Työtila kotona?

Kotiinvaimuualle

Tekeekö joku teistä hierontoja ja rentoutushoitoja kotona olevassa hoitohuoneessa?

Sisustus- ja valaistusvinkkejä?
Värimaailma?
Äänimaailma?
Vinkkejä?
Asiakkaiden kommentteja? (Parempi vai huonompi kuin hälyinen kampaamon takatila tms?)

2

1074

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • itse olen hieronut aina kotona, suurin syy on se, että työtilan vuokra- ym kulut ovat niin korkeat ettei kannata yksinkertaisesti vuoratiloissa toimia (asun pikkupaikkakunnalla). Kotona toimiminen mahdollistaa myös sen, että voit vapaammiin käyttää sen ajan johonkin muuhun jolloin asiakkaita ei ole just tulossa (eli ne väliajat). Myös yksin asumisessa on se hyvä puoli ettei muut perheenjäsenet häiritse hierontatilannetta koskaan. Oma tila toki kannattaa suunnitella niin, että mahtuu hyvin pyörimään siinä hierontapöydän ympärilla. Tilan tulee olla sopiva valaistukseltaan, liian kirkas valo voi olla jopa häiritsevää. Myös asiakkaan puketutumiseen/riisumiseen olisi hyvä olla joku erillinen tilavaraus tai voi itse poistua samasta tilasta siksi aikaa kun asiakas pukee tai riisuu. Jos musiikkia haluaa laittaa, suosittelen rauhallista/rauhoittavaa musiikkia, itse en käytä nyt edes sitäkään. Vakiasiakkaat haluaa mielellään jutella joten mieluummin juttelen asiakkan kanssa samalla kun hieron. Jos asiakas haluaa olla hiljaa, sen kyllä aistii heti kun hieronta on alkanut. Paikan tulee olla myös muutenkin rauhallinen, vedolta suojattu (ei ole asiakkaalle mielyttävää olla vetoisen ikkunan tai ilmastointikanavan vieressä puolialasti). Myös ikkuna kannattaa sulkea verholla tai kaihtimilla jolloin estetään ulkopuolisten näkeminen sisälle. Lisäksi itse varaan aina ison pyyhkeen asiakkaan kehon suojaksi sekä usein mahdollisesti myös pikkupyyhkeen jolla voi ihon pyyhkiä öljystä puhtaaksi hieronnan lopuksi.
      Jos kotona haluat asikkaitasi vastaanottaa, suosittelen, että varaat asunnoksi sellaisen jossa on mahdollisuus omaan työhuoneeseen (esim erillinen makuuhuone tms), ihanne olisi jos eteisestä pääsee sinne suoraan, tuolloin voi jo eteiseen jättää ulkovaatteita ja jalkineita ja koko asuntoa ei tarvitse puunata asiakkaita ajatellen vaan muihin tiloihin voi näköyhteyden sulkea joko väliovella tai vaikka verholla. Värimaailma onkin sitten makuasia, toisille käy vaalea, joillekin se voi olla liian steriili väri. Kannattaa sisustussuunnittelijalta kysy neuvoa jos oma päätös tuntuu hankalalle. Hillityt pastellin sävyt ja pienikuvioiset yksinkertaiset tapetit toimii hyvin aika monessa kohteessa. Itse hierontatilaan kannattaa varata oma naulakko tms minne asiakas voi jättää vaatteensa sekä mahdoliset käsilaukut yms. sekä tuoli/nojatuoli tms jossa asiakas voi istua tarvittaessa. Hierontatarvikkeille tulee olla riittävsti hyllyjä hierontapöydän ympärilla, tai vaihtoehtoisesti pieni taso (esim tarjoilupöytä) jota voi tarpeen mukaan liikutella hierontapöydän ympärillä. Mieto tuoksukyntttilä voi olla hyvä lisämauste, mutta kannattaa aina asiakkaalta varmistaa ettei hänellä ole esim allergisoivaa estettä sille.

    • Kotiinvaimuualle

      Kiitos, kuulostaa hyvältä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 189
      2326
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      54
      2124
    3. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      175
      1974
    4. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      172
      1702
    5. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      46
      1451
    6. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1354
    7. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1267
    8. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1205
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1200
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      16
      1188
    Aihe