Turun Venexpo 2016 - turhaakin turhempi !

ABF

Tulipa käytyä, totaalisen turha ylihintainen tapahtuma, niin kävijöille kuin messu-osaston ottaneillekin.

Suuri pettymys, tarvikkeet puuttuivat lähes täydellisesti, mutta lakritsia olisi riittänyt !

15

164

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Erityisasiantuntija_

      Lakumyyjien tulo ennustaa yleensä kuoliniskua tapahtumille ja tilaisuuksille.

    • nuurdikki

      Turun syksyinen venenäyttely on se missä pääsee aivan oikeasti juttusille veneiden myyjien kanssa, jos siellä sen veneen edustaja satuu olemaan paikalla jota on tarkoitus tavata. Helsingissä väki rampaa jonossa veneen läpi ja myyjien asenne on se että 99% vieraista ei ole edes kiinnostunut veneestä ostomielessä, joten turha sinne on ostoaikeissa mennä. Tarviketta ja muuta Helsingissä on hyvin esillä ja siellä saa läpileikkauksen veneilyalan tarjonnassa. Jos nyt kuitenkin on ihan oikeasti venettä ostamassa on Turun syksyn näyttely se paras paikka siihen, toisaalta tosiostaja on suoraan yhteydessä veneen valmistajaan ja venenäyttelyjen tarkoitus lieneekin vain nostaa ostohalukkuutta ja tuoda vaihtoehtoja esille, sitä Turku ei tee. Meri Kutsuu näyttely keväällä onkin sitten taas vain jonkinlainen saariston matkailunäyttely.

      • kylpyammekippari

        Miksi se myydään venenäyttelynä, jos tapahtuma on kuitenkin syksyn suuri myyntitapahtuma? Venemyyjiä näkee veneliikkeissäkin ja syksyisin saa jopa yksilöllistä palveluakin liikkeissä.


      • ForceMajor

        Venemyyjän tapaamiset todellisessa hankintatilanteessa, suoritetaan muualla kuin hiljaisillakaan messuilla. Terkkuja voi käydä huikkaamassa, siinä se.
        Peräpotkurikauppiasta olisin kaivannut, eipä ollut.


    • fdhfhsf

      Erinomaisen huonosti mainostettu tilaisuus ja tarjontakin jäänyt lakritsi tasolle, kuten tuossa kommentoitiin.

    • Näytteilleasettajan kannalta oli ainakin meillä ihan onnistuneet messut. No , liki ainoana tarvikekauppiaana kun siellä paikalla olimme, niin jokainen, jolla oli jotain tarvikehankintoja tuli kyselemään meiltä niitä juttuja. Saimme paljon kontakteja ja kauppaakin tuli yli budjetoidun. Oma kapasiteetti riitti juuri ja juuri palvelemaan kaikki asiakkaat ja asiakasta kohden jäi enemmän usein aikaa, kuin helsingin messuilla. Ei ole väliä, onko messuilla 5000 vai 50000 asiakasta, jos asiakaskunta on oikeaa. Tällä messuilla oli hyväntuulisia ihmisiä, joilla oli kaikilla vene, johon suunniteltiin hankintoja tai veneen uusimista.

      Monet näytteilleasettajat etenkin tarvikepuolella kärsivät pitkään jatkuneesta taloudellisesta lamasta ja kilpailu on ajanut etenkin elektroniikkapuolen erittäin tiukille ja markkinointibudjettia rajoitetaan ja pienet maakuntanäyttelyt saavat ensimmäisenä punakynän yli.

      Messuilla käyminen on kallista puuhaa etenkin jos homma vedetään läpi palkkatyövoimalla. Yrittäjän tunti nyt ei tunnetusti maksa mitään ja kun kalustokin on olemassa olevaa ja omaa, eikä arvosta varsinaisesti vapaita viikonloppuja voi viikonlopun käyttää esimerkiksi messuiluun.

      Meillä oli hyvät messut. Ensi vuosi on jo varattu.

      • PersiistäOliPippalot

        Toivotaan että joku tulee, minä jään ainakin kotiin !


      • marthyr

        No, sulla ainakin markinointi budjetti pitää, kun täällä voit ilmatteeks naukua. Itsepä olet osasi valinnut yrittäjänä...


      • Kiitokset kannustuksesta ja tsempistä oikein mukava kuulla, että herrat selvästikin elävät puutteessa ja pahaa oloa pitää purkaa nimettömänä suomi24:ssa.

        Jatkakaa vaan samalla radalla. Parhaat aiheet varmaan löytyy tuolta 2t vs. 4t ketjuista.

        Jos herrojen vaativaan makuun ei Turku riitä, suosittelen tutustumaan Dusseldorfin tarjontaan. Sieltä löytyy varmasti sopivaa kalustoa vaativaankin makuun. Helsinginkin näyttelyn voi suosiolla jättää väliin. Suosittelen kumminkin varaamaan esittelyajat osastoille, koska kaikkiin veneisiin ei ilman kutsua pääse.


      • Näillä_mennään

        Busterkansa ei paljon pääsylippuja tarvitse rautakaupan takapihalle.


      • antaatullavaan
        marthyr kirjoitti:

        No, sulla ainakin markinointi budjetti pitää, kun täällä voit ilmatteeks naukua. Itsepä olet osasi valinnut yrittäjänä...

        Tässä ketjussa kauppias ei ole maininnut kertataan mitä firmaa edustaa tai edes toimialaa. Toki se löytyisi vanhoja viestejä kaivelemalla ja jotkut tunnistavat nimestä, mutta ilmaiseksi mainostajaksi haukkuminen tällaisella koko maailmalle avoimella foorumilla vaatii kuitenkin enemmän näyttöä.


      • vanhami kirjoitti:

        Kiitokset kannustuksesta ja tsempistä oikein mukava kuulla, että herrat selvästikin elävät puutteessa ja pahaa oloa pitää purkaa nimettömänä suomi24:ssa.

        Jatkakaa vaan samalla radalla. Parhaat aiheet varmaan löytyy tuolta 2t vs. 4t ketjuista.

        Jos herrojen vaativaan makuun ei Turku riitä, suosittelen tutustumaan Dusseldorfin tarjontaan. Sieltä löytyy varmasti sopivaa kalustoa vaativaankin makuun. Helsinginkin näyttelyn voi suosiolla jättää väliin. Suosittelen kumminkin varaamaan esittelyajat osastoille, koska kaikkiin veneisiin ei ilman kutsua pääse.

        Yhdenkään itseään kunnioittavan yrittäjän tai yksityishenkilön ei ole suoli24;ssä järkevää nimellään esiintyä. Nämä palstat koostuvat 99% pelkkien luuserien avautumisista. Siksi nimettömyys on ainoa viisas tapa täällä paskakaivossa.


      • skratta-med-allers
        ABF kirjoitti:

        Yhdenkään itseään kunnioittavan yrittäjän tai yksityishenkilön ei ole suoli24;ssä järkevää nimellään esiintyä. Nämä palstat koostuvat 99% pelkkien luuserien avautumisista. Siksi nimettömyys on ainoa viisas tapa täällä paskakaivossa.

        Tämänkin sivun alareunassa komeilee laatujournalismin kirkkaimpiin tähtiin kuuluvan Allerin logo. Olkaamme ylpeitä, sillä edustamme erittäin vaativaa lukijakuntaa.


      • Ärm
        marthyr kirjoitti:

        No, sulla ainakin markinointi budjetti pitää, kun täällä voit ilmatteeks naukua. Itsepä olet osasi valinnut yrittäjänä...

        Kertoisiko miten se on sinulta pois, jos joku yrittäjä ottaa osaa näihin keskusteluihin.
        Emmeköhän me kaikki täällä mukana olevat ole sen verran aikuisa, ettei joku hieman mainokselta vaikuttava tee meistä tahdottomia Zombeja, joita voidaan ohjailla tahdottomasti.
        Minusta on oikein virkistävää kuulla aina silloin tällöin yrittäjänkin näkemyksiä ympäröivästä maailmasta.
        Se että joskus kuulee yrittäjien valittavan toimintaedellytyksien ongelmista, ei varmasti ole vailla pohjaa, sillä meiltä löytyy yhä yrittäjävastaisia tahoja - ikäänkuin kaikuja vuosikymmenten takaa.
        Toivottavasti nykyhallituksen puheet normienpurkutalkoista toteutuvat myös käytännöntasolla ja osaltaan parantavat yrittäjien mahdollisuuksia tehdä tärkeää työtään yhteiskunnan hyväksi.


      • By.Sipilä-kö
        Ärm kirjoitti:

        Kertoisiko miten se on sinulta pois, jos joku yrittäjä ottaa osaa näihin keskusteluihin.
        Emmeköhän me kaikki täällä mukana olevat ole sen verran aikuisa, ettei joku hieman mainokselta vaikuttava tee meistä tahdottomia Zombeja, joita voidaan ohjailla tahdottomasti.
        Minusta on oikein virkistävää kuulla aina silloin tällöin yrittäjänkin näkemyksiä ympäröivästä maailmasta.
        Se että joskus kuulee yrittäjien valittavan toimintaedellytyksien ongelmista, ei varmasti ole vailla pohjaa, sillä meiltä löytyy yhä yrittäjävastaisia tahoja - ikäänkuin kaikuja vuosikymmenten takaa.
        Toivottavasti nykyhallituksen puheet normienpurkutalkoista toteutuvat myös käytännöntasolla ja osaltaan parantavat yrittäjien mahdollisuuksia tehdä tärkeää työtään yhteiskunnan hyväksi.

        Edellytyksiä veronkiertoon.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      134
      1383
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      103
      1085
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      983
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      954
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      308
      842
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      813
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      702
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      666
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      648
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      614
    Aihe