lentohinnat

äimystynyt

Olen etsinyt lentoa Houstoniin, Texasiin ja hämmästyin suuresti kun Tukholmasta lähtö on kahdelta hengeltä yli 1000€ halvempi kuin Helsingistä? Ihan kummallista hinnoittelua. Taitaa Suomi olla aika kaukana kun hinnat ovat melkein kolminkertaiset ainakin Tukholmaan verrattuna. Mistä mahtaa erotus johtua?

6

398

Vastaukset 6

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lentäjäntytär

Lentolippujen (halvimmat) hinnat eivät perustu kilometreihin vaan eri segmenteillä käytävään kilpailuun. Helsingistä Houstoniin on vähemmän tarjontaa kuin Tukholmasta, siksi täällä pidetään korkeampaa hintaa. Vastaavasti Keski-Euroopasta Aasiaan Finnairilla on paljon halvempaa kuin suoraan Helsingistä, tai Helsingistä Johannesburgiin on paljon halvempaa kuin suoraan välilaskukentiltä Heathrow tai Frankfurt lentäminen.

Hinnoittelua voi kiertää halutessaan ostamalla limittäiset lentoliput eli HEL-ARN-HEL vaikka Norwegianilta ja ARN-kohde-ARN siltä, joka myy niitä siellä edullisesti. Vaihtoihin on hyvä silloin jättää reilut aikavarat, koska myöhästyminen merkitsee, ettei korvaavaa reititystä tule.

• Ilmainenmatkako

Juurihan tuossa oli alle 500€ tarjouksia jenkkeihin.
      Mutta hinnathan riippuu reitistä sekä kysynnästä ja tarjonnasta.

• LH440

Jokunen kuukausi sitten IAH:lle pääsi reilu 300 euroon Staralliancen lennoilla Hesasta. En itse kyllä yli viittä satkua nykyään maksaisi mistään jenkkilennosta , ehkä poislukien HNL ja ANC.

• EiVainMeno

Tuo 500 oli menopaluu hinta...

• vähänharkitsin

Niin ne oli SASin lennot myös meno-paluu. 348€ useampaan kaupunkiin jenkeissä. Kannattaa katsella, jos niiltä vielä tulisi tarjouksia. Tässä syksyllä on ollut ainakin kaksi kampanjaa.

• halvallalentaja

Lentodiilit facebookissa on tarkkailun arvoinen sivusto halpojen lentojen löytämiseen. Lisäksi on muutamia muitakin paikkoja, mistä voi bongata enemmän lentoja muiltakin Euroopan kentiltä, minne on kuitenkin Suomesta helppo päästä. Täältä löytyi artikkeli aiheesta: http://www.ulkomailla.fi/blogi/post/miten-loytaa-halvat-lennot

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä mieltä olet?

Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo
      Ikävä
      202
      2112
    2. Muistakaa pojat tämä.

Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.
      Ikävä
      159
      1429
    3. Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin

Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset
      Ikävä
      227
      1061
    4. Oletko päättänyt

Että luovutat minun suhteeni
      Ikävä
      71
      917
    5. 58
      898
    6. Pahoin pelkään nainen

että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus
      Ikävä
      72
      831
    7. Mikä sua mies vaivaa?

Siis oikeasti.
      Ikävä
      47
      823
    8. 93
      777
    9. Martina avaa suhdettaan

IL 22.7: Martina avaa suhdettaan nuoreen Muhikseen. Nyt on jo vakavaa, on käyty syömässä Itä-Helsingissä. Onkohan muutt
      Kotimaiset julkkisjuorut
      200
      697
    10. Hyvinvointitalo, mitä sanoo Korkein hallinto-oikeus . Mikä on kansalaisten oikeusturva?!

Onpa mielenkiintoisessa vaiheessa Pyhäjärven hyvinvointitalon kohalo; Saako rakentaa, vai eikö? Kaupungin tekninen johta
      Pyhäjärvi
      108
      684
    Aihe