Aktiivihiilisuodatin; onko vai ei ?

suodatinjuttu

Kyseessä on ns vanha liesituuletin ulosvedettävä ja lieden yläpuolelle asennettu.
Tuotemalli on Lapetek Alfa Plus 50, PNS 2075,

Liesituuletinta ei ole asunnossa käytetty kuin muutaman kerran. Liesituuletin toimii ihan hyvin kaikilla säädöillä.

Kysymys: Onkohan tässä vanhassa mallissa aktiivihiilisuodatin ?

6

2530

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UusavuttomuusNeuvoja

Etsi sen liesituulettimen käyttöohje (asunnon ohjeista tai netistä), poista rasvasuodatin ja katso onko sen yläpuolella lisäksi tuo aktiivihiilisuodatin.

Aktiivihiilisuodatin tarvitaan, jos liesituuletin puhaltaa ilman takaisin keittiöön sellaisesta säleiköstä sen laitteen yläpuolella tai yläosassa. Ja sitä ei tarvita, jos laite puhaltaa sen ilman poistohormiin.

• UpolainenRasiakotelo

Minun liesituulettimessa (UPO) aktiivihiilisuodatin on ulosvedettävä. Aktiivihiilet ovat mustissa suodatinkangasrasioissa, jotka on helppo vaihtaa.

• aahiili

Voi käyttää aktiivihiili suodatinmattoa. On halvempaa ja helppo leikata itsekin sopivia paloja.

• suodatinjuttu

Kiitos näistä vastauksista.
      Voin olla uusavutonkin. Tässä kerrostalossa on tehty kaikki isot remontit ja tämän jälkeen oli tarkistuskäynti. Olen teettänyt itse vuosia sitten keittiöfirmalla keittiöremontin jolloin tämä liesituuletin myös asennettiin. Tuuletinta ei ole kuitenkaan käytetty kuin muutaman kerran. Nyt lähdin tässä selvittämään mitä kyseinen malli sisältää koska aktiivihiilisuodatin on nykyisin pakollinen. Näin sanoivat taloyhtiön tarkastuskäynnillä.
      No... olen nyt irrottanut nuo 2 metallista rasvasuodatinta, jotka olivat ihan siistit kun pesin ne. Siellä aukon sisällä näkyi 1-propelinen moottori mutta oli vaikea nähdä minkälainen suodatin siellä on. Jokin pyöreä, harmaa ja huopakangasta. Siksi tätä asiaa lähdin kysymään. Liesituuletin toimii ihan hyvin kaikilla nopeuksilla. En kyllä osaa vaihtaa siihen uutta suodatinta koska aukossa on sen verran hankala taiteilla. No...ehkä pyydän Lapetekilta huoltokäynnin, jos tarvitsen.

• keittiömies

Kukaan muu kun sinä ei voi tietää onko sinun liesituulettimessasi aktiivihiilisuodatin.
      Googlasin kuitenkin kun et itse viitsinyt, tuulettimeesi saa aktiivihiilen lisävarusteena.
      Siitä aktiivihiilestä ei kuitenkaan ole enää mitään hyötyä kun se pitäisi uusia vähintään 2 kertaa vuodessa.

Ne keittiöfirmat ei muuten tiedä ilmanvaihdosta mitään ja usein kytkevät ne tuulettimet puhaltamaan sinne kanavaan, sitten sä paistat silakoita ja tuuletin löyhyttää kaikki silakanhajut naapureiden keittiöihin.

Tilaat sinne nyt IV miehet korjaamaan keittiömiesten virheet, ne laittaa sinne oikeanlaisen liesiKUVUN sen nykyisen liesiTUULETTIMEN tilalle.

• suodatinjuttu

keittiömiehelle....

Asuntooni on tehty vuosia sitten täydellinen remontti ammattiosaaja-firman toimesta jolloin myös lisäksi keittiöremontti tehtiin. Tuuletin on Lapetekin mallistoa. Siispä otin yhteyttä sinnekin. Jos tuuletinta ei käytetä, niin ei tarvitse millään kiireellä uusia suodattimia, sanoivat siellä. Joka tapauksessa tilaan huoltokäynnin. Tämän joudun maksamaan myös itse koska teettämäni remontti liesituulettimineen tulee osakasomistajan hoidettavaksi. Olen kyllä googletellut...viitsimisestä ei ole olenkaan kyse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi et irrota otettasi

Suhteeni?
      Ikävä
      74
      3002
    2. Koko ajan olet

Senkin suhteen kiusannut. Halut on ihan mielettömät olleet jo pitkään
      Ikävä
      71
      2881
    3. Muutama syy

Sille miksi IRL kohtaaminen on hänelle vaikeaa
      Ikävä
      68
      1842
    4. Tykkään susta

Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä
      Ikävä
      17
      1699
    5. Onko kaivatullasi

Hyvä vai huono huumorintaju?
      Ikävä
      24
      1667
    6. Onko kaikki hyvin, iso huoli sinusta

Miten jakselet? Onko sattunut jotain ikävää. Naiselta
      Ikävä
      26
      1632
    7. Estitkö sä minut

Oikeasti. Haluatko, että jätän sun ajattelemisen? :3
      Ikävä
      20
      1620
    8. Tiedätkö tykkääkö

Kaivatustasi siinä mielessä joku muukin kuin sinä itse
      Ikävä
      48
      1307
    9. Millainen meno

Viikonloppuna? Mulla hirvee vitutus päällänsä. Onko muilla sama tunne??
      Ikävä
      38
      1283
    10. Onko meillä

Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko
      Ikävä
      9
      1279
    Aihe