Olen harkitsemassa hälytyslaitteita kotiini. Kysyisinkin vartioinliikkeiden työntekijöiden mielipiteitä, jos yhdistän hälytyksen vartioinliikkeeseen. Onko hyöty, jos niin minkälaista? Ja saako rahoilleen vastinetta?
Vartiontiliikkeistä...
8
2391
Vastaukset
- vektäre
Asia riippuu itsestäsi, mitä katsot tarvitsevasi.
Pyydä tarjous ainakin muutamalta vartiointiliikkeeltä.
Tästä löytyy jotain lisätietoa:
http://keskustelu.suomi24.fi/show.fcgi?category=123&conference=4500000000000240&posting=22000000004006680 - hiltunen
Saat hyötyä jos väijyliike on nurkan takana muutoin ne ei ehdi mihinkään.Jos ehtivät ei ne käytännössä muuta kuin soittavat poliisin paikalle vasta sitten kun ovat kohteessa.
isot liikkkeet ovat kalliita.
jos pieni on lähellä on hyvä.
Hälytyslaitteen asennus aina liikkeestä joka mainittu tuossa luettelossa:
http://www.vakes.fi/svk/suomi/index.jsp?cid=svk_fi_vah14 - ex-väktare
käytännössä hälytykset on siirrettävä vartiointi liikkeelle tai AHK:hon (vain yleisen edun kannalta merkittävät kohteet tai valtion- tai kunnanomistamat kohteet, hätäkeskuslaki) yksityisillä ei siis ole mahdollisuutta hyödyntää Alue Hälytys Keskusta. Mikään lakihan ei pakota sinua hankkimaan mitään palvelua vartioimis liikkeiltä, mutta Vakuutusalan keskusliiton korvaus ohjeista katkelma "Rikosilmoitinjärjestelmän käyttöön on asukkaiden sitouduttava ja noudatettava annettuja aikarajoituksia sekä oltava huolellinen järjestelmän käytössä. Rikosilmoitusjärjestelmän hälytykset on siirrettävä jatkuvasti miehitettynä olevaan valvomoon (esimerkiksi hyväksytyt vartioimisliikkeiden hälytyskeskukset: SVK, http://www.vakes.fi/svk), jotta asianmukaiset vastatoimenpiteet voidaan käynnistää mahdollisimman nopeasti." sitten itse asiaan. Vartointiliikkeen valinta ei ikinä ole helppo. Kannattaa pyytää tarjous kaikilta paikkakunnan firmoilta, tarjous pyyntöön voi liittää pyynnön arvioidusta reagointi ajaasta. vaikkakin tosiasiallisesti vartija ei tule paikalle vain siksi että mahdollinen varas saataisiin kiinni vaan vartijan ensisijainen tehtävä on ennaltaehkäistä lisävahingon syntyminen, esim jos itse olet matkoilla vartija hoitaa ikkunan paikkaukset yms. vartiointiliikkeen valinnassa kannattaa kiinnittää huomioita: 1. hintaan 2. arvioituun vaste aikaan 3. montako piiriä (hälytykseen vastaavia partoita) on 4. toimiiko kotisi lähistöllä piiriä? 5. voiko sama liike hoitaa sekä asennuksen että valvonnan (parempi ja nopeampi tuki ongelma tilanteissa.) noihin asioihink kun kiinnittää huomiota niin eiköhän se paras ratkaisu sieltä löydy..
- PiiriApina
Kyllä niitä "yksityiskoti" hälyjä tulee aina sillion tällöin. Samalla "vakavuudelle ja ammattitaidolla" ne hoidetaan kuin muutkin hommat;) hihihi
- Susi
Hyöty taloudelliselta kannalta riippuu paljon vakuutusyhtiöstä, osa antaa hyvä alennuksia laitteista aivan kuten aikanaan varmuuslukoista.
Hyöty riippuu myös maksuista ja sopimuksen sisällöstä, mutta esimerkiksi Aroundiolla kuukausimaksuun sisältyy laitteiston vuokra, vartijan käynnit ja kytkentä hälytyskeskukseen.- Apina
Muista pitää jääkaappi täynnä,ni vartiJa saa pikku purtavaa ku tulee kattoon hälyä... =)
- Avainhenkilö
Kun ostat rikosilmoitinjärjestelmän(=murtohälyttimet), niin pyydä turvatarrat asentajalta, tai liikkeestä. Mieti itse - samalla kadulla on 10 asuntoa, joissa kahdessa on HÄLYTYSTARRAT! Minusta kannattaa tarkkaan harkita vartiointiliikkeiden palveluiden käyttämistä. Itse suosin seuraavaa ohjeistusta: robottipuhelin (hälytyksen siirtyminen on vielä varmennettu GSM-robotilla)soittaa vartiointiliikkeen X hälytyskeskukseen. Hälytyspäivystäjä soittaa TOIMINTAOHJEEN mukaisesti vaimolleni ja sen jälkeen pojalleni. Mikäli he eivät vastaa, niin vartija tarkistaa omakotitalon ulkokuoren. Avaimia emme ole antaneet vartiointiliikkeeseen, mutta mikäli "joudut" antamaan avaimet, niin laita ne itse sinettipussiin (samanlaisia kuin on pankeissa). Muista, että listahinnoista voidaan aina neuvotella (=kilpailuttaa).
VARTIOIMISLIIKELUVAT:
http://www.intermin.fi/intermin/hankkeet/yksityinenturva/home.nsf/pages/604D2B54C1E7D2F0C2256E6D003E7ECE?opendocument
VAHINKOVAKUUTUSYHTIÖIDEN HYVÄKSYMÄT HÄLYTYSKESKUKSET:
http://www.vakes.fi/svk/suomi/index.jsp?cid=svk_fi_vah16 - Anonyymi
Lähi Tapiola ei anna alennusta tallentavasta kameravalvonnasta, vaikka se estää murrot lähes kokonaan. Pitää kulema olla vartiointifirmaan hälyytys, ei siis riitä että itselle tulee tieto rosvouksesta, tms.
Joku 6:n ällän neropatti asialla.
Vartiointifirmoista tuli mieleen, että mikä mahtaa olla totuus näistä juna-asemien pamputus orgioista? Jokin syy on varmaan siinä, että vartijat raahaa häiriköt ulos junista ja asemilta. Ehdottomasti näen lähiöjunassa mieluumin vartiointi firman "kaapin" kun mölisevän huumeporukan terrisoivan mummoja.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.2936567Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill652039- 1801780
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä151257- 1191251
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181681163Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie71136RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j521025Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j411021Martina pääsee upeisiin häihin
Miltäs se tuntuu kateellisista. Anni Uusivirta on Martinan kavereita.288962