Kymmenien vuosien yksinäisyys

wanhus

Olen 62-vuotias ja kärsinyt yksinäisyydestä suurimman osan elämästäni. Mulla oli lapsena kavereita, mutta jäin yksin kun murrosikä toi mukanaan miestissit. Onko kellään muulla tällä palstalla kokemusta kymmenien vuosien yksinäisyydestä? Olisi kiva saada ja jakaa vertaistukea.

20

546

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Haloo__

      Mene nyt ihmeessä terveyskeskukseen lääkärin vastaanotolle ja keskustele mahdollisuudesta saada leikkaus. Olen nähnyt useita dokumentteja miehistä, joilla on sama juttu. Se on varmaan yleisempi kuin mitä yleisesti tiedetään. Kautta maailman.

      Sinä olet varmaan antanut tuon asian määrittää oman arvosi. Nyt voit muuttaa tämän. Telkkarissa tuli dokkari miehestä, jolla oli pieni penis. Tämä sai hänet kokemaan arvottomuuden tunnetta. Hän meni leikkaukseen, sai isomman peniksen, mutta samalla tajusi, että se ei muutta nut hänen suhtautumistaan itseensä. Pieni penis oli hänestä sittenkin ok. Koskaan ei ole myöhäistä alkaa arvostamaan ja rakastamaan itseään. Ala tekemään asioita, joista nautit. Olet varmaan tottunut pyörittämään päässäsi tissi-ajatusta. Katkaise ajatus heti, kun se tulee ja neula alkaa jauhaa samaa levyä. Huomaat ennen pitkää että oikeastaan sen ajatuksen ajatteleminen on ongelmasi ydin.

      Olet elossa, olet terve. Moni ihminen on vakavasti sairas, tai saanut parantumattoman sairauden ja tietää, että heidän elämänsä on päättymässä.

      Loppujen lopuksi jokaisella ihmisellä on jokin sonta kassi kannettavanaan, mikä estää heitä elämästä elämäänsä. Minä olen ainakin päättänyt nauttia elämästäni ja jättää sontakassini. Kas kummaa, kun elämässä avautui vaihtoehtoja, kun sontakassin kantaminen ei enää rajoita minua.

    • kuuskytjarisat

      Minä olen 64-vuotias nainen, mutta en ole mikään vanhus. Olen fyysisesti ja psyykkisesti vireä ja mukana monessa.

      Koko ikäni olen ollut yksinäinen, ei ystäviä ja miehet ovat hyvin kranttuja, seksiä en saa kuin oman käden kautta.

      Ei kuitenkaan kiinnostaisi olla yhteydessä ikäistäni nuorempaan mieheen, joka nimittelee meitä vanhuksiksi. Monet yli kuusikymppiset ovat vielä tiiviisti työelämässäkin. Vanhukseksi nimittelijöillä on itsetunto nollissa ja muutenkin saattaa heittää latvasta, sori nyt kun sanon näin suoraan.

      Yksin oleminen ei estä harrastamasta ja juttelemasta tuntemattomille. Siltikin, vaikka se olisi kovin yksipuolista. Jotkut meistä vain ovat persoonallisuudeltaan niin poikkeavia, etteivät saa ystäviä eivätkä kumppania. Siitä se vain on kiinni.

      • VanhusJo

        Vanhuuden virallinen ikäraja on 50-vuotta, joten tämän mukaan olet vanha. 50-vuotta täyttänyt ei ole enää nuori.


      • einumerot.vaanvoima
        VanhusJo kirjoitti:

        Vanhuuden virallinen ikäraja on 50-vuotta, joten tämän mukaan olet vanha. 50-vuotta täyttänyt ei ole enää nuori.

        Ei pidä paikkaansa! Keski-ikäisten virallinen ikäraja on 50 ja se on kuule se sisäinen voima joka myös määrittää ihmisen iän. Katsohan Aira Samulinin elämänvoimaa, jos on iho rypyillä niin voimaa on ku pienessä pitäjässä. Monet 20-30 vuotiaat ovat kuin elämänsä eläneet:( Surullista!


      • CittarinKassa

        64v. ei ole vielä vanhus. Keski-ikä alkaa joskus 45-50v., mutta se ei tarkoita vanhuutta. Minusta ihminen on vanhus vasta, kun alkaa käyttäytyä kuin vanhus.


    • Masi62

      Hei
      Täällä juuri samanlainen tilanne kuin alottajallakin ikää 62v, murtosiässä koin saman kohtalon, nämä miestissit hävetti niin pahoin etten ole ikinä seurustellut, olisi vientiä nuorempana kyllä ollut mutta torjuin kaikki, ei ne tissit isot ole mutta kuitenkin.
      Jessus ei tämä elämä miehenä ole yhtään helpompaa kuin ruumiinkuvansa kanssa taistelevilla naisillakaan, hitsi miksi ulkonäöstään pitää tälläinen stressi ottaa.
      Jos jotain hyvää löytää niin muuten on hyvässä kunnossa iho ja muu vielä vanhanakin kun ei ole viina virrannut.
      Työelämässä ollessa ei naisia juuri ehtinyt edes ajatella, nyt vapaampaa välillä hirveä elämäkumppanin kaipuu, mutta myöhästä se nyt on ei voi mitään.

      • Naisellakinpulmansa

        Haluaisin vaihtaa ajatuksiaä kanssasi, olen 62-v. nainen. Olet oikeassa...on ne naisilläkin omat ristinsä :). Jos haluat, laita postia [email protected].


    • olisinollutliianvaativa

      Nyt ikämiehenä suren sitä etten uskaltanut saada jonkun naisen kanssa omaa lasta. Rakkaus lapsiin on herännyt vasta eläkkeelle päästyä.
      Ihailen ja kannustan heitä mielessäni, toisten ihmisten lapsia.

      • 56v-mies

        Sama ongelma, kaipaus omiin lapsiin on suuri.


    • benhard

      Olen myös ollut pitkään yksinäinen.. 5-6 vuotta.. Tavallaan pitempäänkin, koska en pitänyt ystävistäni, olin heidän kanssa tavallaan yksin.

      • BerthaK

        ...et pitänyt ystävistäsi…? Mitä ystäviä ne on, joista ei pidä…?


    • ei-jaksais

      Että jotkut yhä jaksavat langeta näihin miestissijuttuihin - toiset niitä kirjoittamaan ja toiset niitä uskomaan. Tuollainen höpötys ei ainakaan yksinäisyyttä poista.

    • rrsaari

      tuttu tunne tuo yksinäisyys.olen 58v.mies valkeakoskelta.olen eronnut jo vuosia sitten.asiun ennen muualla,mutta perheeni takia muutimme tänne,kun erosin,huomasin että täällä ei ole mitään ,koska työni oli muualla,ja myös ystäväni.pyhät ovat pahimpia,kun ei ole ketään,jonka kanssa edes jutella.kaikesta huolimatta hyvää juhannusta kaikille...

    • sateenkaaren_pää

      Kuinka moni meistä edes on ulkonäkönsä puolesta lähelläkään täydellisyyttä. Elämä on epätäydellisyyksineen kaikkineen hyvää jos vain itse haluaa. Monesti sitä ajattelee, että kaikilla muilla on paremmin, mutta useilla meistä on ulkonäöllisiä tai terveydellisiä eroavaisuuksia. Hyvin pinnallinenhan ystävyyssuhde on jos se on kiinni ulkonäköseikoista.
      Kyllä elämänkumppanin ja sielunkumppanin voi löytää vielä vanhemmallakin iällä. Eikä perheen perustaminen ole ainoa syy yhdessä olemiseen. Yhdessäolo voi perustua myös kahden ihmisen kumppanuuteen.
      Yksinäistä juhannusta tässä vietän, mutta ei ahdista.

      Hyvää juhannusta.

    • paha_paavali

      Oikein paskaa juhannusta vaan kaikille, miestisseillä tai ilman.

      • surullinenjuhannus

        Sinä näköjään olet menettänyt jo kaiken toivon.


    • liipalaapat

      En usko että tämä aloittaja oli edes tosissaan. Pelkkä feikki.

    • Hhhsss

      Ala-aste ikäiset kakarat kirjoittelee tänne näitä miestissi juttujansa. Hauskaa oltava lapsillakin. Hirvittää kieltämättä että meidän tulevaisuus on näiden älypuhelimien kasvattamien käsissä.

      • rtnb

        Osa niistä vain täällä pölhöilee, ei kaikki ole niin lapsellisia, 3-vuotiaan tasolla.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      697
      5989
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      517
      3703
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      185
      3535
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      172
      2734
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2479
    6. 279
      2141
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      24
      1573
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      107
      1472
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1419
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1200
    Aihe