Opel Omega

Opel-tietäjä

Opel Omegan ostavat kaikki ne, joilla ei ole varaa Bemariin tai Mersuun, mutta haluavat silti ajaa "Isolla autolla" jonka merkissä on pyöreä rengas ts. rinki. Omegasta valmistettiin hyvin pieni sarja Lotus-mallia 1300cm³ OHC-moottorilla ja Arabian kuppi-istuimilla sekä näyttävillä pölykapseleilla varustettua mallia. Lotus-nimi tuli siitä, että ahtaissa kuppi-istuimissa oli istuttava ajon aikana lootusasennossa penkiltä putoamisen estämiseksi. Tämä malli oli suosittu myyntimiesten ja muiden keinosiementäjien piireissä. Myös sairaanhoitajat olivat mieltyneet malliin, olihan siinä nopeasti kaatuvat istuimet jolloin hoito voitiin aloittaa heti.

Saksassa Opel Omega 2,0 oli vuosina 1970-2011 poliisin käyttämä liikennevalvonnan väline, jolla viehättävät tummat siviiliasuiset poliisinaiset SF-Caravan kilpineen suomalaisiksi matkailijoiksi naamioituneina nappasivat kiinni monet moottoripyöräilijät ja muut liikenteen taparikolliset niin moottoriteillä kuin mutkaisilla kyläteilläkin. Moni maanteiden kilpa-ajo sai ikävän lopun ja telkien takana maanteiden hurjapäät saivat vuosia lueskella moneen kertaan selattuja Siperian ja Säynätsalon matkailuesitteitä.

Omega koettiin miellyttävänä matka-autona ja sen vuoksi moni julkisuuden henkilö on tullut tutuksi Omegan ohjauspyörän takaa. Sellaiset nimet kuin Vuoristosairaalan ylilääkäri Klaus Brinkmann viehättävine Krista puolisoineen sekä Kahden Keikka-sarjan Matula on nähty paikallisen Opel-piirimyyjän Meet Wurst Gmbh:n asiakkaina. Matula tosin kääntyi autoista kiinnostuneena myöhemmin Alfa Romeon (lausutaan: SAAB) käyttäjäksi sen tarjoamien lukuisten konevikojen, öljyvuotojen, loputtomien ruosteongelmien ja huonosti synkronoidun vaihteiston ansiosta. Toisin kuin Opel, on Alfa-Romeo (lausutaan: SAAB) haluttu auto myös kokkien ja ruoanlaitosta kiinnostuneiden piirissä, onhan siihen sisäänrakennettu automaattinen keittiövatkain, todellinen Turbo-tehosekoitin joka saa etupyörät hakkaamaan ja vatkaamaan erittäin tehokkaasti ajonopeuksilla 30-160km/h. Siinä retkieväät muuttuvat vaahdoksi lyhyelläkin matkalla, oluthan ei tunnetusti kestä moista.

Mallin valmistuksen päätyttyä moni katsastuksessa hylätty Omega on päätynyt Norjaan Möllerin Tehtaalle, jossa Omegoista on laskettu jarrunesteet Omega 3-kalanmaksaöljyn raaka-aineeksi. Suomessa Omegan eri malleja on nähty niin pimeänä, mustana kuin harmaanakin taksina sekä viehättävien ompelua harrastavien neitosten ajoneuvona jolla neitoset harjoittelevat talvella koneompelua sutimalla SIK SAK-kuviota perän heitellessä penkasta penkkaan. Moni onkin näin kehittynyt taitavaksi ajajaksi ja askartelijaksi, kiitos Omegan.

Omegalla ei koskaan kilpailtu kansainvälisillä kentillä, mutta Wurth-Bratwustin kansallisen lentokentän rata-ajoissa 1989 Omega toimi ratavalvojan ajoneuvona.

Omegan ainoa tyyppivika on ovien kiinnijäätyminen. Kesät talvet.

11

185

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siishaloo

      Tarvitset selkeästi hoitoa..

    • satusetäH

      Hikipediasta lainattu pääosin kirjoittamani teksti. Hienoa, että se on löytynyt myös huumorintajuttomien murheeksi.

    • opelisti

      Parhaat naurut pitkään aikaan!

    • eicorsa

      Sillähän se kansan tapsakin tykkäsi hurjastella ja mukavasti näytti kulkevan!

    • oooppppeeeel

      Siinä meillä oli tietäjä,Ensimmäinen omega taisi tulla -86 a omega josta tehtiin oliskos ollut evo versio,maailman nopein 4 ovinen perheauto,esiisä kylläkin oli rekord.Siinä meillä varsinainen historoitsija 1300cc,koskaan kuullutkaan.Viimeinen oikea opel valmistetiin 2003,opel omega 2,2l 16valve,muillakin koneilla,viimeinen takavetoinen oikea opel.Itsellä edelleen alla -96 cd 2.0 16v,hyvin pelittää mittarissa 217000.sähköilla aut ilm,että tämä ouppell tietäjä voi vetää herneen nenäänsä,katso netistä.

      • Naapurit.nauraa

        Tajuatko itse lainkaan, kuinka säälittävä tapaus olet ooppeleinesi?


      • dfdfdddf
        Naapurit.nauraa kirjoitti:

        Tajuatko itse lainkaan, kuinka säälittävä tapaus olet ooppeleinesi?

        Juu kyllä minä tajuan,mutta onni löytyy monesti pienistä asioista,mitä kaikkea ihmisen pitää omistaa ehkä joskus on aika jäädä paikalleen ja tyytyä siihen mitä on,Olen jo sopinut hautausurkoitsian kanssa,että minä ja omega päästään samaan hautaan.Mobilisti.!!


      • Paalataan.ooppelit
        dfdfdddf kirjoitti:

        Juu kyllä minä tajuan,mutta onni löytyy monesti pienistä asioista,mitä kaikkea ihmisen pitää omistaa ehkä joskus on aika jäädä paikalleen ja tyytyä siihen mitä on,Olen jo sopinut hautausurkoitsian kanssa,että minä ja omega päästään samaan hautaan.Mobilisti.!!

        Opelixisi on ollut kuollut jo hyvän tovin. Mikäli pysyt samassa merkissä elämäsi loppuun asti ja elät opelin epäpuhtauksista huolimatta pitkän elämän, niin sulla tulee olemaan vielä monta muutakin opelia samaan monttuun kanssasi. Vai samaan paaliinko menette kumminkin?


      • fgfhu
        Paalataan.ooppelit kirjoitti:

        Opelixisi on ollut kuollut jo hyvän tovin. Mikäli pysyt samassa merkissä elämäsi loppuun asti ja elät opelin epäpuhtauksista huolimatta pitkän elämän, niin sulla tulee olemaan vielä monta muutakin opelia samaan monttuun kanssasi. Vai samaan paaliinko menette kumminkin?

        Mitä ne Toyota jos et muuta saa täällä roikkuvat,onko kansipahvi palanut.


      • lllks
        Paalataan.ooppelit kirjoitti:

        Opelixisi on ollut kuollut jo hyvän tovin. Mikäli pysyt samassa merkissä elämäsi loppuun asti ja elät opelin epäpuhtauksista huolimatta pitkän elämän, niin sulla tulee olemaan vielä monta muutakin opelia samaan monttuun kanssasi. Vai samaan paaliinko menette kumminkin?

        Juu olen jo 67v ei ole toista Omegaa jota rakastaisin,viimeinen rakkauteni.Muuta ei ole enää jäljellä.Rakas Omegani voi hyvin leima on, oma pumppuni hakee välillä harha-askeleita,mutta Omega tikittää,no joskus tyhjäkäynti vaeltelee,muuten meidän suhde on ihan kunnossa.Pakkasaamuna ei ole hienoa herättää sitä vanhaa rohjoa kun sen lämppäri on rikki,mutta kuitenkin,olet rakkain,me emme koskaan eroa.


    • Ptyhuuui

      Ne 94 ylöspäin olevat on sairaalloisen huonolaatuisia. Jännä miten jokin malli voi olla edelleen 30-vuotiaana parempi kuin n. 15-v. vanha versio.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Yritin nainen

      Kaikkeni ettei meidän välille syntyisi mitään. Tiesin jo hyvin alussa että sinä olet minun heikko kohta. Lopulta kuitenk
      Ikävä
      88
      1681
    2. Miksi et voi

      Soittaa tai laittaa viestiä
      Ikävä
      118
      1422
    3. Käärijä jättäytyy pois illan viisufinaalista

      https://www.is.fi/viihde/art-2000010420075.html Voi voi sentään! Kuka nyt Suomen pisteet jakaa. Tosi pölvästiä käytöstä
      Maailman menoa
      109
      953
    4. Iso ikävä sinua nainen

      Aina vain, ei helpota millään. Ainoa varma helpotus olisi se et oltais yhdessä. Mutta se ei sinulle sovi.
      Ikävä
      31
      926
    5. Mistä tykkäät

      Erityisesti kaivattusi olemuksessa
      Ikävä
      41
      763
    6. Kaikkien Vuosien Äitien Äiti

      Huomenna aamulla MTV:ssä vaihteeksi taas linssiluteet Martina ja isällään asuva tytär Vicotria ylistämässä toisiaan . Ai
      Kotimaiset julkkisjuorut
      149
      692
    7. Nainen, monta kertaa epäilin sinua

      ja koit sen syytöksinä ja ehkä jonkinlaisena vihan tai antipatian osoituksena, etten esim. sietänyt sinua tai oletin sin
      Ikävä
      51
      661
    8. Nainen, joskus päivällä kun tulet mieleen

      Olen puuhailemassa jotakin, yhtäkkiä ajattelen sinua, että olisit minun ja pääsisin iloitsemaan läsnäolostani, silloin k
      Ikävä
      28
      638
    9. Tunnustan nyt

      Tykkään katsella sua😍
      Ikävä
      29
      605
    10. Hyvää yötä

      Naiselle, joka ikävöi. 🩷
      Ikävä
      25
      603
    Aihe