Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Äiti käyttäytyy minua kohtaan väärin

Adodo

Äitini penkoo tavaroitani ja käy huoneessani avaamassa sälekaihtimet vaikka olen sanonut että minua ahdistaa jos ne on auki. Aiemmin hän luki päiväkirjaani ja nauroi minulle sen sisällölle enkä enää sen jälkeen halunnut kirjoittaa. Äitini on myös lukenut kirjeitäni, lukenut puhelimeni viestejä ja varastanut minulta rahaa. Hän on myös antanut monia tavaroitani pikkuveljelleni ja lainannut tavaroitani ja vedonnut siihen että olen alaikäinen ja alaikäisellä ei voi olla omaisuutta, aina kun olen sanonut että ne ovat minun.
Olen aina puolustanut äitiäni ja yleensä ollut ystävällinen vaikka hän on ollut minua kohtaan törkeä. Silti hän sanoo että olen itsekeskeinen. Häntä ei taida kiinnostaa mitä teen hänen eteen mutta silloin se vain kiinnostaa jos en tee hänen eteensä asioita.
Viimeinen tippa tuli hetki sitten kun näin tori ilmoituksen toisesta kanistani. Olin sen eteen joutunut luopumaan kaikesta mikä minulla sillon oli että saisin sen kanin. Ensiksi hän ei edes ilmoita minulle asiasta saatika kanin kasvattajalle. Kaiken lisäksi myynti-ilmoituksessa luki vain pari sanaa kanista "kiltti, kiva" mikä ei kuvaa kania millään tavalla ja myös lause: "tyttäreni on tullut teini-ikään eikä hänellä ole aikaa kanille" asia ei tosiaan ole näin, hän ei vain pidä kanista kun se riehuu öisin mutta silloin olen siirtänyt sen vessaan. Se on minun kani, ei hänen eikä hänen tarvitse siitä pitää. Näin kun sanoin, hän turvautui taas siihen ettei mulla voi olla omaisuutta. Mitä teen, kani on mulle hyvin tärkeä ja en haluaisi sitä mihinkään muualle kuin kasvattajalle itselleen jos se nyt pois on pakko laittaa. Oon jo aika toivoton kun puhuttu on ja oon kanin kanssa ollut tavallista enemmän mut ei auta. Auttakaa mitä voisin tehdä?

11

108

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Oho. Mites vanha oot?

      Jos kysessä olisi minun äitini, pilkkominen polttaminen tulisi mieleen.

      Jos olet joku 16v tee mahdollisimman paljon rahaa, varasta perheen rahat, myy omat tavarat ja muuta jonnekkin väärennetyillä henkilötunnuksilla

      • Adodo

        Ei äitini ole ongelma, vaan se että äitini myy ilman lupaa kaniani


      • Adodo kirjoitti:

        Ei äitini ole ongelma, vaan se että äitini myy ilman lupaa kaniani

        Eli äiti on ongelma? No, hyväksy asia. Alaikäisenä on turha alkaa väittämään tästä asiasta vastaan.


      • Adodo

        Olen hyväksynyt sen mitä kaikkea äitini on tehnyt mulle ja mitä vielä tulee tekemään. Mut herran jumala kanistani en luovu jos kerran toinen saa jäädä


      • Adodo kirjoitti:

        Olen hyväksynyt sen mitä kaikkea äitini on tehnyt mulle ja mitä vielä tulee tekemään. Mut herran jumala kanistani en luovu jos kerran toinen saa jäädä

        Ikäväähän se on, mutta et nyt oikeastaan asialle voi mitään.


    • TheNewEsups

      Kanit on ruokaa muutenkin, älä kiinny siihen.

      • Adodo

        Olen jo kiintynyt. Eikä se todellakaan ole ruokaa, se on lemmikkini ja harrastuskaverini. Ehkä sulla ei sit oo varaa ruokaan et pitää miettiä lemmikkiä pannulla.


      • TheNewEsups
        Adodo kirjoitti:

        Olen jo kiintynyt. Eikä se todellakaan ole ruokaa, se on lemmikkini ja harrastuskaverini. Ehkä sulla ei sit oo varaa ruokaan et pitää miettiä lemmikkiä pannulla.

        Se ei välitä susta, joten älä säkään välitä siitä.


    • piilokives

      suosittelen hakkaamaan ämmän

    • toivotaanparasta

      Hankala juttu,äitisi olis pitäny eka keskustella asiasta ennenkuin pistää myynti-ilmotuksia sulle rakkaasta lemmikistä.Onko se kanin meteli se ratkaseva tekijä miksi siitä pitää luopua?Ennemmin sit kasvattajalle takaisin kuin jollekin oudolle.Voi kunpa asiat kääntyis parempaan ja saisit pitää lemmikkisi,onhan se tavallaan sinun jos siitä huolehditkin.

    • JOKUnennn

      Kannattaa ilmottaa vaikkapa kanin kasvattajalle, ellei tätä olla vielä tehty. Jollekin toiselle aikuiselle, johon luotat, olisi hyvä puhua äitisi käytöksestä. Ensin niin, ettei äitisi tiedä sitä, koska totta kai vanhempia uskotaan aina. Kun olet kertonut koko totuuden, pyydä tätä aikuista puuttumaan asioihin. Alaikäiselläkin on omaisuutensa, ja jos äitisi on varastanut sinulta rahaa, hänhän on rikkonut lakia?!?
      Vaihtoehtoisesti voit yrittää toki myös puhua äitisi kanssa asiasta. Kerro, mitä mieltä olet oikeasti, ja kuinka paljon sinua harmittaa äitisi käytös. Ehkä hän ymmärtää muuttaa käytöstään.
      En kyllä edelleenkään ymmärrä, miksi kukaan käyttäytyisi noin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      84
      2190
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      49
      1906
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1828
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      71
      1570
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1568
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1472
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      22
      1379
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1342
    9. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1301
    10. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1294
    Aihe