Paljonko opettajan palkka on?

raharatkasee

Meinaan vaan eka ja tokaluokan opettajaksi, siinä pääsee helpommalla, ja on lyhyet päivät ja aina avustaja luokassa joka tekee ne huonommat hommat. Itse pääsen määräilemään enempi päivän ohjelman.
Kuin paljon saa palkkaa onko se tuntipalkka vai kk palkka?? Toivottavasti kk palkka niin saa enempi vaikka tekee tosi lyhyitä päiviä. Pitkä keskikset ja aina lomat kun oppilailla, ja joka tunti on välitunti. Mä oon semmoinen määräilevä luonne et tykkään pomottaa, ja kiva tunne kun toiset tekee niinkuin haluaa!!! Jes. Oisko semmoinen 3 000 e kk? Kuka maksaa open matkat tuleeko se kulukorvauksena verottomana ja ja tietsikka ym puhelimet ? Nekin saa varmaan koulusta.,

33

431

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • LissuOnFörbi

      Niin, opettajalta vaaditaan akateeminen koulutus. Sinulle, joka olet läpäissyt hädin tuskin peruskoulun ja senkin tosiaan rimaa hipoen, voi olla aika mahdotonta kouluttautua opettajaksi.

      • kulutuskäynnissäjo

        Hei mä oon jo opettajnkoulutusopistossa. Ekaa vuotta, ja mietin sen takia sitä palkkausta että kannattaako jtakaa opiskelua vai haenko lakia lukemaan tai psykologiaa tai valtiotieteitä. En oo vaan innokas lukuihminen joten nuo muut vaatii kauheesti lukemista, opettajan koulutus on helpompaa ja helpommin saa rahaa vaikka onkin noita muita alhaisempi palkka, mutta helpompaa ja ei tarvi tehä mitään.


      • FatLizzy
        kulutuskäynnissäjo kirjoitti:

        Hei mä oon jo opettajnkoulutusopistossa. Ekaa vuotta, ja mietin sen takia sitä palkkausta että kannattaako jtakaa opiskelua vai haenko lakia lukemaan tai psykologiaa tai valtiotieteitä. En oo vaan innokas lukuihminen joten nuo muut vaatii kauheesti lukemista, opettajan koulutus on helpompaa ja helpommin saa rahaa vaikka onkin noita muita alhaisempi palkka, mutta helpompaa ja ei tarvi tehä mitään.

        Nykyään kyllä jo alaluokilla on niin kusipäisiä kakaroita (tosin vanhempien vikahan se tietysti on), että en pitäis välttämättä ihan lunkiduunina sitäkään hommaa. Yläasteen opettajaks mua ei sais kirveelläkään.


      • hghghghfjfjfj
        FatLizzy kirjoitti:

        Nykyään kyllä jo alaluokilla on niin kusipäisiä kakaroita (tosin vanhempien vikahan se tietysti on), että en pitäis välttämättä ihan lunkiduunina sitäkään hommaa. Yläasteen opettajaks mua ei sais kirveelläkään.

        Joo senpä takia alakoulun opettajilla onkin avustaja joka tekee ne hommat, ja ope vaan määrää mitä tehdään. Suurpomo on kivaa olla.


      • Kansankynttilälle
        kulutuskäynnissäjo kirjoitti:

        Hei mä oon jo opettajnkoulutusopistossa. Ekaa vuotta, ja mietin sen takia sitä palkkausta että kannattaako jtakaa opiskelua vai haenko lakia lukemaan tai psykologiaa tai valtiotieteitä. En oo vaan innokas lukuihminen joten nuo muut vaatii kauheesti lukemista, opettajan koulutus on helpompaa ja helpommin saa rahaa vaikka onkin noita muita alhaisempi palkka, mutta helpompaa ja ei tarvi tehä mitään.

        "Opettajnkoulutusopistossa" Sitä kutsutaan meilläpäin yläasteeksi.


    • lihavatopettajat

      opet saa varmaan 3 tonnii, ja ilmasen kouluruuan, maksetaan vapaistakin kun päivässä voi tulla monta tuntia vapaata kun 15 min välitunti joka tunti.
      Sitten on ilmaset koulukyydit ja tarvikkeet, kahvit ja leivokset... kyllä palaksasta vis pudottaa puolet pois.

      • ehhehehee

        Mistäs tuollaista olet keksinyt? Ei opettajat saa ilmaista ruokaa, ei ilmaista työmatkaa, ei ilmaista kahvia eikä leivoksia.

        Ja kuten tuolla alempana kerrottiinkin, niin palkka tulee työtuntien mukaan. Lisäksi ruokatunnitkin on palkatonta työtä, kun pitää paimentaa samalla kurittomia kakaroita.


    • avustaja30

      Ihan ensinäkin mieti ensin oma asenne optustyöhön sopivaksi ja toiseksi voit ihan itse googlesta katsoma noin peruspalkka. Palkka määräytyy miten monta tuntia opetat jne. Ja ihan tiedoksi sinulle et tule opettamaan vain 1-2 luokkaa ei kukaan ole töissä vain 3-4 tuntia tai ainakin on tosi huono palkka. Ja ei luokissa ole ainq avustajaaa, ei välttämättä koko koulussa ja avustaja ei ole sinun paska hommia/ hemmottelijasi vaan autaa lapsia oppimaan yhdessä opettajan kanssa. Et olisi mukava työtoveri en haluaisi tutustua sinuun.. ja toivon että lapset ei saisi tuollaista opettajaa.

      • ehhehehee

        "toivon että lapset ei saisi tuollaista opettajaa"

        Ei tarvi pelätä, ei toi lissu pääse edes ylioppilaskirjoituksista läpi, ja silloin on ihan turha pyrkia opettajankoulutuslaitokseen.


    • uttra

      No meidän pojan opettaja ekalla opetti oman luokan jälkeen ylempiä joten hällä ei tod ollu vaan lyhyitä päiviä. Siihen päälle tietty palaverit, suunnittelu,oppilaiden ja koulun asiat jne..Et kai aloittaja luule että alkuopena tekisit vaan 3h/pv töitä? Avustajakaan ei mikään orja ole jos sellaisen sattuu onnekkaana saamaan(täälläkin ne ovat tosi tiukassa).

    • OpetOvatLahjakkaita

      Olet opettajnkoulutusopistossa? Mikä ihmeen paikka se on? Taidat olla rantahurri, kun osaat noin huonosti suomea.

      Luonteesi puolesta sopisit johonkin ministeriöön jailukseksi. Mutta oletko ajatellut uutistenlukijaksi, viidessä minuutissa olisi päivän työt hoidettu?
      Opettajaksi sinun lahjasi eivät riitä.

      • Sinun.lapsesi

        Iskä. Lopeta jo. Nolaat itsesi.


    • itiotyot

      Ap jos oisit ollut mun maikka niin voi sua.

      Noh akateemista koulutusta et noilla älynlahjoilla kykene saavuttamaan. Jos haluat kolmen tonnin kk-palkan, joudut ihan kuule OPISKELEMAAN. Tiedätkö mitä sana tarkoittaa?

    • opettajanakivaa

      Kyllä minä saan opettajan työstä palkkaa 6 tonnia kuussa, ym edut. On pitkät lomat 2,5 kk, on hiihtolomaa viikko on syyslomaa viikko, kyhyet päivät ja tauko joka tunti.

      Erittäin hyvät edut, lapsista en tykkää enkä heidän vanhemmistaan, mutta olen täällä rahan vuoksi, muuten en kestä toisten kakaroita. Rahan eteen tekee ja kun laittaa avustajan hommiin voi itse lakata kynsiä ja lukea lehitä. Hyvä duuni.

      • KenkkuOpe

        Juttusi ovat niin mielettömiä, että ne alkavat jo kyllästyttää. Jos olet mielestäsi vitsikäs, olet tyhmä. Jos taas juttusi ovat mielestäsi totta, olet silti tyhmä.

        Miten asia siis on?


      • aivanaivan
        KenkkuOpe kirjoitti:

        Juttusi ovat niin mielettömiä, että ne alkavat jo kyllästyttää. Jos olet mielestäsi vitsikäs, olet tyhmä. Jos taas juttusi ovat mielestäsi totta, olet silti tyhmä.

        Miten asia siis on?

        Raision kaupungin "viranomaisten"/ koulujen jutut ovat niin mielettömiä, että ne alkavat jo kyllästyttää. Jos olet mielestäsi vitsikäs, olet tyhmä. Jos taas juttusi ovat mielestäsi totta, olet silti tyhmä.


      • ihanopettaja
        KenkkuOpe kirjoitti:

        Juttusi ovat niin mielettömiä, että ne alkavat jo kyllästyttää. Jos olet mielestäsi vitsikäs, olet tyhmä. Jos taas juttusi ovat mielestäsi totta, olet silti tyhmä.

        Miten asia siis on?

        No se itää paikkansa, olen sanavalmis ja ihana ihminen. Lapset tykkää, vaikken minä heistä. Raha vaan ratkaisee ammattini.
        Vitseistä en tykkää, rehellinen olen ja asiallinen.


      • hyvinhiljaista
        ihanopettaja kirjoitti:

        No se itää paikkansa, olen sanavalmis ja ihana ihminen. Lapset tykkää, vaikken minä heistä. Raha vaan ratkaisee ammattini.
        Vitseistä en tykkää, rehellinen olen ja asiallinen.

        on ollut Raiison kaupungin friisilän-, vaisaaren koulujen
        ja Raision lukion koulun- ja kodin/ isän välinen yhteistyö lapsen yhteystietoja- koulunkäyntiä koskevissa asioissa aluehallintoviraston päätösten vastaisesti. Mikä mättää sivistyjohtaja Matti Sivonen; kaupunginlakimies Outi Reinikaisellahan ei ole oikeutta ottaa jäävinä kantaa
        koko asiaan..


    • KutsumusKansankynttilä

      Kukaan pikkulapsia opettava ei voi saada kuutta tonnia palkkaa. Paljastuit valehtelijaksi!

    • nassikkaope

      Minä en ainakaa alkaisi mistään hinnasta opeksi,jos en saisi ilmaista ateriaa ja siihen kuuluvaa kermaleivosta,sekä aamu/iltapäivä-kahvit korvapuustien kera,myöskin ilmaiseksi.Jälki-istuntojen valvonnasta on saatava 250%:n lisäkorvaus.

      • kaikkihan

        nuo mainitut käytännössä ilmaisia; lisätään bruttoansioihin ja maksetaan mitätön ennakonpidätys; kuulemma opetustehtävä. Miksi sitten opettajat eivät ruokaile lasten pöydässä lasten kanssa..???


      • rtghokij

        "Miksi sitten opettajat eivät ruokaile lasten pöydässä lasten kanssa..??? "
        Siksi ei syö, että kaikkihan täkähtyisi kateuteensa.


    • Virta-vie

      2500e/kk miinus vero.Mitä suotta meinaat,rakenne muutos on meneillään Suomen maassa.Lasten isille ja äideille maksetaan avustajan perustuki 560 e/kk kun kouluttavat Eka ja
      Tokaluokkalaiset itse kotona.Kuntamenoja karsitaan kuntaliitosten aikana tulevaisuudessa.Taxi menot säästyy ja esikoulu siirtyy.Samalla vanhemmat saavat itse kertausta luku ja kirjoitus sekä perus laskutaitoihin.
      Joten I ja II luokanopettajaksi ei tulevaisuudessa näyttäisi olevan näkymiä,
      muuten kuin kotona.OLISIKO? ....Paavo Väyrynen...............................Muista äänestää Kuntavaaleissa!

      • eihelppoalastenkanssa

        Tietokoneopettaja on jokaisen lapsen kodissa. Äideistä jo n. 70% korkeakoulutettuja. Tulevaisuudessa tekevät etätyötä kodeissaan ja samalla rakkaudellisesti ohjailevat ja opettavat lapsensa oppimaan. Mihin todellakaan tarvitaan eka ja tokaluokkaa, kun nykylapset ovat oppineet kodissaan 10-vuotiaiksi jo tietokoneen opettaman englanninkielen . Jos saavat ennen koulua edes vähänkään vanhempiensa ohjausta, lukevat selkeästi 7 vuotiaina.

        Ehkä pian palataan aikaan kuin ennen, että lapset saavat vapaasti kasvaa vanhempiensa ja asuinyhteisön turvassa, Mutta nyt riittäisi vasta 9 v aloittaa koulu. Koko peruskoulu pitää uudistaa ihmisen tarpeet ja samalla koko yhteiskunnan tarpeet kaikilta osin huomioivaksi, eikä kuten tämä aataminaikuinen peruskoulu, joka tähtää vain myynnin, ostamisen ja kuluttamisen lisäämiseen. Peruskoulun pitää opettaa elämisen taidot. Toki niidenkin oppiminen oli kodeissa itsestäänselvyys vielä kiertokouluaikaan. Tuolloin panostettiin lukeminen, laskeminen, kirjoittaminen ja yleissivistys-sektorille. Siitä monet osasivat itse jatkaa eri aloille, mikä lisäoppi kutakin kiinnosti. Jotkut älyniekat jatkoivatkin tutkimustietään lopun ikäänsä ja opettivat muita kiinnostuneita.

        Mutta ei ollut tietotekniikkaa eikä aivoja sekoittavaa tv:n ja videoiden mediasaastaa.
        Tarvittaisiin valtavasti viisautta nyt pysäyttämään tuo saastan tulva sekoittamasta lasten mieliä. Tämä ei onnistu, ellei maassamme palata takaisin lasten omien vanhempien hallintavaltaan kokonaisvaltaisesti lapsiinsa nähden.

        Nykymuotoinen peruskoulurakenne on hyvin sekava syystä, että kodeissa menetettiin vanhempien hallintavalta lapsiinsa. Monet vuosikymmenet on kotimme olleet suurimman osan päivästä tyhjät vanhemmista ja elämä sinne palaa vanhempien palatessa duunistaan illankorvassa. Yleensä umpiväsyneinä. Lähinnä täyttämään lastensa vatsat. Kasvatus kodin vastuulla - se on Suomessa ollut liian kauan vain hyvä vitsi.


    • tyuyeyeuyeytewtyo

      Opettajein taso on niin alhainen että ihmettelen ettei vielä ole keksitty uusia koulutusmuotoja heille, jotta osaisivat edes itse, saatikka opettaa?
      Palkat pitäisi puolittaa ja lomat mhyös, ja käyttää tehokkaaseen lisäkoulutukseen.

      Hassua on kun lehdissä virheellisesi väitetään että lasten oppimistulokset ovat huonontuneet. Ei kerrota että se johtuu opettajista ja heidän huonosta tasosta. Lapsia on niin helppo syyttää, he kun ottavat näyrästi kaikki muiden syyt niskoilleen, tai on pakko kun eivät voi puolustautua ja kukaan ei usko.

      Mutta vikahan on oepttajissa, siksihän ne lapset ovat koulussa että oppisivat. Opettaja on syyllien ja vastuussa.
      Näin me ainkain puhumme vanhempain tapaamisissa ja yhdistyksissä ja ulkona, syy on aina AIKUSIEN SEN OPETTAJAN!!!

      Lapsi on koulussa oppiakseen, eikä yksin opi, sen opettajan kuuluu opettaa, ei lapsi valmiina kouluun mene.

      • ihmetelläkintäytyy

        Lieneekö siis pääsääntöisesti opettajat jo ylläolevan opettajan tapaisesti palkkauksen kyselijöitä? Eli onko koulutuksen karsinnoissa etu, että opettaja on taloudellisesti erittäin valveutunut. Että hän myös voisi lapsia opettaa kaupallisen koulun motiivein - kulkea elämänsä läpi mahdollisimman pienillä kustannuksilla mahdollisimman suuriin tuloihin yltäen (toisten hyväksikäyttö?).

        Oikeasti on surullista nähdä. miten lapset jo pienestä pitäen opetetaan mittaamaan kaikki rahassa. Tuleva elämä on yhtä kuin raha ja rahan määrä on se perinne, mikä enää siirretään jälkeläisille.
        Kaikki elämän arvot ja kristinusko sekä luonnon tärkeys on poljettu mammonavallan alle. Nykyinen koulujärjestelmä kouluttaa näin. Koti on muuttunut kämpäksi, mitä vaihdellaan kuin työpaikkaakin ja lisäksi edes kodin "henkilökunta" ei enää ole vakio kuin ennen.

        Maamme ideoitiin uskomaan suureen epäjumalaan, jonka nimeksi keksittiin "tasa-arvo". Tämä tapahtui n. 50 v sitten ja toi pikkulapsille ja koululaisille järkyttävän epätasa-arvon, kun heiltä vietiin äidit pois kodeistaan ja ainoastaan vanhemmille kuuluvasta kasvatusvastuusta. Myös lapset joutuivat pois kodeistaan kokopäiviksi ns. huutolaislapsiksi kenelle kelpasi. Tasa-arvokulttuurikeksinnön alkuaikoina saattoi lapsella olla jo 10 eri hoitopaikkaa ensimmäisen vuotensa aikana. Näin alkoi siis Suomi-neidon tasa-arvo . Sille tielle jäätiin ja nyt ylikoulutettu kansamme kyselee, missä rahat elämiseen. Heidän koulutukseen otettiin varat pikkulasten äitien orjuustyön tuloksista. Järkeäkö?

        Miten näin kävi? Kysymys on erittäin oleellinen, koska syntyvyys on puolittunut jo kauan. Pitäisi olla siis kaikki kohdallaan ja riittää kaikkea kaikille kohtuudella. Myös vanhemmilla pitkästä aikaa lastensa kasvatuksen mahdollisuus. Ollaan tilanteessa, missä opettajia ja oppilaita on pian samanverran. Mutta edelleenkin lapsen omat vanhemmat pidetään kaukana kokonaisvaltaisesta kasvatusvastuusta. Eivät voi vaikuttaa eikä kontrolloida kuka lapsiaan missäkin ja miten käsittelee ja johtaa mihin vain. Huume-elämä maassamme vahvistuu ja tuottaa orjilleen outoa käytöstä.


      • opettajatpakkkokouluun
        ihmetelläkintäytyy kirjoitti:

        Lieneekö siis pääsääntöisesti opettajat jo ylläolevan opettajan tapaisesti palkkauksen kyselijöitä? Eli onko koulutuksen karsinnoissa etu, että opettaja on taloudellisesti erittäin valveutunut. Että hän myös voisi lapsia opettaa kaupallisen koulun motiivein - kulkea elämänsä läpi mahdollisimman pienillä kustannuksilla mahdollisimman suuriin tuloihin yltäen (toisten hyväksikäyttö?).

        Oikeasti on surullista nähdä. miten lapset jo pienestä pitäen opetetaan mittaamaan kaikki rahassa. Tuleva elämä on yhtä kuin raha ja rahan määrä on se perinne, mikä enää siirretään jälkeläisille.
        Kaikki elämän arvot ja kristinusko sekä luonnon tärkeys on poljettu mammonavallan alle. Nykyinen koulujärjestelmä kouluttaa näin. Koti on muuttunut kämpäksi, mitä vaihdellaan kuin työpaikkaakin ja lisäksi edes kodin "henkilökunta" ei enää ole vakio kuin ennen.

        Maamme ideoitiin uskomaan suureen epäjumalaan, jonka nimeksi keksittiin "tasa-arvo". Tämä tapahtui n. 50 v sitten ja toi pikkulapsille ja koululaisille järkyttävän epätasa-arvon, kun heiltä vietiin äidit pois kodeistaan ja ainoastaan vanhemmille kuuluvasta kasvatusvastuusta. Myös lapset joutuivat pois kodeistaan kokopäiviksi ns. huutolaislapsiksi kenelle kelpasi. Tasa-arvokulttuurikeksinnön alkuaikoina saattoi lapsella olla jo 10 eri hoitopaikkaa ensimmäisen vuotensa aikana. Näin alkoi siis Suomi-neidon tasa-arvo . Sille tielle jäätiin ja nyt ylikoulutettu kansamme kyselee, missä rahat elämiseen. Heidän koulutukseen otettiin varat pikkulasten äitien orjuustyön tuloksista. Järkeäkö?

        Miten näin kävi? Kysymys on erittäin oleellinen, koska syntyvyys on puolittunut jo kauan. Pitäisi olla siis kaikki kohdallaan ja riittää kaikkea kaikille kohtuudella. Myös vanhemmilla pitkästä aikaa lastensa kasvatuksen mahdollisuus. Ollaan tilanteessa, missä opettajia ja oppilaita on pian samanverran. Mutta edelleenkin lapsen omat vanhemmat pidetään kaukana kokonaisvaltaisesta kasvatusvastuusta. Eivät voi vaikuttaa eikä kontrolloida kuka lapsiaan missäkin ja miten käsittelee ja johtaa mihin vain. Huume-elämä maassamme vahvistuu ja tuottaa orjilleen outoa käytöstä.

        Minusta on väärin, kun sanotaan että vika on aina lapsissa, heidän vanhemmissaan, mutta ei opettajissa. Opettajathan ovat ne joiden opeilla lapsille opetetaan asioista? hehän on siitä vstuussa että oppiva. Eihän sinne kouluun muuten mennä.
        Mutta nämä laiskamato opettajat eivät kehtaa otaa huonoa ammattitaitoaa omalle vastuulle vaan syyttävät lapsia j amuta etteivät osaa. Ylisuuret palkat ja pitkät lomat ja lyhyet työpäivät on asioita joiden takia tämä ammattikunta ei halua edes tehdä parhaitaan eik edes hakea lisäkoulutusta vaikka eivät osaa.

        On hyvä että nyt kiinnitetään huomoita siihen että lisäkoulutus tulee pian pakolliseksi, jotta saamme kouluihin pätevät opettajat.
        Monesti vanhemmat joutuu neuvomaan opettajia ja jotkut lapset jopa kysyy oppilailta miten tämä jakolasku laskentaan kun he eivät tiedä???? Yksi lapsistani sanoi kerran että opettaje ei osannut jakolaskua ja lähti kirjan kanssa toiseen luokkaan ja meni kysymään toiselta opettajlta miten tämä lasketaan?????


      • HulluksiOnMennyt
        ihmetelläkintäytyy kirjoitti:

        Lieneekö siis pääsääntöisesti opettajat jo ylläolevan opettajan tapaisesti palkkauksen kyselijöitä? Eli onko koulutuksen karsinnoissa etu, että opettaja on taloudellisesti erittäin valveutunut. Että hän myös voisi lapsia opettaa kaupallisen koulun motiivein - kulkea elämänsä läpi mahdollisimman pienillä kustannuksilla mahdollisimman suuriin tuloihin yltäen (toisten hyväksikäyttö?).

        Oikeasti on surullista nähdä. miten lapset jo pienestä pitäen opetetaan mittaamaan kaikki rahassa. Tuleva elämä on yhtä kuin raha ja rahan määrä on se perinne, mikä enää siirretään jälkeläisille.
        Kaikki elämän arvot ja kristinusko sekä luonnon tärkeys on poljettu mammonavallan alle. Nykyinen koulujärjestelmä kouluttaa näin. Koti on muuttunut kämpäksi, mitä vaihdellaan kuin työpaikkaakin ja lisäksi edes kodin "henkilökunta" ei enää ole vakio kuin ennen.

        Maamme ideoitiin uskomaan suureen epäjumalaan, jonka nimeksi keksittiin "tasa-arvo". Tämä tapahtui n. 50 v sitten ja toi pikkulapsille ja koululaisille järkyttävän epätasa-arvon, kun heiltä vietiin äidit pois kodeistaan ja ainoastaan vanhemmille kuuluvasta kasvatusvastuusta. Myös lapset joutuivat pois kodeistaan kokopäiviksi ns. huutolaislapsiksi kenelle kelpasi. Tasa-arvokulttuurikeksinnön alkuaikoina saattoi lapsella olla jo 10 eri hoitopaikkaa ensimmäisen vuotensa aikana. Näin alkoi siis Suomi-neidon tasa-arvo . Sille tielle jäätiin ja nyt ylikoulutettu kansamme kyselee, missä rahat elämiseen. Heidän koulutukseen otettiin varat pikkulasten äitien orjuustyön tuloksista. Järkeäkö?

        Miten näin kävi? Kysymys on erittäin oleellinen, koska syntyvyys on puolittunut jo kauan. Pitäisi olla siis kaikki kohdallaan ja riittää kaikkea kaikille kohtuudella. Myös vanhemmilla pitkästä aikaa lastensa kasvatuksen mahdollisuus. Ollaan tilanteessa, missä opettajia ja oppilaita on pian samanverran. Mutta edelleenkin lapsen omat vanhemmat pidetään kaukana kokonaisvaltaisesta kasvatusvastuusta. Eivät voi vaikuttaa eikä kontrolloida kuka lapsiaan missäkin ja miten käsittelee ja johtaa mihin vain. Huume-elämä maassamme vahvistuu ja tuottaa orjilleen outoa käytöstä.

        Omituisia ajatuksia sinulla. Mikä estää vanhempia kasvattamasta lapsiaan? Jos esim. alakoululainen on koulussa 4-6 tuntia, kaikki muu on vanhemmille mahdollista yhteistä aikaa.

        Käsittänet myös, että moderni palveluvaltainen yhteiskunta ei ole mahdollinen, jos toinen sukupuoli on kotona.

        Entä käsitätkö sitäkään, että agraariyhteiskunnassa - jota kai ihailet? - lasten kasvattaminen oli tosiasiassa isovanhempien vastuulla. Vanhemmat olivat kiinni työssään.


    • järjestelykysymys

      Sitä minä ihmettelen, että kun opettajilla on vuodessa lomaa yhteensä n. 3 kk, niin miten voi olla mahdollista, että osa opettajista lomailee vielä tämän ajan ulkopuolella? On se kumma, jos ei saa hommattua niitä ulkomaanmatkojaan tuolle ajalle!

      • HulluksiOnMennyt

        Entä mistä mahtaa johtua se, että vuodesta toiseen tietyt ja samat vanhemmat lomailevat lastensa kanssa aina heti loman loputtua?


      • HulluksiOnMennyt
        HulluksiOnMennyt kirjoitti:

        Entä mistä mahtaa johtua se, että vuodesta toiseen tietyt ja samat vanhemmat lomailevat lastensa kanssa aina heti loman loputtua?

        Entä mistä mahtaa johtua se, että vuodesta toiseen tietyt ja samat opettajat- ja rehtorit vieraannuttavat lasta vuodesta toiseen Raision kaupungin perättömin selvityksin, lausumin mm. tuomiioistuimressa lapsen olosuhteista estäessään
        lapsen koulutietojen välittämisen suoraan koulusta lapsen omalle isälle aluehallintoviraston päätösten vastaisesti, kieltäytyvät kodin- ja koulun välisestä yhteistyöstä lapsen
        isän kanssa aluehallintoviraston päätösten vastaisesti.


    • rankkavastuutyö

      Mä olen eka ja toka luokkien ope, j amull aon onneksi paljon vapaa aikaa. Tunnit on noin 3 t päivässä ja loput omaa aikaa. Lomat onpitkiä luojan kiitos. ei muuten jakskasi, tämä on erittäin raskas ala. Onneksi lomat korvaa se väsymyksen minkä kauhukakarat saavat aikaan. Ilman avustajaa ei kukaan tästä hommasta selviäisi.
      Opettajan homma on kiva kun voi säädellä itse aika paljon miten päivän kuluttaa, jos opettajaa väsyttää laittaa lapset piirtelemään ja huutaa et olkaa hiljaa. Naperot uskoo hyvin kun sanoo tiukasti.
      Palkkaa saisi olla enempi sillä työ on vastuullista ja rankkaa.
      Olen hyvä opettaja ja palkkani ansainnut, vaikka tonni lisää tekisi vielä mielenkiintoisemman, se kuuluisi maksaa.

      Kesälomaa odotellessa.

      • helppotyöliikaaliksaaaaa

        Entä mistä mahtaa johtua se, että vuodesta toiseen tietyt ja samat opettajat- ja rehtorit vieraannuttavat lasta vuodesta toiseen Raision kaupungin perättömin selvityksin, lausumin mm. tuomiioistuimressa lapsen olosuhteista estäessään
        lapsen koulutietojen välittämisen suoraan koulusta lapsen omalle isälle aluehallintoviraston päätösten vastaisesti, kieltäytyvät kodin- ja koulun välisestä yhteistyöstä lapsen
        isän kanssa aluehallintoviraston päätösten vastaisesti.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      92
      1908
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      409
      1476
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      90
      1270
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      13
      1059
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      69
      986
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      10
      956
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      953
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      929
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      239
      884
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      827
    Aihe