Miten suhtaudutte, jos huomaatte että teidän metsästä on joku käynyt joulukuusen itselleen? Itse ottaisin huumorilla, koska taimikko kyllä korjaa itsensä eikä tulevassa metsässä mitään aukkoa enää sitten ole. Jos kymmeniä kuusia otettu luvatta, niin sitten vähän kyllä harmittaisi, mutta en siitäkään mitään älämölöä nostaisi, koska luihumielisiä nyt vaan osa meistä on - ja saavat rangaistuksen ihan itseltä aikanaan.
Tavallaan kansanperinnettä käydä naapurin metsästä oma joulupuu. :)
Joulukuusi sinun metsästä
23
166
Vastaukset
- OikeusVoittakoon
Jos varastaa kuusen naapurista, tekijällä on odotettavissa kiinnijäänti siitä tai muusta vilungista kuitenkin. Tässä kylätiellä jäi kerran kuusivaras kiinni, kun ajoi vilkuttomalla tr-peräkärri -yhdistelmällä kuusilastissa ja kääntyi vasemmalle niin, että ohittamaan lähtenyt mersu ajoi peräkärryn alle. Peräkärri vielä kaverilta lainassa, sai siinä toinen. selitellä ettei tiennyt lainaavansa rikkinäistä kärryä kuusivarkaalle, joka varas taas koetti vääntää kolaria peräänajajan syyksi. Oli vaan todistettavasti itse ajellut jo vuosia vilkutonta traktoria ja myynyt monena vuonna kuusia torilla, vaikka metsää sillä ei ollut missään, ja selvät jäljet oli miten naapurin metsästä oli juuri kuuset kaadettu jne. Ahneella on ansaitsemansa lopu, kuitenkin lopulta.
- iuhytgf
kuusia saa varatsaa. kok susanna koskikin sanoi että sieltä vaan hakemaan! metsä on täynnä työtä
- himoRosvo
Varastettu kuusi se joulun tuo. Kerran erehdyín ottamaan kuusen omilta mailta ja seurauksena se, että akka veti aattona kännit, lapset tappeli koko joulunpyhät, savusauna paloi ja minulta meni hermot. Sen jälkeen on kuusi varastettu joka kerta ja auvoisen onnellisia on joulut olleet varastetun joulupuun äärellä.
- kuusipuu-
Kumma, kun esim. Helsingin kaupunki suhtautuu aika nuivasti kaupungin mailla kuusivarkaisiin. Periaatteessahan ne ovat kunnan veronmaksajien maita, mutta silti varkaalle tulee laskua 50 euroa alkavalta metriltä kaadettua puuta. Tämä joku vuosi sitten, en tiedä onko nyt taksat nousseet.
- HjuvaaJooluva
Helsingin kaupunki on ollut virkamiesten osalta seksuaalivähemmistöjen hallussa jo 20 vuotta, joten niiden puheita ei kannata täysin ymmärtää. Kyllä se on näin tytöt, että varastettu kuusi se on ainoa oikea kuusi ja juopottelu ainoa oikea toimi jouluna ..... joka tuon vinkin katsoo https://www.youtube.com/watch?v=asoiJFmTXOs niin taatun joulumielen saa!
- nosamajuttu
Se on yhtä rikollista kuin joku kävisi pankkitililläsi ja ottaisi sieltä 100 euroa omaan käyttöönsä. Eihän se haittaa, kun se kerran jouluna vain käy. Eihän?
- nopeastiruikkasen
Käyn nussimassa vaimoasi kerran niin eihän se haittaa, kun kerran jouluna vain käy nopeasti mällit sisään heittämässä.
- juoppopäivi
määh vhoin lainata sun authoa ja myydä sen prisman pihalla ja site pidä raahat. ota iha huumorilla vaa ja juo liisää.
- halpaaon
Minä kyllä ottaisin ihan huumorilla sillä kyllä siellä parkkipaikalla seuraavana vuonna olisi kasvanut ihan uusi auto tilalle. Sitäpaitsi se metsähän kasvaa siellä verorahoilla niin se on jokamiehenoikeus hakea sieltä kuusi/vuosi.
- T.Y.Perä
Osin hyvin typerää keskustelua tästä asiasta.
- oomminäihimetelly
Kaupan alalla moraali on aivan toisessa ääripäässä. Jotkut kauppiaat julistavat, miten yksikin irtokarkki luvatta maksamatta on ihan yhtäläinen rikos.
Sitten yksi tapaus, työntekijä irtisanottiin kylmästi ilman asiaa enempää selvittämättä, kun kassista päivän päätteeksi vartija löysi yhden vai kaksi jätteeksi menevää vesimelonia.
Kuusivarkaus on rikos nykypäivänä.- suomi.korruptio.maa
Kai sinne kauppaan meni 3 poliisi partioo hätiin kun ei niillä vatipäillä muuta hommaa enää ookka kun kauppiaan persettä nuolla.
Mutta kun sulta pihasta viedään jotain nii nää poliisin saatanat ei kerkiä kun kauppiaan perseennuolenta on kesken.
- Tunto.puhutteli
Tapahtui joku 15 vuotta sitten että eräs mies tuli joulunpyhinä "kansalaisluottamusta" nauttineena kertomaan että oli ottanut kuusen metsästäni. Voi vain arvailla millaisen kamppailun hän oli käynyt ennen tunnustamistaan. Lupasin hänen olla täysin vapaa sinänsä pienestä jutusta ja lupasin hakea kuusen seuraavaksikin jouluksi, kun oli niin rehellinen.
- Osa-aikaeläkeläinen
En minä ehdi metsiäni vartioimaan, kun olen vielä työelämässäkin. Itse en joulukuusta viitsi tupaan kantaa.
Takavuosilla kun vielä joulukuusen hain, oli taloni lähellä puoli tusinaa komeita kuusia. En ottanut niistä, kun olivat lähes pihapiirissä. Oliko sitten seuraava kesä, joka oli tosi kuiva. Suuriakin puita kuivui pystyyn, ja myös nuo säästämäni lähikuuset kuivuivat.- asphaltfermer
Ilmastonmuutos muuttaa Suomenkin metsät lehtipuu voittoisiksi. Nyt jos haetaan kuuset pois kitumasta, niin se vaan nopeuttaa hieman muutosta. Varsinkin Hkin kaupungin metsät pitää antaa veronmaksajien käsittelyyn.
- kuustavastaan
Ettehän pahastu kaupunkissa jos tulen hakemaan pollttopuita teidän katoksetanne ????
- onihanaaon
Ei ne pahastu. Kyllä Suomessa polttopuuta piisaa vaikka yhden katoksen välillä vekkulisti tyhjentää.. ja sittenpä sinne tyhjään tilaan on hyvä tuoda uusia taas.
- Ei.tarvita.halkoja
onihanaaon kirjoitti:
Ei ne pahastu. Kyllä Suomessa polttopuuta piisaa vaikka yhden katoksen välillä vekkulisti tyhjentää.. ja sittenpä sinne tyhjään tilaan on hyvä tuoda uusia taas.
Niinhän kävi sillekin isännälle joka ärjäisi "Ei" mustilaiselle, joka kysyi tarvitaanko talossa halkoja. Koska ei tarvittu, kansallispukuinen tyhjensi liiterin.
Tämä on suomi24 keskustelun koko kuva.
- kuusivarkaanmetsästys
Täällä meidän kylällä kuusivarkaan kohtalo on julma, koska kuusivarkaisiin on kyllästytty vilkkaan valtatien läheisyydessä. Kuusivarkaissa on ollut kuuluisia näyttelijöitäkin ym. julkimoita, poliisille vaan ja korvauksen sen mukaan.
Eräät näyttelijät jäivät kiinni verekseltään kuusivarkaudesta naapurin valppauden ansiosta ja olikin melkoinen älämölö, kun siinä odottivat poliisia. Niiden tulo nimittäin täällä kestää...
Eräs vanha sotapoliisi tavoitti kuusivarkaat omasta metsästään, varsin raamikas mies kun oli, niin mitään voimatoimia ei edes tarvittu, kun kuusivarkaat uskoivat kerrasta. Uskon, että seuraavakaan sukupolvi ei käy kuusivarkaissa.
Omasta metsästäni varastetaan kuusia ja olenkin istuttanut ihan kuusivarkaiden "syötiksi" sopivasti kuusia. Tuottaa parhaiten ja onhan siinä kuusivarkaiden lapsillakin mukavia muistoja, kuinka isä jäi kiinni kuusivarkaudesta. Poliisin tulo nimittäin täällä kestää useamman tunnin ja poliisitkin ovat sanoneet monta kertaa, että; "mehän ei turhaa keikkaa tehdä", yhdenkin sankarin veivät vielä putkaan, vaikka hän oli jo minulle maksanut...
Siinä tulee niin monenlaista rötöstä vielä kuusivarkauden lisäksi, kun tulee rikottua maastoliikennelakia ym. Kyllä sille varastetulle kuuselle hintaa tulee, kallein kuusi taitaa olla 3500€, minkä olen "myynnyt", oli varkaalla sen verran tuloja nimittäin. - kuvat.nettiin
Riistakamera kuvaamaan ja tienaamaan hintaansa.
- jakauppakäy
Riistakameran kuvanlaatu on yllättävän hyvä, näkyy rekisterinumerotkin. Pitää vaan olla hyvä "syötti", että kuusivaras tarttuu siihen. Kuvan saa myös kännykkään ja joskus ehtii ihan hyvin paikalle, jos on lähistöllä töissä. Silloin se vasta hauskaa onkin... Silloin tehdään tiliä, on tilipäivä!
Tiedän eräänkin isännän, joka iskee rautakangella sopivia kuusia tienvarteen sopivia "uhreja" varten. Näin tienaa kuusikaupalla parhaiten! - Vähäpoikaviljelijä
jakauppakäy kirjoitti:
Riistakameran kuvanlaatu on yllättävän hyvä, näkyy rekisterinumerotkin. Pitää vaan olla hyvä "syötti", että kuusivaras tarttuu siihen. Kuvan saa myös kännykkään ja joskus ehtii ihan hyvin paikalle, jos on lähistöllä töissä. Silloin se vasta hauskaa onkin... Silloin tehdään tiliä, on tilipäivä!
Tiedän eräänkin isännän, joka iskee rautakangella sopivia kuusia tienvarteen sopivia "uhreja" varten. Näin tienaa kuusikaupalla parhaiten!Heheh elättipoika oikein odottaa että pääsisi kaltaistensa pummien kanssa räyhäämään
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta445299Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä243460Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2992870Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui582686- 1732365
- 252157
Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1271899Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3661865Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881771M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti161401