Älyllä ärähdellen viisaita viboja

Ilmaston-suojelu on yksi typerimmistä ja kalleimmista harha-ajatuksista.
Viher-vasemmistommekin ELY-keskusten työttömyyden-suojelua.
Aloitus on epä-poliittinen.

H.

46

147

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • eppu2

Perustele mielipiteesi. Selkosuomeksi.

• "eppu2"

Tarvitseeko minun todella?
        Olin mielestäni ytimekäs ja lyhyt-sanainen.

H.

• Tavuviiva
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Tarvitseeko minun todella?
        Olin mielestäni ytimekäs ja lyhyt-sanainen.

H.

Kaikki kommentit yleisistä yhteisistä asioista on politiikkaa, mutta asioista voi vapaasti ajatella mitä vain.

Mielestäni jotain ympäristöön kuuluvaa voisi sìirtää kasvatukseen ja niin, että tulos näkyisi.
        Messukeskuksen aula oli mm. Niin törkeässä kunnossa ja roskaajat vieressä. Eipäs koulu ole onnistunut: jogurttipurkkia, mehupurkkia, paperia. Voisiko nykylapsille kertoa, mikä rosakori on ja että sinne pitää ihan itse kävellä ja viedä roskat. Sama käsi, mikä piti hetki sitten mehupurkkia ei o s a a viedä roskikseen roinaa. Siitähän kaikki lähtee.

Italiassa pitäisi takkoihin laitta sydämet, että lämpö säilyisi eikä tarvitsisi puolikkaita puita haaskata. Nunnauuneille ym. olisi upeat markkinat.

Voisi sitä jotain tehdä. Meidän youhu on sellaista pientä nitinää.

Mutta kyllä Kaisniemen katua on kiva kävellä nyt vrt 60-luvulla, kun busseista pelmahti mustat käryt. Ja ikkunalaudoilla oli mustaa mönjää, kun piti ikkunaa auki Töölössä.

Omituisinta oli jossain vaiheessa se, että Seurasaaressa oli ilmanlaatu huonointa. Mömmöt tuli meren yli.
        Ja miksi veneilijät sanoo, että H:gin yllä on saastepilvi?

Ei viherpiipertäjät ole asoidensa takana vaan elitistisiä höpöttäjiä.
        V.N. piilotti ihan hiljan verokysymysvastauksensa perheiden taakse, koska joukko-opin mukaan olisi joutunut itsekin maksumieheksi.
        Ovat liian pieniä tikkuja lihassa ja epäaitoja.

• Niin, mutta miten käy jääkarhujen. Kimmokin melkein itki, kun näki kiikareilla jääkarhuemon kolmen pentunsa kanssa.

• "Ancelina"

Juuri katselin "Metsällä" ohjelman.
        Nyhtöivät siinä raakasti-paloiteltua Villi-Sikaa.
        Nainenkin oli mukana.
        Oikein sievä oli.
        Palkittukin.
        Tässä ohjelmassa on oikea ote luontoon.
        Ohtoselle hame päälle ja menoksi DTM:ään.

H.

• hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Nainenkin oli mukana.
        Oikein sievä oli.
        Palkittukin.

H.

hunksz

Naapuri kertoi paistavansa jouluksi villisian kinkun.
        Ihanko pitäisi ottaa pyssy ja mennä kytikseen tuonne metsäpellon reunaan ja kajauttaa yksi villisika hengiltä.
        Ovat tonkineet siellä melkoisia monttuja.

Kimmo on herkkä, ei saa moittia.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"Ancelina"

Nainenkin oli mukana.
        Oikein sievä oli.
        Palkittukin.

H.

Parempi ohjelma foxilla, kun rekkoja vetelevät lumihangesta. Siinä sitä hiilidioksiidia tulee.

• eppu2 kirjoitti:

Parempi ohjelma foxilla, kun rekkoja vetelevät lumihangesta. Siinä sitä hiilidioksiidia tulee.

"eppu2"

Minun ohjelmassani metsässä kävellään.
        Mopoja peräkärryineen käytetään vain silloin, kun ei haluta eläimiä enenpää rasittaa.

H.

• Hitsi kun mä tuosta Trumpista tykkään,
      se sanoja ihan oikeita lykkää
      kiinalaisten salajuoni
      tottako tuo miehen huoli
      koko maailma maksaa tyhjästä
      onhan se hyvä hölmöiltä nyhjäistä.

• "rosaliin"

Jasså
        Hänkö haluaa tuoda ilmi että hänessä olisi toinenkin hyvä puoli?

H.

• uteliaskysyy
        hunksz kirjoitti:

"rosaliin"

Jasså

H.

Mikä se eka on?

• hunksz kirjoitti:

"rosaliin"

Jasså

H.

Voisinpa kysäistä, että subjektin vai objektin toinen hyvä.

Noin suuren egon omaavalla miehellä kun Trump on, löytyy särmää ja kanttia joka lähtöön, monen monituista hyvää.......

• Malboro.mies

Savussa sen salaisuus.

• Kiitos.Obaman

Ilmastosopimuksen purkamiseen ei Trump kerkiä ensimmäisellä kaudella, toisella kaudella ? Jos sittenkään.

• Suomessa on aina ollut puhdas ilma ja tulee olemaan. On ollut kylmiä ja kuumia jaksoja kylmin oli ehkä pieni jääkausi 1800 luvulla.

• En tiedä paljonkaan ilmasto asioista.
      Sitä vain olen ihmetellyt mistä maapallon aikaisemmat todella rajut ilmastonmuutokset ovat peräisin.
      Ei ihmiset ole ennen meidän aikaamme olleet iliman pilloojia.

• "mielikki.mummo"

Pitäis olla kaksi uuta.
        Sana-muotona: hilluulijoita.

H.

• eppu2

Maapallon elämä kulkee tietynlaisissa sykleissä. Lämpötilat vaihdellen ihmisistä riippumatta.
        Nyt on kysymys siitä, että ihmisen toiminta, koska käyttää niin paljon fossiilisia aineita, on nopeuttanut ilmastonmuutosta. Ne lämmittävät ilmastoa.
        Hiljan katselin jotain ohjelmaa, jossa tutkijat selittivät, että navoilla jään piti syklin mukaan lisääntyä, nyt se sen sijaan sulaa.
        Tulevaisuudessa on vaarana, kun sulavedet valuvat meriin, että mantereiden ranniko jäävät veden alle.

• Ohutta.yläpilveä
        eppu2 kirjoitti:

Maapallon elämä kulkee tietynlaisissa sykleissä. Lämpötilat vaihdellen ihmisistä riippumatta.
        Nyt on kysymys siitä, että ihmisen toiminta, koska käyttää niin paljon fossiilisia aineita, on nopeuttanut ilmastonmuutosta. Ne lämmittävät ilmastoa.
        Hiljan katselin jotain ohjelmaa, jossa tutkijat selittivät, että navoilla jään piti syklin mukaan lisääntyä, nyt se sen sijaan sulaa.
        Tulevaisuudessa on vaarana, kun sulavedet valuvat meriin, että mantereiden ranniko jäävät veden alle.

Onneksi asun Korsossa he

• eppu2 kirjoitti:

"eppu2"

Jassooo...
        Hän muistaa tämän kirjoitukseni:

"Islannin tuli-vuoret sulattavat pohjoiset napa-alueet.
        Mielen-kiintoista.
        Kimmo Ohtonen käy kuvailemassa tapahtumaa YLE:n vero-rahoilla.
        Taas kerran kopio BBC:n pakko-luonnon-suojelua.
        Ihan samat eläimetkin.
        Sir Attenborough ei höpissyt pashaa, kertoi vain faktat mitä tapahtuu.
        Valuttamatta typeriä Krokodiilin-kyyneleitä."

H.

• hunksz kirjoitti:

"mielikki.mummo"

Pitäis olla kaksi uuta.
        Sana-muotona: hilluulijoita.

H.

Niinpä Savolaisittain: Iliman pilluu on hirveetä. Joku kertoi tuollaisen vitsinä, yksinkertaisena pohjalaisena en heti ymmärtänyt.

• eppu2
        hunksz kirjoitti:

"eppu2"

Jassooo...
        Hän muistaa tämän kirjoitukseni:

"Islannin tuli-vuoret sulattavat pohjoiset napa-alueet.
        Mielen-kiintoista.
        Kimmo Ohtonen käy kuvailemassa tapahtumaa YLE:n vero-rahoilla.
        Taas kerran kopio BBC:n pakko-luonnon-suojelua.
        Ihan samat eläimetkin.
        Sir Attenborough ei höpissyt pashaa, kertoi vain faktat mitä tapahtuu.
        Valuttamatta typeriä Krokodiilin-kyyneleitä."

H.

Joko taas!
        Etkö osaa kirjoittaa mitään omaa, kun pitää yrittää omia milloin kenenkin kirjoituksia.

• eppu2 kirjoitti:

Joko taas!
        Etkö osaa kirjoittaa mitään omaa, kun pitää yrittää omia milloin kenenkin kirjoituksia.

"eppu2"

Ei minun tarvitse omia.
        Vaan...?

H.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Ensinhän sen jään pitää sulaa ja Golf-virran lopettaa toimintansa, ennenkuin päästään siihen jääkauteen uudelleen.
        Sitten ei pienet päästöt enää pystykään pitämään ilmastoa lämpöisenä.

Nautitaan nyt tästä lämpiämisestä niin kauan kuin sitä kestää.

• eppu2
        ent.siivoojaparka kirjoitti:

Ensinhän sen jään pitää sulaa ja Golf-virran lopettaa toimintansa, ennenkuin päästään siihen jääkauteen uudelleen.
        Sitten ei pienet päästöt enää pystykään pitämään ilmastoa lämpöisenä.

Nautitaan nyt tästä lämpiämisestä niin kauan kuin sitä kestää.

Kerroin sen mukaan, mitä tutkijat dokumentissa sanoivat, jos tiedät paremmin, mikäpä minä olen sitä kiistämään.

• ent.siivoojaparka
        eppu2 kirjoitti:

Kerroin sen mukaan, mitä tutkijat dokumentissa sanoivat, jos tiedät paremmin, mikäpä minä olen sitä kiistämään.

Sitähän minäkin kirjoitin, mitä tutkijat sanovat.
        Mistä minä muuten tietäisin sellaisen Golf-virran olemassaolostakaan mitään?

Ne nyt sanoo muutenkin mitä kukakin. Jotainhan niitten on sanottava, ettei luultaisi heidän vetävän palkkaa ihan tyhjästä.

• mimmimum-..mi

Suojelu...se on niin kaunis sananakin jo.....saimaan norppaakin on suojeltu pitkään ja tuottanut hyvää tulosta....jälkeläisiä...
      Kuka puhaltaisi tuolta taivaalta nuo pilvimassat pois.....näkisimme superkuun...näin hieno superkuu on näkynyt 68vuotta sitten....

• ent.siivoojaparka

Viime yönä sitä katselin.
        Ei se minun silmääni juuri sen ihmeellisempi ollut kuin täysikuu yleensäkin on.
        Hienolle näytti kyllä, kun koivujen oksat olivat täynnä jäähileitä, jotka kimalsivat kuin timantit kuutamossa.

• mimmimum-..mi

Viime yönä sitä katselin.
        Ei se minun silmääni juuri sen ihmeellisempi ollut kuin täysikuu yleensäkin on.
        Hienolle näytti kyllä, kun koivujen oksat olivat täynnä jäähileitä, jotka kimalsivat kuin timantit kuutamossa.

Edellis iltana näkyi alkuillasta täälläkin...mutta ei ollut vielä täysi....luin eilen jostakin että kuu on noin 14% suurempi kuin tavallisesti ja lähempänä maata....siksi kirkkaampikin...

• ent.siivoojaparka
        mimmimum-..mi kirjoitti:

Edellis iltana näkyi alkuillasta täälläkin...mutta ei ollut vielä täysi....luin eilen jostakin että kuu on noin 14% suurempi kuin tavallisesti ja lähempänä maata....siksi kirkkaampikin...

Kyllähän se kirkas oli ja joskus olen nähnyt kuun pienempänäkin. Mikähän sen tavallinen koko mahtaa olla, kun sehän on muutenkin joskus aina lähempänä ja joskus kauempana maasta.
        Se on varmaan sen 14% suurempi kuin ollessaan kaikkein kauimpana maasta?

Oletko muuten koskaan nähnyt taivaanrannassa ihan jättisuurta punaisenoranssista kuuta? Hirmuisen iso. Joskus jostain luin, mikä heijastuma sen saa aikaan, että se näyttää niin julmetun isolta, mutta en muista.

• eppu2

Kyllähän se kirkas oli ja joskus olen nähnyt kuun pienempänäkin. Mikähän sen tavallinen koko mahtaa olla, kun sehän on muutenkin joskus aina lähempänä ja joskus kauempana maasta.

Oletko muuten koskaan nähnyt taivaanrannassa ihan jättisuurta punaisenoranssista kuuta? Hirmuisen iso. Joskus jostain luin, mikä heijastuma sen saa aikaan, että se näyttää niin julmetun isolta, mutta en muista.

Minä olen nähnyt tuon ison taivaanrannan kuun.
        Kuu ja aurinko taivaanrannassa ovat tosiaan heijastuksia, eli illuusiota.
        En kanssa tarkemmin muista miten se menee.

• mimmimum-..mi

Itse en ole nähnyt koskaan oranssia kuuta....mutta tiedä että on.....kylmää valoa se yleensä hohtaa....joskus vähän lämpimämpää....Laskeva aurinko on hienon punaoranssi joskus taivaanrannassa....

• mimmimum-..mi kirjoitti:

Itse en ole nähnyt koskaan oranssia kuuta....mutta tiedä että on.....kylmää valoa se yleensä hohtaa....joskus vähän lämpimämpää....Laskeva aurinko on hienon punaoranssi joskus taivaanrannassa....

Ehkäpä tulevaisuudessa nähdään useammin oransseja palloja taivaanrannassa, kun päästään noista ilmastosopimuksista ja ilmakehä paitsi suodattaa niitä tiettyjä aallonpituuksi niin myös saadaan ilmakehään lisää ja lisää saasteita.

• Täytyy kuitenkin sanoa että ilma täällä on parantunut 70-80 lukuun verrattuna, koska Saksassa nämä vanhat suuret teollisuudet ovat vähentyneet.

Suomessa en koskaan ole nähnyt sinertävää "smog"- vaikea löytää sanaa, tai Suomessa on harvinaista suuret avonaiset alueet.

Ihminen ei mitään koko maailman ilmastolle. Suuret tulivuoren purkaukset niin tulee kylmiä vuosia.

• Ohutta.yläpilveä

Maapallon kaikki ihmiset mahtuisivat seisomaan Inarin järven jäälle, tietysti talvella hyvin joutaisivat, meitä on aika vähän.

• eppu2

Kuka sen on laskenut?

• höpö.höpö

Suomen kansa voi mahtua, ei maailma.

• ent.siivoojaparka

• ent.siivoojaparka

Ilmaston lämpeneminen vähenee nyt. On näköjään teilattu lypsykarja pois päästelemästä kaasujaan ilmakehään.

Alkoi pitkästä aikaa tekemään mieli makaroonivelliä. Rahnustin kauppaan hakemaan maitoa. Ei tipan tippaa minkäänlaista maitoa, niin paljon kun sitä tavallisesti on ja kuinka monen sorttista. Vain tyhjiä laatikoita ja tyhjää hyllyä koko pitkä maitohyllyrivi.

Tein vellin kauramaitoon (oli jokunen purkki vielä jäljellä). Tuli niin hyvää, parempaa kuin maitoon tehty, että taidan jättää maidon ostamisen pois kokonaan, jos sitä nyt yleensä enää kauppoihin tuleekaan.

• Eijunalauta

Se on kyllä tämän ketjun aloitus, joka on "täydellinen harha-ajatus". Lienee tyyppi, joka mättää kaikki roskansa tien penkkaan ja metsään. Kodinkoneita ja huonekaluja myöten eikä ymmärrä lajittelusta eikä bio- eli maatuvista jätteistäkään hönkäsen pöläystä.

Miten silloin voisi käsittää ilmastonmuutoksesta mitään? Maailmassa ei ole mitään muuta kuin oma napa niin kauan kun katselee sitä tynnyristä tai maakuopasta.

• Jälki-kasvumme haluavat samaan aikaan tuottavaa työtä ja Karhu-sekä Joutsen-laumoja.
      Kyllä minäkin toivon että toiveensa toteutuvat.
      Minä vaan en neuvo heitä vielä tuhlaamaan turhuuksiin.
      Koska ensin on tienattava rahaa, ennen-kuin voi lähteä ihailemaan luontoa.
      Jos ei sitten halua ihailla toisten rahalla.

H.

• Profiili-kuvani kertoo aikeistani nylkeä SF-vihannekseni.
      Vihannekset ovat pika-pakastettuja, kuivia, kevyitä.
      Niiden kuljetus paikasta toiseen ei vaadi kalliita täys-perä-vaunuja.
      Kuten manda- ja appesiinit.
      Pienet koppi-autot riittävät.
      Pakasteet on nyljettävä muovi-pusseistaan.
      Ja kuten nylkeminen aina, se vaatii Fiskarsin-terävää asennetta.
      Täyttä SF-suojelua siis.
      Lähi-Koti-Maasta.
      Valitettavasti Fiskars ei enää ole osa Suomea.
      Kylmästi kuljetti firmansa muille maille.

H.

• Juva on siis nyky-ajan Lappia.
      Silloin kun minä vaeltelin, eivät polut olleet 3m. leveitä, eivätkä pienois-heli-kopterit turvanneet menoa.
      Nykyään kaikkialle mennään vaeltamaan bussilla.
      Epäilen vahvasti että hiki otsalla on suihke-pullosta.
      Ja että toisessa matka-laukussa ovat tanssi-hepenet.
      Liekö siellä suojellaan mitään?

H.

• hunksz

Elä höpise joutavia, olisitpa ollut syksyllä Ukko-Luostolta pikku-Luostolle patikoimassa, niin et höperehtäisi.
        Kivikkoa lohkareina, kivikkoa ja taas kivikkoa, sitten 30 senttiä kapea poluntapainen joka kurun pohjalta nousi seuraavalle kivikolle.

Tanssiasuja minulla ei ole koskaan ollutkaan, en edes Lapin reissuja varten ole moisia hepeneitä hankkinut.

• Kyselet typeriä.
      Älä anna elimistöllesi liikaa energiaa.
      Suojele luontoa.
      Sokeri on läskin esi-aste.
      Insuliinin tehtävä on auttaa Glukoosi soluihin.
      Jos sokeria on liikaa, Insuliini ohjaa sen rasvaksi rasva-soluihin.
      Liikaa rasitettuna elimistö ei enää välitä Haimastaan.
      Liikunta auttaa AINA.
      Kuvitteellinen liikunta ei koskaan.
      Ja, tarpeeksi lääkettä auttaa aina horkkaankin saakka.
      Siihen tarvitaan sitten piikkejä.
      Minulla on Lantus.

H.

• eppu2

Olet siis diabeetikko. Lantus on hyvä.
        Syöpäsairaankaan ei kuulemma pitäisi syödä sokeria, syöpäsolut käyttävät sitä elääkseen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      57
      4510
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      18
      2921
    3. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      140
      2643
    4. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      15
      2103
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      15
      1563
    6. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      115
      1477
    7. Olen huolissani

Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis
      Ikävä
      73
      1377
    8. Syrjintäskandaali Lieksan kaupungin johdossa

Ylen valpas toimittaja kirjoittaa: Lieksan kaupunki kieltäytyi hyväksymästä Vihreiden venäläistaustaista ehdokasta Lieks
      Lieksa
      160
      1116
    9. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1097
    10. Kuin sonnilauma

Taas on Virkatiellä kova meteli keskellä päivää. Ei siinä kyllä toisia asukkaita yhtään ajatella. Tullaan yhden asuntoon
      Kuhmo
      21
      1048
    Aihe