Kriisit elämässä

Rauni.Selkälä.kirjoitti

♡ ♡
"Mitä minä huolimaan-veitikka nuori, jolla rinta on kuin tunturivuori. Ei minä pelkää piispa ei pappi, kohti on päällä jo sankari takki. -7 veljestä"

Kaikilla ihmisillä jossakin elämän vaiheessa painaa ikäkriisi päälle!

Jo pienenä sitä tuskailee, kumpa olisi jo vanhempi. Ja sitä mukaan aina, kun ikää tulee hiukan lisää, niin kriisi vain pahentuu.
Rippikouluikäinen tuskailee jo täysi-ikäisyyden kanssa, jota odotetaan, kuin kuuta nousevaa ja sen täytettyään ihminen huomaakin jo tuskailevansa kolmenkympin kriisistä.
Jäljet rupeavat näkymään jo vanhemmisesta toisilla enemmän ja toisilla vähemmän!
Sen sisäistettyään alkaakin jo kolkuttelemaan viidenkymmen "villitys" mielessään ja sen tuomat ikäkriisit.
Ihminen meinaa välillä, jopa luovuttaa ja alkaa kerrata mielessään, mitä on ehtinyt eri ikäkausikriisien aikoina tehdä. Pelko vanhemisesta alkaa vaivata ja tuska siitä, että sinun aikaansaannoksesi ovatkin jo ohitse!
Ihminen rupeaa laskemaan vuosi vuodelta lähestyvää vanhuuttaan, joka valitettavasti lähestyy paljon nopeammin, kuin täysi-ikäisyyden odottaminen.
Enää ei olekkaan kiire minnekkään ja kaikki tekeminen tehdään rauhallisesti ja laskeskellen, mihin aika riittää.
Siitä ei oteta enää stressiä lainkaan, vaan kaikki tehdään rauhallisesti ja oikein ilman minkäänlaista kiirettä! Vanhuus on kaikin puolin kaunista, jos ihminen vain pääsee sinne asti elämässään.
♡ <3 ♡ <3 ♡

5

135

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • No sehän tässä huolettaa ettei kerkiä nauttia sillain rennosti. Ain aon kiire johonki eik jouva pysähtymään.

• nuormieli

Sanos muuta "siilimuori" ain on kiire jonnekin, ja sit kun tarkemmin tarkastelee oikeasti ei minnekään. Milloinkohan sitä on niin vanha et myöntää olevansa vanha ja ei kiire minnekään, pelkäänpä pahoin et kun toimet luistaa hitaammin et tuo kiire vain lisääntyy. Olen kuullut monen oikeasti vanhan sanovan et ain on maanantai ja sit jo onkin viikonloppu.

• nuormieli kirjoitti:

Sanos muuta "siilimuori" ain on kiire jonnekin, ja sit kun tarkemmin tarkastelee oikeasti ei minnekään. Milloinkohan sitä on niin vanha et myöntää olevansa vanha ja ei kiire minnekään, pelkäänpä pahoin et kun toimet luistaa hitaammin et tuo kiire vain lisääntyy. Olen kuullut monen oikeasti vanhan sanovan et ain on maanantai ja sit jo onkin viikonloppu.

Niin minun äitinikin sanoo että kun koksaan ei saa levätä et aina on niin kiire. Ei jouva lehtiä lukemaan eikä käsitöitä tkemeään kun aina pitää tehä jotai muita töitä.
        Eläkeellä hälläkin vasta kiireet alkoi.

• Osa-aikaeläkeläinen

Minulla kai on työelämästäluopumisenkriisi. Alle 100 työssäolopäivää on jäljellä, ja vaimo sanoo että olen toisinaan niin kiukkuinen ettei hän arvaa mitään sanoa. Itse tunnen lähinnä helpotusta, mutta liittyyhän tuohon elämänmuutokseen kaikenlaista. Yli 41 vuotta kun tulee talossa täyteen.
      Vastaan tällä palstalla kun tuntuu siltä että 60 plus-palstalla on vain eläkeläisiä.

• Iätön

" Älä sinä huoli tyttö nuori, paljonkos kyyneleet hyödyttää. Eivät ne surut suremalla lopu, on tanssi ja laulu tärkeämpää. "

Oli meitsilläkin 40 kohralla jonkin sortin riisi, ei koskaan ennen sitä eikä sen jälkeenkään. Ero on vain siinä, että em. iän jälkeen muut ovat pitäneet huolen siitä, että muistan minkä ikäinen olen. Itseäni vuodet eivät paina vieläkään.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      37
      4876
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      82
      3476
    3. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      30
      2943
    4. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      61
      2905
    5. Suuri tulipalo

Missä mikä palaa?
      Kiuruvesi
      7
      2689
    6. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      55
      2260
    7. Miksi haluat pitää estettynä mutta täällä puhut?

Eikö olisi parempi puhua ihan kasvotusten?
      Ikävä
      37
      1742
    8. Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!

Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….
      Kotimaiset julkkisjuorut
      9
      1680
    9. Mies! Lupaatko

enskerral kertoo mis mennään..? :D <3
      Ikävä
      18
      1671
    10. Maailmassa monta

On ihmeellistä asiaa. 😮
      Ikävä
      16