Firma tuli kahden kilometrin päästä irroittamaan wc:n pytyn. Laskussa kilometrikorvaus 16 €. Voivatko firmat vapaasti hinnoitella kilometriveloituksensa?
LVI-firman laskutus
8
1913
Vastaukset
- ota-irti-itse
Ajatko ilmaiseksi 4km pytyn irroitukseen n. 5 minuuttia itse työ ?
- metusa
Joillakin firmoilla on ns. starttiraha eli olipa taajama-ajossa matka satametriä tai pari kilometriä niin pelkkä liikkeelle lähtö maksaa jonkin kiinteän summan.
- ryöstöretki
Soita lakiasiantuntijalle ja pyydä hoitamaan laskutus kuntoon. Lvi-firmojakin koskevat kohtuullisuussäännöt.
- periksi.ei.anneta
Kannattaa ottaa asianajaja kun on näin paha tapaus. Kyllä se asia raastuvassa selviää tai onhan sitten vielä hovioikeus.
- PutkimiesRane
Ei se auto ilmaiseksi itseään huolla, tankkaa, maksa vakuutuksia jne.
- NickNailer
Espoolainen LVI alan perinteikäs yritys laskutti alle tunnin hätätyöstä 3200. Asiaa perattaessa kävi ilmi, että laskukone käynnistyi silloin, kun asentaja lähti Riihimäen takaa hakemaan apupoikaa, joka asui vielä kauempana korajuskohteesta, joka taas oli käytännössä LVI liikkeen naapuri.
Sattui vain niin ikävästi, että taloyhtiössä asuvat kirurgi otti herneen nenään siitä, että apupoika sai suurempaa palkkaa kuin kansainvälisesti tunnettu oman alansa huippu. Hirvittävän vihaisena hän vaati asian perinpohjaista selvittämistä ja niin tehtiin.
Lisäksi ongelmaa ei saatu korjattua, vaan paikalla käytiin vain töllistelemässä.
Laskua kyllä kohtuullistettiin ja isännöitsijä pani LVI liikkeen ikuiseen pannaan.
LVI puoli on äijäammatti, jossa sekä tarvikkeiden myyjät että asentajat liikkuvat ihan omissa maailmoissaan.
Kummastakin ryhmästä voin kertoa pöyristyttäviä esimerkkejä, mutta jätetään toiseen kertaan. Ostan itse aika paljon ulkomailta, koska niin tehden saan 90% alennuksen siihen hintaan, jota tukku 75 % alennuksen jälkeen Suomessa tarjoaa. On meinaan ilman päällä ilmaa. - wernerskaliini
Lvi firma laskutti siitä, kun hakivat omasta varastostaan tarvikkeita, oli jo kuulemma työaikaa.
- Putkimiäs
Jos jokin työ on mielestäni liian kallis, teen sen itse.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Oulaisen vaalitulos: Vahva alku, mutta lisää toimia tarvitaan
Hallituksen toimet rikollisuutta vastaan alkavat tuottaa tulosta. Puolueväriin katsomatta demokratian valtaa ja perustus166768- 1972500
Yh:n pihalla aina eri auto
Ompa jännä seurata ohiajaessa, että millainen auto on nyt erään yksinhuoltajan pihassa. Näyttääpä siellä taaskin olevan1001928En vittujakaan enää välitä sinusta nainen
Toivottavasti en näe sinua enää koskaan. Jos näen, niin en ole näkevinäni. Et merkitse minulle enää mitään.761507Exän käytös hämmentää (taas)
Osaisivatko palstan herrat kenties helpottaa tulkitsemista? Toki naispuolisetkit saavat antaa tulkinta-apua, mutta nyt k1911059- 41980
Olet minua
vanhempi, mutta se ei vaikuta tunteisiini. Tunnen enemmän kuin ystävyyttä. Olo on avuton. Ikävöin koko ajan. Yhtäkkiä va46949- 77843
- 45719
Susanna Laine paljastaa - Tästä farmilaiset yllättyvät joka kaudella: "Ettei olekaan niin paljon..."
Farmi Suomi vie Pieksämäelle maaseudulle ja suosikkirealityn juontajan puikoissa on Susanna Laine. Uudella kaudella muka7708