KAKSOISTUNKINTO JA VÄLI-VUOSI TAI VAIHTOVUOSI

vaihtoon

Noniiiin. Jos etsit löydät varmaankin niitä 2007 kirjoiteltuja juttua... Ja niinkuin tiedät, siitä on jo vuosia ja tiedot on muuttuneen, uskoisin.

Eli viellä olen tälläinen pikku tyttö joka keksi ettiää vähän tietoa tulevaisuudesta. Parhaaksi vaihtoehdoksi katsoin kaksoistutkinnon. (Merkonomiksi mikäli silä tiedolla jotain teet.) Tälläiseen vaihtoehtoon päädyin, sillä lukio olisi kivaa, mutta amis houkuttelee enemmän. (Kyllä, uskon pärjääväni, sillä ka 9.0 ja on motivaatiota.) Siispä päädyin kaksoistutkintoon. Itse kaksoistutkinnosta löydän tarkpeeksi tietoa kun vain ettin, mutta väli vuodesta en. Pitkään olen haaveillut vaihto vuodesta, ja sinne haluan. Kysymýs kuuluukin : Pääseekö kaksoistutkintolainen vaihto-oppilaaksi? Sillä itse en ole mistään huomannut tätä tietoa löytyvän. Uskon toki että pääsee, mutta onko kokemuksia? Kannattiko? Myös olen ajatellut, pystyykö olemaan puolta vuotta "tauolla" (en usko, mutta kysyimpä vaan)? Toivottavasti olisi tuorretta tietoaa, esim jos tietää, blogeja saa linkata tms.

siis; Pääseekö kaksoistutkintolainen vaihto-oppilaaksi?

2

254

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tänsanon

      Rahalla saa mitä vain.
      Mutta välivuosi on kaikkein turhin, tyhjää täynnä. Mitä se hyödyttää? Välivuosia pidetään vain pakon edessä, kun ei pääse mihinkään opiskelemaan.
      Vaihto-oppilasvuosi on erittäin kyseenalainen kaksoistutkintolaiselle ja erittäin kallis. Saattaa olla suuri pettymys ja joka tapauksessa hidastaa koulusta valmistumista.

      Vaihtoon kannattaa lähteä vasta yliopistosta, jolloin saa stipendin. Silloin on itsekin aikuisempi ja pärjää paremmin, kun tulee hankaluuksia. Vaihdosta saa myös enemmän irti ja se hyödyttää opiskelua.

      Merkonomin opintoihin ei mitään vaihtovuosia tarvita eikä vaihto hyödytä opinnoissa juurikaan.

      Käy se amis heti peruskoulun perään ja yo-tutkinto samalla. Katso sitten eteen päin, josko lähdet maailmalle jollain tavalla.

    • Pingviini-Pate

      Perinteiseen vaihtoon voi olla hankala lähteä, koska monrt järjestöt vaativat lukion arvosanoja hakuprosessissa ja kaksoistutkinto-opiskelijanahan et käy lukion kursseja ihan samalla tavalla kuin normi lukiolaiset. Monet lähtevät kuitenkin amiksen kautta työharjoitteluun ulkomaille ja monet oppilaitokset myös kannustavat tähän ja auttavat hakemisessa. Tiedän monia merkonomi opiskelijoita jotka ovat suorittaneet työssäoppimisen ulkomailla. Kysy reippaasti kuitenkin oppilaitoksen opolta tai joltain kuka ikinä tietääkään tälläisistä asioista. Niin ja se perinteinen lukiovaihto kestää yleensä 10kk eikä puoli vuotta :) Olin itse vaihdossa ja suosittelen kyllä ulkomaille lähtemistä jossakin elämänvaiheessa, mutta muista tosiaan, että vaihtoon pääsee kätevästi (ja halvemmalla) myös vasta sitten yliopisto/amk vaiheessa tai sitten voi vaikka lähteä au pairiksi. Toivottavasti löydät itselle sen hyvän tavan lähteä maailmalle!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      956
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      923
    3. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      840
    4. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      741
    5. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      737
    6. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      719
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      697
    8. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      692
    9. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      108
      684
    10. Mitä teet mies

      Tälleen vappuaattona? Mietityttää, että onkohan sulla joku nainen, jonka kanssa vietät vapun? 😔
      Ikävä
      20
      630
    Aihe