Lentojen uudelleenreititys?

Mites-tässä-näin-kävi

Saako lennot vapaasti uudelleenreitittää?

siis, jos teoreettisena esimerkinä olet lentämässä Helsingistä Osloon ja alkuperäiset lennot ovat vaihdolla Kööpenhaminan kautta, niin saako lentoyhtiö tai matkanjärjestäjä reitittää sinut suoralle lennolle Helsingistä Osloon. Tai vaikka Indonesian matkalla vaihtaa vaihtokentän Dubaista Dohaan.

Jos näin käy ja lentoyhtiökin vaihtuu, niin saatko pisteet tai lentomailit uuden reitityksen mukaan?

Hämmästelen juuri tulleita lentolippuja, joissa lähtö- ja saapumisajat suurin piirtein samat, mutta kaikki välilennot, lentoyhtiöt ja vaihtokentät ovat erit kuin tilatessa. Mielestäni olen matkustanut aika paljon, mutta mitään vastaavaa ei ole ennen käynyt.

7

283

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentäjäntytär

Juridisesti kyllä. Lentolippuja ostaessa yhtiö sitoutuu viemään matkustajan paikasta a paikkaan b, se ei ole sitoutunut tiettyihin välipysähdyksiin, ellei asiakas osta multiple stops-lippua.

Yleensä täydellinen uudelleenreititys on harvinaista. Ostitko liput kolmannelta osapuolelta, siis joltain nettivälittäjältä? Niissä on joskus muutakin hämäryyttä, kannattaa vilkaista silloin myös yhtiön sivulta, että varaus on siellä kunnossa.

• IsoVitsi

Mä ostan aina suoraan lentoyhtiön sivuilta,sieltä löytää paremmat hinnat kuin matkatoimistoilta/välittäjiltä.
      Varsinkin www.vertaa.fi on suuri VITSI ja ei anna edes kaikkia lentoyhtiöitä,toinen samanlainen on www.ebookers.fi.

• flyerssss

Samaa mieltä!!!
        Varmimmin ja joka tapauksessa myös edullisimmin lipun saa kun ostaa suoraan lentoyhtiöltä eikä miltään alihankkijalta.

• 1plus

Itselle käynyt noin vain kerran kun lentoyhtiö muutti aikatauluja. Lennot oli varattu suoraan yhtiöltä. Uudet ajat eivät olleet kovin hyvät, joten soitin asiakaspalveluun, ja sain vaihdettua lentoajat itse asiassa paremmiksi kuin olin alunperin varannut. Lentosegmenttejä tuli yksi lisää, pisteet tulivat uusien lentojen perusteella.

• 1plus

Vähän eri tilanne, mutta pisteisiin liittyen: suunnilleen vuosi sitten olin menossa aamulennolla Brysseliin, kun TMP-HEL lento peruttiin. Finnair suostui uudelleenreitittämään lentoni SAS:lla Tukholman kautta. Tuossa tapauksessa pisteet sain sekä SASilta että Finnairilta. Finnairilla tosin vaati soiton asiakaspalveluun.

• Mites-tässä-näin-kävi

Kiitokset asiallisista kommenteista. Liput on tosiaan kolmannen osapuolen kautta, kun sisältää useita vaihtoja, eri lentoyhtiöitä ja matkaan menee aikaakin toista vuorokautta. Lisäksi paluulento lähtee eri maasta kuin viimeisin menolennoista laskeutuu. Ajattelin, että näin matkassa on vähemmän riskiä. Olin taannoin matkalla, johon sisältyi paluumatkalla kuusi lentoa neljällä eri lipulla lentoyhtiöiltä suoraan ostettuna ja vähän jännitti miten vaihdot onnistuu, kun kaikki eivät ole samalla lipulla ja matkatavaroita piti itse roudailla.

Uusi reititys on ihan ok, mutta jäin ihmettelemään kun liput olivat aivan erit kuin tilatessa. Toivotaan, että matkakin sujuu hyvin ja ettei tule mitään tämän negatiivisempia yllätyksiä.

• epätieto

Siis paluumatkalla Suomeen kuusi lentoa!? Mistä ihmeestä olit tulossa ja minkä maiden kautta?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe