Kun kultasepänliike piti avajaiset, niin paikalle rynni hesalaisia ilmaisen tavaran perässä.
Tarjolla oli timantteja ja ämpäreitä.
Kuinkas sitten kävikään...
Lahjatimantit eivät kiinnostaneetkaan, mutta ämpärit tekivät hyvin kauppansa!
Asialle on hyvin yksinkertainen selitys:
Koska suurin osa Helsingin asukkaista on maalta tulleita, he vanhasta muistista alkoivat hamstrata itselleen lypsyämpäreitä.
Turistit tuijottivat monttu auki ohi kiirehtäviä kaupunkilaisia, jotka onnellinen ilme naamallaan puristivat kainalossaan olevaa kiiltävää sinkkiämpäriä.
Talven tullessa ja pakkasten kiristyessä, nähdään varmasti pääkaupungin kaduilla paleltuneita nilkkojaan hierovia kansalaisia.
Eihän paljasjalkaisilla hesalaisilla ole ehkä älliä pistää sukkia jalkoihinsa!
Me täällä maaseudun harmoniassa ja kodin lämmössä naureskellaan jälleen uusavuttomille kaupunkilaiskeikareille.
Kivikylä on julma ja armoton asuinpaikka!
Voe helevettiläinen tätä maailman menoa...
Hulluus tiivistyy pääkaupunkiseudulla
27
101
Vastaukset
- Peilikuvasi
Sinussahan tuo hulluus näkyy kirkkaimmin loistavan.
Kateellinen aloittaja on. Asuin nuorena maalla. Köyhyyttä, taikauskoa, ahdasmielisyyttä ja koulutuksen puutetta oli muillekin jakaa. Työteliäs Helsinki maksaa veroistaan maaseudun tukia.
arvo.e kirjoitti:
Kateellinen aloittaja on. Asuin nuorena maalla. Köyhyyttä, taikauskoa, ahdasmielisyyttä ja koulutuksen puutetta oli muillekin jakaa. Työteliäs Helsinki maksaa veroistaan maaseudun tukia.
Oli oli, taikauskoa oli ,joka pääsiäinen isännät makoili pihalla selällään haulikot vierellä ja noitia orottelivat
arvo.e kirjoitti:
Missähän Pohjois-Karjalan Hattuvaaran perukoilla Arvo on asunut, kun tuollaista menoa on ollut.
Maaseutu ja sen väki on ehkä muuttunut niistä ajoista.
Usein huomaa heidän, jotka maalta ovat Helsinkiin muuttaneet, olevan pahimpia maaseudun mollaajia.
Täytyykin tästä lähteä noitapiiriin, taikamenoja tekemään. Suksilla, kun ollaan niin köyhiä.
Koskahan sieltä pääkaupungista seuraava rahalähetys tulee, sitä odotellessa.Ancelina kirjoitti:
Missähän Pohjois-Karjalan Hattuvaaran perukoilla Arvo on asunut, kun tuollaista menoa on ollut.
Maaseutu ja sen väki on ehkä muuttunut niistä ajoista.
Usein huomaa heidän, jotka maalta ovat Helsinkiin muuttaneet, olevan pahimpia maaseudun mollaajia.
Täytyykin tästä lähteä noitapiiriin, taikamenoja tekemään. Suksilla, kun ollaan niin köyhiä.
Koskahan sieltä pääkaupungista seuraava rahalähetys tulee, sitä odotellessa.Erehdyit vain 10 km. arviosta. Veroina kerättyjä varoja köyhimpiin kuntiin siirretään rintamailta. Maalla on paljon säästeliäitä, säästeliäitä ja oppineita. On myös bussiaseman baarin "örkkejä" niin kuin kaupungeissakin. Työttömyyttä maalla enemmän.
arvo.e kirjoitti:
Erehdyit vain 10 km. arviosta. Veroina kerättyjä varoja köyhimpiin kuntiin siirretään rintamailta. Maalla on paljon säästeliäitä, säästeliäitä ja oppineita. On myös bussiaseman baarin "örkkejä" niin kuin kaupungeissakin. Työttömyyttä maalla enemmän.
Osuipa lähelle, serkkuni asuu Akkavaarassa, sitä en viitsinyt laittaa.
Totta, monenlaista porukkaa löytyy niin maalta kuin kaupungeistakin.Ancelina kirjoitti:
Osuipa lähelle, serkkuni asuu Akkavaarassa, sitä en viitsinyt laittaa.
Totta, monenlaista porukkaa löytyy niin maalta kuin kaupungeistakin.Kävin vuoden Ilomantsin pienviljelijäkoulua ja olin sen ajan täysin ilman tuloja. Nykyisin hyvällä eläkkeellä omassa talossa. Alkoholismi köyhdyttää taloudellisesti, henkisesti ja vie terveyden monelta nykyisin.
arvo.e kirjoitti:
Kävin vuoden Ilomantsin pienviljelijäkoulua ja olin sen ajan täysin ilman tuloja. Nykyisin hyvällä eläkkeellä omassa talossa. Alkoholismi köyhdyttää taloudellisesti, henkisesti ja vie terveyden monelta nykyisin.
Kun opiskelin 1971-1975, ei ollut opintotukia, lainaa sai ottaa, mikäli tarvitsi.
Minulla on nyt pieni eläke, vanhassa talossa asutaan ja toimeen tullaan.
Kun katsoo mihin rahaa pistää, niin pärjää.- eppu2
arvo.e kirjoitti:
On tullut asuttua maalla ja kolmessa erikokoisessa kaupungissa, joten sanoisin, ettei mitään noista tartte maalta jakaa, kyllä niitä on jokapuolella ihan ennestään.
Maalaisetkin joutuu maksaan kalliita vakuutusmaksuja kun kehä3:n sisäpuolella, joka ikinen talvenalku romutetaan autoja oikein urakalla. Ancelina kirjoitti:
Kun opiskelin 1971-1975, ei ollut opintotukia, lainaa sai ottaa, mikäli tarvitsi.
Minulla on nyt pieni eläke, vanhassa talossa asutaan ja toimeen tullaan.
Kun katsoo mihin rahaa pistää, niin pärjää.Viihde, tupakka ja viina vievät "köyhän" rahat. Leipä on yllättävän halpa. Pahinta ovat pikavipit. Niiden kierteeseen joutunut köyhtyy.
arvo.e kirjoitti:
Viihde, tupakka ja viina vievät "köyhän" rahat. Leipä on yllättävän halpa. Pahinta ovat pikavipit. Niiden kierteeseen joutunut köyhtyy.
Minulla on halvat huvit, niihin ei paljon rahaa tärväydy.
Leipä on vähän kalliimpaa, kun joudun gluteenitonta syömään, mutta en syö paljon.Ancelina kirjoitti:
Minulla on halvat huvit, niihin ei paljon rahaa tärväydy.
Leipä on vähän kalliimpaa, kun joudun gluteenitonta syömään, mutta en syö paljon.Sokeritauti edellyttää minulla hitaasti sulavaa ruisleipää. Lidli myy sitä halvalla. Ison talon ylläpito maksaa ja saa osallistua hoitoon, mutta on sen väärti
- Tolkutontatouhua
Ei se tiivisty pelkästään Hesaan. Ihan missä päin tahansa maata ilmaisuus saa ihmiset täydellisesti sekaisin. Olen nähnyt monen firman juhlissa, kun alkoholi on ilmaista, että sitä vedetään kaksin käsin eikä malteta edes juoda edellistä mukia tyhjäksi kun haetaan jo toinen. Ehkä siksi firmoilla ei ole enää varaa järjestää juhlia väelleen.
- Älytöntä
Puhut asiaa, kun joku firma tarjoaa ilmaista alkoholi juomaa, niin illan loputtua saa kaataa kymmeniä litroja avatuista tölkeistä pois. Varsinkin jos on isompi tapahtuma.
- Tarjoaisinpunamehua
Jotkut firmat ovat viisastuneet jo 80-luvun yltiömeiningistä niin, että enää aikoihin jos on juhlistuma, firma tarjoaa 1 - 2 alkoholiannosta ja sen jälkeen jokainen on vastuussa omasta otto määrästään omalla kustannuksella.
Itse voisin tarjota raakaa boolia ja väittää että se on 9-12 prosenttista. Menisi täydestä. - Tavuviiva
Niin sepäs olisikin jännä testi tarjota firman pippaloissa holitonta ja väittää, että eihän pirtu maistu....
Kukahan sitten olisi eniten huhmalassa ja kuka sekoilisi eniten ja pistäisi kaiken boolin piikkiin...
Kohta tulee tv:sta Pikkujoulut. Katson sen aina ja poden hirveää myötähäpeää noista nolonköyhistä bileista. Huumori siinä on mainiota. Ehkä koen katharksiksen..... - Juomanlaskija
Tuosta "holittomasta" juolahti mieleen: silloin kun juhlin paljon ihmisten kanssa mutta työn puolella, niin yksissä kosteissa kemuissa loppuillasta kukaan ei enää huomannut kun jätin alkoholin boolista pois. En nyt enää muista loppuiko se vai päätinkö vain helpottaa juhlijoitten seuraavaa päivää. Yhtään huomautusta ei kuitenkaan tullut, kukaan ei siis maistanut että juomasta puuttui jotakin.
- EipäNäkynytStadissa
Höpöjuttua. Näin tasan yhden ihmisen kantavan ämpäriä Helsingissä. Luulen, että muut ämpärit matkustivat uusien omistajiensa kanssa maaseudulle.
- es-böö-lainen
Stadilaisilta on paleltunut munatkin ja alapää ylipäitänsä, nääs hyö kuvittelee asuvansa jossain kanarialla.
- Korppis11
Jos jaossa oli sinkkiämpäreitä, ymmärrän ne olet ihania sisustustavaroita🏠
- Ämpäri.versus.timantti
Harmittaa kun on mennyt kokonaan ohi timanttien jako, vaikka kuljen Hesassa arkipäivittäin. Mitähän se ilmainen timantti tarkoitti? Joku palanenko, jonka ympärille sitten ehkä kaupattiin sormusta tai muuta korua?? Vai mitä? Eihän pelkkä timantinpala pysy edes tallessa, eikä sitä voi mihinkään käyttää. Tietääkö joku tarkemmin?
Jos vain muru timanttia, niin kai itsekin ennemmin hyödyllisen ämpärin ottaisin.- pienitimantti
Uutisissa näytettiin, ihan oikee pieni timantti annettiin, eräs nainen sanoi teettävänsä sormuksen, timantin siihen.
- talvi.va
Voi mahoton. Minäkin olisin ottanut ämpärin. Sillä olisi käyttöä vaikka tulevien sateiden sontikkasäilönä. Pyh, mitä sillä timantilla.
talvi.va kirjoitti:
Voi mahoton. Minäkin olisin ottanut ämpärin. Sillä olisi käyttöä vaikka tulevien sateiden sontikkasäilönä. Pyh, mitä sillä timantilla.
Tietysti olisit antanut timantin minulle ja minä ämpärin sinulle.
Jookosta joo.- talvi.va
Ancelina kirjoitti:
Tietysti olisit antanut timantin minulle ja minä ämpärin sinulle.
Jookosta joo.Joo joo, tottahan toki.
- eppu2
Mulle saisi maksaa aika paljon, ennekuin menisin tuntitolkulla, jotain ämpäriä kyttäämään.
Eurolla noita sai kesälläkin Tokmannilta.
Eikä tavallinen ihminen mitään millään timantillakaan tee. Paljonkohan sen rahallinen arvo on. Varmaan aika halpa, ei ne niitä muuten jaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 242433
- 951546
- 1201304
- 751130
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa22998Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa254877- 52872
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo20858MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil209840- 34795