Huawei e1820

Huh-huh

Mokkula ei toimii Mintin 13-versiossa, mutta ei ainakaan livekokeilussa 17:ssä ja 18:ssa? Onko konstia saada toimimaan?

11

228

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ubuntus___

Lisää/Luo yhteys.

• apinajagorilla

Netissä kaikki ongelmat tuntuvat olevan n. viiden vuoden takaa.

Onko Pin-kysely poistettu?

• Huh-huh

Tuli aloituseen "ei" liikaa, siis toimii Mint 13:ssa!
        Tietysti olen luonut yhteyden ja se ilmestyy luetteloon! En ole poistanut pin-kyselyä. Ruutu kertoo mokkulan vaativan sitä. Pin-kysely on myös 17:ssä ja 18:ssa. Ei vain yhdistä sitten.

• apinajagorilla

Eipä ole kukaan valittanut vaikka liittymien pin-kyselyt ovat olleet pois jo varmaan 8-9-vuotta, erilaisia 3G-mokkuloita varmaan 5 ( tuollaistaja e1820 ei) ja liittymiä yleensä kaksi.
        Erilaisissa ohjeissa yleensä kehoitetaan poistamaan Pin-kysely.

• kannattaa-poistaa
        Huh-huh kirjoitti:

Tuli aloituseen "ei" liikaa, siis toimii Mint 13:ssa!
        Tietysti olen luonut yhteyden ja se ilmestyy luetteloon! En ole poistanut pin-kyselyä. Ruutu kertoo mokkulan vaativan sitä. Pin-kysely on myös 17:ssä ja 18:ssa. Ei vain yhdistä sitten.

Kyllä kannattaisi ainakin kokeilla poistaa se PIN-kysely. Voihan sen palautta jos se nyt on aivan välttämätöntä.

• usb-modeswitch

Live-versioissa ei välttämättä ole tarvittavaa usb-modeswitch -palikkaa asennettuna, joka vaaditaan, jotta mokkula näkyy muuna kuin massamuistilaitteena.
      Tuo vanha Huawei-mokkula kyllä toimii.

• Huh-huh

Ehkä niin, mutta entäs yhteys asennuksen aikana, kun sitäkin vaaditaan? Pitää kai viedä läppäri pöytäkoneen viereen ja yhdistää ADSL-modeemiin?

• usb-modeswitch

• ei-tarvi-nettiä
        Huh-huh kirjoitti:

Ehkä niin, mutta entäs yhteys asennuksen aikana, kun sitäkin vaaditaan? Pitää kai viedä läppäri pöytäkoneen viereen ja yhdistää ADSL-modeemiin?

Yhteys asennuksen aikana ei ole mitenkään välttämätön. Olen kymmeniä kertoja asennellut eri Linux-distroja ja aina ilman nettiyhteyttä.

Ne lisukkeet, päivitykset yms. voi asentaa aivan hyvin asennuksen jälkeen.

• ei-löydy-sieltä

e1820 ei ole mainittu ainakaan Mint 18 mukana olevassa tiedostossa.

/lib/udev/rules.d/40-usb_modeswitch.rules

Sen ehkä joutuu sinne itse lisäämään. Ja ehkä joutuu editoimaan paria muutakin tiedostoa.

• Huh-huh

Kokeiltu on nyt. Livessä mokkula näkyy vain muistitikkuna, asennettuna näkyy oikein. Yhteyden luominen näyttäisi ensin onnistuvan, ts. luotu yhteys tulee listaan valittavaksi Mutta yhteyttä ei sitten kuitenkaan saa! Pätee sekä Mint 17:ään että 18:aan.
      Tuosta PIN:in poistamisesta vielä: yhteyden luomiseen ei pääse käsiksi ilman PIN:iä. Mikä siinä PIN:iissä sitten estäisi yhteyden syntymisen. Mint 13:ssa toimii ihn hyvin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi viesti häneltä ja ottaisin takaisin

Mutta ei sitä tule. Ja ehkä parempi niin, tein jo valintani. En saanut häneltä tarpeeksi, kaikki muu meni minun edelle j
      Ikävä
      72
      4672
    2. Sä olet epävakaa

tai ainakin yrität onnistuneesti vaikuttaa siltä. Ei sun kanssa uskalla ruveta yhtään mihinkään, menis hommat ojasta all
      Ikävä
      54
      2537
    3. Mieti miten paljon yritin

Löytää yhteyttä kanssasi uudelleen sen väärinymmärryksen jälkeen. Koen etten tullut puoleltasi hyvin kohdelluksi mies😔
      Ikävä
      62
      2150
    4. Sovitaanko ja halataanko?

Pyydetään toisiltamme anteeksi...❤️
      Ikävä
      74
      1350
    5. En ikinä koskaan

En tule ikinä hyväksymään!
      Tunteet
      77
      1163
    6. Helena Ahti-Hallberg laukoo suorat sanat - Tämä voi olla ongelma uudella TTK kaudella: "Jos on..."

Helena Ahti-Hallberg - tuo upea ja vaativa TTK-tuomari! Tanssii Tähtien Kanssa suosikkiohjelma starttaa syksyn iloksi ja
      Tanssii tähtien kanssa
      22
      1150
    7. Olen selvästi rikki

Narsistiset ihmiset jotenkin koukuttaa minut.
      Ikävä
      32
      1102
    8. Ihmisen todellinen tarkoitus, dharma on tehdä tietoinen valinta toimia muiden hyväksi.

Tällä polulla ei ole tappioita eikä häviöitä. Vaikka ihminen ei pääsisi tällä polulla loppuun asti, hän ei menetä mitä
      Hindulaisuus
      417
      1014
    9. Olisin vain n.ssinut sua kerran

Mutta ei kelvannut.
      Ikävä
      74
      919
    10. Millaisen sormuksen nainen haluat

Kun mennään naimisiin? 💍
      Ikävä
      64