koirahyökkää.. kumman vika?

koiratvsjs

Olin koirani kanssa puistossa ja olen mennyt sinne aina vain jos siellä ei ole ollut muita. Siinä on kaksipuolta. Olimme eka isolla puolella mutta sinne tuli toinen koira joten siirryimme pienelle puolelle kun minulla on myös pieni koira.kerkesimme olla hetken aikaa pienten puolella. Näin että kauempaa tulee pienehkö koira haukkuen mutta ajattelin eka että menevät ohi. Kun näin että lähestyvät porttia huusin älkää tulko tämä isompi ei ole tottunut muihin koiriin. Voimme lähteä pois jos haluatte tulla.. No olin laittamassa koiraa kiinni kun nää jo huutaa kyl me tullaan katotaan miten käy ja olivatkin portin sisäpuolella.. No siinähän kävi niin että koirani hyökkäsi toisen koiran kimppuun. Minusta niiden vika ku pitää änkeä varoituksesta huolimatta eikä voi odottaa sitä sekunttia että lähdemme.

34

790

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • omistajavastuussa

      Eikö siellä koirapuiston säännöissä selkeästi lue että,koira puistoon ei saa tuoda vihaisia koiria ??? Se pitäis kyllä olla kaikkien ihmisten tiedossa, siksi ei kukaan voi ajatella,että siellä olis agressiivisia koiria.

      Sinuna olisin ainakin laittanut kuonokopan varmuudeksi koiralle, kun tiesit sen agressiivisuudesta.Toivottavasti korvasit kaikki kulut,jos niitä tuli.
      Sinun täytyy jatkossa miettiä,että miten voit pitää koiran niin,ettei ikinä pääse muihin koiriin kiinni, ja miettiä,että pystytkö siihen?
      Vahinkoja ei saa käydä, omistajat kyllä tietää onko koiransa vihainen vai ei.Itse en pitäisi ihmisille,tai toisille koirille vihaista koiraa.Koska sellainnen olisi vaan rasite,ja riski muille.Se olis väärin riskeerata kaikki muut,vaan jotta saisin itellä pitää vaarallista eläintä.

      • hulehule

        Typerää jeesustelua. Koirien keskinäisen välienselvittelyn perusteella siis lopetettavaksi vaan puolet koirista? Minä olen aloittajan puolella. Nimenomaan tyhjää puistoa voi käyttää myöskin koira-aggressiiviset koirat joita muuten on tosi paljon. Tarvitsevathan nekin liikuntaa. Aloittaja selkeästi varoitti ja pyysi odottamaan mutta tulija ei piitannut. Koirapuistoon muuten mennään omalla vastuulla, koirien keskinäisissä tappeluitta jokainen itse korvaa oman koiransa hoidon.
        Eilen menin kylään ja niitten pikku terrieri puri mua heti ovella. Musta ei mikään iso juttu, turhaa hysterisointia.


      • rahaalöydyttävä
        hulehule kirjoitti:

        Typerää jeesustelua. Koirien keskinäisen välienselvittelyn perusteella siis lopetettavaksi vaan puolet koirista? Minä olen aloittajan puolella. Nimenomaan tyhjää puistoa voi käyttää myöskin koira-aggressiiviset koirat joita muuten on tosi paljon. Tarvitsevathan nekin liikuntaa. Aloittaja selkeästi varoitti ja pyysi odottamaan mutta tulija ei piitannut. Koirapuistoon muuten mennään omalla vastuulla, koirien keskinäisissä tappeluitta jokainen itse korvaa oman koiransa hoidon.
        Eilen menin kylään ja niitten pikku terrieri puri mua heti ovella. Musta ei mikään iso juttu, turhaa hysterisointia.

        Ehei,siellä on kuule juurikin säännöissä,ettei agressiivisia koiria saa sinne tuoda.Jos tuo,ja tappelu tulee,agressiivisen koiran omistaja maksaa laskut,ja korvaa yksin kaiken.Näitä on käynyt jo, ennakkotapauksia siis on.
        Siitä koirasta kyllä otetaan selkoa,onko agressiivinen muille,selittelyt ei auta.Agressiivinen koira on yhteiskunnassa aina riski muille liikkujille.Omistajansa maksaa laskut,aina!


      • jkiz

        Ei maksa. Koirapuistoon mennään aina omalla vastuulla ja varsinkin aloittajan tilanteessa vastuu on tällä vastuuttomalla koiranomistajalla joka pyynnöstä huolimatta laski koiransa irti.

        Tämä ennakkotapauksista vouhottava ei tuntisi lakia vaikka joku löisi sitä lakikirjalla päähän.


    • opetelkaanesäännöt

      Ihan sama millä puolella kukakin on, säännöt on noudattamista varten,vaikka se oma koira ei osaiskaan käyttäytyä, tai oliskin agressiivinen, jota ei puistoon saa ees viedä.
      Koirapuistot ei oo vihasia koiria varten....kaikissa löytämissäni koirapuisto säännöissä,mainitaan ettei vihaisille koirille...jos ette usko,lukekaa,ja etsikää sääntöjä netistä ;)


      Koirapuiston säännöt
      Koira pidetään puistossa aina irrallaan. Myös kaulapanta tai valjaat on syytä poistaa. Tätä varten on aitausten portilla nk. tuulikaapit, jossa hihnan ja pannan irroitus voidaan tehdä ennen puistoon menoa. Etukäteen on hyvä varmistaa, että koira tulee toimeen muiden koirien kanssa.
      Portit suljetaan aina niistä kulkemisen jälkeen.
      Koirapuistoon ei saa viedä sairasta, vihaista tai kiimaista koiraa. Koiranomistajan on huolehdittava, että koiran rokotukset ja madotukset on asianmukaisesti hoidettu.
      Koiraa ei saa jättää yksin, valvomatta aitaukseen. Jokainen koiranomistaja on vastuussa lemmikistään ja sen tekemisistä. Jos koira esimerkiksi puree toista koiraa, vastuu on omistajalla. Samoin muista koiran aiheuttamista aineellisista vahingoista (esim.vaatteiden repeäminen).
      Koirapuistossa ei saa innostaa koiraa, esim. keppejä tai lumipalloja heittelemällä tai tuomalla koiran omia leluja, jotta ei aiheuteta tahtomattaan tappelutilanteita.
      Koira ei saa haukunnallaan aiheuttaa häiriötä tai rikkoa yörauhaa (22.00-07.00).
      Koirapuistossa ei saa vahingoittaa kasvillisuutta tai puistokalusteita.
      Koirapuisto pidetään siistinä keräämällä aina oman koiran jätökset pois. Puiston vieressä on iso Molok syväkeräyssäiliö, jonne jätökset voidaan laittaa.
      Kaiken kaikkiaan puistossa noudatetaan ns. kirjoittamattomia herrasmiessääntöjä eli kunnioitetaan toisia puiston käyttäjiä.

      http://koirapuistot.com/

      http://www.lemmikille.com/teema.php?art=51

      "Koiran omistaja vastaa vahingoista jotka aiheutuvat muille koirille tai ihmisille
      · Koiran ei saa antaa ryntäillä porttia, aitaa tai ihmisiä vasten

      -Jos koirasi ei tule toimeen muiden koirien kanssa tai provosoituu helposti, sillä ei valitettavasti ole asiaa koirapuistoon. 
      -Jos tiedät koirasi olevan aggressiivinen, provosoivan tai provosoituvan helposti, älä valehtele muille koiranomistajille koirasi olevan ”kiltti”. 
      -Jos sanot, että koirasi ”ei tee mitään”, se ei saa todellakaan tehdä mitään. Se ei saa esim. tarttua hampaillaan muihin koiriin tai ihmisiin tai hyppiä ihmisiä vasten. Verinaarmut, repeytyneet ja likaiset vaatteet, hampaan jäljet ihmisen tai koiran pakarassa eivät kuulu koirapuistokäytökseen (eivätkä kyllä minnekään muuallekaan)
      -Jokainen koiranomistaja vastaa koiransa tekemisistä ja muiden koirien turvallisuudesta mitä omaan koiraan tulee. Joskus toki ”kiltitkin” koirat alkavat nahistella keskenään ja silloin on molempien/kaikkien koirien omistajien velvollisuus lopettaa kahakat. "

      • järjenkäyttösallittu

        Meinaat että jos kaksi koiraa tappelee niin omistajat kumpikin korvaavat vastapuolen hoidon? Ja kumpikin omistaja syyttää toista että se aloitti? Koirapuistojen säännöt ovat suositustasoa, ei ne mikään laki ole. Lain edessä omistaja on korvausvelvollinen vain jos hän on kiistatta laiminlyönyt eläimen valvonnan. Jos koira vahingoittaa ihmistä, korvausvastuu on tiukempi.

        Ja mikä on vihainen koira? Mun koira on äärimmäisen kiltti mutta en mä silti sitä koirapuistoon vie koska se on niin raju leikkiessään että tappeluhan siitä tulee kun vastapuoli alkaa pelkäämään. Jos koiran mahdollinen provosoituminenkin tarkoittaa totaalikieltoa, koirapuistokelpoisia koiria on ehkä n. 20% kaikista koirista. Oon nähny kun siellä seisoo omistajat vaan tupakalla ja koira ei liiku mihinkään, ehkä hieman lyllertää lähistöllä. Onko tarkoitus tarjota laiskoille omistajille vapautus lenkkeilystä? Koirien liikuntaa vartenhan ne paikat on, seisoskella voi vaikka kotipihalla.

        Mihin perustuu sääntö että koirapuistossa ei saa käydä vaikka siellä ei kukaan muu ole? Jos koirasi on herkästi provosoituva? Mitenkäs se tyhjä puisto siitä kärsii? Joo, opetelkaa vaan ahkerasti typeriä sääntöjä, oisko aihetta joskus kritiikkiin? Kukas ne säännöt on laatinut, kunnanvaltuustoko?
        Huomatkaapas nyt että kunnat ylläpitävät näitä paikkoja verovaroin, kyllä niistä pitää kaikkien kuntalaisten hyötyä eikä vaan pienen porukan. Joka ilmeisesti nämä säännötkin on laatinut.
        Aloittajan tapauksessa homma olisi ihan loistavasti toiminut kun hiukan joustettaisiin. Kukaan ei koiratappeluita halua.


    • 1110å

      Kuka oikeesti on sitä mieltä, että on uhrin vika?

    • koiratvsjs

      Aloittaja. Niinpä ketä se häiritsee jos tyhjää puistoa käyttää ja on valmis heti poistumaan jos joku sinne haluaa. On se vähä tyhmää jos tuot kilon koiran puistoon varoittamisesta huolimatta ja ei ole aikaa odottaa sitä sekunttia että saa laitettua koiran kiinni.silloin pystyy välttymään näiltä ongelmilta.. Kyllä mulla on itsellä sen verran itsesuojelu vaistoa jos nää että toinen koira on 10x isompi että en ota turhia riskejä vaikka toinen koira ei olisi vihainen mutta koko ero on sen verran huima että leikitkin voi olla liian rajuja. Että maalaisjärkeä voi välillä käyttää. On se kyllä jo vähän omaa tyhmyyttä.

    • 2030

      Sen vika tietysti, jonka koira hyökkää. Jokainen on itse vastuussa koirastaan. Pidä hihnassa ja laita kuonokoppa aina kun koira on ulkona.

    • Kääpiösusi

      Vikaa molemmissa.. Tyhmä on se joka ottaa riskin viemällä koiransa varoituksesta huolimatta asenteella "katotaan mitä käy." Mutta olisi ketjun aloittajakin voinut vähän tiukemmin sanoa ettei todellakaan kannata tulla vielä, tarvittaessa vaikka valehdella koiransa vihaisemmaksi kuin se onkaan jos ei toinen muuten usko.. Hyvinkin ymmärrän että ei ole tulija tajunnut ottaa todesta, kun varoitus on tyyliltään "tää ei oo oikein tottunut." Puistoissahan aika harvoin on epäsosiaalisia koiria.

      Niin, siis kyllä minun mielestä saa ne vähemmän sosiaalisetkin tapaukset käyttää (tyhjää) puistoa. Mutta sillon pitää omistajan pitää hyvin tarkasti huoli, ettei sinne kukaan ryntää sisään koirineen. Eli silloin pysyt koko ajan lähellä porttia, ja sanot tulijoille selvästi, että eivät voi tulla ennen kuin ootte ehtiny ulos.

    • liikettäniveliin

      Puiston säännöissä on, EI AGRESSIIVISIA KOIRIA.Joten älä vie koira puistoon koiraasi koskaan, jos se on agre koirille tai ihmisille.

      Lenkitä hihnassa, kuonokopalla, ettei vahinkoja käy.Jotta sais liikuntaa riittävästi, juokse sen kanssa metsissä, rannoilla jne,tietysti kytkettynä pidät,ja varmuudeksi kopalla varustettuna.Niin et vaaranna muita,ja koirasi saa enemmän liikuntaa kun kälysessä,ja sairauksia tartuttassaa pienessä puistossa, jossa on kaikkien kylän koirien tartuntataudit ja loiset.

      Koira ei saa liikuntaa tarpeeksi koirapuistossa.Joten, juokse sen kanssa, ui meressä kesällä, hiihdä hangilla talvella, juokse ylämäkiä metsissä.Se, on kunnon liikuntaa, josta koira nauttii paljon enemmän,ja hyödyt siitä myös itse enemmän,kun puistossa seisoskelusta.

      Jotkut luulee että koira puisto riittää koirille,ja on jotenkin extrahyväksi.Ei ole, siellä koirat aina laumautuu,ja arvojärjestys tehdään joka kerta uudelleen, kun uusi koira tulee paikalle.Ei ole koiralle hyväksi edes , että vieraat koirat sitä alistaa,ja komentelee.Ajatelkaa omalle kohdallenne.

    • jokotaivalinta

      Kertoo ainakin voimasuhteista.

      • mietisitä

        koirani hyökkäsi toisen koiran kimppuun.


    • sinunvikasi

      Sinun vika, pistää vihaksi tuollaiset joiden koirat käy suoraan päälle. Sellaisten paikka ei ole koirapuistossa tai jos menet pidät koirasi kiinni koko ajan, etkä vain huutele että mulla on vihainen koira.

      • turhakehävitettävä

        Agressiivisia koiria ei saa tuoda koirapuistoon, ei ollenkaan!

        Kuka edes tekee mitään sellaisella arvaamattomalla elikolla, joka on yhteiskunnassa muille vaaraksi,ja omistajalleen riesa, jonka kanssa ei voi harrastaa, eikä liikkuakkaan turvallisesti missään.Sellaisen omistaja on hermostunut/agressiivinen myös, rähjäävät sitten koiransa kanssa usein kilpaa, kun joku ne ohittaa, ei kivaa kyllä.


      • aloittaja696378
        turhakehävitettävä kirjoitti:

        Agressiivisia koiria ei saa tuoda koirapuistoon, ei ollenkaan!

        Kuka edes tekee mitään sellaisella arvaamattomalla elikolla, joka on yhteiskunnassa muille vaaraksi,ja omistajalleen riesa, jonka kanssa ei voi harrastaa, eikä liikkuakkaan turvallisesti missään.Sellaisen omistaja on hermostunut/agressiivinen myös, rähjäävät sitten koiransa kanssa usein kilpaa, kun joku ne ohittaa, ei kivaa kyllä.

        Kyllä mä vaan liikun ton koiran kanssa ja reissaan ympäriinsä :) mielummin muutama ruuvi liian löysällä kun kireällä;)


    • Enpuistoile

      Kuka sanoi että aloittajan koira on yhteiskunnalle vaaraksi? Koiran voi opettaa pysymään hallinnassa ja sillòn muut ihmiset ovat vastuussa että eivät päästä omia koiriaan agressiivisen koiran luo...!
      Kyllä niin monesti olen väistellyt kanssakulkijoita, kääntynyt ympäri ja juossut pakoon kun näen vastaantulijan lähestyvän holtittomasti rimpuilevan koiransa kanssa, joka ilmiselvästi haluaa tervehtiä...
      Olen niin aloittajan puolella. Yhden ainoan kerran olen käynyt koirapuistossa, jouduin odottelemaan kaveria jonkin aikaa puiston vieressä. Pieni puisto oli tyhjä ja päästin koirani sinne ja seisoin portilla. No eiköhän joku koiranomistaja tule sinne juoksujalkaa, vaikka huusin että odota että tulen pois. Halusi niin kovasti että puistossa olisi kaveri. Karhukoiratyyppinen uros tuli koivet jäykkinä sisään tarhaan mutta sain käskytettyä oman uroksrni ulos juuri ennen kuin mitään alkoi tapahtua. Lisään vielä että omani ei ole aggressiivinen ja hyökkäämässä kenenkään kimppuun mutta minulla ei ole mitään tarvetta jättää sitä tilsnteeseen missä mshdollusesti voi sattua jotain ja joku toinen uros alkaa haastamaan riitaa. Koirapuistot on peestä...

      • aloittajanvika

        Koira joka hyökkää toisten koirien päälle on vaarallinen yhteiskunnalle. Puiston säännöt pitää olla jokaiselle selvät, aggressiivisten paikka ei siellä ole. Ja jos sinun koirasi on herkkä älä vie sitä puistoon, uroksilla on usein tapana jäykistellä toisia haistellessaan, ilman että tappelua hakevat.


    • 2030

      Uhrin vika. Tietysti.

    • niinmeneee

      Puisto pilaa korien käytöksen. Kukaan järkevä ei ikinä vie koiriaan puistoon stressaantumaan ja oppimaan vääriä käytösmalleja. Tiedetty tosiasia on, että kisakoirien taso romahtaa, jos joutuvat viettämään aikaa koirapuistoissa vieraassa laumassa.

    • aloittaja18273736

      Millähän tavalla se on yhteiskunnalle vaaraksi.? Vastapuolen koiralle ei käynyt kuinkaan. Ainostaan säikähti siinä kaikki.tyhjää puistoa voi kyllä käyttää. Ja jos ihmisillä on järkipäässä ja odottaa sen sekunnin että pääsee pois alta niin tämmöistäkään ei tapahdu.siinä teille purtavaa;)

    • r32r35

      Ap se on kuule sun vika. Koirapuistoon ei lain mukaan edes saa viedä muille vaarallisia koiria. Piikin paikka luonnevikaiselle koirallesi.

    • eivihaisillepuostot

      VIKA on aina agressiivisessa koirassa, ja sen omistajassa.Vihaisian koirien vienti puistoon kielletään jo puiston säännöissä.
      Joten ei VIHAISIA koiria puistoihin.
      Eihän ne sovellu yhteiskuntaan muutenkaan, ovat turhia riskejä muille koirille ja ihmisille.

    • Littleredridinghood75

      Funny aina huudetaan että koira on aggressiivinen. Me vasta tyhmiä ollaankin kun pakotetaan elukat käyttäytymään niin kuin me haluisimme ( sit kun se ei onnistu niin syy on koiran ) eikä niin kuin heitin luontonsa on. Sit ihmetellään et oho kuis siin nyt näin kävi? Koirat polveutuu susita ja jokaisella sudella on oma laumansa ja oma reviiri minne muilla susilla ei ole asiaa ( Jos he ei kuulu samaan laumaan) ja ne tekevevät sen todella selväksi.

      Laumassa on myös hierarkia jokaisellas sudella on oma roolinsa ja jos sinulla sattuu olemaan koira joka on hyvin dominoiva niin se voi olla jatkuvaa haastettetta jos sille ei ole tehty jo pienestä pitäen selväksi kuka huushollissa määrää.

      Voi olla että sinun koirasi on pieni susihukka eli ei oikein tykkää muista sen reviirillä sen on ihan ok mutta kaupunki eläjänä siitä voi olla enemmän haittaa kuin hyötyä. Ok-talo voisi olla ihan passeli sinun koirallesi.

      • eiagrejakoiria

        Ok-talossakaan ei voi pitää agressiivista koiraa.Koiraahan on lenkitettävä, ihan pitkiä lenkkejä.Ja siellä tulee muita koiria vastaan, eikä agressiivinen siedä sitäkään.
        OK-talostakin, voi se agre karata, ovesta, autosta, hihnasta, aidasta.Ja sitten se karannut agre koira on vaaraksi kaikille lähi alueella liikkujille.

        Minusta ei kannata vaarantaa muita agren koiran vuoksi, vaan hävittää luonnevikaiset yksilöt jo ennenkun vahinkoja käy.

        Kun valitaan pentua, on hyvä tutustua sen vanhempiin, ja todeta niiden luonteet hyviksi.Jos ei vanhemmat ole hyväluonteisia, ei kannata ottaa pentua.Lisäksi pennun on oltava iloinen, reipas, ja utelias.Arka , ja säikky se ei saa olla.Jos pentu ei ole iloinen, reipas ja utelias, sitä ei kannata ottaa, ei vaikka olisi kuinka söpö.
        Lisäksi on pennula oltava rekisteripaperit, ja vanhempien terveystulokset, joissa vanhemmat todetaan terveiksi.On hyvä olla myös näyttelytuloksia, nekin kertovat vanhempien luonteista.Näyttelyissä tuomari tutkii jokaisen koiran, arka tai agressiivinen yksilö ei yleensä näyttelyissä menesty, eikä näyttelyalueellakaan jos on hankala luonteeltaan.Näyttelytuloksista näkee myös , että ovatko vanhemmat rodunomaisia, jos on jotain rotua ostamassa.Niin olisihan se hyvä, että vanhemmat ovat sen rodunomaisia, niin pennustakin voi silloin tulla käypä rodun edustaja ;)


    • Eikoirapuistooneiminkää

      Helppo vastata.Koirapuistoon ei saa viedä muille koirille agressiivisia koiria.Eli vika toetyssti sinussa, kun sellaisen sinne veit.

      • EnKäyEnää

        En käy enää lainkaan koirapuistossa. Siellä on aina näitä päästää viallisa rescuekoiria, jotka voivat tehdä ihan mitä vaan ja omistajansa ovat niiden kanssa aivan kuutamolla.


    • Koira.on.peto

      Koira on aggressiivinen petoeläin. Se ei koskaan pidä muista olennoista, jos ei tiedä saavansa niiltä ruokaa.

    • järkyttävää

      koirapuistossa voi tulla tappeluita vaikka omistajat kuinka luulisivat oman koiransa olevan kiltti kaikille. Kyllä koirapuisto on omalla vastuulla.
      Jos tulee tappelu jokainen nuolee omat haavansa. Ei sinne ole kenenkään pakko mennä.

      • agreteitervetulleita

        Agressiivista ei saa tuoda koko puistoon.
        Kyllä sen jo ohituksessa näkee, et millainen koira on.Jos iloisesti tutustuu vieraisiin koiriin, ja on leikkisä, soveltuu puistoon.
        Jos murisee, hyökkii , ja on vaikeasti hallittava on parempi pitää kaukana muista.Tuttava perheiden tai koulutuksien kautta voi kokeilla koiransa mielenterveysongelmia työstää.Et osaa arjessa sen pitää niin, ettei oo muille vaaraksi


    • Darth.Mauled

      Koiran hyökkäykseen on aina järkevä syy. Koira ei hyökkää, ellei sille hymyile, katso silmiin, paijaa, tee äkkinäisiä liikkeitä, juokse tai kävele. Myös vammaiset, vanhukset, lapset, vauvanvaunut, lastenrattaat sauvakävelijät, pyöräilijät, skeittaajat ja hiihtäjät saavat usein koiran hyökkäämään. Kovat äänet, väsymys ja nälkä samoin.

      Ihmisten tulisi ymmärtää välttää koirien ärsyttämistä, ellei halua tulla raadelluksi. Nämä ovat koiran perusluonteeseen kuuluvia asioita, eikä niitä voi kouttamalla kitkeä. Joka muuta väittää, VALEHTELEE!

      • Lässytystä

        Tuollainen on ihan tyhjää lässytystä. Koiran omistaja huolehtii että koiransa ei käy kenenkään kimppuun. Piste.


    • SinunVika

      Agressiivista koiraa ei viedä koirapuistoon. Jos viet, niin huolehdit että se ei käy muiden kimppuun.

    • agreistakandeeluopuu

      Koirapuiston säännöissä lukee, ettei saa tuoda sinne agreja koiria.Ei siis edes tyhjään puistoon, ei koko puistoon koska niin lukee säännöissä.
      Typerää ottaa riesaksi agre koira, ja yrittää tuoda puistoon.
      Jos haluaa puistoiluttaa koiraa, kannattaa miettiä rodun valinta tarkemmin.Agreja ei hyväksytä mihinkään, ja ovat turha riskitekijä ja riesa yhteiskunnassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2300
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1781
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1639
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1402
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1398
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1271
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      136
      1133
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1083
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      958
    Aihe