllyää.

Palsta ei vaivaa, sama meno kuin aina ennenkin.
      Tätä nyt liikaa kannata pohtia.
      Harmia riittää, jos ilon hetkiäkin, kun joku vaikka halaa ja näkee putipuhtaan ja kiiltävän tiskipöydän.

Pää pystyyn, itsenäisyyspäiväkin lähestyy ja sen jälkeen tulee joulu.

• Tavuviiva

Huomenta. Piileskeletkö nurkan takana, kun aihe on epämieluisa ja kun ei säestä sinun laulujasi.
      Ja sitten tulet omalla ketjulla ja spädäm alkaa sanainen ruoskasi viuhua. Heitä ruoska ja riimittele mieluummin. Huomasin köhän.

Osa valitsemista biiseistä ihan ok. Mutta jotkut mulle liian vanhoillisia. Mutta kait ideasi on riimin teema. Mulle taas kvaliteetti.

Katsotaan, ilmaantuuko hovi paikalle: lirkun lirkun ja lärpyn lärpyn.
      He jättävät kengät tuulikaappiin.

Ja kait huomasit, etten arvostele sitä, että jos ihmiset vaurastuu, niin eihän se mitään, kunhan toimii rehellisesti.

En voi sille, mitään että poden sosiaalista sydänsurua.

Nyt on lunta, ei kulkeudu hiekkaa...eikä ole sähkökatkoja....

• "Tavuviiva"

Niin.
        Sanattomat hyvin usein töksäyttävät: Tee itse parenpi.
        Kun eivät muuta voi.
        Joten...
        Aloitukseni on avoin, minäkin olen.
        Anna palaa ny.

H.

• valitteeketäruoskii

Eihän tossa musariimiketjussa kaikki riimejä kirjota enämpi roosaa mut siitä ei isoherra moiti.

• valitteeketäruoskii kirjoitti:

Eihän tossa musariimiketjussa kaikki riimejä kirjota enämpi roosaa mut siitä ei isoherra moiti.

"valitteeketäruoskii"

Niin, enpä moiti.
        Taas kerran sanon: Aloituksen idea on kirjoittaa jotain joka sointuu musiikkiin, tai päin-vastoin.
        Miten minä jokaiselta riimejä voin vaatia?
        Minulle riittää se että huomaan heidän edes yrittävän.
        Eikä pashaa jauhavan.
        Enkä salli kopiointia toisilta runoilijoilta.
        Eläviltä tahi kuolleilta.

H.

• Tavuviiva
        hunksz kirjoitti:

"Tavuviiva"

Niin.
        Sanattomat hyvin usein töksäyttävät: Tee itse parenpi.
        Kun eivät muuta voi.
        Joten...
        Aloitukseni on avoin, minäkin olen.
        Anna palaa ny.

H.

En sytytä mitään käskien. Sehän on se ideoiden maailma.
        Ja pavut loppuivat eilen...ei ole edes Kick-herneitä...
        Pistä Danny soimaan ... ei hiekka kirsku korvissa
        Pöytäni on päällystetty kirjoilla...tie uuden oppimiseen, ettei jymähdä...

• Voisin minäkin taas valittaa ja viruttaa kun en keksi mitään muuta kuin idiottia vaan...enkä tiedä mihin sen muuten tunkisin.

Ihan turhaan viime yönä valvoin, persii..leen meni...

• Ei kait auta muu kuin onnitella tuttuja maanmiehiäni siellä mantereella, kohta heillä on uusi presidentti...kansa on puhunut ja jne
        Tultiinhan sitä filmitähdenkin kanssa toimeen niin kait sitä muu maailma tulee myös diilin kanssa toimeen...hope so

• rosaliiin kirjoitti:

Ei kait auta muu kuin onnitella tuttuja maanmiehiäni siellä mantereella, kohta heillä on uusi presidentti...kansa on puhunut ja jne
        Tultiinhan sitä filmitähdenkin kanssa toimeen niin kait sitä muu maailma tulee myös diilin kanssa toimeen...hope so

"Mikään unelma ei ole liian suuri, mikään haaste ei ole mahdoton."

• Noh??!!

Kuusi vielä.
      Sitten katson loppuun-kalutuksi.

H.

• korppis11

Huomenta😊 pressavaalit valvottivat. No, amerikkalainen unelma valtasi Valkoisen Talon. Ihan kuin tämänkin ketjun aloittaja valtaa nyt palstan. Poistetaan miehen pahaolo ja tehdään ketjusta hänen unelmansa. Kaksisataa blogitekstiä sitä kaikkea mitä aloittaja on jo sanonut ja sitä mitä muut eivät vielä ole sanoneet. Antakaa palaa, tehdään yhdessä ketju joka saa aloittajan suun messingille.😝

• talvi.va

Mä riimin, mä räämin
      mä sanoja käärin
      ihan mielin määrin
      tässä itsekseni häärin.

Mun liirum, mun laarum
      mun kuppini kaarum
      niin on nurin
      ketju kadotti kurin.

Nyt pilkkaa silkkaa
      tartun vilkkaa
      sillä tökin
      ketjua rökin.

:)

• talvi.va

• Heikunkeikku

"talvi.va"
        Heh ja Hih, tuota oli kiva lukea. Jotenkin niin hassu, että Että.
        Sä kans kuulut siihen ihmisryhmään, joka saa sanat riimitettyä mennen tullen ja tosta vaan onnistuneesti.
        Mä en tajua, miks Minä en osaa. Aina kun noita muiden kirjotuksia lukee, niin ajattelee, ettei se nyt NIIN vaikeeta pitäis olla.
        Mutta on se.
        Kyllä, huonoutta tunnen. Mutta oon mä sentäs hyvä tekemään kastikkeita:)
        Jotain edes.

• talvi.va
        Heikunkeikku kirjoitti:

"talvi.va"
        Sä kans kuulut siihen ihmisryhmään, joka saa sanat riimitettyä mennen tullen ja tosta vaan onnistuneesti.
        Mä en tajua, miks Minä en osaa. Aina kun noita muiden kirjotuksia lukee, niin ajattelee, ettei se nyt NIIN vaikeeta pitäis olla.
        Mutta on se.
        Jotain edes.

Oot sä kyllä hyvä. Mä näen aina sun nikkisi nähdessäni pianistinaisen klompsuttelevan salin poikki pianonsa ääreen. Se korokepohjakenkä. Siitä on iät ajat, kun maalailit kuvia tuosta :)

• eppu2
        talvi.va kirjoitti:

Oot sä kyllä hyvä. Mä näen aina sun nikkisi nähdessäni pianistinaisen klompsuttelevan salin poikki pianonsa ääreen. Se korokepohjakenkä. Siitä on iät ajat, kun maalailit kuvia tuosta :)

Heh, minäkin näen ihan saman mielikuvan, kun Heikun nimimerkin nään.

• KukaKummasTämmöst
        Heikunkeikku kirjoitti:

"talvi.va"
        Mutta on se.
        Jotain edes.

"talvi.va"
        Heh ja Hih,
        tuota oli kiva lukea.
        Jotenkin niin hassu,
        että Että.

Sä kans kuulut siihen
        ihmisryhmään,
        joka saa sanat riimitettyä
        mennen tullen
        ja tosta vaan
        onnistuneesti.

Mä en tajua, miks
        Minä en osaa.
        Aina kun noita
        muiden kirjotuksia lukee,
        niin ajattelee,
        ettei se nyt NIIN
        vaikeeta pitäis olla.
        Mutta on se.

Kyllä,
        huonoutta tunnen.
        Mutta oon
        mä sentäs hyvä
        tekemään kastikkeita. :)

Jotain edes!

• Heikunkeikku
        KukaKummasTämmöst kirjoitti:

"talvi.va"
        Heh ja Hih,
        tuota oli kiva lukea.
        Jotenkin niin hassu,
        että Että.

Sä kans kuulut siihen
        ihmisryhmään,
        joka saa sanat riimitettyä
        mennen tullen
        ja tosta vaan
        onnistuneesti.

Mä en tajua, miks
        Minä en osaa.
        Aina kun noita
        muiden kirjotuksia lukee,
        niin ajattelee,
        ettei se nyt NIIN
        vaikeeta pitäis olla.
        Mutta on se.

Kyllä,
        huonoutta tunnen.
        Mutta oon
        mä sentäs hyvä
        tekemään kastikkeita. :)

Jotain edes!

Miksi tolleen mun sanani asettelit?

• Heikunkeikku
        talvi.va kirjoitti:

Kuulkaapas hyvät naiset, talvi.va ja eppu2. Vai tuommoisia mielikuvia minusta.
        Kauheaa, kun en muista kirjoittaneeni mistään korokepohjakengästä. Olen melko varma, että erheys on laskeutunut päällenne. Muistinne pelaa väärin. Ma näin luulen.
        Mieluummin tömpsähtelen pianon ääreen, kuin klompsuttelen.
        Kun korokepohjaskengillä tai korkeilla koroilla on huono käyttää pedaalia. Tuntuma lähtee jalasta ties minne.
        Littana-lättänä-kenkuraiset ovat ok. Tahi pienen pikkuruinen korko, niin saa kengän näyttämään mukamas sirommalta.

• eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

Kuulkaapas hyvät naiset, talvi.va ja eppu2. Vai tuommoisia mielikuvia minusta.
        Kauheaa, kun en muista kirjoittaneeni mistään korokepohjakengästä. Olen melko varma, että erheys on laskeutunut päällenne. Muistinne pelaa väärin. Ma näin luulen.
        Mieluummin tömpsähtelen pianon ääreen, kuin klompsuttelen.
        Kun korokepohjaskengillä tai korkeilla koroilla on huono käyttää pedaalia. Tuntuma lähtee jalasta ties minne.
        Littana-lättänä-kenkuraiset ovat ok. Tahi pienen pikkuruinen korko, niin saa kengän näyttämään mukamas sirommalta.

Ei ne korot ollut päänäkemä, vaan se piano. Ne kengät Sinä tietysti heität jaloista ennekuin istut siihen pianon ääreen.
        Lapsena minua kiehtoi aina piano, oi kumpa olisi ollut mahdollisuus, soittamaan olisin opetellut.

• Heikunkeikku
        eppu2 kirjoitti:

Ei ne korot ollut päänäkemä, vaan se piano. Ne kengät Sinä tietysti heität jaloista ennekuin istut siihen pianon ääreen.
        Lapsena minua kiehtoi aina piano, oi kumpa olisi ollut mahdollisuus, soittamaan olisin opetellut.

Joku hämärä muistikuva alkoi nousemaan pimeän sylistä, että olisin kirjoittanut istahtaneeni pianon ääreen. Muistikuva on kuitenkin vielä NIIN hämäryyden sisällä, että niitä klopsuttimia en saa yhdistettyä asiaan. Melkein on pienoinen murheenpoikanen, että miten ihmeessä en muista omaa kirjoitustani.
        Kuule eppulainen vieläkään ei ole liian myöhäistä ruveta plimputtelemaan. Mikä olisikaan ihanampaa, kuin istahtaa koskettimien äärelle ja ruveta sormiaan heiluttelemaan. Ikä EI ole esteenä, moni niin luulee. Eihän sitä nyt sentäs konserttipianistiksi tarvitsisi ruveta harjoittelemaan, kunhän omaksi iloksi opettelisi joitakin pieniä mukavia kappaleita.
        Kyllä pianonsoitto aina käsityöt voittaa. Näin sanoo ihminen, joka ei ole mielistynyt lankojen vääntelyyn puikoin tai virkkuukoukuin :)
        Pianonsoitto muuten kehittää oikean ja vasemman aivopuoliskon yhteispeliä. Pianonsoitossa tarttee molempia puoliskoja käyttää yhtäaikaa, kun molemmat kätöset tryykää koskettimille.

• eppu2
        Heikunkeikku kirjoitti:

Joku hämärä muistikuva alkoi nousemaan pimeän sylistä, että olisin kirjoittanut istahtaneeni pianon ääreen. Muistikuva on kuitenkin vielä NIIN hämäryyden sisällä, että niitä klopsuttimia en saa yhdistettyä asiaan. Melkein on pienoinen murheenpoikanen, että miten ihmeessä en muista omaa kirjoitustani.
        Kuule eppulainen vieläkään ei ole liian myöhäistä ruveta plimputtelemaan. Mikä olisikaan ihanampaa, kuin istahtaa koskettimien äärelle ja ruveta sormiaan heiluttelemaan. Ikä EI ole esteenä, moni niin luulee. Eihän sitä nyt sentäs konserttipianistiksi tarvitsisi ruveta harjoittelemaan, kunhän omaksi iloksi opettelisi joitakin pieniä mukavia kappaleita.
        Kyllä pianonsoitto aina käsityöt voittaa. Näin sanoo ihminen, joka ei ole mielistynyt lankojen vääntelyyn puikoin tai virkkuukoukuin :)
        Pianonsoitto muuten kehittää oikean ja vasemman aivopuoliskon yhteispeliä. Pianonsoitossa tarttee molempia puoliskoja käyttää yhtäaikaa, kun molemmat kätöset tryykää koskettimille.

Yhdellä ukoillani oli se semmoinen Hammod, vai mikä se nyt oli. Korvakuulolta sitä vähän plimputtelin.
        En minä noista klopsuttimista tiedä, oliko tosikaan, säestin vain edellistä, kun tuo pianon ääreen istuminen niin sopi mielikuvaani.
        Älä sitä murheenpoikasta kanna, mullehan kävi juuri noin, etten muistanut aikaisemmin tehneeni samantapaista aloitusta, kun tuon ´väärinkäsitys´jutun tein.
        Tuo siivoojaparka, jolla on norsunmuisti, sen kertoi. Etsi sen vielä, kun pyysin.

• Paljon ei oo antamista!

Mieti sinä itessein
      pohdi syntyjä syviä
      elä ala poikkitein
      polkea onnen jyviä.
      Mitä sul on antamista
      mulle neuvojas jaat
      kivirepun kantamista
      sen harteillesi saat.
      Älä kanna katkeruutta
      elä toivo pahaa.
      Pahalla on pitkä muisti
      se edes takas sahaa.

10.2.2014

Mandi

https://www.youtube.com/watch?v=1EBw_da7BZk

• eppu2

On selkkausta palstalla,
      Taas monet haukkuu Hunkzia.
      On hällä onnen reppu vajaa,
      siks ´ muita musaketjuun ajaa.
      Jos riimin sieltä sointuvan,
      löytäisi mieleensä sopivan.

• eipaljoakiinnosta

Taitaa olla muuallakin vajausta kuin repussa.
        Hiukka-Uunoa alkoi vituttamaan, kun ei enää olekaan se palstan ykkösaihe.

• talvi.va

Kalavelkoja vain maksellaan
        sanoilla viskellään kun jaksellaan.
        Monet kerrat on läppäri lentänyt kiinni,
        "kirjoita itse riimis ku oot niin fiinni".
        Toisessa ketjussa höpötiä perään
        oon tosi tyhmä tuohon taas herään.

Paikkojen vaihto ja antaa palaa
        ei tarvitse sadatella yksin salaa.
        Eihän tää ole kuin virtuaalia
        ei täällä tarvitse ystäviä haalia.
        Tulee päin pläsiä pitkin kaaliaa
        vedän ympärilleni lämmintä shaalia.

• miksiköhän
        talvi.va kirjoitti:

Kalavelkoja vain maksellaan
        sanoilla viskellään kun jaksellaan.
        Monet kerrat on läppäri lentänyt kiinni,
        "kirjoita itse riimis ku oot niin fiinni".
        Toisessa ketjussa höpötiä perään
        oon tosi tyhmä tuohon taas herään.

Paikkojen vaihto ja antaa palaa
        ei tarvitse sadatella yksin salaa.
        Eihän tää ole kuin virtuaalia
        ei täällä tarvitse ystäviä haalia.
        Tulee päin pläsiä pitkin kaaliaa
        vedän ympärilleni lämmintä shaalia.

Sinua tuntuu kovastikin tämä virtuaalinen höpötiti vaivaavan.

• talvi.va
        miksiköhän kirjoitti:

Sinua tuntuu kovastikin tämä virtuaalinen höpötiti vaivaavan.

Eiks tää ollut ketju jossa aloittaja piti huomioida?
        Eiks hän ollut loukkaantunut siksi, kun köyhäin ketjussa oli kuhinaa?

• nytvoitlevätä
        talvi.va kirjoitti:

Eiks tää ollut ketju jossa aloittaja piti huomioida?
        Eiks hän ollut loukkaantunut siksi, kun köyhäin ketjussa oli kuhinaa?

Sä oot huomioinu tooooooosi hyvin.

• mustis.olet
        nytvoitlevätä kirjoitti:

Sä oot huomioinu tooooooosi hyvin.

Sä oot huomioinut talvi.van tosi hyvin.

• kukavaa
        mustis.olet kirjoitti:

Sä oot huomioinut talvi.van tosi hyvin.

Sitähän täällä ootetaa, et huomataa 😆

• Hi, hi...Riittää.
      Alkaa mennä jo kertaukseksi.
      Ns.Jankuksi.
      Ainoastaan uusia molleja enää.

H.

• ent.siivoojaparka

Yli 50 kommenttia.
        Joko etoo?

• ent.siivoojaparka kirjoitti:

Yli 50 kommenttia.
        Joko etoo?

No ei sillee :)
        H.

• eppu2

Voi helvata sentään,
        eikö mikään kelpaa.
        Joko taas on alettu jankuttaa,
        ihan pirusti tää jo naurattaa.
        Joko taas Sinun sanojasi toistetaan
        ja kustannuksellasi loistetaan.
        Taas tiskipöytään nojaillaan
        on idiootit valloillaan.
        Nyt tähän tämä runo iää,
        enempään ei riitä pää.

• Tästä on jo tehty juttu
      vuosi sitten yksi tuttu.
      Luetaan me Hetan Jaskaa
      jauhetaan samaa paskaa.
      Kaksi sataa lyödään rikki
      mukaan jokikinen nikki.

HOPHOP

• eppu2

Otetaampa haaste vastaan,
        hellitään, kuin äiti lastaan.
        200 varmaan riittää,
        Hunksinkin jo täytyy kiittää.
        Suosio, kun taattu on.
        huomio näin aukoton.
        (hih)

• Tottahan minäkin tuun mukaan
        huomiotta ei saa jäärä
        kukaan.
        Kohtahan taas on päivä isän
        saa kirjasto hyvän lisän
        ollaan hunksin kanssa kunnon miehiä
        vaikkei enää ympärillä tepsuta
        jalkoja pieniä.
        soitellaan huolettomana onnellisena haitaria
        muistellaan nuoruutta kunnei tunnettu
        vatsakataria.
        https://www.youtube.com/watch?v=gQxwC-51zE8

• eppu2 kirjoitti:

Otetaampa haaste vastaan,
        hellitään, kuin äiti lastaan.
        200 varmaan riittää,
        Hunksinkin jo täytyy kiittää.
        Suosio, kun taattu on.
        huomio näin aukoton.
        (hih)

Musiikki-riimi-aloitusta lukuun-ottamatta yli 50 kommenttia on pahoin-voinnin aihe.

H.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

H.

Mites tuo kommenttis tuntuu niin tutulta, ihan kun olisin nähnyt samantapaista ennenkin.

• käskystä se kukkokin laulaa
      venyttää ja kiskoo kaulaa

• Pitäis lähtee maitoo ostaa
        persettä pitää penkistä nostaa.
        Jahka palaan alan suuta soittaa
        en millään keksi kuka voittaa.
        Kiri kiri löylyä lissää
        ei tää vielä tunnu missää.

• Tavuviiva

Uutista pukkaa rapakon takaa,
      Mutta sohvassa tässä olo on vakaa.

Varastoon meni kesän ajopeli,
      nyt on irish-coffee- tai kaakaokeli.

Eilen pukkasi sosiaalista tuskaa,
      tänään ravistan lumista puskaa.

• On mulla yks todellinenkin harmituksen aihe ja se on nää suomalaiset tv-ohjelmat.
      En minä sisällöstä valita vaan siitä miten ne toteutetaan ja varsinkin se äänitys.
      Joka ainoos näytelmäs on äärimmäisen ärsyttävä musiikin plimputus taustalla sotkemassa puhetta.
      Kun on hiljainen puheääni niin entodellakaan kaipaa taustahälyä.
      Ulkolaisis on se ja sama kun niis on tekstitys .

• Ölä sie Akseli turhia huoli
        salkkareiden Elias otti ja kuoli.

• kolmoselta

Köyhän eläkeläisen paras tv-ohjelma, Mitä tänään syötäisiin.

• korpikirjailija kirjoitti:

Ölä sie Akseli turhia huoli
        salkkareiden Elias otti ja kuoli.

En tunne miestä ,olik se jollain tapaa syyllinen siihen taustamusiikkiin?
        Oleks sä heta koska ollu poikotis?

• koti-kiusattu kirjoitti:

En tunne miestä ,olik se jollain tapaa syyllinen siihen taustamusiikkiin?
        Oleks sä heta koska ollu poikotis?

Poikotis, en , mitä tarkoitat?

Sitäkö, että ei vastata kun kommentoi, no en, puskat pöllisee ja jos ei muuta niin pöljänä pitäävät.

Olen itse poikotoinut aloittajaa. En vastaile hänelle vaan muille. Ajattelin, että kun saa tarpeeksi huomiota yhdessä ketjussa voidaan päästä jouluun vähemmällä häiriköinnillä vaan mistäpä tuon tietää on se niin omituinen..

• talvi.va

Flirttiä pukkaa sanon sitä tai tätä
      olen kiukkuinen tai imelän mätä.
      Eipä se paljon tahtia haittaa
      kunhan ei ala ihtiään naittaa.

Eilen olin kiukkuinen kyllä
      painajaiset roikkuivat sänkyni yllä.
      Ei sovi minun kapuloita rattaisiin laittaa
      taidan sillälailla itseltäni niskan taittaa.

• Heikunkeikku

Musiikkialoitus voisi alkaa Puhtaalta Pöydältä.
      Hinkata pöytä ensteks niin puhtaaksi, ettei ees tarttis niin puhtaaksi,
      mut kuitenkin niin, että puhtaus ja tyhjyys täyttäisi koko pöydänkiivun.
      Sitten vaan jokainen saisi tuoda omia tykkäyskipaleita.
      Aloituksen nimi voisi olla vaikkapa "Musiikin nyyttikestit"
      Klassistakin musiikkia vois tuoda eturuuaksi, ainakin silloin tällöin.
      Sais hömpötellä, sais rääkyä, sais sekoittaa sanojaan ihan ratkiriemukkaan riemukkaasti. Muistella elämää, jos muistaa, mut jos ei, niin ei sitte.
      Nykypäivässäkin on kerrottavaa.
      Kuten nyt esim., että mun talitiaiset on jo viiriäisen kokoisia. Pulleita pötiköitä.
      Tänään aamulla näin Närhen ja se on ihme se, sillä jostakin syystä täällä päin ei niitä pahemmin nää. Jotain joka toinen vuosi yhen.
      Myös mustarastas oli syöttöpaikalla.

• "Heikunkeikku"

Ei kukaan estä tekemästä renkutus-aloitusta.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

H.

Idioottimaisuus jopa kannustaa, eikö vain?
        Osaan minä senlaiseenkin kirjoittaa.
        Olethan huomannut?

H.

• voi.olla.muutakin
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

H.

Miksi kaikki muut kuin sun musa alotukset on renkutuksia?

• voi.olla.muutakin kirjoitti:

Miksi kaikki muut kuin sun musa alotukset on renkutuksia?

"voi.olla.muutakin"

Tee niin näet.

H.

• muille.on.musiikkia
        hunksz kirjoitti:

Idioottimaisuus jopa kannustaa, eikö vain?
        Osaan minä senlaiseenkin kirjoittaa.
        Olethan huomannut?

H.

Mä luulen hunksi et se renkutus soi vain sun päässäs.

• muille.on.musiikkia kirjoitti:

Mä luulen hunksi et se renkutus soi vain sun päässäs.

Tee niin näet.

H.

• Heikunkeikku
        hunksz kirjoitti:

"Heikunkeikku"

H.

"hunksz"
        Kyllähän minä sen tiesin, että et suurin surminkaan alkaisi väsäämään aloitusta, jota on ehdottanut joku sinulle. Tahdot tehdä ITTE.
        Kuhan vaan mielipiteeni sanoin.
        Kun kohta puoliin täytän 60, niin ehkä mä sitten voisin vääntää jonkun aloituksen.
        Mutta en lupaa kuitenkaan.

• talvi.va
        Heikunkeikku kirjoitti:

"hunksz"
        Kyllähän minä sen tiesin, että et suurin surminkaan alkaisi väsäämään aloitusta, jota on ehdottanut joku sinulle. Tahdot tehdä ITTE.
        Kuhan vaan mielipiteeni sanoin.
        Kun kohta puoliin täytän 60, niin ehkä mä sitten voisin vääntää jonkun aloituksen.
        Mutta en lupaa kuitenkaan.

Mun sydän itkee verta
        ihan ihan joka kerta.
        Hän on niin herkkä ja vahva
        sielussaan salainen kahva.

Hän avaa sen:

https://www.youtube.com/watch?v=YuCpTi0EtbU

• talvi.va

• Heikunkeikku
        talvi.va kirjoitti:

Mun sydän itkee verta
        ihan ihan joka kerta.
        Hän on niin herkkä ja vahva
        sielussaan salainen kahva.

Hän avaa sen:

https://www.youtube.com/watch?v=YuCpTi0EtbU

Kiitos hienosta musiikista. Silmät suljin ja annoin vaan korvien työskennellä.
        "Opin kuuntelemaan" Leonard Cohenia avopuolisoni kautta. Hän tykkäs kovasti tästä laulajasta.
        Minulla on yhdessä kirjassa Cohenin runo. Onneksi tällä kertaa muistin heti, mistä kirjasta runon löydän, ettei tarttenut kaikkia kahlata läpi.

USVA EI JÄTÄ ARPIA

Usva ei jätä arpia
        kukkulan tummaan vihreään,
        eikä minun kehoni jätä arpia
        sinuun, ei milloinkaan.

Tuuli ja haukka käyvät yhteen,
        mitä jää jäljelle?
        Sinä ja minä käymme yhteen,
        sitten käännämme kylkeä, nukahdamme.

Moni yö jaksaa
        ilman tähtiä ja kuuta.
        Niin jaksamme mekin
        kun toinen on poissa ja kaukana.
        (Leonard Cohen)

Aivan ihana runo. Niin ihana.

• talvi.va
        Heikunkeikku kirjoitti:

Kiitos hienosta musiikista. Silmät suljin ja annoin vaan korvien työskennellä.
        "Opin kuuntelemaan" Leonard Cohenia avopuolisoni kautta. Hän tykkäs kovasti tästä laulajasta.
        Minulla on yhdessä kirjassa Cohenin runo. Onneksi tällä kertaa muistin heti, mistä kirjasta runon löydän, ettei tarttenut kaikkia kahlata läpi.

USVA EI JÄTÄ ARPIA

Usva ei jätä arpia
        kukkulan tummaan vihreään,
        eikä minun kehoni jätä arpia
        sinuun, ei milloinkaan.

Tuuli ja haukka käyvät yhteen,
        mitä jää jäljelle?
        Sinä ja minä käymme yhteen,
        sitten käännämme kylkeä, nukahdamme.

Moni yö jaksaa
        ilman tähtiä ja kuuta.
        Niin jaksamme mekin
        kun toinen on poissa ja kaukana.
        (Leonard Cohen)

Aivan ihana runo. Niin ihana.

Kiitos!
        Mulla aina laajenee sydän kun kuuntelen tai luen Cohenia. Hän pysyy sydämessäni.

P.S. Kyllä voisit aloittaa musaketjun, mihin saisi tulla noin vaan repeleisine lp-koteloineen :)

• Tavuviiva

Ulkona kolisten traktorit auraa,
      pitäisikö lintusille laittaa jo kauraa.

Lätsäpäät pähkinöitä mieluummin syövät,
      herkut nämä laudalta jyvät lyövät.

Oravat ja rusakot kiertävät rataa,
      Suunnittelen sunnuntaiksi lihaisaa pataa.

(Lätsäpää = tiainen)

• eppu2

Notta mikä tiainen vai kaikki. (Siis lätsäpäitä)
        Kun olin talvisinkin maalla, laudalla kävi tali- hömö-sini-töyhtötiaisia. Eräänä keväänä oli myös pyrstötiaispari.
        Noita oravia on joka paikassa niin maalla, kuin kaupungissakin.

• Tavuviiva

Jepsjeps. Kaik tiaset yhes koos.

• Taas on istuttu pitkä tovi
      eipä oo kukkarron tullut lovi.
      Lähden nyt autolla ajelee
      kun ulkoilma muuten palelee.
      Ostan valoja pimeään
      niitäpä lähden etsimään.
      Pajupallosta katkesi tuulessa johto
      sammui sen kaunis iltojen hohto.

Mandi 10.11,2016

• Mullapa on semmonen päristin millä voi päristellä.

• Tavuviiva

Huomattu on,
        runo lauluton,

Taas tuli sata lasiin,
        ei voi jättää ysikasiin.

Taidettu vääntää suomenkieltä,
        Välil ei älliä, mitään mieltä.

• Autan vähän
      päästään tähän.

SATA...

• Kenen ladossa tai autotallin perällä on ilon kakstahti moottori jemmassa ,tähän voi ilmoittautua .

• korppis

• MummMia

ei ihan ymmärtänyt aloitusta, vaikka siihen vahingossa tykkäämisen napsautinkin.

"Kun haluton laittaa taitamattoman tekemään tarpee-

tonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan."

Lainaan omaa aloitustani toiselta palstalta.

• "MummMia"

Voisitko kertoa miksi lakkasit tykkäämästä?

H.

• MummMia

Sanoinko lakanneeni?

• MummMia kirjoitti:

Sanoinko lakanneeni?

"MummMia"

" vahingossa tykkäämisen napsautinkin"

H.

• MummMia
        hunksz kirjoitti:

"MummMia"

" vahingossa tykkäämisen napsautinkin"

H.

niin, vähän tykkäsin kyllä, mutta en ymmärtänyt täysin,
        ja siksi en tykännyt kokonaan.
        Nyt tiedänkin, mitä vastaat: ' oma syysi siis!'
        Mutta ei ole.

• Heikunkeikku

Mitäpä minulla on nyt tiskipöydän päällä?
      Iso, siis ISO kattila. Klo kahdeksan knapsasin levyn päälle, jonka päällä iso kattila oli ja jonka sisällä oli turvonneita herneitä. Koko yön olivat herneet kylvyssä.
      Kolme tuntia hempeää kiehumista. Knaps sähkö pois ja vielä hetkosen putkosen levyn päällä. Siirto tiskipöydän päälle.
      Kiikutin lautasen tänne ylös. Keitto on niin kuumaa, ettei uskallusta vielä mitään. Mutta kohta lappaan naamaan.
      9 litraa keittoa. Jaksankohan tänään kaikkia vai pistänkö muutamat rasiat pakastimeen.

• MummMia

Tiukkaa voi tehdä!

• eppu2

Toissapäivänä keitin hernekeittoa. Liotin muutaman tunnin luomuherneitä. Kypsyivät 3varttissa. Pakkaseen laitoin osan keitosta.
        Ainakin itselläni on niin, että kun luomuherneistä keittää, ei tule ilmojen vaellusta.

• hunksz

Tästä aloituksesta tuli mielen-kiintoinen, vaikka ihan niin ei tarkoitus ollut.
      Yksi narttu kehoittaa jatkamaan 200 kommenttiin vähintään...
      Niin eikös vaan monet toisetkin alkoivat Kana-laumaa tekemään. :)
      -
      Noh, puli, puli...
      Na, na, naa,na...
      Na, na, naa, naa...
      He, heey, good pie.

H.

• naananaaaa

Ootko laskenut montako idioottia narttua on alotukseen vastannut?

• eppu2

Sitä saa mitä tilaa.

• kanasensa

Hunkki kanasensa ketjuun sai 😉😉😉😉😉😉😉😉😉

• Tavuviiva
        naananaaaa kirjoitti:

Ootko laskenut montako idioottia narttua on alotukseen vastannut?

Laskepa sinä nartut,
        varopa meillä on kädessä kartut.

Idiooteiksiko naisia nimeät,
        Onpa sulla aatokset kireät, pimeät.

Yritä nyt leikistä tästä tointua,
        Salamavalot ja saatat tointua.

P.S. Nenä on suurinpiirtein keskellä naamaa.?.!

• talvi.va
    • kaikkikaikille

Muutamille löylykauha persuuseen .

• KaikellaYritetäänHarhaut

Saahan sitä höpistä blogeissaan mitä vaan mm. Trumpin köyhästä ja kouluttamattomasta äänestäjäkunnasta, mutta tässä on isojen amerikkalaisten mediayhtiöiden tilaamana Edison Research -tutkimusyhtiön tulos. Mediayhtiöiden, jotka panivat 1,5 vuotta kaikkensa Trumpia vastaan.
      Köyhät ja kouluttamattomat löytyvät pääosin Clintonia äänestäneistä.

"Köyhät Trump-tukijat myytti"

Artikkeli on niin pitkä etten kopioi tähän. Enkä ala väittelemään tästä, numerot puhuvat puolestaan.

http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001951007.html

• Heikunkeikku

Aloittaja varmaan tykkää, kun tähän ketjuun putkahdan:)
      Hellouta vaan.
      Tämä saattaa tuntua pöljältä, mutta ei se sitä ole.
      Minä nakkasin illalla pihan perälle yhen porkkanan. Ajattelin jos jänis yöllä pompahtelis ja löytäisi herkkuyllärin.
      No ei ollut löytänyt. Oranssi porkkana loisti hangella aamulla.
      Mutta äsken näin, miten talitiaiset hyöri ja pyöri sen porkkanan kimpus. Melkein tappeluun asti, kun eihän yhen porkkanan päälle mahdu yhtäaikaa monta lintua.
      Nää linnut nokkii satasella sitä porkkanaa.
      Tuota en tiennyt. En olis uskonut.
      Täten uutena tietona ilmoitan, että tiaiset tykkää porkkanasta.

Mähän sanoin, että ei hölömöä tekstiä multa suollu.

• Minä laitoin talipallon taloyhtiön pihlajaan ja nautin talitiasten hyöriessä sen ympärillä. Seuraavana aamuna heräsin ja pihapiiri oli varisten valloittama. Juoksin ulos ja otin talipallon pois. Sain kuulla jälkeenpäin, että kerrostaloalueella ei saa ruokkia lintuja. Mökin pihlajassa roikkuu keramiikkalyhty, jota käyn täyttämässä siemenillä ja sidon rautalangalla talipallon lyhdyn laitaan, muuten harakat vievät senkin pikkulintujen nokan edestä.

Oma osuuteni tälle päivälle kirjoitettu ; )

• talvi.va

Mä tulin tähän nyt kertomaan aloittajalle, kun marmatin niistä kuulokkeista.
      Nii, että se liimaus osin onnistui. Tosin nyt se toinen kuuloke on vähän niin kuin hörökorva väärinpäin eli niinku korvannipukan kohalta kohollaan. Mutta ääni tulee molemmista kuulokkeista, se höröllään oleva vähän falskaa.
      Ei niissä takua ollut, katsoin sen eilen kun etsin ko. kaupasta yhtä peilin osaa.
      Niin, että tämän on pienenä pehmennyksenä paatokselliseen paapatukseeni Fiksuhkon (!) epäonnistuneesta (?) vinkistä.

• Kuulonsuojaimet-tarpeen

Kuulokkeita en halua, mutta silentat ovat joskus tarpeen!

• Joulu tulla jollottaa
      kuu taivaalla mollottaa
      joku kuvaruutua tollottaa
      uutisiset vie mielet shokkiin
      jotkut ottaa herneet nokkiin
      Keli on harmaa täällä
      jalkakäytävätkin jäällä
      lämmintä päällä.
      Ulos kaipaa vanhan mieli
      hiljentyy tää satakieli ; )

Se on 15.11 ja vielä on matkaa 200.

• eppu2

Jos olisi töissä vielä, se olisi tilipäivä nyt.
        Kuu ei täällä harmaudessa mollotellut. Harmaus vaan jatkuu.
        Uutisia tulee ja menee toinen toistaan pahempia.
        Herneetkin keitin sopaksi.
        Ulos kyllä vielä lähden, kävelen tuonne keskustaan, teetin kesällä ottamiani valokuvia, saan ne tänään. Toivottavasti edes muutama häissä otetuista onnistui, minä kun en ole mikään ruudinkeksijä, tuossa valokuvaamisesta.

• eppu2 kirjoitti:

Jos olisi töissä vielä, se olisi tilipäivä nyt.
        Kuu ei täällä harmaudessa mollotellut. Harmaus vaan jatkuu.
        Uutisia tulee ja menee toinen toistaan pahempia.
        Herneetkin keitin sopaksi.
        Ulos kyllä vielä lähden, kävelen tuonne keskustaan, teetin kesällä ottamiani valokuvia, saan ne tänään. Toivottavasti edes muutama häissä otetuista onnistui, minä kun en ole mikään ruudinkeksijä, tuossa valokuvaamisesta.

Epulle.
        "uutisia tulee ja menee toinen toistaan pahempia
        Herneetkin keitin sopaksi"
        Oliks toi papuje keittäminen sopaks huano juttu?
        Mää ainaki tykkä ko papusopa herne ova kypsi.

• eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

Epulle.
        "uutisia tulee ja menee toinen toistaan pahempia
        Herneetkin keitin sopaksi"
        Oliks toi papuje keittäminen sopaks huano juttu?
        Mää ainaki tykkä ko papusopa herne ova kypsi.

Ei, kun se oli hyvä, ei tule vedettyä nenään,

• MummyMia

Ei ole mun tiskipöytä tumma, vaan kirkas, uudessa kerrostalossa .
      Ihanaa tulla aamuisin unenpöpperössä keittiöön, jssa illalla
      olen laittanut kaiken puts-plankiin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      51
      3746
    2. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      138
      2543
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2521
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      1983
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      16
      1446
    6. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1347
    7. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      106
      1334
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      153
      1053
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      93
      1027
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      988
    Aihe