eteisen kaappi

raksaaja2

Olen suunnitellut tekeväni eteisen "vaatekaapin" itse. Kiintokalusteiden tarjouksessa hintana oli n. 1000€ ja pidin sitä hieman kalliina. Eli 180 cm leveät kehyspeiliovet, jossa keskellä peili. Nyt olisi tarkoitus hankkia pelkät ovet esim. kirenalta tai inarialta ja asentaa ne itse paikalle. Lisäksi hankkisin hyllykön ja vaatetangon. Onko joku toteuttanut moista, tuliko se halvemmaksi ja oliko hankala toteuttaa? olisin kiitollinen vinkeistä. Paikalla on jo valmis "kolo" 1800 leveä ja 700 syvä

5

1108

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Puuha Pete

Itse tein eteisen kaapin...Vanerista seinät ja kirenan malli liukuovet (reikälevyllä ja maitolasiset hintaan 250.-). Vanereiden petsaus kuultolakalla ja hyvä tuli. Hyllyt olen ajatellut tehdä sovella kiskoilla tms...Kaapin korkeus lattiasta kattoon 2500mm ja leveys 1500mm.

• vaihtoehto

Liukuovet valmiin "kolon" eteen istuvat helposti, eikä asennus ole vaikea. Liukukisko lattiaan kiinni, kiinnitys riippuu lattiastasi. Itse laitoin edellisessä kämpässäni ruuveilla (puulattia) ja nykyisessä kämpässäni ihan vaan silikonilla (laattalattia lattialämmitys, ei parane porailla reikiä...). Lisäksi ohjauskisko ylös kiinni ja eikun nostaa ovet paikalleen.
      Myyjä osaa mitoittaa liukuovet, kun annat aukon mitat.

Eka kaapin tein myös valmiiseen "koloon" ja sisustin seinähyllyillä.

Toisen kaapin tein ostamalla kolme standardimittaista kaapin runkoa (1 kpl 100cm leveä, 2 kpl 60 cm) eli leveyttä yhteensä 220 cm. Rungot ostin siis ilman ovia Keittiötukku nimisestä paikasta, samoin sopivan kokoiset liukuovet kiskoineen. Ovet eivät ole Kirenaa eikä Inariaa, vaan joku klooni - ihan hyvin ovat pelanneet ja olivat paljon halvemmat.
      Kaapin rungoissa on se hyvä puoli, että niihin voi ostaa std. kokoisia hyllyjä, koreja, liukukoreja tms. Ne ovat ymmärtääkseni edullisempia kuin esim. Sovellan lankakorisysteemit. Kaappi tuli nurkkaan eli näkyviin jäi vain ovet ja yksi sivu. Sivun verhosin vielä muuhun sisustukseen ja oviin sopivalla kalustelevyllä ja ylös samasta levystä pieni lippa, johon upotin pienet halogeenilamput. Vaikka itse sanonkin, niin ihan siisti eteinen.

• Anonyymi00003

Tyhmää
      Mikään ei ole niin tyhmää kuin LVI suunnittelu.
      Kaukölämpö putket jotka käryä vuotaa vähän väliä on sijoitettu eteisen vaatekaapin lattian alle.
      Numero 4 väörin käyttö naista vastaan käräjät

• Anonyymi00004

ylläpito sentään toimiin viisaasti kierrättämällä näitä vuosikymmeniä vanhoja aloituksia...

• Anonyymi00005

Avohoidokit sai taas äänensä kuuluviin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Valtion alijäämä = yritystukien määrä = 10 mrd. euroa

Mutta persut eivät vaan suostu tasapainottamaan valtion budjettia, vaikka yritystuet on tiedetty haitallisiksi. Miksi p
      Maailman menoa
      121
      8716
    2. Suomi käyttää sosiaalietuuksiin suhteessa eniten rahaa koko maailmassa

Suomi käyttää sosiaaliturvaetuuksiin enemmän rahaa suhteessa bruttokansantuotteeseen kuin mikään muu maa maailmassa. Su
      Maailman menoa
      435
      7975
    3. Mitä hyvää rikkaiden hyysääminen Suomelle tuonut?

Minäpä vastaan: ei yhtikäs mitään, vaan pelkkää vahinkoa. Demareiden ansiosta Suomen valtio oli käytännössä vielä 1980-
      Maailman menoa
      11
      5553
    4. Grahn-Laasonen: "Kansalainen joutuu pettymään, jos demareita äänestää"

Ministeri viittaa tuoreeseen Helsingin Sanomien juttuun, jossa demarijohtajan keinoja Suomen suunnan muuttamiseksi esite
      Maailman menoa
      82
      5189
    5. Vähän fiksumpi Nimi kisa ? :=)

Kirjoita teidän etunimet allekkain. Jos nimissä on joku kirjain sama, poista se. Tee sama tarkistus kaikille kirjaimill
      Ikävä
      29
      5029
    6. Mikä on suurin luonne- eroavuus sinussa

Ja kaivatussasi? Vaikuttaako se huonoon vai hyvään suuntaan siinä, että teistä voisi tulla jotain?
      Ikävä
      237
      3527
    7. Mitä haluaisit sanoa tänään hänelle?

Rakastamallesi ihmiselle.
      Ikävä
      125
      3234
    8. Tytti Tuppurainen häpäisi Suomen epäisänmaallisella lausunnollaan USA:n ulkoministerille Rubiolle.

https://www.is.fi/politiikka/art-2000011816267.html Miksi Tytti Tuppurainen päästetään antamaan typeriä lausuntoja noin
      Maailman menoa
      85
      3129
    9. Kenen haluaisit voittavan Amazing Racen: Tuomas ja Esko, Millu ja Karoliina vai Maria ja Vilma?

Amazing Race Suomi huipentuu lauantaina finaaliin. Jäljellä on kolme paria ja tiedossa on tehtäviä, jotka järkyttävät os
      Tv-sarjat
      35
      3126
    10. Gallup: Katsotko Salkkareita tai oletko katsonut?

Salatut elämät on suomalaisten suosikkisarja vuosikymmenestä toiseen. Salkkareiden parissa viettää aikaa sukupolvet laps
      Tv-sarjat
      25
      2730
    Aihe