Olen värjännyt hiuksiani vuosia. Harmaannuin viidenkympin hujakoilla. Minulla on pitkä tukka, jota pidän ponnarilla tai nutturalla. Nyt olen lopen kyllästynyt värjäämisoperaatioon. Kampaalle ei ole varaa mennä. Joka paikka on mustaa mönjää täynnä,kun peitän harmaat hiukset kotini kylppärissä.
Mitä järkeä tässä sitten on. Vastaus: Ei mitään. Mutta silti teen niin,kun harmaa naama ja harmaat hiukset alkavat aamuisin peilistä kyrsimään. Kun haen koiran päivittäisille lenkeille,pipo pelastaa. En suinsurminkaan halua näyttää koiran isännälle harmaita suortuviani. Olemme kavereita miehen kanssa,mutta joku ikinainen minussa sanoo,että hiukset on naisen kruunu. Voi jässes tätä naisen elämää. Että mä kärsin. Lesken
Hiusten värjäys
50
1193
Vastaukset
- hoit_su
Moikka. Minä värjäilin kans koko työssäoloaikani, mutta eläkkeelle jäätyäni päätin että nyt se loppuu. Minut pelastaa tietty se, että tukkani on ruskea, jossa muutama harmaa karva. Mutta minulla on samanikäisiä ( - 60) kavereita, joista tulisi täysharmaita jos lopettaisivat värjäämisen. Se vaikuttaa jo ulkonäköön ihan eri tavalla kuin minulla. Ymmärrän harmisi.
- 1lesken
Kun olimme mieheni kanssa kimpassa, mies ei sanonut harmaista mitään. Mutta muut huomauttivat. Oletpa sinä tooosi vanhentunut. Kun miehen poika vihittiin ja oli suuret häät,päätin värjäyttää koko kuontalon. Pitkät hiukset värjättiin, tehtiin upea kampaus, tehtiin täydellinen meikki. Kun tulin "korjaamolta"kotiin,mies sanoi "No voi tokkiinsa eukko,johan oot muuttunut" Laitoin vielä 10 sentin korkkarit jalkaan. Mies (181 cm) totesi, että "ja oot vielä kasvanut samalla reissulla. No tästä kaikesta seurasi,etten voinut enää palata harmauteen. Lesken
- ö-Öö
Osta peruukki.
=DW=- 1lesken
ö-Öö:lle
Peruukki on niiiin feikki. Vaikka onhan värjäyskin. Entä saunominen. Jos erehdyn menemään "kaverin" kanssa saunaan,totuus paljastuu. Aika paha peruukin kanssa on istua löylyissä. Lesken - eitukkanäy
1lesken kirjoitti:
Peruukki on niiiin feikki. Vaikka onhan värjäyskin. Entä saunominen. Jos erehdyn menemään "kaverin" kanssa saunaan,totuus paljastuu. Aika paha peruukin kanssa on istua löylyissä. LeskenNiitä on saunahattuja, pistä sellainen päähäsi.
1lesken kirjoitti:
Peruukki on niiiin feikki. Vaikka onhan värjäyskin. Entä saunominen. Jos erehdyn menemään "kaverin" kanssa saunaan,totuus paljastuu. Aika paha peruukin kanssa on istua löylyissä. LeskenNiin, tuheron näkemisellähän ei niin väliä pää-asia että tukka pysyy salaisuutena :D
- 1lesken
siilimuori4 kirjoitti:
Niin, tuheron näkemisellähän ei niin väliä pää-asia että tukka pysyy salaisuutena :D
siilimuori4
Tuhero on niiiiiin vanhanaikainen. Ei kait sellaista ole enää kenelläkään. Lesken 1lesken kirjoitti:
siilimuori4
Tuhero on niiiiiin vanhanaikainen. Ei kait sellaista ole enää kenelläkään. LeskenNo jokaisella naispuolisella on jonkinlainen. Sen näyttäminenkö ei hävetä, tärkeintä et tukka ei vaan missään nimessä näy?
- 1lesken
siilimuori4 kirjoitti:
No jokaisella naispuolisella on jonkinlainen. Sen näyttäminenkö ei hävetä, tärkeintä et tukka ei vaan missään nimessä näy?
siilimuori4
Kun yli 60 vee miehenkutale on saunassa, ilman silmälaseja, perjantaipullo korkattuna, avolava-hiusmalli omassa päässä, ei siinä paljon tussun värit kiinnosta. Ei taida kyllä hiustenkaan värisävy hetkauttaa. Tissejä ne ukonrähjät vahtaa. Lesken 1lesken kirjoitti:
siilimuori4
Kun yli 60 vee miehenkutale on saunassa, ilman silmälaseja, perjantaipullo korkattuna, avolava-hiusmalli omassa päässä, ei siinä paljon tussun värit kiinnosta. Ei taida kyllä hiustenkaan värisävy hetkauttaa. Tissejä ne ukonrähjät vahtaa. LeskenNii että mieluummin sitten tuhero paljaana kuin tukka.
- 1lesken
siilimuori4 kirjoitti:
Nii että mieluummin sitten tuhero paljaana kuin tukka.
siilimuori4
V...t tuherosta, kun tukka on hyvin. Lesken 1lesken kirjoitti:
siilimuori4
V...t tuherosta, kun tukka on hyvin. LeskenMakuja on monia sanoi koira kun muniaan nuoli.
1lesken kirjoitti:
Peruukki on niiiin feikki. Vaikka onhan värjäyskin. Entä saunominen. Jos erehdyn menemään "kaverin" kanssa saunaan,totuus paljastuu. Aika paha peruukin kanssa on istua löylyissä. LeskenPeruukin ei tarvitse olla feikin näköinen, ellei itse halua ostaa vaikka useampiakin erilaisia peruukkeja. Minulla on muutamia sellaisia kaapissa hyvin hoidettuina ja otan niitä usein matkoille mukaan, varsinkin, jos pitää edustaa ja tulee käytyä uimassa ehkä aamuin illoin hotellin altaassa tai meressä. Muutamat peruukeistani ovat niin aidon näköisiä, että kumppanikin kysyy välillä onko kampaus tehty omista hiuksistani vai onko minulla peruukki päässä.
Hankin ensimmäiset peruukit, kun minulle ilmestyi pälvikaljuja joskus 1980-luvulla. Sen jälkeen olen käyttänyt peruukkeja muuten vaan, jos on tiukka ohjelma, eikä ole aikaa tai ei huvita askarrella hiusten kanssa, eikä kampaajiakaan oli tyrkyllä. Nykyisin saatan liikkeelle lähtiessä huitaista nutturan, poninhännän tai pikkusykerön päälaelle, ellei ole juhla- tai edustustilaisuudesta kyse.
Värjäytän tai värjään hiuksiani tai ainakin harmaantuvaa juuristoa muutamien viikkojen välein. Jos itse värjään, jaan väripaketin komponentit puoliksi, kun laitan pääasiassa vain tyviväriä.
Värin levitän aina ensin vain tyviin ja jonkin ajan päästä hieron loppuvärin kaikkiin hiuksiin. On kiva vaihtaa harvakseltaan hieman värisävyä, mutta en ainakaan toistaiseksi ole ryhtynyt käyttämään luonnottomia sävyjä. Vaikka eihän sitä koskaan tiedä...
" En suinsurminkaan halua näyttää koiran isännälle harmaita suortuviani."
Jösses sentäs, on sulla murheet ja estot. Ole onnellinen että sulla ylipäätään on vielä tukka päässä.- tummaa.tukkaa
Eiköhän tämäkin aloitus ole niitä "lesken feikkileikkejä" 😔
tummaa.tukkaa kirjoitti:
Onon mutta niihin on monesti huvittavaa ottaa kantaa :D. Jos ei ole muuta parempaa tekemistä.
- 1lesken
tummaa.tukkaa kirjoitti:
tummaa.tukkaa
Ottaako tämä sinua päähän? Lesken
Minulla on juuri nyt väriaine hiuksissani, odotan vielä 15 minuuttia ja pesen pois. Ei tästä mitään sotkua tule.
Eilen meinsin lähteä mökille mutta katsottuani säätiedotuksen en lähtenytkään.
Nyt olisin kissan kanssa lumen saartamana. En oikein tykkää lumitöistä, on odotettava kaverin tuloa.- enmilläänkeksi
En värjää hiuksiani vaan minulla riittää Luonnon Henna-sävytys lisäämään punerrusta ja luonnonkiharrusta ja ennenkaikkea hoitamaan.
Kovin tehokkaissa väreissä on syöpää aiheuttavia aineita. Luin väripakkauksista varoituksen, kun värjäsin nuorena siskojen hiuksia.
- enmilläänkeksi
arvo.e kirjoitti:
Kovin tehokkaissa väreissä on syöpää aiheuttavia aineita. Luin väripakkauksista varoituksen, kun värjäsin nuorena siskojen hiuksia.
@arvo.e
Luonnon hennasta tuollaista syöpäpeloitusta oli muutama vuosi takaperin. Oli uhka, että kokonaan vedetään henna pois markkinoilta. No, minä hamstrasin kauppakassillisen Satvan hennaa, jotta riittää loppuiäkseni (yritin laskea vuosittaisen hennan käyttöni ja todennäköisen elinikäni). Ei poistunut myynnistä vaan vielä saa hennaa ainakin S-ryhmän kaupoista ja hinta on edullinen, alle 5€. Pysyy hiuksissa. Ei päästä väriä pesuissa. Näyttää luonnolliselta, kun hiusten luontainen erisävyisyys jää eikä ole tönkköyksvärinen kuten varsinaisilla hiusväreillä.
Henna ei siis värjää vaan sävyttää. Vaaleisiin ja harmaisiin hiuksiin se ei sovi, koska hiuksen oma väri ratkaisee lopputuloksen. Lopputulos ei vaalealla eikä harmaalla hiuksella ole kaunis. Minulla on punertavan ruskeat ja olen perinyt isoisältäni harmaantumattomuuden - nuoremmat sisarukseni harmaantuivat jo 4-kymppisinä ja sekös heitä kiukutti. Sanonta on, että harmaat hiukset ovat kunnian kruunu. Isoisää mummo oli kiusannut, että tällä ei ole kunniaa. enmilläänkeksi kirjoitti:
@arvo.e
Luonnon hennasta tuollaista syöpäpeloitusta oli muutama vuosi takaperin. Oli uhka, että kokonaan vedetään henna pois markkinoilta. No, minä hamstrasin kauppakassillisen Satvan hennaa, jotta riittää loppuiäkseni (yritin laskea vuosittaisen hennan käyttöni ja todennäköisen elinikäni). Ei poistunut myynnistä vaan vielä saa hennaa ainakin S-ryhmän kaupoista ja hinta on edullinen, alle 5€. Pysyy hiuksissa. Ei päästä väriä pesuissa. Näyttää luonnolliselta, kun hiusten luontainen erisävyisyys jää eikä ole tönkköyksvärinen kuten varsinaisilla hiusväreillä.
Henna ei siis värjää vaan sävyttää. Vaaleisiin ja harmaisiin hiuksiin se ei sovi, koska hiuksen oma väri ratkaisee lopputuloksen. Lopputulos ei vaalealla eikä harmaalla hiuksella ole kaunis. Minulla on punertavan ruskeat ja olen perinyt isoisältäni harmaantumattomuuden - nuoremmat sisarukseni harmaantuivat jo 4-kymppisinä ja sekös heitä kiukutti. Sanonta on, että harmaat hiukset ovat kunnian kruunu. Isoisää mummo oli kiusannut, että tällä ei ole kunniaa.Aamu-teevee
-
Kuubalainen tyttö itkeskeli kertoen saaneensa luvan asua USA:ssa.
Ja nyt hän pelkää kamalasti että hänet palautetaan Kuubaan.
Yhtään ei murehtinut USA:n tuolevaisuudesta.
Jotenkin tuntuu tutulta?
Tumma tukka tytöllä.
H.enmilläänkeksi kirjoitti:
@arvo.e
Henna ei siis värjää vaan sävyttää. Vaaleisiin ja harmaisiin hiuksiin se ei sovi, koska hiuksen oma väri ratkaisee lopputuloksen. Lopputulos ei vaalealla eikä harmaalla hiuksella ole kaunis. Minulla on punertavan ruskeat ja olen perinyt isoisältäni harmaantumattomuuden - nuoremmat sisarukseni harmaantuivat jo 4-kymppisinä ja sekös heitä kiukutti. Sanonta on, että harmaat hiukset ovat kunnian kruunu. Isoisää mummo oli kiusannut, että tällä ei ole kunniaa.Henna ei kuulunut voimakkaasti värjääviin hiusväreihin ja ymmärtääkseni ei myöskään aiheuta syöpää. Joissakin toisissa väreissä on alin ikäraja käytölle ja varoituksia haitoista.
- Luonnonkaunista
Olen antanut hiukset harmaantua. Käyn kerran vuodessa, syystalvesta laitattamassa vaaleita raitoja (olen löytänyt Hgistä edullisen kampaajan alueelta, jossa korttelissa niitä on monta; kilpailu). Olen ihan tyytyväinen ja mielestäni ihan siistin näköinen. En ollenkaan näe harmaahiuksisia ihmisiä pahan/rumannäköisinä.
Aamu-teevee
-
Kuubalainen tyttö itkeskeli kertoen saaneensa luvan asua USA:ssa.
Ja nyt hän pelkää kamalasti että hänet palautetaan Kuubaan.
Yhtään ei murehtinut USA:n tuolevaisuudesta.
Jotenkin tuntuu tutulta?
Tumma tukka tytöllä.
H.Hänen mielestään usassa on kaikki hyvin eli hyvä asua verrattuna Kuubaan. Ettei vaan tekstisi olisi pilkkaa ja ivaa TAAS ;).
- eiharmaahiirulainen
Maku asioita , värjääkö hiuksiaan vai, ei ! Värjään pitkät hiukseni kerran kuukaudessa, mutta laitan väriä vain juureen. Onhan siitä todella kova työ , ,kun laitan värin kunnolla . sudin kanssa jakamalla hiukset osiin, kylpyhuoneen lattialle levitän vanhan vahaliinan ja päälleni vanha t-paita. Tuleehan siitä sotkua, mutta täytyy vaan heti pyyhkiä pois , ettei väri tartu käsipesualtaaseen. Kyllä säästää rahassa ,kun kampaaja ottaa vähintään 100 eur ja laitat itse .niin n. 20 eur korkeintaan. Minulla ei ole varaa 100 eur ,joka kuukausi pulittaa kampaajalle, enkä halua kulkea harmaana hiirulaisena ainakaan vielä,
Joillakin sanat syöpää aiheuttava saa kulkemaan harmaana hiirulaisena. Tukka yksin sinusta ei hiirulaista tee,
- Himmelsauge
Minun sisaret värjänneet hiuksiaan aina. Nyt yksi heistä antoi oman värin tulla, harmaan, hänelle se näyttää sopivan paremmin. Minä olen meistä ainoa joka en ole värjännyt kun joskus muutamia kertoja silloin kun oli lyhyt tukka. Voisiko johtua siitä että minulla on edelleenkin tumma tukka, vain vähän harmaita joukossa. Vaikuttaako värjääminen, nopeuttaako harmaantumista. Mene ja tiedä, en ole kuullut että vaikuttaisi, ei ne värit mitään terveellisiä taida olla. Minusta harmaat hiukset ovat kauniit ja myös aivan valkoiseksi tulleet. Niin, tärkeintä on kuitenkin että tukka päässä, eikä sekään ole elinehto, kauniita huiveja on ja peruukkeja. 🙂
- Blonditulevaisuudessa
Hiusten harmaantuminen on geeniperäinen juttu eikä värjäys vaikuta siihen asiaan mitenkään.
Jätä värit kaupan hyllylle, äläkä stressaa turhista. Jos harmaantuminen on jonkun kaveruuden tiellä, sellaisen kaveruuden tiellä se joutaakin olla.
Vai pitäsköhän minunkin värjätä hiukset. Jos värjäisin vain toisen, niin olisko sitten raitoja, tai raita.- ent.siivoojaparka
Ei minusta harmaat hiukset rumat ole.
Ihan odotan, että alkaisi harmaantumaan, kun joskus olen löytänyt jonkun yksittäisen oikein kiiltävän hopeanharmaan hiuksen hiusteni seasta. Aina ajattelen, että olisipa koko tukka tuon värinen.
Luonnollinen hiusteni väri (talvitukka) on sellainen ei oikein minkään värinen, mutta kesäaurinko vaalentaa sen sitten aina auringonvaaleaksi.
Joskus nuorempana vaalensin talvitukankin kesätukan vaaleaksi, mutta en minä enää ole vuosikymmeniin viitsinyt.
Antaa ajan hoitaa hiustenvärin niinkuin rypytkin.
Tuosta hiusvärien aiheuttamasta syövästä (leukemiaa sen kai sanottiin aiheuttavan).
Muistan siitä olleen juttua, että mitä tummempi väri, niin sen enemmän se sisälsi sitä vaarallista ainetta, minkä käyttö sitten kiellettiin, kun huomattiin sen vaarat.
Ei sitä enää nykyisissä hiusväreissä ole, ainakaan sitä ainetta (mitä se nyt sit olikaan nimeltään), mutta ihon läpihän ne menee kaikki aineet mitä itseensä hölvää, eikä niistä voi takuuvarma olla kaikista kemiallisista aineista mitä pahuuksia ne saa aikaan.- Tavuviiva
Muistatteko Camecalonin 60-/70-luvun taitteesta. Näytti palalta kapisen koiran turkkia.
Ja muistatteko Melody-väriaineen. Töhrin sitä hiuksiin ja seisoin löylyssä 5 minuuttia ja wow, uusi pää.
Jos on paksut harmaat hiukset, hyvä leikkaus, ok.
Haluan vielä säväyttää tukkaa. Viimeksi tuli liian tumma väri, mutta
kampaaja oli niin jo matkoilla Thaimaaseen. Jotenkin ote lipsui, saksikin miten sattui. Saatanpa antaa palautetta.
Ei hyvä, kun rusketus on häipynyt, niin kontrasti ei miellytä
Jos noihin ulkonäköjuttuihin, niin ei se pitkä harmaa tukka naisen ulkonäköä kohenna, ei edes puolipitkä.
Lyhyeksi leikattu, sopivasti kiharrettu, ihan hyvän näköinen. Varmaan helppohoitoisempi, kun noiden värien kanssa.
Mutta jos tykkää pitkästä tukasta, niin ei paljon vaihtoehtoja ole.- LyhyistäVähemmän
Pitkästä tukasta voi tehdä todella monenlaisia kampauksia.
- hytinäx1
Jos sinulla ei ole varaa mennä kampaamoon niin seuraappa varsin lehti-ilmoituksia joissa kampaamot etsivät kampaus/hiusmalleja. Siellä muuttavat hiuksesi uuteen malliin aivan ilmaiseksi , värjäävät ja leikkaavat uuteen uskoon.
Monesti he etsivät nuoria malleja mutta kyllä niihin voi vanhemmatkin ilmoittautua.
Joissakin naistenlehdissä on myös näitä muuntautumisjuttuja. Hakeudu niihin.- SuosittelenAikaaTarvii
Alan oppilaitoksissa saa edullista ja hyvää palvelua. On opettajia paikalla ja uusintakin tietoa.
Jossain vaiheessa aikoja sitten aloitin hiusteni värjäämisen, vaaleat muuttuivat milloin miksikin punaiseksi, oli kastanjaa ja kaikkia muita ja pikku hiljaa väri tummeni ja tummeni lopulta melkein mustaksi.
Sitten kyllästyin ainaiseen värjäämiseen, tein sen yleensä itse ja oma luonnollinen vaaleus ilmestyi juurikasvuna. Yritin ensin kaikenlaisilla vaalennuksilla palauttaa omaa väriä mutta se oli tosi vaikeaa ja menin lopulta ammattikoulun kampaamo-oppilaiden käsittelyyn ja siellä opettajan kanssa tuumattiin kuvio millä oma hiusten väri palautettaisiin. Pari kertaa kävin siellä käsittelyssä ja sittenkin latvoihin jäi jännä oranssinen vivahdus punaisista väriaineista ja se ei enää lähtenyt kuin vain kasvamalla.
Tästä on jo ainakin kymmenen vuotta ja siitä asti olen ollut oma harmaani ja viihdyn erilaisten harmaiden sekamelskan alla mainiosti.
Mielestäni ei hiuksissa ole ratkaisevaa väri vaan hyvä ja persoonallisuuteen sopiva leikkaus.
Joskus pistää silmään jyrkkyys vaaleiden kasvojen ja värjättyjen tummien hiusten yhdistelmässä. Makuasioita tietysti.
Lapsena olin pellavapää ja nyt tuntuu kivalta kun sanotaan silkkitukaksi. (Silkkitukkani salaisuus on sinkkikuuri silloin tällöin)- Magic_Retouch
Oletko kokeillut suihkutettavia yhden pesuvälin kestäviä pikavärejä (ainakin L´Oréalilla on sellaisia)? Alle kympillä sain spray-purkin, jota suhautin jakauksen kohdalle. Uskoisin, että tällä menetelmällä saa juurikasvun värjäystä siirretyksi useilla viikoilla. Eikä nyt puhuta vain harmaista hiuksista.
Voi valita myös astetta tummemman värin, jos haluaa kokeilla muodikasta liukuvärjäystä. Huomasin, että ainetta voi hyödyntää myös irtolisäkkeiden ajantasaistamiseen. Minulla on pari lettivärkkiä, jotka olen hankkinut vaaleamman kuontalon aikoihin.
Mielestäni tämä on vähintäänkin kokeilemisen arvoinen huokea ratkaisu.- Tavuviiva
Onko tuo sellaista kuivaväriä?
Ents kun sataa?
Muuttuuko seepraksi? Tai tiikeriksi?
Onko se sellaista hienojakoista, että jos harjaa, niin varisee hienojakoiseksi jauheeksi lattiaan?
Kyselykausi meneillään. - Magic_Retouch
Tavuviiva kirjoitti:
Onko tuo sellaista kuivaväriä?
Ents kun sataa?
Muuttuuko seepraksi? Tai tiikeriksi?
Onko se sellaista hienojakoista, että jos harjaa, niin varisee hienojakoiseksi jauheeksi lattiaan?
Kyselykausi meneillään.Kyllä se jää paremminkin sellaiseksi töhnäiseksi alueeksi hiuksissa sotkematta kuitenkaan paikkoja tai esimerkiksi päähinettä, tyynyliinaa tms. Eikä muuten lähde edes pesussa aivan täysin pois. Kuten sanottua, niin tämä on oivallinen ensiapu, mutta ei tietenkään korvaa varsinaista värjäämistä, jos sille tielle on lähtenyt.
- talvi.va
Mistähän johtuu, että minun unissani on vieraillut punapigmentin omaavia miespuolisia ihmisiä. Yks yö kävi Redramakin. En ole koskaan ollut erityisen viehättynyt punapigmenttisistä miehistä, siis silmälle viehättymistä tarkoitan.
Punatukkaiset naisethan ovat kauniita. Monilla heillä on pisamiakin. Itse saa kesäisin vain muutaman ja vanhemmiten nekin on vähentyneet, muuttuvat maksaläiskiksi :)
Itse en ole punapää, joten tämä ei ole omakehu, mainittakoon se. - reppuriika
Olen värjäillyt hiuksia reilut 10 vuotta. Aikaisemmin käytin voimmaita punaruskeita sävyjä, mutta nyt olen siirtynyt vaaleanruskeaan, joka on lähellä omaa väriä. Ei erotu niin selvästi tyvikasvu ja sen esille tuoma harmaus.
Ei hiukset ja niiden väri ole ainut joka ikääntymisen paljasta. Jos on kasvot ryppyiset, valjut, niin erittäin voimakas väri vain tehostaa kontrastia ja vanhuutta.
Ainakin lähipiiri sanoo, että se lähellä normaalia hiusten väriä pukee minua parmmin ja olen samaa mieltä ja luotan myös ystävien palautteeseen.
Milestäni kosmetiikan käyttö ja hiusten värjääminen ovat jokaisen henkilökohtaisia asioita.- EiLianTummaaVanhal
Tumma hiusväri nostaa rypyt esiin, mutta vähän vaaleampi saa kasvotkin näyttämään paremmilta.
- eläkeikäinen
Entäpäs hiusten lähtö,itsellä paksut vaaleet puolipitkät hiukset,pari kertaa vuodessa tuttu kampaaja napsii vähän lyhyemmäksi,joskus kerroksittain hieman ohentaen,ja sinne tänne muutama vaaleempi raita,ei joka kerta.Nyt hiukset on ohentuneet puolella,lähtee koko ajan ja hiuksia saa poimia jokapaikasta,niitä on leivänkin päällä ja sukissa,vaatteissa ja ympäri kämppää että ihan raivostuttaa.Olen vaihtanut eri shampoita,suihkeita jne--ei mitään apua.Kauhulla tutkin päänahkaani ja hiusjuuristoa,onko mitään laikkuja tms.
Syön ja elän normaalisti,takana kyllä monien vuosien stressi omaisista ja vuosien unettomuus,siinäkö syy,en oikein usko siltikään.
Mut mitä voisin syödä hiusteni vahvistamiseksi kun verenohennuslääkkeet ei salli kaikkea,neuvoja-kiitos.- Magic_Retouch
Oletko aivan varma siitä, että hiuksesi ovat todellakin ohentuneet? Vaikutelma entistä runsaammasta hiusten irtoamisesta voi nimittäin johtua yksinkertaisesti siitäkin, että nykyisen elämäntilanteesi salliessa peset, kampaat ja harjaat hiuksiasi harvemmin.
Kun kerran jopa 200 hiuksen irtoaminen päivittäin on vielä normaalia, niin ainakaan minä en huolestu siitä, että jonain päivänä kampaan tarttuessani jää hiuksia huomattavan paljon käsiin. Enpä ole ehkäpä edellisenä päivänäkään kampaillut muutaman tunnin välein aktiivivuosien tapaan nykyisin lähinnä kotona nynnytellessäni.
Kampaajalta voi kysyä asiaa. Ainakin minulle kävi vielä hiljattain niin, että kokeiltuani uutta kampaamoa, jäi sieltä aika saamatta seuraavalla kerralla tiedustellessani. Ei kuulemma riitä heidän tarjolla olevat (lyhyet) aikansa minun hiusteni laittamiseen. Olipa siis vaihdettava kampaamoa. - Tavuviiva
Oks kaikki vitamiinit otettu? Kalkki?
Kysyisin omalääkäriltä. Jospa voit jotenkin pysäyttää muutoksen.
Anemia?
Kannattaa ottaa selvää. - 1lesken
eläkeikäinen:lle
Minulla oli aikoinaan hiuspohja erittäin huonossa kunnossa. Niin huonossa, että kun menin kampaajalle, hän kieltäytyi tekemästä permistä. Hän antoi öljyä sisältävän hoitokuurin. Hilseilevä,kutiava,kamala. Myös hiuksia lähti normaalia enemmän. Elämäntilanteeni oli silloin tosi stressaava ja join olutta ja viinaa aika reippaasti. Lopetin jossakin vaiheessa kokonaan oluen juonnin ja vähensin kaikkea, missä oli hiivaa. Ihme tapahtui. Sain elämäni suht'kuntoon, pääsin työhön ja stressi helpotti. Minulle pahin siis oli hiiva. Lesken - ÖljyhoitoaJaHemmottelua
Hiuspohjaa kannattaa hoitaa vaikka ruokaöljyllä, joka leviää hiuksiinkin hoidon aikana. Päänahkaa voi hieroa öljytessä ja öljyhoidon aikana.
Saunaan mennessä voi laittaa huopahatun tai muun villaisen saunapipon päähän - ehkä öljyhoidon ajaksi vaikka kankaisen liinan ja muovihupun huovutetun saunahatun alle.
Jos haluaa kaiken öljyn lähtevän pesussa pois, kannattaa hieroa shampoota käsissä ja sitten hiuksiin ennen kuin laittaa vettä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelen sinua nyt
Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu554285Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin
Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti182841- 1402613
Yritys Kannus
Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett152083- 151523
- 1121426
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis731377Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa
Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks1581098- 931057
Kuin sonnilauma
Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon211038