Kyseessä on ns vanha liesituuletin ulosvedettävä ja lieden yläpuolelle asennettu.
Tuotemalli on Lapetek Alfa Plus 50, PNS 2075,
Liesituuletinta ei ole asunnossa käytetty kuin muutaman kerran. Liesituuletin toimii ihan hyvin kaikilla säädöillä.
Kysymys: Onkohan tässä vanhassa mallissa aktiivihiilisuodatin ?
Aktiivihiilisuodatin; onko vai ei ?
6
2530
Vastaukset
- UusavuttomuusNeuvoja
Etsi sen liesituulettimen käyttöohje (asunnon ohjeista tai netistä), poista rasvasuodatin ja katso onko sen yläpuolella lisäksi tuo aktiivihiilisuodatin.
Aktiivihiilisuodatin tarvitaan, jos liesituuletin puhaltaa ilman takaisin keittiöön sellaisesta säleiköstä sen laitteen yläpuolella tai yläosassa. Ja sitä ei tarvita, jos laite puhaltaa sen ilman poistohormiin. - UpolainenRasiakotelo
Minun liesituulettimessa (UPO) aktiivihiilisuodatin on ulosvedettävä. Aktiivihiilet ovat mustissa suodatinkangasrasioissa, jotka on helppo vaihtaa.
- aahiili
Voi käyttää aktiivihiili suodatinmattoa. On halvempaa ja helppo leikata itsekin sopivia paloja.
- suodatinjuttu
Kiitos näistä vastauksista.
Voin olla uusavutonkin. Tässä kerrostalossa on tehty kaikki isot remontit ja tämän jälkeen oli tarkistuskäynti. Olen teettänyt itse vuosia sitten keittiöfirmalla keittiöremontin jolloin tämä liesituuletin myös asennettiin. Tuuletinta ei ole kuitenkaan käytetty kuin muutaman kerran. Nyt lähdin tässä selvittämään mitä kyseinen malli sisältää koska aktiivihiilisuodatin on nykyisin pakollinen. Näin sanoivat taloyhtiön tarkastuskäynnillä.
No... olen nyt irrottanut nuo 2 metallista rasvasuodatinta, jotka olivat ihan siistit kun pesin ne. Siellä aukon sisällä näkyi 1-propelinen moottori mutta oli vaikea nähdä minkälainen suodatin siellä on. Jokin pyöreä, harmaa ja huopakangasta. Siksi tätä asiaa lähdin kysymään. Liesituuletin toimii ihan hyvin kaikilla nopeuksilla. En kyllä osaa vaihtaa siihen uutta suodatinta koska aukossa on sen verran hankala taiteilla. No...ehkä pyydän Lapetekilta huoltokäynnin, jos tarvitsen. - keittiömies
Kukaan muu kun sinä ei voi tietää onko sinun liesituulettimessasi aktiivihiilisuodatin.
Googlasin kuitenkin kun et itse viitsinyt, tuulettimeesi saa aktiivihiilen lisävarusteena.
Siitä aktiivihiilestä ei kuitenkaan ole enää mitään hyötyä kun se pitäisi uusia vähintään 2 kertaa vuodessa.
Ne keittiöfirmat ei muuten tiedä ilmanvaihdosta mitään ja usein kytkevät ne tuulettimet puhaltamaan sinne kanavaan, sitten sä paistat silakoita ja tuuletin löyhyttää kaikki silakanhajut naapureiden keittiöihin.
Tilaat sinne nyt IV miehet korjaamaan keittiömiesten virheet, ne laittaa sinne oikeanlaisen liesiKUVUN sen nykyisen liesiTUULETTIMEN tilalle. - suodatinjuttu
keittiömiehelle....
Asuntooni on tehty vuosia sitten täydellinen remontti ammattiosaaja-firman toimesta jolloin myös lisäksi keittiöremontti tehtiin. Tuuletin on Lapetekin mallistoa. Siispä otin yhteyttä sinnekin. Jos tuuletinta ei käytetä, niin ei tarvitse millään kiireellä uusia suodattimia, sanoivat siellä. Joka tapauksessa tilaan huoltokäynnin. Tämän joudun maksamaan myös itse koska teettämäni remontti liesituulettimineen tulee osakasomistajan hoidettavaksi. Olen kyllä googletellut...viitsimisestä ei ole olenkaan kyse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 743002
- 712881
- 681842
Tykkään susta
Elämäni loppuun asti. Olet niin suuresti siihen vaikuttanut. Tykkäsit tai et siitä171699- 241667
- 261632
- 201620
- 481307
- 381283
Onko meillä
Molemmilla nyt hyvät fiilikset😢ei ainakaan mulla mutta eteenpäin on mentävä😏ikävä on, kait se helpottaa ajan myötä. Ko91279