Aktiivihiilisuodatin; onko vai ei ?

suodatinjuttu

Kyseessä on ns vanha liesituuletin ulosvedettävä ja lieden yläpuolelle asennettu.
Tuotemalli on Lapetek Alfa Plus 50, PNS 2075,

Liesituuletinta ei ole asunnossa käytetty kuin muutaman kerran. Liesituuletin toimii ihan hyvin kaikilla säädöillä.

Kysymys: Onkohan tässä vanhassa mallissa aktiivihiilisuodatin ?

6

2565

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • UusavuttomuusNeuvoja

Etsi sen liesituulettimen käyttöohje (asunnon ohjeista tai netistä), poista rasvasuodatin ja katso onko sen yläpuolella lisäksi tuo aktiivihiilisuodatin.

Aktiivihiilisuodatin tarvitaan, jos liesituuletin puhaltaa ilman takaisin keittiöön sellaisesta säleiköstä sen laitteen yläpuolella tai yläosassa. Ja sitä ei tarvita, jos laite puhaltaa sen ilman poistohormiin.

• UpolainenRasiakotelo

Minun liesituulettimessa (UPO) aktiivihiilisuodatin on ulosvedettävä. Aktiivihiilet ovat mustissa suodatinkangasrasioissa, jotka on helppo vaihtaa.

• aahiili

Voi käyttää aktiivihiili suodatinmattoa. On halvempaa ja helppo leikata itsekin sopivia paloja.

• suodatinjuttu

Kiitos näistä vastauksista.
      Voin olla uusavutonkin. Tässä kerrostalossa on tehty kaikki isot remontit ja tämän jälkeen oli tarkistuskäynti. Olen teettänyt itse vuosia sitten keittiöfirmalla keittiöremontin jolloin tämä liesituuletin myös asennettiin. Tuuletinta ei ole kuitenkaan käytetty kuin muutaman kerran. Nyt lähdin tässä selvittämään mitä kyseinen malli sisältää koska aktiivihiilisuodatin on nykyisin pakollinen. Näin sanoivat taloyhtiön tarkastuskäynnillä.
      No... olen nyt irrottanut nuo 2 metallista rasvasuodatinta, jotka olivat ihan siistit kun pesin ne. Siellä aukon sisällä näkyi 1-propelinen moottori mutta oli vaikea nähdä minkälainen suodatin siellä on. Jokin pyöreä, harmaa ja huopakangasta. Siksi tätä asiaa lähdin kysymään. Liesituuletin toimii ihan hyvin kaikilla nopeuksilla. En kyllä osaa vaihtaa siihen uutta suodatinta koska aukossa on sen verran hankala taiteilla. No...ehkä pyydän Lapetekilta huoltokäynnin, jos tarvitsen.

• keittiömies

Kukaan muu kun sinä ei voi tietää onko sinun liesituulettimessasi aktiivihiilisuodatin.
      Googlasin kuitenkin kun et itse viitsinyt, tuulettimeesi saa aktiivihiilen lisävarusteena.
      Siitä aktiivihiilestä ei kuitenkaan ole enää mitään hyötyä kun se pitäisi uusia vähintään 2 kertaa vuodessa.

Ne keittiöfirmat ei muuten tiedä ilmanvaihdosta mitään ja usein kytkevät ne tuulettimet puhaltamaan sinne kanavaan, sitten sä paistat silakoita ja tuuletin löyhyttää kaikki silakanhajut naapureiden keittiöihin.

Tilaat sinne nyt IV miehet korjaamaan keittiömiesten virheet, ne laittaa sinne oikeanlaisen liesiKUVUN sen nykyisen liesiTUULETTIMEN tilalle.

• suodatinjuttu

keittiömiehelle....

Asuntooni on tehty vuosia sitten täydellinen remontti ammattiosaaja-firman toimesta jolloin myös lisäksi keittiöremontti tehtiin. Tuuletin on Lapetekin mallistoa. Siispä otin yhteyttä sinnekin. Jos tuuletinta ei käytetä, niin ei tarvitse millään kiireellä uusia suodattimia, sanoivat siellä. Joka tapauksessa tilaan huoltokäynnin. Tämän joudun maksamaan myös itse koska teettämäni remontti liesituulettimineen tulee osakasomistajan hoidettavaksi. Olen kyllä googletellut...viitsimisestä ei ole olenkaan kyse.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      130
      2275
    2. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      27
      2023
    3. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      12
      1539
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      12
      1397
    5. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      70
      1241
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      96
      1091
    7. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1017
    8. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      88
      923
    9. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      17
      810
    10. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      115
      765
    Aihe