Vartiontiliikkeistä...

utelias

Olen harkitsemassa hälytyslaitteita kotiini. Kysyisinkin vartioinliikkeiden työntekijöiden mielipiteitä, jos yhdistän hälytyksen vartioinliikkeeseen. Onko hyöty, jos niin minkälaista? Ja saako rahoilleen vastinetta?

8

2357

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vektäre
    • hiltunen

      Saat hyötyä jos väijyliike on nurkan takana muutoin ne ei ehdi mihinkään.Jos ehtivät ei ne käytännössä muuta kuin soittavat poliisin paikalle vasta sitten kun ovat kohteessa.
      isot liikkkeet ovat kalliita.
      jos pieni on lähellä on hyvä.
      Hälytyslaitteen asennus aina liikkeestä joka mainittu tuossa luettelossa:
      http://www.vakes.fi/svk/suomi/index.jsp?cid=svk_fi_vah14

    • ex-väktare

      käytännössä hälytykset on siirrettävä vartiointi liikkeelle tai AHK:hon (vain yleisen edun kannalta merkittävät kohteet tai valtion- tai kunnanomistamat kohteet, hätäkeskuslaki) yksityisillä ei siis ole mahdollisuutta hyödyntää Alue Hälytys Keskusta. Mikään lakihan ei pakota sinua hankkimaan mitään palvelua vartioimis liikkeiltä, mutta Vakuutusalan keskusliiton korvaus ohjeista katkelma "Rikosilmoitinjärjestelmän käyttöön on asukkaiden sitouduttava ja noudatettava annettuja aikarajoituksia sekä oltava huolellinen järjestelmän käytössä. Rikosilmoitusjärjestelmän hälytykset on siirrettävä jatkuvasti miehitettynä olevaan valvomoon (esimerkiksi hyväksytyt vartioimisliikkeiden hälytyskeskukset: SVK, http://www.vakes.fi/svk), jotta asianmukaiset vastatoimenpiteet voidaan käynnistää mahdollisimman nopeasti." sitten itse asiaan. Vartointiliikkeen valinta ei ikinä ole helppo. Kannattaa pyytää tarjous kaikilta paikkakunnan firmoilta, tarjous pyyntöön voi liittää pyynnön arvioidusta reagointi ajaasta. vaikkakin tosiasiallisesti vartija ei tule paikalle vain siksi että mahdollinen varas saataisiin kiinni vaan vartijan ensisijainen tehtävä on ennaltaehkäistä lisävahingon syntyminen, esim jos itse olet matkoilla vartija hoitaa ikkunan paikkaukset yms. vartiointiliikkeen valinnassa kannattaa kiinnittää huomioita: 1. hintaan 2. arvioituun vaste aikaan 3. montako piiriä (hälytykseen vastaavia partoita) on 4. toimiiko kotisi lähistöllä piiriä? 5. voiko sama liike hoitaa sekä asennuksen että valvonnan (parempi ja nopeampi tuki ongelma tilanteissa.) noihin asioihink kun kiinnittää huomiota niin eiköhän se paras ratkaisu sieltä löydy..

    • PiiriApina

      Kyllä niitä "yksityiskoti" hälyjä tulee aina sillion tällöin. Samalla "vakavuudelle ja ammattitaidolla" ne hoidetaan kuin muutkin hommat;) hihihi

    • Susi

      Hyöty taloudelliselta kannalta riippuu paljon vakuutusyhtiöstä, osa antaa hyvä alennuksia laitteista aivan kuten aikanaan varmuuslukoista.

      Hyöty riippuu myös maksuista ja sopimuksen sisällöstä, mutta esimerkiksi Aroundiolla kuukausimaksuun sisältyy laitteiston vuokra, vartijan käynnit ja kytkentä hälytyskeskukseen.

      • Apina

        Muista pitää jääkaappi täynnä,ni vartiJa saa pikku purtavaa ku tulee kattoon hälyä... =)


      • Avainhenkilö

        Kun ostat rikosilmoitinjärjestelmän(=murtohälyttimet), niin pyydä turvatarrat asentajalta, tai liikkeestä. Mieti itse - samalla kadulla on 10 asuntoa, joissa kahdessa on HÄLYTYSTARRAT! Minusta kannattaa tarkkaan harkita vartiointiliikkeiden palveluiden käyttämistä. Itse suosin seuraavaa ohjeistusta: robottipuhelin (hälytyksen siirtyminen on vielä varmennettu GSM-robotilla)soittaa vartiointiliikkeen X hälytyskeskukseen. Hälytyspäivystäjä soittaa TOIMINTAOHJEEN mukaisesti vaimolleni ja sen jälkeen pojalleni. Mikäli he eivät vastaa, niin vartija tarkistaa omakotitalon ulkokuoren. Avaimia emme ole antaneet vartiointiliikkeeseen, mutta mikäli "joudut" antamaan avaimet, niin laita ne itse sinettipussiin (samanlaisia kuin on pankeissa). Muista, että listahinnoista voidaan aina neuvotella (=kilpailuttaa).

        VARTIOIMISLIIKELUVAT:
        http://www.intermin.fi/intermin/hankkeet/yksityinenturva/home.nsf/pages/604D2B54C1E7D2F0C2256E6D003E7ECE?opendocument

        VAHINKOVAKUUTUSYHTIÖIDEN HYVÄKSYMÄT HÄLYTYSKESKUKSET:
        http://www.vakes.fi/svk/suomi/index.jsp?cid=svk_fi_vah16


      • Anonyymi

        Lähi Tapiola ei anna alennusta tallentavasta kameravalvonnasta, vaikka se estää murrot lähes kokonaan. Pitää kulema olla vartiointifirmaan hälyytys, ei siis riitä että itselle tulee tieto rosvouksesta, tms.
        Joku 6:n ällän neropatti asialla.

        Vartiointifirmoista tuli mieleen, että mikä mahtaa olla totuus näistä juna-asemien pamputus orgioista? Jokin syy on varmaan siinä, että vartijat raahaa häiriköt ulos junista ja asemilta. Ehdottomasti näen lähiöjunassa mieluumin vartiointi firman "kaapin" kun mölisevän huumeporukan terrisoivan mummoja.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 125
      3156
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      89
      2886
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2248
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      23
      1787
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1678
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1519
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      18
      1494
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1437
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1397
    10. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      81
      1335
    Aihe