Muuttuvassa maailmassa

me olemme vanhoine ajatuksinemme ja idealismeimme.
Se mitä ei saanut tapahtua on tapahtunut.
"Se alkoi farssina ja päätyi tragediaan", sanoi ruotsalainen poliitikko.
"Tämä on ollut Idioottien Vuosi", sanoo demokraatti jenkkiystäväni. "Ensin Brexit Englannissa, sitten Kolumbian ihmiset jotka sanovat ei rauhalle ääripopulistisen ex-presidentin yllyttämänä, nyt muuten normaalit. (melkein) täysjärkiset köyhät ja koluttamattomat massat on saatu manipuloidulsi äänestämään ehdokasta joka ei missään kohta täytä minimivaatimuksia virkaansa"
Minä en en enää tajua mitään.
Paitsi että orkkien armeija vaan kasvaa ja Pahan Silmä on meidän päällämme. Olemmeko nyt koskettaneet polittikan pohjamutaa? Vai onko jotain vieläkin pahempaa tulossa?

119

317

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Paloma.se.co"

      Ensinäkin, se on örkki ööllä.
      -
      Toiseksi, maailman muutos on alkanut jo paljon aikaisemmin.
      Olenhan monta kertaa jo kirjoittanut että maailma on siirtynyt lastemme käsiin.
      Me olemme otteemme jo kirvoittaneet.
      -
      Politiikan pohja-mutaa ei ole.
      Se on kykenemättömien epä-toivoinen töksäytys
      -
      Aloituksesi on aikamme Perjantai tai Nyyrikki.
      Kuolevan viimeistä kirkunaa.
      Taas-kerran jankuti.

      H.

      • Siis nukke-koti-jankuti.

        H.


      • OsaaviaReippaitaÄlykköjä

        Siis älytöntä jänkytystä hunkszukalta, jatkuvasti häneltä näkyy tulevan samaa tavaraa molemmista päistä.

        Yhdysvalloissa ei ollut 70-vuotiasta nuorempia presedenttiehdokkaita ja hunkzsi luulee, että kaikki muutkin ikäluokkamme edustajista kuin hän itse olisivat lysähtäneet taantuneiksi vanhuksiksi jo 6-kymppisinä.

        Hunkszukin olisi parempi puhua vain itsestään ja omasta puolestaan, kun väheksyy ikäluokkamme edustajia.


      • änkyti-vänkyti

        Taas-kerran jankuti.


        Huomaatko, kuinka monta eri aloitusta on saatu samasta aiheesta? Tiskipöydästä oli vain yksi!:)))


    • Luin juuri toista ketjua, ja ajattelin että pitäisi tosiaan opettaa lapsia driftaamaan autolla, nyt kun kerrankin on lunta. Mä en vaan tiedä uskallanko olla kyydissä.

      Niin siitä tuli mieleen, että pitäisikö demokratiaa varten olla myös joku ajokortti? Ilman sitä ei pääsis äänestämään, saati että ehdolle...

    • bessie-

      "Paitsi että orkkien armeija vaan kasvaa ja Pahan Silmä on meidän päällämme. Olemmeko nyt koskettaneet polittikan pohjamutaa? Vai onko jotain vieläkin pahempaa tulossa?"

      Turkkiinko viittaat?

      • Turkkiin ja kansallissosialismin nousuun Euroopassa. Äärioikeistolaispopulismin kannatuksen nousuun melkein kaikkialla Euroopassa. Tulevaisuus on todella hämärän peitossa.


    • enmilläänkeksi

      Mitä, mitä, täällä.
      Minä kannatan tasa-arvoa, yleistä ja yhtäläistä äänioikeutta.

      Kansa äänestää aina oikein!
      Jos kansa haluaa muutosta, niin kansa äänestää muutoksen puolesta.

      Mukava on katsoa punahiuksista miestä USAn presidenttinä.
      Eikä Hilaria Billi kintereillään.

      Kyllä kansa tietää.

      • Jepulis, kansa haluaa muutosta, heille ihan se ja sama mikä se muutos on. Kunhan on muutos.


      • enmilläänkeksi
        hmp.f kirjoitti:

        Jepulis, kansa haluaa muutosta, heille ihan se ja sama mikä se muutos on. Kunhan on muutos.

        Minä kannatan tasa-arvoa, yleistä ja yhtäläistä äänioikeutta.
        Ennustaminen on vaikeaa, varsinkin tulevaisuuden, sanoi Ahti Karjalainen aikoinaan.


      • hmp.f kirjoitti:

        Jepulis, kansa haluaa muutosta, heille ihan se ja sama mikä se muutos on. Kunhan on muutos.

        Englannissa asuva ystävättäreni kommentoi myös tänä aamuna...."jos poliitikkomme eivät halua kuunnella mitä ihmisillä on sanomista niin he ajavat kansan äänestämään ääripopulisteja"
        ***
        Kahlailen tässä läpi mitä tutut sanovat facessa...kaikilla tuntu olevan jotain sanomista. Kun tuntee sanojat niin voi hieman arvioida miten paljon heidän mielipiteillään on arvoa. Sanat ovat halpoja.
        ***
        Rigged! sanoo Washingtonista taideopettaja collegesta, alunperin Sandersin kannattaja. Miten? Kysyn minä. Vai happamia sanoi kettu?


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Englannissa asuva ystävättäreni kommentoi myös tänä aamuna...."jos poliitikkomme eivät halua kuunnella mitä ihmisillä on sanomista niin he ajavat kansan äänestämään ääripopulisteja"
        ***
        Kahlailen tässä läpi mitä tutut sanovat facessa...kaikilla tuntu olevan jotain sanomista. Kun tuntee sanojat niin voi hieman arvioida miten paljon heidän mielipiteillään on arvoa. Sanat ovat halpoja.
        ***
        Rigged! sanoo Washingtonista taideopettaja collegesta, alunperin Sandersin kannattaja. Miten? Kysyn minä. Vai happamia sanoi kettu?

        "Paloma.se.co"

        "Toiseksi, maailman muutos on alkanut jo paljon aikaisemmin.
        Olenhan monta kertaa jo kirjoittanut että maailma on siirtynyt lastemme käsiin.
        Me olemme otteemme jo kirvoittaneet."

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "Toiseksi, maailman muutos on alkanut jo paljon aikaisemmin.
        Olenhan monta kertaa jo kirjoittanut että maailma on siirtynyt lastemme käsiin.
        Me olemme otteemme jo kirvoittaneet."

        H.

        On totta, että muutos oli jo alkanut, mutta en vieläkään ymmärrä sitä. Kun Berliinin muuri revittiin ja itäraja avautui, puhuimme uuden ajan alkamisesta. Mutta että tässä uudessa uljaassa maailmassa kansa äänestäisi täysin virkaan sopimattomia henkilöjä jotka eivät edusta vallitsevia länsimaisia arvoja ja demokratiaa johtajikseen ja päättäjikseenon täysin käsittämätöntä.
        Missä kohtaa me teimme virheen tulevien sukupolvien kasvatuksessa, että he ovat nenärenkaasta johdatettavia?


      • Tavuviiva
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "Toiseksi, maailman muutos on alkanut jo paljon aikaisemmin.
        Olenhan monta kertaa jo kirjoittanut että maailma on siirtynyt lastemme käsiin.
        Me olemme otteemme jo kirvoittaneet."

        H.

        Niin kauan kuin äänestämiseen ei laiteta yläikärajaa, voimme vaikuttaa.
        Voiko vaalien tuloksesta sanoa, että vihapuheet voittivat?
        Hirvittää.

        Minusta vallalla on protestia protestin vuoksi. Liian likinäköistä.
        Niitä, jotka näkevät kauas, ei haluta kuunnella, koska ihmiset ajattelevat, että se on jotain liian vanhaa.

        Kukkiiko sivistymättömyys ja ihmiset haluavat möyriä pohjamudissa, kunnes....mitä?


      • VoiOnnettomiaHeitz
        hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        "Toiseksi, maailman muutos on alkanut jo paljon aikaisemmin.
        Olenhan monta kertaa jo kirjoittanut että maailma on siirtynyt lastemme käsiin.
        Me olemme otteemme jo kirvoittaneet."

        H.

        Siis älytöntä jänkytystä hunkszukalta, jatkuvasti häneltä näkyy tulevan samaa tavaraa molemmista päistä.

        Hunkszukin olisi parempi puhua vain itsestään ja omasta puolestaan, kun väheksyy ikäluokkamme edustajia


      • ent.siivoojaparka
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Englannissa asuva ystävättäreni kommentoi myös tänä aamuna...."jos poliitikkomme eivät halua kuunnella mitä ihmisillä on sanomista niin he ajavat kansan äänestämään ääripopulisteja"
        ***
        Kahlailen tässä läpi mitä tutut sanovat facessa...kaikilla tuntu olevan jotain sanomista. Kun tuntee sanojat niin voi hieman arvioida miten paljon heidän mielipiteillään on arvoa. Sanat ovat halpoja.
        ***
        Rigged! sanoo Washingtonista taideopettaja collegesta, alunperin Sandersin kannattaja. Miten? Kysyn minä. Vai happamia sanoi kettu?

        """"Englannissa asuva ystävättäreni kommentoi myös tänä aamuna...."jos poliitikkomme eivät halua kuunnella mitä ihmisillä on sanomista niin he ajavat kansan äänestämään ääripopulisteja"""""

        Onko tämä Göran Persson ehkä se Englannissa asuva ystävättäresi?
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23882334.ab

        """"– Om inte Europas politiker tar på allvar att vanligt folk är genuint oroade för sin framtid och försörjning, och börjar driva en fördelningspolitik som syns, mellan grupper i samhället och mellan regioner i länder. Om man inte gör det kommer det här växa. Det har blivit allt rikare samhällen där allt fler har hamnat utanför. Det går till en viss gräns, när medelklassen börjar känna sig hotad, då kommer en sådan här mäktig proteströrelse.""""


      • ent.siivoojaparka kirjoitti:

        """"Englannissa asuva ystävättäreni kommentoi myös tänä aamuna...."jos poliitikkomme eivät halua kuunnella mitä ihmisillä on sanomista niin he ajavat kansan äänestämään ääripopulisteja"""""

        Onko tämä Göran Persson ehkä se Englannissa asuva ystävättäresi?
        http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article23882334.ab

        """"– Om inte Europas politiker tar på allvar att vanligt folk är genuint oroade för sin framtid och försörjning, och börjar driva en fördelningspolitik som syns, mellan grupper i samhället och mellan regioner i länder. Om man inte gör det kommer det här växa. Det har blivit allt rikare samhällen där allt fler har hamnat utanför. Det går till en viss gräns, när medelklassen börjar känna sig hotad, då kommer en sådan här mäktig proteströrelse.""""

        Tarviikin tarkistaa onko ystävättäreni ystävälistassa jotain Göran Perssonia. Hän on kopioinut tämän todella ainutlaatuisen konseptin ystävältäni. Wau.
        ***
        (Populistien menestys perustuu AINA siihen siihen että kansa on tyytymätön hallitsijoihinsa ja sitä tyytymättömyyttä isaavat KAIKKI populistipuolueet ruokkia sopivasti päästäkseen valtaan. Epäkohdat voivat olla ja usein ovatkin todellisia , mutta populistit eivät pysty niitä ratkaisemaan, koska niiden juuret ovat syvällä. Persujen epäonnistuminen täyttää mitään vaalilupauksistaan on loistava esimerkki. Toinen hieno esimerkki on ruotsindemokraattien näyttävä takinkääntö hyvinvointivaltion palvelufirmojen voittokatosta: he keräsivät paljon ääniä olemmalla ns. tavallisen duunarin puolue ja ovat nyt loikanneet täysin moderaattien pikku sylikoiraksi.)


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tarviikin tarkistaa onko ystävättäreni ystävälistassa jotain Göran Perssonia. Hän on kopioinut tämän todella ainutlaatuisen konseptin ystävältäni. Wau.
        ***
        (Populistien menestys perustuu AINA siihen siihen että kansa on tyytymätön hallitsijoihinsa ja sitä tyytymättömyyttä isaavat KAIKKI populistipuolueet ruokkia sopivasti päästäkseen valtaan. Epäkohdat voivat olla ja usein ovatkin todellisia , mutta populistit eivät pysty niitä ratkaisemaan, koska niiden juuret ovat syvällä. Persujen epäonnistuminen täyttää mitään vaalilupauksistaan on loistava esimerkki. Toinen hieno esimerkki on ruotsindemokraattien näyttävä takinkääntö hyvinvointivaltion palvelufirmojen voittokatosta: he keräsivät paljon ääniä olemmalla ns. tavallisen duunarin puolue ja ovat nyt loikanneet täysin moderaattien pikku sylikoiraksi.)

        "Paloma.se.co"

        Hävettääkö sinua?
        Kun kommenttisi paljastui kopioksi?
        Laitoit sen valheellisesti vielä toisen ihmisen niskoillekin.

        H.


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Tarviikin tarkistaa onko ystävättäreni ystävälistassa jotain Göran Perssonia. Hän on kopioinut tämän todella ainutlaatuisen konseptin ystävältäni. Wau.
        ***
        (Populistien menestys perustuu AINA siihen siihen että kansa on tyytymätön hallitsijoihinsa ja sitä tyytymättömyyttä isaavat KAIKKI populistipuolueet ruokkia sopivasti päästäkseen valtaan. Epäkohdat voivat olla ja usein ovatkin todellisia , mutta populistit eivät pysty niitä ratkaisemaan, koska niiden juuret ovat syvällä. Persujen epäonnistuminen täyttää mitään vaalilupauksistaan on loistava esimerkki. Toinen hieno esimerkki on ruotsindemokraattien näyttävä takinkääntö hyvinvointivaltion palvelufirmojen voittokatosta: he keräsivät paljon ääniä olemmalla ns. tavallisen duunarin puolue ja ovat nyt loikanneet täysin moderaattien pikku sylikoiraksi.)

        Jos persut olisivat ainoa puolue hallituksessa nämä lupaukset varmaan olisi paljolti toteutuneet.
        Mutta kyllä kai nyt jokainen täysjärkinen sen jo äänestäessän tiesi,että hallituksessa on useimpia puolueita ja demokratia on paljolti neuvottelua sovittelua. Ei kukaan yksin päätä.
        Uskallan epäillä, olisiko turvapaikkapolitiikka nyt näinkään hyvällä tolalla, jos persuja ei olisi hallituksessa.
        Ei varmasti Trumpinkaan kaikki vaalilupaukset toteudu, amerikkakin kun on demokratia.
        Nythän, kun populistinen paikka jäi auki, kun persut ovat hallituksessa. Vihreät täyttävät sitä täyttä häkää ja kannatus nousee kohisten.


    • Tähänkö saa valittaa, mikäli kaikki ei mene oman mielen mukaan.

      • Tähän saa kommentoida jokainen ihan oman mielensä mukaan ja sen mukaan mitä ajatuksia (jos mitään) aloitukseni herättää. Valittaa??? Minä yritän vain ymmärtää mitä on tapahtunut. Ja miksi.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Tähän saa kommentoida jokainen ihan oman mielensä mukaan ja sen mukaan mitä ajatuksia (jos mitään) aloitukseni herättää. Valittaa??? Minä yritän vain ymmärtää mitä on tapahtunut. Ja miksi.

        Sinä tuomitset "väärin äänestäneet", ei se vaikuta ymmärtämiseltä.
        "Orkkien armeija"?


      • Ancelina kirjoitti:

        Sinä tuomitset "väärin äänestäneet", ei se vaikuta ymmärtämiseltä.
        "Orkkien armeija"?

        Ei minulta kauheen paljon riitä ymmärtämistä trumpin kannattajille, etenkin naisille. Kuuntelin eilen illalla Women for Trump epäjohdonmukaista, sekavaa höpinää ja ajattelin että niinkö se todella on että tyhmyys on tiivistymässä kansankeskuudesaa jota olin pitänyt aina jokseenkin lahjakkaana.
        Että valkoiset, kouluttamattomat miehet äänestävät Trumpia ymmärrän, he taistelevat hegemoniansa puolesta, mutta afrikkalais-amerikkalaiset, latinot, naiset....käsittämätöntä.

        Ja sinä Ancelina, olet ensimmäisenä tuomitsemassa minua kun ilmaisen oman kantani selvästi ja ilman mitään kiertoilmaisuja?


      • En minä ole sinua tuominnut, enkä tule tuomitsemaan.
        On vaikea keskustella, ellei aloittaja juurikaan suvaitse eriäviä mielipiteitä.

        Yhden lehtikyselyn perusteella kannatin Clintonin rouvaa 69% eli enemmän olin hänen kuin Trumpin kannalla.

        Minä kirvoitan nyt otteeni.


      • Ancelina kirjoitti:

        En minä ole sinua tuominnut, enkä tule tuomitsemaan.
        On vaikea keskustella, ellei aloittaja juurikaan suvaitse eriäviä mielipiteitä.

        Yhden lehtikyselyn perusteella kannatin Clintonin rouvaa 69% eli enemmän olin hänen kuin Trumpin kannalla.

        Minä kirvoitan nyt otteeni.

        Missä kohtaa lukee etten suvaitse eriäviä mielipiteitä?
        Minähän suorastaan toivon että tätä vaalitulosta kommentoitaisiin eri näkökulmista. Olen esittänyt omani. Mutta en ymmärrä vielä sitäkään.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Missä kohtaa lukee etten suvaitse eriäviä mielipiteitä?
        Minähän suorastaan toivon että tätä vaalitulosta kommentoitaisiin eri näkökulmista. Olen esittänyt omani. Mutta en ymmärrä vielä sitäkään.

        Syytit minua tuomitsemisesta, kun esitin mielipiteeni.


      • Ancelina kirjoitti:

        Syytit minua tuomitsemisesta, kun esitin mielipiteeni.

        Mielipide?
        "Tähänkö saa valittaa ellei ole tyytyväinen" oli sinun mielipiteesi? Kiitos siitäkin!


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Mielipide?
        "Tähänkö saa valittaa ellei ole tyytyväinen" oli sinun mielipiteesi? Kiitos siitäkin!

        Noh noh, ethän sä tuohon viestiin tuomitsemisesta syyttänyt.


    • Päivän.selvät

      Tyytymättömät puhuvat epäkohdista.
      Harvemmin täällä kuulee tyytyväisyydestä.
      Mediassakin masentavat asiat kiinnostaa.

    • Ei tullut yllätyksenä minulle tämä Amerikan vaalitulos.
      En minä Trumphia kannata, mutta en kyllä Clintoninkaan puolesta ilmaan hypi.
      Sellainen tunne vaan oli, että Trumpista tulee presidentti.
      Johtuu varmaan siitä, että minulla on suuri epäilys Suomen tiedotusvälineiden luotettavuuteen.
      Aikanaan Reaganista tehtiin demoninen hahmo, jota peräkylän mummot pelkäsi. Hän vaan nosti asevarustelun sille tasolle, että Neuvostoliitto meni polvilleen.
      Itäeurooppa vapautui ja Suomikin sai hengitellä yli parikymmentä vuotta vapaasti.
      Pienen Suomen ei kannata nykkiä heiluttaa, eikä olla joka paikassa sormiojossa opettamassa monikymmenkertaisesti suuremmille maille, miten niiden pitäisi olla.
      Ei Breksit mikään maailmanloppu ole Britanialle, Eikä Trumpin valinta maailmanloppu ole maailmalle.
      Yhteenaikaan oli muotiasia julistaa, miten huonosti Ruotsilla menee, kun se ei ole Eurossa, nyt siitä on vähempi puhetta.

    • huihuitui

      Paloma päättää muuttaa takaisin parjaamaansa suomeen .

      • pelkäätrumppia

        Joku timmaihoinen amerikkalaisnainen sanoi muuttavansa suomeen.


    • mimmimum-..mi

      Keskustelin kahden nuoren ihmisen kanssa ...pari päivää sitten usan vaaleista......sanoivat että kahdesta pahasta kumpi vaan.....välinpitämättömästi.....
      Täällä asuvia amerikkalaisia opiskelijouta kun haastateltiin ....sanoivat että jos Trump voittaa....pidentävät opiskeluaan Suomessa....
      Aika näyttää...ei kai me muuta voida.

    • mitävoijaantehä

      Paloma näkkee rumpin valinnassa pelkkää pahaa.

    • "What is wrong with all you??!?!?! I am truly disappointed and can't believe that so many Americans let themselves be taken in by the hateful rhetoric of that racist misogynistic Hitler-wannabe orangutan. What a disaster." sanoo nykkiläinen ystävättäreni Paulette.
      ***
      Facebook-uutissivuni on täynnä epäuskon, pettymyksen, hämmästyksen viestejä.
      ***
      Jatkan lukemista ja peilaamista kuka ja ketkä ovat pettyneitä ja vihaisia vaalien tuloksista. He kaikki ovat tolkun ihmisiä.

      • näin.minä.koen

        Olisit tehnyt aloituksen eri tyyliin; mitä hyvää tai huonoa trumpin valitsemisesta mahdollisesti seuraa?
        Mut sä tyrmäsit keskustelun lainauksilla ja kielteisellä kannallasi.


      • näin.minä.koen kirjoitti:

        Olisit tehnyt aloituksen eri tyyliin; mitä hyvää tai huonoa trumpin valitsemisesta mahdollisesti seuraa?
        Mut sä tyrmäsit keskustelun lainauksilla ja kielteisellä kannallasi.

        Joku toinen saa tehdä analyyttisemman aloituksen.
        Minä kirjoitan tunnetilassa :))


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Joku toinen saa tehdä analyyttisemman aloituksen.
        Minä kirjoitan tunnetilassa :))

        Niinpä, kun tuon tunnetilan jo aloituksessa huomasin, niin hiukan provoamalla vastasin, anteeksi kauhiasti.
        Joko sinä olet rauhoittunut?
        Ei kai yksi mies koko maailmaa kaada, vaikka outo olisikin. Jostain luin, että nyt vain toivotaan ettei Trump ole sanojensa mittainen mies. Ei ole ainakaan tähän mennessä ollut.
        Toivotaan parasta ja pelätään ihan vähän.


    • eppu2

      Kun tuon TV:n aamulla aukaisin, jonkinlainen tyrmistys oli ensi reaktioni.
      Trumphan on miljonääri, näinköhän köyhä kansa häntä kovin kiinnostaa ja sieltähän niitä ääniä tuli.
      Ompahan hyvä, ettei siihen natoon ole menty, jos siinäkin sen mukaan menee, mitä Trump on väläytellyt. Entäs sitten ilmastosopimus, jos sekin vesittyy.
      Pieniä on silakat joulukaloiksi, sanoo sanonta. Me olemme silakan kokoa ja jos isot kalat uivat tuostakin asiasta välinpitämättömyyden mereen, ei meidän ja kaltaistemme ponnisteluilla paljon saavuteta.
      Presidentillähän on paljon valtaa USA.ssa, mutta no, katsotaan.
      Niin se vaan on, ettemme tästä globaalisuudesta mihinkään pääse, kaikki vaikuttaa kaikkeen.
      Koko maailma on naimisissa keskenään.

    • Ennen vaaleja Trump osasi vedota oikealla tavalla äänestäjien tunteisiin, puhui sekavia kuin olisi puhunut jokaiselle jotakin, ei järki tai pelkkä vetoaminen enää ihmiselle riitä, että ääni saadaan. Arki ja ympäristö on niin pirstaloitunut, että ihminen näkee vain oman parhaansa ja kokonaisuuden paras katoaa jonnekin bittiavaruuteen. Eikä yhtä kaikille hyvää ole olemassa, edes amerikassa.

      Vaalien jälkeen Trump puhuu järkeään ja toimii virkansa edellyttämällä, vetää samalla tavalla median naruista kuin ennen vaaleja, värikäs persoona saa värikkäitä otsikoita varmasti tulevaisuudessakin. Uskon ja luotan kyllä, että tässäkin tapauksessa "aateluus velvoittaa".
      Heti ensi puheessa jo kuultiin sitä poliittista jargonia, hän puhui niin kuin ajatteli kuuntelijoiden ja katselijoiden odottavan hänen puhuvan. Rauhallisesti ja tasaisesti, yhäkin jokaiselle jotakin. Yhdessä, yhdessä, hyvää, hyvää.

      Eli maailma on entisellään, ihminen on vain halunnut muutosta, mutta saako hän sitä, se joko nähdään aikanaan tai sitten kaikki jatkuu ennallaan. Demokratiassa jokainen amerikkalainenkin on ääntään pohtinut ja oikein äänestänyt, mikäs minä olen sanomaan, että näin teidän olisi pitänyt äänestää. Jokaisella on oma hyvänsä ja enemmistö demokratiassa pelaa. Sitä kristallipalloa ei ole kellään, mistä näkisi miten tälle pallolle Trumpin aikana oikein käy, jättääkö hyvän vai pahan jälkensä historiaan.

    • Saattaapi olla niin, että Suomen koulutetut miehet ja naiset alkavat nousta arvoon arvaamattomaan EU:n turvallisuus-piireissä.
      Ainakin Baltiassa ja Ruotsissa.
      Taitaa olla myös niin että Suomenkaan oljen-korsi ei hukkuville riitä.
      USA on saari, Eurooppa ei.
      Eikä Kiina.
      Eikä varjelkoon itä.
      Puolusta siinä sitten.
      -
      Herran Jestas! Olis se hienuu(J.Virtanen), jos EU-maat alkaisivat varastoida aseensa Suomeen.
      Käypää vuokraa vastaan tietenkin :)
      -
      Mikä pannaan nimeksi?
      FISA...;)
      Finnish salvation army...
      FISVA...
      Finnish salvation and ventilation army...

      H.

    • Niinpä...Köyhät ja kouluttamattomat äänestivät taas väärin.
      Ei auta kuin elää eteenpäin vaikka suututtaisi kuinka.

      • Sama se,miten täällä suututaan, muttanyt on valmiiksi huonot suhteet Venäjään, ja nyt on kova yritys suututtaa Amerikan tuleva presidentti,, niin ei se ole pienen maan etu.


      • k-kotton kirjoitti:

        Sama se,miten täällä suututaan, muttanyt on valmiiksi huonot suhteet Venäjään, ja nyt on kova yritys suututtaa Amerikan tuleva presidentti,, niin ei se ole pienen maan etu.

        Samaa mieltä. Kansa on sanansa sanonut. Minusta on väärin aliarvioda kansanvaltaa, olisiko harvainvalta parempi äänestämään pääsisi vain korkeakoulututkinnon suorittaneet. Minustakin Sipilä hätäili kommenteissaan kun oli niin varma Hilaryn voitosta. Brexitin olisi luullut opettaneen jotain.


    • Lässy.lassi

      Tramppi toi muutoksen tuulen maailmalle hyvä juttu, saa nähdä muuttuuko palsta parempaan, miehekkääksi vähemmän mummomaiseksi.

    • Trumpin voittopuhe oli kyllä jonkun muun kuin hänen itsensä kirjoittama :) Onneksi presidentillä ei niin kauheesti ole valtaa. Mutta liikaa kuitenkin tollaselle kuumakallelle ja tohelolle.
      ***
      Vuonna 1998 (oliskohan) Trumpilta oli kysytty josko hän haluaisi presidentiksi. Hän sanoi ei, mutta jos hän haluaisi niin hän yrittäisi republikaanina, koska "ne ovat kaikkein tyhmin sakki amerikkalaisia. Ne uskoo mitä tahansa mitä Fox-uutisissa sanotaan, voisin valehdella niille mitä vaan ja ne uskoisivat ja saisin varmaan murskavoiton"
      https://scontent.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14955763_10209695366154054_5738318745176999436_n.jpg?oh=881442857dcc4cfdbe38573a1b4792c5&oe=588B9A5C

      Elikkä puheet äänestäjien tyhmyydestä eivät ole minun keksimiäni :))

      • kotimaisiakin.on

        Maailmalla ja erityisesti verkossa liikkuu paljon väärennettyä roskaa.


      • "Onneksi presidentillä ei niin kauheesti ole valtaa" kirjoittaa Paloma.
        Noin minäkin ajattelin, mutta Wiki kertoi muuta: USA:n presidentin valtaoikeudet ovat ihan toista maata kuin meillä. Hän voi torpata lakiesityksiä, valita korkeimman oikeuden jäsenet, käynnistää sotatoimet...
        Ei ollenkaan harmiton veikko, tuon mukaan.
        En olisi uskonut näin käyvän, mutta Trumpilla oli paljon hänestä itsestään riipumattomia etuja: republikaanien "vuoro" saada presidentti, Hilaryn epäsuosio,
        ja ennen kaikkea kansan muutostahto.
        Tuli mieleen Persujen jytky: muutospaine ja pettymys politiikkoihin oli senkin takana.
        Persuista päästiin eroon, Yhdysvaltain presidentistä ei päästä yhtä helposti.


      • demeter1 kirjoitti:

        "Onneksi presidentillä ei niin kauheesti ole valtaa" kirjoittaa Paloma.
        Noin minäkin ajattelin, mutta Wiki kertoi muuta: USA:n presidentin valtaoikeudet ovat ihan toista maata kuin meillä. Hän voi torpata lakiesityksiä, valita korkeimman oikeuden jäsenet, käynnistää sotatoimet...
        Ei ollenkaan harmiton veikko, tuon mukaan.
        En olisi uskonut näin käyvän, mutta Trumpilla oli paljon hänestä itsestään riipumattomia etuja: republikaanien "vuoro" saada presidentti, Hilaryn epäsuosio,
        ja ennen kaikkea kansan muutostahto.
        Tuli mieleen Persujen jytky: muutospaine ja pettymys politiikkoihin oli senkin takana.
        Persuista päästiin eroon, Yhdysvaltain presidentistä ei päästä yhtä helposti.

        Sisäpolitiikassa oikeesti vain veto-oikeus, mutta senkin saa kumoon jos tarpeeksi monta kertaa menee äänestykseen. Niin myös tuo että hän voi valita korkeimman oikeuden tuomarit. Ulkopoliittisesti hänen valtansa on suurempi, kuten mainitsitkin, hän on puolustusvoimien komentaja ja voi julistaa sodan.
        ***
        Trump on puhunut paljon siitä mitä hän haluaa tehdä presidenttinä: pysäyttää kaikki miljöösopimukset, kauppasopimukset, romuttaa Naton jne. rakentaa muurin Meksikon rajalle, en edes muista kaikkea. Nyt en usko kaikesta tuosta puoliakaan, mutta on hän aika arvaamaton tyyppi. En haluaisi maani johtoon.


      • eppu2
        demeter1 kirjoitti:

        "Onneksi presidentillä ei niin kauheesti ole valtaa" kirjoittaa Paloma.
        Noin minäkin ajattelin, mutta Wiki kertoi muuta: USA:n presidentin valtaoikeudet ovat ihan toista maata kuin meillä. Hän voi torpata lakiesityksiä, valita korkeimman oikeuden jäsenet, käynnistää sotatoimet...
        Ei ollenkaan harmiton veikko, tuon mukaan.
        En olisi uskonut näin käyvän, mutta Trumpilla oli paljon hänestä itsestään riipumattomia etuja: republikaanien "vuoro" saada presidentti, Hilaryn epäsuosio,
        ja ennen kaikkea kansan muutostahto.
        Tuli mieleen Persujen jytky: muutospaine ja pettymys politiikkoihin oli senkin takana.
        Persuista päästiin eroon, Yhdysvaltain presidentistä ei päästä yhtä helposti.

        Persuthan aikovat nyt ratsastaa sillä, että pitää järjestää kansaäänestys EU:n kuulumisesta.
        Taisivat ihan kansalaisaloitteesta puhua.
        Hakusessa Fixit.


      • eppu2
        Paloma.se.co kirjoitti:

        Sisäpolitiikassa oikeesti vain veto-oikeus, mutta senkin saa kumoon jos tarpeeksi monta kertaa menee äänestykseen. Niin myös tuo että hän voi valita korkeimman oikeuden tuomarit. Ulkopoliittisesti hänen valtansa on suurempi, kuten mainitsitkin, hän on puolustusvoimien komentaja ja voi julistaa sodan.
        ***
        Trump on puhunut paljon siitä mitä hän haluaa tehdä presidenttinä: pysäyttää kaikki miljöösopimukset, kauppasopimukset, romuttaa Naton jne. rakentaa muurin Meksikon rajalle, en edes muista kaikkea. Nyt en usko kaikesta tuosta puoliakaan, mutta on hän aika arvaamaton tyyppi. En haluaisi maani johtoon.

        En usko kyllä minäkään. Vaikka sitä valtaakin on, on hänen pakko kuunnella muitakin.
        En usko sitäkään, etteikö Putinkin vähän varpaillaan ole, vaikkei sitä näytäkään.
        Vaikka Trumpin esiintymisessä on myös teatteria, niin aika tuuliviiri vaikuttaa olevan.
        Voin olla väärässäkin.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Sisäpolitiikassa oikeesti vain veto-oikeus, mutta senkin saa kumoon jos tarpeeksi monta kertaa menee äänestykseen. Niin myös tuo että hän voi valita korkeimman oikeuden tuomarit. Ulkopoliittisesti hänen valtansa on suurempi, kuten mainitsitkin, hän on puolustusvoimien komentaja ja voi julistaa sodan.
        ***
        Trump on puhunut paljon siitä mitä hän haluaa tehdä presidenttinä: pysäyttää kaikki miljöösopimukset, kauppasopimukset, romuttaa Naton jne. rakentaa muurin Meksikon rajalle, en edes muista kaikkea. Nyt en usko kaikesta tuosta puoliakaan, mutta on hän aika arvaamaton tyyppi. En haluaisi maani johtoon.

        Kiitos tarkennuksesta, Paloma. Tuo Wikin teksti oli Ylen ulkomaantoimittajan laatima ja ehkä hän oli painottanut/tulkinnut noita valtaoikeuksia hiukan sensaatiohakuisesti.


      • eppu2 kirjoitti:

        Persuthan aikovat nyt ratsastaa sillä, että pitää järjestää kansaäänestys EU:n kuulumisesta.
        Taisivat ihan kansalaisaloitteesta puhua.
        Hakusessa Fixit.

        Persut eivät kyllä tuosta enää nouse, veikkaan. Kun näytön paikka tuli (hallitusvastuu) eivät pystyneet sen enempään kuin muutkaan.
        "Seurataan hallitusohjelmaa" oli Soinin vastaus kun tuli vaalilupauksien lunastamisen paikka.


    • 1eero

      Nyt toivottovasti ei jatku Brezhneviläinen pysähtynäisyyden kausi joka olisi Hilaryn myötä jatkunut vielä pahempana, Hilary on jotenkin kasvoton kääkättävällä äänellä ei vedonnut kansalaisiin ja jäi tosen kummajaisen mutta paremman esiintyjän varjoon. Trumppi ei ole todellisuudessa se miltä näytti, melkein sitoutumaton osasi pelinhengen kun vasta puolella avuton mummo, mies olisi pärjänny paremmin. Ei Trumppi luulisin ole niin huono mitä luullaan, hänellä on taustajoukot joita hänen on kuunneltava.

    • Pohjamuta on aina ollut pohjalla ex Suomessa ja Ruotsissa kaikki vanha on mutaa oli sanoja kuka tahansa.

      Elämä uudistuu vanhat kuolee näin maailma uudistuu. Samoin on politiikassa ei vanhoja tapoja. Ei maailmaa voi uudistaa sosiaalisella elättämisellä tai pelastamalla.

      Mitä tulee USA on kehitys kokonaisuudessa ollut nollaa, on ollut liikaa "apinoita" ja tanssijoita valojen piirissä joita maailma on palvonut.

      Maailma kehittyy aina parempaan jos sen luoja sallii tähän ei ihmiset voi vaikuttaa kuin pienellä osalla tosin sekin voilla olla hyvä paikallisella tasolla ex eurooppa.

    • Motivation

      Tämä vaali voi olla kulminaatiopiste valkoisen heteromiehen solvaamisessa ja kyykyttämisessä.

    • 1lesken

      En tiedä muuta kuin että Trumpp on kaksonen horoskoopiltaan, 70- vuotias,kolme kertaa ollut avioliitossa. Viisi lasta.Miljardööri. Ei juo,ei polta,eikä käytä huumeita. Vaimo on kuvankaunis ja sopii Valkoiseen taloon. Trumppi on keulakuva jenkeissä. Puhuu paljon,mutta ei sano mitään. Täysin oikea valinta, ainakin Hilaryyn verrattuna. Odotan mielenkiinnolla Putinin ja Trumpin tapaamista. Lesken

    • "Vaimo on kuvankaunis ja sopii Valkoiseen taloon."
      Tää oli paras vitsi. Vaimo on entinen alusvaatemalli Slovakiasta. Ja republikaanit vailttivat Michelle Obaman paljaista käsivarsista! Mutta Melanian alastonkuvat kiertävät netissä ja kukaan ei sano mitään :))
      Michelle Obama on kuvankaunis, älykäs, koulutettu, upea nainen. Valitettavasti hän ei ole kiinnostunut politiikasta. Hänestä tulisi hieno presidentti.

      • Pakkohan sen Melanian on olla hyvävartaloinen ja kaunis jos on ollut alusvaatemalli. Hän on kotoisin Slovakiasta so what....sinä olet kotoisin Suomesta.


      • pikku.huom

        SLOVENIASTA kotoisin , se on eri kuin Slovakia.


      • 1lesken

        Ranskan pressan Sarkosiin vaimo oli italialainen alastonmalli Carla Bruni. En muista koskaan kuulleeni Carlan puhuvan,mutta sitä enemmän hänestä oli mallikuvia. Osataan sitä Euroopassakin valita edustusvaimo. Sitäpaitsi heillä kaikilla on niin hyvät neuvonantajat, että senkun lukevat paperista,mitä muut kirjoittavat. Mitenkähän mahtoi aikoinaan olla Ronald Reyganin laita. C- luokan näyttelijä A-luokan roolissa. Joku Tähtien sota- suunnitelma on jäänyt mieleen. Keulakuvia aina valitaan näihin virkoihin. Taustalla tehdään työt. Lesken


      • Kisäemäntä entisen natsin tytär emännöi Ruotsin hovia. Huumekauppiaan ex-tyttöystävä ja -lapsen äiti puolestaa Norjan. SS-miehen Etelä Amerikkalainen tytär Maxima emännöi Hollannin hovia.




    • On turhaa vetää esille kaikkea paskaa kuin täällä on tapana nyt katsotaan totuutta.


      Nuolia maa Suomi voi olla hiljaa ja kuunnella mitä Putin sanoo, koska Suomi on Venäjä tänään. Näkyy kaikessa,,, .

      • On turhaa olla suurta kun ei ole mitään, Suomi on nolla mutta aatu auttaa sillä aatu elää ei hän ole kuollut sama koskee Ruotsia aatu auttaa, ihmeellisellä tavalla.

        Kaikki on totuutta. Vanha tapa en lue vanhaa.


      • Alkaako apinoilla kärki kulkea????

        Saksa on kohta nolla, missä apinoilla turva???


    • Huvitti katsella aamutelkkaria.
      Kaikille on Trumpin valinta shokki ja suuri yllätys.
      Itse arvasin nappiin kuinka käy kun olen seurannut kansan syvien rivien ajatuksia. Lisäksi Englannin ero EU.sta oli varoitusmerkki että "tyhmät ja kouluttamattomatkin" alkavat aktivoitua.

      • "mielikki-mummo"

        Kirjoitit aika selkeän kopion siitä mitä telkkarissa sanottiin.
        Turhaan teit.
        Kyllä telkkarissa oltiin paljon sinua fiksumpia.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki-mummo"

        Kirjoitit aika selkeän kopion siitä mitä telkkarissa sanottiin.
        Turhaan teit.
        Kyllä telkkarissa oltiin paljon sinua fiksumpia.

        H.

        :)
        En ole tässä fiksuuttani tuonut esiin. Ajattelin noin ennen aamutelkkariakin . Myönnän nöyrästi että olet ja he ovat fiksumpia kuin minä.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        :)
        En ole tässä fiksuuttani tuonut esiin. Ajattelin noin ennen aamutelkkariakin . Myönnän nöyrästi että olet ja he ovat fiksumpia kuin minä.

        "mielikki-mummo"

        Kyllä sinä toit.
        Maata-laahaavan fiksusti.
        Kopioit kömpelösti.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki-mummo"

        Kyllä sinä toit.
        Maata-laahaavan fiksusti.
        Kopioit kömpelösti.

        H.

        Itsetuntoni on jo lytätty maan rakoon ;) Onneksi on edes kissa joka pitää minua fiksuna.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Itsetuntoni on jo lytätty maan rakoon ;) Onneksi on edes kissa joka pitää minua fiksuna.

        "mielikki-mummo"


        Noh, Palomakin kopioi.
        Siinä sinulle kaveri.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki-mummo"


        Noh, Palomakin kopioi.
        Siinä sinulle kaveri.

        H.

        Älä höpise.
        Älä viitsi pitää minua aivan tollona. Jos minä kopioin niin laitan aina sitaatteihin ja mainitsen lähteen.
        Sinä olet kuin vanha nalkuttava papukaija joka ei tee muuta kuin toistaa itseään koko ajan.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Älä höpise.
        Älä viitsi pitää minua aivan tollona. Jos minä kopioin niin laitan aina sitaatteihin ja mainitsen lähteen.
        Sinä olet kuin vanha nalkuttava papukaija joka ei tee muuta kuin toistaa itseään koko ajan.

        "Paloma.se.co"

        Ei minua hävetä.
        Persson ainakaan.
        Ehkä P.A.Hanssonin poika kuitenkin.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "Paloma.se.co"

        Ei minua hävetä.
        Persson ainakaan.
        Ehkä P.A.Hanssonin poika kuitenkin.

        H.

        Tulipa tässä mieleeni.
        Onkohan Paloman Göran Persson-kopio Ruotsin puolustus-voimien säälittävän naurettava yritys vaikuttaa Suomalaisiin varus-miehiin? :):)
        Sillee niinku leikki-suur-vallasti?
        -
        Samaa tyyliä kuin teeveen Peruna-puolustus lestaateille :)

        H.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki-mummo"

        Kirjoitit aika selkeän kopion siitä mitä telkkarissa sanottiin.
        Turhaan teit.
        Kyllä telkkarissa oltiin paljon sinua fiksumpia.

        H.

        Hyvä kun kirjoitti, että minäkin tiedän. Nukuin täyttä häkää aamutelkkarin aikaan.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        "mielikki-mummo"

        Kirjoitit aika selkeän kopion siitä mitä telkkarissa sanottiin.
        Turhaan teit.
        Kyllä telkkarissa oltiin paljon sinua fiksumpia.

        H.

        Katselin tuossa Arvon laittamaa ketjua, siellä selitit aamuteeveetä, eikä muuten ollut ensi kerta.
        Mikä saa Sinut moittimaan toisia siitä, mitä itsekin teet?


    • Minusta on yhdentekevää onko USA.n tuleva maan äiti entinen alusvaatemalli tai miltä hän näyttää, se ei vaikuta tärkeämpiin asioihin.
      Kunhan miehensä hoitaa hommansa presidenttinä kunnialla ja hyvin, toivottavasti hän on vakaampi presidenttinä kuin ehdokkaana. Ulkonäköasiat ovat turhanpäiväisiä sivuseikkoja.

      • Minusta ja sinusta se voi olla niin, mutta USA on hyvin moralistinen ja moralisoiva kansa. Melanian on nyt pysyttävä tiukasti taustalla ja oltava lähes näkymätön seuraavat neljä vuotta (vedettävä matalaa profiilia) jos haluaa auttaa miestään olemaan ihmisten kunnioittama presidentti. Ja pitämään paitansa napitettuna.
        Joka tapauksessa, kunhan ensimmäiset kuukaudet (poliittinen kuherruskuukausi) ovat ohi pariskunta tulee olemaan ankaran kritiikin kohteena, erityisesti vanhoillisrepublikaanien ja raamatuntakojien puolelta.


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Minusta ja sinusta se voi olla niin, mutta USA on hyvin moralistinen ja moralisoiva kansa. Melanian on nyt pysyttävä tiukasti taustalla ja oltava lähes näkymätön seuraavat neljä vuotta (vedettävä matalaa profiilia) jos haluaa auttaa miestään olemaan ihmisten kunnioittama presidentti. Ja pitämään paitansa napitettuna.
        Joka tapauksessa, kunhan ensimmäiset kuukaudet (poliittinen kuherruskuukausi) ovat ohi pariskunta tulee olemaan ankaran kritiikin kohteena, erityisesti vanhoillisrepublikaanien ja raamatuntakojien puolelta.

        Luetko muitakin medioita kuin Trump vastaisia?

        Trump on ollut kolmesti naimisissa ja hänellä on viisi lasta. Ensimmäisen Ivana Zeinickovan kanssa hänellä on kolme erittäin lahjakasta lasta. Donald, Ivana ja Eric, jotka johtavat Trump Organizationia. Kaikilla yliopisto tutkinnot. Puhuvat mm. sujuvaa tsekkiä. Toinen vaimo Maria Maples yksi yhteinen tytär. Viimeinen ja tuleva valkoisen talon emäntä on Melania Knauss Trump heillä on 10-vuotias poika Barron.

        Yhdysvaltain Punainen risti valitsi vuonna 2005 Melania Trumpin Yhdysvaltojen hyvän tahdon lähettilääksi.

        Valkoiseen taloon astuu siis erilainen perhe kuin aijemmin.

        Trumpilla on 8 lastenlasta.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Luetko muitakin medioita kuin Trump vastaisia?

        Trump on ollut kolmesti naimisissa ja hänellä on viisi lasta. Ensimmäisen Ivana Zeinickovan kanssa hänellä on kolme erittäin lahjakasta lasta. Donald, Ivana ja Eric, jotka johtavat Trump Organizationia. Kaikilla yliopisto tutkinnot. Puhuvat mm. sujuvaa tsekkiä. Toinen vaimo Maria Maples yksi yhteinen tytär. Viimeinen ja tuleva valkoisen talon emäntä on Melania Knauss Trump heillä on 10-vuotias poika Barron.

        Yhdysvaltain Punainen risti valitsi vuonna 2005 Melania Trumpin Yhdysvaltojen hyvän tahdon lähettilääksi.

        Valkoiseen taloon astuu siis erilainen perhe kuin aijemmin.

        Trumpilla on 8 lastenlasta.

        Valtamediaa, lähinnä Dagens Nyheteriä. Trumpista nyt vaan kirjoitetaan paljon ja hänen "toisenlaisesta perheestään myös". Siihen kuuluu paljon valokuvamalleja ja suurriistan metsästäjiä.
        USA:ssa on menossa massiiviset mielenosoitukset Trumpia vastaan. Maaseudulla ollaan kai tyytyväisiä, mutta väkirikkaat California, New York ja Chicago ovat shokissa.

        http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/tusentals-demonstranter-i-protest-mot-trump/


      • Paloma.se.co kirjoitti:

        Valtamediaa, lähinnä Dagens Nyheteriä. Trumpista nyt vaan kirjoitetaan paljon ja hänen "toisenlaisesta perheestään myös". Siihen kuuluu paljon valokuvamalleja ja suurriistan metsästäjiä.
        USA:ssa on menossa massiiviset mielenosoitukset Trumpia vastaan. Maaseudulla ollaan kai tyytyväisiä, mutta väkirikkaat California, New York ja Chicago ovat shokissa.

        http://www.dn.se/nyheter/usa-valet/tusentals-demonstranter-i-protest-mot-trump/

        Tiedän seuraan mediaa, joo, siellä marssitaan ja pillit vinkuu, asia vaan on kuin on ja Trump on tuleva presitentti.

        Hän on muuten aikonut vetää oikeuteen kaikki ne naiset, jotka syyttävät häntä seksuaalisesta häirinnästä, jahka aikaa jää maan asiat ensin ; )

        Hän on esittänyt 35% veroalennusta perheille joilla on kaksi lasta. Hän on esittänyt vahustenhoidon tason nostamista hän on listannut olevansa köyhien asialla.

        Kahotaan, vuotellaan ja jatketaan sitten kun tiedetään miten asiat etenevät.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Tiedän seuraan mediaa, joo, siellä marssitaan ja pillit vinkuu, asia vaan on kuin on ja Trump on tuleva presitentti.

        Hän on muuten aikonut vetää oikeuteen kaikki ne naiset, jotka syyttävät häntä seksuaalisesta häirinnästä, jahka aikaa jää maan asiat ensin ; )

        Hän on esittänyt 35% veroalennusta perheille joilla on kaksi lasta. Hän on esittänyt vahustenhoidon tason nostamista hän on listannut olevansa köyhien asialla.

        Kahotaan, vuotellaan ja jatketaan sitten kun tiedetään miten asiat etenevät.

        PS, Niin ja eivät kaikki ole shokissa ; DD


    • Ennustaja:
      "Sanokaa minun sanoneen"
      "Olen varma, että"

      Jälkiviisas:
      "Mitäs minä sanoin"
      "Enkö arvannut oikein"
      " Tätä se mun uneni tiesi"

      Yllätetty:
      "Tämä on järkytys"
      "En olisi ikinä uskonut"

      • Siinäpä ne tärkeimmät kommentit ,olen lievän hämmästyksen vallassa kattellut kommentteja trumpin voiton johrosta.
        Onkohan kukaan arvostelija kauhistelija miettiny ketkä äänesti donaldia ,se oli se köyhien valkosten joukko.
        Niitten vanhemmilla oli asiat paremmin ku heillä on nyt ja he näki et lapsilla tulee menemään heitäkin heikommin.
        Ihmiset on epätoivosii ja haluu muutosta elämäänsä olkoonkin et he pettyy kuin suomen persut jotka myös halus muutosta.
        Onko näillä arvostelijoilla kanttia kieltää ihmisiltä unelmat ?jos he niin kuvittelee niin melkosen ikävää porukkaa ovat
        Suomen ainoa elossaoleva valtiomies vanha ja viisas paavo sanoikin jo et poliittinen eliitti ja siksi ittensä lukevat yllättyvät myös euroopassa.
        Eläkeläisten asiat on pelkkää sontatuiskussa seisomista ,jonakin päivänä ne terheentyvät kurjuuteensa
        Kuulema 80 luvulla on viimeksi tullut eläkkeellä toimeen .


      • piikkiö kirjoitti:

        Siinäpä ne tärkeimmät kommentit ,olen lievän hämmästyksen vallassa kattellut kommentteja trumpin voiton johrosta.
        Onkohan kukaan arvostelija kauhistelija miettiny ketkä äänesti donaldia ,se oli se köyhien valkosten joukko.
        Niitten vanhemmilla oli asiat paremmin ku heillä on nyt ja he näki et lapsilla tulee menemään heitäkin heikommin.
        Ihmiset on epätoivosii ja haluu muutosta elämäänsä olkoonkin et he pettyy kuin suomen persut jotka myös halus muutosta.
        Onko näillä arvostelijoilla kanttia kieltää ihmisiltä unelmat ?jos he niin kuvittelee niin melkosen ikävää porukkaa ovat
        Suomen ainoa elossaoleva valtiomies vanha ja viisas paavo sanoikin jo et poliittinen eliitti ja siksi ittensä lukevat yllättyvät myös euroopassa.
        Eläkeläisten asiat on pelkkää sontatuiskussa seisomista ,jonakin päivänä ne terheentyvät kurjuuteensa
        Kuulema 80 luvulla on viimeksi tullut eläkkeellä toimeen .

        "piikkiö"

        Miksi ihmeessä sinäkin kopioit uutisten asian-tuntijoiden lausuntoja.?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "piikkiö"

        Miksi ihmeessä sinäkin kopioit uutisten asian-tuntijoiden lausuntoja.?

        H.

        Varmaan sen tähren ku sinä et oo mitään viisauksia julkituonut, ilmanmuuta olisin sinuu halunnut kopioira.


      • piikkiö kirjoitti:

        Siinäpä ne tärkeimmät kommentit ,olen lievän hämmästyksen vallassa kattellut kommentteja trumpin voiton johrosta.
        Onkohan kukaan arvostelija kauhistelija miettiny ketkä äänesti donaldia ,se oli se köyhien valkosten joukko.
        Niitten vanhemmilla oli asiat paremmin ku heillä on nyt ja he näki et lapsilla tulee menemään heitäkin heikommin.
        Ihmiset on epätoivosii ja haluu muutosta elämäänsä olkoonkin et he pettyy kuin suomen persut jotka myös halus muutosta.
        Onko näillä arvostelijoilla kanttia kieltää ihmisiltä unelmat ?jos he niin kuvittelee niin melkosen ikävää porukkaa ovat
        Suomen ainoa elossaoleva valtiomies vanha ja viisas paavo sanoikin jo et poliittinen eliitti ja siksi ittensä lukevat yllättyvät myös euroopassa.
        Eläkeläisten asiat on pelkkää sontatuiskussa seisomista ,jonakin päivänä ne terheentyvät kurjuuteensa
        Kuulema 80 luvulla on viimeksi tullut eläkkeellä toimeen .

        Olen lukenut tuota persujen alamäkeä, onko nyt niin, että sekin on ennustetta, joka ei ole toteutunut vaan valtamedioiden kalluppien toistoa. Samaa kuin amerikkalaisissa medioissa ja mikä oli lopputulos. Iso Jytky.

        Eilen illalla mieheni pyysi minulta anteeksi tuohtumistaan kun suhtauduin neutraalisti ja odottavasti Trumpin vaalivoittoon.

        En minä mitään enneunia nähnyt en ennustanut vaan odotin sitä totuutta, joka sitten aamulla silmieni eteen valkeni.

        "Olet realisti et elä tunteilla vaan katselet asioita monelta kantilta, toisin kuin minä joka elän liikaa tunteilla" mieheni sanoi minulle.

        Minulla ei ole jyrkkiä antipatioita ja mielipiteeni vaihtelevat sen mukaan kuin saan todisteita siitä oliko arvioni oikea tai väärä.

        Eilen ystävättäreni miltei kuiskasi minulle vaikka istuimme autossa kahden, kuule, minä niin toivoin Trumpin voittoa, mutta en uskaltanut sanoa sitä kerota kenellekään.


      • eppu2
        piikkiö kirjoitti:

        Varmaan sen tähren ku sinä et oo mitään viisauksia julkituonut, ilmanmuuta olisin sinuu halunnut kopioira.

        Hyvä piikkiö. Tuolla Hunkilla, kun on tuo kopiointifobia, ei sille mitään voi.
        Juuri näinhän se juttelu syntyy, että keskustellaan maan vetäjien mielipiteistä ja siihen sitten omiamme.


      • korpikirjailija kirjoitti:

        Olen lukenut tuota persujen alamäkeä, onko nyt niin, että sekin on ennustetta, joka ei ole toteutunut vaan valtamedioiden kalluppien toistoa. Samaa kuin amerikkalaisissa medioissa ja mikä oli lopputulos. Iso Jytky.

        Eilen illalla mieheni pyysi minulta anteeksi tuohtumistaan kun suhtauduin neutraalisti ja odottavasti Trumpin vaalivoittoon.

        En minä mitään enneunia nähnyt en ennustanut vaan odotin sitä totuutta, joka sitten aamulla silmieni eteen valkeni.

        "Olet realisti et elä tunteilla vaan katselet asioita monelta kantilta, toisin kuin minä joka elän liikaa tunteilla" mieheni sanoi minulle.

        Minulla ei ole jyrkkiä antipatioita ja mielipiteeni vaihtelevat sen mukaan kuin saan todisteita siitä oliko arvioni oikea tai väärä.

        Eilen ystävättäreni miltei kuiskasi minulle vaikka istuimme autossa kahden, kuule, minä niin toivoin Trumpin voittoa, mutta en uskaltanut sanoa sitä kerota kenellekään.

        En usko persujen kutistuvan markinaaliin , on tulossa uus puheenjohtaja joka ei ole samassa liekanarussa Soinin kanssa.
        Äänestäjät on sitkeitä sissejä
        Ei se helpolla vaihra mielipirettää ,kun kerran on alettu.
        kuhan se oikea puhuja vetää sopivasta narusta niin domino palikat kolisee nurin,
        Paras yhteiskuntarauhan säilyttäjä on täys vatsa ja sitä ei päättäjät tunnu ymmärtävän.


      • hävettää.kö
        korpikirjailija kirjoitti:

        Olen lukenut tuota persujen alamäkeä, onko nyt niin, että sekin on ennustetta, joka ei ole toteutunut vaan valtamedioiden kalluppien toistoa. Samaa kuin amerikkalaisissa medioissa ja mikä oli lopputulos. Iso Jytky.

        Eilen illalla mieheni pyysi minulta anteeksi tuohtumistaan kun suhtauduin neutraalisti ja odottavasti Trumpin vaalivoittoon.

        En minä mitään enneunia nähnyt en ennustanut vaan odotin sitä totuutta, joka sitten aamulla silmieni eteen valkeni.

        "Olet realisti et elä tunteilla vaan katselet asioita monelta kantilta, toisin kuin minä joka elän liikaa tunteilla" mieheni sanoi minulle.

        Minulla ei ole jyrkkiä antipatioita ja mielipiteeni vaihtelevat sen mukaan kuin saan todisteita siitä oliko arvioni oikea tai väärä.

        Eilen ystävättäreni miltei kuiskasi minulle vaikka istuimme autossa kahden, kuule, minä niin toivoin Trumpin voittoa, mutta en uskaltanut sanoa sitä kerota kenellekään.

        Näin se menee. Moni äänesti Tromppia vaikka ei ilennyt kertoa, samoin on persujen kanssa, heitä kannattaa moni joka ei sitä kerro muille.


      • eppu2 kirjoitti:

        Hyvä piikkiö. Tuolla Hunkilla, kun on tuo kopiointifobia, ei sille mitään voi.
        Juuri näinhän se juttelu syntyy, että keskustellaan maan vetäjien mielipiteistä ja siihen sitten omiamme.

        Demarit voittavat seuraavat vaalit.
        Kepu kakkonen
        Kokoomus kolmonen.
        Sitten viher-vasemmisto.
        Persujen äänet n.9%
        Persut eivät pääse hallitukseen.

        H.


      • eppu2
        koti-kiusattu kirjoitti:

        En usko persujen kutistuvan markinaaliin , on tulossa uus puheenjohtaja joka ei ole samassa liekanarussa Soinin kanssa.
        Äänestäjät on sitkeitä sissejä
        Ei se helpolla vaihra mielipirettää ,kun kerran on alettu.
        kuhan se oikea puhuja vetää sopivasta narusta niin domino palikat kolisee nurin,
        Paras yhteiskuntarauhan säilyttäjä on täys vatsa ja sitä ei päättäjät tunnu ymmärtävän.

        Voi tuossa olla perää.
        Sitäpaitsi pieleen ne meni amerikkalaistenkin gallupit.
        Toisaalta tuntuu myös, että liikkuvat äänestäjät lisääntyvät, sellainen itsekin olen.


      • hunksz kirjoitti:

        Demarit voittavat seuraavat vaalit.
        Kepu kakkonen
        Kokoomus kolmonen.
        Sitten viher-vasemmisto.
        Persujen äänet n.9%
        Persut eivät pääse hallitukseen.

        H.

        Sitä on näköjään luntattu toisten tekemiä listoja.


      • hävettää.kö kirjoitti:

        Näin se menee. Moni äänesti Tromppia vaikka ei ilennyt kertoa, samoin on persujen kanssa, heitä kannattaa moni joka ei sitä kerro muille.

        Olen kanssasi samaa mieltä. Jokainen on äänestyskopissa yksin ja ovella seisovat kallupin tekijät. Katsotaan, vuotellaan vielä kerkiävät kaikki puolueet ryvettää ihtejään ennen vaaleja.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Sitä on näköjään luntattu toisten tekemiä listoja.

        "koti-kiusattu"

        Loistavana ennustajana kirjoitin tämän kommentin valmiiksi.
        Tiesin kommentin tulevan tarpeeseen.
        -
        Näkemisiin...
        Kirjoitin tuon, jotta minun ei tarvitse jauhaa pashaa jälkeen-päin.
        Kun sanon asian etu-käteen ja ajoissa.

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Loistavana ennustajana kirjoitin tämän kommentin valmiiksi.
        Tiesin kommentin tulevan tarpeeseen.
        -
        Näkemisiin...
        Kirjoitin tuon, jotta minun ei tarvitse jauhaa pashaa jälkeen-päin.
        Kun sanon asian etu-käteen ja ajoissa.

        H.

        Toi sama lista oli telkkarissa ,sinultako ne kävi sen kopsaamassa.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Toi sama lista oli telkkarissa ,sinultako ne kävi sen kopsaamassa.

        "koti-kiusattu"

        Jauhahan pashaa sitten jälkeen-päin.

        EOC

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Jauhahan pashaa sitten jälkeen-päin.

        EOC

        H.

        Kuka puhuu mitäkin ,ennustaeukko on hyvä ja vertailee omaa listaansa viralliseen.
        Ei sun kannata aikuselle miehelle noit höpö juttuja yrittää.
        http://www.hs.fi/politiikka/a1478140126193


      • mikäspikkuistavituttaa
        hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"

        Jauhahan pashaa sitten jälkeen-päin.

        EOC

        H.

        Muut jauhaa pastaa jälkeen-päin.
        Sinä taas jauhat paskaa jo etu-käteen.


      • eppu2
        hunksz kirjoitti:

        Demarit voittavat seuraavat vaalit.
        Kepu kakkonen
        Kokoomus kolmonen.
        Sitten viher-vasemmisto.
        Persujen äänet n.9%
        Persut eivät pääse hallitukseen.

        H.

        Älä usko galluppeihin. Ei se niin mene.


      • koti-kiusattu kirjoitti:

        Kuka puhuu mitäkin ,ennustaeukko on hyvä ja vertailee omaa listaansa viralliseen.
        Ei sun kannata aikuselle miehelle noit höpö juttuja yrittää.
        http://www.hs.fi/politiikka/a1478140126193

        "koti-kiusattu"


        Komentoin poikkeuksellisesti vielä.
        Lista on minun.
        Sitä saa sitten arvostella vaalien jälkeen vapaasti.
        Naureskellakin sille.
        Mutta ei tarvitse ainakaan oletella ja kuvitella pehmoisia puhuen jossitella.
        Minunkaan ei sitten tarvitse.
        -
        Tämän hetkisen tilanteen arvioon ei paljoa aivoa tarvita.

        H.


      • mikäspikkuistavituttaa kirjoitti:

        Muut jauhaa pastaa jälkeen-päin.
        Sinä taas jauhat paskaa jo etu-käteen.

        Näkemisiin...

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "koti-kiusattu"


        Komentoin poikkeuksellisesti vielä.
        Lista on minun.
        Sitä saa sitten arvostella vaalien jälkeen vapaasti.
        Naureskellakin sille.
        Mutta ei tarvitse ainakaan oletella ja kuvitella pehmoisia puhuen jossitella.
        Minunkaan ei sitten tarvitse.
        -
        Tämän hetkisen tilanteen arvioon ei paljoa aivoa tarvita.

        H.

        Tottakai se on sinun kun oot sen tosta kopioinut ,näin se maa makaa.


    • Demokraatit ovat nyt alkaneet kampanjoimaan valitsijamies-systeemin muuttamiseksi suoraan äänestykseen. Kahdesti he ovat nyt menettäneet presidentinvaalit viime aikoina vaikka heidän ehdokkaansa on saanut eniten ääniä.
      ***
      Jospa me tulevaisuudessa saammekin nähdä edistyksellisen liberaalinaisen valkoisen talon pomona, mutta koska sellainen ihme tapahtuu, en osaa edes ennustaa. Hillaryn tiukka neoliberaali profiili vieroitti hänet kansan syvistä riveistä ja hänet nähtiin lähinnä eliittien edustajana.

      • Minäkin olisin toivonut naispresidenttiä. Hillary ei ollut paras mahdollinen saamaan ihmisiä puolelleen. Sukulainen asuu Bostonissa, hän sanoi että Hillaryä inhotaan eikä Trmppia haluta äänestää, ovat hankalassa tilanteessa.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minäkin olisin toivonut naispresidenttiä. Hillary ei ollut paras mahdollinen saamaan ihmisiä puolelleen. Sukulainen asuu Bostonissa, hän sanoi että Hillaryä inhotaan eikä Trmppia haluta äänestää, ovat hankalassa tilanteessa.

        "mielikki-mummo"

        Höpöti.

        Hetkinen...
        Eikös se ollut sukulaisen kummi-tädin tuttavan poika?
        Se kun Paloman kanssa hassutellut on?

        H.


      • hunksz kirjoitti:

        "mielikki-mummo"

        Höpöti.

        Hetkinen...
        Eikös se ollut sukulaisen kummi-tädin tuttavan poika?
        Se kun Paloman kanssa hassutellut on?

        H.

        Jotain sinne päin, veljen tytär vain, en ole hänen kumminsa.
        Elämää on vielä tämän Trumpin valinnan jälkeenkin, uskoisin.
        Käykö sinullakin aika pitkäksi? Taidan lähteä lämmittämään mökkiä kissan kans.


    • ent.siivoojaparka
      • En tunne tyyppiä. Mutta en ole pätkääkään yllättynyt että ne on suomalaisia.
        Veropakolaisten paratiisissa kutee monta suurta kalaa. Ja monta jotka ovat pikkusia kiiskejä mutta uskovat olevansa vähintään tappajahaita.


    • Guru33

      Äänestäminen ei ole tunnepitoista hommaa eikä vaaliuurnilla protestoida yhden asian takia. Silloin mennään metsään. Trupm voitti, koska suuri osa amerikkalaisista ei näe tulevaisuutta hyvänä. Työpaikat on menneet Kiinaan ja sosiaaliset erot vain kasvavat. Amerikkalaiset yhtiöt on vieneet ne työpaikat Kiinaan voiton maksimoimiseksi, ei kiinalaiset niitä ole hakeneet.

    • eppu2

      Vilkaisin nettiAamulehteä.
      Kaliforniassa annetaan kriisiapua, kun ihmiset ovat niin järkytteneet Trumpin valinnasta. 62% äänesti Hillarya.
      Ei-alkuperäiset amerikkalaiset lapset ovat peloissaan,ajetaanko heidät nyt pois.
      Suomalaisen näkökulmasta tuntuu käsittämättömältä, että pressan vaalin takia tarvitaan kriisiapua, ainakin minun.

      • "eppu2"

        Kuubalainen tyttö itkeskeli kertoen saaneensa luvan asua USA:ssa.
        Ja nyt hän pelkää kamalasti että hänet palautetaan Kuubaan.
        Yhtään ei murehtinut USA:n tulevaisuudesta.
        Tai olisiko pitänyt olla: kuolevaisuudesta...

        H.


    • KaikellaYritetäänHarhaut

      Saahan sitä höpistä blogeissaan mitä vaan mm. Trumpin köyhästä ja kouluttamattomasta äänestäjäkunnasta, mutta tässä on isojen amerikkalaisten mediayhtiöiden tilaamana Edison Research -tutkimusyhtiön tulos. Mediayhtiöiden, jotka panivat 1,5 vuotta kaikkensa Trumpia vastaan.
      Köyhät ja kouluttamattomat löytyvät pääosin Clintonia äänestäneistä.

      "Köyhät Trump-tukijat myytti"

      Artikkeli on niin pitkä etten kopioi tähän. Enkä ala väittelemään tästä, numerot puhuvat puolestaan.

      http://www.iltasanomat.fi/ulkomaat/art-2000001951007.html

      • "KaikellaYritetäänHarhaut"


        Tässä tapauksessa he ovat USA:n maahan-muuttajia.

        H.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ammuskelu Härmän häjyissä

      Onko jollain enempää tietoa?
      Seinäjoki
      151
      5345
    2. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      12
      2272
    3. Keksin sinulle tänään uuden lempinimen

      Olet kisu-muija. Mitäs tykkäät älynväläyxestäni?
      Ikävä
      79
      1688
    4. Muistutus t-Naiselle.

      Olet ilkeä ja narsistinen k-pää. Annat itsestäsi kiltin kuvan ulospäin kelataksesi ihmiset ansaan. Sitten päsmäröit, hau
      Ikävä
      153
      1584
    5. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      322
      1571
    6. Oiskohan se aika

      Selvittää pää vihdoin ja viimein. Minun kaivattu ei todellakaan käy täällä ja piste. Ei ole mitään järkeä enää tuhlata t
      Ikävä
      8
      1571
    7. Siis oikeasti S... En ymmärrä...

      Oletko se sinä joka täällä kaipailee? Kaikki täsmää.
      Ikävä
      24
      1569
    8. Onko jotain sanottavaa vielä, nyt voi kertoa

      Poistun kohta täältä ja unohdan ajatuksen naimisiin menosta. Mieheltä
      Ikävä
      29
      1329
    9. Oho! Varmistusta odotellaan.

      Pitäneekö paikkansa? "🇺🇦Ukrainian drones hit a 🇷🇺Russian Tu-22M3 bomber at the Olenya airfield,"
      NATO
      131
      1326
    10. Mää oikeasti vielä kuolen

      Tämän tilanteen takia. Minä tosissani yritin ja tiedän että tämä tilanne sattuu sinuunkin. Molemmat taidetaan olla niin
      Ikävä
      48
      1197
    Aihe