Valintakoe TULOKSET syksy 2016

Aurinkopilvi

Tänne tietoa tuloksista, kun olet saanut tiedon AMK syksyn 2016 paikasta, joko opintopolussa tai sähköpostilla.

Mistä koulusta/ Mihin pääsit?

Onnea kaikille! Itsekin odottelen tuloksia : )

493

8648

Vastaukset

• Aurinkopilvi

Virallinen valintojen julkaisupäivä on pe 25.11.2016

• laureamkkkko

Te jotka olitte Laureassa hoitoalan tai sosionomin kokeissa; Miten meni? Odotatteko mahdollisesti pääsyä kouluun?

• Shjasos

Mulla meni se 4 minuutin tehtävä aivan totaalisen pielee , mutta muu osuus meni mielestäni ihan hyvin. Sanoivat siellä haastattelussa, että kun on sinne päässyt niin mahdollisuudet on jo aika hyvät päästä. :)

Tänään pitää kaikkien koulujen valinnat olla viimeistään tallennettuna johonkin tietojärjestelmään, joten eiköhän niitä valintoja ala pian tippua..

• nimitähän
        Shjasos kirjoitti:

Mulla meni se 4 minuutin tehtävä aivan totaalisen pielee , mutta muu osuus meni mielestäni ihan hyvin. Sanoivat siellä haastattelussa, että kun on sinne päässyt niin mahdollisuudet on jo aika hyvät päästä. :)

Tänään pitää kaikkien koulujen valinnat olla viimeistään tallennettuna johonkin tietojärjestelmään, joten eiköhän niitä valintoja ala pian tippua..

Mihin tuo tietosi valintojen tallentamisesta tietojärjestelmään tänään perustuu?

• Shjasos

OKM:n korkeakoulujen yhteishaun aikataulut 2016 päätökseen :)

• Tulis-jo

Mä en ymmärrä tosta edellisestä yhtään mitään?

• tulis-jo

Eiku se olikin vastaus tohon yhteen kysymykseen...

• shjaterkka

Mutta turun amk oli kuulemma sanonut että tulokset tulevat 25.11. Ja turun amk on valintakoeyhteistyössä eli eivät ne muutkaan amk:t voi aiemmin tuloksia sitten julkaista? Paitsi samk, seamk, tamk... tai nämä mitkä nyt eivät tee sitä valintakoeyhteistyötä.

• missäperjantai

Olin Turussa pääsykokeissa ja sanoivat siellä pariinkin otteeseen että AIKAISINTAAN 25.11. Muualla sitten lukeekin että viimeistään. ymmärtäähän sen ettei se valitseminen nopeinta hommaa ole mutta jännittääää..

• Apuaaaaa

Tuolla sivustolla lukee että kaikkien korkeakoulujen tulee ilmoittaa paikoista viimeistään 25.11 mennessä

• bkjk

Miksiköhän niitä sitten saa julkaista tänään tai viim.huomenna? pidetään jännityksessä :D ja opintopolku taas kaatuu kun kaikki ravaa siellä

• jännittääääää

Mulla on kokoajan kutina että tulevat aikaisemmin. Ehkä eivät vaan halua luvata yhtään aikaisempaa päivää ja siksi sanovat sen 25.11. Eipä kukaan siitä ainakaan valita jos tulevat aiemmin kuin luvataan, mutta siitä taas valitetaan jos vaikka lupaavat 24.11 eivätkä tulekaan silloin. Näin mä uskon. Peukut pystyyn kaikille toivottavasti päästään sinne mihin halutaan! :)

• syksynhaku16

Hui nyt on kevään tulokset kadonnu opintopolusta. Nyt alkaa tapahtua vihdoin :D

• Aurinkopilvi

Huomisesta alkaa opintopolku päivittyä.

• Jonnzz

Mitä tarkoitat?

• Tamkshhh

Mistä tiedät?

• Huhhuhhuuuu

Niin oli mullaki vähä aikaa tyhjillään vaan taas lukee normaalit kesken jutut

• SunWorshipper

2 päivää :D

• Jännityssss

Pistäkää taas heti viestiä jos tuloksia tulee tänään :D

• Jännittää

Tuleeko ne tulokset ensin sinne opintopolkuun ja sit vasta kirje myöhemmin vai tuleeko kirje ensin? :o

• Yhteishakija
        Jännittää kirjoitti:

Tuleeko ne tulokset ensin sinne opintopolkuun ja sit vasta kirje myöhemmin vai tuleeko kirje ensin? :o

Vissiin opintopolkuun tulee ihan ensimmäisenä. Ymmärtääkseni

• iiiiiiiiiiiik

Opintopolkuun ensin.

• Jännittynyt

Sanoivat ainakin koulunhakutoimistosta kun kyselin, että tänään ajavat tiedot johonkin järjestelmään. Eli jo tänään saattaa tulla tieto :) jännittäää !!! :/

• Yhteishakija

Milloinkohan tulokset mahtaa tulla?? Veikkauksia?? 🤔
      Onko muuten samanlainen mahdollisuus päästä toissijaiseen hakukohteeseen, kuin heillä, jotka ovat sinne hakeneet ensisijaisesti. Siis jos ei itse ensisijaiseen pääse. Vai lähteekö jotain miinuspisteitä tms... selkee kysymys 😂

• ensihoitajaksi

Perjantaina viimeistään!

• päivityshirmu

Ei mahdollisuus ainakaan ole samaa luokkaa.... Ensisijaisesti otetaan hakijoita jotka ovat hakeneet ensisijaisesti koulutukseen, sitten varmaan varapaikat ja sitten vasta toisisijaiset hakijat. Näin se tuntuisi fiksuimmalta...

• Llllö
        päivityshirmu kirjoitti:

Ei mahdollisuus ainakaan ole samaa luokkaa.... Ensisijaisesti otetaan hakijoita jotka ovat hakeneet ensisijaisesti koulutukseen, sitten varmaan varapaikat ja sitten vasta toisisijaiset hakijat. Näin se tuntuisi fiksuimmalta...

Ei se noin mene. Koepisteet ja koulumenestys on se mikä ratkaisee. Eli vaikka oisit ensisijasesti hakenut jonnekkin, ja joku toinen vasta toissijasesti, mutta sillä paremmat pisteet ku sulla ja hän ei pääse omaan ykkösvaihtoehtoon,mutta pisteet riittää kakkoseen (joka on siis tässä sun 1.vaihtoehto), kiilaa hän sun ohi valintajonossa.

• Llllöm

Niin meinaat, että saako ensisijaisesta kohteesta jotain lisäpisteitä? Käsittääkseni ei, tietääkö joku? Aiempima vuosina siitä sai 5 p.lisää

• Päöpöö

Ei saa. Samalla viivalla kaikki hakijat oli ensisijainen tai ei :)

• Lolol666
        Llllö kirjoitti:

Ei se noin mene. Koepisteet ja koulumenestys on se mikä ratkaisee. Eli vaikka oisit ensisijasesti hakenut jonnekkin, ja joku toinen vasta toissijasesti, mutta sillä paremmat pisteet ku sulla ja hän ei pääse omaan ykkösvaihtoehtoon,mutta pisteet riittää kakkoseen (joka on siis tässä sun 1.vaihtoehto), kiilaa hän sun ohi valintajonossa.

Kaikilla aloilla ei ole sama systeemi. Esim. Sote alalla oli tuo esivalintakoe eli koulumenestys ei vaikuta mitään.

• tadaaaa

Sote-alalla koulumenestys (=yo-arvosanat) vaikuttaa nyt varsinaisissa valinnoissa.

• Kakkp
        Lolol666 kirjoitti:

Kaikilla aloilla ei ole sama systeemi. Esim. Sote alalla oli tuo esivalintakoe eli koulumenestys ei vaikuta mitään.

Esivalinta ei vaikuta muuhun,kuin et pääseekö valintakokeeseen vai ei. Valintakoe ratkaisee sisäänpääsyn ja esivalintakokeen pisteitä ei katsota. On kaksi valintatapaa sisäänpääsyyn koulusta riippuen: 1. Koulumenestys ja koe 2. Pelkkä koe. Amk voi valita esim 20% hakijoista pelkän kokeen perusteella ja 80% huomioidaan myös yo-koe.

• Lllllp

Ensikertalaisuus vaikuttaa siinä että suurin osa paikoista jaetaan ensikertalaisille!

• asdf666
        Kakkp kirjoitti:

Esivalinta ei vaikuta muuhun,kuin et pääseekö valintakokeeseen vai ei. Valintakoe ratkaisee sisäänpääsyn ja esivalintakokeen pisteitä ei katsota. On kaksi valintatapaa sisäänpääsyyn koulusta riippuen: 1. Koulumenestys ja koe 2. Pelkkä koe. Amk voi valita esim 20% hakijoista pelkän kokeen perusteella ja 80% huomioidaan myös yo-koe.

Onko näin? Oletin että koulumenestyksellä ei ole väliä koska kun nyt hain sairaanhoitajaksi useampaan kouluun, ei minulta kysytty mitään koulumenestyksestä?

• kakkp

Se riippuu koulusta, kumpa valintatapaa ne käyttää vai molempia sekä siitä, oletko yo. Yo-tuloksista ei kysellä, koska koulut saavat ne suoraan jostain itselleen.

• damnn
        Lllllp kirjoitti:

Ensikertalaisuus vaikuttaa siinä että suurin osa paikoista jaetaan ensikertalaisille!

Joo mutta tässä puhuttiin hakutoivejärjestyksestä, että mikä on ensisijainen vaihtoehto, että saako siitä lisäpisteitä...

• Turkuterkka

Piinaavaa odotella!!

Voi kun tieto tulisi jo tänään.

• päivityshirmu

Tunnustaako joku päivittelevänsä Opintopolun sivua 5minuutin välein ? :D
      Aina tasatuntia lähestyessä, no myös puolikkaita niin sivun päivittäminen vauhdittuu..... Kai joku muukin kuin vain minä !?! Kylläpäs jännittää.

• simb

mulla alkaa loppuun pankkitunnukset tätä tahtia :D

• Tiitapsii

sitä varten mä latasin nordean tunnuslukusovelluksen ! :D

• Jännniittttäää

Siis onks ne tulokset varmasti tulossa tänään? Ku en tiiä kantsiiko mennä kirjautuu turhaan opintopolkuun Xd

• uusiyrityss

Varmasti ne tulee 25.11. Tänään ne voi tulla tuurilla. En jaksa uskoa, että kannattaa kaikkia pankkitunnuksiaan ja aikaansa käyttää siihen, että roikkuu Opintopolussa :D

• Polleeee

Ei tuu tänään ja tää on fakta. Tuskin tulee huomennakaan jos siellä kaikki koko ajan ravaa ja päivittelee. Niin kävi keväälläkin.

• Nimimerkki85

Jos joku haluaa tuhlata pankkitunnuksensa siihen että käy siellä kokoajan, niin mitä sitten?
        Sillä nyt tuskin on vaikutusta siihen, koska tulokset tulee jos "siellä koko ajan ravaa ja päivittelee"
        Ja mistä tiedät että on fakta?
        Kaverilla ainakin ollut fyssaripuolelle juurikin niin että tulokset tulleet Opintopolkuun jotain kolme päivää ennen, kuin piti tulosten tulla.

• mittliäs

olis kiva kuulla mahdollisia perusteluja faktallesi? en usko että kukaan hakijoista voi olla täysin varma etteikö voisi käydä tuuri ja ne ilmestyisivät jo tänään

• dunno

Viime syksynä tuli tiistaina tulokset kun piti tulla viimeistään perjantaina..

• hyshyshys

Tarkoitti varmaan sitä että jos kaikki käy kokoajan opontopolussa niin järjestelmä ei kestä ja käy niin kuin keväällä että opintopolku poistaa mahdollisuuden kirjautua palveluun ennen perjantaita

• muistankoväärin

Se on totta että mitä enemmän siellä ravataan, sitä hitaammin ne tulee. Eikö ne sen takia sulkeneet sen oppilailta keväällä kun eivät saaneet laitettua tuloksia kun koko sivusto oli tukossa?

• Asffhhj

Sulki joo munki mielestä! Piti tulla päivää aikasemmin mutta ei tullu kun meni nurin koko sivu kun kaikki kävi

• Tirpssss

Yyyyyy jännittää niin että mahaan sattuuuuu!

• Blaahh

Hohhoijaa, perheellisenä tää odottelu on kyllä tosi raivostuttavaa. Ei siinä mitään jos olis kyse vaan omista suunnitelmista, mutta kun tää koskee sitten miehen töiden suunnittelua ja lapsen päiväkotiakin :(

• pohjoosesta

Huh, uskon että odotus on kova :/ jos itselleni tulee 1. toiveeseen kutsu niin se olisi sitten 700km muutto edessä.. melkein sama matka joka hakutoiveessa. Olisi kiva päästä suunnittelemaan ja järjestelemään asioita.

• Blaahh
        pohjoosesta kirjoitti:

Huh, uskon että odotus on kova :/ jos itselleni tulee 1. toiveeseen kutsu niin se olisi sitten 700km muutto edessä.. melkein sama matka joka hakutoiveessa. Olisi kiva päästä suunnittelemaan ja järjestelemään asioita.

No joo, on sullakin kiva tilanne sit kiireellä järjestellä muuttoa noin kauas jos opiskelupaikka napsahtaa :O

• pohojoosesta

No sanos muuta.

• turkuamk

Mulla on muuttomatkaa noin 1000km. :D Mies ja lapset myös. Kuukausi on tosi vähän aikaa järjestellä asioita ja etsiä asuntoa, miehen uutta työpaikkaa jne. Saisi kyllä tulokset jo pian tulla. :)

• Monimuotosossu

Onko se sivu muillakin tyhjä? Ei lue enää edes valinta kesken, eikä näy paikkoja joihin oon hakenut?

• Tirpssss

Päivitä sivu. Mullaki on käyny pari kertaa niin

• tiivistyyjännitys

Oho, pari tuntia sitten mulla luki kesken kaikkien toiveiden kohdalla.

• Monimuotosossu
        Tirpssss kirjoitti:

Päivitä sivu. Mullaki on käyny pari kertaa niin

Ei auta vaikka päivitän. Tyhjä on.

• eashed

Tää odottelu on ihan järkyttävää! Tuolla vois olla joku palkki missä kerrotaan miten pitkällä valinta on jo XD

• yhhhh

Mihinköhän aikaan nuo sivut päivittyisi JOS tulis esim. tänään tulokset?

• Odotteluontuskaa

Luulis et joskus viimeistään kolmelt

• iloinenyllätyss

Pääsin Laureaan sairaanhoitajaksi =)

• Blaahh

Hahaa, just av:lla joku kirjoitti että on suuri houkutus tulla trollaamaan :)

• Gagahaha

Oliko kyseessä trolli? Apuaa

• Soteli24

Mitä pisteet sait? Keväällä oli 48 muistaakseni

• jokonetuli

Demin puolella joku kirjoitti myös päässeensä savoniaan.

• Piipp

!!!!!!!!

• Älkäänyt

Ne oli savonian kesäopinnot.. Se on eri juttu

• Llllö
        Blaahh kirjoitti:

Hahaa, just av:lla joku kirjoitti että on suuri houkutus tulla trollaamaan :)

Se olin minä.:D ja jaan tuon tuskan perheellisenä hakijana kanssasi.

• emmmms

tulis jo ne tulokseeeeet

• Dearhoney

Just tuli vastaus sähköpostiin ja pääsin Savoniaan. Opintopolkua en ole edes käynyt katsomassa.

• Blaahh

Savoniahan tekee yhteistyötä. Tulisiko nyt siis muillekin pikkuhiljaa?

• Trollinpoikanen

Trolli :(

• Moi23

Itellä ainakin lukee opintopolussa että kesken...
      Just poikaystävä nauro kun selasin tätä keskustelua, että kuinkakohan paljon täällä ihmiset trollaavat, jolloin ihmiset menee ihan sekasin..

• 756

Itelläkin kesken. Joten trollaavat, senkin paskat :D

• Monsos

Voi pyllynreikä teidän trollien kanssa :/ toiset oikeesti pissi housussa odottaa tuloksia.

• ksidbeldb

Mistä näkee kenen kanssa tekevät yhteistyötä?

• Jooop

Esim Kotka Mikkeli Savonlinna Kouvola tekevät yhteistyötä

• sunnuntaiilta
        Jooop kirjoitti:

Esim Kotka Mikkeli Savonlinna Kouvola tekevät yhteistyötä

ovat samaa koulua että varmaan tekevät keskenään yhteistyötä :D

• Dearhoney

Minä en ainakaan trollaa, laittaisin kuvan tähän saamastani sähköpostista, jos osaisin. Tiedän itse, miltä tuntuu odotella vastauksia, ja kuinka raivostuttavaa on, ku trollit tulee ihmisiä kiusaamaan, viime keväänä olin kuin tulisilla hiilillä itsekin.. En harrasta ihmisten kiusaamista oikeassakaan elämässä saati sitten netissä. Säälittävää touhua sanon minä.

• tiredofwaiting

Vissiin se on parempi sulkea nämä keskustelut ja odotella itsekseen. Perjantaina sitten mennä opintopolkuun tsekkaamaan tilanne.. inhottavaa tuommonen.

• jpii

Savoniaan tuli kutsu Kätilöksi. n. 45min sitten. :)

• 456987123

En usko

• 146

Enkä mä

• aikanoloo

Tämä taitaakin olla sama trolli kuin siellä demin puolella :)

• Tulevakätilö

Mulle tuli myös opiskelupaikka kätilöksi Savoniaan ja paikan otin jo vastaan.. eikö todellakaan ole trolli :D

• helpotuksenhuokaus

täällä toinen savonia kätilö 😊 saatiin ekojen joukossa ei onneksi tarvitse enää jännittää!

• Pelkoperseess

Pelottaako ketään muuta se, jos tuleekin valituksi? Esim.alempaan hakutoiveeseen paikkakunnalla,jonne muutto ei houkuttele?

• Puap

Diak Helsinki ei vielä 😒

• Hakslld

Eikä metropolia 💩

• päivityshirmu

Eikä Turku AMK

• njpdk

eikä tamk

• Päoöo

Eikä laurea sote ala

• KEEPCALMPLEASE

Jos tulee valituksi suoraan koulutukseen (ei varasijoille), niin sähköposti on voinut nasahtaa. Jos ei opintopolussasi lue mitään muuta, kuin kesken alalle, johon joku toinen on kertonut saaneensa sähköpostin ei tarkoita sitä, että hän trollaisi. Se kertoo siitä, että joko olet varasijoilla tai se on sinulla alempana vaihtoehtona, jollon opintopolku odottaa ensin tätä korkeampia vaihtoehtoja.

• Kuralla

Seamk, onko tullut?

• Vnkhg

Ei!

• Monsos

Kyllä kai siitäkin tulee tieto, jos on varasijalla? Eikä vaan lue että valinta kesken?

• tuifyui

Tulee tietysti :D:D

• 891

Juu, päivittyy kyllä tieto siitä, millä varasijalla on.

• sadidgsud8870

Tulee tulee, mutta vasta sitten, kun kaikista hakemistasi paikoista on ilmoitettu.

• Shsos

Oon ollut kokoajan ihan varma, että pääsen johonkin kouluun, mutta nyt en ole enää varma vaan valmistaudun pettymään. Nyt loppui toi opintopolkuun kirjautuminen... paitsi jos vielä kerran varmuuden vuoksi...

• ensihoitajaksi

Kaikkialla lukee, että tulos julkistetaan viim. 25.11. Mikä siinä on, kun ihmiset eivät sinne saakka jaksa odottaa?

• mukaviisas

Varmaan merkki siitä että tosissaan haluaa opiskelemaan. Ei sillä etteikö vois haluta ilman jatkuvaa op:n päivittelyä. Malttamattomuus ei aina ole pahasta.

• ensihoitajaksi
        mukaviisas kirjoitti:

Varmaan merkki siitä että tosissaan haluaa opiskelemaan. Ei sillä etteikö vois haluta ilman jatkuvaa op:n päivittelyä. Malttamattomuus ei aina ole pahasta.

Lähinnä sitä tarkoitan, että vaikka kutsua ei ole vielä tullut, niin ei kannata repiä pelihousujaan! :)

• Shsos

En mä mitään ole repinyt. :) suuria muutoksia luvassa niin haluan mahdollisimman nopesti tietää. Pessimisti ei pety ! :)

• ensihoitajaksi
        Shsos kirjoitti:

En mä mitään ole repinyt. :) suuria muutoksia luvassa niin haluan mahdollisimman nopesti tietää. Pessimisti ei pety ! :)

"Pessimisti ei pety!" - no se on kyllä totta! :D Itse olen liian toiveikas (koe meni hyvin), joten huonosti käydessä saatan olla hyvinkin pettynyt..

• tottatämä

SAMK vastaus tuli !

• Soteli24

Millä pisteellä ja mihin pääsit?

• Apuvaaaaaaa

Ja tuliko maili vai opintopolkuun vastau?

• tottatämä
        Apuvaaaaaaa kirjoitti:

Ja tuliko maili vai opintopolkuun vastau?

Opintopolkuun tuli, mailiin ei oo tullu.
        ei lukenu pisteitä, liiketalous

• OnnellinenOpiskelija

Samkiin (Liiketalous) pääsin minäkin! Pisteistä ei hajuakaan vielä.

• juuli87

Mites Karelian tulokset, kellään mitään hajua29? Hain sosionomiksi ja jännittää niin perhanasti. Oon myös tuskaillut että loppuu pankkitunnukset kohta. :/ Saakohan sitä tietoa edes sieltä nopeammin ku sähköpostiin tulisi, jos on tullakseen...? Ihan on tulisilla hiilillä istumista tämä viikko, toivottavasti ei tartte perjantai klo 16 asti jännätä!!

• juuli87

Ei tarvii olla haju29, ihan vaan hajukin auttais. :D

• Jännittäää

Mulla ei näkyny mitään, koko hakemus hävinny :oo

• 5198039e8pofgdk

päivitä hyvä ihminen

• Tässätotuus

Ei ole tullut kätilöksi savoniaan vielä tuloksia. Ärsyttävää trollausta tommonen. Pitää odotella rauhassa 25.11 :)

• 15839

Miten mulle sit oli tullut? Sähköpostin kera jo nyt. Paikka otettu siis jo vastaan..

Voisikohan asia johtua myös siitä etten hakenut minnekään muualle ja tämä oli täten 1.vaihtoehtoni :o

• Stressaavaa

Haitko ykkösenä sinne?

• Tässätotuus

Mulla oli myös ykkös vaihtoehto. Kuopioon. Kävin kattoo opintopolusta niin luki että "valinta kesken".

• 15839

• Hmmmmmmm

Mut oliks sinne päivätoteutus ja monimuoto erikseen jos ne tuleeko eri aikoihin?

• gfrwe

No perhana, onnea! :D Täällä ihan tuskissaan vielä odoellaan..

• jppppp

• Tässätotuus
        15839 kirjoitti:

http://aijaa.com/cEEsXl

Tässä tosiaan tää opintopolun sivu multa :D

Anteeksi ku luulin trolliksi! Itselle ei ole tullu vieläkään vaikka sama hakupaikka ja ala :( mutta onnea paikasta! :)

• Jeeebs

Itellä näköjään vielä kesken.. voi kunpa tulis pian ☹️️

• Eikestäenää

Nyt on taas kevään tulokset näkyvillä..

• Poåääöp

Niinpä.

• xamkiintahtoo

Xamk myös kesken 😌

• kamksh

Kamk sh monimuoto, pääsin! 😀 säpoa ei oo tullu vaan opintopolussa oli tieto 😊

• odotustenodottaja

nyt näkyy taas kevään tulokset... eli jotain taas tapahtunut mutta ei kyllä mitään mullistavaa

• hoitsu2017

Savoniaan terkkariksi pääsin!

• ndkdjlsj

Turku amk,laurea, metropolia jne ei näy tuloksia

• 168

Miksi osalla näkyy ja osalla ei?? Joo kouluista kiinni mut on se nyt kumma miksei voi päivittää niitä samaan aikaan :(

• dfas
        168 kirjoitti:

Miksi osalla näkyy ja osalla ei?? Joo kouluista kiinni mut on se nyt kumma miksei voi päivittää niitä samaan aikaan :(

Osalla enemmän hakijoita, on hakuyhteistyötä yms.

• hippopotamus666

jos ei ole valittu, tieto ei tule kun vasta pe. joka vuosi sama juttu.

• Tirpssss

Onnea kaikille paikan saaneille! Täällä vielä jännitetään tamkin tuloksia :)

• 1118

Tamk, lamk ja hamk kaikkia vielä odotellaan. Kyllä voi aika madella hitaasti

• Eikestäenää

Metropolia hophop, kertokaa heti jos joku saa sieltä tiedon

• Blaahh

Älä muuta sano, kaikki hakukohteet Metropoliassa 😂

• eijassa

Kellekkään tullu tietoa vaasasta?

• 1234j

ei!

• Eijaksaodottaa

Ei oo....

• Ennnkestä

Ei oo tullu, hermoraunio täs alkaa jo olemaan 😂

• tadaaaa

valintakoyhteistyötä tekevät amkit tarkastaa vielä valintatietoja, että ovat varmasti oikein ennen julkaisua. Julkaisu menee ainakin huomiseen, näin sanottiin hakutoimistosta. Tuloksia on tullut niistä koulutusohjelmista, jotka ei tee yhteistyötä ja joissa ei oo varasijat käytössä.

• Leppiskepe

Sanokaa jos vaasasta ootte saanu tuloksia!

• mitäsmitäs2016
        tadaaaa kirjoitti:

valintakoyhteistyötä tekevät amkit tarkastaa vielä valintatietoja, että ovat varmasti oikein ennen julkaisua. Julkaisu menee ainakin huomiseen, näin sanottiin hakutoimistosta. Tuloksia on tullut niistä koulutusohjelmista, jotka ei tee yhteistyötä ja joissa ei oo varasijat käytössä.

Kiitos tadaa. Tämän tiedon voimin voi nukkua rauhassa huomiseen :)

• Muumaamansikka

Onko kukaan saanut tuloksia Porvoon Haaga-Heliasta?

• huheih

Metropolia ja Tamk vauhtiaaaaa

• Blaahh

💪💪💪💪

• pimpulainenpompulainen

Eipä taida tänään enään tuloksia tulla... jatkettava siis panikointia huomenna :D

• Huolestunut20

Kellää tietoo onko xamk kotka julkaissut jo tulokset? Mulla ekana vaihtoehtona ensihoitaja ja lukee edellen kesken.. Mietin vain että en varmaan päässyt ja siksi lukee kesken

• Tulkaatuloksetjo

Kukaan saanu tuloksia Turku AMK:sta?

• 715

Eih :(

• g5u

Lopetin jo kyttäämisen tältä päivältä. Huomenna sitten.

• Blaahh

Mä lopetan vasta viideltä :D

• itsekäänusko

Mää kans ajattelin 17 jälkee lopetella tältä päivältä 😂

• Hoitsu1122

Kenelläkään lapin amksta tuloksia?

• Odottavanaikaseonpitka

Ei oo vielä mulle tullut ainakaan kovasti odotan :(

• Ärsytys2016

En ymmärrä miks ees sanottiin et 22 pv voi tulla jo.. Ensin odotti tiistaita hulluna ja nyt perjantaita...

• Xamk

Mulla kans kotka ensihoitaja ekana vaihtoehtona ja lukee että kesken 😀

• JarnaS84

Onko metropolia hakijoille tullut tietoa sähköpostilla tai polussa?😊

• Blaahh

Ei :(

• Tirpssss

Onko täällä tamkkiin sosionomiks hakeneita? Monimuotoon

• Aaaaaaaaaansku

Täällä mutta vasta kolmantena..

• pelkoperrrrssees

Pelottaako muita se, jos tuleekin valituksi? Esim.jonnekin viimeseen hakutoiveeseen

• Marja1980

Kyllä vain

• Stressaaaa

Jooo!!

• moikkis12

Itse en luultavasti ota paikkaa vastaan kolmesta viimeisestä hakukohteesta ja keväällä uusi yritys, jos en siis pääse johonkin kolmesta ensimmäisestä hakukohteesta.

• Marja1980

Onko kellään tullu savonia tai oamk sh

• A97

Ei oo tullu oamk 😩

• mitäsmitäs2016

Apuva, nyt luki "Virhe, ei tallennettuja hakemuksi" Arghhh, täytyy viel yhet tunnukset käyttää et pääsee tarkastaa et näkyyhän se oma hakemus siellä

• A97

Siis säähän voit päivittää sen sivun 👀

• mitäsmitäs2016

arvaas montako kertaa päivitin sen... :D ei tapahtunut muutosta. Kymmenen minuutin armottoman tököttämisen jälkeen lopetin.

• Keidkfjf

Tuloksia anyone?

• päivityshirmu

Turun AMKiin ei vielä oo tullut.

• Tulijo

Tänään tuli tieto pääsystä sähköpostiin. Savonia iisalmi sh, sinne siis...

• Huihuii

Onneksi olkoon! :) itse vielä odotan tuloksia, piinaavaa..

• Jännittäää

Jos joku saa tietoa xamkista, laureasta tai tamkista niin sanokaa HETI! :D

• itkenkohta

Turku amk saisivat jo laittaaaaa

• Sosuliina

Turun amkiin sairaanhoitajaksi pääsin! :))) Äsken tuli opintopolkuun

• itkenkohta
        Sosuliina kirjoitti:

Eipä nöy täällä ko kesken

• Sosuliina

Joo et varmaa saanu paikkaa :----(

• Ksksisje
        Sosuliina kirjoitti:

Joo et varmaa saanu paikkaa :----(

Ja sä oot trololololoooooooo

• fukoff
        Sosuliina kirjoitti:

Älä jaksa trollata :-D

• Inssioppilas

TAMKiin pääsin koneinssin monimuotototeutukseen. Tieto tuli jo viime viikon torstaina. Eikä taatusti ole trollausta. Pisteitä ei tiedä vielä, ne varmaan näkyy vasta perjantaina kun valinnat lopullisesti julkaistaan.

• A97

Mää tuun justiisa hulluksi😭😅

• Tirpssss

Siis voiko noi tulokset tulla näin myöhään illalla???

• A97

Noo viime keväänä oli tieten tullu keskiyöllä😅

• annaollajo

nii to-pe välisenä yönä, koska silloin opintopolku aukesi taas yleisölle. Turha verrata toisiinsa..

• Tylyy

Sori, en tiennyt kun haen ekaa kertaa. Chill

• Sosuliina

Protip teille ulisijoille: katsokaa vasta perjantaina ne tulokset! :---D Sillo ne ainaki on siellä uuuuuuuuuu

• A97

Ulisijoille? 😂 Sori et jännittää😄

• Mimmuli123

Mulla ei näy mitään sivustolla???

• Trollarmy

VOI EI EHKÄ ME KAIKKI KUOLLAAN???

• Lollll

Epäilen että turku oo saanu mitään tietoja 😅 Trollaa vaan

• Aaaapuuua

Onko kellään tullut Laurea/metropolia????

• Blaahh

Palstoilla riehuu joku väittämässä että pääsi metropoliaan. Veikkaan trolliksi.

• Huohhuohtrollit

Ei oo Turku, Tampere, laurea, metropolia laittanut vielä tuloksia piste.

• Blaahh

Enkä kaksa uskoa että ne tähän aikaan illasta enää tulisikaan...

• Susbe

Jabadabaduuuu!!! Mä pääsin Seinäjoelle sairaanhoitajaksi ja tuntuu kyllä äärettömän hyvälle viime kevään pettymyksen jälkeen. Tsemppiä odotteluun! Sieltä ne pian tulee loputki tulokset :)

• Heheiih

Tuliko tieto vasta äsken opintopolkuun? Mietin vain kuinka myöhään koulut laittaa noita tuloksia.

• Tamkshhhh

Monelta sait tulokset? Tiedätkö saamasi pisteet? :) en siis itse hakenut sjoelle mutta kiinnostaa.:)

• Susbe

En osaa tarkkaa aikaa sanoa että mihin aikaan ku luin joltaki keskustelupalstalta että seinäjoen amkin tulokset olis tullu ja äkkiä menin sitte opintopolkuun ja sielähän se sitte möllötti. Ite kävin kasin aikoihin kattomassa ja luultavasti on tullu jo aikasemmin. Pisteitä ei ollu vielä että luulen että ne tulee sitten myöhemmin niinku keväälläkin.

• Eiitku
        Susbe kirjoitti:

En osaa tarkkaa aikaa sanoa että mihin aikaan ku luin joltaki keskustelupalstalta että seinäjoen amkin tulokset olis tullu ja äkkiä menin sitte opintopolkuun ja sielähän se sitte möllötti. Ite kävin kasin aikoihin kattomassa ja luultavasti on tullu jo aikasemmin. Pisteitä ei ollu vielä että luulen että ne tulee sitten myöhemmin niinku keväälläkin.

Voihan..onko kaikilta linjoilta tullut? Mä en oo kai sit päässyt :(

• Thshhh

Ei todellakaan ole vielä kaikkialta tullut :)

• Susbe

Ei varmasti ole tullut tai näin uskallan epäillä mutta sairaanhoitajan pääsykokeet oli erilaiset kuin muiden linjojen ja tämä nyt luultavasti sitten jotenkin vaikuttaa että tuli vähän etuajassa.

• Inssioppilas

Hyväksytty saa tulokset etuajassa, varasijalla oleva myös. Viimeisenä tiedon saa se joka ei pääse sisään. NE TIEDOT LÄHETTÄÄ HAKIJALLE OPPILAITOS, JA TULOS ON NÄHTÄVISSÄ MYÖS OPINTOPOLUSSA. Pisteitä ei tiedä kukaan ennen kuin saa Opintopolun tuloskirjeen perjantaina 25.11.

• Odottaaaa

Ei ole täälläkään metropoliasta vielä kuulunut. Sote ala.

• Inssiopisekelija

Sotelle on hakijoita moninkertainen määrä tekniikkaan verrattuna, siksi sieltä ei tule tuloksia etuajassa kun asioiden käsittely kestää. Ei TAMKin sosionomi-opiskelijoillakaan vielä ole tuloksia vaikka meillä inssioppilailla on ollut jo melkein viikon.

• Shthsh

Minä en ainakaan saanut keväällä varasijoilla ollessani tietoa aikaisemmin eikä myöskään ystäväni joka pääsi sisään.

• malttamaton-oon

Jokos tänään? 😊

• Toinen.samanmoinen

Todellakin tänään! :D

• päivityshirmu

Opiskelijavalinta on kesken. Blääh ja puuh. Eikö vieläkäään :((

• Toinen.samanmoinen

Ei oo kello vielä kaheksaakaan :)

• malttamaton-oon

Tulis jo! Ei pysty enää odottamaan huomiseen 😁

• Yhteishakija

Jos ne tulokset huomenna tulevat, niin moneen mennessä? :-)

• Trollarmy

Mä en oikeesti usko, että kukaan jostain keskustelupalstalta tietää tähän vastausta. Tai muutenkaan. Voisit kyllä varmuuden vuoksi herätä joskus viiden aikaan aamulla ja ruveta katsomaan. Kirjoita sitten aina tänne: ei vieläkään :(((.

• uusiyrityss

Eiköhän ne klo 15.00 mennessä ole kaikki sinne merkitty: hylätyt ja varasijat ja hyväksytyt ja kaikki.

• uusiyrityss

Eikä ole mitään JOS ne tulevat, vaan KUN ne tulevat. Huomenna on viimeinen päivä tulla ja silloin ne tulee :D

• malttamaton-oon

"Opiskelijavalinta KESKEN"...

• Nimmerkkill

Mä en pysty keskittyy yhtään mihinkää, koska tää jännitys omasta tulevaisuudesta!

• SaraSH

Tiedän tunteen.... Tää on ihan hirveetä.... Töissä ei pysty yhtään keskittyy kun koko ajan päässä sellanen olo "josko ne nyt olis jo tullut"

• Ksgdjdins

Mitää uutta???:)

• Eiuutta

Ei mitään :(

• Mai5a

Mulle tuli tieto myönnetystä opiskelupaikasta jo 7.11, mutta kaveri joka haki samaan ei oo vieläkään saanut mitään tietoa. Itselle tuli opintopolusta s-postia.

• Trollarmy

Hahahahahaha varmaaaaa. Pari päivää pääsykokeidenjälkee sulle paikka :---D

• Mai5a

Kyllä näin on. Ekaa kertaa hain, eli en tunne systeemiä miten ja milloin tulokset yleensä tulee. Tulosten piti viimeistään 25.11 tulla, ja tän tiedon valossa hiukan yllätyin itsekin kun sain tiedon jo niin paljon aiemmin. Onko kukaan muu saanut tuloksia hyvissä ajoin vai odottelevatko kaikki vielä päätöstä?

• Sammmmmmma

Tekis mieli jo alkaa suunnitella kevään hakua ja uusia suunnitelmia ja sanoa piut paut koko syksyn haulle, kun haluis tästä epävarmuudesta pois.:D

• Kokelas101

Päivitelkääs nyt kaikki tänne!!

• Tulevaisuusss

Ne, jotka ovat hakeneet sote-alalle jo useita kertoja, vieläkö meinaatte keväällä jaksaa esivalinnat ja muut jos ei nyt tärppää vai haetteko jo muualle?

• eläväepätoivo

Jäin keväällä 1. varasijalle ja nyt ei enää kykene.
      Ajattelin, etten käy edes katsomassa enää, odotan vain sähköpostia ja jos sitä ei nytkään tule, käyn vasta ensi viikonloppuna katsomassa, mihin varasijajonot ovat edenneet, jos ovat.
      Olen n. 117 % varma siitä, etten pääse nytkään ja käyn tämän saman hirveyden läpi taas keväällä.

• Ääähhhhh

Oho! Mihin hait silloin? Otettiinko silloin paljon sisään?

• Elannn

Onko täällä muita fyssarin tuloksia jännääviä? :-D

• Eivieläkään

Täällä kans. Metropolia ja Lahti

• n12345

Minä!

• Nvi

Täällä jännätään Lappeenrantaan fyssariksi!

• käääkkkä

Juu!

• Huohhei

Diakin sosionomiksi pyrkivä! Mä en jaksaaaa odottaaa :D

• Lapppy

Diak sairaanhoitajaksi täälä👍🏽

• Sossuksi

Täälläki yks sosionomiks pyrkivä odottelee tuloksia, Diakkii ja Kotkaa haettu...

• Terkkariko

Diak teveydenhoitaja, tuloksia odotellessa!

• Sosionomiksiko

Täällä kans Diak sosionomi ykkösvalintana. Sit myös sosionomiksi Laureaan ja Metropoliaan. :)

• Voivoii

Voiskos joku rohkea hakija laittaa vaikka Metropoliaan sähköpostia ja tiedustella että kannattaako niitä tuloksia jännittää jo tänään? :D

• Elppaaa

Metropolia sano sillon et ei vastata ennen 25.pv :D

• Emmäkehtaa

Minä en ole se rohkea, mutta jos joku toinen kysyisi, niin ilahtuisin :D :D

• Lapinamktilanne

Milloin Lapin AMK sairaanhoitaja opiskelijat saavat tiedon valinnasta, onks se huomenna kuten monessa muussa koulussa?

• Trollarmy

No eiköhän ole sama päivä ku muilla 😂 Tosin ainahan voisit katsoa myös koulun sivulta..... lol

• Trollarmy

Ja ette vitussa laita johonki metropoliaan viestiä 😂 Tulokset tulee kyllä, ei helvetti täällä on tyhmää possea.

• n12345

Ja sun kannattais mennä vielä hetkeks takas nukkumaan ;)

• noniinonii

No olisi se ihan kiva tietää, että kannataako niitä tänään kytätä. Paljon helpompaa olisi jos kaikki koulut ilmoittaisivat, että tulokset tulee 25 päivä eikä yhtään aikaisemmin. Nyt siten menee kyttäilyksi josko sitten kuitenkin :(

• Trollarmy

Kaatuu. Jos on ilmoitettu että tulokset tulevat viimeistään 25.11, mitä luulet että metropolia vastaa? 😂

• ermm

Väittäisin kyllä, että jos metropolialla on varma tieto että ne tulevat tänään niin he kyllä ystävällisesti vastaavat, että julkaistaan tänään.

• 311

Mihin olet Trollarmy hakenut?

• 317

Olis sunkin elämällä joku sisältö

• 1518

Sama...... :)

• ööööööööööööööööööööö

Kateellisten panettelua. Toiset haluaa tosissaan ja sellaset varmaan pääseekin.

• nimitähän

Metropolia ON ilmoittanut, että tulokset tulevat 25.11. Näin luki hyvin selvästi valintakokeessa saadussa tiedotteessa. Ei "viimeistään", ei "ehkä", ei "huonolla tuurilla".

• gggeee

Valintakokeessa saadussa tiedossa joo, mutta heidän nettisivunsa taas sanovat viimeistään.

• Eipäsjuupas

Minun valintakoekutsussa luki VIIMEISTÄÄN 25.11 ihan jopa 2 kertaan..

• gggeee

Tarkistin muuten huvikseni myös valintakokeesta saamani lapun, siinäkin luki viimeistään.

• 12356879

Turun AMK ainakin ilmoitti että VIIMEISTÄÄN 25.11 tulee tulokset.

• KärsimätönKätilö

Tässä tuntee itsensä ihan hölmöksi kun on ihan on sellainen olo että nyt en enää PYSTY odottamaan vaikka tietää että huomenna viimeistään saa tiedon🙈 Olispa siistiä kun vois tyynen rauhallisesti odottaa huomiseen ilman että kävis kyttäämässä opintopolkua ja sais ehkä yönsäkin nukuttua kun tietää että huomenna ne sitten näkee ja se odottaminen ei nopeuta tulosten tulemista :D Haluis vaan saada ne tulokset että vois alkaa hoitamaan asioita ja sais tiedon tulevaisuudesta ja pääsis pois tästä jännityksestä...että pystyis ees keskittymään normaaliin elämään ja päässä liikkuisi jotain muutakin kuin vaan: "Jos pääsen niin....jos en pääse niin sitten....mut jos sittenkin...entä jos ei...varmasti en pääse mutta meni kyllä ihan hyvin....vai menikö sittenkään...kyllä mä sinne pääsen! Vai pääsenkö...mitä jos mitä jos mitä jos" 🙀

• iiiiiiiiiiiik

Mulla kyllä lukee metropoliasta saadussa tiedotteessa nimenomaan että tulokset tulevat VIIMEISTÄÄN 25.11.

• Moi1233

Valintakoekutsussa metropoliaan lukee mulla ainakin viimeistään 25.11.

• 20213

Joku vaan pistää nyt viestiä sinne metropoliaan niin asiat selvii paljon yksinkertaisemmin kun täällä väittelemällä. Eipä siinä häpeetä oo kysyy, kunhan sinne ei pommita miljoona samaan aikaan sähköpostilla.

• Huohhuoh

Diakista kysyin eilen, vastasivat että hirveästi ei ole liikkumavaraa, mahdollisesti päivää ennen ( eli tänään ) mutta ei juurikaan aikaisemmin. Eli tänään on hyvinkin mahdollista että saadaan tuloksia mutta yhtä hyvin voi mennä huomiseksikin.. Huoh

• Sossuksi

Ei jaksa odottaa!!! Sosionomiksi haettu monimuoto-opintoihin Diakkii, Metropoliaan, Laureaan ja Xamkiin! Saispa tänää tietää! :) :)

• Luhjj

Onko joku saanu ny aamulla tulokset?

• apuvaaaa

onko kukaan kysynyt xamkista, et tuleekohan tulokset mahdollisesti tänään? :)

• Venataan

Metropolian kätilö pääsykokeissa ainakin sanottiin että "sitten 25.pv kun saatte tulokset". Siellä kokoajan puhuttiin vasta huomisesta eikä ollut mitään puhetta että vois tulla yhtään aikaisemmin tuloksia.

• jdyudi

Nyt oli saimiasta tullut!

• Aaaaahhhhagejekwk

Miltä alalta? Itse odotan terveydenhoitajan

• mesohappy

Pääsin Saimiaan sosionomin päivätoteutukseen, jee! :) Iso unelma toteutuu.

• hittoettäkorpee

itse jäin varasijalle.. Moni sanoo että näin pieneltä varasijalta ois viel hyvät mahdollisuudet päästä mutta en usko että kukaan luopuisi saimiassa paikastaan

• jdudi

Sosionomi ja pääsin! Eiköhän kohta tule muutkin!

• Tirpssss

Mikä koulu? Onnea!!!!

• jdyudi
        Tirpssss kirjoitti:

Mikä koulu? Onnea!!!!

Sosionomi monimuoto. Kiitos! :) Tsemppiä kaikille!

• nvi

Odottelen Saimiasta fyssaria... muita??? Jännää että sosionomi jo tullut Saimiasta, mutta ei muita aloja.

• Aakkaa

Niinpä! Tosi reilu peli. Ois kiva itsekin tietää

• Monsos

Minäkin olen kärsimätön ja haluaisin jo tietää, mutta oikeasti ihan tyhmää laittaa viestiä tai soitella, kun kerran tiedetään, että huomenna viimeistään tulee tulokset. Saa olla innoissaan ja malttamaton, mutta aikuisen ihmisen pitää opetella odottamaan kärsivällisesti. Soittelemalla ja viestittämällä vaan hidastatte ihmisten työntekoa. Terveisin tuloksia odottava sossu

• Irman1

Samaa mieltä,, toivottavasti ei tollaisia todella kärsimättömiä ihmistyyppejä pääse hoitoalalle... ei varmaankaan kovin hyvä piirre..

• hhhjjjjjjjjjjjjjjjjjjj

Ei oo tullu saimiasta vielä sosionomi tuloksia. :D Turhaan lietsotte tommosta paniikkia.

• jdyudi

Kylläpä on monimuodosta :D Otettu jo vastaan.

• Aakkaa
        jdyudi kirjoitti:

Kylläpä on monimuodosta :D Otettu jo vastaan.

Tuli jos oli 1. vaihtoehto. Mut jos ei ollut ni ei ole tullut

• WOWOWOWO

Opintopolun ulkomuoto muuttui tulosten osalta erilaisille fonteille yms :O

• ensihoitajaksi

wow...

• 413

Joo huomasin saman :o

• Monsos

Aatelkaa jos ne tahallaan kiusaa ihmisiä tollasilla :D

• juutoki
        Monsos kirjoitti:

Aatelkaa jos ne tahallaan kiusaa ihmisiä tollasilla :D

Sehän on hyvin mahdollista ;)

• Kareloahakija

Täälläkin jännitetään tuloksia Karelia Amk:hon. En kehtaa opintopolku tukkia vaan ootan sähköoostia vaan. Ehkä jos täällä lukee että opintopolkuun tullut niin sit käyn kahtomassa

• perrrrrrrrrrrrr

Samkiin on jotkut saaneet tuloksia, tuolla toisessa ketjussa oli..

• Marja1980

En kyllä ymmärrä miksi täällä ei sais hehkuttaa kun jännittää saako paikan vai ei. Eikö se ole hyvä nii tietää ett motivaatiota on ainaki. Eihän näitä keskusteluja oo pakko lukee jos ärsyttää toisten innostus.

• perrrrrrr

Nimenomaan. Täältä haetaan vertaistukea tähän prosessiin eikä kaivata mitään lyttääjiä. Vähän niiku katottas Suomen pelia ja jännitettäs. Trollarmyt sun mut voi painua hiiteen täältä, teitä ei kaivata tähän spoilaamaan. Enemmän varmaan niitä jännittää, joilla luvassa isoja muutoksia esim.asuinpaikan vaihto ja koko elämä uusiks kun niitä, jotka asuu esim.kotona äitin ja iskän luona ja hakevat sinne kotipaikkakunnalleen ainoastaan. Kyllä saa jännittää, on isoista asioista kyse! Ja sais jo alkaa tippua tietoa et tietäis pitääkö ettiä esim.kämppä. Muuttohan se oikeestaan tässä jännittää eniten, ei siis se tuleeko valituksi vaan löytääkö kämpän, ehtiikö hoitaa kaikki siihen liittyvät velvotteet yms. Ja jos mukana muuttaa muita, niin heidän elämän järjestäminen. Tässä kun ei olla enää ihan pentuja ettimässä yksiötä.

• Trollarmy
        perrrrrrr kirjoitti:

Nimenomaan. Täältä haetaan vertaistukea tähän prosessiin eikä kaivata mitään lyttääjiä. Vähän niiku katottas Suomen pelia ja jännitettäs. Trollarmyt sun mut voi painua hiiteen täältä, teitä ei kaivata tähän spoilaamaan. Enemmän varmaan niitä jännittää, joilla luvassa isoja muutoksia esim.asuinpaikan vaihto ja koko elämä uusiks kun niitä, jotka asuu esim.kotona äitin ja iskän luona ja hakevat sinne kotipaikkakunnalleen ainoastaan. Kyllä saa jännittää, on isoista asioista kyse! Ja sais jo alkaa tippua tietoa et tietäis pitääkö ettiä esim.kämppä. Muuttohan se oikeestaan tässä jännittää eniten, ei siis se tuleeko valituksi vaan löytääkö kämpän, ehtiikö hoitaa kaikki siihen liittyvät velvotteet yms. Ja jos mukana muuttaa muita, niin heidän elämän järjestäminen. Tässä kun ei olla enää ihan pentuja ettimässä yksiötä.

Spoilaaminen ei ehkä oo oikea termi hahahahaah😂 Tietenkin saa jännittää. Kyse onki siitä, että täällä jankutetaan päivää milloin tulokset tulevat, vaikka jokainen koulu on ilmoittanut että ne julkistetaan viimeistään huomenna. Olet tiennyt sen jo silloin kun hait kouluun. Etköhän siis ehdi asiasi hoitamaan reilussa kuukaudessa. Selkeästi tulokset esim. Monimuoto-opiskeluun ovat joillekin tulleet, mutta satavarmasti saat tiedon huomenna jolloin voit aloittaa kunnon stressimayhemin 😏 Pusuja!

• Tonttttttu
        Trollarmy kirjoitti:

Spoilaaminen ei ehkä oo oikea termi hahahahaah😂 Tietenkin saa jännittää. Kyse onki siitä, että täällä jankutetaan päivää milloin tulokset tulevat, vaikka jokainen koulu on ilmoittanut että ne julkistetaan viimeistään huomenna. Olet tiennyt sen jo silloin kun hait kouluun. Etköhän siis ehdi asiasi hoitamaan reilussa kuukaudessa. Selkeästi tulokset esim. Monimuoto-opiskeluun ovat joillekin tulleet, mutta satavarmasti saat tiedon huomenna jolloin voit aloittaa kunnon stressimayhemin 😏 Pusuja!

Samaa mieltä Trollarmyn kanssa. Selvästi ilmotettu, että tulokset tulee viim. 25.11. Ei pitäis olla muuttaminen ja asioiden järjestäminen siitä kiinni tuleeko tieto päivää aiemmin vai ei :D Kaikkia varmasti jännittää ja saa hakea vertaistukea, mutta en ymmärrä kun aikuiset ihmiset on täällä "nyt joku vois meilata sinne metropoliaan." Kyllä se joulupukki vielä tulee kun vähän jaksaa odottaa

• Blaahh

Tänään siis Saimia, Xamk ja Samk on julkaissut joitakin tuloksia.

• Dfhk

Kukaan saanu tamkin tuloksia ???? Sh tai sosionomi???

• Soteli24

Onko Turkuun ja Saloon tullut jo? Kertokaa kun on tullut pls.

• ensihoitajaksi

Ei vielä ainakaan Turkuun ole :)

• SaraSH

Eikä Saloon :)

• haluantietää

Onko joo saanut Savonian sosionomi monimuoto vastauksia??

• Minävaan-

Ei oo kuulunut vaikka en jokseenkin usko että sisään pääsisin kun hakijoita oli niin paljon 😣

• jepjepjeppp

Haaga Helia tradenomi ei ainakaa oo viel tullu

• lolllz

Käykäähän kahtomas facebookistakin hehkuttaako siellä tuttavanne kouluun pääsyistä ja tulkaa sitten kertomaan tänne.:)

• Aakkaa

Joko Saimiasta on muut saanut tulokset kun vaan sosionomit?

• 2231

joku ainakin toisessa keskustelussa huuteli että olis päässy lappeenrantaan ensihoitajaksi

• ensihoitajaksi

Noup, ei ole ainakaan ensihoitajat saanu.

• Soteli24

Oli pakko ottaa yhteyttä Hakijapalveluun, niin tälläinen vastaus sain äsken.

Hei,

syksyn yhteishaun valintojen tuloksia ei ole vielä julkaistu. Tulokset julkaistaan viimeistään 25.11. Tulokset näkyvät Oma Opintopolku -palvelussa heti, kun ne on julkaistu.

Ystävällisin terveisin,

Miia Nokka
      Turun ammattikorkeakoulu

Hakijapalvelut

Joukahaisenkatu 3A 2.krs, 20520 Turku

• 718

Kaikki muut koulut laittaa paitsi Turku.....

• JHErtty

Voi hyvä luoja nyt sentään. Miten joku kehtaa olla noin tyhmä ja ottaa yhteyttä hakijapalveluun.. Kyllä ne tulokset sieltä tulee, malta nyt hetki hyvä ihminen. 25.11 oli deadline, niin silloin ne tulokset nyt ainakin tulee..

• Sarkasmijaska

Pitäiskö meidän kaikkien vielä varmuudeksi kysyä millon ne tulokset tulee? Mulla vähä epäselvää vielä

• Trollarmy

AMEN!

• Toujou

Voi hyvää päivääpäivää! Saitpa aivan mahtavaa ennenkuulumatonta tietoa! Nyt on varmasti helpompi odottaa huomiseen?

• Toinensarkasmi

Joo hyvä idea. En nyt ihan ymmärrä tuleeko ne tulokset siis viimeistään 25.11 vai 25.11 päivän aikana vai ennen sitä, en millään nyt tajua. Soitan hakijapalvuun ja varmistan vielä päivämäärän 👍🏼😊

• Trollarmy

Joo ja hei voitko sano että vähän nyt ikävä odotella... et pliis voisko nopeuttaa et voin järjestää mun elämän. Ku siis lukee et viim. 25.11 mut siis jos ne tuleeki aikasemmi??? Mä voin laittaa metropoliaan viestiä ☺️

• n12345

Muutaman ylläolevan kohdalla todella toivon, etteivät ole hakemassa hoitoalalle..

• Trollarmy

Joo mäki... Inhottavaa käytöstä eikä mitää huumorintajua!! Selkeitä KIUSAAJIA! Hoitoalalle vain neitseelliset ja tiukat tädit, ettei vaan mitää huumorin alalajeja jaella pitkin päivää. Nettikäytös on se mikä ratkaisee

• n12345

Juurikin näin ;)

• Toinensarkasmi
        Trollarmy kirjoitti:

Joo ja hei voitko sano että vähän nyt ikävä odotella... et pliis voisko nopeuttaa et voin järjestää mun elämän. Ku siis lukee et viim. 25.11 mut siis jos ne tuleeki aikasemmi??? Mä voin laittaa metropoliaan viestiä ☺️

Juu ilmanmuuta. Oman elämän järjestäminen on nyt yhdestä päivästä kiinni, ja kaiken etusijalla. Eikö koulut millään tajua miten kurjaa tämä odottaminen on :( lupasivat viimeistään 25.11 eikä vieläkään näy eikä kuulu! Taidan tehdä valituksen ;)

• Sarkasmijaska
        Trollarmy kirjoitti:

Joo mäki... Inhottavaa käytöstä eikä mitää huumorintajua!! Selkeitä KIUSAAJIA! Hoitoalalle vain neitseelliset ja tiukat tädit, ettei vaan mitää huumorin alalajeja jaella pitkin päivää. Nettikäytös on se mikä ratkaisee

Niinpä! Pääsykokeisiin pitäisi sisältyä pipon kireyden mittaus, mitä tiukempi sitä paremmat pisteet.

• Nolooooo

Tosi aikuismaista 👌

• huoles
        n12345 kirjoitti:

Muutaman ylläolevan kohdalla todella toivon, etteivät ole hakemassa hoitoalalle..

Itse toivon jo vähän useamman kohdalla etteivät ole hakemassa hoitoalalle... Nämä "päivitän opintopolkua puolen tunnin välein ja samalla kyttään kolmella eri foorumilla, lisäksi kolmen tunnin välein otan yhteyttä hakijapalveluihin" -ihmiset huolestuttaa mua. Jännittää ja tuskastella saa, mutta sairaalloinen kärsimättömyys ei ole hyvä piirre hoitoalalla. :)

• niimpäniiin

Säälittävää tulla tänne arvostelemaan kuka ei muka sovellu terveysalalle. Tuolla logiikalla kukaan ei sovellu lähäriksi, koska amislaiset ovat niin lapsellisia (suurin osa ainakin), koska ovat vielä niin nuoria. Ammattiin kasvetaan ja tietyt luonteenpiirteet poistuvat tai kehittyvät opiskelijalle.

• Sarkasmijaska
        huoles kirjoitti:

Itse toivon jo vähän useamman kohdalla etteivät ole hakemassa hoitoalalle... Nämä "päivitän opintopolkua puolen tunnin välein ja samalla kyttään kolmella eri foorumilla, lisäksi kolmen tunnin välein otan yhteyttä hakijapalveluihin" -ihmiset huolestuttaa mua. Jännittää ja tuskastella saa, mutta sairaalloinen kärsimättömyys ei ole hyvä piirre hoitoalalla. :)

Nimenomaan. Ja mielummin lukee noita pilke silmäkulmassa laitettuja viestejä kun jatkuvaa spekulaatiota siitä, millon tulokset tulee. :) tsemppiä kaikille kuitenkin

• n12345
        niimpäniiin kirjoitti:

Säälittävää tulla tänne arvostelemaan kuka ei muka sovellu terveysalalle. Tuolla logiikalla kukaan ei sovellu lähäriksi, koska amislaiset ovat niin lapsellisia (suurin osa ainakin), koska ovat vielä niin nuoria. Ammattiin kasvetaan ja tietyt luonteenpiirteet poistuvat tai kehittyvät opiskelijalle.

Tais mennä tunteisiin ;) tsemppiä kuitenkin sinullekin!

• niimpäniiin

Vaiika sä toivotkin, niin ei mennyt. Kerroin vaan mun mielipiteen tosta sun tyhmästäajattelutavasta :)

• Blaahh

Luulen että toi teidän hakutoimistojen pommittaminen vaan hidastaa tulosten julkaisua.

• helloitsme111

Mites LAMK? en oo kuullu mainittavan tässä ketjussa.

• meitsieee

EI ole kuulunut mitään :( mille linjalle hait?

• helloitsme111
        meitsieee kirjoitti:

EI ole kuulunut mitään :( mille linjalle hait?

sh :) mihin sä?

• meitsieee

Itselläni fyssari monimuotona. :) Jänskää kyllä Lamkin melko kova taso! Lisäksi hain metropoliaan, sinnekin haastava päästä. Vikat vaihtoehdot joensuu/lappeenranta, mutta sinne en kyllä edes mielelläni menisi, vähän olisi kaukana. Mutta toivotaan että kummallekkin avautuisi Lamkin ovet! :)

• helloitsme111
        meitsieee kirjoitti:

Itselläni fyssari monimuotona. :) Jänskää kyllä Lamkin melko kova taso! Lisäksi hain metropoliaan, sinnekin haastava päästä. Vikat vaihtoehdot joensuu/lappeenranta, mutta sinne en kyllä edes mielelläni menisi, vähän olisi kaukana. Mutta toivotaan että kummallekkin avautuisi Lamkin ovet! :)

Lamkissa tosiaan yllätti, että näin pirun kova taso. Toivotaan parasta! Tsemppiä odotteluun :)

• työtönkettu

Nyt jos muutama teistä saimiaan päässeistä sosionomeista jättäis ottamatta paikan vastaan ois kiva! :D nyt jäi nii alhaselle varasijalle et suorastaa ketuttaa jos en pääse! ja siis päivätoteutuksee

• dksjb

Monesko varasija? ootko ensikertalainen?

• työtönkettu

sopiva varsija :D alle 5 mennään. en kerro tarkemmin ku joku saattais vaikka tunnistaa. Mut joo ensikertalainen, keväälläkin hain en päässyt

• Aakkaa

Saimiasta terkka vastaukset tuli ja pääsin!

• eiymmärrä

Jos joku on sitä mieltä että kärsimätön ei sovellu hoitoalalle, niin yhtä vähän sinne sopii toisia lyttääviä ihmisiä. Hoitoalalle tarvitaan empatiaa ja ymmärrystä kaikkia kohtaan. Tätä keskustelua luettaessa huolestuttaa aika lailla. Toiseksi, koulut olisivat voineet laittaa suoraan että tulokset tulee vasta 25.11, yksinkertaisesti jättää "viimeistään" sana pois, sillä olisivat välttyneet ylimääräisiltä yhteydenotoilta. Näin ollen, on sanottu että tulokset voivat tulla aikaisemmin ja silloin ymmärrän kyllä jos joku kysyy perään. Oli miten oli, niin tsemppiä ja malttia kaikille. Keskustelupalstoilta voi pysyä poissakin , täälläkin pätee käytöstavat ja toisten huomioonottaminen. Jos ei täällä siihen kykene niin kannattaako hakeutua alalle joissa näitä taitoja tarvitaan.

• trrrx

Kirjoitit just mitä ajattelin.:) En yhtään ihmettele vaikka nämä ilkeilijät ois just niitä, jotka hakee esim.sosiaalialalle monta vuotta ja sit ihmettelee kun eivät pääse. Ovat kyllä sosiaalisia mutta jotain puuttuu..sosiaalisia taitoja ja empatiakykyä ehkä? Onneks valintakokeissa tälläset jää helposti kiinni ja eivät tule valituiks.

• Pennut112

Toivottavasti te ilkeilijät ette ainakaan pääse hoito/terveysalalle vittuilemaan ihmisille.
      Epäempaattiset vois hakee jollekin alalle, jossa ei tarvii olla tekemisissä toisten kanssa ja myötäelää.

• heh3

Tais mennä tunteisiin, tsemppiä kuitenkin sinullekin! <3

• A97

Tää taitaa olla teiän päätavote? Et pääsee hihitteleen että nyt meni tunteisiin :D ai kauhia.

• kovikset_ei_itke
        heh3 kirjoitti:

Tais mennä tunteisiin, tsemppiä kuitenkin sinullekin! <3

Yläpuolelle asettuminen on defenssi.

• heh3

Okei, korjataan... :*
        *Ikävää että provosoidut pilke silmäkulmassa kirjoitetuista nettikommenteista (99% kun oli tällaisia), hurjasti tsemppiä kuitenkin odotteluun <3*

• kiusanhenkäys_olet
        A97 kirjoitti:

Tää taitaa olla teiän päätavote? Et pääsee hihitteleen että nyt meni tunteisiin :D ai kauhia.

Halvat on sunkin huvit jos sua _hihityttää_se, et ihmisillä on tunteet. Sut on varmaan kasvatettu niin, että hyi hyi tunteet on pahasta.

• setämiessssss
        heh3 kirjoitti:

Okei, korjataan... :*
        *Ikävää että provosoidut pilke silmäkulmassa kirjoitetuista nettikommenteista (99% kun oli tällaisia), hurjasti tsemppiä kuitenkin odotteluun <3*

Olin jo olemassa, kun sä olit vasta pilkkeenä isäs silmäkulmassa.
        Tui tui vaan sulleki!<3

• Kukkäää

Täällä kans ootellaan jännityksel Lahden fyssarituloksia. En osaa yhtään arvata että onko mahkuja päästä sisään vai ei.. :/

• sama22

Sama.

• helloitsme111

tsemppiä sullekkin odotteluun ja toivottavasti nähään Lahessa :)

• meitsieee

Minkälainen fiilis jäi pääsykokeistasi? Mielestäni haastattelu ja ryhmäosuut olivat aika jees. Kirjalliseen itselläni varmasti kaatuu, jos on kaatuakseen. Referaatti jäi itselläni hyvin vajaaksi, sitä ainoastaan pelkään. :) Onneksi ensikertalaisena mennään!

• hhhhh13

Kiitos samoin!

• helloitsme111

Mulla jäi hyvä fiilis koepäivästä, mutta yhtään en osaa arvioida, koska tosiaan tasoa pidin kovana ja muutkin vaikutti olevan ihan supereita! Aikarajat oli pahat, just referaatissa esim :D Mutta sama homma, ensikertalaisena!

• Kukkaäää

Referaatti oli täällä kans pahin, aloin kirjottaa liian pitkää juttuu enkä saanu loppuun.. Ensikertalaisena kans:)

• meitsieee

Siinä taisi lukea myös "perustele" kohta. Perustelitteko siis referaattinne jotenkin? Se jäi itseltäni ainakin täysin ohitse. :(

• Kukkäää

Kyllä mä jotain pieniä perusteluja laitoin mutta kokonaisuudessa tuli aika sekava teksti..

• TamkJamk

JAMKista ei oo tainnu kukaan saada tietoa?

• emmmms

ei oo tullu ainakaa mulle :(

• anzskuuu

Noup...täs oottelen kun kätilöks hain sinne ekana. Sain tulla jo tulokset!

• shhhhsh

Jamk sh tuloksia odottelen :/ Onkohan Jamk aikaisempina vuosin ilmoittanut juuri sinä päivänä kun on ilmoitettu, että viimeistään?

• nvi

Saimiaan fyssariksi! JES!

• maybeeet

Onnee!! Oliko 1.vaihtoehto?

• nvi

Kyllä oli 1.

• Ensihoitsu

Xamk kotkan kampuksesta tuli just tieto että pääsin ensihoitoon ei vois onnellisempi olla!

• Innoissaan

Ensihoitajaksi kotkaan hyväksytty jeee!! :)

• ensihoitajaksi

Onnea teille! Itse hain myös Kotkaan, mutta en saanut opiskelupaikkaa, sillä Turun AMKn valintakoe oli samana päivänä ja osallistusin sinne.. :D Huomista odotellessa!

• Kysäsen

Oliko ensimmäinen vaihtoehto?:) itsellä lukee vielä kesken mutta tämä kolmantena vasta.

• Ensihoitsu

Mulla oli 1 toive

• Keppisleppis

Onko vaasasta tullu kellekkään?

• Turhauttavaaa

Ei..

• Ensihoitaja1

Täällä sairaanhoitaja joka jatkaa tutkintoa ensihoitajaksi xamkissa! Olen tosi onnellinen

• Odottelua

Täällä venaillaan xamkin jalkaterapian tuloksia... Luulis pian tulevan jos eh:kin jo tuli.

• Blaahh

Taitaa metropolia julkaista tulokset ihan ajallaan, eli huomenna...huoh!

• tiedähäntä

Lamk, Tamk, Metropolia, Jamk ja muut joihin hakee paljon varmaan julkasee viimesenä?

• Kärsimätönnn

Taitaa turun amk myös julkaista vasta huomenna tulokset. Inhottavaa odotella :)

• Miakki

Lapin amkiin sairaanhoitajaksi monimuototeutukseen =)

• Koa

koska kutsu tuli? Täällä myös odotellaan lapin amkista tuloksia sairaanhoitajaksi päivätoteutuksena.

• Miakki

Ei tullut itse asiassa sähköpostiin mitään, kävin tsekkaamassa lounastauolla opintopolun ja siellä oli päivittyny ja hyväksyin saman tien paikan. Mulla oli Kemi ykkösenä, mites sulla?

• s91v

Minä pääsin myös, olen todella onnellinen 😊Hyväksyin paikan heti myös!

• Koa
        Miakki kirjoitti:

Ei tullut itse asiassa sähköpostiin mitään, kävin tsekkaamassa lounastauolla opintopolun ja siellä oli päivittyny ja hyväksyin saman tien paikan. Mulla oli Kemi ykkösenä, mites sulla?

Joo ykkösenä oli myös ja ainoana hakuna. Opintopolusta myös käynyt katsomassa mutta lukee että opiskelijavalinta kesken. Jospa huomenna tulisi pääseekö vai ei. :)

• Miakki
        Koa kirjoitti:

Joo ykkösenä oli myös ja ainoana hakuna. Opintopolusta myös käynyt katsomassa mutta lukee että opiskelijavalinta kesken. Jospa huomenna tulisi pääseekö vai ei. :)

Toivotaan, että käy hyvin =)

• Sossuksijes

Xamkiin pääsin sosionomi monimuotoon 😊

• Sossuksi

Xamkista tullut tieto että pääsykoe hylätty. Voi paska!!

• Apuva65

Voi ei..:( tuliko s-postiin vai opintopolkuun?

• Sossuksi
        Apuva65 kirjoitti:

Opintopolusta katsoin. Mut Xamk oli mulla viimisenä ... Ekana Diak, Sitten Metropolia ja sitten Laurea... Ja kävin Diakissa pääsykokeissa. Eli eri pääsykoe kuin tuonne Xamkii... Nyt jännittää miten käy noitten muitten kanssa. Xamkin kokeet oli kyllä mun mielestä melko vaikeat, tai ne psykologiset oli tosi vaikeat. Oon joskus tehnyt Lamkin psykologiset ja ne oli erilaiset. Mut jään odottelee Diakin ja muiden vastausta...

• Nalleee
        Apuva65 kirjoitti:

Miksi on hylätty? :O

• Oksennuskohta

Hei, auttakaa! Kakkosella 76. Varasija, ykkösvaihtoehto kesken. Onko siihen ykköseen viel mahkuja? :(

• päivityshirmu

Oliko samat kokeet ?

• Sossuksi

Onko Diakista/Metropoliasta/Laureasta kuulunut mitään?!?

• Selja_

Mulla oli nyt opintopolku päivittynyt diakin osalta ja en siis saanut opiskelupaikkaa kun en osallistunut valintakokeeseen.

• fdasfdsfs

nyt tuli metropolia tradenomi :D varasija. 1. hajukohde vielä kesken

• Blaahh

Laurean tradenomit julkaistu.

• metropolia

metropolia fyssari monimuotoimuoto HYVÄKSYTTY:DDDDD APUA!!!! ei spostia oli opintopolussa ja siis ykkösvaihtoehto

• Onnelllisuus

DIAK OULU sosionomin monimuotoon pääsin. Vastaus tuli juuri!
      Oli 1.hakuvaihtoehto minulla tämä.

• Apuaapua

Kertokaa heti ku vaasasta tulee tieto!

• eijaksaenääodottaa

Onko tullu jo?

• Leppiskepe

On tullut!!

• Malttamaton28291983eodl

Tulokset tulleet

• päivityshirmu

TURKU AMK! TERKKARI! JEEEEEEEEEEEEE

• jänskääää

MINÄ MYÖS

• päivityshirmu

Millaset pisteet sait? Mä olin siinä B valintatavassa ja siinä rajana se 55p, sain ite 58,5p.

• jänskäääää

En tiiä kummasta valittiin mut molemmat meni läpi ja ainakin yhteispisteet oli muistaakseni 83 kun alin hyväksytty 79 :-)

• Blaahh

Metropoliaan kätilöksi! Jee!

• Kareliahakija

Karelia amk tulokset tulleet! Sote monimuoto

• Ttv85

Mulle tuli opiskelupaikka sosionomi, monimuoto 😊

• Peeeeep

Jamk sh monimuoto 6.varasija

• Huhhuijaaa

OAMK Oulainen sairaanhoitaja hyväksytty! Oli myös 1. haku. Ihan äsken tullut opintopolkuun.

• Shjasos

Laurea sosionomi :)

• eipäoisuskonu

Xamkiin sosionomi monimuoto hyväksytty.

Oli 1. vaihtoehto.

• Miksvaihääsillai

Tamkin tulokset tulleet.

• fys

Lamk tuli ja hyväksytty!!! Wohoo!!

• Nalleee

Ja laurean tulokset :) Olen varasijalla 1 sairaanhoitajaksi, kuinkahan paljon uskaltavaa toivoa sisäänpääsyä :(

• bBBv

Kyll minun mielestä voit olla hyvillä mielin :) hyvät mahkut

• Hoitajaopiskelutalkaa

Tittirii, Sairaanhoitaja monimuoto opiskelijaksi valittu Lapin Amk !!! Voi tätä onnen ja ilon riemua. Eka kerran yritin ja heti sisään!

• Miakki

Onnea! Tammikuussa nähhään =)

• Soteli24

Voiko joku selittää mitä tämä tarkoittaa niin osaan hakea ensi kerralla. Etenkin viimeisen lauseen. Et saanut opiskelupaikkaa. Ammatti- ja erikoisammattitutkinnolla sekä ulkomaisella että ammatillisella tutkinnolla hakevat eivät voi tulla valituksi tästä jonosta.

• helppissss

Osa paikoista täytetään valintatapa 1.sen mukaan ja osa 2:sen. Toisessa jonossa huomioidaan pelkkä valintakoe ja toisessa valintakoe ja yo-koe, eli kumpaa käytetään siinä sun hakukohteessa? amk voi valita osan opiskelijoista ykköstavan mukaan (eli esim.20% paikoista täytetään näin) ja loput valintatapa 2:sen mukaan. Tajusitko yhtään?

• helppiiisss

Ja joissain on vielä 3.valintatapa käytössä eli pääsykoe ja työkokemus, yleensä monimuotojutuissa vain.

• Onnellinnenenen

Vaasan tullut!!! Ja pääsin sairaanhoitajaksi!

• Raasmus-

Turku sosionomi päivätoteutus ja varasijalla 35 :( Siinäpä se.

• Jabadabaduuuuu

Turku sosionomi pääsin! 😊

• Tirpssss

Perkeleen perkele varasija 13 sosionomiks tamkkii :'(

• nyyh_

Tuamk terkkakoe hylätty.
      Voivvvvv.

• Pettynyt123

LAureaan varasija 17 :( empä usko että pääsen

• Zorgge

Porvoon Laureaan sosionomiksi, monimuotoon. :) :) :)

• Mirtsukristiina

Tamkista tradenomi monimuoto, ei tärpännyt ekalla kertaa. Osaako joku sanoa avaako sähköpostiin tuleva kirje noita omia pisteitä?

• uusiyrityss

Mulla ei ainakaan keväällä tullut mitään sähköpostia, kun jäin varasijoille enkä tullut niistä valituksi.

Opintopolkuun tulee se joku kooste omista pistemäärästä ja alimmasta pistemäärästä, jolla on valittu sisään, mutta jos haluat tietää, miten omat pisteet on koostuneet, pitää ne kysyä sieltä koulun hakijapalveluista :)

• blöööö

Diakiin sosionomi valintakoe hylätty..voihan p##hana. niin epäonnistunut fiilis... lukion opettajan sanat "sinusta ei koskaan tule mitään" soivat päässä :((( vilpittömästi onnea kuitenkin kaikille muille opiskelupaikan saaneet.

• awsretyg

Vanhojen kommenttien päässä puiminen aiheuttaa vain entistä huonomman olon. Opettajan ei pitäisi todellakaan sanoa tuollaista opiskelijalle, todella ikävää että sulle on sanottu noin. Muista, että kyseinen opettaja on joko ollut kettuilutuulella ja/tai muuten vain ikävä ihminen. Lisäksi kyseinen opettaja on nähnyt sinusta vain pintaraapaisun, hän ei tunne sinua samalla lailla kuin sinä tunnet itsesi eli hän ei todellakaan ole oikea ihminen sanomaan onko sinusta johonkin vai ei.

Ihan varmasti sinusta tulee jotain, todellakin! ♥ Älä ikinä luovuta vain sen takia, että joku yrittää lytätä haaveet. Pettymystä tulee toki puida, mutta ei saa antaa itsensä velloa pahoissa fiiliksissä pitkään.

Epäonnistuneesta yrityksestä voi seurata myös jotain hyvää (vaikkei siltä todellakaan juuri nyt tuntuisi): esimerkiksi miten voisin parantaa mahdollisuuksiani ensi kertaa ajatellen, olenko nyt entistä määrätietoisempi opiskelupaikan suhteen, onko motivaationi nyt huomattavasti suurempaa jne... On myös tärkeää muistaa, että et ole yksin tilanteen kanssa.

Tsemppiä kaikille joille opiskelupaikka ei tällä kertaa auennut! ♥ Ja tietysti onnittelut valituille!

• Miakki

Täältä myös tsemppiä, vaikket tällä kertaa paikkaa saanutkaan, älä lannistu =) Omasta mielestäni opettaja epäonnistunut työssään ja ihmisenä, kun on sinulle noin sanonut. Ens kerralla kahta kauheammin, elä lannistu =)

• Terkkaritobe

Diak Helsinki terveydenhoitaja, hyväksytty!

• Terkkarifuture

Sama 😁😁😁😁😁😁😁

• Terkkaritobe

Tammikuussa tavataan!😁

• helppiiiss

Tsemppii kaikille, joilla ei nyt käyny tuuri. Keväällä uus yritys ja muistakaa avoimen mahdollisuudet hyödyntää! Itellä kolmas kerta kun hain ja nyt se sit nakki napsahti vasta eli ei pidä lannistua.:)Ja varasijoiltakin voi ihan hyvin päästä.

• 123Hurraa321

Metropolia röntgenhoitajaksi valittu!! \o/

• DTKHKI

Diak terkkari, ykkösvaihtoehtoni! :)
      Opintopolku, sp ei ole vielä tullut

• DTKHKI

Tuli se sähköpostikin. Alin sisäänpääsypistemäärä oli ollut 52/70. Olin ihan hyvin sen ylittänyt vaikka matikkaa etukäteen jännitin!

• Raasmus-

Kuinka monennelta varasijalta yleensä on edes mahdollisuus päästä sisään?

• Nalleee

Mun kaveri ainakin pääsi sijalta 20 sosionomiksi :) Vuosi sitten

• WHOHOOOOOO

Laurea tikkurila terkka!!!!!!

• Terkkajee

Minäkin!!! Oli ykköstoiveeni ja olen aivan hiton onnellinen! :D Nähdään tammikuussa!

• ensihoitajaksi

JES TURKUUN ENSIHOITAJAKSI!!! HAPPY HAPPY HAPPY

• Jonnnz

TURKU SOSIONOMI PÄIVÄTOTEUTUS ❤

• Yykaakoo12345

Mistä tietää montako aloituspaikkaa on?

• LORETTA11

Tamk, sosionomi ja niin mukana!

• shhhhsh

Jamk sairaanhoitajaksi, jes :)

• jeeesss

Tamk sh kutsuu!

• Äääääääääääääää

Tuliks sulle sähköpostii? Mulla kans ykkösenä se mut en uskalla avata tota s-postii😅🙈

• anzskuuu

TAMK sh myös :D

• Surullinensurullinen

Onko varasijalta 25 mitään tsäänssejä?

• uusiyrityss

Riippuu toki siitä, paljonko otetaan opiskelijoita sisään :) jos otetaan 50, niin on aika epätodennäköistä, jos otetaan 150, niin miksei...

• Ökllhg

Koska alkaa päivittyyn sit opintopolussa varasijat?

• Dkekfkckck

Varmaan sitä mukaa, kun ihmiset hyväksyy/hylkää opiskelupaikan.

• uusiyrityss

Suurin liikehdintä varmaa silloin 7.-9.12., jos ihmiset on paljon jääneet jonottamaan ylemmille hakutoiveilleen..

• 717

Turun AMK SH, varasijalla....

• Marja1980

Oamk varasija 14
      Ei taida olla toivoakaan

• fwfwelö

varasija 15 diakkiin sosionomi diakonia..se siitää :(

• uusiyrityss

TAMK tradenomi monimuoto \o/ keväällä jäätiin varasijoille, nyt sisään!

• onnellinen3746

Kotkaan ensihoitajaksi hyväksytty JEEEEE!!!

• Plaah97

Itseäni on viimeisen kuukauden kaduttanut hakutoivejärjestykseni ja itseasiassa koko SH ala.. en tiedä onko minusta sittenkään siihen ja nyt minulla olisi Porissa koulupaikka. Armotonta mietintää ottaako vaiko eikö koulupaikkaa vastaan..

• ptargiman

Metrpolia, bioanalytiikka, monimuotototeutus! Uskomatonta!

• Happyyyyyy

Viime keväänä jäi pääsykokeeseen pääsy 0,6 pisteestä kiinni nyt sitte tokalla kerralla koskaan tampere sairaanhoitaja!!! Niin onnellinen

• Anastasiia133

Metropoliaan kätilöksi pääsin. 😍

• n12345

Lahti fyssari!!

• IhanaaItken

Pääsin Turun AMK Sosionomi päivätoteutukseen! Niin kiitollinen!

• maailmanonnellisin

LAUREAAN SOSIONOMIKSI

• Yaaaaas

Metropolia ja sosionomia, täältä tullaan!

• Jeppulipeppuli

Lamk sh

• NiinPettynyt

5 pistettä enemmän kuin viimeksi valitulla, mutta koska ensikertalaisuuskiintiö :( niin ei sitten sisään...

• pettynythakija

Ensimmäistä kertaa hain enkä päässyt. Loppuilta jatkuukin itkun ja itsesäälin syövereissä. Tämä kertakin tuntui raskaalta prosessilta, esivalintakoe plus varsinainen valintakoe, joten en tiedä jaksanko kuinka monta kertaa taas jännittää ja toivoa? Tsemit kaikille ketkä eivät päässeet, ehkä tapaamme näissä merkeissä taas keväällä. Ja onnea kaikille keiden unelmista tuli totta, ootte kyllä hyviä! :)

• Vieläjoskussisään

Älämasennu mä hain jo kolmatta kertaaja taas hylätty. Paitsi vika jossa oon varalla. Elämä jatkuu!

• Jänskättää

Metropoliaan röntgenhoitajaksi valittjonotan ylemmän hakutoiveen paikkaa 18. sijalla jonossa 😬

• Epätoivoinen100

Bioanalytiikka päivätoteutus varasija 6.. mitkäköhän on mahikset?

• Opiskeleman

Metropoliaan KÄTILÖKSI 😍

• Melkeenkätilö

Voi kuinka hienoa <3 Paljon onnea! Toivotaan että mullakin tärppäis, jäin varasijalle

• Rutiinilla

Mitä nuo yhteispisteet tarkoittaa. Näkyy vaan viivana omat ja silti siinä on alin hyväksytty pisteraja?
      Sen alapuolella on erikseen koepisteet ja omat pisteet sekä alin hyväksytty. Sain siis paikan.

• Hihhuheis

Tamkin sairaanhoitajapuolelle varasija 29. Onkohan mitään mahiksia :/

• erittäinsurullinen

Hei! voisko joku auttaa. Hain savoniaan kätilöksi. esivalintakokeesta sain 32,5 tyyliin pisteitä ja sain kutsun silti pääsykokeeseen. nyt sit tuli hylätty enkä saanut koulupaikkaa. pisteitä 60 ja alin hyväksytty 86. Tuleeko tuo mun pistemäärä nyt tosta esivalinta virallinen pääsykoe vai vaan jälkimmäisestä? ja ku savonian sivuilla luki et alin joka hyväksytään on 70p. ja nyt tuloskirjeessä luki 86. Auttakaa vähän, kiitos. oon vaan tosi pettyny :(

• Titetysti

Ei oo esivalinnan pisteet mukana.

• Onnellinenjeejee

Laureaan sh :)

• Myösonnellinenjeejee

Täällä sama! Mille kampukselle?

• ttttttyyyyyy

5. varasijaja sosionomiksi metropolian monimuotoon, onkohan saumoja?

• sesiitäsittenn

Laurea Porvoo, sosionomi monimuoto varasijalla 30 :( Ei siis mitään tsäänssei päästä sisään...

• Ronso

Oamk Oulainen, sairaanhoitaja monimuoto. Siellä nähdään tammikuussa!

• Melkeenkätilö

Onko teillä kokemuksia viime vuoden tai nyt tän kevään hauista ja varasijoilla olemisesta? Onkohan mahdollisuuksia päästä Metropoliaan kätilöksi, oon varasijalla 7.?

• th16

Metropolia terveydenhoitaja hyväksytty! Muita? :)

• laureamko

Laurea, tradenomi. Sisällä :)

• prl

Jos pääsee sisään 1:n haku toiveeseen ja alimmat hakutoiveet on peruttu, koska on päässyt ylimpään toiveeseen onko mahdollista päästä millään tavalla alimpaan2tai 3 jos pisteetkin ovat korkeammat kun alin hyväksytty? Ärsyttää kun tein virheen hakiessani ja hakutoiveet oli menny sekasin!!

• ensihoitajaksi

Kannattaa soittaa mahdollisimman nopeasti ko. kouluihin ja selvittää asia!

• Joooopajuu

Alemmat hakutoiveet hylkääntyy jos pisteet riittää ensimmäiseen joten ei

• Savoniaan

Sinä joka kysyit tuosta pisteiden kanssa menettelystä. Tuo 60p/86p muodostuu yhteispisteistä yo-tutkinnosta (voi saada max. 30p) ja valintakokeesta (max. 70p). Eli alin millä siitä jonosta on päässyt kouluun on sen 86pistettä.

Sen lisäksi sinun kuuluisi nähdä tuloksistasi toisen valintajonon pisteet (pelkkä pääsykoe). Siinä alin hyväksytty on ollut 60p/70p.

• Kämppäkaveria

Heippa!

Pääsin Metropoliaan!

Voisiko joku neuvoa ystävällisesti, miten olisi mahdollista ehkä hakea kämppäkaveria, vaikka toisesta Metropoliaan päässeestä ihmisestä.

Olen 26v mies.

Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mistä puhuitte viimeksi kun näitte

Kerro yksi aiheista
      Ikävä
      101
      7443
    2. 80
      5028
    3. Se on hyvästi

Toivottavasti ei tavata.
      Ikävä
      79
      4859
    4. Olenko saanut sinut koukkuun?

Hyvä. Rakastan sua.
      Ikävä
      132
      4258
    5. Alavuden sairaala

Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan
      Ähtäri
      10
      3048
    6. Miksi sä valitsit

Juuri minut sieltä?
      Ikävä
      52
      2689
    7. Sisäsiittosuus

Tämän kevään ylioppilaista 90% oli sama sukunimi?
      Suomussalmi
      40
      2586
    8. Kerro nyt rehellisesti fiilikset?

Rehellinem fiilis
      Suhteet
      50
      2237
    9. Törkeää toimintaa

Todella törkeitä kaheleita niitä on Ylivieskassakin. https://www.ess.fi/uutissuomalainen/8570818
      Ylivieska
      10
      2211
    10. Suudeltiin unessa viime yönä

Oltiin jossain rannalla jonkun avolava auton lavalla, jossa oli patja ja peitto. Uni päättyi, kun kömmit viereeni tähtit
      Ikävä
      21
      1840
    Aihe