Tekeekö joku teistä hierontoja ja rentoutushoitoja kotona olevassa hoitohuoneessa?
Sisustus- ja valaistusvinkkejä?
Värimaailma?
Äänimaailma?
Vinkkejä?
Asiakkaiden kommentteja? (Parempi vai huonompi kuin hälyinen kampaamon takatila tms?)
Työtila kotona?
2
1209
Vastaukset
itse olen hieronut aina kotona, suurin syy on se, että työtilan vuokra- ym kulut ovat niin korkeat ettei kannata yksinkertaisesti vuoratiloissa toimia (asun pikkupaikkakunnalla). Kotona toimiminen mahdollistaa myös sen, että voit vapaammiin käyttää sen ajan johonkin muuhun jolloin asiakkaita ei ole just tulossa (eli ne väliajat). Myös yksin asumisessa on se hyvä puoli ettei muut perheenjäsenet häiritse hierontatilannetta koskaan. Oma tila toki kannattaa suunnitella niin, että mahtuu hyvin pyörimään siinä hierontapöydän ympärilla. Tilan tulee olla sopiva valaistukseltaan, liian kirkas valo voi olla jopa häiritsevää. Myös asiakkaan puketutumiseen/riisumiseen olisi hyvä olla joku erillinen tilavaraus tai voi itse poistua samasta tilasta siksi aikaa kun asiakas pukee tai riisuu. Jos musiikkia haluaa laittaa, suosittelen rauhallista/rauhoittavaa musiikkia, itse en käytä nyt edes sitäkään. Vakiasiakkaat haluaa mielellään jutella joten mieluummin juttelen asiakkan kanssa samalla kun hieron. Jos asiakas haluaa olla hiljaa, sen kyllä aistii heti kun hieronta on alkanut. Paikan tulee olla myös muutenkin rauhallinen, vedolta suojattu (ei ole asiakkaalle mielyttävää olla vetoisen ikkunan tai ilmastointikanavan vieressä puolialasti). Myös ikkuna kannattaa sulkea verholla tai kaihtimilla jolloin estetään ulkopuolisten näkeminen sisälle. Lisäksi itse varaan aina ison pyyhkeen asiakkaan kehon suojaksi sekä usein mahdollisesti myös pikkupyyhkeen jolla voi ihon pyyhkiä öljystä puhtaaksi hieronnan lopuksi.
Jos kotona haluat asikkaitasi vastaanottaa, suosittelen, että varaat asunnoksi sellaisen jossa on mahdollisuus omaan työhuoneeseen (esim erillinen makuuhuone tms), ihanne olisi jos eteisestä pääsee sinne suoraan, tuolloin voi jo eteiseen jättää ulkovaatteita ja jalkineita ja koko asuntoa ei tarvitse puunata asiakkaita ajatellen vaan muihin tiloihin voi näköyhteyden sulkea joko väliovella tai vaikka verholla. Värimaailma onkin sitten makuasia, toisille käy vaalea, joillekin se voi olla liian steriili väri. Kannattaa sisustussuunnittelijalta kysy neuvoa jos oma päätös tuntuu hankalalle. Hillityt pastellin sävyt ja pienikuvioiset yksinkertaiset tapetit toimii hyvin aika monessa kohteessa. Itse hierontatilaan kannattaa varata oma naulakko tms minne asiakas voi jättää vaatteensa sekä mahdoliset käsilaukut yms. sekä tuoli/nojatuoli tms jossa asiakas voi istua tarvittaessa. Hierontatarvikkeille tulee olla riittävsti hyllyjä hierontapöydän ympärilla, tai vaihtoehtoisesti pieni taso (esim tarjoilupöytä) jota voi tarpeen mukaan liikutella hierontapöydän ympärillä. Mieto tuoksukyntttilä voi olla hyvä lisämauste, mutta kannattaa aina asiakkaalta varmistaa ettei hänellä ole esim allergisoivaa estettä sille.- Kotiinvaimuualle
Kiitos, kuulostaa hyvältä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.575499- 934367
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.3752604Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s721131Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3301038- 61853
- 28833
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46826Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja102799Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52789