Pitää elareita maksaa jos toinen vanhemmista muutt

miehen lapsen äiti on muuttanut 200km päähän lapsi mukanaan. Hän kehtaa silti pyytää elareita jotka on noin 80€/kkMitä tehdä. Onko tämä oikein? Mielestäni elareita ei pitäisi enään maksaa jos itse hän on näin päättänyt muuttaa. Lapsi pitää silti hakea joka toinen viikonloppu ja bensaahan siihen kuluu älyttömästi vaikka puolesta välistä haetaan.. Hän on vielä huijannut itsensä raskaaksi esittämällä että käyttää ehkäisyvalmistetta ja ettei muka voi aborttia silloin aikanaan tehdä vaikka hän on sen jälkikäteenkin tehnyt. Silläkin perusteella kehtaa elareita pyydellä vaikka mies ei olisi lasta halunnut...

37

123

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korjaan tuohon ^^ mies olisi siis halunnut että abortti tehdään, mutta nainen päätti pitää sen väkisin. Lastaan hän ei silti ole kadunnyt

    • 1säpappa

      Jos lähi muuttaa kauas ja lapsenhakumatkat tulevat tämän takia etälle kohtuuttoman kalliiksi, voitte vaatia matkakustannusten laittoa puoliksi.

      • 1säpappa

        Tähän lisään, että mikäs helvetin mies sellainen muka on, joka ei halua omasta jälkikasvustaan huolehtia, vaikka ei alunperin olisi sitä halunnutkaan. Kyllä omista syntyneistä PITÄÄ huolentia, muuten on mies vain lainausmerkeissä, luuseri pelkästään.


      • koskasaanhuolehtia
        1säpappa kirjoitti:

        Tähän lisään, että mikäs helvetin mies sellainen muka on, joka ei halua omasta jälkikasvustaan huolehtia, vaikka ei alunperin olisi sitä halunnutkaan. Kyllä omista syntyneistä PITÄÄ huolentia, muuten on mies vain lainausmerkeissä, luuseri pelkästään.

        lapsistani ja Raiison kaupungin "viranomaisten" toimesta tapahtuva lasten tarkoitushakuinen "viranomais" vieraannuttaminen, manipilaatio lopetetaan Raision kaupungissa ja suomen narsistisessa mafiavaltiossa???


      • 1säpappa kirjoitti:

        Tähän lisään, että mikäs helvetin mies sellainen muka on, joka ei halua omasta jälkikasvustaan huolehtia, vaikka ei alunperin olisi sitä halunnutkaan. Kyllä omista syntyneistä PITÄÄ huolentia, muuten on mies vain lainausmerkeissä, luuseri pelkästään.

        Missä kohtaan olen sanonut että ei halua huolehtia ? :D tottakai haluaa. Kyse oli nut vain siitä että vaaditaan silti elareita vaikka lapsi pitää hakea ja siihen kulee paljon bensaa


      • Ja hän on itse päättänyt muutta ja silti kehtaa elareita pyydellä prkl


    • runkkausonhalpaa

      Aivan naurettavan pienet elatusmaksut! Itse maksan 250e kuussa. Maksan vaatteet, harrastukset, kulkemiset ym. Täyttää kohta 18 niin maksan ajokortin ja autonkin. Olen ihan tavallinen duunari. Kyllä lapsesta pitää huolehtia jos on kerran sitä mulkkua pillussa uittanu. Olisit jättänyt uittamatta ja runkannut niin olis tullu halvaksi.

      • XDxdxdxdx voi vittu kun kyse ei nyt todellakaan ole siitä että haluaako hän huolehtia lapsesta tottakai hän haluaajahuolehtii. Kysymys olikin että miten voi pyytää vielä elareitajos hän on itse päättänyt muuttaa jumalauta💪🏻💪🏻💪🏻💪🏻


      • Sinuna en maksaisi nuin paljon elatusmaksuja aivan naurettavaa jos vielä kustannat silti lapsesi vaatteet yms. Tuskin ne rahat lapseesi menee, lapsesi vanhempi varmaan eyyppää ne oikeasti mutta kuka sitä voi estää kun suomessa päättäjät on niin perseestä että ovat keksineet elatusmaksut


      • Muumipeikkot
        Hattivattikai kirjoitti:

        Sinuna en maksaisi nuin paljon elatusmaksuja aivan naurettavaa jos vielä kustannat silti lapsesi vaatteet yms. Tuskin ne rahat lapseesi menee, lapsesi vanhempi varmaan eyyppää ne oikeasti mutta kuka sitä voi estää kun suomessa päättäjät on niin perseestä että ovat keksineet elatusmaksut

        Sinä olet äärettömän yksinkertainen naikkonen, elatusmaksut pitää suorittaa, vaikka se äijäs muksu asuis ulkomailla ja vaikka kulkisi lentokoneella.


      • Mitä vittua nää selität xD


      • Kuka sano että oon nainen? :D


      • Miehenlasteäiti
        Hattivattikai kirjoitti:

        Kuka sano että oon nainen? :D

        Olet sitte hintti tai et, mutta elkut pitää suorittaa.


    • ootväärässä

      Sun mielestä ei, mutta jos vanhemmilla on tehty kunnan sosiaalihuollon vahvistama elatussopimus tai tuomioistuimen päätös elatusavusta niin maksettava on se mikä on sovittu. Toki asian voi riitauttaa tai jättää maksut kokonaan maksamatta. Siinä tapauksessa Kela maksaa elatustuen lähivanhemmalle (joka muuten on enemmän kuin 80 e kk) ja perii sitten saatavansa etävanhemmalta loppuviimein ulosoton kautta. Sekö on parempi vaihtoehto?
      Lapsen äitikö sun mielestä pärjää tuolla naurettavan pienellä elatustuella ilman että käyttää penniäkään omia rahojaan lapsen elämiseen? Veikkaan että äidin menot on huomattavasti suuremmat kuin isän maksama elatusmaksu. Onko sitä asiaa edes otettu huomioon määrättäessä noin pientä maksua vai keskenäänkö ovat siitä sopineet?

    • Se on määrätty edunvalvojan kanssa, mutta lapsen äiti ois voinu miettiä sitä silloin kuin tekeytyi salaa raskaaksi, olhan sillä jo 5 eri lasta ja kaikki tehty eri miesten kanssa et eiköhän se niiltäkin saa rahaa

      • kysynnytvaan

        HEEE.. MITEN TULLAAN SALAA RASKAAKSI???

        Kyllä siinä on aina kaksi ihmistä, mies ja ainen jotka tietävät että se mahdollisuus on. Salaa ei voi kukaan tulla. heheheee


    • oeltpähärskiihminen

      Siis mitä se sulle ap kuuluu miten mies ja vaimo ovat lastensa asiat tahtoneet hoitaa? Miksi et mene töihin ja tienaa itse oma viinarahat??? Ei miehen kuulu sua elättää eikä maksaa sun viinaralleja.
      Sinä taidat puhua omasta ex perheestä mutta kuten tavallista perheenrikkojat vierittävät ja syyttelevät aina muita. Meneppä ensin hakemaan hoitoa ja lopeta siten tuo viinaralli, asiat selkiytyy selvin päin paremmin ja näät omat virheesi, jos näät tai haluat nähdä. Ei ole kivaa kun juoruut toisten perheasioita täällä tai vierität syyt heidän niskoille,
      Puhut siis omista asioista.

    • Niinällistynytkuinolla

      HAHHAAA.EIKÖ SULLE JÄÄ TODELLAKAAN VIINA JA TPAKKARAHAA??? PITÄÄ VETÄÄ MIEHEN MAKSAMISTA ELAREISTA LISÄÄ!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      On täällä joku niin säälittävä juoppo voi hyvät hyssykät sentään.

      Elareista lisää kun työttömän miehen rahat ei enää riitä.

      Kaikenlaisia naisia ne miehet sitten keräilevätkin nurkkiinsa.

    • Minä olen ihan töissä käyvä ja tienaan enemmän kuin mieheni, hän tienaa vähän sen takia on edelleen väärin että hän joutuu elareita maksamaan. En juo viinaa enkäpolta. Kerran kuukaudessa vedän perseet. Ja kuule ihan itse ne kustannan. Mitä helvettiä te selitätte jostaki vaimosta? XDXDmiten muka ei voi tulla salaa raskaaksi. jotkut naiset ovat ihan hulluja. salaa raskaaksi voi tulla jos esittää käyttäneensä esim pillereitä. Selitä mulle mikä on perheenrikkoja, jos kerta mua sillä kutsut. Miten voin muka olla perheenrikkoja kun ei ole koskaan heidän välillään ollut mitään perhettä. tosi monet hullut naiset jotka luulevat saavansa miehen lapsen avulla, tekeytyvät ensin salaa raskaaksi, mutta tosi monet ovat siinä epäonnistuneet. Ne ovat vittu niitä perheenrikkojia kun vievät mahdollisuuden lapselta olla oikea perhe!!!

      • Ja tottakai se mullekin kuuluu miten he ovat asiat hoitaneet :D luuletko että sivusta vaan seuraan. Lapsi käy minun kodissani niin eiköhän minäkin silloin päätä näistä asioista, lapsen kasvatuksesta lähtien.


    • Hahahhaahh

      Sun miehesi siis mielellään panee naista, jolla on viisi lasta ennestään eri miesten kanssa? Ei käytä kondomia, vaan jättää ehkäisyn toiselle osapuolelle. Ei halua lasta elämään itselleen, mutta ex ei saa muuttaa mihinkään kuuden lapsensa kanssa. Eikä missään nimessä halua maksaa 80 euroa kuukaudessa lapsen hyväksi. Meinaatkohan että äidillä riittää omaan osuutensa se kahdeksankymppiä? Oletko itse ajatellut lisääntyä tuon valioyksilön kanssa?

      • Buhahahaaaa

        Hyvin sanottu.


    • hjkio

      Ap näyttää olevan uusi kumppani, joka taasen puuttuu asiaan, joka ei hänelle kuulun ei minkään vertaa. Tuo lapsien elatusmaksu ei todellakaan kuulu uudelle kumppanille ja jos kyse vain 80 eurosta, se on todella mitätön summa lasten elatuksessa.

      Tosin olen siinä samaa mieltä, että en näe hyvänä tuota muuttamista, katson sitä ennen muuta lasten kautta. Jos vanhemmat asuisivat verrattain lähellä, lapsilla olisi moninkertainen mahdollisuus tavata myös sitä etävanhempaa paljon enemmän ja tällä olisi mahdollisuus osallistua lapsen elämään huomattavasti enemmän.
      Esim. ottamalla osaa lapsen harrastuksiin kuljetuksiin, olla mukana edes joskus koulun tilaisuuksissa.

      Kuitenkin Ap tuo esiin tuon hirveän asian, miten lasten vanhempaa yritetään erottaa lapsestaan , tässäkään isä ei saisi maksaa edes tuota elatusmaksua ja pitkän matkan vuoksi lasta tavataan hyvin harvoin, sekin taitaa tälle uusikolle olla liikaa, rivien välistä luettuna.
      Toivoisin, että kertoisit todelliset ajatukseni ja rehelliset miksi puutut tuohon asiaan.

      • perheenrikkojatsairaita

        Uusi suttura on perheenrikkoja joka haluaa netota miehen rahoilla työttömänä, elä siivellä. Hänen viinat ja tupakat pitää miehenmkasaa mutta ei lpsen elatusta eikä tapaamisia saa olla, muuten suttura suuttuu kun ei saa viina. Lapselta kaikki pois, oma koti, vanhemmat ja rahat. Näin he toimii jotka hajoittaa toisten perheet.
        He puuttuvat otisten perheiden asioihin jotka ei heille kuulu jotta itse saisivat elää toisten siivellä.
        Kummallista että jotkut mehet suostuu tähän.
        Sitten vierittävät syyt epäonnistumisestaan miehen lasten niskaan.
        eivät osaa hävetä ovat niin narsistisia ja katkeria.


      • niiih
        perheenrikkojatsairaita kirjoitti:

        Uusi suttura on perheenrikkoja joka haluaa netota miehen rahoilla työttömänä, elä siivellä. Hänen viinat ja tupakat pitää miehenmkasaa mutta ei lpsen elatusta eikä tapaamisia saa olla, muuten suttura suuttuu kun ei saa viina. Lapselta kaikki pois, oma koti, vanhemmat ja rahat. Näin he toimii jotka hajoittaa toisten perheet.
        He puuttuvat otisten perheiden asioihin jotka ei heille kuulu jotta itse saisivat elää toisten siivellä.
        Kummallista että jotkut mehet suostuu tähän.
        Sitten vierittävät syyt epäonnistumisestaan miehen lasten niskaan.
        eivät osaa hävetä ovat niin narsistisia ja katkeria.

        Ei tuo aloittaja ole mikään suttura vaan (kuten on itsekin sanonut) mies joka seurustelee toisen miehen kanssa. Tämä toinen mies nyt vaan on niin kaikkiruokainen, että paneskelee kenen kanssa pystyy.


      • Oletjuoppolissu
        perheenrikkojatsairaita kirjoitti:

        Uusi suttura on perheenrikkoja joka haluaa netota miehen rahoilla työttömänä, elä siivellä. Hänen viinat ja tupakat pitää miehenmkasaa mutta ei lpsen elatusta eikä tapaamisia saa olla, muuten suttura suuttuu kun ei saa viina. Lapselta kaikki pois, oma koti, vanhemmat ja rahat. Näin he toimii jotka hajoittaa toisten perheet.
        He puuttuvat otisten perheiden asioihin jotka ei heille kuulu jotta itse saisivat elää toisten siivellä.
        Kummallista että jotkut mehet suostuu tähän.
        Sitten vierittävät syyt epäonnistumisestaan miehen lasten niskaan.
        eivät osaa hävetä ovat niin narsistisia ja katkeria.

        Kuules ääliö juoppo, nyt oli kyse hinteistä, ite olet 2 promillen kännissä ainakin virheistä päätellen.


    • hjuio

      Aika karua tekstiä tuo emäntä kirjoittaa. Mies tienaa siksi niin vähän, että ei tarvitse tuota elatusmaksua maksaa enempää. Kyllä on hirvittävää, kun tuolle tasolle mennään, sillä samalla mies tuhoaa omaa eläkettään, hirvitys isäksi jos tuo totta on.

    • Siis mitä helvettiä te puhutte jostain että mies ei halua lasta elämään!!! Päin vastoin haluaaa!!!!!!!!!! Jos ei tarvitsisi maksaa elareita niin voisi enemmän olla lapsensa kanssa tekemisessä, näin minä ainakin toivon. Kyse on nyt vaan niistä elatusmaksuista, että miten kehtaa pyytää ja ei varmasti riitäkkään edes se 80€ 6 lasten kasvattamiseen mutta itsepähän on soppansa keittänyt kun on hankkinut noin monta lasta!!

      • Mitäsekoilet

        Eikös sillä sun kumppanilla ollut vain yksi lapsi sen naikkosen kaa ,ne muut 5 olivat viiden muun miehen tekeleitä????


      • Seliselise

        No miksi se lapsi ei asu teillä?


      • Ai.Että
        Seliselise kirjoitti:

        No miksi se lapsi ei asu teillä?

        Koska hän on isän uusi puoliso. Oletko kuullut koskaan tapauksesta, että eron jälkeen lapsi asuisi isällään?


      • Sateenkaarit
        Ai.Että kirjoitti:

        Koska hän on isän uusi puoliso. Oletko kuullut koskaan tapauksesta, että eron jälkeen lapsi asuisi isällään?

        Niin ja vielä homopari, sillon ei tule kysymykseenkään lapsen asuminen isällään.


      • fjgaklöjaöl
        Sateenkaarit kirjoitti:

        Niin ja vielä homopari, sillon ei tule kysymykseenkään lapsen asuminen isällään.

        Joo ei missään tapauksessa. Lapselle ei saa antaa vääristynyttä esimerkkiä kunnon perheestä. Perheessä kuuluu olla isä ja äiti ja lapset siinä. Uskon että lapset häpee mennä kouluun jos kaverit saa tietää et hänellä on kaksi äitiä tai kaksi isää... hui, oikeesti pitää ajatella lapsia eikä itseään.
        Säälin lapsia joiden on pakko asua vääränlaisen perheen mallin mukana.. hui


      • Seliselise
        Sateenkaarit kirjoitti:

        Niin ja vielä homopari, sillon ei tule kysymykseenkään lapsen asuminen isällään.

        Ja höpö höpö. Äidillä on viisi lasta vaihtuvista suhteista, ja silti sai huoltajuuden. Taisi saada siksi, että isä ei sitä halunnutkaan. Tai sitten siksi, että lapsi olisi tullut liian kalliiksi...


      • Halensse
        Ai.Että kirjoitti:

        Koska hän on isän uusi puoliso. Oletko kuullut koskaan tapauksesta, että eron jälkeen lapsi asuisi isällään?

        Tunnen useammankin tapauksen, jossa lapset tai lapsista osa asuu isällään.


    • ölkjhg

      Voi vittu että ihminen on tyhmä meinaat että oot vähemmän isä mitä kauempana lapses asuu .

    • jkuio

      Tälläkin keskustelulla käy hyvin selväksi, että lapsi ei merkitse monellekaan mitään.
      Jos isä jopa vieroksuu työtä, jotta ei tarvitse maksaa elatusmaksua, ei siinä päässä ole kaikki kohdallaan, voi olla että lapsi ei ole kovin haluttu ollutkaan, vaan se tekotapa ja unohtunut vaikka seuraukset.
      Entä äiti, jolla on monen miehen kanssa lapsia, ei tällainen nainen oikein mikään äiti ole, on itsekin täysin ajattelematon. Hirvittävä kohtalo syntyä tuollaisten vanhempien lapseksi.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      144
      2251
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1498
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1276
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe