Opel Astra

Opel-tietäjä

Astra on alemman keskiluokan pikkuauto, joka hankitaan usein perheen kakkosautoksi, tai kun rahat ei riitä oikean auton hankkimiseen. Suomeen Astraa alettiin tuoda kevättalvella 1992. Ensimmäiset maahantuodut Astrat ruostuivat olemattomiin jo saman vuoden aikana. Toisin kuin luulisi, tämä epäluotettavuus vain lisäsi Astran kysyntää, sillä tarve edullisimman hintaluokan autoille oli lama-Suomessa huutava ja Neuvostoliiton hajoamisprosessi oli keskeyttänyt saman hintaluokan laadukkaamman auton, Lada 2105:n maahantuonnin lähes täysin. Saab 99 jäi ainoana kilpailemaan saman hintaluokan ostajista.

Astralla ajaa usein katkeroitunut 35-vuotias tuulipukuhirmu-yksinhuoltajaäiti. Farmarimalli on tietysti heille käytännöllisin, koska siihen saa lastenistuimenkin "silleen kivasti ja helposti" asennettua takapenkille ja lastenvaunut sekä avioerossa äidin hoitoon jäänyt kultainen noutaja mahtuvat takakonttiin. Ajoittain Astran ratista on havaittu myös myöhäisamiksia, jotka ovat hintatietoisia tulevan bensan hintojen nousujen suhteen. Heillekin autoa parempi vaihtoehto olisi sukset tai polkupyörä. Liikenneministeriön mopoautoja koskevan selvityksen mukaan Opel Astran vuosina 1991-1997 valmistetun F-sarjan farmarimallit voi poikkeuksellisen alhaisen teho-painosuhteen ansiosta rekisteröidä mopoautoksi ilman muutoksia. Opelin epäluotettavan tekniikan takia oikea mopoauto on kuitenkin monesti taloudellisesti järkevämpi vaihtoehto.

4

1084

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ärr-täti

      Haistappa sinä rovokaattori Husut. Astra on paremman keskiluokan ajoneuvo. ajele edelleenkin sillä mopoautollasi, liekkiteippaukset kyljissä auringonlaskuun. Tai vanhempiesi laskuun koska lapsilisät loppuivat juuri etkä pääse päivärahoille kouluttamuutesi vuoksi.

    • Ruosteessahan.se.on

      Mulla tuli ostettua aikanaan Astra, kun ei noilla Kelan päivärahoilla muuta saanut. Sossu on tähän asti kuitannut korjaamokulut (joita muuten riittää!) mukisematta, mutta Alkolle en pysty ajamaan, kun Astra ei jaksa vääntää ylämäkeä perille asti. Onneksi asun Pohjanmaalla.

      • Anonyymi

        Taiat ajaa polkupyörällä.


    • PIDÄN VECTRASTA. ASCONASTA. KADETT AASTA. KADETT BEESTÄ. KADETT CEESTÄ. MANTASTA JA DIPLOMATISTA SEKÄ REKORDISTA

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4091
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3428
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2979
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2911
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2244
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2181
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1945
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1940
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1889
    Aihe