Excel-perushuttua
Tämäkin ongelma on jo varmaan monesti neuvottu, mutta en löytänyt näitä sivuja selaillessa sopivaa
Eli yksinkertaistettuna:
Olen nimennyt siirrettävät tietoalueet.
Joka kuukaudelle on oma taulukko tammi, helmi jne.
Sarakkeet: nimi, käyntikerrat, päivät yht. (kaavana on käyntikerrat ed.kk päivät yht.)
Olen saanut nuo nimi, ja päivät yht. (ja muutama muu sarake) siirtymään seuraaville kuukausille oikein.
Mutta, jos lisää tai poistaa rivejä (henkilöitä) jostakin kuukaudesta, seuraavien kuukausien käyntikerrat sarakkeen tiedot siirtyvät väärälle henkilölle.
Mikä olisi yksinkertaisin tapa tehdä tällainen taulukkosysteemi. (Excel 2013)?
Rivien lisäys/poisto vaikutus seur. kuukausiin
2
78
Vastaukset
- en-ehkä-ymmärtänyt
Voisiko tuon tehdä yhdellä koontitaulukolla ja hakea PHAKU-funktiolla tiedot nimen perusteella kuukausitaulukoista siihen? Silloinhan niillä kuukausitaulukkojen riveillä ei ole merkitystä, kuten ei myöskään niiden rivien järjestyksellä.
Jospa et poista riviä vaan piilotat sen. Silloin se ei näy, mutta on edelleen olemassa ja rivien määrä pysyy samana ja siirtymät seuraaviin kuukausiin kulkee mukana.
Tai sitten tyhjennät rivin tiedot deletellä - tosin silloin jää näkyviin tyhjiä rivejä.
Ja rivien lisäykset teet taulukon loppupäähän seuraavaan tyhjään riviin.
Testailin omalla 2010:lläni; poistin edellisestä taulukosta rivin, niin seuraavan taulukon yhteenlaskuun tuli sille riville risuaitaa, mutta muut rivit olivat ihan oikein (excel muutti rivinumerot)
Tai jos poistat kyseisen rivin koko loppuvuodelta, niin valitse kaikki loppuvuoden taulukot ja poistat rivin - eikö sen silloin pitäisi mennä oikein?
En nyt tässä sen fiksumpaa keksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212606- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292242Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522139Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211742Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3881617Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961556- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321389