Työtila kotona?

Kotiinvaimuualle

Tekeekö joku teistä hierontoja ja rentoutushoitoja kotona olevassa hoitohuoneessa?

Sisustus- ja valaistusvinkkejä?
Värimaailma?
Äänimaailma?
Vinkkejä?
Asiakkaiden kommentteja? (Parempi vai huonompi kuin hälyinen kampaamon takatila tms?)

2

1268

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse olen hieronut aina kotona, suurin syy on se, että työtilan vuokra- ym kulut ovat niin korkeat ettei kannata yksinkertaisesti vuoratiloissa toimia (asun pikkupaikkakunnalla). Kotona toimiminen mahdollistaa myös sen, että voit vapaammiin käyttää sen ajan johonkin muuhun jolloin asiakkaita ei ole just tulossa (eli ne väliajat). Myös yksin asumisessa on se hyvä puoli ettei muut perheenjäsenet häiritse hierontatilannetta koskaan. Oma tila toki kannattaa suunnitella niin, että mahtuu hyvin pyörimään siinä hierontapöydän ympärilla. Tilan tulee olla sopiva valaistukseltaan, liian kirkas valo voi olla jopa häiritsevää. Myös asiakkaan puketutumiseen/riisumiseen olisi hyvä olla joku erillinen tilavaraus tai voi itse poistua samasta tilasta siksi aikaa kun asiakas pukee tai riisuu. Jos musiikkia haluaa laittaa, suosittelen rauhallista/rauhoittavaa musiikkia, itse en käytä nyt edes sitäkään. Vakiasiakkaat haluaa mielellään jutella joten mieluummin juttelen asiakkan kanssa samalla kun hieron. Jos asiakas haluaa olla hiljaa, sen kyllä aistii heti kun hieronta on alkanut. Paikan tulee olla myös muutenkin rauhallinen, vedolta suojattu (ei ole asiakkaalle mielyttävää olla vetoisen ikkunan tai ilmastointikanavan vieressä puolialasti). Myös ikkuna kannattaa sulkea verholla tai kaihtimilla jolloin estetään ulkopuolisten näkeminen sisälle. Lisäksi itse varaan aina ison pyyhkeen asiakkaan kehon suojaksi sekä usein mahdollisesti myös pikkupyyhkeen jolla voi ihon pyyhkiä öljystä puhtaaksi hieronnan lopuksi.
      Jos kotona haluat asikkaitasi vastaanottaa, suosittelen, että varaat asunnoksi sellaisen jossa on mahdollisuus omaan työhuoneeseen (esim erillinen makuuhuone tms), ihanne olisi jos eteisestä pääsee sinne suoraan, tuolloin voi jo eteiseen jättää ulkovaatteita ja jalkineita ja koko asuntoa ei tarvitse puunata asiakkaita ajatellen vaan muihin tiloihin voi näköyhteyden sulkea joko väliovella tai vaikka verholla. Värimaailma onkin sitten makuasia, toisille käy vaalea, joillekin se voi olla liian steriili väri. Kannattaa sisustussuunnittelijalta kysy neuvoa jos oma päätös tuntuu hankalalle. Hillityt pastellin sävyt ja pienikuvioiset yksinkertaiset tapetit toimii hyvin aika monessa kohteessa. Itse hierontatilaan kannattaa varata oma naulakko tms minne asiakas voi jättää vaatteensa sekä mahdoliset käsilaukut yms. sekä tuoli/nojatuoli tms jossa asiakas voi istua tarvittaessa. Hierontatarvikkeille tulee olla riittävsti hyllyjä hierontapöydän ympärilla, tai vaihtoehtoisesti pieni taso (esim tarjoilupöytä) jota voi tarpeen mukaan liikutella hierontapöydän ympärillä. Mieto tuoksukyntttilä voi olla hyvä lisämauste, mutta kannattaa aina asiakkaalta varmistaa ettei hänellä ole esim allergisoivaa estettä sille.

• Kotiinvaimuualle

Kiitos, kuulostaa hyvältä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihanasti alkoi aamu: SDP:n kaula kokoomukseen jo 6,9 %-yks

Lindtmanin I hallitus on tukevasti jytkyttämässä laittamaan Suomi kuntoon Orvon täystuhohallituksen jäljiltä, jonka kann
      Maailman menoa
      440
      2919
    2. Olen niin kesken

Omien asioiden suhteen etkä voi odottaa loputtomiin. Mun on muutenkin niin vaikea suhun luottaa vaikka joku ihme syvyys
      Ikävä
      18
      2454
    3. Teidän persujen pitäisi välillä miettiä kuinka Suomen talous saataisiin kuntoon

Ja lopettaa tuo tyhjänpäiväinen maahanmuuttajista höpöttäminen. Teillä on sentään rahaministerin salkku tällä kierroksel
      Maailman menoa
      137
      2215
    4. Minkä ikäinen

Minkä ikäinen on kaipauksesi kohde?
      Ikävä
      122
      1944
    5. Tietääkö joku ylläpidosta?

Miten näillä palstoilla tomii tuo ylläpito, onko sitä yli päätään olemassa vai ovatko huhut totta että on palstan kirjoi
      Sinkut
      249
      1629
    6. Kaninkolojen vaikutus?

Vinkki sinkkumiehille: jos haluatte kunnollisen täysijärkisen naisen, niin kaivautukaa ulos kaninkoloistanne ja parantak
      Sinkut
      208
      1264
    7. Auttaja paikalla. Kerro huolesi. (Osa 2)

Voin auttaa sinua näkemään tilanteesi uudesta näkökulmasta. Voin antaa lohtua, toivoa ja rohkeutta. Olen elänyt maan pä
      Ikävä
      186
      1230
    8. Martina ei mennyt naimisiin

IS 17.9: Martinan häät peruuntui, tajusi, ettei ollut oikea aika. Rahat meni hevosiin. On edelleen parisuhteessa Yhdysva
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1203
    9. Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria

Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel
      Maailman menoa
      28
      1198
    10. Kuka omistaa entisen Veljeskodin?

Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä
      Ähtäri
      7
      1195
    Aihe