Miten eroon kaunasta

kuukuliinii

olen noin 30-vuotias nainen ja olen kärsinyt koko ikäni äitini loputtomasta alkoholinkäytöstä. Yritän antaa anteeksi enkä halua olla vihainen, mutta kun on omia lapsia tulee usein mieleen kaikki se kamala hirveä mitä äiti on vuosien saatossa tehnyt. Ennen sain paniikkikohtauksia kun ajattelin että äidin täytyy olla vähintään psykopaatti ja varmasti haluaa minut hengiltä, mutta psykologini sanoi, että tämä ihminen on vain ja ainoastaan alkoholisti ja sellaisia ne ovat. Pikkuaivot ovat tuhoutuneet. En ole koskaan hyväksynyt äidin alkoholin käyttöä ja siitä meillä on ollu useasti erimielisyyksiä. Ala-asteella sain kuunnella äidin juopotteluja ja olin väsyneenä tunneilla viikolla. Suoriuduin huonosti koulussa ja vasta kun pääsin kotoa ulos sain elämän omaan hallintaan, enkä voinut uskoa sitä rauhaa minkä sain kun asuin yksin. Minua on yksi äidin humalainen miesystävä käyttänyt seksualisesti hyväksi ja sanoin siitä äidille, mitään ei tapahtunut silti.
Äiti itse on kasvatettu niin, että vaikka aikuinen olisi alkoholisti, niin sitä ei saa hävetä. äiti on vihainen ilman alkoholia ja liian rajuotteinen päissään. Joskus hän muuttuu sellaiseksi omituiseksi hirviöksi josta huokuu viha.

Perhe-elämä meillä hajosi kun olimme 16-vuotiaita siis lopullisesti. Minulla oli hienot isovanhemmat jotka kasvattivat meitä ja tukivat, siihen saakka että olin 23, sitten olin aivan yksin. Äiti halusi pojalleen isoisän perinnön ja minä en saanut mitään, vaikka omistin kaikesta puolet. Olin jo valmiiksi masentunut ja hän teki siitä pahempaa kun hän rupesi jakamaan meidän isänisän perintöä ja möykkäsi minulle kuinka laskuja vaan kasaantuu ja minä en tee mitään. Äiti ei käy meillä kuin kerran vuodessa.

Minun äidin näkemyksen mukaan kaikki vika on minussa. Hän ei pysty puhumaan pojalleen jos ei hauku minua jotta saavat yhdessä nauraa. Nykyistä miestäni en kuulema ansaitse. Olen ajatellut monesti ettei minun tärvitse olla hänen kanssaan tekemisissä, mutta sitten hän tuppaa lapsille tavaraa postissa ja näin ollaan taas puheissa. Mietin taas viimeyönä ja ihmettelen miten voin olla vieläkin vihainen ja katkera kaikesta, kun pitäisi jättää kaikki taakse ja alkaa elää omaa elämää. Silloin kun olen onnellinen hän on vihainen ja kun minulla on ongelmia niin sitten puhelin lyödään kiinni. On niin turhauttavaa... Mikä ihme maailmassa meidänkin käskii puhua toisillemme???

44

144

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kokenut_psykiatri

      Työnnä löylykauha perärööriisi.

      • Aito-kuukuliinii

        Työnsinkin oikein syvälle ja kaikki huoleni hävisivät hetkessä. Samalla kauhoitin sen juopon ämmän joka on ilmeisesti äitini jonka kautta olen itsekkin perinyt viinan syövyttämät juoppogeenini. Olen onnellinen että äitini miesystävä opetti minulle kauhoittelun salat jo kauan sitten. Taidanpa jatkaa perinnettä omieni lapsieni kanssa. Noniin nyt täytyy mennä takaisin jo kauhanvarren jatkoksi!


    • Hauka.peräsuolihoonaaja

      Luin että miten eroon peräsuolesta. Hih, miten voikaan lukea niin väärin.

    • 1iskä
    • Shaken.not.stirred

      Joskus kun olen paskalla, niin minulla on tunne, että olen kuin James Bond. Mistä tämä merkillinen mielleyhtymä mahtanee johtua?

    • Hurtanomistaja

      Mulla on jokin labbiksen näköinen sekarotuinen koira. Sen nimi on Bentso ja se tykkää pureskella tyhjiä kaljatölkkejä. Kerran se purasi täysinäistäkin tölkkiä, mutta pelästy perkeleesti, kun tölkki sihahti ja kaljat alkoivat suihkuta. Mäkin olin vähän kiukkuinen, mutta eihän Bentsolle kovia kauaa vihainen voi olla.

    • Tiesit kyllä mikä tulee olemaan vastaanotto tällä palstalla. Turhaan täällä koitat avautua,tämä palsta käsittelee elämän syvintä olemusta johon kuuluu holtiton alkoholin käyttö ja toisille juovuksissa vittuilu. Ja loput suoltaa pelkkää sontaa tänne

    • eiooongelmaa

      Ei mitään kiitos vastauksista.

    • Eikös niitä tukiryhmiä ole ainakin löysin http://www.al-anon.fi/ryhmat
      Luultavasti psykologisi on ehdottanut samaa tai ehkä olet jo käynytkin tukiryhmässä,,,
      Tietysti minun neuvoni on että blokkaa hänet pois,,, niin no mutta onhan se kuitenkin äitisi,,, no sanot että nyt ei pidetä pariin kuukauteen yhteyttä absolut,,,
      Mene lakimiehen juttusille tuon perintö jutun kanssa,,,

      • Hetkinen,,,? Mitä virkaa sillä äitisi näkemyksellä on jos itse tiedät miten asia on.


      • kuukuliinii

        En kaipaa homon lässytyksiä, mistä ei ole mitään apua.


    • Aito-kuukuliinii

      Jaahas joku feikkikin ehti väliin. Mutta oikeasti Ex-Tissu, eihän tuollaisista kirjoittamistasi latteuksista ole mitään apua. Miksi edes vaivauduit kyhäämään tuollaisia tyhjänpäiväisyyksiä?

      • Miten sä kuvittelet että voisin antaa jotain eksaktia kun en edes tunne tapaustasi,,,
        Eikä se olisi muutenkaan oikein jos alkaisin psykologia leikkimään vaikka olen sitä opiskellutkin,,, Eikös se ole kuitenkin aika järkevää jos blokkaat sen niin senpä jälkeen ei tartte murehtia tuollaisia,,, Lakimies hoitamaan perintösotkut ja niinpäs on sekin selvä,,,
        "Mikä ihme maailmassa meidänkin käskii puhua toisillemme???" Niin mietippä sitä,,,


      • Aito-kuukuliinii
        Ex-tissu101 kirjoitti:

        Miten sä kuvittelet että voisin antaa jotain eksaktia kun en edes tunne tapaustasi,,,
        Eikä se olisi muutenkaan oikein jos alkaisin psykologia leikkimään vaikka olen sitä opiskellutkin,,, Eikös se ole kuitenkin aika järkevää jos blokkaat sen niin senpä jälkeen ei tartte murehtia tuollaisia,,, Lakimies hoitamaan perintösotkut ja niinpäs on sekin selvä,,,
        "Mikä ihme maailmassa meidänkin käskii puhua toisillemme???" Niin mietippä sitä,,,

        Ole jo hiljaa. Lukisit joskus omia tekstejäsi, niin huomaisit niiden sekavuuden.


    • Heikkoudet kääntyvät vahvuudeksi. Kun katsot elämää taaksepäin, huomaat että kaikesta huolimatta olet hyvin pärjännyt, siinä on suuri tyydytys ja lohdutus.

      Itsekin olen kotoisin köyhästä, mutta raittiista perheestä. Paremmat ihmiset tästä koko ajan ajattelevat muistuttavansa mutta itse asiassa nauran heille, olen joka pennin itse saanut kokoon vaikka se ei miljoonia olekaan samaan aikaan kuin "paremmat ihmiset" raapivat persettään perintöä odotellessa. Heikkoa, naurettavaa sakkia.

      Olet vahva, kun ymmärrät sen!

    • asdfh32

      Lisäksi olen samaa mieltä tuosta lakimiesjutusta. Ei nyt kukaan äiti voi päättää jakaa isoisän perintöä toiselle osapuolelle pelkästään, ainakaan Suomen lain puitteissa! En tunne lakia mutta eihän se näin voi mennä.

      • Aito-kuukuliinii

        Ei kannata tarjota samaa paskaa eri käärepaperissa. Sinäkin voit olla hiljaa, kun et mitään mistään tajua.


      • Aito-kuukuliinii kirjoitti:

        Ei kannata tarjota samaa paskaa eri käärepaperissa. Sinäkin voit olla hiljaa, kun et mitään mistään tajua.

        No nyt tuli joku trollikin tähän perseilemään. Olette te vaan aika perseestä kun ette kykene pyydettäessä asialliseen keskusteluun.

        Ripuli ja löylykauhajutut on ok, mutta OMASSA ketjussaan. Vai eikä niitä ole tarpeeksi tällä palstalla?


      • asdfh32 kirjoitti:

        No nyt tuli joku trollikin tähän perseilemään. Olette te vaan aika perseestä kun ette kykene pyydettäessä asialliseen keskusteluun.

        Ripuli ja löylykauhajutut on ok, mutta OMASSA ketjussaan. Vai eikä niitä ole tarpeeksi tällä palstalla?

        Ei kiinnosta. Kiinnostaa vain että paskakasat saavat raahattua itsensä jonnekkin muualle https://youtu.be/PSWaZYXfK8E


      • Hauka.realistina
        sauna_timppa kirjoitti:

        Ei kiinnosta. Kiinnostaa vain että paskakasat saavat raahattua itsensä jonnekkin muualle https://youtu.be/PSWaZYXfK8E

        Hyvin osuva video.

        Stalkkeri? Jos olet linjoilla, niin osaatko löytää minun kommenttini mvlehden kommenttiosiolta? Lähemmäs en päästä. Ainakin yhden kommentin olen laittanut tänään.

        Minä jaan 100% miepiteet esim hra Lokan kanssa. Seuraan ja kommentoin aktiivisesti myös eräitä muita matuasioissa esillä olleita blogisteja.

        Ajattelin, kun kovasti kehuit stalkanneesi minut onnistuneesti.

        Onko saunis myös matuja vastaan? Kuuluuko hän ns. heränneisiin, jotka alkavat näkemään miten maailma toimii?


      • JärkyttynytJuoppo
        asdfh32 kirjoitti:

        No nyt tuli joku trollikin tähän perseilemään. Olette te vaan aika perseestä kun ette kykene pyydettäessä asialliseen keskusteluun.

        Ripuli ja löylykauhajutut on ok, mutta OMASSA ketjussaan. Vai eikä niitä ole tarpeeksi tällä palstalla?

        Asdfh32 aloitti taas hinttarimaisen ulinansa.


      • Hauka.realistina kirjoitti:

        Hyvin osuva video.

        Stalkkeri? Jos olet linjoilla, niin osaatko löytää minun kommenttini mvlehden kommenttiosiolta? Lähemmäs en päästä. Ainakin yhden kommentin olen laittanut tänään.

        Minä jaan 100% miepiteet esim hra Lokan kanssa. Seuraan ja kommentoin aktiivisesti myös eräitä muita matuasioissa esillä olleita blogisteja.

        Ajattelin, kun kovasti kehuit stalkanneesi minut onnistuneesti.

        Onko saunis myös matuja vastaan? Kuuluuko hän ns. heränneisiin, jotka alkavat näkemään miten maailma toimii?

        Eikö yleensäkkin suurin osa kansasta kuulu "heränneisiin" tai näin olen käsittänyt. Hyvin vähän näkyy suvakkeja,lähinnä nuoria kun ne on helppo aivopestä uskomaan että kaikki on hyvin ja matut on rikkaus yms paskaa


      • Hauka.realistina kirjoitti:

        Hyvin osuva video.

        Stalkkeri? Jos olet linjoilla, niin osaatko löytää minun kommenttini mvlehden kommenttiosiolta? Lähemmäs en päästä. Ainakin yhden kommentin olen laittanut tänään.

        Minä jaan 100% miepiteet esim hra Lokan kanssa. Seuraan ja kommentoin aktiivisesti myös eräitä muita matuasioissa esillä olleita blogisteja.

        Ajattelin, kun kovasti kehuit stalkanneesi minut onnistuneesti.

        Onko saunis myös matuja vastaan? Kuuluuko hän ns. heränneisiin, jotka alkavat näkemään miten maailma toimii?

        Niin ja ei minua oikeastaan edes kiinnosta löytää kommenttiasi. Mitä minä sinun nimellä? Suomi on täynnä vaikka mitä nimiä ja sinun nimi on minulle vain yksi muiden joukossa


    • Kyllä näin on, suurin osa suvakeista on lähinnä RKP:läistä tai muten yläluokkaista yhteiskunnan eliittiä joka haaveilee halvasta orjatyövoimasta (ei tule toteutumaan nykyisillä irakilaisilla ja somaleilla, mutta eihän ne tätä tajua) tai sitten vain naisia, jotka alitajuisesti haluavat kostaa suomalaisille lökäpöksyille rikastamalla miestarjontaa ja vahvistamalla naisten kysyntää, rohkeampi osa jopa suoraan haluten mustaa makkaraa.

      Tosisuvakkeja, jotka haluavat auttaa näistä kahdesta asiasta irrallaan on todella harvassa.

      • 1iskä

        Painuppa kommari vittuun siitä sössöttämästä.


      • 1iskä kirjoitti:

        Painuppa kommari vittuun siitä sössöttämästä.

        Taas näitä alkoholin surkastamien aivojen luomia yksinkertaistuksia. Jos olen sitä mieltä että jotkut Suomessa ovat hyväosaisia ja jotkut ei, olen heti automaattisesti kommari :) Ala-asteellakin päästään parempaan päättelyyn... jos siis olette joskus käyneet sitä.


      • buahahahahahahahaaa
        asdfh32 kirjoitti:

        Taas näitä alkoholin surkastamien aivojen luomia yksinkertaistuksia. Jos olen sitä mieltä että jotkut Suomessa ovat hyväosaisia ja jotkut ei, olen heti automaattisesti kommari :) Ala-asteellakin päästään parempaan päättelyyn... jos siis olette joskus käyneet sitä.

        Olet katkera köyhä kommari.


    • Aito-kuukuliinii

      Asdin kannattaisi varmaan luoda oma keskustelu kaunalleen. Aihe voisi olla vaikkapa "Miten eroon kaunasta".

      Siten asd voisi päästä eteenpäin katkeruutensa käsittelemisessä.

    • Kauna ja katkeruus ovat eri asioita, täysin eri asioita. Keskivertoalkoholisti on katkera. Anteeksiantamaton, uskomattoman hyvämuistinen, paikalleen lamautunut, ajatukset pyörivät samaa rataa.... Löylykauha sitä, suvakkihuora tätä.

      Kauna on sen sijaan hieno ominaisuus ihmisessä. Se auttaa eteenpäin ja tuo energiaa.

      • Aito-kuukuliinii

        Olet väärässä. Kauna on katkeruutta.

        Suomisanakirjassa kauna määritellään seuraavasti:
        vihansekainen katkeruus, kateus jkta kohtaan, närä, salaviha. esim. Kantaa kaunaa jklle, jkta kohtaan. Hänellä on kaunaa minua kohtaan. esim. Heillä on vanhaa kaunaa keskenään. Unohtaa kaunansa.


      • Minä ymmärrän tuon tekstipätkän yksiselitteisesti siten että kauna ei ole katkeruutta. Alkoholistin yksinkertaiset aivot tietenkin päättelevät tuosta tekstistä että kauna on vihansekainen katkeruus, eli jonkinlainen katkeruus eli katkeruus, joten kauna on katkeruus, ja loppua tekstiä ei jakseta lukea.

        Mutta tämä paskanjauhanta on jopa alkoholipalstalle niin älytöntä etten jaksa siihen enää osallistua.


      • Aito-kuukuliinii
        asdfh32 kirjoitti:

        Minä ymmärrän tuon tekstipätkän yksiselitteisesti siten että kauna ei ole katkeruutta. Alkoholistin yksinkertaiset aivot tietenkin päättelevät tuosta tekstistä että kauna on vihansekainen katkeruus, eli jonkinlainen katkeruus eli katkeruus, joten kauna on katkeruus, ja loppua tekstiä ei jakseta lukea.

        Mutta tämä paskanjauhanta on jopa alkoholipalstalle niin älytöntä etten jaksa siihen enää osallistua.

        Suomisanakirja:
        Kauna = vihansekainen katkeruus

        Sitten asdfh32 lukee sanakirjan määritelmän ja toteaa, että hän "ymmärtää tuon tekstipätkän yksiselitteisesti siten että kauna ei ole katkeruutta".

        :D


      • Aito-kuukuliinii kirjoitti:

        Suomisanakirja:
        Kauna = vihansekainen katkeruus

        Sitten asdfh32 lukee sanakirjan määritelmän ja toteaa, että hän "ymmärtää tuon tekstipätkän yksiselitteisesti siten että kauna ei ole katkeruutta".

        :D

        Olet kyllä ihmeellisen yksinkertainen jopa trolliksi. Vai yritätkö vain ärsyttää minua? No siinä kyllä onnistutkin, niin tyhmää on tekstisi.

        Jos määritellään vaikka että ladat ovat eräänlaisia kyhän miehen mersuja, joille ominaista on halpa hinta, hajoilevuus ja sosiaalisesti alhainen status ja joilta puuttuu kattava takuuhuolto, voiko tästäkin päätellä että ladat ovat mersuja?

        Vaikka turhaanhan minä tästä kirjoitan. Alkoholisti on aina oikeassa.


      • Aito-kuukuliinii
        asdfh32 kirjoitti:

        Olet kyllä ihmeellisen yksinkertainen jopa trolliksi. Vai yritätkö vain ärsyttää minua? No siinä kyllä onnistutkin, niin tyhmää on tekstisi.

        Jos määritellään vaikka että ladat ovat eräänlaisia kyhän miehen mersuja, joille ominaista on halpa hinta, hajoilevuus ja sosiaalisesti alhainen status ja joilta puuttuu kattava takuuhuolto, voiko tästäkin päätellä että ladat ovat mersuja?

        Vaikka turhaanhan minä tästä kirjoitan. Alkoholisti on aina oikeassa.

        Uskon ennemmin suomisanakirjan määritelmää, jonka mukaan kauna on vihansekaista katkeruutta kuin katkeran asdfh32:n tulkintaa kaunasta.

        Kauna = vihansekainen katkeruus

        Vain katkera asdfh32 väittää sanakirjan määritelmän tarkoittavan, että kauna ei nimenomaan olisi katkeruutta.

        :D


      • Aito-kuukuliinii kirjoitti:

        Uskon ennemmin suomisanakirjan määritelmää, jonka mukaan kauna on vihansekaista katkeruutta kuin katkeran asdfh32:n tulkintaa kaunasta.

        Kauna = vihansekainen katkeruus

        Vain katkera asdfh32 väittää sanakirjan määritelmän tarkoittavan, että kauna ei nimenomaan olisi katkeruutta.

        :D

        Olet oikeassa, kuten alkoholistit yleensä.


      • Aito-kuukuliinii
        asdfh32 kirjoitti:

        Olet oikeassa, kuten alkoholistit yleensä.

        Tietenkin olen oikeassa.

        Kun kirjoitit kaunaisesti, että "Tämä muistetaan", niin tunsitko silloin kenties vihansekaista katkeruutta?

        Vai muistatko edes?
        :D


      • Aito-kuukuliinii kirjoitti:

        Tietenkin olen oikeassa.

        Kun kirjoitit kaunaisesti, että "Tämä muistetaan", niin tunsitko silloin kenties vihansekaista katkeruutta?

        Vai muistatko edes?
        :D

        Joo niin olet tietenkin.

        Missä olen muuten kirjoittanut "Tämä muistetaan" muuten kuin humoristimielessä? Mielestäni asioiden erinomainen muistaminen on lähinnä alkoholistien ominaisuus. Itse pidän nettitrollien ja paskanjauhajien tekosien muistamista lähinnä muistitilani haaskaamisena :) Oikeitakin ihmisiä on olemassa...

        Joista puheen ollen, miksi varastat aloittajan nimimerkin? Ja jos oikeasti olet hän, tuntuu ettet apua tarvitsekaan, niin oikeassa oleva ihminen olet. Kyllä tuollaisen ihmisen luulisi pärjäävän. Kiitos ja näkemiin.


      • Aito-kuukuliinii
        asdfh32 kirjoitti:

        Joo niin olet tietenkin.

        Missä olen muuten kirjoittanut "Tämä muistetaan" muuten kuin humoristimielessä? Mielestäni asioiden erinomainen muistaminen on lähinnä alkoholistien ominaisuus. Itse pidän nettitrollien ja paskanjauhajien tekosien muistamista lähinnä muistitilani haaskaamisena :) Oikeitakin ihmisiä on olemassa...

        Joista puheen ollen, miksi varastat aloittajan nimimerkin? Ja jos oikeasti olet hän, tuntuu ettet apua tarvitsekaan, niin oikeassa oleva ihminen olet. Kyllä tuollaisen ihmisen luulisi pärjäävän. Kiitos ja näkemiin.

        Et muista "Tämä muistetaan" -lausahdustasi. Sopii hyvin kuvaan mukaan.

        On huvittavaa, että kun sanakirja kuvailee kaunan olevan vihansekaista katkeruutta, niin sinä tulkitset sanakirjan tarkoittavan, että kauna ei ole vihansekaista katkeruutta.


      • Eikö me nyt jo sovittu että olet oikeassa ja sillä siisti? Vain sinä olet meistä kahdesta kiistaton logiikan mestari. Olen sanonut tämän jo kolme kertaa, vieläkö jatketaan?

        Myönnän, etten muista kaikkea tälle palstalle kirjoittamiani asioita. Onneksi te alkoholistit muistatte pilkuntarkasti kaiken. Älä missään nimessä unohda puolen vuoden takaista valehteluani sähköansasta, jonka takia luottamus minuun on täydellisesti ja lopullisesti mennyt.

        Ei vitsi.. täytyy lähteä töihin. SUosittelen sinullekin jotain mielekkäämpää tekemistä tämän jauhamisen sijaan...


      • Aito-kuukuliinii
        asdfh32 kirjoitti:

        Eikö me nyt jo sovittu että olet oikeassa ja sillä siisti? Vain sinä olet meistä kahdesta kiistaton logiikan mestari. Olen sanonut tämän jo kolme kertaa, vieläkö jatketaan?

        Myönnän, etten muista kaikkea tälle palstalle kirjoittamiani asioita. Onneksi te alkoholistit muistatte pilkuntarkasti kaiken. Älä missään nimessä unohda puolen vuoden takaista valehteluani sähköansasta, jonka takia luottamus minuun on täydellisesti ja lopullisesti mennyt.

        Ei vitsi.. täytyy lähteä töihin. SUosittelen sinullekin jotain mielekkäämpää tekemistä tämän jauhamisen sijaan...

        Minustakin me sovittiin jo, että olen oikeassa, joten en ymmärrä loppulässytyksiäsi. Ei se tuonut enää mitään lisäarvoa tähän keskusteluun.


      • asdfh344
        Aito-kuukuliinii kirjoitti:

        Minustakin me sovittiin jo, että olen oikeassa, joten en ymmärrä loppulässytyksiäsi. Ei se tuonut enää mitään lisäarvoa tähän keskusteluun.

        Äitee tulee, antaa vitsaa pahoille pojille.


    • hauka.pitkämuisti

      Kuka on kauna? Miksi hänestä pitää päästä eroon?

    • MenneetOnMenneet

      Heh, ite alkoholisti perheessä ja se oli siihen aikaan todella yleistä.
      Keskity omaan elämääsi, älä päästä narkkis/alkkis häirikkö vanhempaasi sabotoimaan ja keräämään kunniaa sun elämästä ja saavutuksista. Älä vippaa heille aikaa/rahaa ja keskity siis pitään rajat. Ugh. Kyllä se alkoholi maistuu mutta rajat ja tarkoitus kohdillaan nii ok.

      Miten eroon kaunasta? No : Menneet on Menneet, ja tässä on nyt....

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin ajattelit

      Nähdä minut? Onko jotain odotuksia?
      Ikävä
      138
      1628
    2. Yksi mies ajatteli hyvin pitkään

      ja hänen kaipauksensa menetti kiinnostuksensa häneen…
      Ikävä
      101
      1200
    3. Ihastuin sun kaksoisolentoon

      Kaipaan sitä nyt tästä eteenpäin. Joskus käy näin. 👋🏻
      Ikävä
      169
      1182
    4. Maailmanlaajuinen tietokone ongelma?

      Kuinka systeemit voidaan rakentaa niin että yksi tietokone ongelma vaikuttaa miljardin ihmisen elämään jopa viikkokausia
      Maailman menoa
      85
      1083
    5. Minä vaan masennun yksinäni

      Viettäkää mukava perjantai ilta ja kiva viikonloppu. 🌃🌞🐺💤
      Ikävä
      188
      892
    6. Ketä kaivattusi mielestäsi muistuttaa

      ulkonäöllisesti?
      Ikävä
      39
      819
    7. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      82
      802
    8. Hyvää yötä naiselle.

      Olitko sä taas lihonut? Hyh Hyh mieheltä jonka tunnet
      Ikävä
      89
      788
    9. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      73
      714
    10. Naantalissa kohahtaa

      Yli 4 vuotta puhelimeen, tietokoneelle murtautumista sekä Whatsapp urkintaa Naantalissa hakkeritiimin jäseniä
      Naantali
      137
      682
    Aihe