Toyota laatu romahtanut?

Romahan

101

2122

Vastaukset 101

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jämptinäin

Ei ollut mikään yllättävä uutinen. Oma 2008 ei vaihdu uudempaan ja huonompilaatuiseen. Kaikenmaailman rikkoutuvia ylimääräisiä ja tarpeettomia himmeleitä koko auto nykyään täynnä. Ei ihme että vikoja piisaa.

• Jämpitän

Yksittäisissä komponenteissa Toyota on laittanut alihankkijansa liian tiukoille - laatu ei ole entisen kaltainen.

• Täntätän
        Jämpitän kirjoitti:

Yksittäisissä komponenteissa Toyota on laittanut alihankkijansa liian tiukoille - laatu ei ole entisen kaltainen.

Laatu laskee, vaikka messuilla yritetään uskotella sen nousevan. Jos autonvalmistaja ei ole valmis käyttämään rahaa komponentteihin, on lopputulos väistämättä laaduton.

• Heikosti_menee

Uudet mallit/versiot ovat tulossa tänä vuonna myyntiin. Mitään positiivista "uutuudessa" ei ole, vaan Toyota on entisestään laskenut tuottedensa valmistuskustannuksia. Jokainen voi kuvitella, mitä bulkkituotteen valmistamisesta säästäminen tekee tuotteen laadulle.

• Anonyymi
        Heikosti_menee kirjoitti:

Uudet mallit/versiot ovat tulossa tänä vuonna myyntiin. Mitään positiivista "uutuudessa" ei ole, vaan Toyota on entisestään laskenut tuottedensa valmistuskustannuksia. Jokainen voi kuvitella, mitä bulkkituotteen valmistamisesta säästäminen tekee tuotteen laadulle.

Voiko ruostesuojauksesta enää säästää kun sitä ei alkujaankaan ollut lainkaan?

• Trollinkysymysjavastaus
      • Vino_hymy

Ei se dokumenttisi vielä perusteellinen ole, ei suinkaan! Pidä vain virrat päällä puppusanageneraattorissasi ja epäoleellisuuksien hakukoneessasi, niin ennen vuoden loppua saamme epäilemättä nauttia 40 kohdan listasta.

• Toyotan_laatu

näkyy parhaiten vanhemmissa yli 8 vuoden ikäluokissa eli niissä joilla keskivertosuomalainen ajaa. Uudemmat autot kestävät suurelta osin kasassa muutaman vuoden merkistä riippumatta ja ainakin itse käsitän laadulla muidenkin osien ja osakokonaisuuksien kestävyyttä kuin mitä katsastuksessa tutkitaan. Silloin japanilaiset, varsinkin aidot, ovat ylivoimaisia. Ja huomio, puhun nyt todellisesta laadusta, en saksalaisten toimittajien lanseeraamasta "laatuvaikutelmasta" mikä hieman hymyilyttää tällaista joka joutuu työssään tekemisiin todellisen laadun kanssa.

• Viat.lisääntyy.vanhana
        Toyotan_laatu kirjoitti:

näkyy parhaiten vanhemmissa yli 8 vuoden ikäluokissa eli niissä joilla keskivertosuomalainen ajaa. Uudemmat autot kestävät suurelta osin kasassa muutaman vuoden merkistä riippumatta ja ainakin itse käsitän laadulla muidenkin osien ja osakokonaisuuksien kestävyyttä kuin mitä katsastuksessa tutkitaan. Silloin japanilaiset, varsinkin aidot, ovat ylivoimaisia. Ja huomio, puhun nyt todellisesta laadusta, en saksalaisten toimittajien lanseeraamasta "laatuvaikutelmasta" mikä hieman hymyilyttää tällaista joka joutuu työssään tekemisiin todellisen laadun kanssa.

Nuo nyt pärjäävät vuosikerrat pärjäsivät jo uusina. Eivät ne vasta vanhempina ole kärkeen nousseet.
        Asemien pitämistä voi ennustaa myös näille uusimmille vuosikerroille.
        Siellä hännillä pysyvät. Jos vikaa on uutena, sitä on takuuvarmasti myös vanhana. Täytyy olla tosi sinisilmäinen jos uskoo että joku laite parantaa toimintaansa iän myötä.

• Painavatperusteet
        Vino_hymy kirjoitti:

Ei se dokumenttisi vielä perusteellinen ole, ei suinkaan! Pidä vain virrat päällä puppusanageneraattorissasi ja epäoleellisuuksien hakukoneessasi, niin ennen vuoden loppua saamme epäilemättä nauttia 40 kohdan listasta.

Pakko myöntää että en ole edes vilkaissu tuon höyrypään 32-kohtaista listaa. Minun listani on lyhyempi: kolme syytä olla ostamatta tojoa: kori, alusta ja moottori.

• Elämäntapa
        Painavatperusteet kirjoitti:

Pakko myöntää että en ole edes vilkaissu tuon höyrypään 32-kohtaista listaa. Minun listani on lyhyempi: kolme syytä olla ostamatta tojoa: kori, alusta ja moottori.

Ja neljäs: Totaali tyylittömyys. Tojolla ajaminen on vähän niinkuin menis verkkareissa kaupungille. Tojota on kuin tankeroenglanti, tai urheilusukat puvun kanssa. Tojon omistajat puhuu tankeroenglantia Ahvenanmaalla ja Ruotsissa koska ne osaa ruotsia vielä huonommin kuin englantia. Tohjon omistajat juttelee rasvaisia perjantai-iltapäivänä työpaikalla ja maanantaina ne on pöhnäisiä. Tohjon omistaja asuu rivitalossa ja naapurilla on samanlainen harmaa tohjo. Tojotaelämä on ikuista tyylittömyyttä ja innottomuutta; tohjon omistajalle jokaisessa elämän viikossa on seitsemän marraskuista maanantaita, yhtä harmaata kuin huonosti pesty harmaa tohjo.

• TohjoOnTyylitön
        Elämäntapa kirjoitti:

Ja neljäs: Totaali tyylittömyys. Tojolla ajaminen on vähän niinkuin menis verkkareissa kaupungille. Tojota on kuin tankeroenglanti, tai urheilusukat puvun kanssa. Tojon omistajat puhuu tankeroenglantia Ahvenanmaalla ja Ruotsissa koska ne osaa ruotsia vielä huonommin kuin englantia. Tohjon omistajat juttelee rasvaisia perjantai-iltapäivänä työpaikalla ja maanantaina ne on pöhnäisiä. Tohjon omistaja asuu rivitalossa ja naapurilla on samanlainen harmaa tohjo. Tojotaelämä on ikuista tyylittömyyttä ja innottomuutta; tohjon omistajalle jokaisessa elämän viikossa on seitsemän marraskuista maanantaita, yhtä harmaata kuin huonosti pesty harmaa tohjo.

Ehdottomasti. Näin.

• Ei_Penttikään

Muitakin syitä on, mutta nuo riittävät hyvin.

• Sarkasmia

Itse kirjoittamillasi jutuilla on todella hyvä todistusvoima ;)

• uiuiuiuiuiuiui

Hyvin perusteltu!

• Sivustaseuraaja-
        Sarkasmia kirjoitti:

Itse kirjoittamillasi jutuilla on todella hyvä todistusvoima ;)

Hönö luottaa itse kirjoittamiensa tarinoiden todistusvoimaan kuin pukki sarviinsa.

• Anonyymi
        Sivustaseuraaja- kirjoitti:

Hönö luottaa itse kirjoittamiensa tarinoiden todistusvoimaan kuin pukki sarviinsa.

Teron mielenterveys ainakin on romahtanut.

• Toisin_valitseva

Tuskinpa se kauheasti romahtanut on. Keskinkertaisuus nyt vain on luontevasti vertaistensa joukossa vikaisuutensakin osalta.

Mielenkiintoista on sekin, mitä sana LAATU itse kullekin merkitsee – yleispätevää, kaikille riidatonta määritelmää kun ei kerta kaikkiaan ole!

Viime vuosisadan tärkeimpiin tuotantotalouden laatuguruihin ja luetuimpiin oppimestareihin kuulunut Joseph M: Juran määritteli tuotteen laadun tarkoittavan ”tuotteen soveltuvuutta ajateltuun käyttötarkoitukseensa siinä mielessä kuin käyttäjä asian näkee” (fitness for use as seen by the user).

https://fi.wikipedia.org/wiki/Joseph_Juran

Jos jollekulle pelkkä vähävikaisuus on yhtä kuin laatu, olkoon hänellä oikeus mielipiteeseensä.

Ja jos Toyota soveltuu toyotistin käyttöön upeasti, niin kenelläpä ulkopuolisella olisi siihen nokan koputtamista – Toyota on HÄNELLE laadukas peli! Meillä toisin valitsevilla on kenties erilainen näkemys: meille oma valinta voi tarjota paljonkin mieluisammat käyttöominaisuudet ja olla täten mielestämme laadukkaampi.

• tulkaa.Suomeen

Suomen surkea tiestö ja talvi hakkaa noiden voittajien alustan paskaksi jo 3 vuodessa.

• Tämäkin_vielä

Entäpä jos autossa ei ole (kunnollista) alustaa alun alkaenkaan?

Minulla on ollut yksi japanialainen auto työsuhdekärrynä ja samalla kaksi: eka ja vika. Merkki ei ollut Toyota. Moottoripuoli oli 1980-luvun tekeleeksi oikeinkin hyvä, mutta kun kelvollinen ajokokemus vaatii autoon myös toimivan alustan!

• Minullakin_on
        Tämäkin_vielä kirjoitti:

Entäpä jos autossa ei ole (kunnollista) alustaa alun alkaenkaan?

Minulla on ollut yksi japanialainen auto työsuhdekärrynä ja samalla kaksi: eka ja vika. Merkki ei ollut Toyota. Moottoripuoli oli 1980-luvun tekeleeksi oikeinkin hyvä, mutta kun kelvollinen ajokokemus vaatii autoon myös toimivan alustan!

aito japanialainen auto eikä minään työsuhdekärrynä vaan omalla rahalla ostettuna. Alustan ominaisuuksia voi muuttaa keskikonsolin kytkimestä ja sen vieressä on toinen kytkin jolla moottorikarttaa voi muuttaa talviasennon, normaalin ja tehomoodin välillä. Alusta riittää hyvin 250km/h saakka johon auton nopeus on sähköisesti rajoitettu. Kulkuhaluja olisi ilman rajoitinta vielä lisääkin. Voin vakuuttaa kokemattomalle että ajokokemus on lepuuttavasta tarvittaessa häkellyttävään.

• Unohdin_mainita
        Minullakin_on kirjoitti:

aito japanialainen auto eikä minään työsuhdekärrynä vaan omalla rahalla ostettuna. Alustan ominaisuuksia voi muuttaa keskikonsolin kytkimestä ja sen vieressä on toinen kytkin jolla moottorikarttaa voi muuttaa talviasennon, normaalin ja tehomoodin välillä. Alusta riittää hyvin 250km/h saakka johon auton nopeus on sähköisesti rajoitettu. Kulkuhaluja olisi ilman rajoitinta vielä lisääkin. Voin vakuuttaa kokemattomalle että ajokokemus on lepuuttavasta tarvittaessa häkellyttävään.

että autoni keskikonsolissa on kolmaskin kytkin samassa rivissä. Sillä hallitaan nahkaistuinten ilmastointia ja lämmitystä.

• Tämäkin_vielä
        Unohdin_mainita kirjoitti:

että autoni keskikonsolissa on kolmaskin kytkin samassa rivissä. Sillä hallitaan nahkaistuinten ilmastointia ja lämmitystä.

Onnittelen! Sinulla on varmastikin aihetta tyytyväisyyteen. Taloudellista menestystäkin on mitä ilmeisimmin takana. Pitäisiköhän ihan kadehtia?

Nykyisin ajan omalla, yksityistalouden rahalla ostetulla, velattomalla, 2015-mallisella autolla minäkin. Valmistuspaikaksi minulle kerrottiin Bremen, Saksa, vaikka samaa mallisarjaa valmistetaan globaalin nykysuuntauksen mukaisesti myös USA:ssa, Etelä-Afrikassa ja Kiinassa.

Alustan(kin) ominaisuuksia voisin halutessani muuttaa vakiona olevasta moniasentoisesta Agility Select -kytkimestä minäkin, mutta yksi ja sama Comfort-asento on riittänyt minulle käytännössä hyvin.

Monisivuisella lisävarustelistalla olleet istuinten nahkaverhoilut ja ilmastoinnit samoin kuin tuoksutukset jätin tilauksestani ruksimatta – nahalle verhoilumateriaalina en ole koskaan osannut antaa arvoa. Jos se halutaan tulkita merkiksi köyhyydestäni, niin tulkittakoon kaikin mokomin.

Autoni ilmoitettu huippunopeus 221 km/h riittää ikääntymisen myötä tolkulliseen päin kallistuvien ajotapojeni puitteissa täällä kotimaan kuristetussa liikenteessä ihan hyvin sekin, ja Keski-Euroopassa autoilen nykyisin enää harvakseltaan. Viimeksi vuosi sitten onnistuin saamaan kohtalaisen mojovat päiväsakot, vaikka autolla olisi ollut kulkuhaluja reservissä reilu satanen lisääkin.

• Rikkaanpeli

Lexuksen laatu näkyy sen jälleenmyyntiarvossa. Siinä kohtaa kun arvonlasku syöksy pysähtyy, jäljelle jää kalliit sähköviat.

• Tosikupla
        Rikkaanpeli kirjoitti:

Lexuksen laatu näkyy sen jälleenmyyntiarvossa. Siinä kohtaa kun arvonlasku syöksy pysähtyy, jäljelle jää kalliit sähköviat.

Kllä se niissä kaikenmaailman tarpeettomia hilavitkuttimia sisältävissä autoissa arvo laskee kaikkein nopeimmin. Avensiksessa se taas säilyy parhaiten tutkitust. Syytä siihen en lähde arvailemaan, vaan tiedän sen. Kaikki muutkin Avensiksen omistajat tietävät, jos on kokemusta useista merkeistä. Typerää tulla tänne hehkuttamaan jotain saksalismaustettuja tilastoja kun me katsastamme omamme täällä kotosuomessa. Historiasta olemme oppineet, kuinka saksalaiseen rehellisyyteen ja luotettavuuteen pitäänee suhtautua.

• Das.vilppi
        Tosikupla kirjoitti:

Kllä se niissä kaikenmaailman tarpeettomia hilavitkuttimia sisältävissä autoissa arvo laskee kaikkein nopeimmin. Avensiksessa se taas säilyy parhaiten tutkitust. Syytä siihen en lähde arvailemaan, vaan tiedän sen. Kaikki muutkin Avensiksen omistajat tietävät, jos on kokemusta useista merkeistä. Typerää tulla tänne hehkuttamaan jotain saksalismaustettuja tilastoja kun me katsastamme omamme täällä kotosuomessa. Historiasta olemme oppineet, kuinka saksalaiseen rehellisyyteen ja luotettavuuteen pitäänee suhtautua.

Niin ja kotiinpäin vetoakaan unohtamatta, keinoja käyttämättä. Käryn katkua on ollut useimmiten havaittavissa.

• Huonompionparempi

Katsastustilastoa vaikuttaa vain vähän autoilijan elämään. Vaikka tohjossa ei olisi ikinä mitään vikaa, ja vaikka niiden huoltoväli nostettaisiin länsimaiselle tasolle ja vaikka niiden korit täyssinkittäisiin ja vaikka niihin ilmestyisi ajo-ominaisuudet, niin ne on silti kauhean ikävi ja tyylittömiä muotopuoli itäkippoja.
      Joku huonompi auto on vain vähän huonompi mutta paljon parempi kun se ei ole Tohjo.

• ZKODA

juuri näin. toyota on paras auto kaikkien tilastojen mukaan, kyllä auriksessa alusta toimii vaikka kuinka kovaa ajaisi ja huonollakin tiellä. kyllä on silkinpehmeää ja äänetöntä menoa,toisin se on skootalla ja volkkarilla, jousitusta ei ole ollenkaan ja kaikki särkyy mikä särkyä voi ja kori mätänee ja melutaso aivan järkyttävä!!!

• haroosilaatu

Minulla on -02 Toyota Avensis aut. 1.8 ja aina on mennyt katsastuksessa läpi vain normaalit kuluvat osat vaihtaen. Muuta en osaa tähän asiaan sanoa, tyytyväinen olen. 60 vuoden aikana olen ajanut monen merkkisillä autoilla.

• noonhansehyvä
        haroosilaatu kirjoitti:

Minulla on -02 Toyota Avensis aut. 1.8 ja aina on mennyt katsastuksessa läpi vain normaalit kuluvat osat vaihtaen. Muuta en osaa tähän asiaan sanoa, tyytyväinen olen. 60 vuoden aikana olen ajanut monen merkkisillä autoilla.

Kyllähän ne katsastuksessa läpi menee, mutta korjauskehoituksia saattaa tulla.
        No näinhän se on kaikissa autoissa.
        Onhan toyota hyvä auto.

• Anonyymi

Halpputus, me halpputimme.

• mersumies2

Ei mikään yllätys, koska eihän tohjolla ole koskaan ollut mitään laatua.

• parhaat.pärjää

Tuskin olet tutustunut vuosittain julkaistuihin laatu ja luotettavuusanalysointiin (autobild). Hämmästyttävin oli erään kansanautomerkin sijoittuminen, joskaan ei se yllättänyt ketään. Toyotan menestyminen ja ykköspaikan ottaminen useimmin kuin yksikään muu aiheuttaa itkupotkuraivareita. Niin ja tietenkin väärin tutkittu ja väärä tutkija, ettei petterin tarvitse oikaista meitä ymmärtämättömiä seiska ja akuankkavertailuillaan.

• Onsiitäaikaa

Tojon laatu on niinkin kaukana takanapäin kuin Carina kakkosen ajoissa. Silloin tojo pääsi hetkeksi samoihin euroautojen kanssa. Kun vielä huoltoväli oli lyhyt, menestyi auto katsastuksessa yhtä hyvin kuin arvoautot. Carinalla myös ajettiin maaseutuoloissa pitkiäkin matkoja. Aikaa se kesti vähän huonommin kuin länsiauto, niitä ei enää aktiiviliikenteessä näe.

Tänäänkin Toyotan kestävyyden takana on sama vanha matalaviritteinen vapariteknologia. Ikävä kyllä sinkittämätön kori ei kestä

• Lapsellisia

Täyttä tyhjää höpinää koko tekstisi. Katsopas kuinka paljon siellä autolalli.comissa kiertää hyväkuntoisia vanhioja Toyota Carinoita. Kaikissa Toyotoissa on laadukas ja kestävä moottori. Lapset puhuu tehoista ja huippunopeudesta, vaikka lähes kaikkialla on nopeustajoituksena 80 km /h ja repivät vasenta kaistaa kovilla nopeuksilla seuraaviin liikennevaloihin seisomaan. On se lapsellista.

• Avensis15

Olen todella pettynyt vuoden vanhaan diesel Avensikseen. Polttoainemittarin / rangen tarkkuus 30 % luokkaa , Toyotan mielestä pitää olla varmuutta ettei polttoaine lopu, taitaa vaan olla niin ettei sieltä löydy nörttiä joka osais korjata tuon vian. Kaistavahti herjaa vähän väliä että siivoa lasi ei ole toiminnassa , aivan naurettava. Auton Bluetuutti löytää joskus puhelimen yleensä ei ja katkoo puheluita työnjohdon mukaan ei ole vika Toyotassa vaan puhelimessa, toki Samsung ja Sony ovat niin pieniä puhelinvalmistajia että niissähän se vika varmaan on. BMW :n tekemän koneen laukeemista odotellaan koska osuu kohdalle kun niitä jo on poikinut. Nyt se on selvinnyt miksi Toyota ei ole kärynny päästöjutuista -> eihän siellä oo ammattitaitoa sellaiseen !!!!!!! Olen toki huono asiakas niinkuin minulle kerrottiin koska ajttelen itse enkä usko mitä TOYOTAJUMALA tiskin takaa kertoo . Eli laatu mennyt pahasti alaspäin jos sitä joskus on ollut.

• Uskomatontrolli
        Avensis15 kirjoitti:

Olen todella pettynyt vuoden vanhaan diesel Avensikseen. Polttoainemittarin / rangen tarkkuus 30 % luokkaa , Toyotan mielestä pitää olla varmuutta ettei polttoaine lopu, taitaa vaan olla niin ettei sieltä löydy nörttiä joka osais korjata tuon vian. Kaistavahti herjaa vähän väliä että siivoa lasi ei ole toiminnassa , aivan naurettava. Auton Bluetuutti löytää joskus puhelimen yleensä ei ja katkoo puheluita työnjohdon mukaan ei ole vika Toyotassa vaan puhelimessa, toki Samsung ja Sony ovat niin pieniä puhelinvalmistajia että niissähän se vika varmaan on. BMW :n tekemän koneen laukeemista odotellaan koska osuu kohdalle kun niitä jo on poikinut. Nyt se on selvinnyt miksi Toyota ei ole kärynny päästöjutuista -> eihän siellä oo ammattitaitoa sellaiseen !!!!!!! Olen toki huono asiakas niinkuin minulle kerrottiin koska ajttelen itse enkä usko mitä TOYOTAJUMALA tiskin takaa kertoo . Eli laatu mennyt pahasti alaspäin jos sitä joskus on ollut.

Tuo on täyttä satua. Mm. kaistavahti ei koskaan herjaa lasin siivoamisesta. Se vain ei toimi jos se ei toimi, mutta se ei herjaa mitään.

Johan lapsi sadun kirjoitti. Miksi yhden saman trollin pitää päivästä toiseen kirjoittaa tuollaista täyttä roskaa, jossa ei ole mitään perää.

• Takaisinjuurille

Kun Tojo tuli markkinoille, se oli vain hento hinnat alkaen- itäkippa, vaihtoehto Ladalle ja Elitelle. Tehoton, vaappuva, pintakova ja helposti ruostuva.

Välillä ne teki luotettavaa laatua mutta koskaan ei Tojo ole ollut mukava tai tyylikäs. Nyt laatukin on pudonnut. Tojo on taas hento itäkippa. Tehoton, vaappuva, pintakova ja helposti ruostuva. Hinnat on kuitenkin laatuatojen tasoa.

• Huippulaatua

Aamutuimaan täällä riehuu taas sama tuttu vuosikausia täällä riehunut lapsellinen trolli. Tekee kaikkensa kylvääkseen valheellsia mielikuvia ja muuttaakseen asiat päälaelleen.

Toyota on tunnettu vuoedesta 1965 alkaen, jolloin ensimmäsiset Toyotat tulivat suomeen aivan huippulaatuisena vaikka siitä alkaen sitä on soimattu huonolaatuisen. Taksi tolpat täyttyivät vuonna 1965 Toyota Crownneissata ja kestivät hyvin. Toyota on aina ollut aivan muuta kuin tehoton, vaappuva, pintakova ja helposti ruostuva.

Tässä osoitus laadusta:

http://keskustelu.suomi24.fi/t/14562387/toyotan-laadun-32-konkreettista-todistetta

• TäysinLaaduton

Mikä todiste se on jos linkkaat omiin mielipiteisiin?

Tojo on ankea itäkinneri.

• opelisti

Päinvastoin nythän se tojotan laatu on noussut fiat/peugeot/citroen proacen myötä!

• Luxuslexus32

Viekää tuo aivoreuman uhri euroautoineen johonkin suolle ulvomaan mesen ja vokkelon ylistyslauluaan.selvästi joku pentu joka odottaa autokouluun pääsyä esinahka ruvella ,jahka sossu lohkaisee rahat jostain merirastilan vähemmistö budjetista.tämän jäbän kaali kypsyy ennen kortin saamista siihen kuntoon että lopulta ei sitä saakkaan.no sossu maksaa taksikyydin kun ahdistaa!

• Todella_nolo

Jäikö Hönö kiinni?
        Hän on näköjään muuttanut ja näkee harhojaan uudessa paikassa.

• Eisiinämuuta

Tuskinpa se laatu on romahtanut mutta ehkä asteittain vähän huonontunut. Ka kehitystyö mennyt ehkä väärille raiteille.

• Enkokeiletoiste

Pidin diesel-Avea vuoden, ja se oli viimeinen toyo meidän huushollissa. Ekat ongelmat ruiskun kanssa n. 40 000 kohdalla.

• eitohjomies

Kun Tohjon laatu on ollut pohjalukemissa, niin kuinka se voi vielä siitä romahtaa. meni varmaankin suolesta sisään.

• Paharasti

Aijaijai, nyt tuli paha. Tojohiiret on aina paasanneet katsastustilastoissakin kun testimenestys on ollut synkkää. Jos vielä katsastustilastoissakin menee niin sitten ei ole enää kuin hiipuvat myyntiluvut kertomassa Nousevan Auringon Ylivoimasta.

• sattuipasKalliisti

Ja tommonen sitten:

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-maksaa-paljon-nama-toyotat-ruostuvat-kasiin-6602411

• sattuipas.todella
        sattuipasKalliisti kirjoitti:

Ja tommonen sitten:

http://www.talouselama.fi/uutiset/nyt-maksaa-paljon-nama-toyotat-ruostuvat-kasiin-6602411

Mikä näistä malleista on Suomessa myynnissä? Amerikassakin valmistaja huolehtii asiakkaistaan!! Vikavaagenilla ei juurikaan ole mitään matkkinaosuutta jenkkilässä ja myydyistäkin iso osa on jouduttu ostamaan takaisin korvausten ja sakkojen kera, tosin eivät olleet kuin vaivaiset 16 miljardia ja kolmellekymmenelletuhannelle kenkää pesauksiin.

• ettei.totuus.unohdu
        sattuipas.todella kirjoitti:

Mikä näistä malleista on Suomessa myynnissä? Amerikassakin valmistaja huolehtii asiakkaistaan!! Vikavaagenilla ei juurikaan ole mitään matkkinaosuutta jenkkilässä ja myydyistäkin iso osa on jouduttu ostamaan takaisin korvausten ja sakkojen kera, tosin eivät olleet kuin vaivaiset 16 miljardia ja kolmellekymmenelletuhannelle kenkää pesauksiin.

Toyota on Suomessakin joutunut kutsumaan takaisin tänä vuonna yli 29000 autoa erilaisten vikojen takia ja viime vuodelta muistamme mm. ne ovikytkintä koskeneet takaisinkutsut. Mikään noista ei ole vielä valmistunut.

• Mielenrauhaa.heh
        ettei.totuus.unohdu kirjoitti:

Toyota on Suomessakin joutunut kutsumaan takaisin tänä vuonna yli 29000 autoa erilaisten vikojen takia ja viime vuodelta muistamme mm. ne ovikytkintä koskeneet takaisinkutsut. Mikään noista ei ole vielä valmistunut.

No ei kyllä ole ollut pienintäkään ongelmaa, eikä ole ainuttakaan takaisinkutsua tullut. Jos tulisikin, niin kai se joskus ensi vuonna vuosihuollon yhteydessä hoituisi valmistajan piikkiin, niin kuin on tutkitusti aina mennyt, eikä veloiteta asiakasta valmistajan kalliiksi käyneistä virheistä, kun on tullut "parempan kuntoon"!

• 1069

Ei se laatu täysin romahtanut ole, mutta ei se koskaan ole aivan terävintä huippua ollutkaan, Tojo vain oli vanhanaikaista, ja yksinkertaista tekniikkaa, peltiä taivutettiin uusiin malleihin, sekä muutama sentti kokoa lisää, kun muut siirtyivät turboihin, niin Tojo teki kestäviä huonosti vääntäviä moottoreita, myös ajettavuus saatiin korjattua vasta elektroniikan tultua avuksi, ja ohjauskin hieman sai tunnokkuutta, laatu laski huomattavasti kun autojen teko siirtyi pois Japanista, eli tehtiin englannissa kuin engelsmannit aikoinaan, mutta Tojon nimellä. Ajettavuus on nykyään samalla tasolla kuin 80 luvulla parhailla eurooppalaisilla perheautoilla, vain se jokin puuttuu siitä. Myös Tojon imago ei ole mitään juppi tasoa, mutta eihän sitä jupit eikä vastaavat haluakkaan vaan maaseudun eläkeläiset, sekä heidän lapsensa, ja nelostietä Stadiin tulleet.

• Toyotaparasedelleen

Laatu on ollut huippua ja on edelleen . Ajettavuushan on nykyään täysin muiden tasalla. Ihme puhetta se ajettavuus kun kaikilla toyotilla on voinut ajaa huolettomasti koko ajan vuodesta toiseen . Lapsellista selittelyä ajettavuus , tehkää töitä älkää leikkikö.
        Toyota on maailman eniten myyty ja laadukas auto joka herättää kateutta vuodesta toiseen kuten palstan ivailijoilta saa hymyssä suin lukea sontaa.

• LuehaTolloSiitä

• SeOnValehtelijaTrolli

• Kokkeli45

Nykyisin ainakin takaisinkutsuja satelee, ettei Tojolla ehdi ajella kun postilaatikon ja Tammer-auton väliä. Sitten onkin taas määräaikaishuollon vuoro. Huah!

• sadcsaDsadas

• HolistiPeittelee

Miksi unohdat ne kaikki Toyotan takaisinkutsut, nytkin Trafilla 66 kpl aukinaisia kutsuja ja tehtyjen lisäksi.

• Ainakin eräällä toisella palstalla eräs palstatuttuni sanoi, että Toyota laatuun voit luottaa:) Hänellä ollut kuulemma Toyota Carina, jolla ajettu muistaakseni 420 tkm ja auto kestää edelleenkin, kun oli antanut sen poikansa käyttöön.

• Laatueioleennallaan

Joskus Carinan aikaan laatu oli hyvä, ja Toyota tarjosi oikeasti haastetta halvemmille euroautoille. Nythän tilanne on toinen ja Toyota pärjää noi kaan hyvin vain siksi että sillä ajetaan vähän.

• Mallioppilas

Ihan oman sairaan mielenterveytesi vuoksi on hyväksi ajatella noin. Lohduttaa varmasti kun omaa idolimerkkiä vedetään kölin alta jatkuvasti . Tuskin ymmärsit? Muista kuitenkin lisätä öljyä tankatessa ja viedä se ongelma viralliseen öljynsyöntimittaukseen virallisesti todettavaksi että litra tuhannella on veveessä normaali kulutus. Vain 30 litraa pitää lisätä ennen kuin se 4 litraa vaihdetaan uuteen .

• Risto_Jorma

Takaisinkutsuja satelee, joten tehdaskin on tietoinen laatupuutteista.

• paniikissako

Trollin itkupotkuraivari ja toivoton, tuskainen ininä on musiikkia Toyotan omistajan korville.

• Hönö_panikoi

Laadun heikkeneminen on tehtaan tiedossa, mutta tehdas ei tee mitään asialle.

• nytOllaanAsianYtimessä

Tuon jo vanhan aloituksen tuloksiin ollaan päädytty myös monissa muissa ulkolaisissa tilastoissa ja vasta 11 vuotta vanhat Toyotat pärjäävät tilastoissa säädyllisesti. Eli hyvin tuo fakta kohdentuu siihen aikakaan jonka jälkeen julkisuutta välttelevä Toyotan pääjohtaja tuli julkisuteen pyytämään anteeksi romahtanutta laatu ja liiallisia säästöjä jotka on syynä tuohon romahdukseen. No nyt kun tuo surkea laatu on vakiintunut käytäntö, niin Toyota palkkasi kuuluiset seitsemän samuraita, eli uutta johtajaa tekemään lisää suuria säästöjä, sillä hybridin tuotanto ja kehitys on vienyt kassan kuralle ja siksi kehitys on loppunut jo jokunen vuosi sitten ja vanhaa kuraa tuupataan markkinoille suurilla alennuksilla ja pelätään muiden valmistajien ylivaltaa ja parempia hybrideitä ja tuotteita yleensäkin.

• NaurettavaTrolli

Voi Toyotaa pilkkaava trolli kun olet naurettava. Luepa tämä:

Autojen laatuerot eivät näy vielä ensimmäisessä katsastuksessa.

Kaikki autot pärjäävät hyvin ensimmäisessä katsastuksessa, koska ovat suhteellisen uusia. Ensimmäiseen katsastukseen pysyy kunnossa huonolattuinenkin auto kuten esim. Skoda Octavia. Todellinen laatu alkaa näkyä vasta toisesta katsastuksesata eteenpäin.

Viime vuoden katsastustilastosta, joka käsittää vuosina 2002- 2014 käyttöönotetut autot, Toyotan korkea laatu ja kestävyys näkyy selvästi. Toyota menestyy katsastuksessa sitä paremmin mitä vanhempi se on. Se kertoo, että Toyotan laatu on ollut aivan huippua jo auton ollessa uusi. Muuten se ei menestyisi hyvin katsastuksessa myöhemminkään.

Kun viisikin Toyotan iäkästä mallia on kahdeksan parhaan auton joukossa niin ei pidä väittää enää yhtään mitään muuta kuin, että Toyota on laadultaan ylivoimainen.

https://www.trafi.fi/tietopalvelut/tilastot/tieliikenne/katsastus

• P.e.n.t.t.i

No eihän Toyotan laatu mihinkään ole romahtanut mutta meikäpojan mielenterveydestä ei paljastumiseni jälkeen voi sanoa samaa.

• H-ö-n-ö_

Romahtanut on.
      Katsastushuolloilla yritetään illuusiota viattomuudesta ylkläpitää.

• Katsastuskuningas

Oliko siinä Trafin julkaisemassa katsastustilastossa jokin maininta Toyotan katsastushuolloista vai keksitkö sen ihan omasta päästäsi kun et kestänyt totuutta. On se kova paikka..
        Yritämme myötäelää tuskassasi ja toivomme vikavaageninkin tulevaisuudessa nousevan edes hieman ylemmäksi sieltä toiseksi viimeiseltä sijalta autobildinkin julkaisemissa laatu ja luotettavuustutkimuksissa, vaikka ei se kansanautolla huippulaatu ole niin merkityksellistä kun ovat huijaukseenkin jo joutuneet tottumaan. Rinta vaan rottingille ja katse kohti uusia ongelmia.

• Eienäävag

Kestää se laatu toyossa romahtaa vaikka puoleen..silti on edellä saksalaisia vikakikottimia.

• olet.realisti

Tarkoitatko, että Tojo jo 150 tkm paikkeilla paaliin?

• Tämä-on-nähty

Toyotan laatu alkoi laskea, kun valmistus ulkoistettiin >Japanin ulkopuolelle ja alettiin säästää komponenttien laadusta.

• Anonyymi

On sitä japanissakin säästetty, mm. takata ja kobe steel.

• Huononee_aina

On se Tojon laatu romahtanut, toisaalta eivät saksalaiset laatuautotkaan enää ole niin ainutkertaisia kuin ennen.

• LaatuRomahtanut.Prööt
    • halpuutus.puri

Valmistuksen aloitus Turkissa oli käännekohta. Autot tulivat tehtaalta puolivalmiina.

• Säästöt_syö_laadun

Tuonnin aloittaminen Turkin tehtaalta oli yksi käännekohta. Kun moottorien ja vaihteistojen valmistus siirrettiin Puolaan, oli se toinen laadun tasossa tapahtunut muutos.
        Camrya aletaan myydä Suomessa ensi keväänä. Saa nähdä minkätasoisia autoja Venäjän tehtaalta tulee.

• nykypäivän_lada

Ei ole itäautojen laatu romahtanut, vaan on tasaisen huonoa.

Kori on auton kallein osa. Ja tollotootastahan tiedämme, että pehmeää on jo uutena (olikosenyt anjovis, joka nitkahti saksalaisten 100 tkm kestotestissä) ja ruoste viimestelee tuhon. Ingman saa maidon maistumaan ja tojo jopa muovin ruostumaan!

Toki ongelmaa on muuallakin, kuten moottoreissa. Esim. bensakoneiden öljynsyöntiongelmat tai maailmanlaajuista mainetta niittäneet D4D pommikoneet, joilla tolloloota lopullisesti pilasi maineensa dieseleiden valmistajana ja löi hanskat tiskiin. Toki homma selitettiin niin päin, että me nyt vaan keksittiin luopua näistä .... ja Terot uskoi ;-D

Tolloloota vaan tuppaa olemaan sellainen pappamobiili, millä ajetaan max 13 tkm/vuosi, niin etenkin moottoriongelmien ilmaantumiseen kerkiää noissa männänrengas/kannentiivistevaivaisissakin kulua reilut 10 vuotta. Kun auto on jo muutaman tonnin hintaloukassa, ei tojolahkolaiset enää kehtaa nostaa asiasta suurta meteliä, vaan nielevät tappionsa kaikessa hiljaisuudessa. Vrt. samaa vaivaa on ollut muissakin idän ihmeissä, Datsunillahan on kanssa ollut öljynsyöntiongelmaa.

• atkerkki2

Oletko nimimerkki 'nykypäivän_lada' ajatellut että sinunkin oikea osoitteesi olisi niuvanniemi. Meinaan samanlaisia tapauksia on siellä hoidossa useita.

• Wlan_spec
        atkerkki2 kirjoitti:

Oletko nimimerkki 'nykypäivän_lada' ajatellut että sinunkin oikea osoitteesi olisi niuvanniemi. Meinaan samanlaisia tapauksia on siellä hoidossa useita.

Missä semmoinen Niuvanniemi on, josta Hönö kirjoittelee?
        Onko kyseessä Hönön nykyinen asuinpaikka?

• åogkweåko
        Wlan_spec kirjoitti:

Missä semmoinen Niuvanniemi on, josta Hönö kirjoittelee?
        Onko kyseessä Hönön nykyinen asuinpaikka?

Kyllä, siellä Hönö majailee ja kirjoittelee ylistystarinoita Tojoista.

• Vinksahtanutveikko
        åogkweåko kirjoitti:

Kyllä, siellä Hönö majailee ja kirjoittelee ylistystarinoita Tojoista.

Hönö on päässyt näköjään lomalle Nuivasniemestä, kun on Tojo-palsta täyttynyt hänen haaveiluistaan.
        Kuinka keskinkertainen rahvaanratas, kuten Toyota, saa jonkun mielenterveyden noin pahasti järkkymään, kuin Hönölle on käynyt.

• ölkiiobbbb

Hönö täyttää tyhjää elämäänsä kirjoittelemalla ylistystarinoita Tojo-palstalle ja keksittyjä kauhutarinoita Skoda-palstalle. Esson baarin lopettaminen oli Hönölle kova paikka.

• teroakenkuttaa

Mikä laatu? Ei olematon voi romahtaa.

• Jereeeh

Uudesta tilastosta? 16.11.2016 klo 6:50 (muokattu 16.11.2016 klo 6:50) by Iltalehti

• Jereeeh

Tsori katoin et uus juttu :D

• TojoTero

Mitä ihmettä? Voiko olematon laatu mennä vielä alemmaksi ja suorastaan romahtaa?

• FilosofinenValinta

Ei tämän päivän laatu voi juurikaan heikentyä, mutta 10 vuotta sitten olivat suht toimivia. Ajettavia Toyota ei ole ollut koskaan. ja

• TotuusKansanKorville

Halpuutuksen tulokset ovat nähtävillä.

• Richpeople

Toyota, eihän siitä kehtaa ees nousta ulos. Saksalaiset laatuautot on eri asia.. Tallista löytyy Bemarin M5 ja M3. Mersulta E55 AMG... Vanhoja paskojahan noi on M5 -08 M3 -06 ja Mese -03... Käyttöautona Bemarin 540 vm- -17

• Anonyymi

Toyota on todella ankea kaukoitä kippo. Ei sellaisesta kehtaa ihmisten ilmoilla ilman häpeää nousta ulos.

• Anonyymi

Toyotan laatu alkoi itse asiassa laskea jo 15 vuotta sitten. Vanhemmat Toyotat olivat ankeita, mutta luotettavia - nykyään ne ovat vain ankeita.

• Anonyymi

Toyota uusii mallistoaan - taas on keksitty uusia tapoja säästää valmistuskustannuksissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Toyota uusii mallistoaan - taas on keksitty uusia tapoja säästää valmistuskustannuksissa.

Toyota yrittää saada mahdollisimman paljon aikaiseksi mahdollisimman vähällä.

• Anonyymi

Mikä laatu? Onko ruosteen määrä vähentynyt?

• Anonyymi

Ei se koskaan hääviä ole ollutkaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei se koskaan hääviä ole ollutkaan.

Melussa on Toyota kuitenkin myös ykkönen.

• Anonyymi

Minulla oli uutena ostetut corolla, Carina || ja corolla vuosina 1986-2010 Carina oli ylivoimaisesti paras ajoi sillä 350.000 km ilman mitään huolia viimeisin corolla liputti öljyä helekutisti ,vaihdoin sen sokotan ostavia 1.6 tdi,Hin ajettu 240 000 kahta sataa km vaille huippu auto parempi kuin tojota

• Anonyymi

Viimeisessä TM-vertailutestissä uusi Corolla osoitti, että ainakaan meluntorjuntaan ei ole panostettu. Tuskin ruosteongelmallekaan mitään ole tehty, koska suojaaminen maksaa rahaa ja lisää auton taloudellista käyttöikää (molemmat ei-toivottuja asioita valmistajalle).

• Anonyymi

Ruoteongelma sen kun pahenee ja melu kuuluu Toyotan DNA:han.

• Anonyymi

Toyota laatu ei ole varsinaisesti romahtanut, vaan pikkuhiljaa hiipunut kustannussäästöjen seurauksena.

Ketjusta on poistettu 15 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Martinan tyttärestä hieno haastattelu IL

Martina on kasvattanut fiksun tyttären.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      383
      914
    2. Muuttaisitko kaivattusi luokse

heti asumaan? 🛒
      Ikävä
      102
      875
    3. Orpo pelästyi, kun asiat tulivat ilmi ? Hallitus ei enää tuekaan Garden hanketta

Pääministerinä Orpo on vastuussa hallituksensa päätöksenteosta. Hallitus päätti avokätisestä tuesta hankkeelle, joka ei
      Kansallinen Kokoomus
      201
      718
    4. Mitä odotat kohtaamiselta?

Niin, otsikossa kysymys.
      Ikävä
      80
      680
    5. Samassa kylässä asuu yks mies...

Jota en voi sietää... yök!
      Ikävä
      70
      649
    6. Olet kuin minä

Jännä huomata tämä kerta toisensa jälkeen eikö ❤️
      Ikävä
      50
      635
    7. Mitä kaivattusi

pelkää? 👻
      Ikävä
      66
      634
    8. Sanotaan se sitten tässä

Rakastan sua mies varmaan.
      Ikävä
      36
      620
    9. Mä olen tosi

Ylpeä sinusta 🫂 Ajatuksissani pyydän sulle paljon suojelusta ja varjelusta. Sinua rakastettaan ja susta välitetään. Mui
      Ikävä
      38
      609
    10. Sinun silmiisi kun

Katson niin ymmärrän sen. 👁️👁️👀
      Ikävä
      43
      581
    Aihe